naimisiin menossa

ahdistaa silti

moi.
toosi sekavaa tiedossa, mutta yritän lyhkäsesti.

eli toinen keirros olis alkamassa. erosta vuosi ja nyt siis uusi mies.

haluan mennä naimisiin juuri tämän miehen kanssa!

Mutta...

ahdistaa...

...se että mies on välillä tosi masentunut; välillä jää kotiin nukkumaan eikä mene töihin, mikä tietysti vaikuttaa hänen palkkaansa ja luotettavuuteensa
...se että mies ei hoida huushollia tasa-vertaisesti (asutaan vuokralla joten ei ole edes mitään pihatöitä, eikä talo-touhuja ja autonkin mä hoidan koska vain mulla on kortti)
...se että hän ei osallistu lastensa huoltamiseen tarpeeksi vaan minä joudun huoltamaan hänenkin 3 lasta omien kahden lisäksi
...se että mies aina keksii jotain uutta ja kivaa, jota hän alkaa tehdä, ja mikä on NYT se juttu eli rahaakin menee turhaan; ja lopulta kaikki jää kuitenkin puolitiehen
...se että hänen rahoistaan suuri osa menee ulosottoon
...
...

asioista on puhuttu, ja mullakin on omat huonot puoleni

mutta
... minä sentään menen töihin ja olen sillä ma-pe 9-17(18) ja la 9-13 (olen yrittäjä)
...huollan kodin ja kaikki juoksevat paperiasiat

...järjestän nyt häitä, mihin olen patistamalla patistanut myös miestä, mutta pelkään että kaikki jää mulle

Mä en tiedä ratkaisua; rakastan häntä valtavasti, ja mua itkettää aika ajoin. toivon ja uskon, että tää ei kaada meidän suhdetta, että meille tärkeämpää on meidän yhteinen usko Jumalaan ja Jeesukseen kristukseen. (ja SEKSIKIN on mahtavaa; enää vain niin harvoin, kun tää ahdistus vaikuttaa siihenkin)

niin... ja kun vuosi sitten muutettiin yhteen niin ANNOIN lapsenikin heidän isälleen, kun tunsin ettei tuosta uudesta miehestä ole hoitajaksi tai että mulla on siinä kolmas lapsi enkä jaksaisi. JA parempi onkin ollut lasten isänsä luona!!
Niin paljon tahtoisin saada lapseni takaisin, mutta... en tiedä miten se onnistuisi.

t.surullinen tuleva vaimo 2005!!!

40

7010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla

tosissas! Tuon luettuani mietin aiotko luopua myös minuudesta, kun olet jo kaikesta luopunut: Meinaatko tehdä Nykäset, ei muuta puutu kun saisit vielä kelvottoman oloselta ukolta turpiin. Ei pahalla,mutta ennemin olisin yksin kuin huonon kaverin kanssa.Miksi naiset rakastuvat renttuihin?

• Arpajaiset

Miksi pitää mennä naimisiin? Kun pohja on noin äärimmäisen hutera...
      Pakko kommentoida, vaikka yleensä vain naureskelen näille jutuille täällä, miten kansa voi olla onnetonta ja avutonta.
      Tulet katumaan melko varmasti jos avioidut, etkö itse tajua sitä.
      Rakastaa voi vaikka kuinka paljon, ei siihen avioliittoa tarvita, vai tarvitaanko? Huomasin että teillä on tietynlainen elämänkatsomus...
      Ota nyt hyvä ihminen järki kauniiseen käteesi ja lue tekstisi vähän niinkuin ulkopuolisen silmin!

....vai oliko koko juttu pelkkää provoa....?

• poika

Hei, älä nyt valoa masennukseen...en lukenut kuin "jää kotiin nukkuman eikä mene töihin", kiitos

kuinka hän oikein luulee että, rahaa tulee ja mistä hyvästä ?

mutta loppujen lopuksi yritä nyt vain

...miehesi kannattaisi hankkia "oma pankki", omalla isälläni se on oma äiti, joka asuu samalla paikkakunnalla kuin itse, joten tästä voimme päätellä vain hyvästi rahahuolet !

mutta mutta, tästä voimme vain jatkaa eteenpäin

mottoni onkin että, "ilon kautta voittoon"

• dooris

Jos noin paljon löydät miinuksia jo täässä seurustelun vaiheessa, miksi ihmeessä olet menossa naimisiin? Tuoko se jonkun statuksen vai mitä? Jos on jo kerran eronnut, niin vielä vähemmän ymmärrän kiirettäsi naimisiin. Onko mies edes kosinut sinua vai haluatko vain ihan itse naimisiin? Ja mikä on miehen motiivi naimisiinmenossa? Ja se on vihonviimeinen luulo, että asiat muuttu paremmiksi "kun ollaan naimisissa"... Järkeä hei! Jos naimisiin menette, niit tehkää ainakin avioehto, muuten joudut maksumieheksi itsekkin.

• siru

naimisiin menossa
      ahdistaa silti

Jos sinulla on hivenkin edes hitusen verran arkijärkeä, niin laita se mies "pellolle" niin nopeasti kuin voit. Etkö ole kuullut riittävästi tarinoita, miten naiset ovat yrittäneet asua tälläisen vetelän ja holtimmon miehen kanssa, ja ovat sitten joutuneet repaleisen jä rääkätyn mielensä kanssa terapiaan ja hoitoon ja sosiaalihuoltoon ja ties mihin.

Hyvä nainen! Käytä järkeäsi! Pitkään et jaksa tälläisen sohvaperunan kanssa muhinoida!

• järjestelyt

Toivottavasti olet edes pikkuisen fiksumpi oikeassa elämässä kuin tämä provo.

• sa sama nainen

niin niin.
      olen kyllä aika sekaisin.

tiedättehän: meilä ON NE IHANAT HETKET. ja kun hän osaa laulaa ja soittaa ja teemme sitä yhdessä.

aika pienen osan kerroin vasta tossa - vain ne ongelmat. hyviäkin asioita on.

Olemme näistä keskustelleet ja hän voisi sitten antaa vastapainoksi oman stoorinsa, mutta en voi olla kauhean väärässä, kunh kaksi hänen lastensa äitiä on jo hänet jättänyt.

siis kyllä hän hoitaa työn ettei sieltä ole vielä saanut 4 vuoden jälkeen kenkää, mutta paljon varoituksia ja taas odotellaan että onko paikka vielä hänen 3 kk:n päästä... :/

On hän jo paljon muuttunut yhdessä olomme aikana ja kyllä hän yrittää, että saisi pitää minut.

Mutta kuinka kauan mä jaksan odottaa???!!

en kuvittelekaan että avioliitto mitään muuttaa, mutta sain mä ainakin yhden miehen jo koulutettua todella hyväksi. (huono vitsi) vahinko että se liitto kaatui muihin syihin.

t.se sama nainen

• Naine75

Ihanaa että teillä on tuo usko ! Se todella auttaa jaksamisessa eteenpäin, rukoilkaa yhdessä.
        Ymmärrän että haluat naimisiin, Raamatun mukaisesti.
        Voittehan ottaa yhteiden seurakuntanne perheneuvontaan ja jutella siellä yksin tai yhdessä. Myös diakoniatyöntekijä, pappi tai hyvä yhtäväkin voi auttaa. Monilla paikkakunnilla on parisuhdekursseja, se voisi olla kova sana.
        Muistathan arvostaa itseäsi ja muistathan että toista ei voi muuttaa, vain hieman `muokata`. Miehelläsi olisi tärkeää ottaa vastuu tekemisistään ja ihan jos hän on masentunut niin lääkettä siihen hakemaan ja sairaslomalle, että ei mene työpaikka.

• edelleen

Provo on sen verran yksinkertainen ja sairas, että kehoitan hakeutumaan hoitoon. Piipaa-autot tulevat ja vievät pehmustettuun huoneeseen jos et hae apua.

• minä vaan
        Naine75 kirjoitti:

Ihanaa että teillä on tuo usko ! Se todella auttaa jaksamisessa eteenpäin, rukoilkaa yhdessä.
        Ymmärrän että haluat naimisiin, Raamatun mukaisesti.
        Voittehan ottaa yhteiden seurakuntanne perheneuvontaan ja jutella siellä yksin tai yhdessä. Myös diakoniatyöntekijä, pappi tai hyvä yhtäväkin voi auttaa. Monilla paikkakunnilla on parisuhdekursseja, se voisi olla kova sana.
        Muistathan arvostaa itseäsi ja muistathan että toista ei voi muuttaa, vain hieman `muokata`. Miehelläsi olisi tärkeää ottaa vastuu tekemisistään ja ihan jos hän on masentunut niin lääkettä siihen hakemaan ja sairaslomalle, että ei mene työpaikka.

voi mitä hyssyttelyä...tuskin tuohon auttaa mikään perheveuvonta, terapiaa sen olla pitää.

• minä vaan
        minä vaan kirjoitti:

voi mitä hyssyttelyä...tuskin tuohon auttaa mikään perheveuvonta, terapiaa sen olla pitää.

perheneuvonta

• Nainen

Hän tulee tuskin muuttumaan tuosta koskaan...TOTUUS tekee kipeää, se tekee niin kipeää, että parempi väistää sitä ja ajaa itsensä epäonneen jossain vaiheessa. Ensimmäiset vuodet ovat ihastusta ja ihastus laantuu muutamassa vuodessa ja sitten katsotaan miten ja kuka tätä arkea pyörittääkään...

• Nainen

sorry moka

• Järjestys olla pitää

Miehelle masennusta aiheuttaa ulosotossa olevat asiat. Taloudellinen tilanne pitää olla kunnossa kummallakin, lasten asiat pitää hoitaa ensisijaisesti. Avioliitto on lasten elämän ponnahduslauta, heidän tulevaisuus on kiinni aikuisten esimerkistä ja tahdosta RAKASTAA. Kysykää JEESUKSELTA mitä teette nyt ja tulevaisuudessa. Älkää luottako ihmisiin!

• terv. siperia

Luota intuitioosi & sisäiseen ääneesi...

Mulla oli tollainen mies, jätin sen vuosi sitten enkä ole katunut sekuntiakaan. Masennus on sairaus, mutta se ei ole puolison parannettavissa. Siihen liittyvä itsekeskeisyys ja loputon itsesääli uuvuttaa kaikki läheiset 100 km säteellä. Hänellä oli jotain muutakin häiriötä masennuksen pohjalla, mutta sairauden tunne häneltä puuttui. Avio-ongelmat johtuivat hänen mukaansa minusta ja nuivuudestani hoitaa häntä ja rakastaaa ja rakastaa ja rakastaaa..Olin silloin ihan lamassa. Olin jo toinen sen miehen jättänyt uhrautuva ja "loputtomiin" ymmärtävä nainen.
        Nyt hänellä on jo kolmas vaimo kehissä.

• Amalia

Miksi haluat mennä naimisiin, jos nyt jo ahdistaa? Luuletko, että sen jälkeen asiat jotenkin taianomaisesti muuttuu hyväksi? Teepä pieni tutkimusmatka omaan sisinpääsi ja katso mitkä ovat ne todelliset motiivit, joiden vuoksi olisi nyt kiireesti hyökättävä naimisiin ihmisen kanssa, joka vaikuttaa täysin epätasapainoiselta.

Olet hölmö, jos kuvittelet, että jotenkin pystyt "parantamaan" miehen rakkaudellasi. Niin ovat monet muutkin naiset kuvitelleet ja mikä on ollut tulos: läjä paskaa ja sekin kasa väärinpäin. Toista ihmistä ei pysty muuttamaan, jos kyseinen henkilö ei itse sitä halua. Mietihän elämääsi ja sitä, onko tämä todella sitä mitä haluat.

• Nainen

Yksinkertaisesti se on vaan niin, että toisten miesten kanssa pidetään vaan hauskaa (vailla vastuuta) ja toisten kanssa perustetaan perhe...valitse. Olet tainnut mennä ojasta allikkoon. Avioliittoon tarvitaan huomattavasti paljon muutakin kuin rakkautta ja niitä ominaisuuksia teiltä näyttää puuttuvan. Mieti miksi annoit yhden lapsen ex-miehesi huostaan? Koska nykyinen ehkä tuleva aviomieheni ei...

• vinkki sulle

siirrä häitä, mieluummin peru ne jo

• keksimällä keksitty tarina

Erosta vuosi ja nyt taas muka naimisiin ...???
      ongelma näköjään on sinussa itessäs ...
      ja vaikuttaa että jollakin on vain halu kirjoittaa jotakin skeidaa

• onkos sun aivojen tilalla tyhjiö!!!
      mä en todellakaan haluais sanoa ilkeesti, mutta kuitenkin.
      mitä sä kuvittelet teidän liitosta tulevan, jos se on nyt jo tollasta. sä saat siitä miehestä miljoona kertaa pahemman huollettavan kuin sata lasta. enkä mä voi tajuta et joku mies saa sut jättämään omat lapset. taidattekin sopia toisillenne loistavasti???

• heh heh

Helkkarin huono provo tai sitten olet emähölmö...
      Tuollaiseen luuseriin ei kannata tuhlata aikaa kuin toisen luuserin, valitse itse.

• Hyvän miehen vaimo

Kai ymmärrät, että voit itse päättää haluatko ENEMMÄN työtä ja tuskaa vaativan suhteen vai HIEMAN HELPOMMAN? En ymmärrä MIKSI valita se mahdollisimman vaikea ja raastava ?? Mitä väliä sillä on jos "on sillä hyviäkin puolia". Tuohan on ihan älytön tilanne.

Odota kunnon miestä!! Katos kun niitäkin on olemassa.

• Nimetön

Kyllä elämää täytyy elää oman elämän läpi, ja jos lapsia on tehty, niin ne tulevat ensimmäisenä, sitten vasta puoliso.

Asioista on keskusteltu: onko niissä päästy yhteisymmärrykseen? Jos niin, miksei muutosta ole tapahtunut? Rakkaus on kyllä semmoinen voima, että se saa muutoksia aikaan. Yleensäkin: parisuhteessa on parasta, kun osapuolet inspiroivat toisiaan.

Luulen, että olet joutunut "hoivamoodiin", ja mieti tosissaan onko se sinun elämäntehtäväsi. Huonossa tapauksessa saat tästä kokemuksesta trauman itsellesi, ja joudut hoitamaan terapiassa itsesi taas normaalikuntoon.

Muista myös että rakkaus on prosessi, jossa on eri vaiheita. Tyypillinen "maailma vaaleanpunaisten silmälasien läpi"-vaihe kestää 3 - 6 kk, jolloin ei näe uudessa suhteessa mitään vikaa, ja tekee kaikkensa varmistaakseen suhteen jatkuvuuden.

Vastaus viestiisi on toki minun henkilökohtainen näkemykseni, ja valitettavasti minun on sanottava, että kokemusta löytyy kahdesta erosta.

Sanon sinulle samanlailla niinkuin terapeuttinikin sanoi minulle: "Olet ollut liian kiltti". Mietippä sitä ja itseäsi mitä todella haluat elämältä.

• 12v.tasavertaisessa liitossa

Kuulostaa tosi huonolta. Mielestäni olet tekemässä virheliikkeen. Miettisin sinuna, miksi olet sitoutumassa mieheen, joka ei selvästikään ole ottanut aikuisen vastuuta omasta elämästään ja näin ollen ei voi ottaa vastuuta perheestäkään.
      Muutos lähtee vain itsestä, eikä kertomasi perusteella kehitystä ole juuri odotettavissa.On jo toinen kierros, tähän mennessä olisi pitänyt jotain tapahtua,viisastua.
      toki itse elät elämäsi,sen ainoan,ja päätät miten sen ajan käytät.Rehellisyyden nimissä kuitenkin odottaisin sinulta enemmän harkintakykyä.Tämä saattaa loukata,mutta tosiasia on,että sinun parastasi ajattelen ja kirjoitan vastaukseni puhtaasti lukemani perusteella.

• Naimisissa oleva levoton....

Siis, toi sun juttus teidän elämänhallinnasta varsinkin miehen osalta kuulosti ihan kaaottiselta ja siltä, etten tosiaan menisi naimisiin kyseisen hlön kanssa. Oman elämän hallinta ja vastuunotto on täysi nolla. Jossain elämän vaiheessa alatte tietenkin ajatella, että yhteinen lapsi olisi mukava asia. Mihinkä te sen sitten suolaatte, kun taas tulee aika, jolloin ei kiinnosta ja äijältä ei löydy pätäkkää, kun kotona makoilee. Ensin perusasiat kuntoon ja hoitaa edellisetkin muksut kunnialla.

• ajatteleva

Hei!

Luepa itse tuo teksti mitä kirjoitit ja mieti, mitä sanoisit jollekin toiselle, joka aikoo mennä naimisiin tuossa tilanteessa eli irrota ittes ja kato ulkopuolisena tuota juttua ja harkitse tarkkaan!

• Lapset ensin

Uskomattomalta kuulostaa että uskovaiset ovat noin arkisokeita.
      Miten voi äiti jättää lapsensa jonkun pelastettavan takia. Eikö äitinä oleminen ole ensisijainen vastuu lapsille, itselle ja jumalalle? Miten voi rakentaa lasten raunoille mitään elämää??? Lapset rakastavat oikeasti, lapset luottavat oikeasti. Lapset tarvitsevat oikeasti. ÄITIÄ!!!
      Olen varma että olisit paljon onnellisempi ihminen kun kantaisit sen vastuun joka sinulle äitinä kuuluu ja vasta kun lapset ovat turvallisesti kasvaneet ja kehittyneet ja eivät enää jokapäivä tarvitse äidin 100% läsnäoloa niin voi ajatella omaa elämää - miestä - ja muuta.
      Tälläisiä masentuneita miehiä ja naisia kasvaa huonosti hoidetuista ja hylätyistä lapsista. Rakastetut ja huolehditut lapset osaavat ja tahtovat rakastaa ja huolehtia itsestään ja läheisistään. Lasten rakastaminen ei ole tavaralla hemmottelua eikä komeita lastenhuoneita vaan sylissäpitoa, kuuntelemista ja läsnäoloa ( ei kännykkää korvalle lasten kanssa oltaessa).
      Miten sinua on hoidettu lapsena. Jäitkö raukka yksin, eikä kukaan kuunnellut. Katkaise ketju omien lastesi kohdalla. Ota oma elämäsi omiin käsiin ja tee siitä arvokas - anna lapsille lapsuus äidin kanssa.
      Voimia uuteen alkuun.

• naimisiin

sillä naisethan "pääsevät" naimisiin. Ja hinku sulla siihen mielentilaan näky olevan kova, kun aivosikin on jo pehmittänyt..

• Nimetön

Tässä on kyseessä joko tosi idiootti nainen tai harkitusti laitettu pilaviesti. Kummankohan kannalle kallistuisi...?

• jatkaaa

en mä tiedä mitä sanoa teille.

tai mitä ajatella.

en ole provo.

no - sanotaanko että ehkä saitte nyt hieman liian negatiivisen kuvan, mutta joskus(lue= melkein aina) minusta tuntuu VAIN JUURI TUOLTA KUIN KIRJOITINKIN...

mitä sen väliä miten se mies elelee. itselleen vaan hallaa tekee. mä pidän kyllä puoleni. ja yritän myös auttaa häntä. en tiedä tuleeko sitä haluamaani muutosta koskaan, mutta kai ihminen nyt muuttua VOI!!!

no, niistä lapsista...

mikä oikeus VAIN äidillä on aina saada lapset itselleen? vaikka olenkin kunnollinen äiti, mutta on se lasten isäkin! aivan tasavertainen mun kanssani. ja lapset on poikia; saavat ainakin paremman kuvan tasavertaisesta miehestä.. ;)

jatkan taas kun ehdin.

olenko mä sitten tosiaan niin tyhmä?

• minä vaan

Hei kuules, katso minkälaisen mielipiderimpsun sait aikaan, kun kerroit tämän hetkisestä tilanteestasi ja silti vielä yrität nähdä asioita toisella tavalla kuin me jotka olemme eriäviä mielipiteitä sinulle antaneet. Tee kuten haluat, mutta nythän tiedät mitä mieltä me olemme, kun sitä kerran kysyit.

• yks vaan

Hei - otappa järki päähän / käteen - jos tilanne on tuollainen - unohda koko juttu. Avioliitto nimittäin. Joudut ojasta aallokkoon. Mikä himpuran kiire sinulla on tehdä sama "virhe" uudestaan. Seiso ensin omilla jaloillasi ja kaveri kanssa seisköön omillaan - niin se suhde kyllä onnistuu.
      Lapsista minä en luovu minkään ukon körilään takia. Sillä lapsen ja vanhemman suhde on hyvä tai huono ja sen päättää vain kuolema. Näitä muita suhteita voi aloittaa tai lopettaa jos tuntuu hyvältä tai ei tunnu. Siis mieti vielä - laita jäitä hattuun - hoida lapsiasi ja pistä äijä pihalle, niin johan herää " niin makaa kuin petaa"

• lapsista...

???

miten mulla on enemmän oikeutta ottaa lapset itselleni?

Olenko mä enemmän heidän vanhempansa?

No, myönnetään että useinhan isät on niitä "kaukaisempia" ja äidit huolehtivat lapsista.

mutta siis mä olin se joka petin ja jätin siinä suhteessa. ei mulla ole oikeutta viedä vielä lapsetkin.
        ja melkein yhtä paljon ne mulla asuu: joka viikko 3 vrk.

ja sitä paitsi nyt niillä on paljon enemmän elämiseen rahaa; ei tartte isän valitella koko ajan lapsille, että "ei oo rahaa", mitä ne joutuisivat täällä kuulemaan... :/

• minä vaan
        lapsista... kirjoitti:

???

miten mulla on enemmän oikeutta ottaa lapset itselleni?

Olenko mä enemmän heidän vanhempansa?

No, myönnetään että useinhan isät on niitä "kaukaisempia" ja äidit huolehtivat lapsista.

mutta siis mä olin se joka petin ja jätin siinä suhteessa. ei mulla ole oikeutta viedä vielä lapsetkin.
        ja melkein yhtä paljon ne mulla asuu: joka viikko 3 vrk.

ja sitä paitsi nyt niillä on paljon enemmän elämiseen rahaa; ei tartte isän valitella koko ajan lapsille, että "ei oo rahaa", mitä ne joutuisivat täällä kuulemaan... :/

No petit ja nyt menette naimisiin. Vaihdoit ilmeisesti mieheen josta ei ole huolehtimaan itsestä(?), saati muista, ainoastaan viihdyttämään sinua. Anna ihmeessä kaikki lapsesi ex-miehellesi niin teidän suhteesta on vähempi haittaa kellekään.

• olet viisas

niin annat miehelle kenkää. Vielä kun olet yrittäjä, etkä uupunut liian suuren työtaakan alle. Mieshän on täysi luuseri. Katso nyt vähän itseäsi ja tutkistele mitä on aito rakkaus? Eikö sen pitäisi juuri olla kotitöiden yhdessä jakamista, toisen huomioon ottamista ja ennen kaikkea avoiliitossa toisen seksuaalisten tarpeiden tyydyttämistä.Todellinen usko ei tee ihmisestä itsekästä puolison alistajaa.

• vastaa

hhmm..

no, ei mies ihan luuseri ole. Mutta nytkin olen koko aamun siivonnut siivonnut. laitoimpa sitten hänen romunsa yhteen laatikkoon ja vaatteet yhteen kasaan. katsotaan kauanko menee, että herra sietää niitä laittaa jonnekin muualle. olishan se ihan kivaa vaan maata sohvalla tai sängyssä, kuunnella musiikkia, lukea katsoa tv:tä ja kirjoittaa.

Kyllä mies lupaa ja haluaisi tehdä kaikkea; auttaa minua ja hoitaa näitä arki-askareita. mutta hän on niin saamaton... ja sitten hän sanoo, että mä motkotan JA SITTEN VASTA HÄNTÄ EI HUVITAKAAN TEHDÄ MITÄÄN...

Siitä olen silti kiitollinen että HÄN OSAA TEHDÄ RUOKAA. Hän siis tekee sitä joka lauantai kun olen töissä ja vielä tarjoilee lapsille. Joskin mä saan sitten kun tulen töistä niin hoitaa sen jälki pyykin ja vaatettaa lapset.
        Mä en ole koskaan osannut tehdä ruokaa, joskin perunat keittänyt ja kastikkeen tehnyt; mutta mies on mulle vihannesten käytön opettanut ja erilaisia ruokia (kiinalaiset, thaimaalaiset ym erikoiset) ja muutenkin olen oppinut paljon. Joskin jos mä olen kotona niin kyllä mä silloin lasten ruokailut hoidan ja mies makailee. Nytkin olen hoitanut, pesukoneen, astiat kaappiin ja uudet koneeseen, imuroinut, laittanut ruokaa, hoitanut lapset pihalle, siivonnut vessaa, jääkaappia, pakastinta, pyyhkinyt pölyt - ja paras juttu on noi ukon rojut tuolla pahvilaatikossa!!! ja vaatteet mytyssä lattialla.
        jaaha mutta tarttee taas jatkaa...

• vaan.
        vastaa kirjoitti:

hhmm..

no, ei mies ihan luuseri ole. Mutta nytkin olen koko aamun siivonnut siivonnut. laitoimpa sitten hänen romunsa yhteen laatikkoon ja vaatteet yhteen kasaan. katsotaan kauanko menee, että herra sietää niitä laittaa jonnekin muualle. olishan se ihan kivaa vaan maata sohvalla tai sängyssä, kuunnella musiikkia, lukea katsoa tv:tä ja kirjoittaa.

Kyllä mies lupaa ja haluaisi tehdä kaikkea; auttaa minua ja hoitaa näitä arki-askareita. mutta hän on niin saamaton... ja sitten hän sanoo, että mä motkotan JA SITTEN VASTA HÄNTÄ EI HUVITAKAAN TEHDÄ MITÄÄN...

Siitä olen silti kiitollinen että HÄN OSAA TEHDÄ RUOKAA. Hän siis tekee sitä joka lauantai kun olen töissä ja vielä tarjoilee lapsille. Joskin mä saan sitten kun tulen töistä niin hoitaa sen jälki pyykin ja vaatettaa lapset.
        Mä en ole koskaan osannut tehdä ruokaa, joskin perunat keittänyt ja kastikkeen tehnyt; mutta mies on mulle vihannesten käytön opettanut ja erilaisia ruokia (kiinalaiset, thaimaalaiset ym erikoiset) ja muutenkin olen oppinut paljon. Joskin jos mä olen kotona niin kyllä mä silloin lasten ruokailut hoidan ja mies makailee. Nytkin olen hoitanut, pesukoneen, astiat kaappiin ja uudet koneeseen, imuroinut, laittanut ruokaa, hoitanut lapset pihalle, siivonnut vessaa, jääkaappia, pakastinta, pyyhkinyt pölyt - ja paras juttu on noi ukon rojut tuolla pahvilaatikossa!!! ja vaatteet mytyssä lattialla.
        jaaha mutta tarttee taas jatkaa...

Hyvä yleiskone olet, MUTTA vaadi voitelua säännöllisesti.

• Leijonamieli

Tiedän tuon tunteen:ahdistuksen sekä epävarmuuden kun olin itse sitä seurusteluaikana ja toinen sanoi vielä ettei hänellä ole ketään.Se tuli niin tunteikkaasti että sääliksi kävi,ja voin sanoa että säälin takia menin nykyiseni kanssa "aamenelle",toki
      hän sanoi rakastavansa yli kaiken.Luulin että tämä on auvoista kun olin kuulevinani hääkellojen soivan mutta ne olivatkin varoituskellot jotka soi, ja siitä tyhmyydestä maksan elämässäni kovaa hintaa.Ei se aina riitä että se toinen vain rakastaa,kyllä se vaatii molemmilta rakkautta ja täysilläkin vielä.Älä
      SINÄ tee sitä virhettä,tai itseppä ratkaiset,ota tähän nyt sellainen kunnon aikalisä:1/2- 1 vuosi ja mene vaikka johonkin terapiaan että saat vanhan
      liittosi läpikäydyksi ja viet sen luuseri mieskandin kanssa terapiaan,jos sieltä löytyisi
      hänelle uusi vaihde elämään.Ja valitsette kumpikin
      omat terapeutit ja sellaiset että tosiaan saatte
      jotain siitä,ja jos ei onnistu niin vaihdatte että
      alkaa elämään tulemaan selkyyttä eli pankaa ne häät hetkeksi jäihin.Ja sitten,tässä elämässä ei kannata ratsastaa hengellisyydellä avioliittoon,elämä on aika raakaa todellisuutta ja vastoinkäymisiä aivan tarpeeksi ei siinä hengellisyyskään auta jos ollaan eri aaltopituuksilla,päinvastoin kun huonosti alkaa mennä niin siitä hengellisyydestä tulee 1 lyömäase
      lisää.Minä tiedän tämänkin puolen,voin sanoa että olen syntynyt voimakkaasti hengelliseen kotiin jossa suunnilleen joka toinen asia hengellistettiin ja kuiteskin elämässä asiat on otettava asioina.Olen joutunut läpikäymään sen,mitä on kristillinen ahdasmielisyys ja miten se vie umpikujaan ja miten siitä pääsi avarammalle
      ilman että sitä tarvitsi silti hyljätä (en siitä sen enempää) ja alkoi löytyä oikea tasapaino elämään.Tässä sitä ollahan kuin "Lehtimäki ja Soini" Alajärven kiusaksi,naimisissa.Eikä tässä ole oikeastaan muuta yhteistä kuin sukunimi,velat,mukulat ja sama postiosoite.Sanon suoraan että olisin voinut naimisiin mennessä ajatella itseäni hiukan enemmän ja kuunnella sydämen ääntä,luulen että oikea olisi kyllä löytynyt.Mutta sen olen päättänyt etten jatka tällaista elämää vaan haen omastani eroa,mitta on senverran täynnä.Voi olla että tämä on kovaa tekstiä mutta mulla on 4 poikaa ja 25,5 vuotta avioliitosta takana ja puhun kokemuksesta enkä tippaakaan fiktiota.

• Kempele sentään

"Luulin että tämä on auvoista kun olin kuulevinani hääkellojen soivan mutta ne olivatkin varoituskellot jotka soi"

Hyvin sanottu! Mietin äskenkin miten auvoisesti odotin hääkelloja, vaikka tiedän varsin hyvin, että varoituskellothan ne siellä kumajaa... Mies jätti minut noin 15min sitten onneksi itse ja omasta aloitteestaan. Nyt tulin tänne palstalle itkemään. Olen helpottunut, voitteko kuvitella? Olen vihdoinkin päässyt eroon ihmisestä joka keksii minusta perättömiä väitteitä, keksii sukulaisistani perättömiä väitteitä, hakkaa ja potkii minua, kuristaa, ei pyydä anteeksi ikinä mitään ellei sitä kerjää lattialla itkien, hänellä on erittäin huono yleissivistys, hän ei osaa tehdä ruokaa, hän ei halua avioliittoon koska puolet niistä päättyy eroon, hän ei tiedä mikä avoliitto on, hän ei tee kanssani mitään, kiristää erilaisilla asioilla, syyttää minua asioista joita en ole tehnyt enkä tee. Sitten ihmettelee miksi minä en ole onnellinen. Perheneuvojakin selittää hänet narsistiksi. Hän ei tietenkään myönnä...

En tiedä mitä jumalia kiittäisin, jos niitä on siis olemassa, että pääsin eroon epäkunnioittavasta ihmisestä joka vieläpä huutaa, ettei luota minuun, teen aina sitä ja tätä, estän kuulemma kaiken, äitienpäivän vietonkin häneltä estän oman äitinsä kanssa ja muut juhlat olen jo pilannut jotenkin. Esim. ystävänpäivän pilasin antamalla hänelle yllätyslahjan. Lahja kuulemma kelpaa, mutta ei se, että annoin sen lahjan! Ja voi mikä valitus tommosesta...Missä kasvaa aikuiset miehet, jotka eivät käyttäydy kuin 5v. pikkulapset? En ole vielä tavannut, mutta tästä eteenpäin se mahdollisuus on olemassa!! Älkää ihmiset jatkako surkeiden pipipäiden perään huutamista, olen sen tästä oppinut.

• Oi Jumala sentään!

Jos Te todella USKOTTE Jumalaan ja Jeesukseen niin Te ETTE harrastaisi seksiä ennen avioliittoa. Toi on ihan perus asioita uskovalle ihmiselle ja Raamattua tuntevalle.
      Jos te menitte lopuksi naimisiin niin teit virheen. Minä itse "seurustelin" leidin kanssa joka vain oli kotona, sisusteli asuntoa, ei saanut senttiäkään rahaa koska ei mennyt KELAan hakemaan, aina oli joku syy. Sain maksaa vuosi toisensa jälkeen kaikki menot ja jouduin luopumaan kaikista omista haaveista koska sain yksin taistella lopuksi raha asioiden kanssa jotta pärjään palkkapäivästä seuraavaan. Leidiä ei tietenkään hetkauttanut huoleni pätkän vertaan, koska "onhan meillä taivaassa Isä joka auttaa." Haloo! Se että on uskovainen ei tarkoita sitä että pitää olla tyhmä ja antaa muiden pilata elämää.
      Rakastaa voi ihmistä mutta vahingolla rajansa.
      Niin ja se "seurustelu" , lopetin sen , koska en edes seitsemässä (7:ssä) vuodessa saanut häntä menemään Kelaan hankkimaan niitä rahoja jotka hänelle kuuluisi joka kuukausi .

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      20
      4355
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3194
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3097
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      44
      2397
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1216
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1079
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    8. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1019
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      222
      1004
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      138
      880
    Aihe