Yritän kaikin voimin kritisoida kristinuskoa.
Siksi minua nimitellään ateistiksi.
Muuten mitää väliä ole, mutta ihmettelen sitä logiikkaa.
Siis: jos pidän kristinuskon teesejä ym. mahdottomina / järjettöminä jne, niin millä logiikalla olen silloin ateisti.
Olenko ateisti?
10
756
Vastaukset
- Maukka
Tuolla logiikalla muslimitkin ovat ateisteja...
- skeba
Niin. Ja kristinuskoisetkin ovat ateisteja.
Koska muslimitkin on.
Eli kristinuskoiset ovat ateisteja koska eivät hyväksy Allahia (tai Vishnu-jumalaa).
Tai minä EN ole ateisti, koska en kiellä Vishnu-jumalaa (koska en tiedä siitä hevoakaan). - Maukka
skeba kirjoitti:
Niin. Ja kristinuskoisetkin ovat ateisteja.
Koska muslimitkin on.
Eli kristinuskoiset ovat ateisteja koska eivät hyväksy Allahia (tai Vishnu-jumalaa).
Tai minä EN ole ateisti, koska en kiellä Vishnu-jumalaa (koska en tiedä siitä hevoakaan).Ateismi tarkoittaa jumal-uskon puutetta...
jos uskot yhteenkin jumalaan, et voi olla ateisti. - skeba
Maukka kirjoitti:
Ateismi tarkoittaa jumal-uskon puutetta...
jos uskot yhteenkin jumalaan, et voi olla ateisti.En voikaan.
Mutta kyse on siitä, että vaikken uskoisi mihinkään jumalaan, en silti ole ateisti välttämättä.
Voi väittää vain niiden jumalien olemassaoloa vastaan, joista olen edes jotain kuullut.
Sitäpaitsi aloitukseni tarkoitti, että MINUA SANOTAAN ATEISTIKSI, koska kiellän kristinuskon. Sanoin sen olevan epäloogista. - Maukka
skeba kirjoitti:
En voikaan.
Mutta kyse on siitä, että vaikken uskoisi mihinkään jumalaan, en silti ole ateisti välttämättä.
Voi väittää vain niiden jumalien olemassaoloa vastaan, joista olen edes jotain kuullut.
Sitäpaitsi aloitukseni tarkoitti, että MINUA SANOTAAN ATEISTIKSI, koska kiellän kristinuskon. Sanoin sen olevan epäloogista.[Mutta kyse on siitä, että vaikken uskoisi mihinkään jumalaan, en silti ole ateisti välttämättä.]
Kyllä olet.
[Voi väittää vain niiden jumalien olemassaoloa vastaan, joista olen edes jotain kuullut.]
ah, mutta jos et ole kuullut jostain jumalasta, et voi uskoa sellaiseen. Jos et voi uskoa tähän jumalaan, et voi olla uskovainen.
Jos et voi olla uskovainen, olet ateisti...
Käsitätkö nyt?
[Sitäpaitsi aloitukseni tarkoitti, että MINUA SANOTAAN ATEISTIKSI, koska kiellän kristinuskon. Sanoin sen olevan epäloogista.]
Ja tästä olin samaa mieltä...
- nocaps
Et ole ateisti sillä perusteella, että et pidä kristinuskon ideaoita parhaimpina mahdolisina.
- Joku ateisti
Olet tällä perusteella kristinuskon kriitikko. Ateistihan ei usko että minkäänlainen jumala tai jengi jumalia voi olla tämän todellisuuden takana vetelemässä kohtalon langoista ja hoitamassa laajoja tiluksia kuoleman toisella puolella niille jotka ovat käyttäytyneet jonkun uskonnollisen kulttuurin normien mukaan. :P
Luulisin että olet agnostikko. Länsimaissa uskontokriitikkoja kutsutaan hienolla sanalla teologi,vaikka oikeasti se vaatiikiin koulutusta.
- ajattelu_vapauttaa
Tuollainen nimittely kertoo paljon uskovista. Mustavalkoinen jaottelu samoin uskovien ja kaikkien muiden välillä johtaa helposti tuollaisiin ylilyönteihin (kuten myös muunlaisiin ylilyönteihin). Joko kyse on käsittämättömän tietämättömistä yksilöistä tai sitten tahallisesta provosoinnista.
- seppo
Tääl jonkin aikaa henganneena,mäki oon ruvennu miettimää et mikäs uittu mä oon.
Hienoja kirjainyhdistelmiä oon tääl nähny,mut emmä oikee oo itteeni niistä löytäny mistää.Tosin ei sillä mitää väliä ookkaa mikä mä oon..kirjainten järjestys ratkasee,ei titteli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä772261Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351455- 1331452
- 1501156
- 108993
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten371919Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683