Vanhasen tukijoukot hupenevat

KEPU:n europarlamentaarikko Hannu Takkula ryhtyy kristillisdemokraattien presidenttiehdokkaan Bjarne Kalliksen kansalaisvaltuuskunnan vetäjäksi.

Jälleen siis yksi KEPU:n vaikuttajista on lähtenyt Vanhasen tukijoukoista.

Hannu Takkula on tunnettu KEPU:n suoraselkäisimpänä poliitikkona. Takkula ei mm. voinut hyväksyä kun Anneli Jäätteenmäki väärensi KEPU:n puoluehallituksen kokouspöytäkirjoja Irakgaten aikaan.

KEPU:n puoluetoimiston paniikki pahenee päivä päivältä. Ei ihme, että Matti Vanhasen silmäpussitkin kasvavat paniikin kasvaessa.

13

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itämaan viisas

      Tästä on nähtävissä paljon muitakin selkeitä trendejä kuin julkikepulaisten liukuminen Vanhasen takaa muiden taakse. Esimerkiksi mielipidemittaukset osoittavat suunnan suhteellisen hyvin ja esimerkiksi 99 % kaikista presidentinvaaleihin keskittyvistä nettikeskusteluista keskittyy Niinistön ja Halosen vertailemiseen.

      Matti on jäämässä pahasti kelkasta. Eipä taida auttaa edes pikku-G:een marssittaminen Pohjois-Koreasta kotiutuneiden keskustanuorten avuksi.

    • ..."jälleen...

      ...yksi"

      Vanhan kunnon Sherlock Holmesin pätevä neuvo
      toimii tässäkin: "Periaatteenani on, ettei minulla ole ennakkokäsityksiä, vaan annan tosiasioiden opastta minua"

      • Repe

        Eurokansanedustaja Hannu Takkula (kesk.) (ex-puolueensa varapuheenjohtaja jne.) johtaa kristillisdemokraattien presidenttiehdokkaan Bjarne Kalliksen vaalikampanjan kansalaisvaltuuskuntaa.

        Tosiasia on sekin, että kepulaiset eivät tosiaankaan ole yhtenä rintamana oman ehdokkaansa takana.

        Kolmas tosiasia on se, että Matti Vanhasen kannatus on hupenemassa ja että Sauli Niinistö on jo ohittanut hänet.

        Neljäs tosiasia on se, että laskevaa trensiä on vaikeaa ellei hyvin vaikeaa kääntää nopeasti nousuun.

        Tästä kaikesta tulee seuraamaan se, että Matti Vanhasella ei ole käytännössä mahdollisuuksia presidentinvaalin toiselle kierrokselle.

        Kyse on siis siitä, haluavatko kepulaiset maahan porvaripresidentin vai äänestävätkö sosiaalidemokraattia. Mietippä sitä.


      • Maltti on valttia
        Repe kirjoitti:

        Eurokansanedustaja Hannu Takkula (kesk.) (ex-puolueensa varapuheenjohtaja jne.) johtaa kristillisdemokraattien presidenttiehdokkaan Bjarne Kalliksen vaalikampanjan kansalaisvaltuuskuntaa.

        Tosiasia on sekin, että kepulaiset eivät tosiaankaan ole yhtenä rintamana oman ehdokkaansa takana.

        Kolmas tosiasia on se, että Matti Vanhasen kannatus on hupenemassa ja että Sauli Niinistö on jo ohittanut hänet.

        Neljäs tosiasia on se, että laskevaa trensiä on vaikeaa ellei hyvin vaikeaa kääntää nopeasti nousuun.

        Tästä kaikesta tulee seuraamaan se, että Matti Vanhasella ei ole käytännössä mahdollisuuksia presidentinvaalin toiselle kierrokselle.

        Kyse on siis siitä, haluavatko kepulaiset maahan porvaripresidentin vai äänestävätkö sosiaalidemokraattia. Mietippä sitä.

        Tämä lähti liikkeelle tuosta Känän impulsiivisesta viestistä: "Jälleen yksi kepun vaikuttajista on lähtenyt...jne..."

        Siinä puhuttiin - ties monennenko kerran "paniikista" Känä on selvästikin ihastunut tähän ilmaukseen, se hänelle sallitaan.

        Tosiasia todella on, että Takkula on ilmoittautunut Kalliksen tukijaksi - sitähän ei Sherlock Holmeskaan kiistäisi - en minäkään. Takkulalla on valinnalleen täysi vapaus.

        Tosiasia on myös - totta kai - etteivät keskustalaiset ole "yhtenä rintamana" ehdokkaansa takana. Tämähän koskee kaikkia ehdokkaita ja kaikkia vaaleja se on paremminkin luonnollista, demokratiassa kun eletään.

        Kuusi vuotta sitten tämä näkyi erityisen voimakkaana ilmiönä ehdokas Uosukaisen kohdalla.

        Kolmatta "tosiasiaa" emme vielä varmuudella voi vannoa, emme mihinkään suuntaan. Nyt kannattaa etsiä käsiin viikon takainen sunnuntaiHesari. Siinä oli käyrästö joka kertoi kuuden vuoden takaisen galluptilanteen; Silloinhan ehdokkaat Uosukainen ja Rehn olivat selkeällä karkumatkalla gallupnumeroissa vielä loka/marraskuun vaihteessa 1999 Uosukaisen kannatusprosentti oli 30 ja Rehnin 23 Todellisessa vaalissa toiselle kierrokselle selvinneitten Ahon ja Halosen lukemat olivat samana aikana 23 ja 17

        Silloinkaan kaikkien kampanjat eivät olleet vielä alkaneet.

        Niin, mitä "tästä kaikesta seuraa" sen näemme vasta iltayhdeksän jälkeen 15.1.2006

        Sauli Niinistö puhui viisaasti kuusi vuotta sitten; "Ensimmäinen kierros on karsintakierros, toisella kierroksella katsotaan mihin porvarilliset voimat riittävät"

        Se on hyvä näkemys nytkin, se pohjautuu vankkaan kansanvaltaan ja pohjoismaiseen demokratiaan.

        Otetaan nyt ihan rauhallisesti.


      • Repe
        Maltti on valttia kirjoitti:

        Tämä lähti liikkeelle tuosta Känän impulsiivisesta viestistä: "Jälleen yksi kepun vaikuttajista on lähtenyt...jne..."

        Siinä puhuttiin - ties monennenko kerran "paniikista" Känä on selvästikin ihastunut tähän ilmaukseen, se hänelle sallitaan.

        Tosiasia todella on, että Takkula on ilmoittautunut Kalliksen tukijaksi - sitähän ei Sherlock Holmeskaan kiistäisi - en minäkään. Takkulalla on valinnalleen täysi vapaus.

        Tosiasia on myös - totta kai - etteivät keskustalaiset ole "yhtenä rintamana" ehdokkaansa takana. Tämähän koskee kaikkia ehdokkaita ja kaikkia vaaleja se on paremminkin luonnollista, demokratiassa kun eletään.

        Kuusi vuotta sitten tämä näkyi erityisen voimakkaana ilmiönä ehdokas Uosukaisen kohdalla.

        Kolmatta "tosiasiaa" emme vielä varmuudella voi vannoa, emme mihinkään suuntaan. Nyt kannattaa etsiä käsiin viikon takainen sunnuntaiHesari. Siinä oli käyrästö joka kertoi kuuden vuoden takaisen galluptilanteen; Silloinhan ehdokkaat Uosukainen ja Rehn olivat selkeällä karkumatkalla gallupnumeroissa vielä loka/marraskuun vaihteessa 1999 Uosukaisen kannatusprosentti oli 30 ja Rehnin 23 Todellisessa vaalissa toiselle kierrokselle selvinneitten Ahon ja Halosen lukemat olivat samana aikana 23 ja 17

        Silloinkaan kaikkien kampanjat eivät olleet vielä alkaneet.

        Niin, mitä "tästä kaikesta seuraa" sen näemme vasta iltayhdeksän jälkeen 15.1.2006

        Sauli Niinistö puhui viisaasti kuusi vuotta sitten; "Ensimmäinen kierros on karsintakierros, toisella kierroksella katsotaan mihin porvarilliset voimat riittävät"

        Se on hyvä näkemys nytkin, se pohjautuu vankkaan kansanvaltaan ja pohjoismaiseen demokratiaan.

        Otetaan nyt ihan rauhallisesti.

        Otetaan ihan vaan rauhallisesti. Se on ihan hyvä asia - demareille. Se vain varmistaa sen, että Matti Vanhanen ei ole toisella kierroksella ja sen, että kepulaiset päättävät tuleeko maahan sosiaalidemokraatti (Halonen) vai porvari (Niinistö) presidentiksi.

        Jahkaileminen edistää koko ajan Halosen kampanjaa, koska epävarmat kepun kannattajat ryhmittäytyvät jatkuvalla syötöllä Halosen taakse, jos muuta eivät keksi. Sitäkö sinä ajat takaa? Vanhasen kampanjajuna meni jo ohi aseman, vaikka kampanja ei edes ole alkanut. Numerot kertovat alamäestä ja siitä on paha nousta.


      • Maltti on valttia
        Repe kirjoitti:

        Otetaan ihan vaan rauhallisesti. Se on ihan hyvä asia - demareille. Se vain varmistaa sen, että Matti Vanhanen ei ole toisella kierroksella ja sen, että kepulaiset päättävät tuleeko maahan sosiaalidemokraatti (Halonen) vai porvari (Niinistö) presidentiksi.

        Jahkaileminen edistää koko ajan Halosen kampanjaa, koska epävarmat kepun kannattajat ryhmittäytyvät jatkuvalla syötöllä Halosen taakse, jos muuta eivät keksi. Sitäkö sinä ajat takaa? Vanhasen kampanjajuna meni jo ohi aseman, vaikka kampanja ei edes ole alkanut. Numerot kertovat alamäestä ja siitä on paha nousta.

        Monissa vaaleissa on todettu, että ylikierroksilla käyvät kannattajat ovat kilpailijoitakin suurempi uhka ehdokkaalle.

        Etsipä käsiisi se viime pressanvaalejä kuvaava gallupkäyrästö.

        Tuosta käyrästöstä ja vaalien lopputuloksesta selviää myös se, ketkä ratkaisivat vaalien lopputuloksen, sitä on kuitenkin sen enemmän jauhattaa.

        Vaikutuksensa lopputulokseen oli myös näillä yli-inokkailla kannattajilla.

        Maltti on aina valttia.


      • Repe
        Maltti on valttia kirjoitti:

        Monissa vaaleissa on todettu, että ylikierroksilla käyvät kannattajat ovat kilpailijoitakin suurempi uhka ehdokkaalle.

        Etsipä käsiisi se viime pressanvaalejä kuvaava gallupkäyrästö.

        Tuosta käyrästöstä ja vaalien lopputuloksesta selviää myös se, ketkä ratkaisivat vaalien lopputuloksen, sitä on kuitenkin sen enemmän jauhattaa.

        Vaikutuksensa lopputulokseen oli myös näillä yli-inokkailla kannattajilla.

        Maltti on aina valttia.

        Voi niitä käyriä katsoa kuinka tahansa, mutta tosiasia on se, että laskevaa trendiä on vaikea kääntää. Mikään ei osoita siihen suuntaa, että Matti Vanhanen saisi kampanjaa aloittaessaan käännettyä kurssiaan, vaan pikemminkin päinvastoin.

        Jotta asiat voitaisiin tehdä helpoksi, voisivat loputkin keskustan porvarit siirtyä suoraan Niinistön taakse.


    • rautalankaa

      Arvoitus:

      Kenelle menevät kristillisten äänet II kierroksella?

      • Repe

        Sauli Niinistölle.


      • niilonpoika

        Näyttää siltä ettei tule mitään toista kierrosta. Ja hyvä niin. Säästyy verovaroja. Ja meillä on edelleen sekä hyvä presidentti että hyvä pääministeri.


      • varmasti
        Repe kirjoitti:

        Sauli Niinistölle.

        menossa natoon!


    • Jepjep

      Minua on hiukan ihmetyttänyt kaiken aikaan Matti Vanhasen mukaanlähtö presidenttivaalikampanjaan. Hänellähän ei ole mitään muuta kuin hävittävää. Hänellä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia tulla valituksi mutta mikäli hän häviää Niinistöllekin niin hänen loppukausi pääministerinä onb varsinaista rampa-ankka aikaa.

      Muutenkin miehestä oikein huokuu sellainen vaikutelma, että ei oikei8n kiinnosta koko sirkus. Silkasta uskollisuudesta puoluettaan kohtaan on moiseen suostunut.

      No, onneksi presidentinvaalit on nykyään pelkkä kauneuskilpailu. Todelliseen politiikkaanhan moisella ei mitään vaikutusta ole, onneksi.

    • se on niin

      puhelimet pirisevät jatkuvasti, lisää kannattajia tulee kiihtyvällä vauhdilla! Hyvä näin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe