Hauskoja sukunimiä

Lollo

Esim. Nännimäinen, Rung-Kari, pari näin esimerkkinä.

Tiedätkös lisää hauskoja?

15

6514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näen työssäni monenmoisia sukunimiä. En vaan voi niitä tänne kirjoittaa.
      Joskus tulee ajatelleeksi mitähän kaikkea tuokin ja tuo on saanut lapsena sukunimestään kuulla.

      Itselläni oli myös vähän erikoinen nimi, josta sitten väännettiin toisenlaisiakin muunnoksia.

      • Tenukki

        Mikset voi niitä tänne laittaa 😂😂


    • en haluaisi olla

      Onhan noita, mutta lapsuusmaisemissani tuli "sota", siis lähes. Sukunimi on Sikala ja kaikki muut paitsi suvun vanhin ei suostunut sukunimeään muuttamaan, kaikki muut muuttivat ilomielin.

      Aikaa on jo kulunut 30 vuotta, joten uskallan kertoa loukkaamatta ketään.

      P.S. Luulen, että sukunimenä Sikala on muuallakin, en tiedä; minusta olisi kuitenkin hauskaa jos minulla olisi mokoma s-nimi. Omani ei ole tavallinen suomalainen vaikka sukuni onkin suomailainen.

      • Anonyymi

        Heh, itsekin kuulun erääseen toiseen Sikala-sukuun, josta nimi on muutettu toiseksi. Nimi on vaihdettu ennen 1970-luvun puoliväliä. Vielä joskus 30 vuotta nimenvaihdon jälkeen saatoin joskus saada vanhemmilta paikkakuntalaisilta kommentteja, miksi hyvä, vanha ja arvostettu sukunimi piti mennä vaihtamaan. En siis itse ollut tehnyt vaihtoa, vaan minua edeltäneet polvet. Osa suvun edustajista piti nimen hautaan saakka.

        Mikäs siinä. Toisaalta kun en itse olen sen nimisenä ikinä elänyt, on minulla tiettyä etäisyyttä nimeen, ja voisin sitä joskus esille nostaakin. Nimi elää suvussamme edelleen paikan nimenä.


    • EILEN RADIOSSA

      EILEN RADIOSSA OLI NIMI KIVISILTA TAI KIVESSILTA

      • oli se

        Jenni Kivessilta, lukee uutisia Novassa.
        Vahvaa itsetuntoa pitää olla myös jos kantaa sukunimeä Kakkinen, tunnen yhden.


    • Lollipop-74

      Meidän naapurissa asui mies jonka sukunimi oli ihan oikeasti: HIKIPÄÄ.

      Ja, kerran kun olin puhelinmyyjänä ja siellä sattui olemaan yhden asiakkaan sukunimi taas: VERIPÄÄ.

      • yksi polliisi

        on NAULAPÄÄ!


    • hahhaa

      John St. Perse on saanut nobelin jostain, en tiedä kyllä mistä, mutta varmana on saanut.

    • minä

      Unkarilainen kansallisen tason uimahyppääjä Iryna Pissareva.

    • moukkamaaster

      Myös Sikiö on olemassa oleva. Sitten on niitä Taavi Sorsa ja Sini Sorsaa.

    • vakonen

      Kinkku, Tasku, Hankala

    • lerssiotsa

      Myös Lerssi löytyy.

      • Se-Lerssin

        suku on Limingasta, ja ollut erään pohjois-suomalaisen tk:n johtavana lääkärinä.

        Onhan semmoinenkin sukunimi kuin Pimiä. Aikoinaan erään kaupungin varastojohtajana toiminut nainen, jonka etunimi oli Ilta, ja avioliiton kautta tuli sukunimeksi Pimiä. Elikkä Ilta Pimiä.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe