Niin, mikähän mahtaa olla suomen yleisin jenkki
auto merkki ja malli, entäs moottori?
Suomen yleisin jenkki
22
2200
Vastaukset
- pRESIDENT
Olisikohan joku Chevy Van 5,7l, koska sitähän on
valmistettu kymmeniä vuosia.
Toisaalta nykyään myödään niin paljon uusia
autoja, joten varsinkin, jos eri (vanhat
ja uudet) korimallit otetaan huomioon niin jotain
Chrysler Voyageriakin on aika paljon. - Kimmo
Eiköhän se noin näppituntumalla ole dartti 318cid
8:lla tai valiantti 225cid 6:lla
Jos yleisinta konetta kysytään luin jostain
chevyn 350cid maailmassa eniten valmistettu kone - Late
Suomen eniten myyty amerikkalainen auto oli vielä
muutamia vuosia sitten Dodge Aspen. Siis uutena
tänne tuoduista. Neoniahan myydään aika hyvin
nykyään (noin 1.000 kpl/vuosi), eli jonkinverran
enemmän kuin Voyageria.
Joten arvaan että Neon se on...- ,,
Kyllä se on Neon. Muistaakseni rekisteröity
vuoden 95 jälkeen 4500 kpl. Ettei asiasta näin
ollen tarvi edes kiistellä... - GMC
,, kirjoitti:
Kyllä se on Neon. Muistaakseni rekisteröity
vuoden 95 jälkeen 4500 kpl. Ettei asiasta näin
ollen tarvi edes kiistellä...Ette kai ihmiset kehtaa väittää NEONIA AUTOKSI??
Se on Toyotan perillinen karvanoppa KULKUNEUVONA.
Jos autosta puhutaan, niin silloin puhutaan ZR-
1:sestä. - nimimerkki
GMC kirjoitti:
Ette kai ihmiset kehtaa väittää NEONIA AUTOKSI??
Se on Toyotan perillinen karvanoppa KULKUNEUVONA.
Jos autosta puhutaan, niin silloin puhutaan ZR-
1:sestä.>Jos autosta puhutaan, niin silloin
puhutaan ZR- 1:sestä
zr1? Siinähän on enemmän muovia kuin
pallomeressä. eihän mikään alle 400cid ja 4000lbs
ole auto... - Rautaa rajalla
GMC kirjoitti:
Ette kai ihmiset kehtaa väittää NEONIA AUTOKSI??
Se on Toyotan perillinen karvanoppa KULKUNEUVONA.
Jos autosta puhutaan, niin silloin puhutaan ZR-
1:sestä.Joo, ei NEONia lueta jenkkiautoksi! Se on
amerikkalaisvalmisteinen auto. Niissä ei ole
mitään yhteistä perinteisten jenkkien kanssa!
Tekniikka/pelti jne. puoli perustuu mihin tahansa
euro/japsi-autoon.
Enkä luettele mitään ritariässäautoja sen
enempää tyylikastiin. Aidot jenkit on valmistettu
vielä silloin kun ne näyttivät jenkeiltä.
(viimeiset oli Aspen, vanha Caprice jne.)
Dartti ei ole niin yleinen kuin luullaan. Paljon
enemmän liikenteessä näkee esim. vaneja, joten
luulen että joku vani on yleisin. - taasko tätä samaa
Rautaa rajalla kirjoitti:
Joo, ei NEONia lueta jenkkiautoksi! Se on
amerikkalaisvalmisteinen auto. Niissä ei ole
mitään yhteistä perinteisten jenkkien kanssa!
Tekniikka/pelti jne. puoli perustuu mihin tahansa
euro/japsi-autoon.
Enkä luettele mitään ritariässäautoja sen
enempää tyylikastiin. Aidot jenkit on valmistettu
vielä silloin kun ne näyttivät jenkeiltä.
(viimeiset oli Aspen, vanha Caprice jne.)
Dartti ei ole niin yleinen kuin luullaan. Paljon
enemmän liikenteessä näkee esim. vaneja, joten
luulen että joku vani on yleisin.> Aidot jenkit on valmistettu vielä silloin kun
> ne näyttivät jenkeiltä. (viimeiset oli Aspen,
> vanha Caprice jne.)
Oi niitä aikoja kun jouset oli perseestä ja
alusta löysä, turvallisuutta ei nimeksikään ja
taloudellisuudesta ei tietoakaan.
Omasta mielestä kyllä uudemmat jenkit tarjoavat
samaa hyvää kuin vanhat isolla kasalla järkeviä
ja hyviä uudistuksia.
Vanhojen "vioiksi" laskettakoon jouset jotka
huojuttavat koko autoa kun vähän jarruttaa.
(jousitus voi olla pehmeä ilman että keinutaan
kuin laivassa!)
Moottori voi olla iso viemättä 20 litraa
sataselle bensaa!
Ja vanhoissa ei oltu ajateltu
kokoonpainumistekniikkaa pisaran vertaa. Kovasti
sai törmätä ilman että auto menee ruttuun, mutta
jos se meni puolikin metriä ruttuun, oli moottori
jalkotilassa ja jalat poikki.
Moniko tosiaan pitää Aspenia tai Capricea autojen
autona jolla mieluummin ajaisi kuin vaikka Chevyn
Tahoella? - maissikuppi
taasko tätä samaa kirjoitti:
> Aidot jenkit on valmistettu vielä silloin kun
> ne näyttivät jenkeiltä. (viimeiset oli Aspen,
> vanha Caprice jne.)
Oi niitä aikoja kun jouset oli perseestä ja
alusta löysä, turvallisuutta ei nimeksikään ja
taloudellisuudesta ei tietoakaan.
Omasta mielestä kyllä uudemmat jenkit tarjoavat
samaa hyvää kuin vanhat isolla kasalla järkeviä
ja hyviä uudistuksia.
Vanhojen "vioiksi" laskettakoon jouset jotka
huojuttavat koko autoa kun vähän jarruttaa.
(jousitus voi olla pehmeä ilman että keinutaan
kuin laivassa!)
Moottori voi olla iso viemättä 20 litraa
sataselle bensaa!
Ja vanhoissa ei oltu ajateltu
kokoonpainumistekniikkaa pisaran vertaa. Kovasti
sai törmätä ilman että auto menee ruttuun, mutta
jos se meni puolikin metriä ruttuun, oli moottori
jalkotilassa ja jalat poikki.
Moniko tosiaan pitää Aspenia tai Capricea autojen
autona jolla mieluummin ajaisi kuin vaikka Chevyn
Tahoella?>Moniko tosiaan pitää Aspenia tai Capricea
>autojen autona jolla mieluummin ajaisi kuin
>vaikka Chevyn Tahoella?
>Oi niitä aikoja kun jouset oli perseestä
>ja alusta löysä, turvallisuutta ei
>nimeksikään ja taloudellisuudesta ei tietoakaan.
Tuulilasi
(http://www.apu.fi/tuulilasi/esittely/chevrolettah
oe.html)
"Isoksi autoksi Tahoe on häiritsevän epävakaa
ajettava. Urat ja pienet töyssyt vievät autoa."
>Moottori voi olla iso viemättä 20 litraa
> sataselle bensaa!
(http://www.chevrolet.com/tahoe/engine.htm#2)
pienimmällä 4.8l moottorilla:
Estimated MPG 14 city/17 highway
(= 17.9l/100km kaupungissa, 14.7l/100 maantiellä)
Jenkki on jenkki vaikka voissa paistaisi, onneksi! - Pekka
Rautaa rajalla kirjoitti:
Joo, ei NEONia lueta jenkkiautoksi! Se on
amerikkalaisvalmisteinen auto. Niissä ei ole
mitään yhteistä perinteisten jenkkien kanssa!
Tekniikka/pelti jne. puoli perustuu mihin tahansa
euro/japsi-autoon.
Enkä luettele mitään ritariässäautoja sen
enempää tyylikastiin. Aidot jenkit on valmistettu
vielä silloin kun ne näyttivät jenkeiltä.
(viimeiset oli Aspen, vanha Caprice jne.)
Dartti ei ole niin yleinen kuin luullaan. Paljon
enemmän liikenteessä näkee esim. vaneja, joten
luulen että joku vani on yleisin.Kuka luulee Dartia yleiseksi? Kerro heti?
Taidat vain kusettaa.
Chevy Vaniahan sekä GMC:n vastaavaa näkyy useita
joka päivä, mutta jotain Dartia näkee vain jossain
Cruisingissa ammattikoulujuippien alla. - pooring
maissikuppi kirjoitti:
>Moniko tosiaan pitää Aspenia tai Capricea
>autojen autona jolla mieluummin ajaisi kuin
>vaikka Chevyn Tahoella?
>Oi niitä aikoja kun jouset oli perseestä
>ja alusta löysä, turvallisuutta ei
>nimeksikään ja taloudellisuudesta ei tietoakaan.
Tuulilasi
(http://www.apu.fi/tuulilasi/esittely/chevrolettah
oe.html)
"Isoksi autoksi Tahoe on häiritsevän epävakaa
ajettava. Urat ja pienet töyssyt vievät autoa."
>Moottori voi olla iso viemättä 20 litraa
> sataselle bensaa!
(http://www.chevrolet.com/tahoe/engine.htm#2)
pienimmällä 4.8l moottorilla:
Estimated MPG 14 city/17 highway
(= 17.9l/100km kaupungissa, 14.7l/100 maantiellä)
Jenkki on jenkki vaikka voissa paistaisi, onneksi!..et tolla riisikupposen veljellä,
maissikupposella, riittää tota ´tietoa´!
Hah, elämäsi luisuu ohitsesi kirjavuoresi ja
internettisi keskellä.
Ala elää elämää ja lopeta naurettavat
tietotoimisto uutiset.. - maissikuppi
pooring kirjoitti:
..et tolla riisikupposen veljellä,
maissikupposella, riittää tota ´tietoa´!
Hah, elämäsi luisuu ohitsesi kirjavuoresi ja
internettisi keskellä.
Ala elää elämää ja lopeta naurettavat
tietotoimisto uutiset..Kovastipa sinä hermostut erilaisista
mielipiteistä. Relaa vähän ja klikkaa vaikka
seuraavaan viestiin jos alkaa ahdistamaan tai
pitkästyttämään. Rennompaa jatkoa sinulle, aja
vaikka jenkillä se rentouttaa :) - Braun
maissikuppi kirjoitti:
>Moniko tosiaan pitää Aspenia tai Capricea
>autojen autona jolla mieluummin ajaisi kuin
>vaikka Chevyn Tahoella?
>Oi niitä aikoja kun jouset oli perseestä
>ja alusta löysä, turvallisuutta ei
>nimeksikään ja taloudellisuudesta ei tietoakaan.
Tuulilasi
(http://www.apu.fi/tuulilasi/esittely/chevrolettah
oe.html)
"Isoksi autoksi Tahoe on häiritsevän epävakaa
ajettava. Urat ja pienet töyssyt vievät autoa."
>Moottori voi olla iso viemättä 20 litraa
> sataselle bensaa!
(http://www.chevrolet.com/tahoe/engine.htm#2)
pienimmällä 4.8l moottorilla:
Estimated MPG 14 city/17 highway
(= 17.9l/100km kaupungissa, 14.7l/100 maantiellä)
Jenkki on jenkki vaikka voissa paistaisi, onneksi!>Maissipahvi
>tosimies,
>alanharrastaja.
>Tuulilasista
>V8-jäbät
>tietonsa
>aina
>hakevat. - Rautaa rajalla
Pekka kirjoitti:
Kuka luulee Dartia yleiseksi? Kerro heti?
Taidat vain kusettaa.
Chevy Vaniahan sekä GMC:n vastaavaa näkyy useita
joka päivä, mutta jotain Dartia näkee vain jossain
Cruisingissa ammattikoulujuippien alla."Eiköhän se noin näppituntumalla ole dartti
318cid
8:lla tai valiantti 225cid 6:lla..."
- Noinhan tuossa ylempänä juuri sanotaan, enkä
kyllä ole samaa mieltä. Vaneja&uudempia pick-
upeja minä pitäisin myös yleisimpänä. - 4U
maissikuppi kirjoitti:
Kovastipa sinä hermostut erilaisista
mielipiteistä. Relaa vähän ja klikkaa vaikka
seuraavaan viestiin jos alkaa ahdistamaan tai
pitkästyttämään. Rennompaa jatkoa sinulle, aja
vaikka jenkillä se rentouttaa :)Kun poju selaa Tuulilasia, kertoo se kaiken:
Olet idiootti ja kerrot sen selkeästi kaikille
nettiväelle.. siitä pisteet sulle.
Mut muuten siirry omaistesi luo japsifoorumiin ja
vie kapiset autolehtesi mukanasi. Muita
kopioimalla ja itkua vääntäen olet esiintynyt
täällä tarpeeksi. Heippa! - first things first
taasko tätä samaa kirjoitti:
> Aidot jenkit on valmistettu vielä silloin kun
> ne näyttivät jenkeiltä. (viimeiset oli Aspen,
> vanha Caprice jne.)
Oi niitä aikoja kun jouset oli perseestä ja
alusta löysä, turvallisuutta ei nimeksikään ja
taloudellisuudesta ei tietoakaan.
Omasta mielestä kyllä uudemmat jenkit tarjoavat
samaa hyvää kuin vanhat isolla kasalla järkeviä
ja hyviä uudistuksia.
Vanhojen "vioiksi" laskettakoon jouset jotka
huojuttavat koko autoa kun vähän jarruttaa.
(jousitus voi olla pehmeä ilman että keinutaan
kuin laivassa!)
Moottori voi olla iso viemättä 20 litraa
sataselle bensaa!
Ja vanhoissa ei oltu ajateltu
kokoonpainumistekniikkaa pisaran vertaa. Kovasti
sai törmätä ilman että auto menee ruttuun, mutta
jos se meni puolikin metriä ruttuun, oli moottori
jalkotilassa ja jalat poikki.
Moniko tosiaan pitää Aspenia tai Capricea autojen
autona jolla mieluummin ajaisi kuin vaikka Chevyn
Tahoella?Ennen Monaco Brougham 2d Ht -74, nyt Voyager
(Chrysler)-95. Monaco joka asiassa parempi, siinä
oli Autossa vaadittavat 5 T:tä(tilava, tehokas,
turvallinen, (kokonais-)taloudellinen, takaveto).
Henkilökohtaisesti istun nokkakolarissa mieluiten
kaksi tonnia painavassa Bluesmobilessa kuin
kokoonpainuvassa kinnerissä.
P.S. ajomukavuus= mikroautomaiset
alustaominaisuudet??? - maissikuppi
4U kirjoitti:
Kun poju selaa Tuulilasia, kertoo se kaiken:
Olet idiootti ja kerrot sen selkeästi kaikille
nettiväelle.. siitä pisteet sulle.
Mut muuten siirry omaistesi luo japsifoorumiin ja
vie kapiset autolehtesi mukanasi. Muita
kopioimalla ja itkua vääntäen olet esiintynyt
täällä tarpeeksi. Heippa!Vai poju, onko se chevyman - nyt eri nimimerkillä?
Ei sinun tarvitse pitää minun mielipiteistäni, en
minäkään pidä kaikista täällä lukemistani
mielipiteistä, mutten ole silti näitä
kirjoittajia palstalta pois ajamasta. On sulla
kova homma yrittää ajaa jokainen sinua ärsyttävä
kirjoittaja pois :) relaa.
Mitä japsiforumiin tulee, sitäkin joskus
lueskelen. Perheen kakkos- ja talviautonakin on
japanilainen. Muulloin ajelen v8 jenkillä. - taasko tätä samaa
first things first kirjoitti:
Ennen Monaco Brougham 2d Ht -74, nyt Voyager
(Chrysler)-95. Monaco joka asiassa parempi, siinä
oli Autossa vaadittavat 5 T:tä(tilava, tehokas,
turvallinen, (kokonais-)taloudellinen, takaveto).
Henkilökohtaisesti istun nokkakolarissa mieluiten
kaksi tonnia painavassa Bluesmobilessa kuin
kokoonpainuvassa kinnerissä.
P.S. ajomukavuus= mikroautomaiset
alustaominaisuudet???>Henkilökohtaisesti istun nokkakolarissa
>mieluiten kaksi tonnia painavassa Bluesmobilessa
>kuin kokoonpainuvassa kinnerissä
Tämä ilmeisesti perustuu massan tuomaan
harhaanjohtavaan turvallisuuden tuntuun eikä
testitulosten faktaan?
>P.S. ajomukavuus= mikroautomaiset
>alustaominaisuudet???
Kuten huomasit viestissäni, jousitus voi olla
pehmeä hyllymättä. Monessako uudessa
perhejenkissä on muka kovat jouset ja
mikroautomainen ajettavuus? Ei yhdessäkään, mutta
eivät silti hylly niinkuin vanhat
lehtijouselliset joista "puuttui" kokonaan
iskunvaimentimet.
PS. auton hytkyminen ei ole pelkästään
epämiellyttävää, vaan äkillisessä
väistötilanteessa erittäin vaarallista! - SEL
taasko tätä samaa kirjoitti:
>Henkilökohtaisesti istun nokkakolarissa
>mieluiten kaksi tonnia painavassa Bluesmobilessa
>kuin kokoonpainuvassa kinnerissä
Tämä ilmeisesti perustuu massan tuomaan
harhaanjohtavaan turvallisuuden tuntuun eikä
testitulosten faktaan?
>P.S. ajomukavuus= mikroautomaiset
>alustaominaisuudet???
Kuten huomasit viestissäni, jousitus voi olla
pehmeä hyllymättä. Monessako uudessa
perhejenkissä on muka kovat jouset ja
mikroautomainen ajettavuus? Ei yhdessäkään, mutta
eivät silti hylly niinkuin vanhat
lehtijouselliset joista "puuttui" kokonaan
iskunvaimentimet.
PS. auton hytkyminen ei ole pelkästään
epämiellyttävää, vaan äkillisessä
väistötilanteessa erittäin vaarallista!Eiköhän tuo painavan auton turvallisuus perustu
fysiikanoppien mukaiseen massojen voimiin.Muistan
jostain lukeneeni törmäystestin jossa -95 S-Mese
ja uusi Corsa "ajoivat" nokkakolarin. Molemmissa
on toki vaimentavat vyöhykkeet,mutta Mese ei edes
pahemmin painunut kasaan kun taas Opel oli rusina
ja kyydissä olijat olisivat varmasti kuolleet.
Päin kalliota ei vanhalla jenkillä kannata
ajaa,mutta jos pitäisi valita nokkakolari
tilanteessa Micra/Colony Park,menisin
Mercuryyn.Itelläni on autossa "löysäalusta"(-84
MB 380), väistöjä on tullut pakosta koitettua 140
sladissa sateella,epämukavaa kyllä,mutta
yllätävän helposti hallittavissa.Hyviä juttuja
jenkkikuskeilla. jatkakaa... - chevyman
maissikuppi kirjoitti:
Vai poju, onko se chevyman - nyt eri nimimerkillä?
Ei sinun tarvitse pitää minun mielipiteistäni, en
minäkään pidä kaikista täällä lukemistani
mielipiteistä, mutten ole silti näitä
kirjoittajia palstalta pois ajamasta. On sulla
kova homma yrittää ajaa jokainen sinua ärsyttävä
kirjoittaja pois :) relaa.
Mitä japsiforumiin tulee, sitäkin joskus
lueskelen. Perheen kakkos- ja talviautonakin on
japanilainen. Muulloin ajelen v8 jenkillä...ketään pois palstalta.. enkä myöskään
japsiautoja.. en edes talvella!!!
Ps. kirjoitan VAIN omalla nimimerkilläni eli älä
mulle märmätä, jos muutkin ihmettelee tyyliäsi.
- Sakke
Minä en kyllä parhaalla tahdollanikaan sanoisi
neoneita enkä mitään vastaavaa muutakan nyky
jenkkiä tähän keskusteluun kuuluvaksi. Eikö 80-
luvulla tuotu piilo farkkuja paljonkin suomeen,
olisiko ne yleisimmät jenkki autot:
chevyt,buickit,poncot. - MMJKLMS
442 OLDSMOBILE KELTAINEN TAI CHEVROLET PICK-UP PUNAINEN V8-KONEELLA VEIKKAAN MÄ JA SITTE ETUPENKILLE DVD - LAITTEET JA DEBRA WINGERIN LEFFOJA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6865- 68851
- 59815
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745