Olen miettinyt jo jonkin aikaa käytetyn V70:n tai S60:n hankintaa. Nyt on alkanut mietityttämään auton tuonti ulkomailta.
Onko kukaan hankkinut Volvoa Ruotsista. Mielipiteitä, mitä kannattaa ottaa huomioon?
-T-
Käytetty Volvo Ruotsista?
37
35397
Vastaukset
- Ihanko ite keksit
Että ihan ruåtsista asti . Pioneeri henkeä tarvitaan , me suåmalaiset kun ollaan niin sisäänpäinkääntyneitä , että eihän tollanen nyt niin vaan onnistu ... Tullikin panee hanttiin koko ajan ...
- Saksasta ostanut
Ruotsista Volvon ostaneita on moninkertainen määrä Suomesta Volvon ostaneiden määrään verrattuna.
Näkyy vaikka vilkaisemalla liikenteessä olevia autoja Ruotsissa ja Suomessa.
Asiaan:
Jos haluat dieselin, unohda Ruotsi. Siellä ei verotuksen vuoksi dieseliä kannata ostaa kuin kovaan ajoon. Eli ovat samalaisia kuin täällä; kolmesataatuhatta ajettuja jo muutaman vuoden jälkeen.
Bensavehkeitä löytyy pilvin pimein. Pohjoisessa suolaamattomia, mutta kilomterejä enemmän pitkistä etäisyyksistä johtuen. Etelässä myös paljon eläkeläispappojen vähän ajettuja yksilöitä. Skoonessa talvi on lyhyt ja lauha, mutta toki suolaa käytetään. Kausi toki lyhyempi kuin täällä.
Volvot on edullisia tuotavia, kun veroprosentit on niissä kohtuullisempia kuin monissa muissa. Noin viisataa käytettyä Volvoa tuodaan joka kuukausi, joten et ole ainoa, joka on huomannut, että tässä on järkeä.- Asuin Ruåttissa kuten moni ...
Suomen, mutta etelässä lyhyempi. Suolaa käytetään tosi runsaasti, koska talvirengaspakkoa ei ole. revi siitä, olen nähnyt 5 vuotta vanhoja läpiruostuneita Volvoja ´Ruotsissa -Suomessa en yhtään. Toisaalta Ruotsissa on myös vähäsuolaisempia yksiloöitä paljon enemmän kuin Suomessa. Eli yhteenveto: Ruotsista kannattaa hakea Volvo, mutta etsintään voi kulua aikaa että löytää sen suolattoman yksilön -ja sehän on tietysti bensakoneella kuten aikaisemmin on todettu.
- xxxxx
ajattelin mennä omalla autolla etsimään käytettyä autoa Ruotsista, mutta miten sen toisi Suomeen ?, tietääkö joku rahtifirmoja, jotka voisivat hoitaa asian ?
- Ei veroa
Ruotsissa ei ole dieselveroa ja Volvo on joka maassa halpa.
- ruåtsalainen__
Ei veroa kirjoitti:
Ruotsissa ei ole dieselveroa ja Volvo on joka maassa halpa.
Dieselautoissa on 3,3 kertainen vero bensavehkeisiin nähden,joten kyllä dieselvero löytyy. On vain vähän hämärämmin ilmaistu kuin suomessa.
"För dieseldrivna personbilar ska summan av grundbeloppet och koldioxidbeloppet multipliceras med en miljö- och bränslefaktor om 3,3."
lähde http://www.skatteverket.se/skatter/fordon/fordonsskatt/omfordon.4.18e1b10334ebe8bc80003864.html#betala - AM
xxxxx kirjoitti:
ajattelin mennä omalla autolla etsimään käytettyä autoa Ruotsista, mutta miten sen toisi Suomeen ?, tietääkö joku rahtifirmoja, jotka voisivat hoitaa asian ?
Ite hain eilen ruotsista saabin mutta eivät olisi myyneet tuontiin, joten piti ottaa paikallisen sukulaisen nimiin. Ihan pokkana tässä nyt ajellut ruotsin kilvillä ilman siirtokilpiä, kun ei ollut VV enää auki niin ei ehtinyt tehdä omistajanvaihdoksia...
Kaippa se perkele pitää käydä tullaamassa sit,
tietääkö joku mitä joutuu maksaan jos poliisi pysäyttää ja ruotsin kilvillä liikenteessä. Selityksenä luonnollisesti että lainaan sukulaisen autoa joka on täällä käymässä... :D - A-katsuri
Asuin Ruåttissa kuten moni ... kirjoitti:
Suomen, mutta etelässä lyhyempi. Suolaa käytetään tosi runsaasti, koska talvirengaspakkoa ei ole. revi siitä, olen nähnyt 5 vuotta vanhoja läpiruostuneita Volvoja ´Ruotsissa -Suomessa en yhtään. Toisaalta Ruotsissa on myös vähäsuolaisempia yksiloöitä paljon enemmän kuin Suomessa. Eli yhteenveto: Ruotsista kannattaa hakea Volvo, mutta etsintään voi kulua aikaa että löytää sen suolattoman yksilön -ja sehän on tietysti bensakoneella kuten aikaisemmin on todettu.
Katsastajana en ole nähnyt yhtäkään läpiruostutta etuvetovolvoa. Moni vanhempikin(takavetoinen) kesti ruostetta vastaan hyvin.
(niissä hollannin alkupään Volvoissa oli toki monia murheita, osa jopa ruostui pahasti)
Jos parempaa ruostumattomuuden suhteen pitää hakea, on se Audi. Ne eivät mätäne, jos ovat uudempia kuin 1987. Ovat ihan oma lukunsa.
- t.h.
Enpä ole hankkinut, hommasin suomesta S 60:n ja V 70:n, molemmat ulkomailta tuotuja. Toinen diesel, toinen bensa. Dieseliä on vaikea Ruotsista löytää.
Sanoisin näin, että hakukulut Saksasta ovat ainakin 1.500 e. Tai auton tuontikulut. Palkkiot etc.
Jos hallitsee ruotsinkielen, niin mielestäni haku kannattaa, vaikka hinnat ovat Saksaa korkeammat.
Jollei autoa löydy heti, niin eipä siinä kovin montaa kruunua menetäkään.
Erilaisille Ruotsi-ilkkujille sanoisin, että painukaa vittuun tältä palstalta. - JII
Ruotsi on mielestäni ihan ok vaihtoehto auton hakuun.On naurettavaa seurata suomihölmöilyä autojen ostopuuhissa.Yleensäkin ottaen tuntuu siltä et Saksa ois joku p...leen paratiisi autojen suhteen.Toki on myönnettävä et tarjontaa Saksassa on runsaasti.Täytyy muistaa että on muitakin EU-maita.Ruotsalaiset on maksaneet ajat sitten oppirahat matalan veron autoista.Kandee hakee naapurista.
- Pocce
Minä olen hakenut autoja vain Ruotsista. Voi että kun on helppoa verrattuna Saksaan. Päivä Tukholmassa, myyjät tuo mielellään auton satamaan näytettäväksi ja hakukustannus 120 euroa tietysti juomat....
Eikä niissä hinnoissa eroa ole Saksaan. Ruottin autot laskee aina vähintään 10% hinnassa kun oot paikalla rahojen kanssa. - Volvoilija
Miksi ostaa yleensäkään Ford "Volvo" kun aitojakin Volvoja on?
- jollain on älyä vielä
Ensimmäinen kaveri kun on koko suomessa
tajunnut sen minkä minä olen jo tiennyt!
Ruotsiin on tuotu ne samat sakasan autot,
että siellä tehdään jo kahta auto.
Niinpä auton tuonti ruotsista on hieman
halvempaa ja auton saa sieltäkin saksan
kilvissä jos niin haluaa.
Asteittain on vaan halvempi kun on
tuotu naapuriin jo valmiiksi.
Jos tavataan, on tehtäväni
tarjota teille ja perheellenne
genitaali lävistys! - lasitus
Ai niin ja Viro on kans yks
vaihtoehto ruottin lisäksi
saksalle joka on ryöväri maa =)- auto ruåttista
nostetaas tämä taas esille...ja kysytään lisäkysymys: mitä palstoja/nettisivuja löytyy ruotsalaisten ja/tai virolaisten käytettyjen autojen etsimiseen? Siis vastaavia kuin saksan mobile.de ja autoscout24.de.
- sitten yksi
auto ruåttista kirjoitti:
nostetaas tämä taas esille...ja kysytään lisäkysymys: mitä palstoja/nettisivuja löytyy ruotsalaisten ja/tai virolaisten käytettyjen autojen etsimiseen? Siis vastaavia kuin saksan mobile.de ja autoscout24.de.
Mikä se nyt on www.auto24.ee,
tai jotain sellaista.
Google auki nyt jumalauata,
tai et selviä edes tuonnijn paperisodasta...
Tai antaa olla...
http://fin.auto24.ee/main/whatis.php
Tuolla on kalliit,
itse ostan aina paikallisista
pikkuliikeistä, kuten lasnamäeltä etc.
Mutta tällä aloitin. - Pekuli
sitten yksi kirjoitti:
Mikä se nyt on www.auto24.ee,
tai jotain sellaista.
Google auki nyt jumalauata,
tai et selviä edes tuonnijn paperisodasta...
Tai antaa olla...
http://fin.auto24.ee/main/whatis.php
Tuolla on kalliit,
itse ostan aina paikallisista
pikkuliikeistä, kuten lasnamäeltä etc.
Mutta tällä aloitin.Moro Suomen autoverotusta vastaan taistelevat urheat soturit.
Olen tuomassa kolmatta autoa ulkomailta, omaan käyttöön. Tämä viimeisin hakua odottava on Saab 9-5 Aero Kombi. Myytävänä olevia autoja voi hakea parhaiten tästä linkistä:
http://www.blocket.se/
Ensiksi valitaan lääni, mistä haetaan. Sitten mitä haetaan: otsikko "Alla kategorier" vaihdetaan "bilar". Tämän jälkeen pääsee täyttelemään itse auton hakukriteerejä. Huomaa vielä, että tässä hakuikkunassa voi myös vaihtaa valitsemansa läänin vaikkapa "Angränsande län", joka hakee myös valitun läänin naapuriläänit.
Toinen ihan ok hakusivu on:
http://www.bytbil.com/
Tässä vain täytyy tietää tarkemmin mistä läänistä etsii, eli siis Ruotsin kartta tai koulussa opittu maantieto käsillä.
Molemmissa em. linkeissä on sekä yksityisten että liikkeiden ilmoituksia.
Kun sopiva vaihtoehto löytyy, tästä paikallisen autorekisterikeskuksen linkistä saa nopeasti autoon liittyviä tietoja rekisterinumeron perusteella:
https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx
Toivottavasti tästä on apua kaikille innostuville autonhakijoille ja saadaan painetta päättäjille autoverotuksen järkeistämiseen. Mieluumminhan sitä Suomesta sen auton ostais...
Pekka - filttihattu
Pekuli kirjoitti:
Moro Suomen autoverotusta vastaan taistelevat urheat soturit.
Olen tuomassa kolmatta autoa ulkomailta, omaan käyttöön. Tämä viimeisin hakua odottava on Saab 9-5 Aero Kombi. Myytävänä olevia autoja voi hakea parhaiten tästä linkistä:
http://www.blocket.se/
Ensiksi valitaan lääni, mistä haetaan. Sitten mitä haetaan: otsikko "Alla kategorier" vaihdetaan "bilar". Tämän jälkeen pääsee täyttelemään itse auton hakukriteerejä. Huomaa vielä, että tässä hakuikkunassa voi myös vaihtaa valitsemansa läänin vaikkapa "Angränsande län", joka hakee myös valitun läänin naapuriläänit.
Toinen ihan ok hakusivu on:
http://www.bytbil.com/
Tässä vain täytyy tietää tarkemmin mistä läänistä etsii, eli siis Ruotsin kartta tai koulussa opittu maantieto käsillä.
Molemmissa em. linkeissä on sekä yksityisten että liikkeiden ilmoituksia.
Kun sopiva vaihtoehto löytyy, tästä paikallisen autorekisterikeskuksen linkistä saa nopeasti autoon liittyviä tietoja rekisterinumeron perusteella:
https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx
Toivottavasti tästä on apua kaikille innostuville autonhakijoille ja saadaan painetta päättäjille autoverotuksen järkeistämiseen. Mieluumminhan sitä Suomesta sen auton ostais...
PekkaKiitoksia tuosta viranomaislinkistä, tuohan on erinomainen palvelu!
- Ingvar
filttihattu kirjoitti:
Kiitoksia tuosta viranomaislinkistä, tuohan on erinomainen palvelu!
Asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus, vaikka nämäkin on moneen kertaan tälläkin palstalla käsitelty ..
Mikäli ostat autoa yksityiseltä, niin He eivät vägverketin ohjeen mukaan anna rekisteriotteen 2.osaa tai rekisterikilpiä mukaasi, jolloin kannattaa katsella autoa sellaisen matkan päästä satamasta, että myyjä ajaa auton satamaan, jossa saa kilvet itselleen. Kun pääset Suomeen, niin lähetä kopio tullaustodistuksesta myyjälle. Hän tarvitsee sitä kun poistaa auton Ruotsin rekisteristä.
Jos ostat auton liikkeestä, niin saat kilvet lainaksi ja myös rekisteriotteen 2.osan mukaasi.
Silloin voit ajaa auton mistä päin Ruotsia vain.
Ilmoituksista:
1 mil=10 km, eli siihen mittarinlukemaan vaan nolla perään.
yleisimmät nettimyyntisivut
http://www.blocket.se
http://www.bilannonser.se/
http://www.tradera.com
http://www.gulatidningen.se
http://www.annonsdirekt.se/
http://www.bilweb.se/
http://www.marknadspalatset.se/
Blocketin sivuilla usein vår bilhall linkki, josta
pääset seuraaville sivuille, Klikkaa siellä "vår hemsidan",
usein kotisivuilla lisää kuvia autosta, jos vaikka ei rekkari näy kunnolla.
linkit yhdeltä sivulta
http://www.bilnavet.se/
osoitehakuun
http://www.eniro.se/
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
tälle sivulle kun laitat kuvailmoituksesta saamasi
rekisterinumeron ilman väliä tai väliviivaa ja kirjoitat toiseen kenttään koodit vierestä ja sitten klikkaat fortsätt, niin saat auton historiasta tietoa. Esimerkiksi, että onko auto jo tuontiauto ruotsissa, jolloin historia voi olla epävarmaa
verrattuna aitoon ruotsiautoon ( sv.såld tai svensksåld. ).
Rahat täältä jo lähtiessä, niin voit tarvittaessa tehdä kaupat illallakin, eikä tarvi odotella tilisiirtoa.
http://www.forex.fi/
100 000,00 SEK = 9 410,00 EUR tällä hetkellä Forexin mukaan
Jätä auto satama-alueen laitaan ja kävele papereiden kanssa tulliin muutaman sadan metrin päähän (Turku). Saat kaavakkeet sieltä, mikäli et ole niitä tulostanut tullin sivuilta tai hakenut etukäteen tullikonttorista.
Täytät ne ja saat autoon ajoluvan ja siirtoluvan, sekä vakuutuksen haluamaasi yhtiöön, sekä tarrakilvet, joissa on kolme kuukautta ajoaikaa.
Kotipaikkakunnalla katsastat auton ja tullaat auton viiden päivän sisällä ja katsastat kymmenen päivän sisällä.
Itse olen käynyt katsastuksessa ennen tullausta.
Mikäli et saanut Ruotsista rekisteriotteen 2.osaa, niin katsastustoimisto tekee ns. RETU-kyselyn Ruotsista vägverketiltä, joka ottaa muutamasta päivästä viikkoon, mutta on varmaan tullut siihen mennessä, kun haet autoveron maksukuitilla kilpiä samalta konttorilta myöhemmin.
Näin olen itse toiminut ja homma on sujunut.
Toki joku asia on saattanut taas muuttua. Omasta viimeisestä haustani on jo vuosi aikaa, mutta useampi on tuotu.
Joku varmaankin oikaisee jos joku asia on muuttunut.
Toimintatapoja on muunlaisiakin, mutta tämä pitäisi mennä sääntöjen mukaan.
Selaa vanhoja keskusteluita tälläkin palstalla, niin löydät vastauksia.
Tässä nyt aluksi jotain … - Heija Sverige
Ingvar kirjoitti:
Asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus, vaikka nämäkin on moneen kertaan tälläkin palstalla käsitelty ..
Mikäli ostat autoa yksityiseltä, niin He eivät vägverketin ohjeen mukaan anna rekisteriotteen 2.osaa tai rekisterikilpiä mukaasi, jolloin kannattaa katsella autoa sellaisen matkan päästä satamasta, että myyjä ajaa auton satamaan, jossa saa kilvet itselleen. Kun pääset Suomeen, niin lähetä kopio tullaustodistuksesta myyjälle. Hän tarvitsee sitä kun poistaa auton Ruotsin rekisteristä.
Jos ostat auton liikkeestä, niin saat kilvet lainaksi ja myös rekisteriotteen 2.osan mukaasi.
Silloin voit ajaa auton mistä päin Ruotsia vain.
Ilmoituksista:
1 mil=10 km, eli siihen mittarinlukemaan vaan nolla perään.
yleisimmät nettimyyntisivut
http://www.blocket.se
http://www.bilannonser.se/
http://www.tradera.com
http://www.gulatidningen.se
http://www.annonsdirekt.se/
http://www.bilweb.se/
http://www.marknadspalatset.se/
Blocketin sivuilla usein vår bilhall linkki, josta
pääset seuraaville sivuille, Klikkaa siellä "vår hemsidan",
usein kotisivuilla lisää kuvia autosta, jos vaikka ei rekkari näy kunnolla.
linkit yhdeltä sivulta
http://www.bilnavet.se/
osoitehakuun
http://www.eniro.se/
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
tälle sivulle kun laitat kuvailmoituksesta saamasi
rekisterinumeron ilman väliä tai väliviivaa ja kirjoitat toiseen kenttään koodit vierestä ja sitten klikkaat fortsätt, niin saat auton historiasta tietoa. Esimerkiksi, että onko auto jo tuontiauto ruotsissa, jolloin historia voi olla epävarmaa
verrattuna aitoon ruotsiautoon ( sv.såld tai svensksåld. ).
Rahat täältä jo lähtiessä, niin voit tarvittaessa tehdä kaupat illallakin, eikä tarvi odotella tilisiirtoa.
http://www.forex.fi/
100 000,00 SEK = 9 410,00 EUR tällä hetkellä Forexin mukaan
Jätä auto satama-alueen laitaan ja kävele papereiden kanssa tulliin muutaman sadan metrin päähän (Turku). Saat kaavakkeet sieltä, mikäli et ole niitä tulostanut tullin sivuilta tai hakenut etukäteen tullikonttorista.
Täytät ne ja saat autoon ajoluvan ja siirtoluvan, sekä vakuutuksen haluamaasi yhtiöön, sekä tarrakilvet, joissa on kolme kuukautta ajoaikaa.
Kotipaikkakunnalla katsastat auton ja tullaat auton viiden päivän sisällä ja katsastat kymmenen päivän sisällä.
Itse olen käynyt katsastuksessa ennen tullausta.
Mikäli et saanut Ruotsista rekisteriotteen 2.osaa, niin katsastustoimisto tekee ns. RETU-kyselyn Ruotsista vägverketiltä, joka ottaa muutamasta päivästä viikkoon, mutta on varmaan tullut siihen mennessä, kun haet autoveron maksukuitilla kilpiä samalta konttorilta myöhemmin.
Näin olen itse toiminut ja homma on sujunut.
Toki joku asia on saattanut taas muuttua. Omasta viimeisestä haustani on jo vuosi aikaa, mutta useampi on tuotu.
Joku varmaankin oikaisee jos joku asia on muuttunut.
Toimintatapoja on muunlaisiakin, mutta tämä pitäisi mennä sääntöjen mukaan.
Selaa vanhoja keskusteluita tälläkin palstalla, niin löydät vastauksia.
Tässä nyt aluksi jotain …Kiitos mahtavista ohjeista, nyt minäkin naisena uskallan lähteä hakemaan autoa sinun ohjeiden kanssa ruotsista!!! On paljon varmempi olo, kun tietää miten homma sujuu alusta loppuun!! Kiitos erittäin paljon!!!
- Ingvar
Heija Sverige kirjoitti:
Kiitos mahtavista ohjeista, nyt minäkin naisena uskallan lähteä hakemaan autoa sinun ohjeiden kanssa ruotsista!!! On paljon varmempi olo, kun tietää miten homma sujuu alusta loppuun!! Kiitos erittäin paljon!!!
Pitäisi itsekin tuonne taas pitkästä aikaa auton hakuun, työkaverille.
Muutenhan tuolla on tullut kuljettuakin.
Onnea autokaupoille, sitäkin tarvitaan, ainakin vanhaa ostaessa... ostaa sitten mistä tahansa. - kannattaa mennä swerigee
Ingvar kirjoitti:
Pitäisi itsekin tuonne taas pitkästä aikaa auton hakuun, työkaverille.
Muutenhan tuolla on tullut kuljettuakin.
Onnea autokaupoille, sitäkin tarvitaan, ainakin vanhaa ostaessa... ostaa sitten mistä tahansa.Asiointi on ihan mukavaa, ei ylimielistä kuten meillä. Ruottalaaset on ihan jees. ja autot kanssa
- ruotsiinko mennä ?
kannattaa mennä swerigee kirjoitti:
Asiointi on ihan mukavaa, ei ylimielistä kuten meillä. Ruottalaaset on ihan jees. ja autot kanssa
mistähän sille halvan auton löytäisi ?
- Ingvar
ruotsiinko mennä ? kirjoitti:
mistähän sille halvan auton löytäisi ?
Totuus lienee kuitenkin, että halvan auton hakemisessa ei voi paljoa voittaa.
Tosin matkustaminenhan on aina mukavaa :)
Yksilöitä ainakin erikoisemmista autoista löytyy paljon sieltäkin, jolloin markkinat ovat suuremmatkin.
Tukholman alueelta kun hakee, niin jää matkakustannukset pieniksi.
http://www.blocket.se/stockholm?ca=11 - hyvässä infossaan
Ingvar kirjoitti:
Asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus, vaikka nämäkin on moneen kertaan tälläkin palstalla käsitelty ..
Mikäli ostat autoa yksityiseltä, niin He eivät vägverketin ohjeen mukaan anna rekisteriotteen 2.osaa tai rekisterikilpiä mukaasi, jolloin kannattaa katsella autoa sellaisen matkan päästä satamasta, että myyjä ajaa auton satamaan, jossa saa kilvet itselleen. Kun pääset Suomeen, niin lähetä kopio tullaustodistuksesta myyjälle. Hän tarvitsee sitä kun poistaa auton Ruotsin rekisteristä.
Jos ostat auton liikkeestä, niin saat kilvet lainaksi ja myös rekisteriotteen 2.osan mukaasi.
Silloin voit ajaa auton mistä päin Ruotsia vain.
Ilmoituksista:
1 mil=10 km, eli siihen mittarinlukemaan vaan nolla perään.
yleisimmät nettimyyntisivut
http://www.blocket.se
http://www.bilannonser.se/
http://www.tradera.com
http://www.gulatidningen.se
http://www.annonsdirekt.se/
http://www.bilweb.se/
http://www.marknadspalatset.se/
Blocketin sivuilla usein vår bilhall linkki, josta
pääset seuraaville sivuille, Klikkaa siellä "vår hemsidan",
usein kotisivuilla lisää kuvia autosta, jos vaikka ei rekkari näy kunnolla.
linkit yhdeltä sivulta
http://www.bilnavet.se/
osoitehakuun
http://www.eniro.se/
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
tälle sivulle kun laitat kuvailmoituksesta saamasi
rekisterinumeron ilman väliä tai väliviivaa ja kirjoitat toiseen kenttään koodit vierestä ja sitten klikkaat fortsätt, niin saat auton historiasta tietoa. Esimerkiksi, että onko auto jo tuontiauto ruotsissa, jolloin historia voi olla epävarmaa
verrattuna aitoon ruotsiautoon ( sv.såld tai svensksåld. ).
Rahat täältä jo lähtiessä, niin voit tarvittaessa tehdä kaupat illallakin, eikä tarvi odotella tilisiirtoa.
http://www.forex.fi/
100 000,00 SEK = 9 410,00 EUR tällä hetkellä Forexin mukaan
Jätä auto satama-alueen laitaan ja kävele papereiden kanssa tulliin muutaman sadan metrin päähän (Turku). Saat kaavakkeet sieltä, mikäli et ole niitä tulostanut tullin sivuilta tai hakenut etukäteen tullikonttorista.
Täytät ne ja saat autoon ajoluvan ja siirtoluvan, sekä vakuutuksen haluamaasi yhtiöön, sekä tarrakilvet, joissa on kolme kuukautta ajoaikaa.
Kotipaikkakunnalla katsastat auton ja tullaat auton viiden päivän sisällä ja katsastat kymmenen päivän sisällä.
Itse olen käynyt katsastuksessa ennen tullausta.
Mikäli et saanut Ruotsista rekisteriotteen 2.osaa, niin katsastustoimisto tekee ns. RETU-kyselyn Ruotsista vägverketiltä, joka ottaa muutamasta päivästä viikkoon, mutta on varmaan tullut siihen mennessä, kun haet autoveron maksukuitilla kilpiä samalta konttorilta myöhemmin.
Näin olen itse toiminut ja homma on sujunut.
Toki joku asia on saattanut taas muuttua. Omasta viimeisestä haustani on jo vuosi aikaa, mutta useampi on tuotu.
Joku varmaankin oikaisee jos joku asia on muuttunut.
Toimintatapoja on muunlaisiakin, mutta tämä pitäisi mennä sääntöjen mukaan.
Selaa vanhoja keskusteluita tälläkin palstalla, niin löydät vastauksia.
Tässä nyt aluksi jotain …näköjään jatkuvasti sen, ettei Suomessa rekisteröinnissä tarvi Ruotsin rekisteriotteen 2 -osaa, lainaus AKE:n sivuilta käytetyn auton maahantuonti-osiosta:
" ETA-valtiosta maahantuodusta ajoneuvosta on rekisteröintikatsastuksessa luovutettava ensisijaisesti rekisteröintitodistuksen osat I ja II. Jos toista osaa ei kuitenkaan ole saatavilla, voidaan hyväksyä myös rekisteröintitodistuksen osa I, osa II tai edellisen rekisteröintivaltion rekisteröintiviranomaisen todistus edellisestä rekisteröinnistä."
Rekisterikilvet kyllä saa mukaan yksityiseltäkin, jollei muuten, niin kirjaamalla kauppakirjaan: " ostaja lähettää kilvet Vägverketiin" ( suullinen sopimus riittänyt tähän asti).
Rek. otteen 2. osan ruotsalainen myyjä tarvitsee saadakseen auton poistettua Ruotsin rekisteristä.
Kilpien mukana menee samassa kuoressa autoveroilmoitus, jonka ruotsalainen byrokratia vaatii auton poistamiseksi Ruotsin rekisteristä. - ruottalainen
hyvässä infossaan kirjoitti:
näköjään jatkuvasti sen, ettei Suomessa rekisteröinnissä tarvi Ruotsin rekisteriotteen 2 -osaa, lainaus AKE:n sivuilta käytetyn auton maahantuonti-osiosta:
" ETA-valtiosta maahantuodusta ajoneuvosta on rekisteröintikatsastuksessa luovutettava ensisijaisesti rekisteröintitodistuksen osat I ja II. Jos toista osaa ei kuitenkaan ole saatavilla, voidaan hyväksyä myös rekisteröintitodistuksen osa I, osa II tai edellisen rekisteröintivaltion rekisteröintiviranomaisen todistus edellisestä rekisteröinnistä."
Rekisterikilvet kyllä saa mukaan yksityiseltäkin, jollei muuten, niin kirjaamalla kauppakirjaan: " ostaja lähettää kilvet Vägverketiin" ( suullinen sopimus riittänyt tähän asti).
Rek. otteen 2. osan ruotsalainen myyjä tarvitsee saadakseen auton poistettua Ruotsin rekisteristä.
Kilpien mukana menee samassa kuoressa autoveroilmoitus, jonka ruotsalainen byrokratia vaatii auton poistamiseksi Ruotsin rekisteristä.kyllä kannattaa mennä ku ovat mukaviaki
- Ingvar
hyvässä infossaan kirjoitti:
näköjään jatkuvasti sen, ettei Suomessa rekisteröinnissä tarvi Ruotsin rekisteriotteen 2 -osaa, lainaus AKE:n sivuilta käytetyn auton maahantuonti-osiosta:
" ETA-valtiosta maahantuodusta ajoneuvosta on rekisteröintikatsastuksessa luovutettava ensisijaisesti rekisteröintitodistuksen osat I ja II. Jos toista osaa ei kuitenkaan ole saatavilla, voidaan hyväksyä myös rekisteröintitodistuksen osa I, osa II tai edellisen rekisteröintivaltion rekisteröintiviranomaisen todistus edellisestä rekisteröinnistä."
Rekisterikilvet kyllä saa mukaan yksityiseltäkin, jollei muuten, niin kirjaamalla kauppakirjaan: " ostaja lähettää kilvet Vägverketiin" ( suullinen sopimus riittänyt tähän asti).
Rek. otteen 2. osan ruotsalainen myyjä tarvitsee saadakseen auton poistettua Ruotsin rekisteristä.
Kilpien mukana menee samassa kuoressa autoveroilmoitus, jonka ruotsalainen byrokratia vaatii auton poistamiseksi Ruotsin rekisteristä.Näinhän se varmaan on, että jotain aina unohtuukin, mutta vägverket neuvoo ruotsalaisia olemaan antamatta sitä 2.osaa mukaan.
Ainakin aiemmin katsastustäti on sitä halunnut ja jos ei ollut, niin on tehty RETU-kysely, joka minun oman autoni tapauksessa kestikin useamman viikon, tosin kun autokaan ei ollut niitä tavallisimpia, niin tullikin arpoi täyden ajan.
Voi olla, että sen 2.osan ja kilvetkin saakin vääntämällä mukaan, yksityiseltäkin myyjältä.
Liikehän nuo on antanut aina mukaan, koska eivät niiitä tarvitse, kirjatessaan auton exportiksi. Tosin jotkut autoliikkeetkin ovat pyytäneet kilvet ja tullauspaperin kopion lähettämään. Siitä kun ei ole ollut kovasti vaivaa, niin on toimittu, kuten on sovittukin. On sitten mukavampi seuraavan suomalaisen mennä kaupoille samaan liikkeeseen.
Itse en ole alkanut asioista vääntämään ylimääräisiä sopimuksia, koska asiat ovat kuitenkin joka kerta erilaisia, johtuen myyjänkin mielipiteistä.
Olen näin päässyt tarpeeksi helpolla.
On hyvä, että neuvoja päivitetään. Enkä pidä itseäni asiantuntijana, vaan enemmänkin keskustelun avaajana.
Ne vaan ovat nuo naapurit joskus niin varovaisia ulkomaalaisten suhteen, että soitellaan sukulaisilta neuvoja jopa kesken kaupankäynnin, vaikka en itseäni tavallista roistomman näköisenä pidäkään.
Omat tietoni voivat olla vanhoja jo muutenkin, koska viimeisestä hakureissusta on jo vuosi aikaa ja silloinkin tuotiin noita linja-autoja, joissa taas on omat juttunsa.
Tosin pitäisi muutama pienempi autokin vielä nyt syksyllä kuulemma työkavereille hakea.
Hakureissuhan menee lomastakin, kun sen tekee oikein.
Kiitos oikaisusta/täydennyksestä.
Kyllä tällä foorumilla voi asiallisestikin näköjään kommunikoida. - Asiaa selvittelyt
Ingvar kirjoitti:
Näinhän se varmaan on, että jotain aina unohtuukin, mutta vägverket neuvoo ruotsalaisia olemaan antamatta sitä 2.osaa mukaan.
Ainakin aiemmin katsastustäti on sitä halunnut ja jos ei ollut, niin on tehty RETU-kysely, joka minun oman autoni tapauksessa kestikin useamman viikon, tosin kun autokaan ei ollut niitä tavallisimpia, niin tullikin arpoi täyden ajan.
Voi olla, että sen 2.osan ja kilvetkin saakin vääntämällä mukaan, yksityiseltäkin myyjältä.
Liikehän nuo on antanut aina mukaan, koska eivät niiitä tarvitse, kirjatessaan auton exportiksi. Tosin jotkut autoliikkeetkin ovat pyytäneet kilvet ja tullauspaperin kopion lähettämään. Siitä kun ei ole ollut kovasti vaivaa, niin on toimittu, kuten on sovittukin. On sitten mukavampi seuraavan suomalaisen mennä kaupoille samaan liikkeeseen.
Itse en ole alkanut asioista vääntämään ylimääräisiä sopimuksia, koska asiat ovat kuitenkin joka kerta erilaisia, johtuen myyjänkin mielipiteistä.
Olen näin päässyt tarpeeksi helpolla.
On hyvä, että neuvoja päivitetään. Enkä pidä itseäni asiantuntijana, vaan enemmänkin keskustelun avaajana.
Ne vaan ovat nuo naapurit joskus niin varovaisia ulkomaalaisten suhteen, että soitellaan sukulaisilta neuvoja jopa kesken kaupankäynnin, vaikka en itseäni tavallista roistomman näköisenä pidäkään.
Omat tietoni voivat olla vanhoja jo muutenkin, koska viimeisestä hakureissusta on jo vuosi aikaa ja silloinkin tuotiin noita linja-autoja, joissa taas on omat juttunsa.
Tosin pitäisi muutama pienempi autokin vielä nyt syksyllä kuulemma työkavereille hakea.
Hakureissuhan menee lomastakin, kun sen tekee oikein.
Kiitos oikaisusta/täydennyksestä.
Kyllä tällä foorumilla voi asiallisestikin näköjään kommunikoida.Ilmeisesti 2-osan vaatiminen on suomalaista rekisteriviranomaisen pelleilyä taas?
Tulli sitä ainakaan ei vaadi, eilen juuri selvitin.
Rekisteröintipuolta en ole ehtinyt vielä selvittämään. Tullin virkamies arveli, että "AKE kait arkistoi noita ilmoituksia".
Mikään valokopio ei kelpaa vaan Vägverketiltä pitää sitten tilata kaksoiskappale rekisteriotteesta (jos sellaista vaaditaan).
Vähän on hakusessa, mihin tämä "juoksuttaminen" taas perustuu. - Suomi123456
Asiaa selvittelyt kirjoitti:
Ilmeisesti 2-osan vaatiminen on suomalaista rekisteriviranomaisen pelleilyä taas?
Tulli sitä ainakaan ei vaadi, eilen juuri selvitin.
Rekisteröintipuolta en ole ehtinyt vielä selvittämään. Tullin virkamies arveli, että "AKE kait arkistoi noita ilmoituksia".
Mikään valokopio ei kelpaa vaan Vägverketiltä pitää sitten tilata kaksoiskappale rekisteriotteesta (jos sellaista vaaditaan).
Vähän on hakusessa, mihin tämä "juoksuttaminen" taas perustuu.Miksi juoksea ? Osta kotimaisesta kaupasta.
- jordeTEE
Suomi123456 kirjoitti:
Miksi juoksea ? Osta kotimaisesta kaupasta.
Saa paljon ilmaiseksi, pikku vaivalla.
- TopJani
Ingvar kirjoitti:
Asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus, vaikka nämäkin on moneen kertaan tälläkin palstalla käsitelty ..
Mikäli ostat autoa yksityiseltä, niin He eivät vägverketin ohjeen mukaan anna rekisteriotteen 2.osaa tai rekisterikilpiä mukaasi, jolloin kannattaa katsella autoa sellaisen matkan päästä satamasta, että myyjä ajaa auton satamaan, jossa saa kilvet itselleen. Kun pääset Suomeen, niin lähetä kopio tullaustodistuksesta myyjälle. Hän tarvitsee sitä kun poistaa auton Ruotsin rekisteristä.
Jos ostat auton liikkeestä, niin saat kilvet lainaksi ja myös rekisteriotteen 2.osan mukaasi.
Silloin voit ajaa auton mistä päin Ruotsia vain.
Ilmoituksista:
1 mil=10 km, eli siihen mittarinlukemaan vaan nolla perään.
yleisimmät nettimyyntisivut
http://www.blocket.se
http://www.bilannonser.se/
http://www.tradera.com
http://www.gulatidningen.se
http://www.annonsdirekt.se/
http://www.bilweb.se/
http://www.marknadspalatset.se/
Blocketin sivuilla usein vår bilhall linkki, josta
pääset seuraaville sivuille, Klikkaa siellä "vår hemsidan",
usein kotisivuilla lisää kuvia autosta, jos vaikka ei rekkari näy kunnolla.
linkit yhdeltä sivulta
http://www.bilnavet.se/
osoitehakuun
http://www.eniro.se/
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
tälle sivulle kun laitat kuvailmoituksesta saamasi
rekisterinumeron ilman väliä tai väliviivaa ja kirjoitat toiseen kenttään koodit vierestä ja sitten klikkaat fortsätt, niin saat auton historiasta tietoa. Esimerkiksi, että onko auto jo tuontiauto ruotsissa, jolloin historia voi olla epävarmaa
verrattuna aitoon ruotsiautoon ( sv.såld tai svensksåld. ).
Rahat täältä jo lähtiessä, niin voit tarvittaessa tehdä kaupat illallakin, eikä tarvi odotella tilisiirtoa.
http://www.forex.fi/
100 000,00 SEK = 9 410,00 EUR tällä hetkellä Forexin mukaan
Jätä auto satama-alueen laitaan ja kävele papereiden kanssa tulliin muutaman sadan metrin päähän (Turku). Saat kaavakkeet sieltä, mikäli et ole niitä tulostanut tullin sivuilta tai hakenut etukäteen tullikonttorista.
Täytät ne ja saat autoon ajoluvan ja siirtoluvan, sekä vakuutuksen haluamaasi yhtiöön, sekä tarrakilvet, joissa on kolme kuukautta ajoaikaa.
Kotipaikkakunnalla katsastat auton ja tullaat auton viiden päivän sisällä ja katsastat kymmenen päivän sisällä.
Itse olen käynyt katsastuksessa ennen tullausta.
Mikäli et saanut Ruotsista rekisteriotteen 2.osaa, niin katsastustoimisto tekee ns. RETU-kyselyn Ruotsista vägverketiltä, joka ottaa muutamasta päivästä viikkoon, mutta on varmaan tullut siihen mennessä, kun haet autoveron maksukuitilla kilpiä samalta konttorilta myöhemmin.
Näin olen itse toiminut ja homma on sujunut.
Toki joku asia on saattanut taas muuttua. Omasta viimeisestä haustani on jo vuosi aikaa, mutta useampi on tuotu.
Joku varmaankin oikaisee jos joku asia on muuttunut.
Toimintatapoja on muunlaisiakin, mutta tämä pitäisi mennä sääntöjen mukaan.
Selaa vanhoja keskusteluita tälläkin palstalla, niin löydät vastauksia.
Tässä nyt aluksi jotain …Loistavaa Ingvar, kiitos ohjeista. Harvemmin näin kattavaan ohjeistukseen törmää missään asiassa tai minkään instanssin taholta.
Silti vielä yksi kysymys, pärjääkö sivistymätön Tukholman seudun autoliikkeissä pelkällä enlannilla? - Ingvar
TopJani kirjoitti:
Loistavaa Ingvar, kiitos ohjeista. Harvemmin näin kattavaan ohjeistukseen törmää missään asiassa tai minkään instanssin taholta.
Silti vielä yksi kysymys, pärjääkö sivistymätön Tukholman seudun autoliikkeissä pelkällä enlannilla?Kyllä pärjää. Autokauppiaatkin ovat nuorentuneet ja nuorillahan tuo kielitaito tuntuu olevan hallussa.
Monessa Tukholman seudun autokaupoista voi jopa pärjätä suomen kielellä.
Muistaakseni täällä ainakin olisi joskus ollut suomalainen myyjä. Mainostivat muistaakseni nettiautossakin autojaan. Täältäkin on ostettu. Myyvät muun muassa vähän ajettuja leasingautoja.
http://www.bilcitydanderyd.se/ - EI Virosta
Olen asunut jo 10 vuotta Virossa ja koko sen ajan on täkäläinen valtio taistellut epärehellistä autokauppaa vastaan, siinä onnistumatta, koska Viron virolaisista 80% on epärehellisiä ja venäjänkielisista 100%.
Edes tunnetut merkkiliikket eivät ole rehellisiä.
Esimerkiksi Volvon edustaja Infoauto on lähes jokaisessa kyselyssä todettu Viron epärehellisimmäksi autoliikkeeksi! - Suomen byrokratia
Asiaa selvittelyt kirjoitti:
Ilmeisesti 2-osan vaatiminen on suomalaista rekisteriviranomaisen pelleilyä taas?
Tulli sitä ainakaan ei vaadi, eilen juuri selvitin.
Rekisteröintipuolta en ole ehtinyt vielä selvittämään. Tullin virkamies arveli, että "AKE kait arkistoi noita ilmoituksia".
Mikään valokopio ei kelpaa vaan Vägverketiltä pitää sitten tilata kaksoiskappale rekisteriotteesta (jos sellaista vaaditaan).
Vähän on hakusessa, mihin tämä "juoksuttaminen" taas perustuu.Suomea hallitsee puoluepoliittinen "vittuvalta" eli jokainen virasto on täynnä naispuolisia pikkuhitlereitä, joittenka tärkein ominaisuus on näyttää ja käytttää omaa valtaansa asiakkaitte erityisesti suomalaismiehille heidän nöyryyttämiseksi.
Autohin ja terveydenhoitoon liittyvät asiat ovat pahimpia, missä nämä feministityrannit rikkovat eniten lakeja! Jopa murhia on tehty miesten vaientamiseksi. Eikä kukaan edes tutki niitä, sillä maassa feministi saa tehdä vastuutta, mitä haluaa.
Autojen tuontikin olisi helppoa ilman maamme naisvaltaa. Verot pitää olla korkealla vaikka EU-lakien vastaisesti, jotta voidaan ylläpitää sitä feministityranniaa virastoissamme.
- KikI.
Palstan kuvaus on "Suunnitteletko tuovasti auton Saksasta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia autonmaahantuonnista tällä palstalla."
Tietääkseni Ruotsi ei kuitenkaan liity MITENKÄÄN saksaan, joten menpä oikealle palstalle- TopiPetteri
Ottaa palkokasvi pois hengitystiehyeestä ..
- Ingvar
Palstan tämän osion otsikko on kylläkin " AUTON MAAHANTUONTI", tuo lisäteksti siinä alla on vain keskustelijoille suuntaa antava.
Näin olen antanut itseni asian ymmärtää.
Autoja tuodaan maahamme muualtakin, kuin saksasta.
Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097