Adventismi on harhaoppinen asettaessaan pelastuksen ehdoksi lauantaisapatin. eli vanhurskautukseen vaaditaan usko Jeesukseen sapatinpitäminen lauantaina.
GALATALAISKIRJE 1:
"6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."
Paavali varoittaa vakavasti vääristämästä evankeliumia!
Ei ole evankeliumin totuuden mukainen oppi. piste.
Harhaoppinen adventismi
20
899
Vastaukset
julistaa Raamatun sanaa ja evankeliumia, eikä mitään "toisenlaista evankeliumia."
Väärinymmärrykset johtuvat tavallisesti siitä ettei henkilö ole tutkinut asioita kunnolla ja tarpeeksi, ja käsitää väärin.
Usein myös kypsymätömät voivat antaa harhaanjohtavaa kuvaa joka yleistetään ja
jokainen virheitä teemme.
Kyse on ennakkoluuloista ymmärtäisin.
Lauantaisapatti ei ole pelastuksen ehto.
Asia pitää tutkia syvemmin.
Maailmassa on ja on ollut paljon vilpittömiä sunnuntainviettäjiä.
Sitä paitsi kirko ei ole koskaan asettanut pelastuksen ehtoja. Pelastuksen ehto lienee vilpittömyys Jumalasi edessä sille ymmärrykselle jonka omistat. (Luuk 12:47-48)
Evankeliumia ei siis ole vääristelty. Päin vastoin. Kirkastettu, ja Jeesusta kilvan korotettu. Piste.
Siunausta
jari- pauttia
Mikäli ristiriitaa ei olisi ,kukaan ei niitä löytäisi suurennuslasillakaan.
Mutta koska sanotaan että adventistit ovat väärentäneet Evankeliumin sanoman, niin pitäisihän teidän ymmärtää, että teillä on erilainen evankeliumi kuin muilla.
Mikään Jeesuksen eikä apostolien opetus ei osoita että lopun aikana olisi Evankeliumissa eri sanoma kuin alkuseurakunnassa.
Mutta te julistatte niin olevan. pauttia kirjoitti:
Mikäli ristiriitaa ei olisi ,kukaan ei niitä löytäisi suurennuslasillakaan.
Mutta koska sanotaan että adventistit ovat väärentäneet Evankeliumin sanoman, niin pitäisihän teidän ymmärtää, että teillä on erilainen evankeliumi kuin muilla.
Mikään Jeesuksen eikä apostolien opetus ei osoita että lopun aikana olisi Evankeliumissa eri sanoma kuin alkuseurakunnassa.
Mutta te julistatte niin olevan.yhtäkään ristiriitaa Raamatun enkä alkuseurakunnan evankeliumissa missä menisimme vikaan.'
Olet tutkinut asioita huonosti ja olet vain ennakkoluuloissa.
Sinulla saattaa olla asioita joissa et voi kieltää itseäsi ja antaa periksi Raamatun edessä, ja etsit verukkeita.
Siunausta
jari- taram
Sanoisin että ymmärrän hyvin mitä jarlau tarkoittaa väärinymmärtämisestä.
Olen tyypillinen esimerkki tästä.
Mutta kun olen ottanut raamatun ja adventistien erinomaiset julkaisut käteeni ja alkanut niitä tutkisteleen rehellisesti on tulos sama:
Ellen White oli "Jumalan sanansaattaja",niinkuin hän itse sanoi ja muut ovat tehneet johtopäätöksen"profeetta".
Hän ei alkanut väitteleen toisten kanssa onko hän profeetta vai ei.
Itse asiassa hän oli enemmän kuin profeetta.Hän oli nykyajan maanpäällisen Jumalan kansan organisaattori.Jumalan äänitorvi,pasuuna joka kutsui ihmisiä evankelioimistyön loppu "rutistukseen".
Hän kirjoitti Jumalan Hengen vaikutuksesta 10 tuhansia sivuja,joista jotkut skeptikot ovat saaneet rutistettua vaivaisen yhden sivun, näennäisiä ristiriitoja.
Nämä absolutismin ihannoijat elävät muussa maailmassa kuin todellisuudessa.
He parhaimmillaan väittävät että jopa raamattu on absolutistisesti ristiriidaton,joka on unikuva,harha.Raamatun kirjoittajatkin joskus kirjoittivat ristiriitaisesti,siis joskus.
Ellen Whiten kirjoitukset ovat 99.999 prosenttisesti sopusointuinen raamatun HENGEN kanssa,pelastukseen johtavan sanoman kanssa.
Te jotka arvostelette adventisteja,ottakaa järki käteen ja rukoilkaa että saisitte tietää jotain mikä auttaa teitä ymmärtämään laajemmin lopun ajan sanoman.
Ehkä Kristus antaa teille tehtävän jota ette kadu. taram kirjoitti:
Mutta kun olen ottanut raamatun ja adventistien erinomaiset julkaisut käteeni ja alkanut niitä tutkisteleen rehellisesti on tulos sama:
Ellen White oli "Jumalan sanansaattaja",niinkuin hän itse sanoi ja muut ovat tehneet johtopäätöksen"profeetta".
Itse asiassa hän oli enemmän kuin profeetta.Hän oli nykyajan maanpäällisen Jumalan kansan organisaattori.Jumalan äänitorvi,pasuuna joka kutsui ihmisiä evankelioimistyön loppu "rutistukseen".
Hän kirjoitti Jumalan Hengen vaikutuksesta 10 tuhansia sivuja,joista jotkut skeptikot ovat saaneet rutistettua vaivaisen yhden sivun, näennäisiä ristiriitoja.
He parhaimmillaan väittävät että jopa raamattu on absolutistisesti ristiriidaton,joka on unikuva,harha.Raamatun kirjoittajatkin joskus kirjoittivat ristiriitaisesti,siis joskus.
Ellen Whiten kirjoitukset ovat 99.999 prosenttisesti sopusointuinen raamatun HENGEN kanssa,pelastukseen johtavan sanoman kanssa.
Te jotka arvostelette adventisteja,ottakaa järki käteen ja rukoilkaa että saisitte tietää jotain mikä auttaa teitä ymmärtämään laajemmin lopun ajan sanoman.
Ehkä Kristus antaa teille tehtävän jota ette kadu.Eihän kukaan maailman ihminen jaksa alkaa käydä läpi kaikkia Ellen Whiten sivuja millään nettisivuilla. Ajattele nyt itsekin, kirjat ovat suurelta osin kuvailua, miltä Saatanan ilme näytti ja mitä hän ajatteli jne. Siis mielikuvituksen tuotetta ja toisten fiktiokirjailijoiden mielikuvituksen tuotetta, kuten nuo J. H. Ingrahamin romaanista kaapatut jutut.
Minäkin olen lukenut valtavat määrät Ellenin kirjoja sekä suomeksi että englanniksi. Lukiessani olen todennut "tuokin on pötyä", "tuokin on Raamatun vastaista", "tuossakin on väärä henki", "tuokin on vain tunteilun tulosta", "tuokin on historiallisesti väärää", "tuokin on väärä profetia" jne. Jos olisin kirjoittanut tänne kaikki, mitä väärää olen noista teksteistä lukiessani löytänyt, niin olisi koko Suomi24 keskustelu-palsta tukkeutunut.- moi
taram kirjoitti:
Ehkä Kristus antaa teille tehtävän jota ette kadu.===>>Sanoisin että ymmärrän hyvin mitä jarlau tarkoittaa väärinymmärtämisestä>Itse asiassa hän oli enemmän kuin profeetta.Hän oli nykyajan maanpäällisen Jumalan kansan organisaattori.Jumalan äänitorvi,pasuuna joka kutsui ihmisiä evankelioimistyön loppu "rutistukseen".>==
Väite on kova kun Jeesus sanoi kaikkia ennen HÄNtä olleita "profeettoja rosvoiksi ja ryöväreiksi". - taram
uskova_1 kirjoitti:
Eihän kukaan maailman ihminen jaksa alkaa käydä läpi kaikkia Ellen Whiten sivuja millään nettisivuilla. Ajattele nyt itsekin, kirjat ovat suurelta osin kuvailua, miltä Saatanan ilme näytti ja mitä hän ajatteli jne. Siis mielikuvituksen tuotetta ja toisten fiktiokirjailijoiden mielikuvituksen tuotetta, kuten nuo J. H. Ingrahamin romaanista kaapatut jutut.
Minäkin olen lukenut valtavat määrät Ellenin kirjoja sekä suomeksi että englanniksi. Lukiessani olen todennut "tuokin on pötyä", "tuokin on Raamatun vastaista", "tuossakin on väärä henki", "tuokin on vain tunteilun tulosta", "tuokin on historiallisesti väärää", "tuokin on väärä profetia" jne. Jos olisin kirjoittanut tänne kaikki, mitä väärää olen noista teksteistä lukiessani löytänyt, niin olisi koko Suomi24 keskustelu-palsta tukkeutunut...mutta enakkoasenteesi paljastaa sinun luontosi.
Niin minäkin luin ensin,mutta en lue enää.
Hänen kirjoituksensa,ne vähän mitä olen lukenut,noin 10 kirjaa riitti minulle todistamaan minkä kaltaisesta ihmisestä oli kysymys.
Ellen Whitella oli lahja,jonka hän sai Jumalalta.
Kaikki hänen tekstinsä tähtää samaan.Kristuksen suureen tekoon meidän puolestamme.
Saman lukee raamatusta,mutta Ellen vahvisti Jumalan sanansaattajana sen mikä oli jo olemassa.Hän kertoi selliaista mitä ei voi väheksyä.
Jos väheksyy jää paljosta vaille.Ei tule tietämään missä ajassa elämme ja mitä meidän tulisi tehdä.
Tämä on minun tulokseni ja olen siitä onnellinen,että Herra on sen minulle paljastanut. - pauttia
jarlau kirjoitti:
yhtäkään ristiriitaa Raamatun enkä alkuseurakunnan evankeliumissa missä menisimme vikaan.'
Olet tutkinut asioita huonosti ja olet vain ennakkoluuloissa.
Sinulla saattaa olla asioita joissa et voi kieltää itseäsi ja antaa periksi Raamatun edessä, ja etsit verukkeita.
Siunausta
jariPaavali ja apostolit todistivat Jeesuksesta profeettojen ja Mooseksen kirjoja selittämällä toisin kuin sinä ja EGW.
Keräämällä ne selitykset profeetoista jotka heiltä Uudesta testamentista löytyvät, poikeavat ne radikaalisti teidän opetuksestanne.
Apostolien opetuksen kokonaiskuva on täysin teistä poikkeava.
Mitä itse sanot Raamatunmukaisuudestanne, on luonnollista että käytätte koko Raamatun tekstiä.
Niiden tulkintahan vasta sen eron tekee.
Siten ahkera lainausten käyttö tietenkin tahtoo kattaa kaikki nekin paikat, joiden merkityksen haluat peittää omalla tulkinnallasi.
Siksi kommennttisi ovat vain "ei pidä paikkaansa".
Oppisi on "Ei pidä paikkaansa" oppia eli väärää.
Koska sanot kirjoituksessasi "oikea seurakunta on tämä " sanon minäkin mikä on väärä seurakunta.
Sinä siis olet suunnannäyttäjä ja valitset käytössäolevan tavan jota "seuraan kuin hai laivaa."
Sanalla "oikea" määritellään nimittäin epäsuorasti muut vääriksi.
Osaan minäkin vakuutussopimusten kieltä!
Myös sen pienellä kirjoitetun!
Meidät kaikki muut!
- Adventistina ollut
Paavali on hyvin selvä tässä asiassa: Ne, jotka julistavat toisenlaista evankeliumia ovat kirotut, jopa kaksinkertaisesti.
On aika katua Whiten vääristelemää evankeliumia.- Eemeli
Kyllä minä olen lukenut ja havainnut nämä Parjatut kirjat täysin Eniten Kristus luontoisiksi, mitä minä olen milloinkaan aikaisemmin lukenut. Nyt minä en kyllä käsitä lainkaan mistä lienee kysymys?
- pauttia
Eemeli kirjoitti:
Kyllä minä olen lukenut ja havainnut nämä Parjatut kirjat täysin Eniten Kristus luontoisiksi, mitä minä olen milloinkaan aikaisemmin lukenut. Nyt minä en kyllä käsitä lainkaan mistä lienee kysymys?
===>>>Nyt minä en kyllä käsitä lainkaan mistä lienee kysymys?
- Tuomas
Päätelmä:
Sunnuntai = kadotus
Lauantai = pelastus
Jeesus ei riitä, vaan tarvitaan omia tekoja pelastuakseen. - Kai A
Samaa mieltähän jokainen kunnon adventisti on. Pelastuksella on yksi ainoa perustus, koska meille ei ole muuta nimeä annettu kuin Jeesuksen nimi, jossa meidän pitää pelastuman.
Joka luottaa sapattiinsa enemmän kuin Kristukseen saisikin ryhtyä hankkimaan palonkestävää varustusta tuomiopäivää varten. Ja sama pätenee myös sunnuntaihin luottavaan.
Mutta joka luottaa Kristukseen ja vain Kristukseen pelastuu puutteellisesta lepopäivänpidostaan huolimatta. Eiköhän tuo lienekin ainoa riittävä palovarustus...
Kai- liitu
Kunnon adventisti muka! joopa jooo!! Tuo just ärsyttää! Ollaan samaa mieltä! Mutta hetken päästä on Ellenin teosten pohjalta kaikki toisin. Adventisteille kaikki käy kunhan vain sapatti pysyy voimassa. Te olette kummaa porukkaa! Kaikki tähtää vain yhteen asiaan sapatti,sapatti ja sapatti.Kaikki on yhtä sapattia teille. Kiusaatte toisia ja tarjoatte sapattia jota ette itse sitten noudata. Adventistit on nykyajan kavalia fariseuksia. Kääntykää oikeaan uskoon ja lakatkaa harhaoppinne kahleista. Valaistukaa!!
- Kai A
liitu kirjoitti:
Kunnon adventisti muka! joopa jooo!! Tuo just ärsyttää! Ollaan samaa mieltä! Mutta hetken päästä on Ellenin teosten pohjalta kaikki toisin. Adventisteille kaikki käy kunhan vain sapatti pysyy voimassa. Te olette kummaa porukkaa! Kaikki tähtää vain yhteen asiaan sapatti,sapatti ja sapatti.Kaikki on yhtä sapattia teille. Kiusaatte toisia ja tarjoatte sapattia jota ette itse sitten noudata. Adventistit on nykyajan kavalia fariseuksia. Kääntykää oikeaan uskoon ja lakatkaa harhaoppinne kahleista. Valaistukaa!!
No palstan huumori sen kuin vain paranee.
Sinulla tuntuu levy jumiutuneen sapatti, sapatti, Ellen, Ellen kohtaan.
Onhan se minullakin urautunut Jeesus, Jeesus, Jeesus kohtaan, kun pelastuksen perusteista on kysymys.
Sinä ilmeisesti et ole adventisti. Minä olen.
Kumpi siis va...
Kai :) - Helga
liitu kirjoitti:
Adventisteille.
Meillehä on aina kuulunut Isis Jumalattaren
palvonta. Mehän wmme halua mitääb Juutalaisia
Jumalia itsellemme
Siunausta Isiksessä
Helga - Helga
liitu kirjoitti:
Aloitetaan joukolla Aurugon Jumalattaren Isiksen
palvelu. Me olemme näe vapaat Juutalaisuudesta
Siunausta
Isis Jumaluudessa
Helga - (minä tiedän)
Helga kirjoitti:
Adventisteille.
Meillehä on aina kuulunut Isis Jumalattaren
palvonta. Mehän wmme halua mitääb Juutalaisia
Jumalia itsellemme
Siunausta Isiksessä
HelgaOnkos Antti tullut hamekansan joukkoon toisella
nimellä?
Antti on paljastunut.Demidog!! - Demigod
(minä tiedän) kirjoitti:
Onkos Antti tullut hamekansan joukkoon toisella
nimellä?
Antti on paljastunut.Demidog!!Minulla on oikea nimimerkki, jonka takaa kirjoitan. Onhan se mukavaa kuulla Että tapaa
joskus Fiksujakin koiria.
Minä olen koettanut tuoda julki Factaa. En käytännön satuja. Grimm veljekset olivat Satujen
kannalla.
Laitappas nyt rehellisesti oma puumerkkisi alle.
Jos haluat vastata, niin tiedän kuka on takana.
Minä en ole muuta kuin Valheen paljastaja suuria
vastaan. Se minua on ihmetyttänyt kauhiasti kuinka Tästä Kristin Uskon Herrasta On tehty
Suuri Aurinko poika. Minun mielestäni tämä on
hyvin koiramaista pilaa Kristin uskon nimissä.
Tällä Jeesuksella oli aikaa 40 vuorokatta poistumisensa jälkeen kertoa opetus lapsilleen,
että nyt minä olen tullut Nimrood Cultin päämieheksi. Kysymys? kertoiko Jeesus kellekään
sellaisia asioita että hän on siirtynyt Vihollisen Kultin päämieheksi?
Siis Koko tarina Aurunko jumaluus kultin Jumaluudesta on suuri Emä valhe. Siksi kaikki
Valehteliat ovat siinä kultissa. Miksei tarinoille oteta oikeata paikkansa pitävää Factaa
Kaipa tiedät mistä Valhe on levitetty. Jos uskot
valheeseen, niin voit ottaa samalla Andersenin
sadut iltalukemiseksi.
Minä tunnen Muutamia entisiä Lutherin uskovia, ja he ovat olleet rehellisiä Tämän Nimrood Isis
Sairamus Tummuz jumalien suhteen, Koska he ovat
palanneet alku juurilleen. Eli alkuperäis uskoon.
tämä on jo paljon rehellisempää uskontoa.
Jos joskus ajattelet asioita Älyllä huomaat mikä
on ero Factalla ja sadulla. Jos minä esimerkiksi
kutsuisin sinua Hameväeksi se olisi loukkaavaa,
muuta minä en tule koskaan sitä tekemään vaikka siltä juttusi kuulostaakin! en missään muotoa
Siunausta
Kunnon
Kaverille
Antti Demigod - Liitu
Kai A kirjoitti:
No palstan huumori sen kuin vain paranee.
Sinulla tuntuu levy jumiutuneen sapatti, sapatti, Ellen, Ellen kohtaan.
Onhan se minullakin urautunut Jeesus, Jeesus, Jeesus kohtaan, kun pelastuksen perusteista on kysymys.
Sinä ilmeisesti et ole adventisti. Minä olen.
Kumpi siis va...
Kai :)Tätäkö huumoria tarkoitit....Niin huumorilla aikoinaan Elleninkin heitteli näkyjään ja ei olisi varmaan ikinä uskonut että näitä eräät höperöt tulevaisuudessa alkavat uskomaan. Niin vain sitten kävikin. Satutätejä on paljon. Satuina sadut tarkoitettiin, eikä kirkon perustamiseksi. Aika joskus opettaa. Viimeiseksi ja makeimmin nauretaan niille jotka huomasivat jekun liian myöhään. Taitaa olla muuten jo toiset naurut tulossa "1844 pettymyksen johdosta".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo758010Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583223- 372536
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj152146Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352104- 232060
- 131897
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151693- 601638
- 181609