minua jäi edelleenkin kaivelemaan, että mistä tietää, että onko itsessään paha tai saastainen henki ? Kun kumminkin minun käsittääkseni uskovaisissa on Jumalan, Pyhä Henki ja ihmiseen ei mahdu kahta eri henkeä.. Voisiko joku vastata jälleen kerran uudestaan ja tarpeeksi yksinkertaisesti yksinkertaiselle ihmiselle rautalanka mallilla ;-)
saastainen ja paha henki ?
15
544
Vastaukset
- toistoa...
Itse olen ollut "pahan kanssa tekemisissä", ennen uskoontuloani ja myös tätä kautta olen ollut paljon tekemisissä niiden, nykyisin uskossa olevien kanssa, joissa on ollut demoni. Miten sydämmessä, jossa asuu valo (Jeesus), voisi mennä pimeys?Pimeyshän pelkää valoa!!! Uskon että demonit voivat häiritä kristittyä ja voivat antaa ajatuksia, muttei TODELLAKAAN tarvitse pelätä joutuvansa riivatuksi. Piru voi jallittaa uskovaista, mutta siihen se varmasti jää!!!Jos näin olisi, joutuisimme jatkuvasti pelkäämään ja näkemään piruja ja perkeleitä kaikkialla.
Uskon kyllä että jos ihminen, joka on ollut riivattu, ensin vapautuu ja kuitenkin palaa takaisin vanhoihin juttuihin, on mahdollista että myös vanhat kuviot tulevat isommalla ryminällä takaisin.
Mutta että meidän pelastettujen tulisi pelätä riivaajia?Höpöhöpö, noin saatana varmasti haluaakin että pelkäisimme niitä pieniä kirppuja, jotka kuitenkin joutuvat väistymään pyhien tieltä!- Kopuli
välillä vaan rupeaa itse epäilemään vaikka tietää asian.. siis kiitos rohkaisusta
- Neuvo
Pahoja henkiä ei pidä pelätä, muttei myöskään halveksia. Ne eivät todellakaan ole pieniä kirppuja, eivätkä ne väisty pyhien vaan Jeesuksen edessä! Raamattu varoittaa herjaamasta henkivaltoja, ei edes arkkienkeli tehnyt niin riidellessään perkeleen kanssa. Meillä ei ole niihin mitään valtaa, me emme ole suuria ja mahtavia, vaan pieniä kirppuja. Kaikki valta on Jeesuksella.
- tänä
Kopuli kirjoitti:
välillä vaan rupeaa itse epäilemään vaikka tietää asian.. siis kiitos rohkaisusta
aikana meidän tulisi pystyä näkemään
piruja ja perkeleitä kaikkialla. Koska
tähän jo aiemmin kerrottuun tilasnteeseen on nyt tultu. Lopun ajalla luopumus tapahtuu ja piru valmistelee tuloaan laupeuden enkelinä. Jeesus antoi ohjeensa tähän aikaan. Siis kerrotaan Jeesuksen olevan milloin siellä sun täällä. Mutta meidän ei pidä siihen uskoa. Ne on vaan pirun lähettiläitä jotka lopun ajalla tarjoavat laveaa tietä, joka vie kadotukseen. - hihhuli
tänä kirjoitti:
aikana meidän tulisi pystyä näkemään
piruja ja perkeleitä kaikkialla. Koska
tähän jo aiemmin kerrottuun tilasnteeseen on nyt tultu. Lopun ajalla luopumus tapahtuu ja piru valmistelee tuloaan laupeuden enkelinä. Jeesus antoi ohjeensa tähän aikaan. Siis kerrotaan Jeesuksen olevan milloin siellä sun täällä. Mutta meidän ei pidä siihen uskoa. Ne on vaan pirun lähettiläitä jotka lopun ajalla tarjoavat laveaa tietä, joka vie kadotukseen.Ja tälläkö asenteella pelastat sieluja? Ymmärrän pointtisi, mutta sinun tulisi huomioida se, että muut eivät nää asiaa siten ja vieläkin useampia aihe pelottaa. Nyt tiedän miksi useimmat ei-uskovat pelkää kristittyjä. Surullista.
Oma asenteeni on se että Jumala on voimakkaampi kuin sielunvihollinen, enkä usko että hän tulisi kovin onnelliseksi jos keskittyisin henkivaltoihin liikaa. Ehkä olisi sinunkin parempi keskittyä enemmän Jumalaan?
- ei voi olla
kumpaakaan henkeä, jos ihminen otaa Jeesuksen vapahtajaakseen, niin silloin häneen siis hänen sisälleen ei voi enää tulla saastaista henkeä.
- SleeplessNight
minäkin olen asian käsittänyt; uskovassa asuva Pyhä Henki "torjuu" saastaiset henget, eivätkä ne voi uskovaa kiusata kuin ulkoapäin. Siis mielestäni uskova, jossa Pyhä Henki asuu, ei voi olla riivattu.
- merim.raimo
SleeplessNight kirjoitti:
minäkin olen asian käsittänyt; uskovassa asuva Pyhä Henki "torjuu" saastaiset henget, eivätkä ne voi uskovaa kiusata kuin ulkoapäin. Siis mielestäni uskova, jossa Pyhä Henki asuu, ei voi olla riivattu.
Kun olin ollut uskossa vain vähän aikaa niin tuli epäilys että kuvittelenko minä vaan,Niin "muistin" yhtäkkiä tämän Pyhä Henki todistaa sinun henkesi kanssa,että sinä olet Jumalan lapsi.
- esim.
Voi käyttää äänielimiä. Kielet?
Ap. t. 5:3
Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta? - Kopuli
esim. kirjoitti:
Voi käyttää äänielimiä. Kielet?
Ap. t. 5:3
Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?aniashan valehteli hinnasta.. voiko sinun vastauksen sitten käsittää niin, että valehtelussa paha henki liikuttaa äänihuulia ? vai mitä tarkoitit ? Olen monta kertaa miettinyt että anias ei varmaan kumminkaan ollut antanut itseään lopullisesti Jeesukselle, kun halusi huijata ja kuvitteli, että pystyy huijaamaan...
- esim.
Kopuli kirjoitti:
aniashan valehteli hinnasta.. voiko sinun vastauksen sitten käsittää niin, että valehtelussa paha henki liikuttaa äänihuulia ? vai mitä tarkoitit ? Olen monta kertaa miettinyt että anias ei varmaan kumminkaan ollut antanut itseään lopullisesti Jeesukselle, kun halusi huijata ja kuvitteli, että pystyy huijaamaan...
Kyllä saatana voi mennä vaikka Jeesuksen opetuslapseen. Juudas ja Pietari esim.
Matt. 16:23
Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten". - uskossa
Kopuli kirjoitti:
aniashan valehteli hinnasta.. voiko sinun vastauksen sitten käsittää niin, että valehtelussa paha henki liikuttaa äänihuulia ? vai mitä tarkoitit ? Olen monta kertaa miettinyt että anias ei varmaan kumminkaan ollut antanut itseään lopullisesti Jeesukselle, kun halusi huijata ja kuvitteli, että pystyy huijaamaan...
vilpittömässä, elävässä uskossa Jeesukseen. Sitä siinä tarkoitetaan.
- hissukka
Mateuksen evankeliumi
16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."
Mitäs tästä sanotte?
Oliko Pietarissa pahahenki?- vertauskuva
Jeesus halusi Pietarille korostaa Pietarin ajatusten vääryyttä. Siis mielestäni Jeesus käytti Pietarille vertauskuvaa.. eikä niin, että Pietarissa olisi oikeasti ollut saatana.
- hissukka
Mateuksen evankeliumi
16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."
Mitäs tästä sanotte?
Mikä henki tässä vaikutti?
Ja miten se Pietariin oli mennyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21968Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist174872Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75752
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675