Mistä mahtaisivat johtua säryt jaloissa, viimeviikolla alkoivat kipeytyä kun hetkenkin aikaa olin jaloillani ja kävelyllä??? En oikein osaa kunnolla kuvailla särkyä, mutta jalat rupesivat särkemään oikeastaan kokomatkalta ylhäältä alas, ei siis mitään tavallista lihassärkyä vaan tuntui että kivut ulottuivat luuhun asti. Kipu laskeutuu esim pakaroita pitkin takareittä alaspäin, mutta tuntuvat kyllä muuallakin, esim. sääressä ja ihan tuossa jalkapohjassa- ja terässäkin.. Alaselkävaivoja on jo takana pitkältä ajalta että tuohonhan jotenkin saattaisivat liittyä, mutta nuo jalkasäryt ovat nyt ihan uutta. Tosiaan kovinkaan pitkään ei tarvitse olla jalkeilla tai ihan vaikka vaan kävelylenkillä kun säryt jo alkavat...
jalkakivut
4
745
Vastaukset
- ennikka
käy varmuudella lääkärillä,
- hoidettu
Voipi olla iskiasta. Mullakin kipu oli alkuksi vain toiseen jalkaan, mutta pahimmillaan siirtyi lopulta myös toiseen jalkaan ja kouristeli tosi mehevästi. Jatkuvasti oli kuitenkin molempien jalkojen toimimattomuus vaivana.
Saattaa olla siis iskiaksen tapaista, eli hermot puristuksissa. Se ilmenee kaikilla hiukan erilaisena. Toisilla paikallisemmin ja toisilla joka paikassa. Toisilla jalat vain puutuu, kun taas toisilla on kipuja.
Ei muuta kuin lantion aluetta tutkimaan, jotta onko se vinossa..? - Justiina
Minulla oli samanlaisia oireita kuin sinulla. Pikku hiljaa koko vasen jalka kipeutyi alaselän lisäksi. Pahimman vaiheen ollessa päällä 50 m oli pitkä kävelymatka.Paikoillaan seisominen oli kauheinta mitä tiesin. Muistan erittäin hyvin eräänkin lenkkeily kerran; alkumatkasta ei sattunut, 1,5km jälkeen iski jo paniikki että kuinka pääsen kotiin. Sattui aivan järkyttävästi.
Kipujen syyksi selvisi 2 välilevyn pullistumaa. Puoli vuotta kärsittyäni suurempi niistä leikattiin. Nyt pysyn harrastamaan taas liikuntaa entiseen malliin :) - elinan
Hei!Sama vaiva jaloissa:yölläkin särkee pohkeita ja jalanpohjia.Päivällä olen pitänyt "lentosukkia",myös muita tukisukkia.Ei paljoa apua.Lääkärissä olen ollut,eivät osaa sanoa mitään parannuskeinoa.Triptyl 10mg ,mutta väsyttääPitäisi ottaa 4t ennen nukkumaanmenoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760