Sain kauheaan hammassärkyyn Panacod-reseptin. Aamupäivällä olen joutunut ottamaan 2 x 400mg Ibusalia eikä se tunnu riittävän. Voinko aloittaa Panacodien käytön jo nyt, vaikka Ibusalia lienee vielä elimistössä? Siis onko ibuprofeenin ja parasetamolin samanaikaisesta käytöstä haittaa?
Ibuprofeeni + Panacod
15
24681
Vastaukset
- ihminen
Ei samaan aikaan noita mömmöjä!!!
Niistä ei lue tuoteselosteessa, sais kyllä lukea. - jsdklsigs
Itse syön jatkuvasti kipuihin Panacodia ja Buranaa, lyhytaikaisessa käytössä haittaa ei ole senkään vertaa.
- UrbanPuoskari
Ibuprofeenia pitää vetästä 2,5 grammaa, jotta hampaan(hermo)särky tokenee; eli 6 tabua. Ei akuuttiin särkyyn harvoin käytettynä vaikuta munuaisiin, särky kyllä lähtee.
Tulehduslääkkeitä molemmat, sekakäyttö ei ole sen vaarallisempaa kuin yhden aineen käyttö.
Varmin vapaasti saatava lääke olisi tietysti aspiriini; maailman tutkituin tuote.- kylläkään ole
tulehduskipulääke, ainoastaan kipulääke!
- pihalla urbanpuoskari
jos tuohon vielä sotkee aspiriinin niin huonoa tekee. Panacodia ja buranaa voi syödä yhtä aikaa, joista b on tulehduskipulääke ja p on ainakin yhtä tehokas kuin aspirin. Aspirinin nauttimisesta voi seurata mm. ikävät limakalvovauriot ja -verenvuodot tai aivoverenvuoto, eikä sitä saa missään nimessä ottaa buranan kanssa kipulääkkeenä.
- Viikatenainen
Ibuprofeenin suositeltu maksimipäiväannos on 2,4 grammaa... on se hienoa että joku osaa "neuvoa"...
- empä tiedä
Viikatenainen kirjoitti:
Ibuprofeenin suositeltu maksimipäiväannos on 2,4 grammaa... on se hienoa että joku osaa "neuvoa"...
Mulla se Burana menee annoksella 600 mg x5 = 3g
- Viikatenainen
empä tiedä kirjoitti:
Mulla se Burana menee annoksella 600 mg x5 = 3g
Burana 600 on reseptilääke, ja lääkärisi on varmaankin laittanut tuohon reseptiin sen kuuluisan sic! -merkinnän, jolloin maksimiohjeannos ylittyy tietoisesti. Syö miten lääkäri määrää.
- merkintää
Viikatenainen kirjoitti:
Burana 600 on reseptilääke, ja lääkärisi on varmaankin laittanut tuohon reseptiin sen kuuluisan sic! -merkinnän, jolloin maksimiohjeannos ylittyy tietoisesti. Syö miten lääkäri määrää.
se tulee vasta kun lääke menee x6.
- tilapäisesti
Parasetamoli ja ibuprofeeni vaikuttavat eri mekanismeilla ja metaboloituvat eri osissa elimistöä, joten tilapäisesti voi käyttää päällekäin. Esimerkiksi nielurisaleikkauksen jälkihoitona käytetään nimenomaan Panacodin ja jonkun tulehduskipulääkkeen (esim. naprokseeni, ketoprofeeni, ibuprofeeni) yhdistelmää. Pitkäaikaisessa käytössä toki haitatkin ovat suuremmat, mutta tuskin hammassäryn takia lääkkeitä viikkotolkulla tarvitsee nappaillakaan...
- Ovidiu
...Panacod No: XX ja Ibuxin 600 mg No: XXX viisaudenhampaiden poiston jälkeiseen kipuun, särkyyn ja turvotukseen. Eli on aivan normaalia käyttää ibuprofeenia ja kodeiini-parasetamoliyhdistelmävalmistetta yhdessä.
Tosin ihmettelen, miksi niin vähän tunnutaan määräävän Ardinexia (kodeiini ibuprofeeni).- pikkis
Ardinex tuntuu olevan kovin tuntematon lääke, itsekin olen joutunut usein lääkärille selittämään miksi käytän sitä enkä Panacodia (minulla on vammaperäinen iskiaskipu joka ajoittain ärtyy ja siihen ei panacod auta, ardinex kylläkin). Ja juuri hammassärkyyn se on aivan lyömätön.
- lääkee
pikkis kirjoitti:
Ardinex tuntuu olevan kovin tuntematon lääke, itsekin olen joutunut usein lääkärille selittämään miksi käytän sitä enkä Panacodia (minulla on vammaperäinen iskiaskipu joka ajoittain ärtyy ja siihen ei panacod auta, ardinex kylläkin). Ja juuri hammassärkyyn se on aivan lyömätön.
Morfiinijohdannaiset, kuten Indalgin, ovat tuohon kipuun paljon parempia kuin nuo vatsaa syövät höpöhöpö -mukamas kipulääkkeet.
- kurkkaappas
on kyllä siitä oma näkenys voiko panacodia ja ibuprofeeniä käyttää saman aikaisesti,mun mies otti buranaa ja panacoolia hermorata särkyihin. ja oli saada myrkytyksen yhteisvaikutuksen aikaan saannoksesta.onneksi kädet sittemmin leikattiin ja lääkettä ei tarvittu, että siitä voi päätellä mitä se tekee.katso sivu 5 ja niki tipi,hänelläkin on kerrottavaa
- niin yksilöllistä
Joillekin panadol ei yksinkertaisesti sovi, sehän sama juttu jokaisen lääkkeen kohdalla; milloinkaan ei varmaan tuu lääkettä, joka sopisi kaikille. Tiedän vuosien takaa yhden vanhuksen joka ensimmäisestä panadol tabletista meni koomaan eikä herännyt siitä enää, maksa petti. En tiedä mitä muita sairauksia hänellä oli, oliko edes tiedossa että hänellä olisi maksasairaus tai oliko hän joskus käyttänyt paljon paracetamolia. Maksasairautta sairastavat eivät saisi käyttää paracetamolivalmisteita. Alkoholinkäyttäjät muodostavat tässä suhteessa oman erityisen ryhmän. minä en ainakaan uskalla käyttää yhtään alkoholia paracet. käytön vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111