Olen harkinnut Järvenpäähän muuttoa lapseni (3v.) kanssa. Myös Jamppa on yhtenä vaihtoehtona alueista.
Haluaisin kuulla ASIALLISIA kommentteja ja mielipiteitä, mielellään tietty semmoisilta jotka siellä asuvat =), että millainen paikka nykyään on? Onko mimmoiset koulut/tarhat, leikkipuistoja, ym? Olen Jampassa aikoinaan asunut, vuosia sitten, asuin kaarnapolulla ja silloin ainakin ihan oli rauhallista, ei mitään muuta paikkaa levottomampaa. Nyt asun Vantaalla, paikassa josta usein kuulee kommentteja "eikös se oo tosi levotonta/huonoa seutua"..viimeiset 5v asunut täällä ja tosi rauhallista ja mukavaa seutua =) Onhan se tietty niinkin, että missä vaan jos keskellä yötä lähtee hiipparoimaan ostarin kulmille ja räyhäämän, niin voi vaikeuksiin joutua... =D
Kiitoksia jo etukäteen mahdollisista vastauksista!
Jampasta kysyisin..
25
9213
Vastaukset
- PatuZ
Itse en suoranaisesti asu jampassa mutta sorrossa kuitenkin... Mielestäni paikka on rauhoittunut paljon niistä ajoista mistä puhutaan...
Näkyyhän se katukuvassa että alue on sitä "ketto" aluetta, muttei minulla eikä kavereilla (heillä myös lapsia) ole mitään ongelmia ollut... Paikka se siinä on kuin muutkin...- Nuoriso
Olen itse aina asunnu jampassa:) tunnen täältä jampasta ihan kaikki :D lapset/aikuiset.
Ostarilla on siistiä hengaa :p kaverit jne
Jamppa on rahoittunu ihan sikana.. 10 vuot sit voidaan sanoa että se oli paha paikka:) tulkaa ihmees jamppaan :D
- Missään tapauksessa!
Ei ei ei ei ja ei.
Jos minusta olisi kyse, ikinä en veisi lapsiani jampan alueelle edes kauppaan, saati, että siellä asuttaisiin ja elettäisiin.
Käy kerran jampan ostarilla, vaikkapa aamupäivällä 10-11 välillä. Sinun on helppo tehdä päätös!
Itse olen tässä lähistöllä töissä ja joskus eväitä haen ko. ostarin kaupasta. Siis aivan järkyttävää katseltavaa!
Lapsia ei voi laittaa yksin puistoon (siis isompiakaan), ei tulisi mieleenikään, että ekaluokkalaiseni yksin kävelisi koulusta kotiin sen kylän halki!- entinen jamppalainen
Olen täysin samaa mieltä edellisen viestin kirjoittajan kanssa.
Olen asunut myöskin Kaarnapolulla kerrostalossa 4 vuotta. Talossa olivat kahdet erittäin "vilkkaat" naapurit, parvekkeella jatkuvasti meteliä, erityisesti viikonloppuisin parveke-känni-bileet aamuyöhön saakka. Poliisiauto pihalla oli ihan normaali näky...
Jampan ostoskeskus - kauppana ihan mainio, mutta se ympäristö ja porukka joka siellä liikkuu ja istuu kaupan edustalla jo aamupäivällä kännissä. Kerran kävimme jampan hammashoitolassa, sen jälkeen kävimme siellä kaupassa. En enää ikinä veisi lasta sinne kun joku ääliö äijä kännissä tulee selittämään tytölleni miksei äiti osta hänelle kaljaa. Suorastaan oksetti.
Älä hyvä ihminen muuta sinne jos ei ole ihan pakko. On Järvenpäässä paljon parempiakin paikkoja... - Sattuu ja tapahtuu
Ei ole paikka rauhoittunut, vaikka siellä on todella paljon yritetty tehdä ja yrittää. Ystäväni asui aikoinaan Haltianpolulla ja hänen vanhempansa vieläkin. Muistan vieläkin porraskäytävissä viikonloppuisin haisseet oksennukset ja ulosteet sun muut. Aina oli joku hiippari pyrkimässä puheille tai tarttumassa mukaan ja pelkäsin vaikka olin lukioikäinen. Nyt minulla on omia lapsia ja ystäväni kertoilee joskus vanhempiensa kuulumisia. Leikkipuistoissa on lasinsirpaleita ja leikkivälineitä yritetään polttaa tai hajottaa joka viikonloppu. Koulussa on terrorisoiva tyttöjengi ja lapsia ahdisteleva teiniraiskaaja pitää hyväksyä osana arkea. Poliisi ja ambulanssi kuuluvat perheriitojen ratkaisuun. Ei kannata viedä lasta kasvamaan sellaiseen ilmapiiriin. Kyllä nuo ehtivät huonoa oloa ja kurjuutta nähdä vanhempanakin.
- Jamppa_orginaali
Sattuu ja tapahtuu kirjoitti:
Ei ole paikka rauhoittunut, vaikka siellä on todella paljon yritetty tehdä ja yrittää. Ystäväni asui aikoinaan Haltianpolulla ja hänen vanhempansa vieläkin. Muistan vieläkin porraskäytävissä viikonloppuisin haisseet oksennukset ja ulosteet sun muut. Aina oli joku hiippari pyrkimässä puheille tai tarttumassa mukaan ja pelkäsin vaikka olin lukioikäinen. Nyt minulla on omia lapsia ja ystäväni kertoilee joskus vanhempiensa kuulumisia. Leikkipuistoissa on lasinsirpaleita ja leikkivälineitä yritetään polttaa tai hajottaa joka viikonloppu. Koulussa on terrorisoiva tyttöjengi ja lapsia ahdisteleva teiniraiskaaja pitää hyväksyä osana arkea. Poliisi ja ambulanssi kuuluvat perheriitojen ratkaisuun. Ei kannata viedä lasta kasvamaan sellaiseen ilmapiiriin. Kyllä nuo ehtivät huonoa oloa ja kurjuutta nähdä vanhempanakin.
Nyt unohtui enään heinäsirkat, maanjäristykset ja rutto epidemia.
Jamppa on maineensa vanki. Mielyttävä asuinpaikka, tervetuloa. - MC-Jamppalaiset
Jamppa_orginaali kirjoitti:
Nyt unohtui enään heinäsirkat, maanjäristykset ja rutto epidemia.
Jamppa on maineensa vanki. Mielyttävä asuinpaikka, tervetuloa.Miten sulta unohtui se eilinen tapaus, kun yksinään asuvan tytön kämppään tunkeutui neljä sälliä kirveen kanssa ja kantoi arvotavarat ulos. Myös puhelimen, jolla olisi voinut soittaa apua.
Tapahtui Haltianpolulla, jossa poliisit ja ambulanssit pörräävät joka päivä oli viikko tai viikonloppu. Niin että missä osassa Jamppaa oikein asut, kun sulla on niin rauhallista. Vai onko sulle jo normitilanne se, että ulosmennessä pitää pelätä väkivaltaa ja asunnon ovi pitää vahvistaa rosterilla.
Aloittajalle. Älä tziisus sentäänt tuo lasta tänne.
- pääsin pois
Pakko oli muuttaa pois kun lapsi syntyi. Vaimo sanoi, että ei enää uskalla ulkoilla lapsi kärryssä. Ihme huutelua ja häiriökäyttäytymistä. Kerran yritti punanenäinen herrasmies tarttua lastenvaunuihin ja kurkata onko siellä tyttö vai poika. Pakko oli vetästä turpaan. Ihme kyllä ei tarvinu kun kerran soittaa poliisit koko kahden vuoden asustelu aikana. Pari kerrosta ylempänä yritti kaveri pikku huuruissa kotiin ilman avainta, kerros vaan oli väärä :)Eli, kai se meno on rauhottunu.
- ostari
Kyllä minä ainakin käyn ostarilla lapsieni kanssa. Ei niistä juopoista tarvitse välittää, niin ei niistä mitään harmia ole. Kyllä meidän lapset on nähnyt juoppoja esim. prismassa, pitäisikö lapset siis sulkea neljän seinän sisään, niin eivät vaan näe pahaa maailmaa? Minä ainakin olen opettanut lapsilleni, että kenellekään vieraalle ei saa mennä juttelemaan, vaikka kuinka sedät tarjoais namuja!
Jamppa on mielestäni todella mukava paikka asua.
- kaarnap.2
Rauhoittunut se on kovasti,itseasiassa joku voisi sanoa että jopa pitkästyttävä.Hamppareita,kyllä siellä niitäkin on.Mutta niin niitä on joka puolella.Lapsen kanssa,kyllä vaikka parhaat metsät on jo kaadettukin.Ainoa iso miikka on kuukausilipun hinta verrattuna järvenpäähän.Tervetuloa.
- Koivusaari
Jampassahan puhaltaa muutostuulet, asuntoja yksityistetään ja rempataan. Sitäpaitsi täällä mitään tapahdu koskaan.. ei kai niissä huume / kaljaporukoissa tarvii liikkua. Ei valittamista, JAmpassa on jopa oma Apteekki, neuvola, hammashoitola, kauppa koulut ja päiväkodit, kaikki samoilla nurkilla.
- YsäriSkidi
Koivusaari kirjoitti:
Jampassahan puhaltaa muutostuulet, asuntoja yksityistetään ja rempataan. Sitäpaitsi täällä mitään tapahdu koskaan.. ei kai niissä huume / kaljaporukoissa tarvii liikkua. Ei valittamista, JAmpassa on jopa oma Apteekki, neuvola, hammashoitola, kauppa koulut ja päiväkodit, kaikki samoilla nurkilla.
tutun mies puukotettiin paikallisessa kapakassa muutama vuos sitten ja tunnen monia huumeongelmaisia jampasta mutta onhan niitä loppuen lopuks kaikkial enemmän tai vähemmän. rento mesta nykyää
- Mannilantie
Täällä Järvenpäässä pienen ikäni asustaneena (30 v.) voin todeta, että Jampalla on ollut aina k/hurja maine. Tuskinpa se kuitenkaan on sen ihmeellisempi kuin mikä tahansa 70-luvun kerrostalolähiö.
Itse asiassa nostaisin esiin sen seikan, että täältä keskustan tuntumasta nähtynä Jamppa on aika syrjässä. Ottaen huomioon asuntojen hinnat/vuokratason ei Jamppa kuitenkaan ole käsittääkseni niin paljon ratkaisevasti halvempi, että sinne kannattaisi edullisuuden takia hakeutua.- Tiitu
Eli ainakin, jos meinaa ostaa oman kämpän. Katsokaahan vain hintoja...miksiköhän on edullisin? En tiedä onko Jamppa siistiytynyt, mutta valitettavasti on niin, että kun joku kaupunginosa saa joskus (aiheesta) huonon maineen, sitä on todella vaikea korjata.
- omituinen höpöttäjä
Tiitu kirjoitti:
Eli ainakin, jos meinaa ostaa oman kämpän. Katsokaahan vain hintoja...miksiköhän on edullisin? En tiedä onko Jamppa siistiytynyt, mutta valitettavasti on niin, että kun joku kaupunginosa saa joskus (aiheesta) huonon maineen, sitä on todella vaikea korjata.
..kaveri osti asunnon 4 vuotta sitten makso 76000,nyt myyvä rytkäätti sai 128000.joten jamppa on hyvä ja parasta mitä järven kylässä voip olla.
- MC-jamppalaiset
omituinen höpöttäjä kirjoitti:
..kaveri osti asunnon 4 vuotta sitten makso 76000,nyt myyvä rytkäätti sai 128000.joten jamppa on hyvä ja parasta mitä järven kylässä voip olla.
On niitä ulkopaikkakuntalaisia ennenkin huijattu.
- minä
koko ikäni oon asunu jampassa (18) eikä mulle mitään ole sattunu siellä, ja ihan kunnon kansalainen musta on kasvanut:)
- tiedän mistä puhun
20vuotta järvenpäässä ja mielummin jampassa kun sauvakadulla/pajalantiellä. Mutta on se jamppa vielläki ihme huumehörhöjen lähiö.
- jampanjantsu
Jampassa on halvat kämpät ja yvät yhteydet. on omat kuppuilat kaupat ja muut. Ei kannata pelätä, keskustassa on pahempaa, koska siellä naapurikuntien juopot melskaa kaiket yöt ja asuntojen hinnat ovat kaksinkertaiset.
- Jamppaanmuuttaisin
Miten Jamppa voisi muuttua asuinalueena parempaan, jos ei sinne ns. kunnon ihmisiä muuttaisi aluetta muuttamaan?
Suomalaiset on siitä ihme kansaa, että aina pitää saada kaikki parasta ja hyvää, mutta itse ei olle koskaan valmiita näkemään vaivaa saavuttaakseen parhaan tai hyvän. - jampassa asunut 10 v
itse asunut jampassa sen 10 vuotta ja ei mtn moitittavaa :D 2 luokasta asti leikkinyt yksinkin ulkona ilman vanhempia.
- kaarnapolulta
Kaarnapolku on edelleen rauhallista seutua - täällä ei KOSKAAn tapahdu mitään ja naapurit on ihan tavallisia pulliaisia. Ja hyvä leikkipuisto ihan vieressä, sekä ala-asteen uusi leikkipihakin kiva. kouluista en osaa sanoa, mutta ala-aste siis ainakin uusittu.
Itse asuin vantaalla koivukylä/havukoski akselilla ja kyllä tämä jamppa on paljon rauhallisempi.
Lähikaupasta tulee haettua yleensä vaan postia, harvemmin mitään ruokia. Huonot valikoimat tossa valtsussa ja no eipä sekään kivaa oo kun juopot siinä päivystää, mutta eipä niistä yli 20 vuoden jampassa elon aikana oo mitään sen kummempaa haittaa ollu, omissa porukoissahan ne pyörii. mutta onneksi pääsee muualle kauppaan. :) - jampasasun
Joo tänää tos ostaril oli tappelu kun jotku oli menos ryyppää omia kaljojaan jampan pizzeriaan nii pizzerian pitäjät kävi yhden tyypin päälle. Yksi pizzerian pitäjistä juoksi ulos pizzeriasta ja löi tyyppiä päähän ja tappelu jatkui kunnes tilanne tultiin rauhoittamaan.
- Poissa
Paska mikä paska ... Miksi pyrkiä?
- MC-Jamppalaiset
Jamppaan on vuosikausien ajan satsattu rahaa ja vaivaa. Siellä on kaikki palvelut mitä tarttet. Ympäristöä on siistitty ja kaunistettu puilla ja pensailla.
Mut mikään ei muuta sitä tosiasiaa et koskaan et tiedä millon oot pulassa. Täälä puhutaan vaa juopoista ja pidetään ihan normina et kauppaan pitää mennä juoppolauman läpi. Oliski vaa ne juopot. Juopot näkyy, mut huumetyypit ja sekakäyttäjät, joitten nuppi on täysin tunkiolla, ei varota olemassaolostaan mitenkää. Jos joku jää tuijottamaan sua eikä lopeta, ota jalat alle. Nääkin on siellä paikan ainoon kaupan lähistöllä ja ne voi tosta noin vaa tehdä ihan mitä tahansa ilman mitää syytä. Sori, ilman mitää näkyvää syytä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783