Suomen yleisin jenkki

Wert

Niin, mikähän mahtaa olla suomen yleisin jenkki
auto merkki ja malli, entäs moottori?

22

2200

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pRESIDENT

      Olisikohan joku Chevy Van 5,7l, koska sitähän on
      valmistettu kymmeniä vuosia.
      Toisaalta nykyään myödään niin paljon uusia
      autoja, joten varsinkin, jos eri (vanhat
      ja uudet) korimallit otetaan huomioon niin jotain
      Chrysler Voyageriakin on aika paljon.

    • Kimmo

      Eiköhän se noin näppituntumalla ole dartti 318cid
      8:lla tai valiantti 225cid 6:lla
      Jos yleisinta konetta kysytään luin jostain
      chevyn 350cid maailmassa eniten valmistettu kone

    • Late

      Suomen eniten myyty amerikkalainen auto oli vielä
      muutamia vuosia sitten Dodge Aspen. Siis uutena
      tänne tuoduista. Neoniahan myydään aika hyvin
      nykyään (noin 1.000 kpl/vuosi), eli jonkinverran
      enemmän kuin Voyageria.

      Joten arvaan että Neon se on...

      • ,,

        Kyllä se on Neon. Muistaakseni rekisteröity
        vuoden 95 jälkeen 4500 kpl. Ettei asiasta näin
        ollen tarvi edes kiistellä...


      • GMC
        ,, kirjoitti:

        Kyllä se on Neon. Muistaakseni rekisteröity
        vuoden 95 jälkeen 4500 kpl. Ettei asiasta näin
        ollen tarvi edes kiistellä...

        Ette kai ihmiset kehtaa väittää NEONIA AUTOKSI??
        Se on Toyotan perillinen karvanoppa KULKUNEUVONA.

        Jos autosta puhutaan, niin silloin puhutaan ZR-
        1:sestä.


      • nimimerkki
        GMC kirjoitti:

        Ette kai ihmiset kehtaa väittää NEONIA AUTOKSI??
        Se on Toyotan perillinen karvanoppa KULKUNEUVONA.

        Jos autosta puhutaan, niin silloin puhutaan ZR-
        1:sestä.

        >Jos autosta puhutaan, niin silloin
        puhutaan ZR- 1:sestä

        zr1? Siinähän on enemmän muovia kuin
        pallomeressä. eihän mikään alle 400cid ja 4000lbs
        ole auto...


      • Rautaa rajalla
        GMC kirjoitti:

        Ette kai ihmiset kehtaa väittää NEONIA AUTOKSI??
        Se on Toyotan perillinen karvanoppa KULKUNEUVONA.

        Jos autosta puhutaan, niin silloin puhutaan ZR-
        1:sestä.

        Joo, ei NEONia lueta jenkkiautoksi! Se on
        amerikkalaisvalmisteinen auto. Niissä ei ole
        mitään yhteistä perinteisten jenkkien kanssa!
        Tekniikka/pelti jne. puoli perustuu mihin tahansa
        euro/japsi-autoon.
        Enkä luettele mitään ritariässäautoja sen
        enempää tyylikastiin. Aidot jenkit on valmistettu
        vielä silloin kun ne näyttivät jenkeiltä.
        (viimeiset oli Aspen, vanha Caprice jne.)

        Dartti ei ole niin yleinen kuin luullaan. Paljon
        enemmän liikenteessä näkee esim. vaneja, joten
        luulen että joku vani on yleisin.


      • taasko tätä samaa
        Rautaa rajalla kirjoitti:

        Joo, ei NEONia lueta jenkkiautoksi! Se on
        amerikkalaisvalmisteinen auto. Niissä ei ole
        mitään yhteistä perinteisten jenkkien kanssa!
        Tekniikka/pelti jne. puoli perustuu mihin tahansa
        euro/japsi-autoon.
        Enkä luettele mitään ritariässäautoja sen
        enempää tyylikastiin. Aidot jenkit on valmistettu
        vielä silloin kun ne näyttivät jenkeiltä.
        (viimeiset oli Aspen, vanha Caprice jne.)

        Dartti ei ole niin yleinen kuin luullaan. Paljon
        enemmän liikenteessä näkee esim. vaneja, joten
        luulen että joku vani on yleisin.

        > Aidot jenkit on valmistettu vielä silloin kun
        > ne näyttivät jenkeiltä. (viimeiset oli Aspen,
        > vanha Caprice jne.)

        Oi niitä aikoja kun jouset oli perseestä ja
        alusta löysä, turvallisuutta ei nimeksikään ja
        taloudellisuudesta ei tietoakaan.
        Omasta mielestä kyllä uudemmat jenkit tarjoavat
        samaa hyvää kuin vanhat isolla kasalla järkeviä
        ja hyviä uudistuksia.
        Vanhojen "vioiksi" laskettakoon jouset jotka
        huojuttavat koko autoa kun vähän jarruttaa.
        (jousitus voi olla pehmeä ilman että keinutaan
        kuin laivassa!)
        Moottori voi olla iso viemättä 20 litraa
        sataselle bensaa!
        Ja vanhoissa ei oltu ajateltu
        kokoonpainumistekniikkaa pisaran vertaa. Kovasti
        sai törmätä ilman että auto menee ruttuun, mutta
        jos se meni puolikin metriä ruttuun, oli moottori
        jalkotilassa ja jalat poikki.

        Moniko tosiaan pitää Aspenia tai Capricea autojen
        autona jolla mieluummin ajaisi kuin vaikka Chevyn
        Tahoella?


      • maissikuppi
        taasko tätä samaa kirjoitti:

        > Aidot jenkit on valmistettu vielä silloin kun
        > ne näyttivät jenkeiltä. (viimeiset oli Aspen,
        > vanha Caprice jne.)

        Oi niitä aikoja kun jouset oli perseestä ja
        alusta löysä, turvallisuutta ei nimeksikään ja
        taloudellisuudesta ei tietoakaan.
        Omasta mielestä kyllä uudemmat jenkit tarjoavat
        samaa hyvää kuin vanhat isolla kasalla järkeviä
        ja hyviä uudistuksia.
        Vanhojen "vioiksi" laskettakoon jouset jotka
        huojuttavat koko autoa kun vähän jarruttaa.
        (jousitus voi olla pehmeä ilman että keinutaan
        kuin laivassa!)
        Moottori voi olla iso viemättä 20 litraa
        sataselle bensaa!
        Ja vanhoissa ei oltu ajateltu
        kokoonpainumistekniikkaa pisaran vertaa. Kovasti
        sai törmätä ilman että auto menee ruttuun, mutta
        jos se meni puolikin metriä ruttuun, oli moottori
        jalkotilassa ja jalat poikki.

        Moniko tosiaan pitää Aspenia tai Capricea autojen
        autona jolla mieluummin ajaisi kuin vaikka Chevyn
        Tahoella?

        >Moniko tosiaan pitää Aspenia tai Capricea
        >autojen autona jolla mieluummin ajaisi kuin
        >vaikka Chevyn Tahoella?
        >Oi niitä aikoja kun jouset oli perseestä
        >ja alusta löysä, turvallisuutta ei
        >nimeksikään ja taloudellisuudesta ei tietoakaan.

        Tuulilasi
        (http://www.apu.fi/tuulilasi/esittely/chevrolettah
        oe.html)
        "Isoksi autoksi Tahoe on häiritsevän epävakaa
        ajettava. Urat ja pienet töyssyt vievät autoa."

        >Moottori voi olla iso viemättä 20 litraa
        > sataselle bensaa!

        (http://www.chevrolet.com/tahoe/engine.htm#2)
        pienimmällä 4.8l moottorilla:
        Estimated MPG 14 city/17 highway
        (= 17.9l/100km kaupungissa, 14.7l/100 maantiellä)


        Jenkki on jenkki vaikka voissa paistaisi, onneksi!


      • Pekka
        Rautaa rajalla kirjoitti:

        Joo, ei NEONia lueta jenkkiautoksi! Se on
        amerikkalaisvalmisteinen auto. Niissä ei ole
        mitään yhteistä perinteisten jenkkien kanssa!
        Tekniikka/pelti jne. puoli perustuu mihin tahansa
        euro/japsi-autoon.
        Enkä luettele mitään ritariässäautoja sen
        enempää tyylikastiin. Aidot jenkit on valmistettu
        vielä silloin kun ne näyttivät jenkeiltä.
        (viimeiset oli Aspen, vanha Caprice jne.)

        Dartti ei ole niin yleinen kuin luullaan. Paljon
        enemmän liikenteessä näkee esim. vaneja, joten
        luulen että joku vani on yleisin.

        Kuka luulee Dartia yleiseksi? Kerro heti?
        Taidat vain kusettaa.
        Chevy Vaniahan sekä GMC:n vastaavaa näkyy useita
        joka päivä, mutta jotain Dartia näkee vain jossain
        Cruisingissa ammattikoulujuippien alla.


      • pooring
        maissikuppi kirjoitti:

        >Moniko tosiaan pitää Aspenia tai Capricea
        >autojen autona jolla mieluummin ajaisi kuin
        >vaikka Chevyn Tahoella?
        >Oi niitä aikoja kun jouset oli perseestä
        >ja alusta löysä, turvallisuutta ei
        >nimeksikään ja taloudellisuudesta ei tietoakaan.

        Tuulilasi
        (http://www.apu.fi/tuulilasi/esittely/chevrolettah
        oe.html)
        "Isoksi autoksi Tahoe on häiritsevän epävakaa
        ajettava. Urat ja pienet töyssyt vievät autoa."

        >Moottori voi olla iso viemättä 20 litraa
        > sataselle bensaa!

        (http://www.chevrolet.com/tahoe/engine.htm#2)
        pienimmällä 4.8l moottorilla:
        Estimated MPG 14 city/17 highway
        (= 17.9l/100km kaupungissa, 14.7l/100 maantiellä)


        Jenkki on jenkki vaikka voissa paistaisi, onneksi!

        ..et tolla riisikupposen veljellä,
        maissikupposella, riittää tota ´tietoa´!
        Hah, elämäsi luisuu ohitsesi kirjavuoresi ja
        internettisi keskellä.
        Ala elää elämää ja lopeta naurettavat
        tietotoimisto uutiset..


      • maissikuppi
        pooring kirjoitti:

        ..et tolla riisikupposen veljellä,
        maissikupposella, riittää tota ´tietoa´!
        Hah, elämäsi luisuu ohitsesi kirjavuoresi ja
        internettisi keskellä.
        Ala elää elämää ja lopeta naurettavat
        tietotoimisto uutiset..

        Kovastipa sinä hermostut erilaisista
        mielipiteistä. Relaa vähän ja klikkaa vaikka
        seuraavaan viestiin jos alkaa ahdistamaan tai
        pitkästyttämään. Rennompaa jatkoa sinulle, aja
        vaikka jenkillä se rentouttaa :)


      • Braun
        maissikuppi kirjoitti:

        >Moniko tosiaan pitää Aspenia tai Capricea
        >autojen autona jolla mieluummin ajaisi kuin
        >vaikka Chevyn Tahoella?
        >Oi niitä aikoja kun jouset oli perseestä
        >ja alusta löysä, turvallisuutta ei
        >nimeksikään ja taloudellisuudesta ei tietoakaan.

        Tuulilasi
        (http://www.apu.fi/tuulilasi/esittely/chevrolettah
        oe.html)
        "Isoksi autoksi Tahoe on häiritsevän epävakaa
        ajettava. Urat ja pienet töyssyt vievät autoa."

        >Moottori voi olla iso viemättä 20 litraa
        > sataselle bensaa!

        (http://www.chevrolet.com/tahoe/engine.htm#2)
        pienimmällä 4.8l moottorilla:
        Estimated MPG 14 city/17 highway
        (= 17.9l/100km kaupungissa, 14.7l/100 maantiellä)


        Jenkki on jenkki vaikka voissa paistaisi, onneksi!

        >Maissipahvi
        >tosimies,
        >alanharrastaja.
        >Tuulilasista
        >V8-jäbät
        >tietonsa
        >aina
        >hakevat.


      • Rautaa rajalla
        Pekka kirjoitti:

        Kuka luulee Dartia yleiseksi? Kerro heti?
        Taidat vain kusettaa.
        Chevy Vaniahan sekä GMC:n vastaavaa näkyy useita
        joka päivä, mutta jotain Dartia näkee vain jossain
        Cruisingissa ammattikoulujuippien alla.

        "Eiköhän se noin näppituntumalla ole dartti
        318cid
        8:lla tai valiantti 225cid 6:lla..."

        - Noinhan tuossa ylempänä juuri sanotaan, enkä
        kyllä ole samaa mieltä. Vaneja&uudempia pick-
        upeja minä pitäisin myös yleisimpänä.


      • 4U
        maissikuppi kirjoitti:

        Kovastipa sinä hermostut erilaisista
        mielipiteistä. Relaa vähän ja klikkaa vaikka
        seuraavaan viestiin jos alkaa ahdistamaan tai
        pitkästyttämään. Rennompaa jatkoa sinulle, aja
        vaikka jenkillä se rentouttaa :)

        Kun poju selaa Tuulilasia, kertoo se kaiken:
        Olet idiootti ja kerrot sen selkeästi kaikille
        nettiväelle.. siitä pisteet sulle.
        Mut muuten siirry omaistesi luo japsifoorumiin ja
        vie kapiset autolehtesi mukanasi. Muita
        kopioimalla ja itkua vääntäen olet esiintynyt
        täällä tarpeeksi. Heippa!


      • first things first
        taasko tätä samaa kirjoitti:

        > Aidot jenkit on valmistettu vielä silloin kun
        > ne näyttivät jenkeiltä. (viimeiset oli Aspen,
        > vanha Caprice jne.)

        Oi niitä aikoja kun jouset oli perseestä ja
        alusta löysä, turvallisuutta ei nimeksikään ja
        taloudellisuudesta ei tietoakaan.
        Omasta mielestä kyllä uudemmat jenkit tarjoavat
        samaa hyvää kuin vanhat isolla kasalla järkeviä
        ja hyviä uudistuksia.
        Vanhojen "vioiksi" laskettakoon jouset jotka
        huojuttavat koko autoa kun vähän jarruttaa.
        (jousitus voi olla pehmeä ilman että keinutaan
        kuin laivassa!)
        Moottori voi olla iso viemättä 20 litraa
        sataselle bensaa!
        Ja vanhoissa ei oltu ajateltu
        kokoonpainumistekniikkaa pisaran vertaa. Kovasti
        sai törmätä ilman että auto menee ruttuun, mutta
        jos se meni puolikin metriä ruttuun, oli moottori
        jalkotilassa ja jalat poikki.

        Moniko tosiaan pitää Aspenia tai Capricea autojen
        autona jolla mieluummin ajaisi kuin vaikka Chevyn
        Tahoella?

        Ennen Monaco Brougham 2d Ht -74, nyt Voyager
        (Chrysler)-95. Monaco joka asiassa parempi, siinä
        oli Autossa vaadittavat 5 T:tä(tilava, tehokas,
        turvallinen, (kokonais-)taloudellinen, takaveto).
        Henkilökohtaisesti istun nokkakolarissa mieluiten
        kaksi tonnia painavassa Bluesmobilessa kuin
        kokoonpainuvassa kinnerissä.
        P.S. ajomukavuus= mikroautomaiset
        alustaominaisuudet???


      • maissikuppi
        4U kirjoitti:

        Kun poju selaa Tuulilasia, kertoo se kaiken:
        Olet idiootti ja kerrot sen selkeästi kaikille
        nettiväelle.. siitä pisteet sulle.
        Mut muuten siirry omaistesi luo japsifoorumiin ja
        vie kapiset autolehtesi mukanasi. Muita
        kopioimalla ja itkua vääntäen olet esiintynyt
        täällä tarpeeksi. Heippa!

        Vai poju, onko se chevyman - nyt eri nimimerkillä?
        Ei sinun tarvitse pitää minun mielipiteistäni, en
        minäkään pidä kaikista täällä lukemistani
        mielipiteistä, mutten ole silti näitä
        kirjoittajia palstalta pois ajamasta. On sulla
        kova homma yrittää ajaa jokainen sinua ärsyttävä
        kirjoittaja pois :) relaa.

        Mitä japsiforumiin tulee, sitäkin joskus
        lueskelen. Perheen kakkos- ja talviautonakin on
        japanilainen. Muulloin ajelen v8 jenkillä.


      • taasko tätä samaa
        first things first kirjoitti:

        Ennen Monaco Brougham 2d Ht -74, nyt Voyager
        (Chrysler)-95. Monaco joka asiassa parempi, siinä
        oli Autossa vaadittavat 5 T:tä(tilava, tehokas,
        turvallinen, (kokonais-)taloudellinen, takaveto).
        Henkilökohtaisesti istun nokkakolarissa mieluiten
        kaksi tonnia painavassa Bluesmobilessa kuin
        kokoonpainuvassa kinnerissä.
        P.S. ajomukavuus= mikroautomaiset
        alustaominaisuudet???

        >Henkilökohtaisesti istun nokkakolarissa
        >mieluiten kaksi tonnia painavassa Bluesmobilessa
        >kuin kokoonpainuvassa kinnerissä

        Tämä ilmeisesti perustuu massan tuomaan
        harhaanjohtavaan turvallisuuden tuntuun eikä
        testitulosten faktaan?

        >P.S. ajomukavuus= mikroautomaiset
        >alustaominaisuudet???

        Kuten huomasit viestissäni, jousitus voi olla
        pehmeä hyllymättä. Monessako uudessa
        perhejenkissä on muka kovat jouset ja
        mikroautomainen ajettavuus? Ei yhdessäkään, mutta
        eivät silti hylly niinkuin vanhat
        lehtijouselliset joista "puuttui" kokonaan
        iskunvaimentimet.

        PS. auton hytkyminen ei ole pelkästään
        epämiellyttävää, vaan äkillisessä
        väistötilanteessa erittäin vaarallista!


      • SEL
        taasko tätä samaa kirjoitti:

        >Henkilökohtaisesti istun nokkakolarissa
        >mieluiten kaksi tonnia painavassa Bluesmobilessa
        >kuin kokoonpainuvassa kinnerissä

        Tämä ilmeisesti perustuu massan tuomaan
        harhaanjohtavaan turvallisuuden tuntuun eikä
        testitulosten faktaan?

        >P.S. ajomukavuus= mikroautomaiset
        >alustaominaisuudet???

        Kuten huomasit viestissäni, jousitus voi olla
        pehmeä hyllymättä. Monessako uudessa
        perhejenkissä on muka kovat jouset ja
        mikroautomainen ajettavuus? Ei yhdessäkään, mutta
        eivät silti hylly niinkuin vanhat
        lehtijouselliset joista "puuttui" kokonaan
        iskunvaimentimet.

        PS. auton hytkyminen ei ole pelkästään
        epämiellyttävää, vaan äkillisessä
        väistötilanteessa erittäin vaarallista!

        Eiköhän tuo painavan auton turvallisuus perustu
        fysiikanoppien mukaiseen massojen voimiin.Muistan
        jostain lukeneeni törmäystestin jossa -95 S-Mese
        ja uusi Corsa "ajoivat" nokkakolarin. Molemmissa
        on toki vaimentavat vyöhykkeet,mutta Mese ei edes
        pahemmin painunut kasaan kun taas Opel oli rusina
        ja kyydissä olijat olisivat varmasti kuolleet.
        Päin kalliota ei vanhalla jenkillä kannata
        ajaa,mutta jos pitäisi valita nokkakolari
        tilanteessa Micra/Colony Park,menisin
        Mercuryyn.Itelläni on autossa "löysäalusta"(-84
        MB 380), väistöjä on tullut pakosta koitettua 140
        sladissa sateella,epämukavaa kyllä,mutta
        yllätävän helposti hallittavissa.Hyviä juttuja
        jenkkikuskeilla. jatkakaa...


      • chevyman
        maissikuppi kirjoitti:

        Vai poju, onko se chevyman - nyt eri nimimerkillä?
        Ei sinun tarvitse pitää minun mielipiteistäni, en
        minäkään pidä kaikista täällä lukemistani
        mielipiteistä, mutten ole silti näitä
        kirjoittajia palstalta pois ajamasta. On sulla
        kova homma yrittää ajaa jokainen sinua ärsyttävä
        kirjoittaja pois :) relaa.

        Mitä japsiforumiin tulee, sitäkin joskus
        lueskelen. Perheen kakkos- ja talviautonakin on
        japanilainen. Muulloin ajelen v8 jenkillä.

        ..ketään pois palstalta.. enkä myöskään
        japsiautoja.. en edes talvella!!!

        Ps. kirjoitan VAIN omalla nimimerkilläni eli älä
        mulle märmätä, jos muutkin ihmettelee tyyliäsi.


    • Sakke

      Minä en kyllä parhaalla tahdollanikaan sanoisi
      neoneita enkä mitään vastaavaa muutakan nyky
      jenkkiä tähän keskusteluun kuuluvaksi. Eikö 80-
      luvulla tuotu piilo farkkuja paljonkin suomeen,
      olisiko ne yleisimmät jenkki autot:
      chevyt,buickit,poncot.

    • MMJKLMS

      442 OLDSMOBILE KELTAINEN TAI CHEVROLET PICK-UP PUNAINEN V8-KONEELLA VEIKKAAN MÄ JA SITTE ETUPENKILLE DVD - LAITTEET JA DEBRA WINGERIN LEFFOJA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      146
      2444
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      175
      1681
    3. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      865
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      815
    9. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe