jalkakivut

weera

Mistä mahtaisivat johtua säryt jaloissa, viimeviikolla alkoivat kipeytyä kun hetkenkin aikaa olin jaloillani ja kävelyllä??? En oikein osaa kunnolla kuvailla särkyä, mutta jalat rupesivat särkemään oikeastaan kokomatkalta ylhäältä alas, ei siis mitään tavallista lihassärkyä vaan tuntui että kivut ulottuivat luuhun asti. Kipu laskeutuu esim pakaroita pitkin takareittä alaspäin, mutta tuntuvat kyllä muuallakin, esim. sääressä ja ihan tuossa jalkapohjassa- ja terässäkin.. Alaselkävaivoja on jo takana pitkältä ajalta että tuohonhan jotenkin saattaisivat liittyä, mutta nuo jalkasäryt ovat nyt ihan uutta. Tosiaan kovinkaan pitkään ei tarvitse olla jalkeilla tai ihan vaikka vaan kävelylenkillä kun säryt jo alkavat...

4

745

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennikka

käy varmuudella lääkärillä,

• hoidettu

Voipi olla iskiasta. Mullakin kipu oli alkuksi vain toiseen jalkaan, mutta pahimmillaan siirtyi lopulta myös toiseen jalkaan ja kouristeli tosi mehevästi. Jatkuvasti oli kuitenkin molempien jalkojen toimimattomuus vaivana.

Saattaa olla siis iskiaksen tapaista, eli hermot puristuksissa. Se ilmenee kaikilla hiukan erilaisena. Toisilla paikallisemmin ja toisilla joka paikassa. Toisilla jalat vain puutuu, kun taas toisilla on kipuja.

Ei muuta kuin lantion aluetta tutkimaan, jotta onko se vinossa..?

• Justiina

Minulla oli samanlaisia oireita kuin sinulla. Pikku hiljaa koko vasen jalka kipeutyi alaselän lisäksi. Pahimman vaiheen ollessa päällä 50 m oli pitkä kävelymatka.Paikoillaan seisominen oli kauheinta mitä tiesin. Muistan erittäin hyvin eräänkin lenkkeily kerran; alkumatkasta ei sattunut, 1,5km jälkeen iski jo paniikki että kuinka pääsen kotiin. Sattui aivan järkyttävästi.

Kipujen syyksi selvisi 2 välilevyn pullistumaa. Puoli vuotta kärsittyäni suurempi niistä leikattiin. Nyt pysyn harrastamaan taas liikuntaa entiseen malliin :)

• elinan

Hei!Sama vaiva jaloissa:yölläkin särkee pohkeita ja jalanpohjia.Päivällä olen pitänyt "lentosukkia",myös muita tukisukkia.Ei paljoa apua.Lääkärissä olen ollut,eivät osaa sanoa mitään parannuskeinoa.Triptyl 10mg ,mutta väsyttääPitäisi ottaa 4t ennen nukkumaanmenoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe