Lopetin Sepramin (10mg) 3 viikkoa sitten. Kaikki on mennyt muuten hyvin, mutta sellaista ihmeellistä pyörryttämistä on ollut. Vähän sellaista että kun vaikka kääntää päätä äkkiä niin saattaa pyörryttää jonkin verran, ei kovin pahasti muuta kuitenkin. Onkohan tämä Sepramin vieroitusoireita vai jotain muuta?
Lihoin muuten 15 kiloa 8 kuukauden käytön aikana, luulen että se saattaa johtua siitä että aineenvaihduntani jotenkin hidastui Sepramin käytön aikana (ainakaan ruokailutapani eivät muuttununeet ja liikuin paljon aikaisempaa enemmän). En kuitenkaan ole alkanut laihtumaan vaikka lopettamisesta on jo 3 viikkoa. Alkaakohan laihtuminen vasta kun lääke on täysin häipynyt elmistöstäni (ja milloin tämä tapahtuu)? Olettaen tietenkin että lihominen johtui lääkkeestä.
Sepramin lopetus
46
23427
Vastaukset
- Sini
Uteliaisuuttani kysyn, että kauan söit lääkettä? Antoiko lääkäri luvan lopettaa? Lopetitko sillai pikkuhiljaa vähentämällä lääkitystä? Mä kun niin haluaisin myös lopettaa lääkkeen syönnin (Citalopram), mut mulla on lääkäri vasta lokakuun lopussa. Ilman lupaa en uskalla alkaa vähentämään annostusta.
Mulla on paniikkikohtaukset helpottanut jo kokonaan, mutta masennusta ja väsymystä on edelleen. Silti haluan lopettaa (tai yrittää olla ilman lääkettä) koska seksuaaliset halut on ihan pohjalukemissa, kun ennen olin erittäin aktiivinen makuuhuoneen puolella.... Muutenkin tuntuu, että lääkkeet tekee musta toisen ihmisen, en välillä tunnista itseäni ollenkaan!
Mä myös olen lihonut lääkityksen aikana, vaikka syön terveellisemmin ja liikun tosi paljon. :( Joku sanoi, että kilot karisee kun lopettaa lääkityksen, koska ne turvottaa ja pöhöttää kroppaa.
Voimia ja tsemppiä sulle!! :)- Tintti
Käytin lääkettä 8 kuukautta, aluksi 20mg, sitten 10mg (ehkä 2kk). Lopetin suoraan tuosta 10 mg:sta ilman lääkärissä käyntiä. Eihän niin suositella tietenkään tekemään, mutta kun täällä meillä päin ei lääkärille yksinkertaisesti saa aikoja, ja yksityiseen ei näin opiskelijana ollut rahaa.
- Sini
Tintti kirjoitti:
Käytin lääkettä 8 kuukautta, aluksi 20mg, sitten 10mg (ehkä 2kk). Lopetin suoraan tuosta 10 mg:sta ilman lääkärissä käyntiä. Eihän niin suositella tietenkään tekemään, mutta kun täällä meillä päin ei lääkärille yksinkertaisesti saa aikoja, ja yksityiseen ei näin opiskelijana ollut rahaa.
Mihin vaivaan söit lääkettä? Aika pienillä vieroitusoireilla olet päässyt, jos ei ole muuta tullut kuin huimausta! :) Hieno homma! Mulla on Citalopram 40mg, joten sitä ei tosiaan voi yks kaks lopettaa... Alkuun söin sitä 20mg, mutta heinäkuussa lääkäri määräsi tuplaamaan annostuksen ja sen seurauksena on nämä ikävät sivuvaikutukset tulleet. Pienemmällä annostuksella ei ollut vastaavia ongelmia. Itse olen lääkettä käyttänyt vajaan 6kk.
Haluaisimme mieheni kanssa lapsen, mutta en uskalla edes harkita raskautta ennen kuin lääkitys on loppunut ja elämä asettunut radalleen ilman lääkettä... - Tintti
Sini kirjoitti:
Mihin vaivaan söit lääkettä? Aika pienillä vieroitusoireilla olet päässyt, jos ei ole muuta tullut kuin huimausta! :) Hieno homma! Mulla on Citalopram 40mg, joten sitä ei tosiaan voi yks kaks lopettaa... Alkuun söin sitä 20mg, mutta heinäkuussa lääkäri määräsi tuplaamaan annostuksen ja sen seurauksena on nämä ikävät sivuvaikutukset tulleet. Pienemmällä annostuksella ei ollut vastaavia ongelmia. Itse olen lääkettä käyttänyt vajaan 6kk.
Haluaisimme mieheni kanssa lapsen, mutta en uskalla edes harkita raskautta ennen kuin lääkitys on loppunut ja elämä asettunut radalleen ilman lääkettä...Söin lääkettä masennukseen ja jännittämiseen, tosin masennukseen se ei tehonnut mutta jännittämiseen tehosi tosi hyvin. Masennuskin on nyt hellittänyt kun uskalsin mennä vihdoin töihin.
- täti
Sini kirjoitti:
Haluaisimme mieheni kanssa lapsen, mutta en uskalla edes harkita raskautta ennen kuin lääkitys on loppunut ja elämä asettunut radalleen ilman lääkettä...kun nostit annosta?
- Sini
täti kirjoitti:
kun nostit annosta?
Kun lääkitystä nostettiin 20mg -> 40mg:aan, niin aluksi oli pahoinvointia (en oksentanut, mutta etoi joka päivä, etenkin iltapäivisin) ja kamalaa väsymystä. (Väsynyt olen kyllä ollut jo pidemmän aikaa, mutta tuntui, että sekin lisääntyi lääkityksen muuttuessa.) Sitten tuli seksuaalinen haluttomuus ja painon nousu.
Nyt on pahoinvoinnit sun muut jo väistyneet, eikä ne kestänyt kuin muutaman päivän. Mutta tää lihominen kyllästyttää... Jospa kilot sitten karisee, kun lopettaa lääkkeen syönnin?!? - ...
itse lopetin lääkkeen käytön omin luvin. ei auttanut mihinkään, meinasin ruveta kirkumaan ratikassa ja ahminen ei hellitänyt.
- täti
Sini kirjoitti:
Kun lääkitystä nostettiin 20mg -> 40mg:aan, niin aluksi oli pahoinvointia (en oksentanut, mutta etoi joka päivä, etenkin iltapäivisin) ja kamalaa väsymystä. (Väsynyt olen kyllä ollut jo pidemmän aikaa, mutta tuntui, että sekin lisääntyi lääkityksen muuttuessa.) Sitten tuli seksuaalinen haluttomuus ja painon nousu.
Nyt on pahoinvoinnit sun muut jo väistyneet, eikä ne kestänyt kuin muutaman päivän. Mutta tää lihominen kyllästyttää... Jospa kilot sitten karisee, kun lopettaa lääkkeen syönnin?!?cipralex teki ihan saman reaktion minuun kuin sinulla tuo sinun lääkkeesi. Söin 8kk ilman apua.
- heituli
lääkärini määräsi minulle myös samaa lääkettä kun epäili edellisen lihottavan söin seromex lääkettä alkoi paino nousemaan. lääkäri sanoi tämä on parempi tämä sepram aloitan lääkkeen huomenna. saa nähdä millainen lääke on?
- tähti
Minä lopetin citalopramin syömisen (10 mg) ja samoin oli pyörryttämisen tunnetta päätä kääntäessä (ihan niin kuin olisi jäänyt katse jotenkin jälkeen) ja sähköiskuaistimuksia (varsinkin käsissä). Oireet kesti noin kolme viikkoa. Ja lääkäri sanoi kun olin lopettamassa että ei tule mitään vieroitusoireita...
- mjm
mul just samanlaisia oireita sepramin lopetuksen jälk
- zarga
Onpa muuten 'lohdullista' kuulla näistä oireista. Tänään töissä alkoi tulla samanlaisia sätkyjä päätä kääntäessä ja paniikki iski. Luulin että aivohalvaus tulee. Syyhän oli se että citalopram (40mg) on jäänyt parina päivänä syömättä. Kotiin horjuttuani nappasin napin ja muutaman tunnin jälkeen olo on taas normaali.
Eniten tässä episodissa säikäyttää se että minkälaisen mömmön kanssa tässä ollaan tekemisissä. Ei noin pahat vieroitusoireet kuulu minkään kevyen lääkkeen repertuaariin.- mini
Itse ajattelin lopetella lääkettä vähentämällä sitä kahden viikon ajan. Määrätty annos on 30 mg, eka viikon söin 20 mg ja toisen 10 mg. Vähentäminen aiheutti samankaltaisia pyörrytys/huimausoireita kuin aiemmin kirjottaneilla, mutta parin päivän päästä lopetuksesta iski itkupaniikki, olin täysin hysteerinen ja itkin tunteja putkeen. Soitin lääkärilleni, joka sanoi, että juuri näin voi pahimmassa tapauksessa käydä ja että lääkitys on saatava mahd.nopeasti uudestaan käyntiin. Pahimpaan paniikkiin sain diapamia ja olo helpottui parissa päivässä sepramin syönnin aloittamisesta. Epäonnistui siis se yritys päästä lääkkeistä eroon ja opin kyllä sen, etten ilman "lupaa" ala niitä koskaan enää edes vähentämään..
- nennenen
mini kirjoitti:
Itse ajattelin lopetella lääkettä vähentämällä sitä kahden viikon ajan. Määrätty annos on 30 mg, eka viikon söin 20 mg ja toisen 10 mg. Vähentäminen aiheutti samankaltaisia pyörrytys/huimausoireita kuin aiemmin kirjottaneilla, mutta parin päivän päästä lopetuksesta iski itkupaniikki, olin täysin hysteerinen ja itkin tunteja putkeen. Soitin lääkärilleni, joka sanoi, että juuri näin voi pahimmassa tapauksessa käydä ja että lääkitys on saatava mahd.nopeasti uudestaan käyntiin. Pahimpaan paniikkiin sain diapamia ja olo helpottui parissa päivässä sepramin syönnin aloittamisesta. Epäonnistui siis se yritys päästä lääkkeistä eroon ja opin kyllä sen, etten ilman "lupaa" ala niitä koskaan enää edes vähentämään..
Kumma juttu, kun tuntuu että pärjää ilman kyseistä lääkettä ja sitten kun pitäisi lopettaa, tulee sätkyjä, huimauksia, huminaa jne. Mutta, jo kerran lopettaneena tiedän että kun kestää sen viikon-pari niin helpottaa. Ja nyt kun olen kestänyt jo viikon näitä oireita, kestän toisenkin. Ja jatkossa en anna enää elämäni mennä siihen jamaan että tarvitsen kemikaalia turruttamaan haluni ja aivotoimintani. Tsemppiä kaikille lopettajille ja stressitöntä eloa!!!
- MarkSlash
nennenen kirjoitti:
Kumma juttu, kun tuntuu että pärjää ilman kyseistä lääkettä ja sitten kun pitäisi lopettaa, tulee sätkyjä, huimauksia, huminaa jne. Mutta, jo kerran lopettaneena tiedän että kun kestää sen viikon-pari niin helpottaa. Ja nyt kun olen kestänyt jo viikon näitä oireita, kestän toisenkin. Ja jatkossa en anna enää elämäni mennä siihen jamaan että tarvitsen kemikaalia turruttamaan haluni ja aivotoimintani. Tsemppiä kaikille lopettajille ja stressitöntä eloa!!!
Mulle määrättiin vaikeaan masennukseen Sepram 20mg (syksyllä) ja Mirtatsapiini 30mg (pari kuukautta sitten). Olen lihonnut ehkä kymmenen kiloa puolen vuoden aikana ja minusta on tullut viime aikoina täysin tunnoton. En tunne kipua, en rakkautta. Suru on muuttunut vihaksi (mistä pidänkin kyllä). Nyt juuri loppui sepramit (20mg) ja oon pari päivää ollut niitä syömättä. Välillä tuntuu, että sekoan ja haluan tappaa jonkun ja muutenkin hermot tosi kireellä. Päässä juurikin noita omituisia tuntemuksia (pyörryttää, "sähköiskuja"). Syön edelleen mirtatsapiinia (30mg) ja nukun niiden ansiosta hyvin, mutta näen aivan skitsoja unia ja aamulla on mahdotonta nousta sängystä. Toivon, etten sekoa ja että pääsen näistä "vieroitusoireista" eroon pian. Miettikää kaksi kertaa ennenkuin alatte syömään mielialalääkkeitä ja älkää koskaan pitäkö niitä ainoana hoitona.
- marjasan
nennenen kirjoitti:
Hei. 19.9.2017
Aivan samat tuntemukset.
Olen syönyt Sepram 20mg 12 v masennukseen ja paniikkihäiriöön/ahtaan-suljetun paikan kammoon. Psykiatrini mielestä lääke ei aiheuta vieroitusoireita niistä luovuttaessa.
Nyt kuitenkin Sepram 20 mg kääntyi minua vastaan ja teki minusta hyvin epämiellyttävän, epätasaisen ihmisen ympäristölleni.
Nyt lopetin suoralta kädeltä, kun lääke loppui. Aina oli 3 kk satsi haettava.
Nyt on kulunut 2 vk ja odotan huimauksen, paineen tunnun ja ritinän aivoissani, päänsäryn, väsymyksen, mielialan vaihtelujen, raivokohtauksien ja tukkoisen olon loppuvan ja oloni kirkastuvan.
En anna aivojani enää manipuloida, vaan toivon tasapainoa ja rauhaa sielulleni ja keholleni ulkoilemalla raittiissa ilmassa enemmin ja kauniiden asioiden löytymistä
elämästäni.
Voimia kaikille löytää oma itsensä uudelleen ilman huumeita.
- sepulk
Lopetin itse puoli vahingossa sepramin käytön se vaan alkoi unohtua pikkuhiljaa ja oireitakaan ei enää ollut käytin vaan 20mg ja olin vähentänyt 10mg. Eli lopetin sen niin kun ei varmaan saisi. Mutta ei mulla ole ollut mitään huimausta, mutta huomaan että olen todella ärtynyt ja suutun todella helposti eikä se suuttumus tunnu helppaavan kovin nopeasti.
En ole varma mutta minusta mulla on paino noussut sepramin käytön lopettamisen jälkeen.? Kai kaikki reagoivat eri tavalla.
Sepram on kyllä ollut silti mun pelastus pahalle paniikki oireille! Nyt tuntuu muuten kyllä hyvältä vaikka känjkkäränkkä joskus iskeekin.- vituttaaaaaa
Lpettanu jo kolme vkoa sitten. Pahimmat oireet heti lopetuksen jälkeen. Sähköiskumaisia tunteita päässä ja käsissä.
Nyt jäljellä vähän vielä pää tuntemuksia ja järjetön vitutus!!! Kuuluukohan asiaan, vai pitääkö hakea uudet lääkkeet?? Itsemurha ajatuksia on myös, vaikka en tekisi itselleni mtn...tuntuu vain, että parempi olisi kuolla pois. - yksilopettajalisää
vituttaaaaaa kirjoitti:
Lpettanu jo kolme vkoa sitten. Pahimmat oireet heti lopetuksen jälkeen. Sähköiskumaisia tunteita päässä ja käsissä.
Nyt jäljellä vähän vielä pää tuntemuksia ja järjetön vitutus!!! Kuuluukohan asiaan, vai pitääkö hakea uudet lääkkeet?? Itsemurha ajatuksia on myös, vaikka en tekisi itselleni mtn...tuntuu vain, että parempi olisi kuolla pois.Söin kahdeksan vuotta maksimiannoksella ja lopetin asteittain, nyt ollut 2 viikkoa ilman. Hirveät lopetusoireet. Pahoinvointia, ripulia, päässä meni sähköiskuja, yhtäkkiä menin ihan kylmäksi ja paleli koko ajan, huuletkin melkein siniset. Sitten tuli kuuma ja kauhea hiki.
Minulla vieläkin hirveää pahoinvointia, fyysistä voimattomuutta ja olen normaalia herkempi ja vähän ahdistunut.
Lopetuksen jälkeen voi tulla takaisin jopa masennuksen oireet, mutta menevät muutaman viikon kuluttua ohitse, eli lääkkeitä ei heti kannata hakea takaisin vaan kannattaa odottaa pari kuukautta, että tasaantuu. - demonien riivaama
yksilopettajalisää kirjoitti:
Söin kahdeksan vuotta maksimiannoksella ja lopetin asteittain, nyt ollut 2 viikkoa ilman. Hirveät lopetusoireet. Pahoinvointia, ripulia, päässä meni sähköiskuja, yhtäkkiä menin ihan kylmäksi ja paleli koko ajan, huuletkin melkein siniset. Sitten tuli kuuma ja kauhea hiki.
Minulla vieläkin hirveää pahoinvointia, fyysistä voimattomuutta ja olen normaalia herkempi ja vähän ahdistunut.
Lopetuksen jälkeen voi tulla takaisin jopa masennuksen oireet, mutta menevät muutaman viikon kuluttua ohitse, eli lääkkeitä ei heti kannata hakea takaisin vaan kannattaa odottaa pari kuukautta, että tasaantuu.Mä lopetin itse n. 1,5 viikkoa sitten... muutama pvä meni iha ok, mutta sitten... sitten alkoi helvetti! Sellainen ahdistus/paniikkikohtaus (en enää erota niitä toisistaan), joka kestää melkein 24/7, paitsi että nukun hyvin. Ja se että nukun hyvin, varmaan johtuu, et kulutan itseni päivän aikana tällä mielettömällä ahdistuksella, et illalla vaan tipahdan.
Hassua, mulla ei oo ollut mitään muiden kuvailemista oirista, ei s-iskuja päässä, eikä huimausta, vaan ainoastaan sellainen ahdistus, jota en ole kokenut ikinä. Sen mukanna tietty sitten pakki sekaisin ja jatkuva pissahätä.
Söin sepramia 3,5 v, milloin maksimiannoksella, milloin pienemmällä. Nyt helmikuussa tiputin 20mg 10mg:aan, ja oon kokenut lievää mielialanlaskua, tai siis ahdistuneisuutta. Nyt sitten lopetin kokonaan.
Isäni on lääkäri, ja kun kuuli, että lopetin lääkkeet (haluan palavasti vauvan, siksi siis), niin se meinas tappaa mut.. sanoi, että lopetin liian aikaisin, pitäisi olla väh 6kk täysin oireettomana, ennen kuin edes aloittaa lopettamisen harkitsemista, mut emmä ainakaan edes usko, että mun elämässä olisi 6kk täysin oireetonta aikaa ja sinänsä olen sen jo hyväksynyt.
En siis enää tiedä, onks noi vieroitusoireita vai vaan sitä, että lopetin liian aikaisin. onks kellään tällaisestä kokemuksia?
Pliis, kaipaisin kohtalokavereita, että jaksais eteenpäin. - wertylllll
demonien riivaama kirjoitti:
Mä lopetin itse n. 1,5 viikkoa sitten... muutama pvä meni iha ok, mutta sitten... sitten alkoi helvetti! Sellainen ahdistus/paniikkikohtaus (en enää erota niitä toisistaan), joka kestää melkein 24/7, paitsi että nukun hyvin. Ja se että nukun hyvin, varmaan johtuu, et kulutan itseni päivän aikana tällä mielettömällä ahdistuksella, et illalla vaan tipahdan.
Hassua, mulla ei oo ollut mitään muiden kuvailemista oirista, ei s-iskuja päässä, eikä huimausta, vaan ainoastaan sellainen ahdistus, jota en ole kokenut ikinä. Sen mukanna tietty sitten pakki sekaisin ja jatkuva pissahätä.
Söin sepramia 3,5 v, milloin maksimiannoksella, milloin pienemmällä. Nyt helmikuussa tiputin 20mg 10mg:aan, ja oon kokenut lievää mielialanlaskua, tai siis ahdistuneisuutta. Nyt sitten lopetin kokonaan.
Isäni on lääkäri, ja kun kuuli, että lopetin lääkkeet (haluan palavasti vauvan, siksi siis), niin se meinas tappaa mut.. sanoi, että lopetin liian aikaisin, pitäisi olla väh 6kk täysin oireettomana, ennen kuin edes aloittaa lopettamisen harkitsemista, mut emmä ainakaan edes usko, että mun elämässä olisi 6kk täysin oireetonta aikaa ja sinänsä olen sen jo hyväksynyt.
En siis enää tiedä, onks noi vieroitusoireita vai vaan sitä, että lopetin liian aikaisin. onks kellään tällaisestä kokemuksia?
Pliis, kaipaisin kohtalokavereita, että jaksais eteenpäin.mulla kans sepram aamuisin. Jos jää pois olen siis aiyan vailla tarkoitusta. mutta kun syön ok.
- Vaari.
Mä lopetin itse n. 1,5 viikkoa sitten... muutama pvä meni iha ok, mutta sitten... sitten alkoi helvetti! Sellainen ahdistus/paniikkikohtaus (en enää erota niitä toisistaan), joka kestää melkein 24/7, paitsi että nukun hyvin. Ja se että nukun hyvin, varmaan johtuu, et kulutan itseni päivän aikana tällä mielettömällä ahdistuksella, et illalla vaan tipahdan.
Pliis, kaipaisin kohtalokavereita, että jaksais eteenpäin.Itsellä lopetus käynnissä.
Sähköshokkeja ja kovaa huimausta.
Mulla myös samanlainen olo ei ole elämässä 6kk. ilman mitään vastoinkäymisiä.
Varoituksen sana lienee paikallaan.
Jos hankit lapsen ole tarkkana, ettet saa synnytyksen jälkeistä masennusta tai ainakin tunnista se.
Lapsi voi myös tuoda elämääsi uutta valoa.
Keskustele aviopuolisosi kanssa, jotta tämä tietäisi varautua ja auttaa.
Itselläni vaimo oli aivan ahdistunut ja vihainen synnytyksen jälkeiset 10v. kaksi lasta.
Silloin ei puhuttu näistä ja olin tosi neuvoton kahden lapsen kanssa.
Mutta elämä menee parempaan suuntaan ja yhdessä vielä koetaan jopa yhteenkuuluvuutta ja rakkautta.
Lapset menestyviä ja omia lapsenlapsia on jo kolme :).
Kyllä se siitä, kun on joku johon voi luottaa ja purata tuntojaan. - naikkonen 33 v.
Vaari. kirjoitti:
Itsellä lopetus käynnissä.
Sähköshokkeja ja kovaa huimausta.
Mulla myös samanlainen olo ei ole elämässä 6kk. ilman mitään vastoinkäymisiä.
Varoituksen sana lienee paikallaan.
Jos hankit lapsen ole tarkkana, ettet saa synnytyksen jälkeistä masennusta tai ainakin tunnista se.
Lapsi voi myös tuoda elämääsi uutta valoa.
Keskustele aviopuolisosi kanssa, jotta tämä tietäisi varautua ja auttaa.
Itselläni vaimo oli aivan ahdistunut ja vihainen synnytyksen jälkeiset 10v. kaksi lasta.
Silloin ei puhuttu näistä ja olin tosi neuvoton kahden lapsen kanssa.
Mutta elämä menee parempaan suuntaan ja yhdessä vielä koetaan jopa yhteenkuuluvuutta ja rakkautta.
Lapset menestyviä ja omia lapsenlapsia on jo kolme :).
Kyllä se siitä, kun on joku johon voi luottaa ja purata tuntojaan.itse syönyt Sepramia jo 10 vuotta, viimeiset 2,5 vuotta annos ollut täydet 60 mg ja olen voinut loistavasti. Nyt lopetus menossa, raskaus suunnitteilla. Vähennän TODELLA hitaasti: joka toinen päivä 60 mg, joka toinen 50 mg. Näin menen kuukauden. Sitten 50 mg kuukausi ja sitten taas 50 ja 40 jne... Tämä oli lääkärini ohje. Lieviä vieroitusoireita on kyllä tullut: huimaa, jännittää ja maha on sekaisin. Joskus vuosia sitten yritin lopettaa vähentämällä kerralla 60 mg:sta 40 mg:aan ja oireet olivat sietämättömät joten aloin taas ottaa 60 mg:aa.
Yritän kestää oireet. Jos en haluaisi lasta, en lopettaisi/vähentäisi lainkaan. Hirvee homma tässä kun kerran on aloittanut. Mutta täytyy sanoa että ilman Sepramia (ja terapiaa) olisin haudassa.
Tsemppiä kaikille! - m25v.
Pliis, kaipaisin kohtalokavereita, että jaksais eteenpäin.Mulla on ollut juurikin samanlaiset oireet kun sulla,ja olen vaan vähentämässä.söin citalopram 20 mg pvässä, ja kuukausi sitten vähennin 10mg:aan..tajutonta ahdistusta/paniikkia kokoajan,ja ihan älyttömän uuvuksissa,tuntuu ettei mikään uni riitä.alunperin sain lääkkeen 1,5 v sitten unettomuuteen/paniikkihäiriöön.
Mitään fyysisiä oireita ei ole,vaan nuo ihan käsittämättömät ahdistukset ja alakuloisuus..nyt lääkäri kehotti nostamaan takaisin 20 mg:aan. - D.a.r.k.s.o.u.l
m25v. kirjoitti:
Mulla on ollut juurikin samanlaiset oireet kun sulla,ja olen vaan vähentämässä.söin citalopram 20 mg pvässä, ja kuukausi sitten vähennin 10mg:aan..tajutonta ahdistusta/paniikkia kokoajan,ja ihan älyttömän uuvuksissa,tuntuu ettei mikään uni riitä.alunperin sain lääkkeen 1,5 v sitten unettomuuteen/paniikkihäiriöön.
Mitään fyysisiä oireita ei ole,vaan nuo ihan käsittämättömät ahdistukset ja alakuloisuus..nyt lääkäri kehotti nostamaan takaisin 20 mg:aan.Kyllä vaatii työtä että niistä aineista pääsee eroon.
Hyvin vähän kerrassaan vaan,pitkän ajan kuluessa. Se olo helpottaa ehkä vasta useiden kuukausien päästä,ehkä menee vuosi tai enemmänkin. Ne lääkkeet kun muuttavat aivojen toimintaa, menee aikaa ennenkuin aivot palautuvat takaisin normaaliin toimintaansa.
http://masennus.nettisivu.org/mietittavaa/laakevieroitus/ - Koklannut tätäkin
naikkonen 33 v. kirjoitti:
itse syönyt Sepramia jo 10 vuotta, viimeiset 2,5 vuotta annos ollut täydet 60 mg ja olen voinut loistavasti. Nyt lopetus menossa, raskaus suunnitteilla. Vähennän TODELLA hitaasti: joka toinen päivä 60 mg, joka toinen 50 mg. Näin menen kuukauden. Sitten 50 mg kuukausi ja sitten taas 50 ja 40 jne... Tämä oli lääkärini ohje. Lieviä vieroitusoireita on kyllä tullut: huimaa, jännittää ja maha on sekaisin. Joskus vuosia sitten yritin lopettaa vähentämällä kerralla 60 mg:sta 40 mg:aan ja oireet olivat sietämättömät joten aloin taas ottaa 60 mg:aa.
Yritän kestää oireet. Jos en haluaisi lasta, en lopettaisi/vähentäisi lainkaan. Hirvee homma tässä kun kerran on aloittanut. Mutta täytyy sanoa että ilman Sepramia (ja terapiaa) olisin haudassa.
Tsemppiä kaikille!Voi johtua lääkkeen pitkäaikaisesta käytöstä, että tulee pahemmat sivuvaikutukset. Mä söin Sepramia masennukseen ja paniikkikohtauksiin 1,5v. Annostusta lisättiinkin välillä, kun aloin oirehtimaan lääkityksestä huolimatta. Sitten aloin vain pikkuhiljaa kokeilemaan lääkkeen opetusta kyselemättä lääkäriltä yhtään mitään. 2:llä ensimmäisellä kerralla masennusoireet palasivat ja jouduin aloittamaan lääkkeenoton uudelleen. Kolmas kerta toden sanoi ja oireet eivät palanneet enään. Lopetin joka kerran vain tabujen ottamisen ilman annoksen vähentämistä.
Ja minua tuo lääke lihotti myös 15kg, kuten monia muitakin. Jonkun kilon olen jo tiputtanutkin nyt ilman lääkettä. :o) Lääke oli minulle kuitenkin hengenpelastaja, joten ei auta valittaa. - särkypää
D.a.r.k.s.o.u.l kirjoitti:
Kyllä vaatii työtä että niistä aineista pääsee eroon.
Hyvin vähän kerrassaan vaan,pitkän ajan kuluessa. Se olo helpottaa ehkä vasta useiden kuukausien päästä,ehkä menee vuosi tai enemmänkin. Ne lääkkeet kun muuttavat aivojen toimintaa, menee aikaa ennenkuin aivot palautuvat takaisin normaaliin toimintaansa.
http://masennus.nettisivu.org/mietittavaa/laakevieroitus/sama meininki täällä, viikko sitten lopetin Sepramin ja elämä on ollut ihan saatanallista. päätä särkee ihan jatkuvasti, oksettaa, itkettää ja vituttaa koko ajan eikä uni oikein tule. 2 jaksoa syönyt kyseistä paskaa, yht. 3,5 v. viimeksi lopettaessa oli sähköiskuja päässä mutta nyt ei (kai). Loppuuispa tää tuska joskus... onko joku muuten saanut painoa pudotettua esim. vuoden sisällä lopettamisesta? Anyone?
Tsemppiä kaikille lopettajille! Ei luovuteta! - lisempäätulta
särkypää kirjoitti:
sama meininki täällä, viikko sitten lopetin Sepramin ja elämä on ollut ihan saatanallista. päätä särkee ihan jatkuvasti, oksettaa, itkettää ja vituttaa koko ajan eikä uni oikein tule. 2 jaksoa syönyt kyseistä paskaa, yht. 3,5 v. viimeksi lopettaessa oli sähköiskuja päässä mutta nyt ei (kai). Loppuuispa tää tuska joskus... onko joku muuten saanut painoa pudotettua esim. vuoden sisällä lopettamisesta? Anyone?
Tsemppiä kaikille lopettajille! Ei luovuteta!oon syöny kans tota sepramia n 4kk ajan, 20mg päivässä. masennus on vähentynyt huomattavasti, mutta ahdistusta on edelleen. haluan kipeästi lopettaa lääkityksen, ajattelin vähentää 10mg kahdeksi viikoksi, ja siirtyä sen jälkeen pelkästään luonnontuotteisiin. peace.
- Kaisalissu
Söin Citalopramia n. 2 kuukautta ja annokseni ehdittiin nostaa 40 mg:aan asti. Koin kuitenkin, että lääkkeet ainoastaan lihottivat ja väsyttivät, mutta mielialaan niillä ei ollut positiivista vaikutusta. En uusinut reseptiäni ja lopetin lääkityksen kerralla n. 2 viikkoa sitten. Vaikka söin lääkettä vain lyhyen ajan, saan voimakkaita sähköiskutuntemuksia päässä etenkin iltapäivisin. Muita yhtä voimakkaita oireita ei ollut, kunnes eilen alkoi voimakas pahoinvointi. Välillä oksettaakin, mutta enimmäkseen näiden parin päivän aikana on ollut vain etova tunne, jota ilmenee aamupäivällä ja alkuillalla. Aion sinnitellä sen pari viikkoa, koska onnekseni oireet eivät ole niin voimakkaita, kuin mitä noin suuren annoksen seinään lopettamisesta voisi odottaa.
Mielialani on kohentunut lääkkeiden lopettamisen jälkeen, vaikka edelleen väsyttää melko paljon. Olen aktiivisempi väsymyksestä huolimatta ja maailma alkaa taas "tuntua" joltain, onneksi mukavalta paikalta. Minulla todettiin vaikea masennus, joten odotin paranemiseen kuluvan useita kuukausia tai jopa vuosia, ja välillä arvelin olevani kroonisesti masentunut, mutta olen kokenut jonkin sortin ihmeparantumisen. Luulen sen johtuvan siitä, että olen kokenut itseni analysoija ja terapian töniessä oikeaan suuntaan olen saanut ajatusmalleja muutettua, siksikin päätin lääkityksen lopettaa kun aloin uskoa tulevani toimeen ilman.
Vaikka tiedän, että pahoinvointi on lääkkeen lopetusreaktio, välillä tuntuu kuin se olisi raskauspahoinvointia. Rintani aristavat, aineenvaihdunta on vilkastunut, olen hieman itkuherkkä (lähinnä liikutuksen tai ilon kyyneleitä), alavatsaa nipistelee, maku- ja hajuaisti tuntuvat teräviltä ja kuukautiset ovat myöhässä. Kaikki "klassisia" alkuraskauden oireita. Teen kotitestin muutaman päivän päästä, joten katsotaan miten on. Voi olla, että nämäkin oireet liittyvät lääkkeiden lopettamiseen, mutta parempi varmistaa asia, jotta oireisiin osaa suhtautua oikein.
Kannustan kuitenkin juttelemaan lääkärin kanssa ennen lopetusta, itse olen auktoriteetteja, terveyskeskuslääkäreitä ja nykylääkitystä kyseenalaistava nuorirouva (ja ehkä vähän omapäinen :P) ja otin selvää mahdollisista vieroitusoireista ennen lopetuspäätöstä. Harkitsin siis tarkkaan ja otin huomioon myös lääkkeestä saamieni sivuoireiden vahvuuden (niitä kun ei juuri ollut, joten päättelin että lopetusreaktiokaan ei tulisi olemaan kovin paha). Tein siis pohjatutkimuksen enkä vain kokeillut, mitä käy jos lopetan. Lääkäri ei varmasti tälle olisi siunaustaan antanut ja olen onnekas, että pääsen näin vähällä. Jutelkaa siis lääkärin kanssa ja harkitkaa tarkkaan lopettamista. Oma lopetustapa löytyy kuitenkin lopulta vain kokeilemalla.- snowroses
Apua, n. 5 pv ilman sepramia ja tuntuu kuin tekisin kuolemaa.
Iskee sähköiskuja ja humahduksia koko kroppaan. Huimaa, huono olo, ruokahalu on olematon, ja siis välillä saa semmosiakin raivokohtauksia että tekis mieli kuolla.
Kauanko tätä nyt tulee oikein kestämään?
Onko teillä nyt jo ihan ok olo?
- Raihnainen
Moikka!
Mä olen syönyt Sepramia nyt 1v 2kk. Alotettiin 10mg ja nosteltiin sitä 60mg/vrk. Tepsi hyvin ahdistukseen, mut nyt pitää alentaa määriä, ku oon vedellyt maksimeja. Tällä hetkellä on 40mg menossa. Mitään oloja ei vähentämisestä ole tullut muuten, mut mä unohdin ottaa lääkkeen parina aamuna ja oon ihmetellyt, et miks hitossa mulla on sellanen olo, ku ois kuumetta vaikka ei ole! Semmonen outo huippaus!:o
Kuvottava olo ja ripuli ja alilämpöä!!! Eli ilmeisesti kyseessä on vierotusoireita...Kiva.
No tänään otin taas 40mg. Mulla on kauhea nuhakin päällä vielä!
Mä meinasin jo huolestua, et mikä hitto on! Onko jotain vakavaa..Sitätän vanhana neurootikkona epäilee hyvin herkästi jotain vakavaa!:/
Muuten Sepramista, mä en ole lihonut, päinvastoin, laihduin reilu 10kg. Se on hyvä, mulla on mistä laihtua!
Orgasmia on ollut vaikea saada ja suu kuivuu. Muuten ok.
Ois kyllä hyvä päästä kokonaan eroon näistäkin pillereistä. Pikku hiljaa, pikku hiljaa!:) - vesinokkaeläinM21
Itse olen syönyt sepramia 20mg tabuja 1kpl / päivä n 4 vuoden ajan, ahdistus ja paniikkikohtaukset pysyneet poissa lähes kokonaan. Mitään lääkärikäyntejä ei ole välissä ollut sitten aloittamisen. Onkohan näissä jokin maksimiaika kauanko näitä saa edes syödä putkeen? Vieroitusoireet on pahat ja tulee nopeesti. 2 päivää ilman nappia ja tuntuu kuin saisi sähäriä aina kun syke nousee.. muutama porras/pari juoksuaskelta niin niska ja kädet tuntuu kuin sähkö kulkisi läpi ja pientä vapinaa havaittavissa. Muita vieroitusoireita ei ainakaan toistaiseksi ole ollut, en tosin kolmea päivää enempää ole ilman nappeja ollut. Kolmantena päivänä voin hädintuskin liikkua ilman näitä "sähköiskun" tuntemuksia ja kädet vapisevat niin ettei meinaa haarukka ja veitsi kädessä pysyä.
- Tinttara, 34
Olipa helpotus lukea näistä vierotusoireista täältä! Söin Sepramia puoli vuotta ja viime viikolla lääkäri antoi luvan lopettaa vähentämättä. Pari päivää siinä ihmettelin - ja huolestuin - kun tuli noita näköhäiriöitä ja etenkin sitä huimausta, kunnes kolmantena päivänä lopettamisesta en oikein pystynyt edes töissä olemaan ja tajusin että tottakai tämä johtuu lääkkeen lopettamisesta. Samalla hiipi mieleen pelko siitä, että masennus palaa vaikka viime kuukaudet olen ollut suorastaan onnellinen. Epätavallinen ruoan ja makean himo on kyllä kummastuttanut lääkkeiden sivuvaikutuksena koko puoli vuotta ja kiloja on tullut jonkin verran, ei minulla kyllä ollut muita sivuvaikutuksia.
On käynyt tottakai mielessä, että pitäisikö lääkkeitä vaan jatkaa, mutta EI, nyt täytyy vain sinnitellä tämän huimauksen kanssa ja luottaa siihen, että pärjään ilman lääkkeitä niinkuin ennenkin. Lääkäri olisi tietysti voinut varoittaa näistä lopettamisoireista :( Ei sanonut mitään joten huolestuin ihan suotta. Onneksi on internet! - sininenmatka
vanha ketju, mutta monelle varmasti ajankohtainen. Haluaisin kertoa oman pikku vinkin siihen, mien pääsin lääkkeestä selätin viekat. itsekin pelkäsin todella paljon, että ahdistus/paniikki oireet palaavat, joihin lääke oli määrätty.
Minä aloin liikkua lääkkeen lopetuksen jälkeen: Ihan joka päivä joko juoksulenkki, kuntosali, jumppa, spinning, kävely tai jooga. Kokeilin jopa ihan minulle uusia lajeja. Olin päättänyt, että en anna vierotusoireiden lytätä minua ja liikunta tosiaan helpotti ja tasotti oireita sekä nosti mielialaa. Samalla kun kunto ja kroppa vahvistu, myös itsetunto kasvoi. Eli liikkunnasta sai ( ja saa) hetkellisen helpotuksen sekä pitkäaikais avun =)
ja paniikkioireet olin käsitellyt tunteiden tunnustamisella ja niiden läpkäynnillä, apuna keskusteluapu, meditaatio ja kirjoittaminen. Nämä autto mulla.Ei oireita enää. - siiri
Olen käyttänyt Sepramin 5 vuotta 40 mg-10 mg vaihtelevasti.
Nyt olen päättänyt lopettaa lääkityksen. Otan tällä hetkellä 10 mg
mutta hikoilu ja etova tunne ylävatsalla kiusaavat päivittäin.
välillä tulee ahdistava olo. Näistä oireista huolimatta vähennän vielä annosta jonkun aikaa ja sitten lopentan kokonaan.
Toivon että kesän tuomat ilot auttavat minua tässä prosessissa.- 3xsynnytys
Itse sain sepram 20mg synnytyksen jälkeiseen masennukseen syyskuussa 2011, jolloin unet loppuivat tuli paniikkioireita ja ahdistusta. Jo kuukauden kuluttua lääkityksen aloituksesta aloin voida hyvin ja siitä saakka olen voinut hyvin. Lääkärin luona kävin uudelleen tammikuussa 2012 jolloin hän suositteli lääkityksen jatkamista vielä toukokuun loppuun. Lääkettä söin siis 1 tbl (20mg) aamulla toukokuun loppuun ja siitä kaksi viikkoa ½ tbl (10mg) aamuisin ja nyt sitten loppu. Nyt neljä päivää lopetuksesta vieroitusoireina on tullut päätä käännettäessä huimaustuntemusta sekä pistelytuntemuksia päässä ja käsissä. Aurinkoista ja mukavaa kesää kaikille :)
Terveisin 3xsynnytyksen jälkeisen masennuksen kokenut
- Susanna
Olen syönyt Sepram 20mg masennukseen ja paniikkihäiriöön 6kk. Olen lihonut kuin tyhjästä 10kg vaikka elän terveellisesti ja liikun todella paljon. Lisäksi hikoilu on ollut ihan järkyttävää, varsinkin öisin. Olen vähentänyt annosta 10mg n.2kk ja nyt ollut pari viikkoa ilman. On itkettänyt ja ollut epätoivon tunteita, pahoinvointia, kropassa "humisee", univaikeuksia. Silti olen päättänyt jatkaa elämää ilman lääkettä. Haluan näyttää omalta itseltäni, tuntea oikeat tunteeni. Tietenkin pelkään varsinkin masennuksen palaamista mutta yritän löytää muita selviytymiskeinoja. Vietän aikaa ihmisten kanssa ketkä oikeasti välittävät minusta, urheilen, nautin elämän pienistä iloista. Tsemppiä kaikille muillekin aiheen kanssa painiville!
- miia
Miten susanna jaksat? Itse lopetin sepramin käytön toukokuun alussa niin että 20mg:sta puolitettiin annosta 10mg ja sitä kaksi viikkoa ja sitten loppu. Söin 9kk. Tuli kierto huimausta ja hikoilua muutama viikko. Nyt kuukausi lopettamisen jälkeen alkoi univaikeudet. Uneen vaipuminen on vaikeaa ja jos saan unenpäästä kiinne uni ei kestä kuin 3-5h. Kävin työterveydessä ja sieltä sain opamox tilapäiseen unettomuuteen. Masennusta ei ole, vaan tämä univaikeus jota on nyt jatkunut viikon verran. Onko tämä masennuksen oireilua vielä? Vai johtuuko lopettamisesta ja tasoittuu tästä pikkuhiljaa? Kirjoitin palstalle ennen sinua nimimerkillä 3xsynnytyksen jälkeinen masennus. Onko muille tullut lääkkeen lopettamisen jälkeen univaikeuksia ja ovatko menneet ohi itsestään? Vai pitääkö harkita lääkityksen jatkamista. Sain lääkkeet juuri unettomuuteen kuin jouduin paljon valvomaan pienen lapsen kanssa.
- Lääkkeen orja?
Olen käyttänyt Sepramia 4 vuotta, välillä annos oli jopa 40 mg, suurimman osan ajasta kuitenkin 20 mg. Päätin jo keväällä, että kesäloman aikana lopetan pikkuhiljaa lääkkeen. Nyt on loma ja olen vetänyt 2 viikkoa 10 mg, josta luulin voivani lopettaa kokonaan...
Olen laihtunut parissa viikossa 5 kiloa, vaikka en ole jaksanut liikkua. En saa unta yöllä ja nukun päivisin (onneksi siihen on viellä viikon verran mahdollisuus ennen kuin duunit alkavat). Koko ajan oksettaa eikä tee mieli syödä. Ennen lääkitystä ollut itkuherkkyys on palannut, liikutun pikkujutuista. Osaisiko joku kertoa, onko masennus palaamassa vain ovatko nämä vain vieroitusoireita? Painonlasku huolestuttaa, kun olen luonnostanu hoikka. Väkisin yritän jotain syödä, vaikka ei tee mieli. Ei tulisi mieleenkään vielä lopettaa kokonaan, kun nytkin on jo niin paha olla, joten sinnittelen tuon 10 mg:n kanssa.... - Lummekeiju
Samaa mieltä "Sininenmatka" kanssa. Liikunta tosiaan auttaa ja muutenkin itsensä pitäminen puuhakkaana. Kun touhuaa ja mennä viipottaa, ei vieroitusoireita huomaa niin herkästi.
En muista, montako vuotta meni Sepram 40 mg syödessä, mutta lääkärin kanssa keskusteltuani, aloitin lopettamisen annosmäärää vähentämällä. Ensin kk 20 mg ja sen jälkeen pari viikkoa 20 mg joka toinen päivä.
Nyt sitten viikko ilman lääkkeitä ja ihan siedettävä olo. Oireina lievää väsymystä, omituisia unia, äkkipikaisuutta, herkkätunteisuutta ja "sähköshokkeja" ja muuten vaan sähköinen olo (välillä tuntuu kuin olisin johdon päässä latauksessa).
Sepram oli elämäni pelastaja (paniikkihäiriö ja kaamosmasennus) ja kiitän lääkäriä ja lääkettäni koko sydämestäni, mutta nyt on tullut aika kokeilla omien siipien kantavuutta ja lähteä maailmaan seikkailemaan ilman kemikaaleja.
Tsemppiä kaikille kohtalotovereille! Jaksaa, jaksaa ja kyllä se siitä :D! - gmnkrgre
Söin noin viitisen vuotta Sepramia ja nyt lopputulos on se että seksuaaliset halut ovat kadonneet täysin. Yritin tuon viiden vuoden aikana lopettaa lääkitystä monta kertaa ihan ohjeiden mukaisesti mutta tuli niin järkyttäviä päänsärkyjä ja oksennuskohtauksia, että lopulta päädyin jatkamaan lääkitystä. Lopulta pääsn eroon lääkkeistä homeopaattisen hoidon avulla. Ei minkäänlaisia vierotusoireita, ei päänsärkyä, ei huimausta, ei oksetusta. Ei siis yhtään mitään oireita. Lopetin lääkityksen tuolloin lähestulkoon seinään, aluksi popsien noin yhden sepramin kolmen päivän ajalla.
Nyt on yil puoli vuotta lääkkeen lopettamisesta eikä seksuaaliset halut ole vieläkään palanneet? Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tulen muutoin ihan hyvin toimeen ilman lääkitystä, enkä mielestäni niitä olisi alunperinkään edes tarvinnut. Nyt myöhemmin ajateltuna kyseessä oli vain motivaation puute koulun suhteen, jonka vuoksi tuli poissaoloja.
Pikkasen ottaa tämä asia päähän, koska mistään parisuhteista ei enää koskaan tule mitään, jos seksuaaliset halut eivät palaa missään muodossa takaisin! Suosittelen suuresti ettette alota tätä lääkitystä, tia jos alotatte niin älkää syökö ainakaan vuosia! :(- Lerppulerssi
Mullakin on Sepram vaikuttanut seksuaalisuuteen. Halut eivät ole menneet mutta kyvyt. Enää ei eerektio ole sellainen että pystyisi työntämään poikaystävää anaaliin vaikka hänellä on väljä perse. Kyllähän tämä koettelee parisuhdettamme jossa välillä muutenkin on ollut paskan maku.
- ilarilerssi
Helvetin lerppulerssi. Hinaajat hirteen.
Lopetin Sepram 40mg:n käytön n. 6 kk sitten. Käytin sitä ehkä 20v bipolaarihäiriöön lääkärien mukaan paremman lääkkeen puutteessa. Sain muista lääkkeistä mitä omituisimpia oireita.
Sepraminkin käytön aikana kärsin toistuvista kamalista kutinakohtauksista, joita hillitsin Heinixillä, se oli jo säännöllisesti käytössä, myös iltaisin estämään uniapneamaskin alla nenän kutinaa.
Turvauduin usein lääkäriin eri paikkakunnilla kutinan selvittämiseksi: yhdenkään lääkärin mieleen ei tullut epäillä Sepramia,. Se alettiin jo nimetä psykosomaattiseksi, vaikka ihoni oli verille raavittu aina välillä. Itse olin hölmö, kun en hoksannut aiheuttajaa itse. Jouduin sitten keskeyttämään Heinixin käytön allergiatestien vuoksi, mieleeni tuli kokeilla samalla Sepramin pois jättämisen vaikutusta.
Olen nyt ollut ilman Sepramia n. 6 kk, kutina on kadonnut -katosi heti. Ahmimiskohtaukset ja muu ylensyöminen ovat jääneet pois, kun Sepramin käytön aikana olin lihonut n. 30kg. Hikoilu on muuttunut asialliseksi, tinnitus on kuitenkin tallella. Oudoimman ilmiön huomasin vasta tänään: minulla on taas kainalokarvat! Mahtaako tukkakin vielä kohentua -toivottavasti- ja nenäkarvat vähetä!
Lopetusoireena oli ilmeisesti vielä 3-4kk lopettamisen jälkeen kokemani lyhyt hypomania (auttoi joululeipomisissa ym.) sekä sitä seurannut masennus. Horjahdukset, puutuminen/pistely raajoissa ja runsaat ylimääräiset sydämenlyönnit olivat pahoja oireita, jouduinkin niiden takia ties minkälaisiin tutkimuksiin sairaalaan.
Onneksi tykytykset osoittautuivat ns. hyvänlaatuisiksi, vainThyroxin -annosta piti vähentää.
En syö koskaan enää mielialalääkkeitä pitkäaikaisesti, Peratsiini auttoi/auttanee tarvittaessa hankalassa ja sressin täytteisessä tilanteessa.
On ihanaa, kun ei koko ajan tarvitse ajatella ruokaa, rahaakin säästyy. Masennuksia tuli silloinkin kun söin Sepramia, tulkoot vastakin. Sepramia en syö!.Haluan vielä varoittaa lääkkeestä nimeltä Olanzapin Orion. Sitä kokeiltiin kuten niin monia muita rohtoja oireisiini, jotka olivat kiihtyneet cykliltään. Suuni ja nieluni muuttuivat paperinkaltaisiksi /kuiviksi. Aloin sylkeä veriysköksiä ja jouduin syöpätutkimuksiin.
Ihanaa olla bipolaari ja lääkärien osaamattomuuden ja oman arvostelukyvyttömyyden armoilla!- Anonyymi
Tarttee todeta et kax kertaa kyseistä lääkettä kokeilleena ja lopettaneena en missään enkä minkäänmoisessa elämän tilanteessa kitaani pistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552537Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71640Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81508Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251198Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241041Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78954