Niin minulle tehtiin juurihoito puolitoista viikkoa sitten. Eli siis laitettiin ne töhnät tuonne hampaan sisälle. Sellaista kyselisin että milloin ne kalkit sun muut otetaan sieltä hampaan sisältä pois? Minulla on parikin aikaa marraskuulle mutta kestääkö
tämä väliaikainen paikka sinne asti?
Juurihoidosta
33
21936
Vastaukset
- The Rat
Itse kävin julkisella puolella viime vuoden syyskuussa. Aloittivat juurihoidon.
Maaliskuuhun mennessä eivät olleet edenneet mitenkään asiassa.
Kesäkuussa oli pakko mennä yksityiselle kun väliaikainen paikka irtosi ja se ei oikeuttanut käyntiin samana päivänä vaan olisi pitänyt odottaa hieman yli kaksi kuukautta aikaa.
Yksityisellä aloittivat uudestaan (oli mennyt pilalle) ja hoitivat muutkin hampaat kuntoon... Menee sovitulla aikataululla.
Vastauksena: pitäisi kestää, mutta julkisella puolella ei voi koskaan olla varma.- Minski_
Hyvin asiansa tunteva hammaslääkäri tekee juurihoidon tietyn ajan sisällä ja väliaikaiset paikatkaan eivät irtoile. Itse kävin 4 kertaa juurihoidossa yhden hampaan takia ja se on nyt valmis. Ei kipua, eikä irtoilevia paikkoja!
- hammashoitaja
uurihoito saattaa kestää useita viikkoja, riippuen monistakin asioista kuten hammaslääkärin ruuhkaisuus, onko hampaan sisältä satu kaikki hermot ym. pois, kuoleeko juuri helposti vai tarvitaanko vahvempia lääkkeitä, kuivuuko mhadollinen mätäpussi nopeasti jne.
Hampaaseesi nyt laitetut lääkkeet (mm. nk. biokalkki) tarvitsevat kunnolla vaikuttaakseen useita viikkoja (mieluiten yli kuukauden). Väliaikaisen paikka yleensä kestää hyvin tuohon saakka, mut jos se kuitenki irtoaa esim. syödessä niin käy lääkärillä laitattamassa uusi (ei tarvitse varata aikaa kuin 5 min.)- tietoa myös
5 min ei riitä, jos väliaikainen paikka on kokonaan lähtenyt pois.Näin käydessä juurikanavaan on päässyt sylkeä ym, vaatii uuden lääkkeenvaihdon.
- Kohtalontoveri
Mulla on kestänyt jo muutaman kuukauden!
Riippuu varmaan tapauksesta.
Hyvähän se olis tietysti hoitaa kuntoon nopeamminkin,mutta en ole saanut aikoja.Eipä ole särkenytkään.- ......
Joo,no mulle kun reilu vuos sitte alotettii juurihoito ni kävi niin että se hammas halkes ku söin.. en edes mitään "kovaa"..piti repiä koko hammas irti, mut onneks se oli sentää tuolla aika takana.. edellee välil vähän kipee.. =/
- hammaskeiju
mulla on juurihoito edessä ja kauhulla sitä odottelen kun muutenkin kammoan hammaslääkäreitä.
Siksi kyselisinkin teiltä jotka ovat sen kokeneet, että sattuuko se?- ihan_itte
mun on pakko sanoa,että kävin hoidattamassa juureni pari vuotta sitten yksityisellä.viisaudenhampaan takia,enää en vain muista niitä syitä moiseen.
mutta ei se ollut kamalaa,oli kuitenkin mukava setä sormet suussa ja selitys kävi koko ajan mitä teki eikä pitänyt kiirettä ollenkaan.käyntien välillä ei tehnyt myöskään yhtään kipeää ja syöminenkin onnistui ihan normaalisti.eli ei sattunut ainakaan omalla kohdallani.paljon puudutusainetta niin johan homma toimii! :) - A82
Ei tosiaankaan kannata pelätä juurihoitoa! Minulle tehtiin juurihoito poskihampaaseen ja hyvä puudutus kun oli, kipua ei tuntunut yhtikäs missään. Turha pelätä siis etukäteen :) Vähäsen siinä leuat väsyi, mutta muuten oli lasten leikkiä.
- Kivulias juurihoito
A82 kirjoitti:
Ei tosiaankaan kannata pelätä juurihoitoa! Minulle tehtiin juurihoito poskihampaaseen ja hyvä puudutus kun oli, kipua ei tuntunut yhtikäs missään. Turha pelätä siis etukäteen :) Vähäsen siinä leuat väsyi, mutta muuten oli lasten leikkiä.
Jos hammaslääkärisi ei käytä Mengelin otteita, niin voit saada hoidon kivuttomasti. Puudutus ei välttämättä tehoa, joten varaudu siihenkin. Kipu ei kuitenkaan tapa, mutta on epämiellyttävää.
- tazz
A82 kirjoitti:
Kiitoksia kun kerroit!
Tuo helpottaa hieman kammoa tulevasta.
Pakkohan sinne on mennä sattui tai ei, mutta ainahan sitä haluaa tietää mitä tuleman pitää =)
Mutta kiva kuulla ettei satu, pelkoni taisi sitten olla turha =9 onneksi - turhaa
tazz kirjoitti:
Kiitoksia kun kerroit!
Tuo helpottaa hieman kammoa tulevasta.
Pakkohan sinne on mennä sattui tai ei, mutta ainahan sitä haluaa tietää mitä tuleman pitää =)
Mutta kiva kuulla ettei satu, pelkoni taisi sitten olla turha =9 onneksiSe on kuin hyttysen purema verrattuna minkälaisia operaatoita voidaan tehdä ihmiselle.
Mieti...ja ole huoletta ! - kammoinen
turhaa kirjoitti:
Se on kuin hyttysen purema verrattuna minkälaisia operaatoita voidaan tehdä ihmiselle.
Mieti...ja ole huoletta !minun pelkoni tuosta kannustuksesta on vain 10.
- viki
Mulle tehtiin juurihoito tuossa syyskuun puolivälissä ja ne töhnät pitäs olla siellä ens vuoteen asti, eli vuoden alusta jatkaavat juurihoitoani, nii eiköhän ne sullakin pysy siellä!?
- åeopr
Kävin puoli vuotta sitten juurihoidossa. Ekalla kerralla putsattiin ja laitettiin ne lääkeaineet sisään. Toka aika oli viikon päästä edellisestä, ja silloin oli tarkoitus tehdä ihan pysyvä paikka. Jotain mutkia matkaan oli kuitenkin tullut, joten laitettiin taas niitä lääkeaineita, ja lopullinen paikka sitten taas viikon päästä.
- Nyssykkä
Luulen, että mulle tullaan pian tekemään juurihoito. Voisitteko te kertoa sattuuko se? Entä voiko se haitata koulunkäyntiä jos siellä koko ajan pitää käydä? Voiko niiden käyntikertojen jälkeen mennä tavallisesti kouluun? Vuotaako sieltä hampaista verta? :(
- Kauheasta tuskasta kokemus!...
Nyssykkä kirjoitti:
Luulen, että mulle tullaan pian tekemään juurihoito. Voisitteko te kertoa sattuuko se? Entä voiko se haitata koulunkäyntiä jos siellä koko ajan pitää käydä? Voiko niiden käyntikertojen jälkeen mennä tavallisesti kouluun? Vuotaako sieltä hampaista verta? :(
Mulle tehtiin keväällä hammaskiven poisto,jonkinlaisella harjalla tms.EI KOSKENUT YHTÄÄN!!!! Nyt syksyllä hammashoitaja poisti hammaskivet piikkiporalla...HIRVEÄ TUSKA!!! Vaikka olen jo iso mies ja en pienestä kivustavälitä,niin tälläistä tuskaa en melkein koskaan ole kokenut!! Hoituri raotti hiukan ientä aina hampaan kohdalla ja anto poran laulaa!!! Ihan hirveät kivut,sätkin ja nytkähtelin välillä.Eikö nuori hoitaja osannut oikein vai oliko kyseessä niin sanottu..."LADY DOMINA"!?!????
- hoidosta
Nyssykkä kirjoitti:
Ei vuoda verta, mutta sattua voi puudutuksesta huolimatta, koita vain kestää, kipu ei tapa.
Ei siellä yhtenään tarvitse juosta, riippuu mitä aikaväliä hammaslääkärisi suosittelee, viikon, kahden vai kuukauden väliä, riippuu tulehdusasteesta, jos ei tulehtunut noin viikon kuluttua seuraava käynti. Kouluun voi mennä normaalisti käsittelyn jälkeen. - Tuskaa täynnä!
Kauheasta tuskasta kokemus!... kirjoitti:
Mulle tehtiin keväällä hammaskiven poisto,jonkinlaisella harjalla tms.EI KOSKENUT YHTÄÄN!!!! Nyt syksyllä hammashoitaja poisti hammaskivet piikkiporalla...HIRVEÄ TUSKA!!! Vaikka olen jo iso mies ja en pienestä kivustavälitä,niin tälläistä tuskaa en melkein koskaan ole kokenut!! Hoituri raotti hiukan ientä aina hampaan kohdalla ja anto poran laulaa!!! Ihan hirveät kivut,sätkin ja nytkähtelin välillä.Eikö nuori hoitaja osannut oikein vai oliko kyseessä niin sanottu..."LADY DOMINA"!?!????
Juu, vastaavaa kokemusta piikillä hammaskiven poistoa. Sinne vaan ikenen alle ja raps! Aivan karmeeta!!! En tiedä, mitkä kiksit se oikein sai, kun niin innostuneena jatkoi vain hommaa, vaikka minäkin nytkähtelin välillä!
- hampaanne
Tuskaa täynnä! kirjoitti:
Juu, vastaavaa kokemusta piikillä hammaskiven poistoa. Sinne vaan ikenen alle ja raps! Aivan karmeeta!!! En tiedä, mitkä kiksit se oikein sai, kun niin innostuneena jatkoi vain hommaa, vaikka minäkin nytkähtelin välillä!
Hammaskivi muuodostuu nimenomaan ienrajalle ja hampaitten väleihin. Ei sitä voi poistaa osumatta ikeneeseen. Yllä tarkoitettu ´harjalla puhdistus´oli luultavasti tahnaputsi, joka ei kylläkään poista hammaskiveä vaan plakkia ja värjäytymiä. `Piikkipuhdistus´oli luultavasti käsi-instrumentti tai ultraäänilaite. Jälkimmäinen on ehkä potilaalle kivuliaampi, mutta säästää hoitajan kättä verrattuna käsi-intsrumenttiin.
Ja kaikkein helpoimmalla pääsette kun harjaatte hampaanne oikein ( niin että ne on myös harjattu, eikä vain sutaistu), käytätte hammaslankaa (hampaitten väleistä ette saa plakkia pois pelkällä harjalla) ja käytte säännöllisesti vastaanotolla puhdistuttamassa hampaanne.... - Kauheasta tuskasta kysymys!!!
hampaanne kirjoitti:
Hammaskivi muuodostuu nimenomaan ienrajalle ja hampaitten väleihin. Ei sitä voi poistaa osumatta ikeneeseen. Yllä tarkoitettu ´harjalla puhdistus´oli luultavasti tahnaputsi, joka ei kylläkään poista hammaskiveä vaan plakkia ja värjäytymiä. `Piikkipuhdistus´oli luultavasti käsi-instrumentti tai ultraäänilaite. Jälkimmäinen on ehkä potilaalle kivuliaampi, mutta säästää hoitajan kättä verrattuna käsi-intsrumenttiin.
Ja kaikkein helpoimmalla pääsette kun harjaatte hampaanne oikein ( niin että ne on myös harjattu, eikä vain sutaistu), käytätte hammaslankaa (hampaitten väleistä ette saa plakkia pois pelkällä harjalla) ja käytte säännöllisesti vastaanotolla puhdistuttamassa hampaanne....Huh-huh...kohta se taas alkaa!! Avaapas suu ja...VIUUUH..jyrsk,jyrsk...RUKS!! YM!!!............GUU U U UA AAAAHHH !!! ! !!
- ja käyty
hampaanne kirjoitti:
Ja kaikkein helpoimmalla pääsette kun harjaatte hampaanne oikein ( niin että ne on myös harjattu, eikä vain sutaistu), käytätte hammaslankaa (hampaitten väleistä ette saa plakkia pois pelkällä harjalla) ja käytte säännöllisesti vastaanotolla puhdistuttamassa hampaanne....Niinhän tässä tehdään! käydään säännöllisesti HAMMASLÄÄKÄRIN määräämässä tahdissa. Kerran menin aiemmin ja vit.......sitä papatusta. HÄN MÄÄRÄÄ tarkastusajat!
Pesen, langatan, tikutan, vielä pienet putsiharjat niihin väleihin joihin menee ja fluoritahnaa, pesu 3 x päivässä! Ja silti KIVEÄ TULEE! JA POISTO TUSKAISTA! Mitä helv....tässä enää voi tehdä??????? - Kauheasta tuskasta kysymys!...
ja käyty kirjoitti:
Niinhän tässä tehdään! käydään säännöllisesti HAMMASLÄÄKÄRIN määräämässä tahdissa. Kerran menin aiemmin ja vit.......sitä papatusta. HÄN MÄÄRÄÄ tarkastusajat!
Pesen, langatan, tikutan, vielä pienet putsiharjat niihin väleihin joihin menee ja fluoritahnaa, pesu 3 x päivässä! Ja silti KIVEÄ TULEE! JA POISTO TUSKAISTA! Mitä helv....tässä enää voi tehdä???????Ei sille mitään oikein voi!! Joillekin sitä hammaskiveä vain tulee ja joillekin ei. Joten ole vain kiltti poika ja anna Tohtori Mengelen hampaidesi hermoja poralla kutitella!!!!!!!!!!!
- jellona
hoidosta kirjoitti:
Ei vuoda verta, mutta sattua voi puudutuksesta huolimatta, koita vain kestää, kipu ei tapa.
Ei siellä yhtenään tarvitse juosta, riippuu mitä aikaväliä hammaslääkärisi suosittelee, viikon, kahden vai kuukauden väliä, riippuu tulehdusasteesta, jos ei tulehtunut noin viikon kuluttua seuraava käynti. Kouluun voi mennä normaalisti käsittelyn jälkeen.Kävin YHDEN hampaan takia 8 kertaa juurihoidossa vähän väliä. Ajat siirtyivät usein noin viikolla, koska hammaslääkäri oli sairas, joten hoito pitkittyi. Kokemuksesta jäi hammasläärärikammo, joten ei ole tullut käytyä nyt pariin vuoteen hammaslääkärissä. Kuinka monta kertaa teillä muilla on kestänyt juurihoito?
- vuonna 1998
jellona kirjoitti:
Kävin YHDEN hampaan takia 8 kertaa juurihoidossa vähän väliä. Ajat siirtyivät usein noin viikolla, koska hammaslääkäri oli sairas, joten hoito pitkittyi. Kokemuksesta jäi hammasläärärikammo, joten ei ole tullut käytyä nyt pariin vuoteen hammaslääkärissä. Kuinka monta kertaa teillä muilla on kestänyt juurihoito?
eikä ole päättynyt vieläkään.
Kaikki alkoi siitä kun..... hammas halkesi, eli puolet pois. Hammas oli aiemmin juurihoidettu ja siksi ehkä hauras. Hammas on ns. kolmonen, eli näkyvä, joten siihen laitettiin muovinen osakruunu.Luulen, että sen kiinnittämiseksi on jouduttu laittamaan tavaraa melkoisesti juurikanavaan. Hammas on ollut kivulias koko tämän 7-vuotta, mikä aika on sen "korjaamisesta". Olen käynyt vuosittain 2-3-kertaa hammaslääkärilläni näyttämässä ja vaatimassa toimenpiteitä sen korjaamiseksi. Hän sanoo ongelman olevan purennassa ja hän on hionut sitä jokaisella käyntikerralla, mutta itse en sitä usko, että ongelma on purennasta johtuva. Hammas on kipeä ja sen ympäriltä ien on arka ja vuotaa verta, joskus runsaastikin. Olen 7-vuotta joutunut käyttämään Burana 600 päivittäin, mikä ei ole suositeltavaakaan. Olen tähän saanut reseptin työterveyslääkäriltä. Vuosien myötä ongelma on vain pahentunut. Tuntuu kuin puoli päätä olisi turvoksissa ja tästä hampaasta johtuva kipu on ajoittain sietämätön.
Miksi hammaslääkäri ei poista hammasta, vaikka olen sitä ehdottanut? Miksi hän ei voi edes avata sitä ja katsoa mikä kivun aiheuttaa? Voisiko siellä olla joku kiinnityspiikki tai halkeama joka aiheuttaa tämän kivun? Voisiko hampaan poisto aiheuttaa odottamattomia komplikaatioita? Onko hoito hänen mielestään liian kallis minulle ja pelkääkö hän että en pysty sitä maksamaan. Joku selittämätön syy tähän "hoitamattomuuteen" on.
Olen ollut saman hammaslääkärin potilaana yli 35-vuotta.Hän on pätevänä pidetty ja asiakkaat kehuvat hyväksi lääkäriksi. Pitäisikö minun vaihtaa hammaslääkäriä?
Pitkään en aio enää tätä hammasongelmaa pitää, koska se vaikeuttaa jo keskittymiskyyni ja valvottaa öisin säännöllisesti.Olen ajatellut itse poistaa sen sopivilla pihdeillä. Mikä on hoitavan hammaslääkärin vastuu tässä tapauksessa, kun en ole hoitoa saanut, vaikka omasta mielestäni olisin sitä tarvinnut? - Herkkäkö?
vuonna 1998 kirjoitti:
Kaikki alkoi siitä kun..... hammas halkesi, eli puolet pois. Hammas oli aiemmin juurihoidettu ja siksi ehkä hauras. Hammas on ns. kolmonen, eli näkyvä, joten siihen laitettiin muovinen osakruunu.Luulen, että sen kiinnittämiseksi on jouduttu laittamaan tavaraa melkoisesti juurikanavaan. Hammas on ollut kivulias koko tämän 7-vuotta, mikä aika on sen "korjaamisesta". Olen käynyt vuosittain 2-3-kertaa hammaslääkärilläni näyttämässä ja vaatimassa toimenpiteitä sen korjaamiseksi. Hän sanoo ongelman olevan purennassa ja hän on hionut sitä jokaisella käyntikerralla, mutta itse en sitä usko, että ongelma on purennasta johtuva. Hammas on kipeä ja sen ympäriltä ien on arka ja vuotaa verta, joskus runsaastikin. Olen 7-vuotta joutunut käyttämään Burana 600 päivittäin, mikä ei ole suositeltavaakaan. Olen tähän saanut reseptin työterveyslääkäriltä. Vuosien myötä ongelma on vain pahentunut. Tuntuu kuin puoli päätä olisi turvoksissa ja tästä hampaasta johtuva kipu on ajoittain sietämätön.
Miksi hammaslääkäri ei poista hammasta, vaikka olen sitä ehdottanut? Miksi hän ei voi edes avata sitä ja katsoa mikä kivun aiheuttaa? Voisiko siellä olla joku kiinnityspiikki tai halkeama joka aiheuttaa tämän kivun? Voisiko hampaan poisto aiheuttaa odottamattomia komplikaatioita? Onko hoito hänen mielestään liian kallis minulle ja pelkääkö hän että en pysty sitä maksamaan. Joku selittämätön syy tähän "hoitamattomuuteen" on.
Olen ollut saman hammaslääkärin potilaana yli 35-vuotta.Hän on pätevänä pidetty ja asiakkaat kehuvat hyväksi lääkäriksi. Pitäisikö minun vaihtaa hammaslääkäriä?
Pitkään en aio enää tätä hammasongelmaa pitää, koska se vaikeuttaa jo keskittymiskyyni ja valvottaa öisin säännöllisesti.Olen ajatellut itse poistaa sen sopivilla pihdeillä. Mikä on hoitavan hammaslääkärin vastuu tässä tapauksessa, kun en ole hoitoa saanut, vaikka omasta mielestäni olisin sitä tarvinnut?Samantapaisia kokemuksia on minullakin ollut vuosikausia. Minun ongelmahampaani ei ihan noin kipeä ole ollut, mutta painoarka se on. Aina välillä kitalaen puoleinen ienkin turpoaa. Epäilen, että poskiontelon krooninen tulehdus on ongelmahampaan syytä. Monenlaista harmia hampaasta on ollut. - Aion vielä kerran avauttaa hampaan ja tutkituttaa, mikä oikein mättää. Sitten ei kai muuta keinoa ole kuin poistattaa se. Vai onko?
- hammaskivi..
Kauheasta tuskasta kokemus!... kirjoitti:
Entäs jos hammaskiveä ei poisteta ja se kasvaa syvemmälle ja syvemmälle ikenen alle. Voi olla jopa 6-10 mm syvällä ikenen alla.Siihen ei auta kuin ienleikkaus sanoi hammaslääkäri. Paras poistaa ajoissa kiun vielä vähemmällä pääsee.
- kivuliasta, muttei leikkaus
hammaskivi.. kirjoitti:
Entäs jos hammaskiveä ei poisteta ja se kasvaa syvemmälle ja syvemmälle ikenen alle. Voi olla jopa 6-10 mm syvällä ikenen alla.Siihen ei auta kuin ienleikkaus sanoi hammaslääkäri. Paras poistaa ajoissa kiun vielä vähemmällä pääsee.
Se pitäisi saada myös KIVUTTOMASTIKIN pois! Eikös sitä mainosteta monellakin hammaslääkärillä KIVUTONTA HOITOA!
Minulle ainakin sanottiin IHME KYLLÄ, KUNNALLISELLA PUOLELLA kun sinne yksityispuolen karmean kivuliaan hammaskiven poiston seurauksena vaihdoin paikkaa, että kun mennään ikenen alle on laitettava puudutetta!
Leikattukin muuten on ja ei se ollut läheskään niin KAMALAA, kuin hammaskiven poisto. Että turhaa pelottelua leikkauksella. - poistettiin
vuonna 1998 kirjoitti:
Pitkään en aio enää tätä hammasongelmaa pitää, koska se vaikeuttaa jo keskittymiskyyni ja valvottaa öisin säännöllisesti.Olen ajatellut itse poistaa sen sopivilla pihdeillä. Mikä on hoitavan hammaslääkärin vastuu tässä tapauksessa, kun en ole hoitoa saanut, vaikka omasta mielestäni olisin sitä tarvinnut?tällaiset ongelmahampaat ja jonkin aikaa poiston jälkeen molemmille tuli toispuoleinen halvaus. Voiko halvauksen aiheuttaa hampaan poisto? Nyt molemmat ovat jo kuolleet ja kolmas työtoveri on kokenut saman.Häneltä poistettiin hammas ja jonkin ajan kuluttua tuli huimauskohtaus, joka vei hänet sairaalaan kuukausiksi, koska verisuoni oli katkennut päästä. Vaikeiden leikkausten jälkeen hänelle on asennettu "putki" päästä kehoon, kuljettamaan ylimääräistä nestettä pois.
Voiko hampaat ja niiden poisto aiheuttaa näitä ongelmia, joita kuvasin edellä, vai onko vain sattumaa, että näille kolmelle on käynyt näin?Muuten, tuli mieleeni, että onko tutkittu hampaiden osuutta altzheimerin taudin ja dementian synnyssä? Tulehduksillahan tietääkseni on osuutta ko. taudin kehittymiseen.Hampaathan sijaitsevat melko lähellä aivoja, joten luulisi niillä olevan jotain yhteyttä keskenään.
Hammaslääketiede on mielestäni liikaa keskittynyt bisnekseen ja eriytynyt/tetty muusta lääketieteestä.Ihminenhän on kokonaisuus ja kipeä hammas vaikuttaa ihmisen fyysiseen ja psyykkiseen hyvinvointiin nekatiivisesti.
- juuri
hoidosta.
- kauan, ajasta
päätellen. Oliko suurikin onkalo ja joutuiko hinkkaamaan kovastikin?
- Mulla juurihoito
Niin mulla on siis juurihoito tossa n. 2 tunnin päässä ja aivan hirvee hammaslääkäri kammo, ne on tehny melkein kaiken väärin, mitä ikinä voikaan, ja nyt pitäs mennä siihen "hirveimpään".
Mä en halua, en todellakaan kestä... Vittu jos se sattuu yhtään niin ammun joka hemmetin hammaslääkärin, äärh ne laitto kerran mulle tonne taakse paikan niin että se ei koskenut ikeneen, joten yöllä purin hampaitani yhteen ja purin sen paikan kasaan, joka taas johti siihen että JOKA IKINEN HAMPAANI ON NYT EPÄSUORASSA!!! Ja mitä hammaslääkärit siiehn vastasivat oli, että : "Kunhan saat purtua, ei sillä ulkonäöllä väliä ole." Ei ehkä heille.
Ja haluan vielä huomauttaa että joudun juurihoitoon sen takia että olen kolauttanut hampaani johonkin, enkä sen että en olisi pessyt niitä. - Anonyymi
Minulle tehtiin jonkinlainen juuri hoito aikoinaan.Kas näin homma hoitui.Johtava hammaslääkäri kaivoi jollain piikillä hammasta ja haisteli välillä että haisiko tikku pahalle mädännykset.Juu aika katkut tuli ja taas se sohlaus alkoi.Samalla vesseli kertoi perheasiansa vastaanottoapulaiselle,lähinnä lasten tekemisiä.Potilas meinasi kuolla nauruun.Parodontiitista ei tiennyt lääkäri
kuin että outo mysteeri kun ihmettelin kun hammas muuti asentoa suuleikkauksen jälkeen viisaudenhampaat leikattiin.
Naurettiin ko.lääkärillä kuollakseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823450
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 621754
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628