Yritän kaikin voimin kritisoida kristinuskoa.
Siksi minua nimitellään ateistiksi.
Muuten mitää väliä ole, mutta ihmettelen sitä logiikkaa.
Siis: jos pidän kristinuskon teesejä ym. mahdottomina / järjettöminä jne, niin millä logiikalla olen silloin ateisti.
Olenko ateisti?
10
730
Vastaukset
- Maukka
Tuolla logiikalla muslimitkin ovat ateisteja...
- skeba
Niin. Ja kristinuskoisetkin ovat ateisteja.
Koska muslimitkin on.
Eli kristinuskoiset ovat ateisteja koska eivät hyväksy Allahia (tai Vishnu-jumalaa).
Tai minä EN ole ateisti, koska en kiellä Vishnu-jumalaa (koska en tiedä siitä hevoakaan). - Maukka
skeba kirjoitti:
Niin. Ja kristinuskoisetkin ovat ateisteja.
Koska muslimitkin on.
Eli kristinuskoiset ovat ateisteja koska eivät hyväksy Allahia (tai Vishnu-jumalaa).
Tai minä EN ole ateisti, koska en kiellä Vishnu-jumalaa (koska en tiedä siitä hevoakaan).Ateismi tarkoittaa jumal-uskon puutetta...
jos uskot yhteenkin jumalaan, et voi olla ateisti. - skeba
Maukka kirjoitti:
Ateismi tarkoittaa jumal-uskon puutetta...
jos uskot yhteenkin jumalaan, et voi olla ateisti.En voikaan.
Mutta kyse on siitä, että vaikken uskoisi mihinkään jumalaan, en silti ole ateisti välttämättä.
Voi väittää vain niiden jumalien olemassaoloa vastaan, joista olen edes jotain kuullut.
Sitäpaitsi aloitukseni tarkoitti, että MINUA SANOTAAN ATEISTIKSI, koska kiellän kristinuskon. Sanoin sen olevan epäloogista. - Maukka
skeba kirjoitti:
En voikaan.
Mutta kyse on siitä, että vaikken uskoisi mihinkään jumalaan, en silti ole ateisti välttämättä.
Voi väittää vain niiden jumalien olemassaoloa vastaan, joista olen edes jotain kuullut.
Sitäpaitsi aloitukseni tarkoitti, että MINUA SANOTAAN ATEISTIKSI, koska kiellän kristinuskon. Sanoin sen olevan epäloogista.[Mutta kyse on siitä, että vaikken uskoisi mihinkään jumalaan, en silti ole ateisti välttämättä.]
Kyllä olet.
[Voi väittää vain niiden jumalien olemassaoloa vastaan, joista olen edes jotain kuullut.]
ah, mutta jos et ole kuullut jostain jumalasta, et voi uskoa sellaiseen. Jos et voi uskoa tähän jumalaan, et voi olla uskovainen.
Jos et voi olla uskovainen, olet ateisti...
Käsitätkö nyt?
[Sitäpaitsi aloitukseni tarkoitti, että MINUA SANOTAAN ATEISTIKSI, koska kiellän kristinuskon. Sanoin sen olevan epäloogista.]
Ja tästä olin samaa mieltä...
- nocaps
Et ole ateisti sillä perusteella, että et pidä kristinuskon ideaoita parhaimpina mahdolisina.
- Joku ateisti
Olet tällä perusteella kristinuskon kriitikko. Ateistihan ei usko että minkäänlainen jumala tai jengi jumalia voi olla tämän todellisuuden takana vetelemässä kohtalon langoista ja hoitamassa laajoja tiluksia kuoleman toisella puolella niille jotka ovat käyttäytyneet jonkun uskonnollisen kulttuurin normien mukaan. :P
Luulisin että olet agnostikko. Länsimaissa uskontokriitikkoja kutsutaan hienolla sanalla teologi,vaikka oikeasti se vaatiikiin koulutusta.
- ajattelu_vapauttaa
Tuollainen nimittely kertoo paljon uskovista. Mustavalkoinen jaottelu samoin uskovien ja kaikkien muiden välillä johtaa helposti tuollaisiin ylilyönteihin (kuten myös muunlaisiin ylilyönteihin). Joko kyse on käsittämättömän tietämättömistä yksilöistä tai sitten tahallisesta provosoinnista.
- seppo
Tääl jonkin aikaa henganneena,mäki oon ruvennu miettimää et mikäs uittu mä oon.
Hienoja kirjainyhdistelmiä oon tääl nähny,mut emmä oikee oo itteeni niistä löytäny mistää.Tosin ei sillä mitää väliä ookkaa mikä mä oon..kirjainten järjestys ratkasee,ei titteli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921786- 851262
- 1101123
- 72975
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 36742
- 47741
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673