Ibuprofeeni + Panacod

samanaikainen käyttö?

Sain kauheaan hammassärkyyn Panacod-reseptin. Aamupäivällä olen joutunut ottamaan 2 x 400mg Ibusalia eikä se tunnu riittävän. Voinko aloittaa Panacodien käytön jo nyt, vaikka Ibusalia lienee vielä elimistössä? Siis onko ibuprofeenin ja parasetamolin samanaikaisesta käytöstä haittaa?

15

23195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminen

      Ei samaan aikaan noita mömmöjä!!!

      Niistä ei lue tuoteselosteessa, sais kyllä lukea.

    • jsdklsigs

      Itse syön jatkuvasti kipuihin Panacodia ja Buranaa, lyhytaikaisessa käytössä haittaa ei ole senkään vertaa.

    • UrbanPuoskari

      Ibuprofeenia pitää vetästä 2,5 grammaa, jotta hampaan(hermo)särky tokenee; eli 6 tabua. Ei akuuttiin särkyyn harvoin käytettynä vaikuta munuaisiin, särky kyllä lähtee.
      Tulehduslääkkeitä molemmat, sekakäyttö ei ole sen vaarallisempaa kuin yhden aineen käyttö.
      Varmin vapaasti saatava lääke olisi tietysti aspiriini; maailman tutkituin tuote.

      • kylläkään ole

        tulehduskipulääke, ainoastaan kipulääke!


      • pihalla urbanpuoskari

        jos tuohon vielä sotkee aspiriinin niin huonoa tekee. Panacodia ja buranaa voi syödä yhtä aikaa, joista b on tulehduskipulääke ja p on ainakin yhtä tehokas kuin aspirin. Aspirinin nauttimisesta voi seurata mm. ikävät limakalvovauriot ja -verenvuodot tai aivoverenvuoto, eikä sitä saa missään nimessä ottaa buranan kanssa kipulääkkeenä.


      • Viikatenainen

        Ibuprofeenin suositeltu maksimipäiväannos on 2,4 grammaa... on se hienoa että joku osaa "neuvoa"...


      • empä tiedä
        Viikatenainen kirjoitti:

        Ibuprofeenin suositeltu maksimipäiväannos on 2,4 grammaa... on se hienoa että joku osaa "neuvoa"...

        Mulla se Burana menee annoksella 600 mg x5 = 3g


      • Viikatenainen
        empä tiedä kirjoitti:

        Mulla se Burana menee annoksella 600 mg x5 = 3g

        Burana 600 on reseptilääke, ja lääkärisi on varmaankin laittanut tuohon reseptiin sen kuuluisan sic! -merkinnän, jolloin maksimiohjeannos ylittyy tietoisesti. Syö miten lääkäri määrää.


      • merkintää
        Viikatenainen kirjoitti:

        Burana 600 on reseptilääke, ja lääkärisi on varmaankin laittanut tuohon reseptiin sen kuuluisan sic! -merkinnän, jolloin maksimiohjeannos ylittyy tietoisesti. Syö miten lääkäri määrää.

        se tulee vasta kun lääke menee x6.


    • tilapäisesti

      Parasetamoli ja ibuprofeeni vaikuttavat eri mekanismeilla ja metaboloituvat eri osissa elimistöä, joten tilapäisesti voi käyttää päällekäin. Esimerkiksi nielurisaleikkauksen jälkihoitona käytetään nimenomaan Panacodin ja jonkun tulehduskipulääkkeen (esim. naprokseeni, ketoprofeeni, ibuprofeeni) yhdistelmää. Pitkäaikaisessa käytössä toki haitatkin ovat suuremmat, mutta tuskin hammassäryn takia lääkkeitä viikkotolkulla tarvitsee nappaillakaan...

    • Ovidiu

      ...Panacod No: XX ja Ibuxin 600 mg No: XXX viisaudenhampaiden poiston jälkeiseen kipuun, särkyyn ja turvotukseen. Eli on aivan normaalia käyttää ibuprofeenia ja kodeiini-parasetamoliyhdistelmävalmistetta yhdessä.

      Tosin ihmettelen, miksi niin vähän tunnutaan määräävän Ardinexia (kodeiini ibuprofeeni).

      • pikkis

        Ardinex tuntuu olevan kovin tuntematon lääke, itsekin olen joutunut usein lääkärille selittämään miksi käytän sitä enkä Panacodia (minulla on vammaperäinen iskiaskipu joka ajoittain ärtyy ja siihen ei panacod auta, ardinex kylläkin). Ja juuri hammassärkyyn se on aivan lyömätön.


      • lääkee
        pikkis kirjoitti:

        Ardinex tuntuu olevan kovin tuntematon lääke, itsekin olen joutunut usein lääkärille selittämään miksi käytän sitä enkä Panacodia (minulla on vammaperäinen iskiaskipu joka ajoittain ärtyy ja siihen ei panacod auta, ardinex kylläkin). Ja juuri hammassärkyyn se on aivan lyömätön.

        Morfiinijohdannaiset, kuten Indalgin, ovat tuohon kipuun paljon parempia kuin nuo vatsaa syövät höpöhöpö -mukamas kipulääkkeet.


    • kurkkaappas

      on kyllä siitä oma näkenys voiko panacodia ja ibuprofeeniä käyttää saman aikaisesti,mun mies otti buranaa ja panacoolia hermorata särkyihin. ja oli saada myrkytyksen yhteisvaikutuksen aikaan saannoksesta.onneksi kädet sittemmin leikattiin ja lääkettä ei tarvittu, että siitä voi päätellä mitä se tekee.katso sivu 5 ja niki tipi,hänelläkin on kerrottavaa

    • niin yksilöllistä

      Joillekin panadol ei yksinkertaisesti sovi, sehän sama juttu jokaisen lääkkeen kohdalla; milloinkaan ei varmaan tuu lääkettä, joka sopisi kaikille. Tiedän vuosien takaa yhden vanhuksen joka ensimmäisestä panadol tabletista meni koomaan eikä herännyt siitä enää, maksa petti. En tiedä mitä muita sairauksia hänellä oli, oliko edes tiedossa että hänellä olisi maksasairaus tai oliko hän joskus käyttänyt paljon paracetamolia. Maksasairautta sairastavat eivät saisi käyttää paracetamolivalmisteita. Alkoholinkäyttäjät muodostavat tässä suhteessa oman erityisen ryhmän. minä en ainakaan uskalla käyttää yhtään alkoholia paracet. käytön vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe