Raamatun lukeminen saa mut vaan vihaamaan Jumalaa, siis VT:n monet kertomukset, hän vaikuttaa niin epäoikeudenmukaiselta että en voi käsittää, en voi rakastaa Jumalaa millään, mutta haluaisin janota ja kaivata ja etsiä häntä... mitä tehdä???
Apua! Vihaan Jumalaa...
24
805
Vastaukset
- EpäileväTuomas
Avaappa Raamattu vaikka ensin Johanneksen evankeliumista, ja lue sitten Johanneksen kirjeet. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että sieltä löytyy Raamatun "parhaat" kohdat.
- Lily
Kiitos auttamisyrityksestä... nuo kivat kohdat vaan ei poista niitä kauheita kohtia, joita on ihan liikaa... ja uskon pitäs perustua Raamattuun, omat tuntemukset voi erehtyä jne...
En tajua, kuinka enää koskaan voisin tuntea lapsenomaista luottamusta Jumalaa kohtaan silleen et ajattelisin et Jumala on täydellisen hyvä ja ihana ja ei mitään ongelmaa. Aina semmonen "skeptismi" jää varjostamaan uskoani.. kun koen Jumalan hyväksi, kohta Raamatunluvussani etenen taas johonkin kohtaan joka tuottaa suuria ongelmia. Vika on varmaan mussa kun en ole kuullu et muilla menis näin. Rukoilen kyllä aina ennen raamatunlukua et tajuisin oikein
- Qadesha
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001328&posting=22000000010992052
Mielenkiintoinen mielipide asian tiimoilta. - Etsijä
Kirjoititpa todella tärkeästä aiheesta.
Jokaisella meillä on PALJON asioita, joista meille on jäänyt paha mieli, ja joita emme ole saaneet riittävästi puretuksi. Jopa raamatustakin löytyy paljon asioita, jotka suututtavat ja harmittavat - tosin, tällöin väittäisin kyllä, että kyse on vain siitä, että emme ole ymmärtäneet kaikkea Jumalan tarkoittamalla tavalla, koska Jumala ei millään asialla ikinä tarkoita pahaa.
Jokatapauksessa, Jumala on ainoa taho, jolle sun on IHAN KAIKKI asiat turvallista purkaa.
Jumala on kuin erittäin vahvan itsetunnon omaava ihmis-isäkin, joka sanoo: "Lapseni, kyllä sinä saat minua vihata, vihaa vain ja itke ja huuda. Minä toimin sittenkin sinun parhaaksesi.".
Jos purat kiukkuasi ja pettymystäsi asioista Jumalalle, Hän on kiitollinen siitä, että kohdistat tunteesi Häneen - silloinhan sinä uskot Hänen olemassaoloonsa! :))))
Anna mennä vain, pura ja huuda ja kiukuttele Jumalalle niin paljon kuin kerkiät. Lopulta saat huomata, että kiukkusi onkin mystisellä tavalla laantunut... Usko pois, puhun omasta kokemuksesta.
Purettuasi höyryjä saatkin sitten kokea sitä, että Jumala kantaa sinua.
Siunausta!! - Voit löytää...
Minulle Jumala on näyttäytynyt hiljaisen meditaation, rukousten ja rituaalien kautta ehdottomana rakkautena. Hyvin erilailsena kuin VT:n kuvaama Jumala. Uskon että Hänellä on monet kasvot, yhtä monet kuin on ihmisiäkin. Puhuttele Häntä, pyydä Häntä ilmaisemaan itsesi sinulle... Hän saattaa näyttäytyä Jumalana tai Jumalattarena. Ota Hänen rakkautensa vastaan, ennen kaikkea, etsi itse äläkä kysele valmiita oppeja!
Koet tarvitsevasi Jumalaa ja Hän on luonut sinut elämään yhteydessään. Älä lakkaa etsimästä ennenkuin löydät. Ole varma että Hän on läsnä kaikkialla ja ennen kaikkea ole varma että Hän rakastaa, hyväksyy ja välittää!
Siunausta! - Lily
..kai tästä pitää yrittää eteen päin. Ongelma on, että pelkään kehitteleväni Jumalasta harhakuvia, ellen lue säännöllisesti Raamattua. Eli en uskalla jättää lukematta ja etsiä Jumalaa ilman sitä... VT ja UT molemmat kuuluvat meille lahjaksi annettuun "oppimateriaaliin". Jotenki sellanen epätoivo vaan iskeny, etten enää pääse tästä epäuskosta tai näistä epäilyksistä. Ja Jumalakin tuomitsee mut kun koen tällaisia vihantunteita häntä vastaan. No niin ei teistä kukaan tainnut ajatella kyllä. Tuntuu vaan pahalta ettei voi aidosti sanoa että "Jumala on hyvä", vaan tuo lause aiheuttaa jonkinlaista sisäistä ivaa "no just joo", "heh heh".
Ongelmia on paljon mut ei kai auta ku yrittää parhaansa sit vaikka loppuelämä...- Etsijä
En tiedä auttaako tämä sua, mutta voin todeta kokeneeni ihan täsmälleen samaa.
En mä ole voinut oikeasti ajatella Jumalaa hyväksi - olen ollut niin katkera ihan niistä asioista, mitä mun omassa elämässä on tapahtunut.
Mä myös olen sisäisesti kamppaillut tuosta, että voinko mä muka väittää Jumalan rakastavan.
Mutta sen voin sanoa sulle, että omalla kohdallani vihan purkaminen nimenomaan rakastavalle Isälle auttoi mua. Oli hetkiä, jolloin ajattelin, että pidä sitten koko typerä uskosi, kun kerran tää tältä tuntuu. Ja kuitenkin jonkin ajan päästä huomasin taas puhuvani Jumalalle. Ja koko ajan oon saanut pikkuhiljaa kasvaa uskossa.
Jos sä olet pyytänyt, niin Hän pitää kyllä kiinni, vaikka sinä päästäisitkin irti.
Ja yksi asia; omassa elämässä on syytäkin päästää tietystä omavoimaisuudesta irti. Pitää myöntää, että en mä tajua, en jaksa, enkä osaa.
Lapsikin oppii uimaan, kun tajuaa lakata räpistelemästä ja huomaa, että vesi kannattaa.
Me ollaan tavallaan lintuja häkissä, josta Jeesus on ottanut pohjan pois. Niin kauan kuin me räpistellään omin siivin, me nähdään vaan ne kalterit siinä ympärillä. Mutta kun me rohkeesti pudottaudutaan Jumalan käsille sieltä, niin maailma avautuu :) Ja Jumala kasvattaa sun omia siipiä koko ajan.
Sä oot just hyvällä tiellä. Siunausta! - Etsijä
Etsijä kirjoitti:
En tiedä auttaako tämä sua, mutta voin todeta kokeneeni ihan täsmälleen samaa.
En mä ole voinut oikeasti ajatella Jumalaa hyväksi - olen ollut niin katkera ihan niistä asioista, mitä mun omassa elämässä on tapahtunut.
Mä myös olen sisäisesti kamppaillut tuosta, että voinko mä muka väittää Jumalan rakastavan.
Mutta sen voin sanoa sulle, että omalla kohdallani vihan purkaminen nimenomaan rakastavalle Isälle auttoi mua. Oli hetkiä, jolloin ajattelin, että pidä sitten koko typerä uskosi, kun kerran tää tältä tuntuu. Ja kuitenkin jonkin ajan päästä huomasin taas puhuvani Jumalalle. Ja koko ajan oon saanut pikkuhiljaa kasvaa uskossa.
Jos sä olet pyytänyt, niin Hän pitää kyllä kiinni, vaikka sinä päästäisitkin irti.
Ja yksi asia; omassa elämässä on syytäkin päästää tietystä omavoimaisuudesta irti. Pitää myöntää, että en mä tajua, en jaksa, enkä osaa.
Lapsikin oppii uimaan, kun tajuaa lakata räpistelemästä ja huomaa, että vesi kannattaa.
Me ollaan tavallaan lintuja häkissä, josta Jeesus on ottanut pohjan pois. Niin kauan kuin me räpistellään omin siivin, me nähdään vaan ne kalterit siinä ympärillä. Mutta kun me rohkeesti pudottaudutaan Jumalan käsille sieltä, niin maailma avautuu :) Ja Jumala kasvattaa sun omia siipiä koko ajan.
Sä oot just hyvällä tiellä. Siunausta!... vielä piti sanoa, että Jumala ei tuomitse sinua.
Saatana se on, joka tuomitsee, haukkuu ja syyttää. Jumala haluaa Jeesuksen tekemän lunastuksen kautta vapauttaa sut saatanan vankeudesta.
En tiedä kärsitkö sä masennuksesta, mutta mä olen kärsinyt - ja mulle on sanottukin, että just masentuneena kaikki, mitä raamatussa sanotaan näyttää tosi uhkaavalle ja pelottavalle, ei osaa nähdä mitään muuta kuin määräyksiä ja syytöksiä. Mut se onkin kaikki saatanan valetta, ja harhaanjohtamista. - harrat
itselläni on ollut samanlaisia kokemuksia.Mutta olin eräässä raamattukoulussa 4 vuotta.Sinä aikana sain Jumalalta silmävoidetta että näin mistä semmoiset ajatukset tulevat jotka maalaavat Jumalan pahaksi.Voin sanoa sinulle että kaikki tälläiset ajatukset paljastautuivat valheiksi. Rukoile Jumalalta viisauden ja uuden ilmestyksen henkeä että tulisit tuntemaan hänet paremmin .Voin vain sanoa nyt että Jumala on rakkaus hän on ainoastaan hyvä,armollinen,oikeamielinen Maistakaa ja katsokaa kuinka hyvä on Herra.Ja katso raamatun Jeesusta hän on Jumalan kuva ja säteily.Katso ristille niin näät kuinka paljon hän sinua rakastaa.Siunausta sinulle uuden Jumalakuvan löytämisessä ja etsimisessä.
- Lily
harrat kirjoitti:
itselläni on ollut samanlaisia kokemuksia.Mutta olin eräässä raamattukoulussa 4 vuotta.Sinä aikana sain Jumalalta silmävoidetta että näin mistä semmoiset ajatukset tulevat jotka maalaavat Jumalan pahaksi.Voin sanoa sinulle että kaikki tälläiset ajatukset paljastautuivat valheiksi. Rukoile Jumalalta viisauden ja uuden ilmestyksen henkeä että tulisit tuntemaan hänet paremmin .Voin vain sanoa nyt että Jumala on rakkaus hän on ainoastaan hyvä,armollinen,oikeamielinen Maistakaa ja katsokaa kuinka hyvä on Herra.Ja katso raamatun Jeesusta hän on Jumalan kuva ja säteily.Katso ristille niin näät kuinka paljon hän sinua rakastaa.Siunausta sinulle uuden Jumalakuvan löytämisessä ja etsimisessä.
Just tuo ajatus on tietenkin itsellenikin tullut mieleen; että saatana saa tällaiset ajatukset mieelssäni aikaan. Mutta kuitenkin, ne perustuvat Raamatun teksteihin, jotka ovat totta. Tavallaan tuntuu vähän samalta kuin jos väitettäisiin, että se on saatanan minun päähäni laittama ajatus, että 2 2 tekee neljä...
Tuosta monet puhuu, että kun kohtaa Jumalan niin tajuaa että Jumala on hyvä. Ymmärtääkö ne vaikeat raamatunkohdat jotenkin uudella tavalla sitten? Niin että ne eivät enää näytäkään epäoikeudenmukaisilta vai eikö niille enää anna niin paljon arvoa vai mitä?.. miten asia ratkeaa?
Tuohonhan minä nimittäin juurikin pyrin. Mutta koska tähtään tuohon pisteeseen Raamatun avulla, lukemalla sitä, niin tilanne ei jotenkin pääse paranemaan. Olisiko hyvä jättää Raamatun lukeminen pois tai vähemmälle ehkä? - Etsijä
Lily kirjoitti:
Just tuo ajatus on tietenkin itsellenikin tullut mieleen; että saatana saa tällaiset ajatukset mieelssäni aikaan. Mutta kuitenkin, ne perustuvat Raamatun teksteihin, jotka ovat totta. Tavallaan tuntuu vähän samalta kuin jos väitettäisiin, että se on saatanan minun päähäni laittama ajatus, että 2 2 tekee neljä...
Tuosta monet puhuu, että kun kohtaa Jumalan niin tajuaa että Jumala on hyvä. Ymmärtääkö ne vaikeat raamatunkohdat jotenkin uudella tavalla sitten? Niin että ne eivät enää näytäkään epäoikeudenmukaisilta vai eikö niille enää anna niin paljon arvoa vai mitä?.. miten asia ratkeaa?
Tuohonhan minä nimittäin juurikin pyrin. Mutta koska tähtään tuohon pisteeseen Raamatun avulla, lukemalla sitä, niin tilanne ei jotenkin pääse paranemaan. Olisiko hyvä jättää Raamatun lukeminen pois tai vähemmälle ehkä?Mulle tuli mieleen ihan tällainen villi ajatus, enkä osaa tätä mitenkään teologisesti perustellakaan tms. - tää vain äkkiä ajateltuna tuntui jopa uskottavalta.
Mitäs jos ne vanhan testamentin jutut **tavallaan** kuvaavat sitäkin, miten ahdistavaa on elämä maailmassa, jota Jeesus ei vielä ole pelastanut (VT:n tapahtumathan sijoittuivat aikoihin ennen Jeesusta)??
Tuntuisiko ihan pöljältä? - Lily
Etsijä kirjoitti:
Mulle tuli mieleen ihan tällainen villi ajatus, enkä osaa tätä mitenkään teologisesti perustellakaan tms. - tää vain äkkiä ajateltuna tuntui jopa uskottavalta.
Mitäs jos ne vanhan testamentin jutut **tavallaan** kuvaavat sitäkin, miten ahdistavaa on elämä maailmassa, jota Jeesus ei vielä ole pelastanut (VT:n tapahtumathan sijoittuivat aikoihin ennen Jeesusta)??
Tuntuisiko ihan pöljältä?..ei pöljältä tunnu, monella tavoillahan asioita selitetään, mutta sit se ehkä, että... olisko Jumala voinu vanhan liiton aikaan toimia ihan oman olemuksensa ja vanhurskautensa vastaisesti? Voisiko hän nyt pitää sen aikaisia tekojaan pahoina? Tuskin sentään, Raamatun mukaan Jumala on muuttumaton eikä koskaan tee vääryyttä, ei sillon ennenkään... monimutkasta.
- tuhat75
että uskon tulisi perustua raamattuun. En näe tässä mitään järkeä. eikö puhdas usko lähde jokaisen omasta sydämestä. Että sydämessään haluaa toimia oikein vailla oman voiton pyydettä tai onnistumista toisten kustannuksella. Ei sen toteuttamiseen tarvita kirjaa joka on materiaa, kun taas usko henkistä. Jumala ei ole missään suhteessa epäoikeuden mukainen vaan antaa jokaiselle sen minkä hän on ansainnut. Tiedän että monelle uskossa oleminen on hirveä taakka ja ahdistavaa. Olisi ajettu kuin nurkkaan koska ei monesti ukalla mainita ajatuksistaan, pelkona toisten suhtautuminen niihin. Tai sitten joku vain tarjoaa sinulle raamattua, että käy lukemassa se ja se. Mutta auttaako se sinua. Uskon itsekin hyvin vahvasti tai voisinko sanoa, että tiedän Hänen olevan olemassa ja auttavan meitä eteenpäin olipa uskomme sitten mikä tahansa. Hän ei käännä kasvojaan ateistille, skeptikolle, häntä vihaavalle tai jollekin muulle sellaiselle. Nouseehan aurinkokin niin hyville kuin pahoillekin. Voin oikeastaan sanoa sinulle,että päädytpä mihin ratkaisuun tahansa uskosi suhteen, niin hän ei käännä sinulle kasvojaan. Mutta neuvon annan tähän lopuksi. Luota aina sydämesi ääneen, johtipa se sitten mihin tahansa. Se on meidän todellinen oppaamme.
toisten Kristittyjen yhteyttä ja pyydä Jumalaa avaamaan sydämesi ja mielesi Hänelle ja antamaan sinulle viisautta.Siunausta.
- Kiitos! Kysyisin vielä..
..että miksi ajattelet kristittyjen seuran olevan minulle avuksi? Kyllä siitä varmasti onkin, ja jo sitä harrastan, mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin :).
Kiitos! Kysyisin vielä.. kirjoitti:
..että miksi ajattelet kristittyjen seuran olevan minulle avuksi? Kyllä siitä varmasti onkin, ja jo sitä harrastan, mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin :).
Ihmisen ei ole hyväksi olla yksin.Voit sitä kautta löytää ihmisiä jotka osaavat antaa vastaukset kysymyksiin.Tiedän kokemuksesta.
Ja jokainen kristitty tarvitsee seurakuntayhteyttä.Että on ympärillä ihmisiä jotka voivat tukea näissä asioissa.
- uskollinen
Kristinuskon ajatus on juuri se, että kaikilla olis kivaa ja toisiamme rakastettaisiin. Voit olla varma, että Jumala sinua rakastaa. Ne Raamatun kertomukset kertovat inhimillisestä heikkoudesta.
Rakkautta sulle. Näköjään oot ymmärtänyt paljon, kun kaipaat hyvää. Olet jo löytänyt Jumalan, jos rakastat ja haluat olla hyvä. Kristinusko ei ole siinämielessä mikä tahansa usko, koska se nimenomaan tarkoittaa toisten rakastamista ja hyvän tahotoisuutta. Luota itseesi! - hyvä kokemus
Totta tuo reaktio, itsekin koin samalla tavalla joskus ja annoin asian olla.
Sitten vain tielleni tuli ihmisiä jotka kertoivat todellisesta uskosta, siitä mitä Jeesus kertoi.
Jeesushan kumosi vanhan lain eli vanhan testamentin säännöt sovittamalla meidän tähden synnit ristillä. Saimme osaksemme näin ollen armon ja se on aina olemassa.
Kaipaa ja etsi, mutta etsi sitä totuutta uudentestamentin puolelta. Jeesuksen sanat ovat avain asemassa.
Äläkä pakota itseäsi uskomaan, sillä usko ei tule teoilla vaan lahjana ja armosta ja iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta. Se on lahja.
Mutta saadaksesi tuon lahjan on sinun haluttava sitä ja tehtävä jotain sen eteen, kuten tutkimalla sanaa ja miettimällä mikä on oikein ja mikä on totuus.
Ja juuri sinulle oikealla tavalla ei kenenkään ihmisen määrittämällä tavalla vaan ainoastaan ja vain sinun oman kokemuksen mukainen usko Kaikkivaltiaaseen. - Rike
Jos lukisit Tuomo Mannermaan kauniin kirjan "Pieni kirja Jumalasta", vuoden 1995 kristilliseksi kirjaksi palkittu, ehkä ymmärtäisit Häntä vähän enemmän.
- 108
Näe, että kaikki on vaan mielesi toimintaa ja ole ihan Rauhassa. Mitään muuta ei ole Olemassa kuin Ikuinen Rauha. Näe, kuinka mielesi ryöstää sinulta Ikuisen Vapautesi. Heti kun oivallat, että kaikki on vaan mielen toimintaa, Olet. Mikään ei ole kateissa. Kaikki on hyvin.
- LoskaaJaPensseleitä
joka on hylännyt kristinuskon Raamatun lukemisen seurauksena.
Kyllä ne ristiriidat ja epäoikeudenmukaisuudet ovat siellä ihan oikeasti. Tämän havainnon hylkääminen muka Saatanan vaikutuksena on itsepetosta.
Suosittelisin, että tosiaankin jätät sen Raamatun lukemisen vähemmälle jos haluat pysyä kristittynä.
Tosin, ilman uskontoakin elämä voi olla hyvää ja onnellista, etkä varmaan jäisi mistään oleellisesta paitsi.
Kaikkea hyvää sinulle. - it's not because of you but...
herra tietää sen jo, HÄneltä ei voi salata mitään.
ole hänelle rehellinen :) Ihminen on vihannut Jumalaa syntiinlankeemuksesta saakka.
"Joka sanoo rakastavansa Herraa, mutta vihaa veljeään, on valehtelija..."
Joka päivä teemme veljiämme vastaan pahoja tekoja ja ajattelemme heistä pahoja ajatuksia.
Jumala on rakastava ja pyhä. Pyhyys tuntuu julmalta, mutta on välttämätön. Meille on annettu myös rakkaus, joka on pyhyyttäkin suurempi, mutta ei ristiriidassa sen kanssa, koska se on itse asiassa sama asia: Jumala.
"Laki tuli maailmaan jotta rangaistus tulisi suuremmaksi. Mutta missä rangaistus on tullut suureksi, siellä armo on tullut ylenpalttiseksi."
Se että viaton (Jeesus, maailmankaikkeuden luoja) kärsi rangaistuksen meidän puolestamme oli teko, joka vapautti meidät tuosta kauheasta Jumala vihasta (joka olisi täysin oikeutettua). "Se on täytetty." sanoi Herramme Kristus.
Tajuatko myös symboliikan, kun ihmisten piti valita kumpi tuomitaan: vaarallinen murhaaja (Barabbas) vai rakkauden lähettiläs (Jeesus, Jumalan poika, joka myös itse on Jumala). Syntinen (murhaaja) sai vapautuksen ja Jeesus ristiinnaulittiin.
Kristuksen pelastuksen vastaanottamalla saat TÄYDEN VAPAUTUKSEN kaikista synneistä, niin nykyisen, entisen, kuin tulevankin.
"Ei ole olemassa mitään kadotustuomiota niille, jotka Herraan uskovat"
Saatana vääristelee Raamatun sanomaa sokaisemalla ihmisen -> näkemään sen mikä tuntuu ankaralta ja vähättelemään sitä mikä tuo vapautuksen
Totuus on, että Jeesus voi olla paras ystäväsi tai kauhistuttavin tuomarisi - sinä valitset kumpi
Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon kanssanne.- Kinerma
Kerrot seuraavaa:
"Totuus on, että Jeesus voi olla paras ystäväsi tai kauhistuttavin tuomarisi - sinä valitset kumpi"
Missä tämä armo näkyy? Onko tosiaan ihmisen itsensä valittavissa syytetyn tai syyttömän osa. Mihin Jumalaa sitten enää tarvitaan, jos ihminen voi valita hyvän tai pahan niin kuin apteekin hyllyltä.
Armo on armoa eikä sitä voi ostaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422214- 241740
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271425- 1081247
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151219- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846