Teille kaikille joilla on Chrysler Neon tai
harkitsette sellaisen ostoa. Kyseisen auton
huolto-ohjelmassa on todella sekava käytäntö ja
jos ei asiakas itse osaa olla tarkkana huollot
tehdään miten sattuu.
Itse ostin käytetyn Neonin ja huoltokirjan mukaan
auton huollot piti olla kunnossa. Vei ko. auton
120 tkm huoltoon Konalaan ja autoa noutaessani
sattumalta pyysin tarkistamaan, että
jakopäänhihna oli vaihdettu 96 tkm, kun auton
mukana olleista huoltokuiteista ei saanut mitään
selvää. Selvisi ettei jakopäänhihnaa ole
vaihdettu. Ohjekirjan huoltotarpeen mukaan
jakopään hihna olisi pitänyt vaihtaa 96tkm
huollossa, mutta kysyessäni asiaa, myös
edelliseltä omistajalta selvisi ettei niin oltu
tehty, koska Konalan huollossa oli kerrottu
vaihtovälin muuttuneen 168 tkm. Nykyisten mallien
huolto-ohjelman mukaan sen vaihto olisi vasta
168tkm:ssä paikkeilla. Vastaus huollossa oli,
että täytyy elää auton oman huoltokirjan mukaan,
eli olisi vaihdettava nyt. Olettivat entisen
omistajan kieltäneen hihnanvaihdon (v..levaan
sävyyn). Kysyin asiaa edelliseltä omistajalta ja
hän ei ollut sellaista kieltänyt, enkä usko
minäkään kenenkään autonomistajan olevan niin
tyhmä, että kieltäisi.
Eniten menin ymmälleni, kun tutkin omaa 120 tkm
huoltolalaskua. Vertailin auton huoltokirjaan
huolto-ohjelmaa ja uusien autojen huolto-
ohjelmaa. Autoni huolto oli tehty uudemman huolto-
ohjelman!?. Oletan ettei asiakkaan tarvitse
merkkihuollolle kertoa mitä auton huolto-
ohjelmaan kuuluu, mutta ainakin kyseisen liikkeen
osalta näkyy olevan. Pahinta huollon
huolimattomuudesta tuli ilmi, kun vein auton
katsastukseen seuraavana päivänä. Auton
moottorissa oli öljyvuoto johon jo
katsastusmieskin oli puuttua, mutta edellisenä
päivänä huollossa asiasta ei minulle mainittu
mitään.
Tuli tunne ettei merkkihuollon osalta tehdä
mitään muuta hyvin, kuin lasku. Lasku oli
kohtuullisen kalliinpuoleinen muihin merkkeihin
nähden, mitä olen omistanut. Olen lievästi
sanottuna pettynyt ostokseeni NOIN surkean
huoltotoiminnan vuoksi, koska auton
huoltokirjalla ei ole mitään merkitystä, eikä
takaa minkäänlaista varmuutta onko huollot minkin
ohjelman mukaan tehty!!!
Kuinkahan monta Neonistia ajelee onnellisena
autollaan jossa on vaihtamaton jakopään hihna!
Toivottavasti kestää 168 tkm asti!
Chrysler Neon jakopään hihna ja sekava huolto
28
20369
Vastaukset
- Ex-GTI
Oikeastaan aika surullista, että täläistä
samanlaista käsittämätöntä huolimattomuutta sekä
osaamattomuutta näyttää muillekkin Neoneille
tapahtuvan Konalan Chrysler-merkkikorjaamolla. Oma
vm-96 Chrysler Neon (87tkm) ei varmasti koskaan
mene enään pääkaupunkiseudun (Konala tai
Herttoniemi) merkkihuoltoon...niin surkeaa on
palvelu ollut tänä vuonna!
Autoni kärsi pohjakosketuksen keskustassa elokuun
alussa (ratikkakiskojen välissä oli niin suuri
monttu, että kisko osui tukivarsii/etukelkkaan).
Autoni hinattiin Konalaa. Korjauksiin meni kolme
päivää ja palvelu oli tähän asti ihan ok. Lasku
suuruus oli n.6000mk ja vaihtoon menivät
etutukivarsi sekä etukelkka (vakuutusyhtiön
piikkiin). Heti auton saatuani, ensimmäisenä
huomasin auton ratin olevan vinossa. Myös ohjaus
oli oudon tunnoton, paikkapaikoin hidas (rattia
sai käännellä ihmeellisen paljon tutuissa
paikoissa jossa ajan päivittäin).
Viikon ajettuani olin varma, että autossa on
jotain suurta vikaa ja ilmoitin asiasta Konalaan.
He sanoivat, että vaikuttaa väärässä olevilta
ohjauskulmilta. Kulmat oli kuulemma säädetty
kohdalleen jo ensimmäisellä kerralla mutta he
lupasivat tarkistaa auton ilmaiseksi. Kulmien
uudelleen säätämisellä ratti saatiin suoraan mutta
autoa vaivasi edelleen keskialueen outo hitaus
sekä voimakas uraherkkyys. Voimakkasissa
jarrutuksissa/kiihdytyksissä autoa sai ohjata
ratti vinossa, että sen sai menemään suoraan.
Olin yhteydessä uudelleen Konalaan seuraavalla
viikolla ja ilmoitin, että auto on lähes
vaarallinen ajaa. Tälläinen auto ei koskaan ennen
ollut eikä kelpaa minulle. Työnjohtajan asenne
rupesi tässä vaiheessa menemään selvästi
tylymmäksi. Autokeskuksen mukaan leveämmät renkaat
sekä alustasarja olisi syynä auton nykyiseen
käyttäytymiseen(!) (katsastettu näillä
varusteilla hyväksyttävästi v.2000). He olivat
ajanneet autolla jo kerran (viime korjauksen
jälkeen) eivätkä havainneet autossa mitään vikaa.
Sovimme kuitenkin , että auton "todella outoa
vikaa" haettaisiin taas ensi viikolla.
Nyt kolme viikkoa auton ensimmäisestä
korjauksesta, oli auto taas Konalassa. Autoa ajoi
nyt kaksi eri korjaamon henkilöä eivätkä heistä
kumpikaan huomannut autossa mitään tunnottomuutta
tai uraherkkyyttä! He suosittelivat autoon
asennatavaksi Camber-kulmien säätösarjaa
(h.2400mk) jotta ohjaus saataisiin tarkemmaksi.
Viulut menisivät luonnollisesti minun piikkiin.
Sarja ei ole Neonin vakiovaruste. Olin jo tässä
vaiheessa niin vittuuntunut koko ceissiin sekä
korjaamon asenteeseen: " ei tollaista
leveärenkaista vehjettä taida saada peremmaksi",
että olin valmis kokeilemaan ihan mitä vaan.
Asennus vei kaksi päivää ja käyttäytyi sen jälkeen
parhaiten mitä tähän mennessä. Olin valmis
laittamaan yli kuukauden taistelun jälkeen hanskat
tiskiin ja hyväksymään, että tälläiseksi saa
jäädä.
Seuraavalla viikolla edessä oli auton katsastus ja
YLLÄTYS YLLÄTYS!! Chrysler ei mene katsastuksesta
läpi koska hammastanko on irti etukelkasta! Eli
ensimmäisen korjauksen jälkeen pojat olivat
unohtaneet kiinniittä osia paikalleen! Painun
raivosta pihisten suoraan Konalaan ja mietin mitä
olisi voinut tulevaisuudessa tapahtua jos minulla
ei olisi ollut katsastusta edessä!??
Katsastusmiehen mukaan hammastanko olisi
pikkuhiljaa irronut kokonaan ja sen jälkeen ohjaus
olisi mennyt... edessä olis voinut olla vaikka
lähtö.
Nyt Konalan pojat olivat nöyriä ja voivottelivat,
että miten tälläistä voi päästä tapahtumaan ja
tälläistähän me kokoajan haettiin. He laittoivat
auton kuntoo samantien ja sanoivat, että nyt
varmasti toimii (kuka uskoo enään tässä
vaiheessa?). Ohjaus oli nyt aivan kuin toisesta
autosta! Pikku hipaisu ja auto kääntyy juuri
sinne. Tälläinen se oli ennenkin.
Koska en ymmärrä korjaamisesta/tekniikasta kuin
perustaa...en tullut ajateleeksi missä vaiheessa
h-tanko oli jäänyt kiristämättä etukelkasta.
Samana päivänä kerroin ystävälleni (joka on ollut
töissä mm. AutoRepissä) tapahtuneesta ja hän oli
aivan 100% varma, että tanko on ollut irti
kelkasta alusta asti sekä 2400mk:n
Camber-kulma asennus oli tämän takia aivan turha.
Rahat olisi saatava takaisin. Hän soitti Konalaan
ja pitkän puhelun jälkeen sain korjaamon
myöntämään ,että ylimääräiset korjaukset olisivat
olleet turhia. Auton kulmat olisi myös säädettävä
uudelleen. MIKSI he eivät sanonneet tätä heti kun
menin Konalaan katsastuksen jälkeen??? Siis selvää
kusetuksen yrittämistä! Onneksi ystäväni osasi
teksiikka puolen ja kaverit eivät voineet kuin
myöntää.
Menin vielä keskustelemaan korjaamon päällikön
kanssa miten hommat voitaisiin paikata niin, että
molemmille jäisi hyvä mieli. Olin menettänyt
työtunteina melkeen yhden työpäivän tunnit kun
vein ja hain autoa työaikana! Lisäksi auto oli
ollut korjaamolla huolimattomuuden takia 2-päivää.
Bensaa oli kulunnut ja auto oli aiheuttanut ihan
helvetisti stressiä sen mennessä sinne tänne!
Autokeskus ei kuulemma ollut missään korvaus
velvollisuudessa ja pahoittelee tapahtunutta...
Sanoin asiananajani ottavan yhteyttä myöhemmin ja
marssin ulos.
Miten on, mehän voisimme yhdessä mennä
Kuningaskuluttajaan tai Karpolle ja pistää
jutuntynkää aikaseksi? Konalan Chrysler-korjaamo
saisi ainakin helvetin huonoa mainosta, JOKA SILLE
KUULUU. Olen ainakin aivan valmis. Jos joillakin
on Autokeskuksen korjaamopalveluista yhtä hyviä
kertomuksia niin kertokaan.
PS. Herttoniemi on aivan yhtä paskaa... Voin
kertoa sen kämmeistä myöhemmin. Nyt en jaksa
kirjottaa pitempään.- Chrysler OK
Itse olen saanut Chryslerini hyvin
huollettua/korjautettua Autokeskuksen Lielahden
korjaamolla Tampereella. Se on riittävän
pieni "paja", jossa kaverit tietävät mitä tekevät.
Eli huollon työnjohtaja tekee itsekin pikku
korjauksia ja näin tietääkin asioista.
Siellä myös kerrotaan mitä muuta he ovat
havainneet autossa, ja näyttävät vielä mitä on
pielessä.
Edellä kertomasi kuulostaa todellakin joltain
ison korjaamon tekemättä jättämisien
paikkailuilta.
Pikku vinkki loppuun: Kehukaa korjaamojanne
silloin kun olet itse tyytyväinen, soita
omistajalle/johtajalle seuraavana päivänä, jos
olet tyytyväinen tehtyyn työhön. Seuraavan kerran
kun tarvitset akuutisti apua niin pääset
mukavasti jonojen ohi "hyvänä" asiakkaan, ja työn
jälkikin on varmasti hyvää.
Minulla on jo 2 hyvää korjaamoa. - jack wolfskin
huhhuh, hengenvaarallista touhua siellä
korjaamossa. Nostakaa ihmeessä numero
tuollaisesta toiminnasta, mitä isompi sen parempi! - Mikey
Heh, tulipa mieleen noista oma vuodatuksenikin;
Chryslereitä tähän mennessä kaksi, onneksi edesmenneitä jo, ja uusia en takuulla hanki.
Kokemukset:
Neon -97
Ostin ko. auton 1 ikäisenä yksityiseltä. Olin lähdössä työmatkalle n. kuukaudeksi, joten ajattelin tarkastaa nesteet, koska auto jäisi vaimon käyttöön ko. ajaksi. Kaskas, lähes kaikki glykolit olivat poissa. Kurkistus auton alle selvitti, että vuotokohta oli syylarin alla. Auto oli ollut 2 vko aikaisemmin Konalan Autokeskuksessa "huollossa", tai miksi he haluavat ko rahastustoimintaa kutsua. Hinaus sinne, ja työnjohtaja totesi syylarin pohjahanan olevan rikki; "nää hajoaa tosi helposti kun noita nesteitä vaihdellaan"... HALOO??!?! Olivat tietoisia asiasta, mutta siitä huolimatta murjovat niitä rikki. Mikähän hulabaloo olisi syntynyt jos rouva olisi ajanut koneen kuivaksi ja kiinni!
Seur. keikka samaan paikkaan; ongelmana kuskin lasin pystysuuntaiset naarmut. Huoltoraportissa "tiivisteen välissä hiekkaa, poistettu hiekka". Chryslerin TSB 23-46-97 AUG 97 Door Glass - Scratches kuvaa juuri tuon ongelman, ja määrää lasin vaihdettavaksi takuuna. Nuo romuautokeskuksen maagiset hiekanjyvät seilasivat neljä vuotta mukana jatkaen lasin raapimista.
98000 km / 4v ja klassinen neonin öljyvuoto kuskin puolelta koneen takaa. Vein jälleen em. paikkaan, ja ehdottelin, että kansitiiviste vai? Kommentti oli jotain "ei niissä kaikissa nyt kansipahvit vuoda"... Muutaman päivän päästä soitto "joo, no on se se kansitiiviste..." Auto makasi kuukauden (kesäaika) konalassa. Kun luovutuksen aika tuli, olin ottanut jo valmiiksi selvää salaisesta takuusta, ja esittelin asian jo siihen malliin, että en maksa mitään ko. showsta. Loppujen lopuksi maksoin öljyt glykolia ~10 e. Muutoin summa olisi ollut jotain 1400e.
Sitten vaihdoin voyageriin...
Tikkurilan autokeskus tällä kertaa...
Torvi pimeni, joten auto huoltoon. Sanoivat ratin navassa olevan kellojousen hajonneen, osa työ n. 250e !!! Luonnollisesti eivät olleet kuulleetkaan esim. tästä : http://www.freep.com/money/autonews/irep3_20040203.htm
eivätkä varsinkaan tästä:
http://stlouis.bizjournals.com/stlouis/stories/2002/11/04/daily44.html
... melkoista pelleilyä ihmisten hengellä. Mutta ei hätää, autokeskuksen mukaan Suomen-vientimallien kellojouset tehdään jossain ihan muualla kuin huonojen amerikkalaisten.
Voyagerissakin kansitiivisteongelma. Pyysin työn ohella vaihtamaan jäähdytysnesteen (öljyä vanhassa). Sain auton takaisin täsmälleen saman näköisenä kuin viedessänikin. Menin takaisin ja kysyin, oliko autolle edes tehty muuta kuin kirjoitettu yli ~1500e lasku. Huollon mielestä nesteet oli vaihdettu, nyt oli kuulema uusi vuoto jossain. Sain kuitenkin puhuttua herroilta ilmaisen ajan, että huuhtelevat järjestelmän ja täyttävät uudestaan --> neste pysyi kirkkaana. Ainiin, päättelin siinä kun likaista nestettä tutkittiin, että oli autolle jotain tehty; jokin alipaineletku oli jätetty repsottamaan venttiilikopan päälle. Päätin kiinnittää itse takaisin. Hyvää maahantuojan laatutyötä, josta kannattaa maksaa.
Mitta näistä tuli täyteen. Kirjoitin DC:n euroopan- päämajaan, joka oli (ainakin ollut) brysselissä. Huoltokirjasta löysin osoitteen. n. kahden kuukauden kuluttua kirje tuli takaisin postin käännyttämänä "muuttanut, osoite tuntematon". DC:n kokoinen pikkupuoti siis muuttaa, eikä kukaan tiedä minne. En lannistunut, vaan kirjoitin USA:han DC:lle. Sieltä en ole saanut mitään vastausta (vuosi kulunut).
Sitten pieniä hauskuuksia varaosahinnoissa...
Älä ikinä riko Voyagerin valoumpion korkeussäätömottoria... Siinä oli varaosatiskin äijälläkin konalassa ihmettelemistä, kun ko. mankan moottorin muutaman komponentin sisältävä muovilaatikko maksaa n. 200 e!!! Suosittelen vanhaan venäläiseen tyyliin ottamaan ko. moottorit yön ajaksi sisälle varkauksien varalta.
Tämän jälkeen opin ja vaihdoin merkkiä. Takkiin ei tullut montaakaan tonnia. - NORTTI
Mikey kirjoitti:
Heh, tulipa mieleen noista oma vuodatuksenikin;
Chryslereitä tähän mennessä kaksi, onneksi edesmenneitä jo, ja uusia en takuulla hanki.
Kokemukset:
Neon -97
Ostin ko. auton 1 ikäisenä yksityiseltä. Olin lähdössä työmatkalle n. kuukaudeksi, joten ajattelin tarkastaa nesteet, koska auto jäisi vaimon käyttöön ko. ajaksi. Kaskas, lähes kaikki glykolit olivat poissa. Kurkistus auton alle selvitti, että vuotokohta oli syylarin alla. Auto oli ollut 2 vko aikaisemmin Konalan Autokeskuksessa "huollossa", tai miksi he haluavat ko rahastustoimintaa kutsua. Hinaus sinne, ja työnjohtaja totesi syylarin pohjahanan olevan rikki; "nää hajoaa tosi helposti kun noita nesteitä vaihdellaan"... HALOO??!?! Olivat tietoisia asiasta, mutta siitä huolimatta murjovat niitä rikki. Mikähän hulabaloo olisi syntynyt jos rouva olisi ajanut koneen kuivaksi ja kiinni!
Seur. keikka samaan paikkaan; ongelmana kuskin lasin pystysuuntaiset naarmut. Huoltoraportissa "tiivisteen välissä hiekkaa, poistettu hiekka". Chryslerin TSB 23-46-97 AUG 97 Door Glass - Scratches kuvaa juuri tuon ongelman, ja määrää lasin vaihdettavaksi takuuna. Nuo romuautokeskuksen maagiset hiekanjyvät seilasivat neljä vuotta mukana jatkaen lasin raapimista.
98000 km / 4v ja klassinen neonin öljyvuoto kuskin puolelta koneen takaa. Vein jälleen em. paikkaan, ja ehdottelin, että kansitiiviste vai? Kommentti oli jotain "ei niissä kaikissa nyt kansipahvit vuoda"... Muutaman päivän päästä soitto "joo, no on se se kansitiiviste..." Auto makasi kuukauden (kesäaika) konalassa. Kun luovutuksen aika tuli, olin ottanut jo valmiiksi selvää salaisesta takuusta, ja esittelin asian jo siihen malliin, että en maksa mitään ko. showsta. Loppujen lopuksi maksoin öljyt glykolia ~10 e. Muutoin summa olisi ollut jotain 1400e.
Sitten vaihdoin voyageriin...
Tikkurilan autokeskus tällä kertaa...
Torvi pimeni, joten auto huoltoon. Sanoivat ratin navassa olevan kellojousen hajonneen, osa työ n. 250e !!! Luonnollisesti eivät olleet kuulleetkaan esim. tästä : http://www.freep.com/money/autonews/irep3_20040203.htm
eivätkä varsinkaan tästä:
http://stlouis.bizjournals.com/stlouis/stories/2002/11/04/daily44.html
... melkoista pelleilyä ihmisten hengellä. Mutta ei hätää, autokeskuksen mukaan Suomen-vientimallien kellojouset tehdään jossain ihan muualla kuin huonojen amerikkalaisten.
Voyagerissakin kansitiivisteongelma. Pyysin työn ohella vaihtamaan jäähdytysnesteen (öljyä vanhassa). Sain auton takaisin täsmälleen saman näköisenä kuin viedessänikin. Menin takaisin ja kysyin, oliko autolle edes tehty muuta kuin kirjoitettu yli ~1500e lasku. Huollon mielestä nesteet oli vaihdettu, nyt oli kuulema uusi vuoto jossain. Sain kuitenkin puhuttua herroilta ilmaisen ajan, että huuhtelevat järjestelmän ja täyttävät uudestaan --> neste pysyi kirkkaana. Ainiin, päättelin siinä kun likaista nestettä tutkittiin, että oli autolle jotain tehty; jokin alipaineletku oli jätetty repsottamaan venttiilikopan päälle. Päätin kiinnittää itse takaisin. Hyvää maahantuojan laatutyötä, josta kannattaa maksaa.
Mitta näistä tuli täyteen. Kirjoitin DC:n euroopan- päämajaan, joka oli (ainakin ollut) brysselissä. Huoltokirjasta löysin osoitteen. n. kahden kuukauden kuluttua kirje tuli takaisin postin käännyttämänä "muuttanut, osoite tuntematon". DC:n kokoinen pikkupuoti siis muuttaa, eikä kukaan tiedä minne. En lannistunut, vaan kirjoitin USA:han DC:lle. Sieltä en ole saanut mitään vastausta (vuosi kulunut).
Sitten pieniä hauskuuksia varaosahinnoissa...
Älä ikinä riko Voyagerin valoumpion korkeussäätömottoria... Siinä oli varaosatiskin äijälläkin konalassa ihmettelemistä, kun ko. mankan moottorin muutaman komponentin sisältävä muovilaatikko maksaa n. 200 e!!! Suosittelen vanhaan venäläiseen tyyliin ottamaan ko. moottorit yön ajaksi sisälle varkauksien varalta.
Tämän jälkeen opin ja vaihdoin merkkiä. Takkiin ei tullut montaakaan tonnia.Kerro lisää takuusta itselläni neon -99 79.000 km ja öljyä pukkaa samasta kohdasta.
- 95neon
Eli autossa ei ole mitään vikaa vaan yksi
kusipäinen korjaamo pilaa koko jutun. Onneksi
täällä maalla osataan tehdä asiat kunnolla ja
laskuttaa vain oikein tehdyistä töistä.
Älä siis ikinä enää vie autoasi kyseiseen
paikkaan. - JPR
Nyt on öljyvuoto/jakopäänhihna vaihdettu ja tuli
kohtuullisen nopeassa ajassa (2pv). korjauksen
hinnaksi tuli n. 5800,- mk. Työn laadusta en
vielä tiedä, mutta hiukan odotan pelonsekaisin
tuntein. Työn nopeuteen vaikutti varmaankin
yhteyden ottoni Aro-yhtymään (ovat samalla
tontilla Konalassa, tai ainakin jokin osa siitä).
Kylmäkiskoinen palvelu jatkui kylläkin työnjohdon
osalta edelleen.
En väitä ko. merkin olevan huono, mutta jos
suurinpiin lukeutuvan merkkihuollon toiminta on
tuollaista, ei se ainakaan minua kannusta merkin
suhteen. Minunkin käyntini on käyty ko.
huollossa, ellei tehdyissä töissä ilmene virhettä
ja silloinkin vain lakiteitse. Virhevastuista
löytyy tieto kuluttajaviranomaisten sivuilta, jos
joku on siitä kiinnostunut.
Minäkin olisin kiitollinen tiedoista paremmin
toimivista merkkihuolloista, koska sehän on
meidän kaikkien autoilijoiden etu.- 95neon
...hihnan vaihto maksoi pari kuukautta sitten
mulle 2600mk, mitä muuta ne lienevät sun autoosi
tehneet?
Vaiko onko niillä hinnatkin perseestä? Samoin
hihnan vaihtoon ei mene kuin 3 tuntia, mun
tapauksessa meni 3,5 kun oli ongelmia hihnapyörän
kanssa.
Etsi tosiaan toinen huoltopaikka autollesi. - JPR
95neon kirjoitti:
...hihnan vaihto maksoi pari kuukautta sitten
mulle 2600mk, mitä muuta ne lienevät sun autoosi
tehneet?
Vaiko onko niillä hinnatkin perseestä? Samoin
hihnan vaihtoon ei mene kuin 3 tuntia, mun
tapauksessa meni 3,5 kun oli ongelmia hihnapyörän
kanssa.
Etsi tosiaan toinen huoltopaikka autollesi.Vaihdetut osat:
Jakohihna työ 1164,80
Jakohihna 670,00
Kampiakselin tiiviste taka työ 2912,00
tiiviste 232,00
Vaihteistoöljy 66,00
Flexplate 676,00
Tarveaineet 65,76
------------------------------------------
Yhteensä 5786,60
Jakohihnan vaihto jäi huomattavasti halvemmaksi,
kuin alkujaan ilmoittivat. Olin kyllä tehnyt
selväksi, että heidän mokailujaan joudun nyt
maksamaan. Ihmettelin tuota vaihteiston öljyä,
kun ymmärtääkseni kampiakselin tiiviste ei ole
missään yhteydessä vaihteiston öljyyn. Heti
noudettuani havaitsin yhden puutteen. Auton
lämmityslaitteen puhallin ei toiminut. Onneksi
vain 25A:n sulake oli palanut, mutta ihmettelenpä
vain, kuinka saivat sen rikottua. - 95neon
JPR kirjoitti:
Vaihdetut osat:
Jakohihna työ 1164,80
Jakohihna 670,00
Kampiakselin tiiviste taka työ 2912,00
tiiviste 232,00
Vaihteistoöljy 66,00
Flexplate 676,00
Tarveaineet 65,76
------------------------------------------
Yhteensä 5786,60
Jakohihnan vaihto jäi huomattavasti halvemmaksi,
kuin alkujaan ilmoittivat. Olin kyllä tehnyt
selväksi, että heidän mokailujaan joudun nyt
maksamaan. Ihmettelin tuota vaihteiston öljyä,
kun ymmärtääkseni kampiakselin tiiviste ei ole
missään yhteydessä vaihteiston öljyyn. Heti
noudettuani havaitsin yhden puutteen. Auton
lämmityslaitteen puhallin ei toiminut. Onneksi
vain 25A:n sulake oli palanut, mutta ihmettelenpä
vain, kuinka saivat sen rikottua.No ei ihme että hintaa tulee, kampuran takapään
tiivisteen vaihtohan edellyttää laatikon
irroittamista. Jakopään hihna on vaihtunut ihan
sopivalla hinnalla, jotain hyvääkin!
Käsittääkseni tuo flexplate on vetolevy?
Kertoivatko miksi on vaihdettu? Huono starttikehä?
Vai ovatko itse turineet irroittaessaan? - JPR
95neon kirjoitti:
No ei ihme että hintaa tulee, kampuran takapään
tiivisteen vaihtohan edellyttää laatikon
irroittamista. Jakopään hihna on vaihtunut ihan
sopivalla hinnalla, jotain hyvääkin!
Käsittääkseni tuo flexplate on vetolevy?
Kertoivatko miksi on vaihdettu? Huono starttikehä?
Vai ovatko itse turineet irroittaessaan?Kohtuuhintaiseksi tuo jakohihnan vaihto jäi,
mutta niin kuin kirjoitinkin, hinta oli arviota
huomattavasti halvempi. Pidin kyllä aiheesta
selväkielisen esitelmän huoltokirjan
luotettavuudesta. Onhan kyseessä kumminkin
luotettavaksi pidettävä asiakirja, mikä ei ko.
automerkin osalta pitänytkään paikkaansa. Ehkä
arvioni useimmistakin laiminlyönneistä piti
paikkansa, koska minulle soitettiin "hyssyttely"
soitto ja lupasivat lähettää kaikille
autonomistajille tiedotteen jakohihnan
vaihtotarpeesta, auton huoltokirjassa mainitun km
lukeman mukaan.
En saanut oikein selväkielistä vastausta miksi
vetolevy oli vaihdettu. Mutisivat jotakin
tiivisteen hankaamisesta. Asiakashan ei saa
vaihdettuja osia itselleen, eikä näin ollen voi
niitä tarkistuttaa tai tarkastaa. Tämä "sääntö"
lukee isolla autohuollon seinällä. Tämäkin asia
on mielestäni kummallista. Onhan vaihdetut osat
asiakkaan omaisuutta ja vaihdetun osanhan asiakas
maksaa. Muista laitteista on huolto velvollinen
luovuttamaan vaihdetut osat asiakkaalle, mutta
autoissa ei näin toimita.
Eilen illalla alkoi auton konehuoneesta kuulua
hiljaista räminää tyhjäkäynnillä. Töihin
tullessani ko. räminä suureni koko ajan. Yritin
tutkailla mistä ääni olisi peräisin, mutta en
saanut oikein selvää. Kuulosti kuin jokin pelti
tai vastaava olisi irtoamassa. En jaksa enää
mennä sinne konalaan vaan tarkistutan asian
lähimmässä jenkkiautoihin erikoistuneessa
liikkeessä ja jos syytä on, niin silloin palaan
Konalaan, enkä haluaisi olla työnjohtajana sillä
hetkellä. - Ex-GTI
JPR kirjoitti:
Kohtuuhintaiseksi tuo jakohihnan vaihto jäi,
mutta niin kuin kirjoitinkin, hinta oli arviota
huomattavasti halvempi. Pidin kyllä aiheesta
selväkielisen esitelmän huoltokirjan
luotettavuudesta. Onhan kyseessä kumminkin
luotettavaksi pidettävä asiakirja, mikä ei ko.
automerkin osalta pitänytkään paikkaansa. Ehkä
arvioni useimmistakin laiminlyönneistä piti
paikkansa, koska minulle soitettiin "hyssyttely"
soitto ja lupasivat lähettää kaikille
autonomistajille tiedotteen jakohihnan
vaihtotarpeesta, auton huoltokirjassa mainitun km
lukeman mukaan.
En saanut oikein selväkielistä vastausta miksi
vetolevy oli vaihdettu. Mutisivat jotakin
tiivisteen hankaamisesta. Asiakashan ei saa
vaihdettuja osia itselleen, eikä näin ollen voi
niitä tarkistuttaa tai tarkastaa. Tämä "sääntö"
lukee isolla autohuollon seinällä. Tämäkin asia
on mielestäni kummallista. Onhan vaihdetut osat
asiakkaan omaisuutta ja vaihdetun osanhan asiakas
maksaa. Muista laitteista on huolto velvollinen
luovuttamaan vaihdetut osat asiakkaalle, mutta
autoissa ei näin toimita.
Eilen illalla alkoi auton konehuoneesta kuulua
hiljaista räminää tyhjäkäynnillä. Töihin
tullessani ko. räminä suureni koko ajan. Yritin
tutkailla mistä ääni olisi peräisin, mutta en
saanut oikein selvää. Kuulosti kuin jokin pelti
tai vastaava olisi irtoamassa. En jaksa enää
mennä sinne konalaan vaan tarkistutan asian
lähimmässä jenkkiautoihin erikoistuneessa
liikkeessä ja jos syytä on, niin silloin palaan
Konalaan, enkä haluaisi olla työnjohtajana sillä
hetkellä.huollon jälkeen osia on jäänyt kiinnittämättä.
Kuullostaa niin tutulta!
Minäkin huollatan Neonia tästälähtien tutun
kaverin korjaamolla (seuraavaksi edessä on juuri
tuo 96tkm:n isompi huolto). Tulee varmasti ainakin
maksettua kunnolla tehdystä työstä. Huoltokirja ei
sitten ole enään "merkkihuoltokirja" mutta sehän
on näköjään Chryslereistä puhuttaessa vain
plussaa! ; )
PS. Kerro millä jenkkipajalla kävit ja millaista
palvelua sait. - 95neon
JPR kirjoitti:
Kohtuuhintaiseksi tuo jakohihnan vaihto jäi,
mutta niin kuin kirjoitinkin, hinta oli arviota
huomattavasti halvempi. Pidin kyllä aiheesta
selväkielisen esitelmän huoltokirjan
luotettavuudesta. Onhan kyseessä kumminkin
luotettavaksi pidettävä asiakirja, mikä ei ko.
automerkin osalta pitänytkään paikkaansa. Ehkä
arvioni useimmistakin laiminlyönneistä piti
paikkansa, koska minulle soitettiin "hyssyttely"
soitto ja lupasivat lähettää kaikille
autonomistajille tiedotteen jakohihnan
vaihtotarpeesta, auton huoltokirjassa mainitun km
lukeman mukaan.
En saanut oikein selväkielistä vastausta miksi
vetolevy oli vaihdettu. Mutisivat jotakin
tiivisteen hankaamisesta. Asiakashan ei saa
vaihdettuja osia itselleen, eikä näin ollen voi
niitä tarkistuttaa tai tarkastaa. Tämä "sääntö"
lukee isolla autohuollon seinällä. Tämäkin asia
on mielestäni kummallista. Onhan vaihdetut osat
asiakkaan omaisuutta ja vaihdetun osanhan asiakas
maksaa. Muista laitteista on huolto velvollinen
luovuttamaan vaihdetut osat asiakkaalle, mutta
autoissa ei näin toimita.
Eilen illalla alkoi auton konehuoneesta kuulua
hiljaista räminää tyhjäkäynnillä. Töihin
tullessani ko. räminä suureni koko ajan. Yritin
tutkailla mistä ääni olisi peräisin, mutta en
saanut oikein selvää. Kuulosti kuin jokin pelti
tai vastaava olisi irtoamassa. En jaksa enää
mennä sinne konalaan vaan tarkistutan asian
lähimmässä jenkkiautoihin erikoistuneessa
liikkeessä ja jos syytä on, niin silloin palaan
Konalaan, enkä haluaisi olla työnjohtajana sillä
hetkellä.Oletko tosissasi? Vaihdettuja osia ei näytetä
asiakkaalle? Johan pomppasi!!
Voiko tuollainen pelleily tosiaan toimia jossain?
Minä en veisi autoani moiseen paikkaan ikinä. En
ole käyttänyt autojani merkkikorjaamoilla kun
muutaman kerran mutta ikinä ei ole ollut mitään
epäselvää vaihdettujen osien kanssa. En toki ole
niitä mukaani ottanut mutta nähnyt ja risaksi
todennut. Joskus oli vähän tiukkaa kun osaa ei
muka löytynyt mutta kerroin että ennen en maksa
ennen kuin osa löytyy niin sehän olikin yllättäen
ihan siinä työnjohtajan selän takana laatikossa.
Nehän voi vaihtaa puoli autoa ihan tosta vaan
tuolla tyylillä. Ihme touhua! - JPR
95neon kirjoitti:
Oletko tosissasi? Vaihdettuja osia ei näytetä
asiakkaalle? Johan pomppasi!!
Voiko tuollainen pelleily tosiaan toimia jossain?
Minä en veisi autoani moiseen paikkaan ikinä. En
ole käyttänyt autojani merkkikorjaamoilla kun
muutaman kerran mutta ikinä ei ole ollut mitään
epäselvää vaihdettujen osien kanssa. En toki ole
niitä mukaani ottanut mutta nähnyt ja risaksi
todennut. Joskus oli vähän tiukkaa kun osaa ei
muka löytynyt mutta kerroin että ennen en maksa
ennen kuin osa löytyy niin sehän olikin yllättäen
ihan siinä työnjohtajan selän takana laatikossa.
Nehän voi vaihtaa puoli autoa ihan tosta vaan
tuolla tyylillä. Ihme touhua!Työnvastaanoton seinällä lukee KÄYTETTYJÄ OSIA EI
PALAUTETA ASIAKKAALLE. Juuri tutkailen kädessäni
olevaa työmääräystä ja tuo sama teksti löytyy
paperin alalaidasta. Kyseltäessä osat ovat jo
roskissa.
Vaan nyt etsiskelemään huoltoa. Onneksi en
tarvitse autoa viikonloppuna. Kertoilen kuinka
homma sujui muualla. Vaikuttaa vain olevan
vietävän pitkät jonot. - 95neon
JPR kirjoitti:
Työnvastaanoton seinällä lukee KÄYTETTYJÄ OSIA EI
PALAUTETA ASIAKKAALLE. Juuri tutkailen kädessäni
olevaa työmääräystä ja tuo sama teksti löytyy
paperin alalaidasta. Kyseltäessä osat ovat jo
roskissa.
Vaan nyt etsiskelemään huoltoa. Onneksi en
tarvitse autoa viikonloppuna. Kertoilen kuinka
homma sujui muualla. Vaikuttaa vain olevan
vietävän pitkät jonot...minä sen ymmärrän, tuskin kovin moni
haluaisikaan paskaisia osia mukaansa mutta kyllä
ne pitää näyttää asiakkaalle jotta voi todentaa
niiden olleen vaihtokunnossa. Eli osien
näyttäminen asiakkaalle on kyllä eri asia kun
palauttaminen, eikö?
Jos olisit yhtä vittumainen tyyppi kuin minä
tekisit poliisille tutkimuspyynnön asiana
ylimääräisten osien vaihtaminen eli epäily
huijauksesta.
Samoin kuluttajansuojaihmisten luulisi olevan
kiinnostuneita tuosta osakäytännöstä. - huoltoneuvoja
95neon kirjoitti:
..minä sen ymmärrän, tuskin kovin moni
haluaisikaan paskaisia osia mukaansa mutta kyllä
ne pitää näyttää asiakkaalle jotta voi todentaa
niiden olleen vaihtokunnossa. Eli osien
näyttäminen asiakkaalle on kyllä eri asia kun
palauttaminen, eikö?
Jos olisit yhtä vittumainen tyyppi kuin minä
tekisit poliisille tutkimuspyynnön asiana
ylimääräisten osien vaihtaminen eli epäily
huijauksesta.
Samoin kuluttajansuojaihmisten luulisi olevan
kiinnostuneita tuosta osakäytännöstä.kuinka vitun tyhmä voikaan ihminen olla.."tee poliisille tutkintapyyntö".voi vitun kädettömät ja sanattomat nihilistit ketkä ette osaa selvittää asiaanne korjaamopäällikön kanssa...
- Ex-GTI
Kuten lupasin niin kerron mitä viime kesänä
tapahtui Herttoniemen merkkikorjaamolla.
Tämän tapahtumasarjan jälkeen lupasin itselleni
etten käy täällä enään koskaan.
Ajelin keskustassa neljän ruuhkassa kun Neonistani
katkesi kytkinvaijeri = Poljin meni luonnollisesti
täysin tunnottomaksi ja pirssi hyytyi siihen.
Hinuri paikalle ja auto Herttoniemeen (aikaseksi
saatiin todellinen kaaos kun liikennettä oli niin
helvetisti). Auto korjattiin heti seuraavaksi
päiväksi ja hintaa vaihdolle kiertyi n.1800mk
(vaijeri maksoi 1200mk!! Titanumista?). Palvelu
oli hyvää ja asiallista tähänasti.
Lähdin autolla takaisin keskustaan ja jo
Hakaniemen kohdalla kytkin käyttäyty oudosti.
(Matkaa oli siis ajettu n.15km). Arvasin jo nyt,
että kohta jäädään taas tienpäälle ja ajelin
oikeanpuoleista kaistaa, että saisin auton
helposti jalkakäytävälle pois aiheuttamasta taas
kaaosta. Muutaman kytkimen polkaisun jälkeen
poljin jäi taas pohjaan. (Onneksi sain auton
suoraan ns. parkkiin kadunreunaan) Ei muuta kuin
hinuri paikalle ja auto Herttoniemeen!
Tässä vaiheessa ceissi muutui huvittavaksi...
Koska kyseessä oli selvästi korjaamon kämmi
(vaijeri ei katkennut vaan lähti paikaltaan)
koittivat he väittää, että koko kytkin on varmasti
mennyt rikki koska vaijeri pääsee löystymään(!).
Vaadin korjauksen ajaksi laina-auton (heidän
piikkiin) ja sanoin , että laittakaa se vaijeri
kiinni ja unohtakaa se uusi kytkin. Autolla oli
ajettu vasta 80tkm ja uuden kytkimen asennus olisi
kuulemma maksanut n.9000mk! Olin valmis vaikka
myymään auton ennemmin kuin sijoittamaan siihen
lähes kymppitonnin.
Hain autoni iltapäivällä ja otin kaverini mukaan
joka AutoRepissä oli ennen vuosia korjannut
autoja. Työnjohtaja tuli näyttämään autoa ja mistä
vaijeri oli irronut. Heidän kantansa oli edelleen,
että työssä ei ollut sattunut hutilointia vaan
kytkin olisi niin kulunnut, että se ei palauta
vaijeria kireäksi. Ystäväni neuvosta en kuitenkaan
lähtenyt enään lisäkorjauksiin (jotka olisi siis
maksanuit järjettömyyksiä) vaan lähdimme
Autokeskuksesta. Takuuta työlle ei siis enään
saatu koska korjausta ei viety loppuun heidän
ohjeiden mukaan(!) Kaverini neuvoi, että pelkällä
nippusiteellä saisimme vaijerin pysymään urassa
(hinta 10mk)... ja toisaalta hän myös epäili, että
kytkimessä ei olisi mitään vikaa. Työ olisi tehty
vain niin huonosti, että vaijeri irtosi heti
uudelleen.
Laitoimme nippusitteen uran ympärille ja hyvin se
kytkin on toiminut yli 8000km sen jälkeen! Eli jos
olisin silloin kuunnellut maallikkona
Autokeskuksen neuvoja n.9000mk olisi mennyt
kankkulan kaivoon.
Tässä oliskin ollut hyvä lopetus tälle tarinalle
mutta se vaan jatkuu... Koska alkuperäinen vaijeri
oli katkennut aivan kannasta (prikka vaijerin
päästä oli repeytynyt irti), oli se tippunut
vauhtipyörän koteloon. Heti seuraavana päivänä
ihmettelin aina mutkiin ajaessani , että mikä
ihmeen irronneen ruuvin ääni kuuluu konehuoneesta?
Prikkahan se siellä heitelehti laidasta toiseen
startin ja vauhtipyörän vieressä. Ääni oli kuin
vanhassa ompelukoneessa!
Soitin Herttoniemeen ja kysyin miten ihmeessä
irtonaisia osia on voinut jäädä sisälle? Kuulemma
vauhtipyörän ympärillä olevan kotelon avaaminen
olisi ollut niin suuri juttu (=tuhansia markkoja),
ei he lähteneet sitä avaamaan! Ja tästä ei minulle
kerrottu mitään! Taas ylimääräistä murhetta ja
ihmettelyä. Kysyi mitä vauriota ruuvi/prikka/mikä
lie voi aiheuttaa kammiossa, niin kuulemma ei
mitään. Senkun ajat ja sinne se hajoaa...älä
välitä äänestä.
Kunnes pari päivää myöhemmin auto ei enään
lähtenyt käyntiin kun startti pyöri tyhjää! Ruuvi
oli muotoutunut niin sopivaksi, että startti ei
enään päässyt kiinni. Olin tässä vaihessa valmis
myymään koko roskan! Onneksi sama ystäväni tuli
hätiin ja korjasi auton kadulla...siinä irrotimme
startin ja sieltähän se lähes 4cm pitkä möhkäle
tipahti. Sen jälkeen auto on käynnistynyt
moitteitta ja ääniä ei ole enään kuulunut.
Eli n. 2000mk:n korjausten lopputulos oli: auto
jää sen jälkeen 2-kertaa tienpäälle koitetaan
korjauttaa järjettömiä maksavia osia (joita ei
edes tarvita) jätetään kertomatta, että sinne
muuten jäi vähän tavaraa sisälle!! Tässähän ihan
tulistuu kun muistelee koko ceissiä!
Olen todella tyytyväinen Chrysler Neonin
tarjoamiin ominaisuuksiin hintaluokassaan mutta
auton merkkikorjaamot ovat todella koittaneet
tuhota koko merkin silmissäni. Kannataako ostaa
Chrysler Sebringiä (mitä kuitenkin olen miettinyt
kaiken tämän paskan jälkeen) kun korjaamot ovat
tälläisiä rikollisia? Olen nyt kokenut sekä
Herttoniemen ja Konalan Chrysler-pajat... mihin
vien seuraaksi? Turkuun?- 95neon
Voiko tuolla tyylillä pitää korjaamoa Helsingissä?
Pitää varmaan perustaa sinne oma paja. Äijät
tekee sutta ja laskuttaa sen asiakkaalla. Onko
kyseinen työnjohtaja tosiaan tyhmä vaiko vain
häikäilemätön?
Ostin oman neonini Espoosta vanhalta mummolta.
Heti alkuun kävi selväksi että ilmanputsaria ei
oltu vaihdettu vuosiin vaikka auto oli n.4000km
sitten käynyt viimeksi huollossa. Tästä
viisastuneena kävin itse auton läpi huolto-
ohjelman mukaan.
Tuskin sitä ilmanputsariakaan oli unohdettu
laskuttaa! - Ex-GTI
95neon kirjoitti:
Voiko tuolla tyylillä pitää korjaamoa Helsingissä?
Pitää varmaan perustaa sinne oma paja. Äijät
tekee sutta ja laskuttaa sen asiakkaalla. Onko
kyseinen työnjohtaja tosiaan tyhmä vaiko vain
häikäilemätön?
Ostin oman neonini Espoosta vanhalta mummolta.
Heti alkuun kävi selväksi että ilmanputsaria ei
oltu vaihdettu vuosiin vaikka auto oli n.4000km
sitten käynyt viimeksi huollossa. Tästä
viisastuneena kävin itse auton läpi huolto-
ohjelman mukaan.
Tuskin sitä ilmanputsariakaan oli unohdettu
laskuttaa!Olen hyvin varma,että 50% pääkaupunkiseudun
Neoneista (ja miksei muistakin Chryslereistä) on
huollettu ihan miten sattuu. Sitten kun autoissa
rupee olemaan se 200tkm mittarissa alkaa outoja
kulumisia varmasti ilmaatumaan (esim. kone täysin
loppu). Ei autojen vika vaan surkeiden huoltojen
sen elinkaaren aikana.
Mielestäni ihmiset (ja koko systeemi) ovat liian
lepsuja merkkikorjaamoja kohtaan...ei osata vaatia
kunnon palvelua koska ei voida tarkistaa.
Luotetaan työhön ihan liikaa.
Näköjään hyvän korjaamon löydettyään, siitä on
pidettävä kiinni kynsinhampain. Kun ajelin vielä
GTI:llä (joka oli yleensä joka kuukausi rikki
jostain) korjautin aina sitä samalla pajalla
Lauttasaaressa. Voin sanoa, että paikan puitteet
eivät olleet niin kaksiset mutta sovitut kohteet
korjattiin AINA niin kuin piti. Ilmaantuneista
ongelmista korjauksen aikana kerrottiin ja hinnat
olivat puolet siitä mitä merkkikorjaamoilla. - Jopi
Ex-GTI kirjoitti:
Olen hyvin varma,että 50% pääkaupunkiseudun
Neoneista (ja miksei muistakin Chryslereistä) on
huollettu ihan miten sattuu. Sitten kun autoissa
rupee olemaan se 200tkm mittarissa alkaa outoja
kulumisia varmasti ilmaatumaan (esim. kone täysin
loppu). Ei autojen vika vaan surkeiden huoltojen
sen elinkaaren aikana.
Mielestäni ihmiset (ja koko systeemi) ovat liian
lepsuja merkkikorjaamoja kohtaan...ei osata vaatia
kunnon palvelua koska ei voida tarkistaa.
Luotetaan työhön ihan liikaa.
Näköjään hyvän korjaamon löydettyään, siitä on
pidettävä kiinni kynsinhampain. Kun ajelin vielä
GTI:llä (joka oli yleensä joka kuukausi rikki
jostain) korjautin aina sitä samalla pajalla
Lauttasaaressa. Voin sanoa, että paikan puitteet
eivät olleet niin kaksiset mutta sovitut kohteet
korjattiin AINA niin kuin piti. Ilmaantuneista
ongelmista korjauksen aikana kerrottiin ja hinnat
olivat puolet siitä mitä merkkikorjaamoilla.Mielenkiintoista, mutta ei juuri yllättävää. Sama
vaivaa monien muidenkin, jos ei kaikkien merkkien
korjaamoja. Kaikissa huoltokorjaamotesteissä juuri
pk-seudun pajat ovat hännillä. Miksi, en tiedä.
Ehkä niillä riittää aina yllinkyllin hommia ja
jotain leasingautoja, joiden omistajat ei paljon
välitä. Itteltä on jätetty kylmästi vaihtamatta
tulppia, tarkistamatta jäähdytysnestepinta (oli
alle alarajan), vaihteistoöljyt ym. En enää käytä
muita kuin yksityisiä korjaamoja,
merkkihuoltopalatsit tehköön sutta minkä
jaksavat. Huoltokirjaleimoille haistatan pitkät,
onhan nähty mistä ne on takuuna. Seuraavaa
käytettyä autoa en edes hanki pk-seudulta, ei
viiti ottaa sellasta riskiä. Onks se jotenkin
niin, että kaikkein vastuuttomimmat (m)asentajat
pk-seudulla hakeutuu autokorjaamoihin ja
rakennuksille? Kun se ei edes ole aina kiinni
osaamisesta vaan asenteesta. - 95neon
Jopi kirjoitti:
Mielenkiintoista, mutta ei juuri yllättävää. Sama
vaivaa monien muidenkin, jos ei kaikkien merkkien
korjaamoja. Kaikissa huoltokorjaamotesteissä juuri
pk-seudun pajat ovat hännillä. Miksi, en tiedä.
Ehkä niillä riittää aina yllinkyllin hommia ja
jotain leasingautoja, joiden omistajat ei paljon
välitä. Itteltä on jätetty kylmästi vaihtamatta
tulppia, tarkistamatta jäähdytysnestepinta (oli
alle alarajan), vaihteistoöljyt ym. En enää käytä
muita kuin yksityisiä korjaamoja,
merkkihuoltopalatsit tehköön sutta minkä
jaksavat. Huoltokirjaleimoille haistatan pitkät,
onhan nähty mistä ne on takuuna. Seuraavaa
käytettyä autoa en edes hanki pk-seudulta, ei
viiti ottaa sellasta riskiä. Onks se jotenkin
niin, että kaikkein vastuuttomimmat (m)asentajat
pk-seudulla hakeutuu autokorjaamoihin ja
rakennuksille? Kun se ei edes ole aina kiinni
osaamisesta vaan asenteesta....tosiaan näin että työsuhde- ja leasingpelit
antavat niin hyvän leivän että muista ei tartte
välittää? Yksi juttu voisi olla "urakkapalkka",
joku homma on hinnoiteltu jotenkin ja palkka
hommasta on tämä. Jos teet sen nopeammin saat
mahtumaan useamman homman työpäivään ja
palkkapussi paisuu? Olenko väärässä?
Tuntuu hurjalta, itse olen aina välillä
viikonloppuasentajana pienellä jenkkeihin
erikoistuneella nyrkkipajalla, ei tulisi
mieleenkään tehdä sutta tahallaan ja jos joku
menee pieleen se tottakai korjataan MAKSUTTA!
Kyllä kai tällainen pitäisi onnistua kehä-
kolmosen sisäpuolellakin?
- Tuleva Neonisti?
...Chrysler Neonin merkkihuollosta? Taitaa olla
Pörhön autoliike joka ne täälläpäin tekee. Sillä
ajattelin kysäistä kun olen tuollaisen Neonin
hankkimista harkinnut vakavasti, mutta nuo teidän
kertomukset merkkihuolloista vetivät kyllä
vakavaksi. Oletteko Neonin omistajat muuten
käyttäneet autojanne näillä yksityisillä
pikkupajoilla? Onnistuuko hommat siellä sen
paremmin?- hessu
Hyvää ja asiallista palvelua olen saanut Sarajärven autokorjaamosta Limingantullissa
(Heinäpään Varaosan vieressä, takapihalla ja ei merkkikorjaamo).
Työ on nopeaa ja tarkkaa (aika-arvio pitää myös)
ja takuut pelaa. Ja usein on myös tarjolla auto tilalle korjauksen ajaksi. Olen suositellut ko.
korjaamoa myös työkavereille ja kokemukset heillä
on samat. Esimerkki: isäukon autoon oli tulossa jokin näistä kalliista huolloista ja merkkiliikkeen arvio työstö oli 2pvää ja 4500 Wanhaa rahaa(takuu ummessa). Sarajärvi hoiti homman päivässä ja hinta alle puolet. Oli lisäksi
tehnyt pari muutakin pientä hommaa kun oli havainnut aihetta siihen. - huoltoneuvoja
hessu kirjoitti:
Hyvää ja asiallista palvelua olen saanut Sarajärven autokorjaamosta Limingantullissa
(Heinäpään Varaosan vieressä, takapihalla ja ei merkkikorjaamo).
Työ on nopeaa ja tarkkaa (aika-arvio pitää myös)
ja takuut pelaa. Ja usein on myös tarjolla auto tilalle korjauksen ajaksi. Olen suositellut ko.
korjaamoa myös työkavereille ja kokemukset heillä
on samat. Esimerkki: isäukon autoon oli tulossa jokin näistä kalliista huolloista ja merkkiliikkeen arvio työstö oli 2pvää ja 4500 Wanhaa rahaa(takuu ummessa). Sarajärvi hoiti homman päivässä ja hinta alle puolet. Oli lisäksi
tehnyt pari muutakin pientä hommaa kun oli havainnut aihetta siihen.yksikään huolto ei kestä 2pv oli kysessä kuinka iso huolto tahansa joten älä jauha paskaa!!viimeistään tuo kommenttisi että olisi maksanut kun takuu oli ummessa todistaa valehtelusi.takuu ei kata mitään huoltoja pässinpää!!
- Neon 95
Onko Hesan seudulla parempaa huoltoa, joka pystyy korjamaan Neon merkkisiä autoja?
- Pete
Kuulun autoliittoon ja sen kautta saan (lyhyen) maksuttoman neuvottelun asianajan kanssa. Puhelinkeskustelu sinänsä ei maksa yleensä mitään vaikkei siihen (joutavaan) autoliittoon kuulukkaan.
Mielestäni näiden hutiloivien huoltojen kanssa pitää olla kovana, ei muuta kuin yhteys asianajajaan ja uhkaus riitauttaa juttu. Katteeton uhoaminen huoltopäällikön kanssa ei johda mihinkään, koska nämä roistot kuulevat samanlaista päivittäin ja tietävät ettei haukku haavaa tee. Luulisin että 99% ei johda mihinkään, se 1% menee tai ainakin uhkaa raastuvalla ja edelleen johtaa korvauksiin mutta hutiloiminen kannattaa silti koska niin harva hakee itselleen oikeutta
Autoilua ymmärtävien asianajajien yhteystietoja löytää autoliiton veppisivun kautta. - Mustang gt500
Tosiaan Crysler Neon jakohihnan vaihtoväli esim.Autodatan huolto ohjelman mukaan on tuo 168tkm johon kuuluu myös auton perushuollon lisäksi vaihtaa jakohihnan,kiristimen,kiristimen hydrayylinen yksikkö ja jos haluaa varman päälle pelatta vesipumppu on hyvä vaihtaa samalla... Asiaan koska huolto ohjelman suositukset muuttuu ajan mukaan on hyvä selvittää maahantuojan kautta päivitettyn jakohihnan vaihtoväli.
- Neon -97
138 000 km takana kun vein jakohihnan (ja vesipumpun) vaihtoon.
Samalla fixattiin moottorin öljyvuoto (kannen tiiviste) ja vuotava syyläri (öljyä sekoittunut jäähdytinnesteeseen).
Olivat ymmärtääkseni tyyppivikoja.
Kustannukset Rekolan auto -ja rengashuolto:
- Moottorin öljy 20,90e
- Vaihdelaatikon öljy 11,95e
- Tiiviste 1e
- Kannen tiiviste 93,10e
- Kannen pultit 89,50e
- Pakosarjan tiiviste 12,12e
- Jäähdytin 321e (!)
- Tarvikeaineet 14,70e
- Laturin hihna 20,90e
- Vierastyöt 130,80e
- Työt yhteensä 888,00e
= 1603,97e
Jakohihna ja vesipumppu Motonetista 150e
YHT. 1754e
Merkkiliikkeestä ei kommentoitu korjauskustannuksia.
Onko vielä linjoilla joku joka haluaisi ottaa kantaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172423
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70917Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694