Luther ja antikristus !!!

ANTIKRISTUS

Antikristuksella tarkoitetaan Kristuksen vastustajaa.
Prepositio "anti" tarkoittaa myös edellä olevaa eli "vastaan" että myös "sijasta."
Antikristus on siis Kristuksen jäljittelijä ja vastustaja, joka on asettunut Kristuksen sijaiseksi.

Raamatussa on kolmessa profetiassa ennustettu suuresta ja mahtavasta Jumalan vastustajasta, jossa kapina Jumalan tahtoa vastaan saavuttaa valtavan suuret mittasuhteet.
Dan 7 luku; ("pieni sarvi")
"Uhmaten hän puhuu korkeinta vastaan, tuhoaa korkeimman pyhiä, pyrkii muuttamaan luhla-ajat ja lain. Korkeiman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi." (25)
2 Tess 2:3-4, 7-12; "Hän vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala." (4) (Alkuseurakunta lankesi pois totuudesta. Vain vähäinen uskollisten joukko jäi, joka vainoissa hävitettiin. Syntyi kirkko joka on pakanuuden ja kristinuskon sekoitus)
Ilm 13 luku; "Sille annetiin lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät. Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä, ne, joiden nimi ei ole kirjoitettuna Karitsan elämän kirjaan." (7-8) Tämä peto on viimeinen maailmanhallitsija, jonka Kristus voittaa. (Dan 7:26-27, 2:44)
Antikristus tulee tekemään valheita, merkkejä ja ihmeitä paholaisen voimalla. Siksi ne jotka eivät tunne totuutta pitävät niitä Jumalan ihmeinä. (Ilm 13:13-17) Kysymyksessä on siis antikristillinen maailmanvalta, joka toimii Kristuksen vastustajana, mutta myös Kristuksen sijaisena.
Apostoli Johannes kirjoitti antikristuksesta, että hän kieltää Jeesuksen olevan Kristus (1 Joh 2:18-27, 4:3, 2 Joh 7)

Uskonpuhdistuksen isät Martti Luther ja John Wycliff opettivat että antikristus on paavinvalta. Heidän mukaansa kaikki Raamatun profetiat pätevät paavinvaltaan, joka on loistelias vastoin Kristuksen esimerkkiä ja opetusta. Se myös vainoaa Jumalan pyhiä monina maailmanhistorian aikoina juuri niin kuin Raamatussa on ennustettu. (Matt 24:15-28, Dan 7:25, Ilm 13:15) Suuri babylon (Ilm 17) on uskonnollisen ja poliittisen järjestelmän ja vallan sekoitus, jossa raitiin evankelimin ja -Raamatun opin on syrjäyttänyt ihmiskäskyt ja ihmispalvonta. "Kukistunut, kukistunut (langennut) on suuri babylon" (Ilm 14:8)
Jumalan kansaa kehotetaan lähtemään babylonista pois, sinne missä on puhdas Jeesuksen uskonnon oppi, ja jossa Jumalan kaikki käskyt ovat kunniassa. (Ilm 18:4) Jumalalla on kaikkina maailman aikoina ollut uskollinen jäännös. (Room11:3-5, 25-36, 9:27-28) Myös protestanttisen maailman kirkkoja tulee lankeamaan antikristillisen vallan kumartamiseen. (Ilm 14:8, Hes 16:13-15, Jer 3:20)

Voimme todeta Raamatun perusteella että antikristuksen valta tulee vainoamaan, ja käyttämään väkivaltaa Jumalan pyhiä kohtaan. (Ilm 12:17, 14:12, Joh 8:44) Raamattu opettaa että pyhät pitävät Jeesuksen uskon ja Jumalan käskyt. (Luuk 16:16, Jaak 2:10-12, Matt 5:17-18, 1 Joh 2 3-4) Antikristuksella on asema maailmankaupassa ja politiikassa. (Ilm 13:16-17) Antikristus asettuu Jumalan sijaiseksi (2 Tess 2:3-4, Luuk 17:23, 2 Kor 4:4, Ef 2:2) ja julistaa totuuden vastaisia oppeja, (Room 1:25, 18-32, 2 Tess 2:12, Apt 20:30) sekä vaatii osakseen palvontaa. (Ilm 13:12)

Antikristillinen valta on juopunut pyhien verestä, jota se on vuodattanut maailmanhistoriassa Jumalalle uskollisten vainojen aikoina. (Ilm 17:2) Jumalan seurakunta on kihlattu aina vain yhdelle miehelle -Jeesukselle Kristukselle! (2 Kor 11:2)

Jeesus tulee voittamaan antikristuksen (Ilm 17:14, 15:2-3, 16:10, 19:15) ja Jumala itse on voittaja! (1 Kor 15:24, Ilm 16, 19:20)

35

1122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taram

      ..myös yksi näkökanta antikristuksesta.
      Olen samaa mieltä että suurin osa siitä on nykyään uskonnollis-poliittinen sulatusuuni josta yksi suuri osa on katolilaisuus.

      Toisaalta moni asia jonka katolilaisuus on vuosisatojen kuluessa tuonut mukanaan on salaa,hiljaa hyväksytty.

      Herääkin kysymys:
      "Kuinka paljon Kristus hyväksyy seurakunnassaan tämän antikristuksen opetuksia"?
      Eihän täysin samaa alkuseurakunnan mallista seurakuntaa ole olemassakaan.

      Esim.
      Hyväksyykö Kristus tarkastuksen päivänään sen raamatuksi jonka Paavi 200-300 luvulla määritteli raamatuksi?

      Hyväksyykö Kristus Athanasioksen uskontunnustuksen kolminaisuudesta?

      Hyväksyykö Kristus rahan vallan seurakunnissa ja heidän jäsentensä keskuudessa?

      Raha on välttämätön,mutta alkuseurakunta jakoi omaisuuden keskenään.
      Alkuseurakunnan jäsenet olivat lähes kaikki kouluttamattomia jäseniä.Ei ollut muita kuin maalikkosaarnaajia.

      Onko Kristuksen seurakunnassa oltava koulutettu pappisjärjestelmä,niinkuin tässä antikristuksen pää-osassa?

      Tässä muutamia kysymyksiä.

      • Kyllä salaa hiljaa hiipinyt tapoihin monta asiaa.

        Kristus hyväksyy Luuk 2:47-48 ja Ilm 18:4.

        Rahalla tehdään evankeliumin työtä.
        Omaisuuden jakaminen alkukuseurakunnassa oli vapaaehtoista. Kaikki eivät jakaneet.
        Kristitylle toki kaikki on Herran, ja käyttää varojaan evankeliumin työssä ja lähimmäisten hyväksi. Vapaaehtoisesti.

        Joo ei ollut ehditty panna koulutusta pystyyn.
        Ei siinä mitään väärää ole. Oppi ei ojaan kaada.
        Minä olen maallikko eli korkeakoulussa kouluttamaton.

        Siunausta
        jari


      • taram
        jarlau kirjoitti:

        Kyllä salaa hiljaa hiipinyt tapoihin monta asiaa.

        Kristus hyväksyy Luuk 2:47-48 ja Ilm 18:4.

        Rahalla tehdään evankeliumin työtä.
        Omaisuuden jakaminen alkukuseurakunnassa oli vapaaehtoista. Kaikki eivät jakaneet.
        Kristitylle toki kaikki on Herran, ja käyttää varojaan evankeliumin työssä ja lähimmäisten hyväksi. Vapaaehtoisesti.

        Joo ei ollut ehditty panna koulutusta pystyyn.
        Ei siinä mitään väärää ole. Oppi ei ojaan kaada.
        Minä olen maallikko eli korkeakoulussa kouluttamaton.

        Siunausta
        jari

        Kristus ei olekkaan pikkumainen pilkunviilaaja.

        Ei uskomme opinkohdat joka kohdassa tarvitse olla just juuri niinkuin ne on raamatussa.Eikä edes voi olla.
        Hän tajuaa meidät sellaiseksi kun olemme,kurjia tomun lapsia jotka emme olisi yhtään mitään ilman Hänen armoaan.

        Lisäksi Hän tuntee luontomme.Olemme taipuvaisia pohdiskelemaan kaikenlaisia kysymyksiä,kukin luonteemme mukaan ja Hän on antanut meille vallan viedä eteenpäin sanomaansa kunkin aikakauden tapojen mukaan.

        Hän ei tuomitse meitä eroavaisuuksien vuoksi,vaan epäuskon vuoksi.
        Silloin en voi tulla muuhun johtopäätökseen,että väittely oman uskomme hyvyyden vuoksi ei johda meitä Kristuksen luo.

        Toisen tuomitseminen poikeavan kannan mukaan ei ole raamatusta ja Kristuksesta.
        Ainoastaan jonkun muun asettaminen Jumalan paikalle on jo epäuskoa.

        Tätä ei Jarlau tee vaikka jotkut niin väittävät.
        Siunausta Jarlaulle!


      • taram kirjoitti:

        Kristus ei olekkaan pikkumainen pilkunviilaaja.

        Ei uskomme opinkohdat joka kohdassa tarvitse olla just juuri niinkuin ne on raamatussa.Eikä edes voi olla.
        Hän tajuaa meidät sellaiseksi kun olemme,kurjia tomun lapsia jotka emme olisi yhtään mitään ilman Hänen armoaan.

        Lisäksi Hän tuntee luontomme.Olemme taipuvaisia pohdiskelemaan kaikenlaisia kysymyksiä,kukin luonteemme mukaan ja Hän on antanut meille vallan viedä eteenpäin sanomaansa kunkin aikakauden tapojen mukaan.

        Hän ei tuomitse meitä eroavaisuuksien vuoksi,vaan epäuskon vuoksi.
        Silloin en voi tulla muuhun johtopäätökseen,että väittely oman uskomme hyvyyden vuoksi ei johda meitä Kristuksen luo.

        Toisen tuomitseminen poikeavan kannan mukaan ei ole raamatusta ja Kristuksesta.
        Ainoastaan jonkun muun asettaminen Jumalan paikalle on jo epäuskoa.

        Tätä ei Jarlau tee vaikka jotkut niin väittävät.
        Siunausta Jarlaulle!

        Puhun aina paljon vilpittömyydestä.
        Se on selvä Raamatun opetus. Luuk 12:47-48.
        Tämä on ratkaiseva tuomiolla.

        Yksimielisyys Herrassa, ei tarkoita että olisimme kaikesta samaa mieltä, vaan sitä että olemme veljiä ja meillä on yhetyes Herrassa, uskonsuunnista riippumatta.

        Kyllä on niin että moni tulkitsee minua aivan väärin, ja loukkantuu.

        Minä kuitenkin teen Raamattuopetuksia, jotka eivät ole toki minun lorujani, vaan 2000 vuotta vanhaa ja 6000 vuotta vanhaa asiaa, jotka kerron omin sanoin ja kokoan Raamatusta jakeita tietyn teeman ympärille.
        Kyllä minun ajatteluni on tutkittu, ja olen itse saanut opin myös.
        En siis omiani laita, muuta kuin omin sanoin kerron.

        Toivomus on että Raamattuhotellistani tulee suosittu paikka hakea Raamatun opetusta.
        Toki minulla on vastustajatkin, ja joudun kärsimään evankeliumin vaivat ottaa tuskaa ihmisten vastustuksesta.
        Tässä tulee kuitenkin immuuniksi loukantumiselle.

        Minulla on omat virheeni ja heikkouteni elämässä.
        Jumala on pitkämielinen, mutta ei hyväksy harha-askelia jotka jäävät pysyviksi ilman kääntymsien tarvetta.
        Kukaan ei etukäteen tiedä lankeemuksistaan eikä harha-askelistaan, ja siksi on hyvä olla nöyrä.
        Itselläbni poikamiehenä kiusaukset kalvaa mieltä, mutta vahva usko ja rakkaus Jumalaa josta en halua poiketa.

        Jumalan siunausta Sinulle ja kiitos ystävällisyydestäsi
        jari
        http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli


      • poikalapsi
        jarlau kirjoitti:

        Puhun aina paljon vilpittömyydestä.
        Se on selvä Raamatun opetus. Luuk 12:47-48.
        Tämä on ratkaiseva tuomiolla.

        Yksimielisyys Herrassa, ei tarkoita että olisimme kaikesta samaa mieltä, vaan sitä että olemme veljiä ja meillä on yhetyes Herrassa, uskonsuunnista riippumatta.

        Kyllä on niin että moni tulkitsee minua aivan väärin, ja loukkantuu.

        Minä kuitenkin teen Raamattuopetuksia, jotka eivät ole toki minun lorujani, vaan 2000 vuotta vanhaa ja 6000 vuotta vanhaa asiaa, jotka kerron omin sanoin ja kokoan Raamatusta jakeita tietyn teeman ympärille.
        Kyllä minun ajatteluni on tutkittu, ja olen itse saanut opin myös.
        En siis omiani laita, muuta kuin omin sanoin kerron.

        Toivomus on että Raamattuhotellistani tulee suosittu paikka hakea Raamatun opetusta.
        Toki minulla on vastustajatkin, ja joudun kärsimään evankeliumin vaivat ottaa tuskaa ihmisten vastustuksesta.
        Tässä tulee kuitenkin immuuniksi loukantumiselle.

        Minulla on omat virheeni ja heikkouteni elämässä.
        Jumala on pitkämielinen, mutta ei hyväksy harha-askelia jotka jäävät pysyviksi ilman kääntymsien tarvetta.
        Kukaan ei etukäteen tiedä lankeemuksistaan eikä harha-askelistaan, ja siksi on hyvä olla nöyrä.
        Itselläbni poikamiehenä kiusaukset kalvaa mieltä, mutta vahva usko ja rakkaus Jumalaa josta en halua poiketa.

        Jumalan siunausta Sinulle ja kiitos ystävällisyydestäsi
        jari
        http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli

        Jarlau se jaksaa puhua "vilpittömyydestä" täällä aina vain tekopyhästi, vaikka itse rikkoo koko ajan toistuvasti mm. palstojen sääntöjä, massapostittelee saarnojaan, valehtelee päntiönään yms.

        Milloin lopetat tekopyhän valehtelun, Jarlau? Milloin tunnustat, että homo on aina homo?


      • poikalapsi kirjoitti:

        Jarlau se jaksaa puhua "vilpittömyydestä" täällä aina vain tekopyhästi, vaikka itse rikkoo koko ajan toistuvasti mm. palstojen sääntöjä, massapostittelee saarnojaan, valehtelee päntiönään yms.

        Milloin lopetat tekopyhän valehtelun, Jarlau? Milloin tunnustat, että homo on aina homo?

        Minua ei kiinnosta homoutesi.
        Olen vain kertonut Raamatun kannan asiassa, ja olet vapaa tekemään itse omat päätöksesi.

        Homous on yleistä nykyään, enkä Sinua tai sellaista sinänsä halvalla pistä mitenkään henkilökohtaisella tasolla.
        En koskaan ole ollut henkilökohtaisuukissa, vaan opetan evankeliumia, ja minulla on omat velövollisuuteni nuiin kauan kuin teen sitä.
        Jos evankeliumin työn lopetan, olen vapaa vaikka homoilemaan. Sama se mitä syntiä tekisin, kun kadotuksen tuomio sanan opetuksen mukaan odottaisi minua.

        Siunausta
        jari


      • poikalapsi
        jarlau kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta homoutesi.
        Olen vain kertonut Raamatun kannan asiassa, ja olet vapaa tekemään itse omat päätöksesi.

        Homous on yleistä nykyään, enkä Sinua tai sellaista sinänsä halvalla pistä mitenkään henkilökohtaisella tasolla.
        En koskaan ole ollut henkilökohtaisuukissa, vaan opetan evankeliumia, ja minulla on omat velövollisuuteni nuiin kauan kuin teen sitä.
        Jos evankeliumin työn lopetan, olen vapaa vaikka homoilemaan. Sama se mitä syntiä tekisin, kun kadotuksen tuomio sanan opetuksen mukaan odottaisi minua.

        Siunausta
        jari

        Olet loukkaavan törkeä. Homoseksuaalisuus EI ole mitään homoilemista, jonka ihminen itse valitsee. Valehtelu - sinun pikku paheesi - sen sijaan ON ihmisen itsensä valitsema tapa käsitellä asioita.

        Raamattubordelliasi sinä täällä vain mainostelet, vaikkei tämä mikään ilmaismainospalsta ole. Rehellsiet ihmiset MAKSABAY mainostilasta, sinä et. Olet kylllä tosi kaksinaamainen olio. Hpeä, jos vielä osaat!

        Tee sinä nyt hyvä päätös ja lopeta valehtelu.


      • poikalapsi kirjoitti:

        Olet loukkaavan törkeä. Homoseksuaalisuus EI ole mitään homoilemista, jonka ihminen itse valitsee. Valehtelu - sinun pikku paheesi - sen sijaan ON ihmisen itsensä valitsema tapa käsitellä asioita.

        Raamattubordelliasi sinä täällä vain mainostelet, vaikkei tämä mikään ilmaismainospalsta ole. Rehellsiet ihmiset MAKSABAY mainostilasta, sinä et. Olet kylllä tosi kaksinaamainen olio. Hpeä, jos vielä osaat!

        Tee sinä nyt hyvä päätös ja lopeta valehtelu.

        - homoseksuaalisuuden harjoittamisesta ei ole valhetta.

        Siunausta
        jari


      • poikalapsi
        jarlau kirjoitti:

        - homoseksuaalisuuden harjoittamisesta ei ole valhetta.

        Siunausta
        jari

        Missä kohdassa Raamattua sanotaan alentava ja esinellistävä sana homoilla? Missä? Se sana ja asenne ovat sinun valintojasi, koska pelkäät omaa homouttasi, oi valehtelijoiden kuningas Jarlau!

        Taidat pööa tyypillinen adventisti...


      • moi
        jarlau kirjoitti:

        - homoseksuaalisuuden harjoittamisesta ei ole valhetta.

        Siunausta
        jari

        hoo moilasien juttuja tälle meidän keskusteluareenallemme. Vältät sen omalta osaltasi jättämällä moiset asiat täällä kommentoimatta. Muualla siitä puhutaan yksien ja samojen toimesta ällöttävyyteen asti. moi


      • moi kirjoitti:

        hoo moilasien juttuja tälle meidän keskusteluareenallemme. Vältät sen omalta osaltasi jättämällä moiset asiat täällä kommentoimatta. Muualla siitä puhutaan yksien ja samojen toimesta ällöttävyyteen asti. moi

        mukaan vältän vastaamasta kahdelle nimimerkille.
        Toinen on ateisti palstalta ja toinen sieltä ja homopalstalta vierailemassa.

        Siunausta
        jari


      • poikalapsi
        jarlau kirjoitti:

        mukaan vältän vastaamasta kahdelle nimimerkille.
        Toinen on ateisti palstalta ja toinen sieltä ja homopalstalta vierailemassa.

        Siunausta
        jari

        Puhut kaiketi itsestäsi, sinä valehteleva kaappihomo? Homopalstoilleko sinä nykyään saarnojasi ja muuta saastaasi levitteletkin? No, ehkäpä siellä saat kaltaistasi seuraa.


    • Pietisti

      Olet adventisti ja babylon on muut kirkot ja adventtikirkko "pieni joukko". Miksi sitten häpäiset Lutherin vetoamalla hänen kirjoituksiinsa?

      • Jumalan kansaa on kaikki vilpittömät sielut, joita on myös katolisessa kirkossa tänään.

        Mennään profetioissa eteenpäin.
        Ajat muuttuvat ja profetiat täyttyvät.

        Minä en häpäise Lutheria, vaan on niin etä A-kirkko on ainoa kirkko joka arvostaa Lutheria enää.
        A-kirkko on maailnan luterilaisin kirkko!'

        Opi Raamatusta, älä annan adventismin häiritä.
        Se on vain Jeesuksen tulon opetusta, ei sen kummempi sana.

        Jos A-kirkko ei kelpaa, niin jospa Raamattu sitten ja edes?
        Raamattua me vain opetamme.

        Siunausta
        jari


      • moi
        jarlau kirjoitti:

        Jumalan kansaa on kaikki vilpittömät sielut, joita on myös katolisessa kirkossa tänään.

        Mennään profetioissa eteenpäin.
        Ajat muuttuvat ja profetiat täyttyvät.

        Minä en häpäise Lutheria, vaan on niin etä A-kirkko on ainoa kirkko joka arvostaa Lutheria enää.
        A-kirkko on maailnan luterilaisin kirkko!'

        Opi Raamatusta, älä annan adventismin häiritä.
        Se on vain Jeesuksen tulon opetusta, ei sen kummempi sana.

        Jos A-kirkko ei kelpaa, niin jospa Raamattu sitten ja edes?
        Raamattua me vain opetamme.

        Siunausta
        jari

        ei tule tänne nähtävällä tavalla.Kaikki kirkkokunnat ovat samalla viivalla.Mikään niistä ei tule olemaan näkyvä osa Jumalan seurakuntaa.Näin ei ole KOSKAAN ollut eikä tule koskaan olemaankaan. Siksi julistuksesi sotii Raamatun sanaa vastaan.
        Se Israel, jonka päämies Jeesus on,johdetaan,ei amerikasta, eikä mistään muualtakaan ihmisten toimesta, vaan sieltä käsin missä Hänen Valtaistuimensa on.Siihen ei liitytä kirkkoihin liittymällä.
        Jumalan lapsilla eivät ole ihmiset kätilöinä!!


      • moi kirjoitti:

        ei tule tänne nähtävällä tavalla.Kaikki kirkkokunnat ovat samalla viivalla.Mikään niistä ei tule olemaan näkyvä osa Jumalan seurakuntaa.Näin ei ole KOSKAAN ollut eikä tule koskaan olemaankaan. Siksi julistuksesi sotii Raamatun sanaa vastaan.
        Se Israel, jonka päämies Jeesus on,johdetaan,ei amerikasta, eikä mistään muualtakaan ihmisten toimesta, vaan sieltä käsin missä Hänen Valtaistuimensa on.Siihen ei liitytä kirkkoihin liittymällä.
        Jumalan lapsilla eivät ole ihmiset kätilöinä!!

        Jumalan valtakunta tulee näkyvällä tavalla tässä merkityksessä: Matt 24:30.

        Katso myös Matt 28:18-20!

        Jumalan omia, eli vilpittömiä sieluja on kaikissa piireissä ja kirkoissa!
        Raamattua minä täällä mainostan ja opetan.
        Raamattu johtaa A-kirkkoonkin, jossa on turvallinen Raamatun puhdas oppi.'

        Lue nyt tämä hyvin, ja ymmärrä.
        Ymmärrät sitten minuakin:

        MIKÄ ON OIKEA USKONTO?

        Kaikissa kristillisissä piireissä ja kirkoissa on vilpittömiä sieluja jotka ovat uskollisia Jumalalle korottaen Kristusta sen ymmärryksen mukaan minkä omistavat.
        Näin mikään yksittäinen seurakunta ei omista yksin oikeuksia kristinuskoon.
        Uskonpuhdistus on synnyttänyt monia seurakuntia jotka ovat pyrkineet yhä lähemmäksi Raamatun alkuperäistä totuutta, mistä alkuseurakunta joskus lankesi pois, ja syntyi pääasiassa ihmisen ympärille ja palvontaan keskittynyt yhteisö.(2 Tess 2:3-4)
        Jumala on siunannut uskonpuhdistuksen synnyttämiä seurakuntia ja niiden parista löytyy Jumalan kansan jäseniä yksilöinä.
        Ihmisellä on oikea usko kun hän seuraa ehdottoman vilpittömästi Raamatun opetusta ja uskoo Jeesukseen.

        Raamatun profetiat kuitenkin kertovat, että viimeisinä päivinä tulee selvästi erottumaan kaksi joukkoa. Ne jotka kumartavat petovaltaa (Ilm 13 luku) ja ne jotka ovat "pyhiä" uskoen Jeesukseen ja noudattavat kaikkia Jumalan käskyjä. (Ilm 12:17; 14:12, Matt 5:17-18, Luuk 16:17, 2 Moos 20:1-17, 5 Moos5:1-21) Jumala tahtookin kutsua kansansa jäseniä pois babylonista (Ilm 18:4) sinne missä on Jeesuksen usko ja profetian Henki. (Ilm 19:10) Profetian Hengen armolahja on toiminut Adventtikirkossa Ellen G. Whiten välityksellä. Jumala antoi hänen kauttaan profetiat lopun aikoja varten. EGW opetti vain ja yksin Raamattua, lisäämättä ja pois ottamatta Raamatusta sanaakaan. Hän täsmensi, opetti ja selvensi Raamatun opetuksia sekä menneeltä että tulevalta ajalta.

        Eksytyksestä on sanottava, että se antaa ymmärtää olevansa ainoa oikea. (Matt 24:4-5,11-12) Eksytyksessä on mukana täysin oikeata opetusta, mutta se ei kestä kokonaisvaltaista Raamatulla tutkimista. Muuten se ei olisikaan eksytystä.
        Kuitenkaan eksytys ei omista lopun ajan seurakunnan tuntomerkkejä Jeesuksen uskosta ja lain noudattamisesta. (Ilm 14:12)
        Se tunnustaa uskoa, armoa ja Kristusta kuten pitääkin, mutta kieltää Jumalan lain ja pyhityksen. Jumalan laki opettaa mikä on syntiä, eikä Raamattu tunne sellaista armoa joka kattaisi jatkuvan ja tahallisen kapinan Jumalan tahtoa vastaan ilman katumusta ja kääntymystä. (Room 6:23, Room 3:20, Joh 15:10, 1 Joh 2:4) Kukaan ei näe elämää ilman pyhitystä. (Hepr 12:14)
        Evankeliumi ei syrjäytä ja korvaa lakia, eikä laki evankeliumia. Molempia on saarnattava rinnakkain.

        Herran seurakunta huolehtii tietysti evankeliumin viemisestä koko maailmaan. Adventtikirkko toimii jo lähes kaikissa maailman valtioissa. (Matt 28:18-20)
        Kasvuvauhti oli vuonna 2004 miljoona uutta uskonratkaisun tehnyttä vuodessa.
        Adventtikirkko kehottaa myös kuuliaisuuteen kaikille Jumalan käskyille täsmällisen tarkasti huolehtien myös lepopäiväkäskyn kunnioituksesta. (Jaak 2:10-13)

        Herran kansaa ja Jumalan lapsia on kaikissa kristillisissä piireissä kuten Adventtikirkossakin yksilöinä ja muissa piireissä enemmän kun Adventtikirkossa. (v. 2005)
        Lopun ajan tapahtumat näyttävät tarkemmin miten Jumalan kansa liittyy yhteen laumaan erottuen petovallasta viimeisinä päivinä.
        Kerran on oleva "yksi lauma ja yksi paimen." (Joh 10:16)


      • moi
        jarlau kirjoitti:

        Jumalan valtakunta tulee näkyvällä tavalla tässä merkityksessä: Matt 24:30.

        Katso myös Matt 28:18-20!

        Jumalan omia, eli vilpittömiä sieluja on kaikissa piireissä ja kirkoissa!
        Raamattua minä täällä mainostan ja opetan.
        Raamattu johtaa A-kirkkoonkin, jossa on turvallinen Raamatun puhdas oppi.'

        Lue nyt tämä hyvin, ja ymmärrä.
        Ymmärrät sitten minuakin:

        MIKÄ ON OIKEA USKONTO?

        Kaikissa kristillisissä piireissä ja kirkoissa on vilpittömiä sieluja jotka ovat uskollisia Jumalalle korottaen Kristusta sen ymmärryksen mukaan minkä omistavat.
        Näin mikään yksittäinen seurakunta ei omista yksin oikeuksia kristinuskoon.
        Uskonpuhdistus on synnyttänyt monia seurakuntia jotka ovat pyrkineet yhä lähemmäksi Raamatun alkuperäistä totuutta, mistä alkuseurakunta joskus lankesi pois, ja syntyi pääasiassa ihmisen ympärille ja palvontaan keskittynyt yhteisö.(2 Tess 2:3-4)
        Jumala on siunannut uskonpuhdistuksen synnyttämiä seurakuntia ja niiden parista löytyy Jumalan kansan jäseniä yksilöinä.
        Ihmisellä on oikea usko kun hän seuraa ehdottoman vilpittömästi Raamatun opetusta ja uskoo Jeesukseen.

        Raamatun profetiat kuitenkin kertovat, että viimeisinä päivinä tulee selvästi erottumaan kaksi joukkoa. Ne jotka kumartavat petovaltaa (Ilm 13 luku) ja ne jotka ovat "pyhiä" uskoen Jeesukseen ja noudattavat kaikkia Jumalan käskyjä. (Ilm 12:17; 14:12, Matt 5:17-18, Luuk 16:17, 2 Moos 20:1-17, 5 Moos5:1-21) Jumala tahtookin kutsua kansansa jäseniä pois babylonista (Ilm 18:4) sinne missä on Jeesuksen usko ja profetian Henki. (Ilm 19:10) Profetian Hengen armolahja on toiminut Adventtikirkossa Ellen G. Whiten välityksellä. Jumala antoi hänen kauttaan profetiat lopun aikoja varten. EGW opetti vain ja yksin Raamattua, lisäämättä ja pois ottamatta Raamatusta sanaakaan. Hän täsmensi, opetti ja selvensi Raamatun opetuksia sekä menneeltä että tulevalta ajalta.

        Eksytyksestä on sanottava, että se antaa ymmärtää olevansa ainoa oikea. (Matt 24:4-5,11-12) Eksytyksessä on mukana täysin oikeata opetusta, mutta se ei kestä kokonaisvaltaista Raamatulla tutkimista. Muuten se ei olisikaan eksytystä.
        Kuitenkaan eksytys ei omista lopun ajan seurakunnan tuntomerkkejä Jeesuksen uskosta ja lain noudattamisesta. (Ilm 14:12)
        Se tunnustaa uskoa, armoa ja Kristusta kuten pitääkin, mutta kieltää Jumalan lain ja pyhityksen. Jumalan laki opettaa mikä on syntiä, eikä Raamattu tunne sellaista armoa joka kattaisi jatkuvan ja tahallisen kapinan Jumalan tahtoa vastaan ilman katumusta ja kääntymystä. (Room 6:23, Room 3:20, Joh 15:10, 1 Joh 2:4) Kukaan ei näe elämää ilman pyhitystä. (Hepr 12:14)
        Evankeliumi ei syrjäytä ja korvaa lakia, eikä laki evankeliumia. Molempia on saarnattava rinnakkain.

        Herran seurakunta huolehtii tietysti evankeliumin viemisestä koko maailmaan. Adventtikirkko toimii jo lähes kaikissa maailman valtioissa. (Matt 28:18-20)
        Kasvuvauhti oli vuonna 2004 miljoona uutta uskonratkaisun tehnyttä vuodessa.
        Adventtikirkko kehottaa myös kuuliaisuuteen kaikille Jumalan käskyille täsmällisen tarkasti huolehtien myös lepopäiväkäskyn kunnioituksesta. (Jaak 2:10-13)

        Herran kansaa ja Jumalan lapsia on kaikissa kristillisissä piireissä kuten Adventtikirkossakin yksilöinä ja muissa piireissä enemmän kun Adventtikirkossa. (v. 2005)
        Lopun ajan tapahtumat näyttävät tarkemmin miten Jumalan kansa liittyy yhteen laumaan erottuen petovallasta viimeisinä päivinä.
        Kerran on oleva "yksi lauma ja yksi paimen." (Joh 10:16)

        Minun mieltäni vaivaa sinun käyttämäsi teema "uskonpuhdistus".Ikäänkuin Kristus antaisi puhdistamattoman uskon ennen uskopuhdistustasi.
        Kirkkosi on siten kirkko muiden joukossa.
        Minä en usko maalliseen organisaatioon Uudessa liitossa.Eikä sellaisesta ole annettu ohjettakaan. Ne ovat kaikki ihmisoppeja ilman valtuuksia ylhäältä.Me emme ole minkään ihmisorganisaation palvelijoita, ellemme siihen antaudu.
        Meillä on periaatteellinen ero uskonkäsityksessä.
        Et usko Kristuksen itse antavan meille oppinsa kirjoittamalla sen meidän sisimpäämme.Mikäli uskoisit, et puhuisi uskon puhdistamisesta.
        Sinun mukaasi uskon puhtaus on riippuvainen ihmiskäsityksestä.Siksi työskentelet "leipomassa leipää" uskovaisille.Tosi onkin,että kenet te otatte opettajaksenne, sen palvelijoita teistä tulee.
        Minä uskon elävään Vapahtajaan ja Hänen opetukseensa
        joka saadaan hiljentymisen kautta Herran edessä.
        Tällainen Herra johdattelee läpi elämän vaikeuksien järjestämällä polun valmiiksi käveltäväksi.Niissä tilanteissa ei olisi sinun opettamilla asioilla ollut mitään neuvoa annettavana.Siksi minä siihen luotan vastaisuudessakin.

        Äitini on/78v), jäätyään leskeksi muutamia (8)kuukausia sitten,eri lahkojen hillittömän kalastuksen kohteena A,J,HjaV- kirkkojen taholta.
        Ainakin lesket ovat kaikkien lahkojen erityisen huomion kohteena.


      • moi kirjoitti:

        Minun mieltäni vaivaa sinun käyttämäsi teema "uskonpuhdistus".Ikäänkuin Kristus antaisi puhdistamattoman uskon ennen uskopuhdistustasi.
        Kirkkosi on siten kirkko muiden joukossa.
        Minä en usko maalliseen organisaatioon Uudessa liitossa.Eikä sellaisesta ole annettu ohjettakaan. Ne ovat kaikki ihmisoppeja ilman valtuuksia ylhäältä.Me emme ole minkään ihmisorganisaation palvelijoita, ellemme siihen antaudu.
        Meillä on periaatteellinen ero uskonkäsityksessä.
        Et usko Kristuksen itse antavan meille oppinsa kirjoittamalla sen meidän sisimpäämme.Mikäli uskoisit, et puhuisi uskon puhdistamisesta.
        Sinun mukaasi uskon puhtaus on riippuvainen ihmiskäsityksestä.Siksi työskentelet "leipomassa leipää" uskovaisille.Tosi onkin,että kenet te otatte opettajaksenne, sen palvelijoita teistä tulee.
        Minä uskon elävään Vapahtajaan ja Hänen opetukseensa
        joka saadaan hiljentymisen kautta Herran edessä.
        Tällainen Herra johdattelee läpi elämän vaikeuksien järjestämällä polun valmiiksi käveltäväksi.Niissä tilanteissa ei olisi sinun opettamilla asioilla ollut mitään neuvoa annettavana.Siksi minä siihen luotan vastaisuudessakin.

        Äitini on/78v), jäätyään leskeksi muutamia (8)kuukausia sitten,eri lahkojen hillittömän kalastuksen kohteena A,J,HjaV- kirkkojen taholta.
        Ainakin lesket ovat kaikkien lahkojen erityisen huomion kohteena.

        Ei tietenkään Kristsu anna pudistamatonta uskoa.
        Mutat katolinen kirkko väänsi nurin koko Raamatun, ja sen jälkeen on uskonpuhdistustyötä piisannut.

        Seurakunta on Jumalan säätämä asia.
        Jo Jeesuksen jälkeen heti oli alkuseurakunta ja seurakunnasta on paljon oppeja Raamatussa, että seurakunta on Jeesuksen silmäterä mm.
        Hyvä ystävä. Aiot perusta oman uskosi? Kehotan lukemaan mieluimmin Raamattua, ja oppimaan siitä eikä omista mielipiteistään.
        Seurakunnalle on valtuudet ylhäältä. Se on Jumalan säätämä asia.
        (1 Kor 12:12-27, 10:16-17, Hebr 2:12, Jaak 5:14-16, 1 Tim 3:15, Apt 15:1-35, 20:28-32, 1 Tim 3:1-7, Tit 1:5-14, Apt 13:1-3, Room 10:14-15, Hebr 10:24-25)
        Sinulla on ihmisoppia nyt, joka omasta päästäsi.

        Kyllä Henki eli Jeesus tekee työnsä, ja mm. muistuttaa sanasta minkä on Raamatusta lukenut.
        Uskonpudistus ei saa olla riippuvainen ihmiskäsityksistä.
        En ymmärrä millä sielmällä luet tekstiäni?
        Takapuolen silmälläkö? Väität asiaoita mitä en ole kirjoittanut. Tahdot ymmärtää minua niin kuin itse tahdot ymmärtää, et niin kuin olen kirjoittanut.

        Raamatun sana ja seurakunta ja seurakunnan virkailijat palvelevat Kristusta opettamalla evankeliumia.

        Lesket ja muutkin vaikeassa elämän tilanteessa olevat tarvitsevat uskovien tukea ja apua, ja evankeliumin sanaa rakkaudessa.

        Jumalan siunausta Sinulle
        Jari


      • moi
        jarlau kirjoitti:

        Ei tietenkään Kristsu anna pudistamatonta uskoa.
        Mutat katolinen kirkko väänsi nurin koko Raamatun, ja sen jälkeen on uskonpuhdistustyötä piisannut.

        Seurakunta on Jumalan säätämä asia.
        Jo Jeesuksen jälkeen heti oli alkuseurakunta ja seurakunnasta on paljon oppeja Raamatussa, että seurakunta on Jeesuksen silmäterä mm.
        Hyvä ystävä. Aiot perusta oman uskosi? Kehotan lukemaan mieluimmin Raamattua, ja oppimaan siitä eikä omista mielipiteistään.
        Seurakunnalle on valtuudet ylhäältä. Se on Jumalan säätämä asia.
        (1 Kor 12:12-27, 10:16-17, Hebr 2:12, Jaak 5:14-16, 1 Tim 3:15, Apt 15:1-35, 20:28-32, 1 Tim 3:1-7, Tit 1:5-14, Apt 13:1-3, Room 10:14-15, Hebr 10:24-25)
        Sinulla on ihmisoppia nyt, joka omasta päästäsi.

        Kyllä Henki eli Jeesus tekee työnsä, ja mm. muistuttaa sanasta minkä on Raamatusta lukenut.
        Uskonpudistus ei saa olla riippuvainen ihmiskäsityksistä.
        En ymmärrä millä sielmällä luet tekstiäni?
        Takapuolen silmälläkö? Väität asiaoita mitä en ole kirjoittanut. Tahdot ymmärtää minua niin kuin itse tahdot ymmärtää, et niin kuin olen kirjoittanut.

        Raamatun sana ja seurakunta ja seurakunnan virkailijat palvelevat Kristusta opettamalla evankeliumia.

        Lesket ja muutkin vaikeassa elämän tilanteessa olevat tarvitsevat uskovien tukea ja apua, ja evankeliumin sanaa rakkaudessa.

        Jumalan siunausta Sinulle
        Jari

        Kukaan ei ole evankeliumista puhunut halaistua sanaa.Uudesta hengellisestä kodista sitäkin enemmän.
        that`s the business


      • moi kirjoitti:

        Kukaan ei ole evankeliumista puhunut halaistua sanaa.Uudesta hengellisestä kodista sitäkin enemmän.
        that`s the business

        höpsis.

        Kelpaat minulle uskon veljeksi tai siskoksi hyvin, vaikka olisit toisessa piirissä.
        Annan aina rauhassa olla.
        Usko minua, en ole ketään vaatimassa tai hinkumassa pois seurakuntayhteydestään koskaan ollut tällä palstalla.
        Arvostamme A-kirkossa kaikkien piirien vilpittömiä ja olemme iloisia että ovat Jumalan lapsia.

        Jokainen tekee seurakuntayhteydestään omat päätöksensä itse. Ei sinne voi ketään vaatia.
        Herra puhutelee vaihdon puolesta jos niin on.

        OPETAN VAIN RAAMATUA !
        NIIN A-KIRKOKIN TEKEE ja hyväksyy vilpittömät Jumalan lapset kaikista piireistä.

        Kuitenkin jos rakennat uskosi sen varaan mitä itse ajattelet, hylkäät Raamatun ja hyväksyt omien arvojesi mukaan teologian ilman seurakuntayhteyttä, en voi antaa sille tukeani, enkä näe että olisi haluja kristillisyyteen olemassa, vaan paremminkin oman menettelyn puolustuksen hakemista.

        Ne ajat jolloin nousee kysymyksiä esiin joita toinen puoli kristikuntaa tunnustaa, ja toinen ei, ovat vielä edessäpäin.
        Silloin joutuu jokainen tekemään päätöksensä ollakseen vilpitön, ja joutuu valitsemaan kahdesta vaihtoehdosta. Ilm 18:4 ja 13 luku.

        Silloin on vain kaksi vaihtoehtoa.
        Silloin maailma näkee mitä kumpikin puoli tekee, ja valinta on helppo, (TOTUUTTA RAKASTAVALLE) ja ei ole helppo monille, koska hän jok aei tutki sanaa ja ole vilpitön, se kuitenkin pettää ihmiset. Huom Ilm 13 luku tässä.

        Saanko kysyä, oletko mies vai nainen?

        Siunausta
        jari


      • moi
        jarlau kirjoitti:

        höpsis.

        Kelpaat minulle uskon veljeksi tai siskoksi hyvin, vaikka olisit toisessa piirissä.
        Annan aina rauhassa olla.
        Usko minua, en ole ketään vaatimassa tai hinkumassa pois seurakuntayhteydestään koskaan ollut tällä palstalla.
        Arvostamme A-kirkossa kaikkien piirien vilpittömiä ja olemme iloisia että ovat Jumalan lapsia.

        Jokainen tekee seurakuntayhteydestään omat päätöksensä itse. Ei sinne voi ketään vaatia.
        Herra puhutelee vaihdon puolesta jos niin on.

        OPETAN VAIN RAAMATUA !
        NIIN A-KIRKOKIN TEKEE ja hyväksyy vilpittömät Jumalan lapset kaikista piireistä.

        Kuitenkin jos rakennat uskosi sen varaan mitä itse ajattelet, hylkäät Raamatun ja hyväksyt omien arvojesi mukaan teologian ilman seurakuntayhteyttä, en voi antaa sille tukeani, enkä näe että olisi haluja kristillisyyteen olemassa, vaan paremminkin oman menettelyn puolustuksen hakemista.

        Ne ajat jolloin nousee kysymyksiä esiin joita toinen puoli kristikuntaa tunnustaa, ja toinen ei, ovat vielä edessäpäin.
        Silloin joutuu jokainen tekemään päätöksensä ollakseen vilpitön, ja joutuu valitsemaan kahdesta vaihtoehdosta. Ilm 18:4 ja 13 luku.

        Silloin on vain kaksi vaihtoehtoa.
        Silloin maailma näkee mitä kumpikin puoli tekee, ja valinta on helppo, (TOTUUTTA RAKASTAVALLE) ja ei ole helppo monille, koska hän jok aei tutki sanaa ja ole vilpitön, se kuitenkin pettää ihmiset. Huom Ilm 13 luku tässä.

        Saanko kysyä, oletko mies vai nainen?

        Siunausta
        jari

        Mutta vastaan sinulle kunhan olet vastannut minun kysymyksiini ensin!!Ehdinhän niitä ensin kysyäkin!!!
        Olihan kysymyksesi ensimmäinen jonka minulle teit.Pidän sen mielessäni!

        P.s olen jo varattu


      • moi kirjoitti:

        Mutta vastaan sinulle kunhan olet vastannut minun kysymyksiini ensin!!Ehdinhän niitä ensin kysyäkin!!!
        Olihan kysymyksesi ensimmäinen jonka minulle teit.Pidän sen mielessäni!

        P.s olen jo varattu

        OLen kyllä harkinnut vakavasti viime aikana vaimonhakupuuhia, mutta ei kysymykseni ollut siksi, eikä sinne päinkään.

        Kun jollekin enemmän kirjoittaa, haluaisi mielellään aina tietää esim. sukupuolen, iän, yms, mutta täällä ei ole tapana kysellä paljoa.

        Siunausta
        jari


      • moi
        jarlau kirjoitti:

        höpsis.

        Kelpaat minulle uskon veljeksi tai siskoksi hyvin, vaikka olisit toisessa piirissä.
        Annan aina rauhassa olla.
        Usko minua, en ole ketään vaatimassa tai hinkumassa pois seurakuntayhteydestään koskaan ollut tällä palstalla.
        Arvostamme A-kirkossa kaikkien piirien vilpittömiä ja olemme iloisia että ovat Jumalan lapsia.

        Jokainen tekee seurakuntayhteydestään omat päätöksensä itse. Ei sinne voi ketään vaatia.
        Herra puhutelee vaihdon puolesta jos niin on.

        OPETAN VAIN RAAMATUA !
        NIIN A-KIRKOKIN TEKEE ja hyväksyy vilpittömät Jumalan lapset kaikista piireistä.

        Kuitenkin jos rakennat uskosi sen varaan mitä itse ajattelet, hylkäät Raamatun ja hyväksyt omien arvojesi mukaan teologian ilman seurakuntayhteyttä, en voi antaa sille tukeani, enkä näe että olisi haluja kristillisyyteen olemassa, vaan paremminkin oman menettelyn puolustuksen hakemista.

        Ne ajat jolloin nousee kysymyksiä esiin joita toinen puoli kristikuntaa tunnustaa, ja toinen ei, ovat vielä edessäpäin.
        Silloin joutuu jokainen tekemään päätöksensä ollakseen vilpitön, ja joutuu valitsemaan kahdesta vaihtoehdosta. Ilm 18:4 ja 13 luku.

        Silloin on vain kaksi vaihtoehtoa.
        Silloin maailma näkee mitä kumpikin puoli tekee, ja valinta on helppo, (TOTUUTTA RAKASTAVALLE) ja ei ole helppo monille, koska hän jok aei tutki sanaa ja ole vilpitön, se kuitenkin pettää ihmiset. Huom Ilm 13 luku tässä.

        Saanko kysyä, oletko mies vai nainen?

        Siunausta
        jari

        ..q-->höpsis.

        Kelpaat minulle uskon veljeksi tai siskoksi hyvin, vaikka olisit toisessa piirissä.
        Annan aina rauhassa olla.
        Usko minua, en ole ketään vaatimassa tai hinkumassa pois seurakuntayhteydestään koskaan ollut tällä palstalla.


      • moi kirjoitti:

        ..q-->höpsis.

        Kelpaat minulle uskon veljeksi tai siskoksi hyvin, vaikka olisit toisessa piirissä.
        Annan aina rauhassa olla.
        Usko minua, en ole ketään vaatimassa tai hinkumassa pois seurakuntayhteydestään koskaan ollut tällä palstalla.

        Hyvä jos tiedät itse mitä kirjoitat, ja olet sille rehellinen itsellesi.
        Olen tarkkana koettanut olla.

        Siunausta
        jari


      • jarlau kirjoitti:

        Jumalan valtakunta tulee näkyvällä tavalla tässä merkityksessä: Matt 24:30.

        Katso myös Matt 28:18-20!

        Jumalan omia, eli vilpittömiä sieluja on kaikissa piireissä ja kirkoissa!
        Raamattua minä täällä mainostan ja opetan.
        Raamattu johtaa A-kirkkoonkin, jossa on turvallinen Raamatun puhdas oppi.'

        Lue nyt tämä hyvin, ja ymmärrä.
        Ymmärrät sitten minuakin:

        MIKÄ ON OIKEA USKONTO?

        Kaikissa kristillisissä piireissä ja kirkoissa on vilpittömiä sieluja jotka ovat uskollisia Jumalalle korottaen Kristusta sen ymmärryksen mukaan minkä omistavat.
        Näin mikään yksittäinen seurakunta ei omista yksin oikeuksia kristinuskoon.
        Uskonpuhdistus on synnyttänyt monia seurakuntia jotka ovat pyrkineet yhä lähemmäksi Raamatun alkuperäistä totuutta, mistä alkuseurakunta joskus lankesi pois, ja syntyi pääasiassa ihmisen ympärille ja palvontaan keskittynyt yhteisö.(2 Tess 2:3-4)
        Jumala on siunannut uskonpuhdistuksen synnyttämiä seurakuntia ja niiden parista löytyy Jumalan kansan jäseniä yksilöinä.
        Ihmisellä on oikea usko kun hän seuraa ehdottoman vilpittömästi Raamatun opetusta ja uskoo Jeesukseen.

        Raamatun profetiat kuitenkin kertovat, että viimeisinä päivinä tulee selvästi erottumaan kaksi joukkoa. Ne jotka kumartavat petovaltaa (Ilm 13 luku) ja ne jotka ovat "pyhiä" uskoen Jeesukseen ja noudattavat kaikkia Jumalan käskyjä. (Ilm 12:17; 14:12, Matt 5:17-18, Luuk 16:17, 2 Moos 20:1-17, 5 Moos5:1-21) Jumala tahtookin kutsua kansansa jäseniä pois babylonista (Ilm 18:4) sinne missä on Jeesuksen usko ja profetian Henki. (Ilm 19:10) Profetian Hengen armolahja on toiminut Adventtikirkossa Ellen G. Whiten välityksellä. Jumala antoi hänen kauttaan profetiat lopun aikoja varten. EGW opetti vain ja yksin Raamattua, lisäämättä ja pois ottamatta Raamatusta sanaakaan. Hän täsmensi, opetti ja selvensi Raamatun opetuksia sekä menneeltä että tulevalta ajalta.

        Eksytyksestä on sanottava, että se antaa ymmärtää olevansa ainoa oikea. (Matt 24:4-5,11-12) Eksytyksessä on mukana täysin oikeata opetusta, mutta se ei kestä kokonaisvaltaista Raamatulla tutkimista. Muuten se ei olisikaan eksytystä.
        Kuitenkaan eksytys ei omista lopun ajan seurakunnan tuntomerkkejä Jeesuksen uskosta ja lain noudattamisesta. (Ilm 14:12)
        Se tunnustaa uskoa, armoa ja Kristusta kuten pitääkin, mutta kieltää Jumalan lain ja pyhityksen. Jumalan laki opettaa mikä on syntiä, eikä Raamattu tunne sellaista armoa joka kattaisi jatkuvan ja tahallisen kapinan Jumalan tahtoa vastaan ilman katumusta ja kääntymystä. (Room 6:23, Room 3:20, Joh 15:10, 1 Joh 2:4) Kukaan ei näe elämää ilman pyhitystä. (Hepr 12:14)
        Evankeliumi ei syrjäytä ja korvaa lakia, eikä laki evankeliumia. Molempia on saarnattava rinnakkain.

        Herran seurakunta huolehtii tietysti evankeliumin viemisestä koko maailmaan. Adventtikirkko toimii jo lähes kaikissa maailman valtioissa. (Matt 28:18-20)
        Kasvuvauhti oli vuonna 2004 miljoona uutta uskonratkaisun tehnyttä vuodessa.
        Adventtikirkko kehottaa myös kuuliaisuuteen kaikille Jumalan käskyille täsmällisen tarkasti huolehtien myös lepopäiväkäskyn kunnioituksesta. (Jaak 2:10-13)

        Herran kansaa ja Jumalan lapsia on kaikissa kristillisissä piireissä kuten Adventtikirkossakin yksilöinä ja muissa piireissä enemmän kun Adventtikirkossa. (v. 2005)
        Lopun ajan tapahtumat näyttävät tarkemmin miten Jumalan kansa liittyy yhteen laumaan erottuen petovallasta viimeisinä päivinä.
        Kerran on oleva "yksi lauma ja yksi paimen." (Joh 10:16)

        Tämä on syvältä:
        "Raamatun profetiat kuitenkin kertovat, että viimeisinä päivinä tulee selvästi erottumaan kaksi joukkoa. Ne jotka kumartavat petovaltaa (Ilm 13 luku) ja ne jotka ovat "pyhiä" uskoen Jeesukseen ja noudattavat kaikkia Jumalan käskyjä. (Ilm 12:17; 14:12, Matt 5:17-18, Luuk 16:17, 2 Moos 20:1-17, 5 Moos5:1-21) Jumala tahtookin kutsua kansansa jäseniä pois babylonista (Ilm 18:4) sinne missä on Jeesuksen usko ja profetian Henki. (Ilm 19:10) Profetian Hengen armolahja on toiminut Adventtikirkossa Ellen G. Whiten välityksellä. Jumala antoi hänen kauttaan profetiat lopun aikoja varten. EGW opetti vain ja yksin Raamattua, lisäämättä ja pois ottamatta Raamatusta sanaakaan. Hän täsmensi, opetti ja selvensi Raamatun opetuksia sekä menneeltä että tulevalta ajalta."

        Tässä kappaleessasi tulee useita Ellen Whiten harhaoppeja:
        - babylon ovat ei-adventistit
        - sapattilain pitäminen á la Ellen pelastaa ja on sinetti, jolla pääsee taivaaseen
        - uskovia täytyy vetää adventtikirkkoon ja "ottamaan sapatti elämäänsä"
        - väärä profeetta Ellen G. White on "profetien henki", joka täytyy olla ainoalla pelastuvalla pienellä joukolla "Little Flock"
        - kristillisissä kirkoissa ja seurakunnissa toimii tällä hetkelläkin profetian armolahja, mutta silti pitäisi liittyä Seitsemännen Päivän Adventtikirkkoon, kun siellä on muka ainoa oikea profetian hengen armolahja. Tosin nainen kuoli ja profetian hengen eli Pyhän Hengen armolahjaakaan hänellä ei ollut.
        - Jumala ei antanut Ellenin kautta profetioita lopun ajalle, vaan paha henki tai Ellenin oma pää
        - Ellen lisäsi, muutti ja poisti Raamatusta tekstiä
        - hän sekoili myös historiasta, sen hetkisestä ja tulevasta ihan omiaan

        Tässä puhut adventtikirkosta ja sen eksyttävästä luonteesta:
        "Eksytyksestä on sanottava, että se antaa ymmärtää olevansa ainoa oikea. (Matt 24:4-5,11-12) Eksytyksessä on mukana täysin oikeata opetusta, mutta se ei kestä kokonaisvaltaista Raamatulla tutkimista. Muuten se ei olisikaan eksytystä."

        Sitä pahempi, mitä useampi on eksytetty. Jos yhdestä eksytetystä joutuu heitetyksi kaivoon, niin mitä sitten miljoonasta per vuosi!!!!!


      • annu42
        uskova_1 kirjoitti:

        Tämä on syvältä:
        "Raamatun profetiat kuitenkin kertovat, että viimeisinä päivinä tulee selvästi erottumaan kaksi joukkoa. Ne jotka kumartavat petovaltaa (Ilm 13 luku) ja ne jotka ovat "pyhiä" uskoen Jeesukseen ja noudattavat kaikkia Jumalan käskyjä. (Ilm 12:17; 14:12, Matt 5:17-18, Luuk 16:17, 2 Moos 20:1-17, 5 Moos5:1-21) Jumala tahtookin kutsua kansansa jäseniä pois babylonista (Ilm 18:4) sinne missä on Jeesuksen usko ja profetian Henki. (Ilm 19:10) Profetian Hengen armolahja on toiminut Adventtikirkossa Ellen G. Whiten välityksellä. Jumala antoi hänen kauttaan profetiat lopun aikoja varten. EGW opetti vain ja yksin Raamattua, lisäämättä ja pois ottamatta Raamatusta sanaakaan. Hän täsmensi, opetti ja selvensi Raamatun opetuksia sekä menneeltä että tulevalta ajalta."

        Tässä kappaleessasi tulee useita Ellen Whiten harhaoppeja:
        - babylon ovat ei-adventistit
        - sapattilain pitäminen á la Ellen pelastaa ja on sinetti, jolla pääsee taivaaseen
        - uskovia täytyy vetää adventtikirkkoon ja "ottamaan sapatti elämäänsä"
        - väärä profeetta Ellen G. White on "profetien henki", joka täytyy olla ainoalla pelastuvalla pienellä joukolla "Little Flock"
        - kristillisissä kirkoissa ja seurakunnissa toimii tällä hetkelläkin profetian armolahja, mutta silti pitäisi liittyä Seitsemännen Päivän Adventtikirkkoon, kun siellä on muka ainoa oikea profetian hengen armolahja. Tosin nainen kuoli ja profetian hengen eli Pyhän Hengen armolahjaakaan hänellä ei ollut.
        - Jumala ei antanut Ellenin kautta profetioita lopun ajalle, vaan paha henki tai Ellenin oma pää
        - Ellen lisäsi, muutti ja poisti Raamatusta tekstiä
        - hän sekoili myös historiasta, sen hetkisestä ja tulevasta ihan omiaan

        Tässä puhut adventtikirkosta ja sen eksyttävästä luonteesta:
        "Eksytyksestä on sanottava, että se antaa ymmärtää olevansa ainoa oikea. (Matt 24:4-5,11-12) Eksytyksessä on mukana täysin oikeata opetusta, mutta se ei kestä kokonaisvaltaista Raamatulla tutkimista. Muuten se ei olisikaan eksytystä."

        Sitä pahempi, mitä useampi on eksytetty. Jos yhdestä eksytetystä joutuu heitetyksi kaivoon, niin mitä sitten miljoonasta per vuosi!!!!!

        Väitteesi on:
        - babylon ovat ei-adventistit

        Babylon ovat ne, jotka eivät alistu Jumalaa palvelemaan. He mieluimmin jäävät taivaan ulkopuolelle, ja valitsevat siten kohtalokkaasti väärän puolen. Tälle Jumalakaan ei voi mitään, koska hän ei ketään pakolla halua taivaaseen.

        Väitteesi on:
        - sapattilain pitäminen á la Ellen pelastaa ja on sinetti, jolla pääsee taivaaseen

        Emme koskaan eikä missää kohdassa väitä, että pitämällä sapatin pelastumme, eikä yleensäkään Ellenillä ole pelastuksen kanssa mitään tekemistä. Vain ja ainoastaan usko Jeesuksen sovitustyöhön pelastaa. Päinvastoin "Ellenimme" väittää, ettei jokainen sapattia viettävä palastu.

        Väitteesi on:
        - uskovia täytyy vetää adventtikirkkoon ja "ottamaan sapatti elämäänsä"

        Jumala kutsuu ihmistä kaksi tahi kolme kertaa tämän elämän aikana. Jotkut valitsevat tulla Adventtikirkkoon ja ottavat sapatin elämäänsä. Se on levon lahja, josta en voi kylliksi kiittää Herraa Jumalaani. Nytkin on yksi riemullinen syysjuhlapäivä takana uskonystävien seurassa. Voiko mitään päivää viettää kiitollisemmin mielin kuin sapattia. Se on sekä luomisen että lunastuksen muistomerkki ja lisäksi Jumalan itsensä pyhittämä ja siunaama päivä.

        Väitteesi on:
        - väärä profeetta Ellen G. White on "profetien henki", joka täytyy olla ainoalla pelastuvalla pienellä joukolla "Little Flock"

        Ellen White oli seurakuntamme varhaisia työntekijöitä, joka sai neuvoja Jumalalta näkyjen ja unien välityksellä. Jumalalla on tänäänkin pieni lauma, joka pelastuu. Hän yksin tietää sen luvun, mutta toivon, että kuuluisin siihen. Koko maailman miljardeihin ihmisiin verrattuna sen lukumäärä saattaa olla hyvinkin pieni. Jo 1900-luvun jälkeen on syntynyt ihmisiä enemmän kuin ennen sitä yhteensä.

        Väitteesi on:
        - kristillisissä kirkoissa ja seurakunnissa toimii tällä hetkelläkin profetian armolahja, mutta silti pitäisi liittyä Seitsemännen Päivän Adventtikirkkoon, kun siellä on muka ainoa oikea profetian hengen armolahja. Tosin nainen kuoli ja profetian hengen eli Pyhän Hengen armolahjaakaan hänellä ei ollut.

        Jumala voi käyttää ihmisiä sanansaattajinaan aivan kuten tahtoo. Liittymällä Adventtikirkkon varmistin sen, että olen jäsenenä kirkossa, joka opettaa Raamatun mukaisesti. Sanoistasi huolimatta sinä et kuitenkaan pääse tuomitsemaan oliko Ellenillä Pyhän Hengen lahja vai ei. Sen määrittelee yksin Jumala.

        Väitteesi on:
        - Jumala ei antanut Ellenin kautta profetioita lopun ajalle, vaan paha henki tai Ellenin oma pää

        Hedelmistään puu tunnetaan, sanoo Sana. Ellenin hedelmät olivat hyviä. Hänen neuvojensa mukaan seurakunta nousi 3500:sta jäsenestä ja organisoitui maailman laajuiseksi liikkeeksi.1848 hän näki näyssä, että "adventtiliike nousevan auringon lailla loistaisi yli koko maapallon". Onko tämä totta? Varmasti, sillä sanomaamme julistetaan 206:ssa maassa. Vain katolinen kirkko julistaa laajemmalti sanomaansa. Toinen ennustus oli kirjallisuudesta, kun hän antoi kirjallisuutta koskevan näkynsä miehelleen; "Minulla on sinulle sanoma. Sinun tulee ruveta painattamaan lehteä ja jakamaan sitä kansalle. Olkoon se aluksi pieni, mutta kun ihmiset lukevat sitä, lähettävät he sinulle varoja painatuskulujen suorittamiseen, ja se on menestyvä ensi hetkestä alkaen. Minulle näytettiin, että tästä pienestä alusta lähti kuin valovirtoja, mitkä levisivät kirkkaina ympäri maailman."
        Tässä oli vain kaksi ennustusta, jotka ovat täyttyneet, mutta niitä on lukemattomia. Muistat kai lihaa koskevan, josta täällä laajasti keskusteltiin. Myös tupakan vaarallisuuden hän tiesi jo 1865, kun muut käyttivät sitä lääkkeenä.
        Hänen neuvonsa ovat vieläkin hyviä, mutta ne kelpaavat vain harvoille. Sille ei voi mitään, ellei hyvä opetus kelpaa.

        Väitteesi on:
        - Ellen lisäsi, muutti ja poisti Raamatusta tekstiä

        Ellen ei muuttanut Raamatun tekstiä, koska yhä edelleen mekin täällä Suomessa käytämme yleistä, hyväksyttyä raamatunkäännöstä.

        Väitteesi on:
        - hän sekoili myös historiasta, sen hetkisestä ja tulevasta ihan omiaan

        Hänen näkynsä olivat milloin kaukaa menneisyydestä, milloin henkilökohtaisia, milloin yksityisille annettuja ja milloin tulevaisuudesta. Vain Pyhä Henki näyttää ja paljastaa lukijalle, missä nyt mennään. Tarvitset siis silmävoidetta ymmärtääksesi.

        Olen aivan varma, että eksytys on täysin sinun puoleltasi tulevaa. Sinä haluat käsittää kaiken väärin, joten siinä pulma... Et muista ensimmäistäkään neuvoa: Ole sentään edes lukijoitasi kohtaan lempeä ja armollinen.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Tämä on syvältä:
        "Raamatun profetiat kuitenkin kertovat, että viimeisinä päivinä tulee selvästi erottumaan kaksi joukkoa. Ne jotka kumartavat petovaltaa (Ilm 13 luku) ja ne jotka ovat "pyhiä" uskoen Jeesukseen ja noudattavat kaikkia Jumalan käskyjä. (Ilm 12:17; 14:12, Matt 5:17-18, Luuk 16:17, 2 Moos 20:1-17, 5 Moos5:1-21) Jumala tahtookin kutsua kansansa jäseniä pois babylonista (Ilm 18:4) sinne missä on Jeesuksen usko ja profetian Henki. (Ilm 19:10) Profetian Hengen armolahja on toiminut Adventtikirkossa Ellen G. Whiten välityksellä. Jumala antoi hänen kauttaan profetiat lopun aikoja varten. EGW opetti vain ja yksin Raamattua, lisäämättä ja pois ottamatta Raamatusta sanaakaan. Hän täsmensi, opetti ja selvensi Raamatun opetuksia sekä menneeltä että tulevalta ajalta."

        Tässä kappaleessasi tulee useita Ellen Whiten harhaoppeja:
        - babylon ovat ei-adventistit
        - sapattilain pitäminen á la Ellen pelastaa ja on sinetti, jolla pääsee taivaaseen
        - uskovia täytyy vetää adventtikirkkoon ja "ottamaan sapatti elämäänsä"
        - väärä profeetta Ellen G. White on "profetien henki", joka täytyy olla ainoalla pelastuvalla pienellä joukolla "Little Flock"
        - kristillisissä kirkoissa ja seurakunnissa toimii tällä hetkelläkin profetian armolahja, mutta silti pitäisi liittyä Seitsemännen Päivän Adventtikirkkoon, kun siellä on muka ainoa oikea profetian hengen armolahja. Tosin nainen kuoli ja profetian hengen eli Pyhän Hengen armolahjaakaan hänellä ei ollut.
        - Jumala ei antanut Ellenin kautta profetioita lopun ajalle, vaan paha henki tai Ellenin oma pää
        - Ellen lisäsi, muutti ja poisti Raamatusta tekstiä
        - hän sekoili myös historiasta, sen hetkisestä ja tulevasta ihan omiaan

        Tässä puhut adventtikirkosta ja sen eksyttävästä luonteesta:
        "Eksytyksestä on sanottava, että se antaa ymmärtää olevansa ainoa oikea. (Matt 24:4-5,11-12) Eksytyksessä on mukana täysin oikeata opetusta, mutta se ei kestä kokonaisvaltaista Raamatulla tutkimista. Muuten se ei olisikaan eksytystä."

        Sitä pahempi, mitä useampi on eksytetty. Jos yhdestä eksytetystä joutuu heitetyksi kaivoon, niin mitä sitten miljoonasta per vuosi!!!!!

        Ei Raamattuun ole lisätty eikä poistettu.
        Profetian Henki on ainoastaan opettanut Raamattua ja selittänyt Raamatun opetuksia ja jakeita.

        MIKÄ ON OIKEA USKONTO?

        Kaikissa kristillisissä piireissä ja kirkoissa on vilpittömiä sieluja jotka ovat uskollisia Jumalalle korottaen Kristusta sen ymmärryksen mukaan minkä omistavat.
        Näin mikään yksittäinen seurakunta ei omista yksin oikeuksia kristinuskoon.
        Uskonpuhdistus on synnyttänyt monia seurakuntia jotka ovat pyrkineet yhä lähemmäksi Raamatun alkuperäistä totuutta, mistä alkuseurakunta joskus lankesi pois, ja syntyi pääasiassa ihmisen ympärille ja palvontaan keskittynyt yhteisö.(2 Tess 2:3-4)
        Jumala on siunannut uskonpuhdistuksen synnyttämiä seurakuntia ja niiden parista löytyy Jumalan kansan jäseniä yksilöinä.
        Ihmisellä on oikea usko kun hän seuraa ehdottoman vilpittömästi Raamatun opetusta ja uskoo Jeesukseen.

        Raamatun profetiat kuitenkin kertovat, että viimeisinä päivinä tulee selvästi erottumaan kaksi joukkoa. Ne jotka kumartavat petovaltaa (Ilm 13 luku) ja ne jotka ovat "pyhiä" uskoen Jeesukseen ja noudattavat kaikkia Jumalan käskyjä. (Ilm 12:17; 14:12, Matt 5:17-18, Luuk 16:17, 2 Moos 20:1-17, 5 Moos5:1-21) Jumala tahtookin kutsua kansansa jäseniä pois babylonista (Ilm 18:4) sinne missä on Jeesuksen usko ja profetian Henki. (Ilm 19:10) Profetian Hengen armolahja on toiminut Adventtikirkossa Ellen G. Whiten välityksellä. Jumala antoi hänen kauttaan profetiat lopun aikoja varten. EGW opetti vain ja yksin Raamattua, lisäämättä ja pois ottamatta Raamatusta sanaakaan. Hän täsmensi, opetti ja selvensi Raamatun opetuksia sekä menneeltä että tulevalta ajalta.

        Eksytyksestä on sanottava, että se antaa ymmärtää olevansa ainoa oikea. (Matt 24:4-5,11-12) Eksytyksessä on mukana täysin oikeata opetusta, mutta se ei kestä kokonaisvaltaista Raamatulla tutkimista. Muuten se ei olisikaan eksytystä.
        Kuitenkaan eksytys ei omista lopun ajan seurakunnan tuntomerkkejä Jeesuksen uskosta ja lain noudattamisesta. (Ilm 14:12)
        Se tunnustaa uskoa, armoa ja Kristusta kuten pitääkin, mutta kieltää Jumalan lain ja pyhityksen. Jumalan laki opettaa mikä on syntiä, eikä Raamattu tunne sellaista armoa joka kattaisi jatkuvan ja tahallisen kapinan Jumalan tahtoa vastaan ilman katumusta ja kääntymystä. (Room 6:23, Room 3:20, Joh 15:10, 1 Joh 2:4) Kukaan ei näe elämää ilman pyhitystä. (Hepr 12:14)
        Evankeliumi ei syrjäytä ja korvaa lakia, eikä laki evankeliumia. Molempia on saarnattava rinnakkain.

        Herran seurakunta huolehtii tietysti evankeliumin viemisestä koko maailmaan. Adventtikirkko toimii jo lähes kaikissa maailman valtioissa. (Matt 28:18-20)
        Kasvuvauhti oli vuonna 2004 miljoona uutta uskonratkaisun tehnyttä vuodessa.
        Adventtikirkko kehottaa myös kuuliaisuuteen kaikille Jumalan käskyille täsmällisen tarkasti huolehtien myös lepopäiväkäskyn kunnioituksesta. (Jaak 2:10-13)

        Herran kansaa ja Jumalan lapsia on kaikissa kristillisissä piireissä kuten Adventtikirkossakin yksilöinä ja muissa piireissä enemmän kun Adventtikirkossa. (v. 2005)
        Lopun ajan tapahtumat näyttävät tarkemmin miten Jumalan kansa liittyy yhteen laumaan erottuen petovallasta viimeisinä päivinä.
        Kerran on oleva "yksi lauma ja yksi paimen." (Joh 10:16)


      • poikalapsi
        jarlau kirjoitti:

        Ei Raamattuun ole lisätty eikä poistettu.
        Profetian Henki on ainoastaan opettanut Raamattua ja selittänyt Raamatun opetuksia ja jakeita.

        MIKÄ ON OIKEA USKONTO?

        Kaikissa kristillisissä piireissä ja kirkoissa on vilpittömiä sieluja jotka ovat uskollisia Jumalalle korottaen Kristusta sen ymmärryksen mukaan minkä omistavat.
        Näin mikään yksittäinen seurakunta ei omista yksin oikeuksia kristinuskoon.
        Uskonpuhdistus on synnyttänyt monia seurakuntia jotka ovat pyrkineet yhä lähemmäksi Raamatun alkuperäistä totuutta, mistä alkuseurakunta joskus lankesi pois, ja syntyi pääasiassa ihmisen ympärille ja palvontaan keskittynyt yhteisö.(2 Tess 2:3-4)
        Jumala on siunannut uskonpuhdistuksen synnyttämiä seurakuntia ja niiden parista löytyy Jumalan kansan jäseniä yksilöinä.
        Ihmisellä on oikea usko kun hän seuraa ehdottoman vilpittömästi Raamatun opetusta ja uskoo Jeesukseen.

        Raamatun profetiat kuitenkin kertovat, että viimeisinä päivinä tulee selvästi erottumaan kaksi joukkoa. Ne jotka kumartavat petovaltaa (Ilm 13 luku) ja ne jotka ovat "pyhiä" uskoen Jeesukseen ja noudattavat kaikkia Jumalan käskyjä. (Ilm 12:17; 14:12, Matt 5:17-18, Luuk 16:17, 2 Moos 20:1-17, 5 Moos5:1-21) Jumala tahtookin kutsua kansansa jäseniä pois babylonista (Ilm 18:4) sinne missä on Jeesuksen usko ja profetian Henki. (Ilm 19:10) Profetian Hengen armolahja on toiminut Adventtikirkossa Ellen G. Whiten välityksellä. Jumala antoi hänen kauttaan profetiat lopun aikoja varten. EGW opetti vain ja yksin Raamattua, lisäämättä ja pois ottamatta Raamatusta sanaakaan. Hän täsmensi, opetti ja selvensi Raamatun opetuksia sekä menneeltä että tulevalta ajalta.

        Eksytyksestä on sanottava, että se antaa ymmärtää olevansa ainoa oikea. (Matt 24:4-5,11-12) Eksytyksessä on mukana täysin oikeata opetusta, mutta se ei kestä kokonaisvaltaista Raamatulla tutkimista. Muuten se ei olisikaan eksytystä.
        Kuitenkaan eksytys ei omista lopun ajan seurakunnan tuntomerkkejä Jeesuksen uskosta ja lain noudattamisesta. (Ilm 14:12)
        Se tunnustaa uskoa, armoa ja Kristusta kuten pitääkin, mutta kieltää Jumalan lain ja pyhityksen. Jumalan laki opettaa mikä on syntiä, eikä Raamattu tunne sellaista armoa joka kattaisi jatkuvan ja tahallisen kapinan Jumalan tahtoa vastaan ilman katumusta ja kääntymystä. (Room 6:23, Room 3:20, Joh 15:10, 1 Joh 2:4) Kukaan ei näe elämää ilman pyhitystä. (Hepr 12:14)
        Evankeliumi ei syrjäytä ja korvaa lakia, eikä laki evankeliumia. Molempia on saarnattava rinnakkain.

        Herran seurakunta huolehtii tietysti evankeliumin viemisestä koko maailmaan. Adventtikirkko toimii jo lähes kaikissa maailman valtioissa. (Matt 28:18-20)
        Kasvuvauhti oli vuonna 2004 miljoona uutta uskonratkaisun tehnyttä vuodessa.
        Adventtikirkko kehottaa myös kuuliaisuuteen kaikille Jumalan käskyille täsmällisen tarkasti huolehtien myös lepopäiväkäskyn kunnioituksesta. (Jaak 2:10-13)

        Herran kansaa ja Jumalan lapsia on kaikissa kristillisissä piireissä kuten Adventtikirkossakin yksilöinä ja muissa piireissä enemmän kun Adventtikirkossa. (v. 2005)
        Lopun ajan tapahtumat näyttävät tarkemmin miten Jumalan kansa liittyy yhteen laumaan erottuen petovallasta viimeisinä päivinä.
        Kerran on oleva "yksi lauma ja yksi paimen." (Joh 10:16)

        On se merkillistä, että sinä saat kopioida noita saarnojasi täällä joka puolelle viikosta toiseen. Meni sinne nettibordelliiisi häpeämään valehteluasi.


      • jarlau kirjoitti:

        Ei Raamattuun ole lisätty eikä poistettu.
        Profetian Henki on ainoastaan opettanut Raamattua ja selittänyt Raamatun opetuksia ja jakeita.

        MIKÄ ON OIKEA USKONTO?

        Kaikissa kristillisissä piireissä ja kirkoissa on vilpittömiä sieluja jotka ovat uskollisia Jumalalle korottaen Kristusta sen ymmärryksen mukaan minkä omistavat.
        Näin mikään yksittäinen seurakunta ei omista yksin oikeuksia kristinuskoon.
        Uskonpuhdistus on synnyttänyt monia seurakuntia jotka ovat pyrkineet yhä lähemmäksi Raamatun alkuperäistä totuutta, mistä alkuseurakunta joskus lankesi pois, ja syntyi pääasiassa ihmisen ympärille ja palvontaan keskittynyt yhteisö.(2 Tess 2:3-4)
        Jumala on siunannut uskonpuhdistuksen synnyttämiä seurakuntia ja niiden parista löytyy Jumalan kansan jäseniä yksilöinä.
        Ihmisellä on oikea usko kun hän seuraa ehdottoman vilpittömästi Raamatun opetusta ja uskoo Jeesukseen.

        Raamatun profetiat kuitenkin kertovat, että viimeisinä päivinä tulee selvästi erottumaan kaksi joukkoa. Ne jotka kumartavat petovaltaa (Ilm 13 luku) ja ne jotka ovat "pyhiä" uskoen Jeesukseen ja noudattavat kaikkia Jumalan käskyjä. (Ilm 12:17; 14:12, Matt 5:17-18, Luuk 16:17, 2 Moos 20:1-17, 5 Moos5:1-21) Jumala tahtookin kutsua kansansa jäseniä pois babylonista (Ilm 18:4) sinne missä on Jeesuksen usko ja profetian Henki. (Ilm 19:10) Profetian Hengen armolahja on toiminut Adventtikirkossa Ellen G. Whiten välityksellä. Jumala antoi hänen kauttaan profetiat lopun aikoja varten. EGW opetti vain ja yksin Raamattua, lisäämättä ja pois ottamatta Raamatusta sanaakaan. Hän täsmensi, opetti ja selvensi Raamatun opetuksia sekä menneeltä että tulevalta ajalta.

        Eksytyksestä on sanottava, että se antaa ymmärtää olevansa ainoa oikea. (Matt 24:4-5,11-12) Eksytyksessä on mukana täysin oikeata opetusta, mutta se ei kestä kokonaisvaltaista Raamatulla tutkimista. Muuten se ei olisikaan eksytystä.
        Kuitenkaan eksytys ei omista lopun ajan seurakunnan tuntomerkkejä Jeesuksen uskosta ja lain noudattamisesta. (Ilm 14:12)
        Se tunnustaa uskoa, armoa ja Kristusta kuten pitääkin, mutta kieltää Jumalan lain ja pyhityksen. Jumalan laki opettaa mikä on syntiä, eikä Raamattu tunne sellaista armoa joka kattaisi jatkuvan ja tahallisen kapinan Jumalan tahtoa vastaan ilman katumusta ja kääntymystä. (Room 6:23, Room 3:20, Joh 15:10, 1 Joh 2:4) Kukaan ei näe elämää ilman pyhitystä. (Hepr 12:14)
        Evankeliumi ei syrjäytä ja korvaa lakia, eikä laki evankeliumia. Molempia on saarnattava rinnakkain.

        Herran seurakunta huolehtii tietysti evankeliumin viemisestä koko maailmaan. Adventtikirkko toimii jo lähes kaikissa maailman valtioissa. (Matt 28:18-20)
        Kasvuvauhti oli vuonna 2004 miljoona uutta uskonratkaisun tehnyttä vuodessa.
        Adventtikirkko kehottaa myös kuuliaisuuteen kaikille Jumalan käskyille täsmällisen tarkasti huolehtien myös lepopäiväkäskyn kunnioituksesta. (Jaak 2:10-13)

        Herran kansaa ja Jumalan lapsia on kaikissa kristillisissä piireissä kuten Adventtikirkossakin yksilöinä ja muissa piireissä enemmän kun Adventtikirkossa. (v. 2005)
        Lopun ajan tapahtumat näyttävät tarkemmin miten Jumalan kansa liittyy yhteen laumaan erottuen petovallasta viimeisinä päivinä.
        Kerran on oleva "yksi lauma ja yksi paimen." (Joh 10:16)

        Vastasin kirjoitukseesi: "Moi Moi jarlau 24.9.2005", jossa oli massapostituksesi: "MIKÄ ON OIKEA USKONTO?"

        Mitä teetkään? Vastaa vastaukseeni samalla massapostituksella: "MIKÄ ON OIKEA USKONTO?", joka kaikenlisäksi yhä nuo ihan samat Raamatun vastaisuudet. Mitään et ole korjannu.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Vastasin kirjoitukseesi: "Moi Moi jarlau 24.9.2005", jossa oli massapostituksesi: "MIKÄ ON OIKEA USKONTO?"

        Mitä teetkään? Vastaa vastaukseeni samalla massapostituksella: "MIKÄ ON OIKEA USKONTO?", joka kaikenlisäksi yhä nuo ihan samat Raamatun vastaisuudet. Mitään et ole korjannu.

        vain haukut ja kopsaat propagandasivuja.


      • hyvä tavaton
        jarlau kirjoitti:

        vain haukut ja kopsaat propagandasivuja.

        kotisivuillaan keskustelupalstoilla kuin SINÄ.
        Muut keskustelevat asioista omin sanoin.Sinulta on tullut 2 viikossa kopioitua tekstiä 36 metriä. Selienee jo Suomenennätysluokkaa , ainakin hyvää maakunnalista keskitasoa korkeampi luku.Poikkeuksetta ne tulevat, ainakin muilta kuin sinulta, HÄIRIKÖILTÄ jotka eivät kunnioita pelisääntöjä.Olet siis itse epäilyttävän "hyvässä" seurassa.Katso nyt minuakin kuinka sain asiapitoisen viestini sipsakkaan tilaan!!!


      • jarlau kirjoitti:

        vain haukut ja kopsaat propagandasivuja.

        Niin kopsasin kaksi sinun "MIKÄ ON OIKEA USKONTO?" propagandasivuasi ja sitten nuhtelin, kun et ollut mitään korjannut, vaan massapostitit samaa sivua muuttumattomana.


      • moi
        jarlau kirjoitti:

        Hyvä jos tiedät itse mitä kirjoitat, ja olet sille rehellinen itsellesi.
        Olen tarkkana koettanut olla.

        Siunausta
        jari

        kun kaikkien edessä otsikossasi sanoi minua HÖPPÄNÄ
        Kysynkin ;
        ´´´´´´Koska olemme tehneet sinunkaupat?´´´´´´


    • Sinulle tilaus

      Siellä tarvitaan sinun kaltaisiasi miehiä,..."Jouni Konttinen" ja pastorit ovat välillä pulassa?

      • Kiitti paljon kannustuksesta.
        Mukavaa auttaa muita.

        MInä olen vasta syksyllä alkanut englannin opiskelun, ja en osaa siellä eteenpäin.

        Tahdon kuitenkin auttaa mieluimmin kiinnostuneita.
        Pastorit pätjäilevät, yms jo kääntyneet joita siellä pääasiassa on kai.

        Siunausta
        Sinulle
        jari


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      356
      4257
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      280
      2404
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1713
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1494
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1443
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1287
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1275
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      57
      1170
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1026
    Aihe