Olen käyttänyt jo tarpeeksi asti vatsahappojen kehittymistä estäviä lääkkeitä, niin käsikaupan kuin reseptillä (Lanzo Melt). Ei mitään apua. Hirveä närästys vaan Lanzoa käyttäessä.
Mikä mahtaisi olla sellainen lääke joka ei puutu hapon erittymiseen, vaan paremminkin muodostaa suojaavan kalvon vatsalaukun ja jos mahdollista ruokatorven alaosan pinnalle? Minulla oli joskus joku sentapainen käytössä, mutta en muista enää nimeä!
Entä olisikohan nestemäisestä piistä apua?
Mahalaukkua suojaava lääke?
15
5186
Vastaukset
- on tämä hankalaa
lisääntyny kun käytän somac,losek tai muu lääke ja todella tuntuu että pitäs keksiä joku parempi hoito.
- tunnut itse tietävän
hyvin tarkkaan, mikä sopii! Vai on ollut kerran hyvä lääke, selvitä se!
- Kenoviiva
Piti sitten päästä tuollainen "viisaus" murjaisemaan. Toivottavasti oma mahasi on joskus tässä kunnossa niin ei paljon naurata, ei varsinkaan vittuilu muiden taholta.
Jos ei tiedä vastausta, ei tarvitse vastata. (Lääkkeen nimeä.)
- neste
Gaviscon neste auttoi mulla närästykseen. Kai olet nostanut sängyn päätä noin 10 cm ylemmäksi kuin jalkopäätä, niin hapot eivät nouse yöllä suuhun? Mulle oli paras apu sängynpään nostaminen Gaviscon.
- röyhtäilijä
taas Gavikson tekee pahoinvointia,muuten olis hyvä.
- kannattaa kysyä
apteekkarilta tai proviisorilta.
- kysynyt apteekkarilta
Seuraavat 2 tuotetta, litkua ovat ei alumiinia olevia, voi olla muitakin...
- Alsucral on maha- ja pohjukaissuolihaavan sekä ruokatorven tulehduksen aiheuttamiin ylävatsan oireisiin, kuten närästykseen.
- Balancid Novum on liikahappoisuuden aiheuttamiin ylävatsavaivoihin ja närästykseen. - Kenoviiva
kysynyt apteekkarilta kirjoitti:
Seuraavat 2 tuotetta, litkua ovat ei alumiinia olevia, voi olla muitakin...
- Alsucral on maha- ja pohjukaissuolihaavan sekä ruokatorven tulehduksen aiheuttamiin ylävatsan oireisiin, kuten närästykseen.
- Balancid Novum on liikahappoisuuden aiheuttamiin ylävatsavaivoihin ja närästykseen.Alsucral näkyy olevan sukralfaatti-valmiste siinä missä tämä Antepsinkin minkä juuri ostin. Jos ei Al-alkuisessa tuotteessa ole alumiinia, niin johan on kumma.
Balancid Novumia olen syönyt öisin keskinkertaisella avulla.
- rapamaha
Antepsin? Löytyy tablettina ja mikstuurana. Se tosin sisältää juuri tuota alumiinia mutta toimii ainakin minulla kun joudun syömään särkylääkkeitä paljon.
- Kenoviiva
Aamulla tuossa selvittelin netistä, Yliopistollisen apteekin sivulta, asiaa ja tuon Antepsinin nimenomaan löysin. Piti siitä tännekin kirjoittamani mutta Suomi24 oli taas kerran jumissa.
Netissä mainittiin ko. tuotteessa olevan sukralfaattia ja innoissani kuvausta tutkittuani ostin (kallista) Antepsinia. Kotona meinasin repiä perseeni kun KUMMINKIN tuoteselosteessa sanotaan että sisältää alumiinia, jota olen koettanut välttää sen vuoksi että olen sitä tosi paljon jo syönyt.
No, täytyy vaan toivoa ettei tule jotain metallimyrkytystä kun näitä troppeja tässä vetää. Tämän Antepsin-paketin nyt tempaisen vielä ja sitten saa riittää tämä lääkkeen mussutus.
Kerron tänne JOS siitä oli apua. - huolestunut hoitsu
Kenoviiva kirjoitti:
Aamulla tuossa selvittelin netistä, Yliopistollisen apteekin sivulta, asiaa ja tuon Antepsinin nimenomaan löysin. Piti siitä tännekin kirjoittamani mutta Suomi24 oli taas kerran jumissa.
Netissä mainittiin ko. tuotteessa olevan sukralfaattia ja innoissani kuvausta tutkittuani ostin (kallista) Antepsinia. Kotona meinasin repiä perseeni kun KUMMINKIN tuoteselosteessa sanotaan että sisältää alumiinia, jota olen koettanut välttää sen vuoksi että olen sitä tosi paljon jo syönyt.
No, täytyy vaan toivoa ettei tule jotain metallimyrkytystä kun näitä troppeja tässä vetää. Tämän Antepsin-paketin nyt tempaisen vielä ja sitten saa riittää tämä lääkkeen mussutus.
Kerron tänne JOS siitä oli apua.Onhan sinulle tehty mahantähystys? Syyn selvittäminen olisi tärkeää. Jos ei ole ja olet pitkään kärsinyt oireistasi, vaadi se!
- olet onnistunut
huolestunut hoitsu kirjoitti:
Onhan sinulle tehty mahantähystys? Syyn selvittäminen olisi tärkeää. Jos ei ole ja olet pitkään kärsinyt oireistasi, vaadi se!
saamaan tutkimuksia vaatimalla. Kerro kuinka se onnistuu, niin minä yritän samalla tavalla.
Minun asialliset perustelut osataan kumota toisilla asiallisilla perusteluilla. Tai tällä hetkellä en saa sitä hoitoa terveyskeskuksessa, mikä on määrätty erikoissairaanhoidossa. Onneksi marraskuussa tulee sinne kontrollikäynti - saa nähdä miten sitten suu pannaan. - Kyllä vaan
olet onnistunut kirjoitti:
saamaan tutkimuksia vaatimalla. Kerro kuinka se onnistuu, niin minä yritän samalla tavalla.
Minun asialliset perustelut osataan kumota toisilla asiallisilla perusteluilla. Tai tällä hetkellä en saa sitä hoitoa terveyskeskuksessa, mikä on määrätty erikoissairaanhoidossa. Onneksi marraskuussa tulee sinne kontrollikäynti - saa nähdä miten sitten suu pannaan.Olen saanut pyytämäni kontrollit ja tutkimukset päääsääntöisesti. Terveyskeskus ei ole varsinainen pitkäaikaissairaan hoitopaikka. Siellä ei varmaan annetakkaan. Sairaalan polilla kyllä olen saanut, kun olen jutellut, että selvittäisikö se tai tämä tutkimus asiaa paremmin.
- Kenoviiva
huolestunut hoitsu kirjoitti:
Onhan sinulle tehty mahantähystys? Syyn selvittäminen olisi tärkeää. Jos ei ole ja olet pitkään kärsinyt oireistasi, vaadi se!
-95 UÄssä ja tähystyksessä, eikä mitään löytynyt. Sain silloin vatsahaavalääkkeen, joka auttoi, ja vuosikausia vaiva oli pois. En muista ko. lääkkeen nimeä.
Tutkimus oli niin hirveä että en siihen enää lähde ennenkuin tuntuu että henki on menossa, eli esim. oksennan tai ulostan verta. Minusta tuntui että tukehdun siihen putkeen sisälläni, ja kun paniikissa yritin repiä sitä pois, huusi lääkäri että menee kalliit koneet rikki.
Ei kiinnosta kuulla enää huutoa.
Toistaiseksi olen aina saanut ruokavaliota rukkaamalla ja näillä käsikaupan mömmöillä pötsini kuntoon; tällä kertaa vain jouduin syömään särkylääkkeitä niin pirusti hammassäryn takia että saa nähdä koska olen kondiksessa. Mutta reseptilääkkeitä en kyllä hanki enää koskaan, niistä se vasta hirveä olo tulee (se närästys)! - annetaan
Kyllä vaan kirjoitti:
Olen saanut pyytämäni kontrollit ja tutkimukset päääsääntöisesti. Terveyskeskus ei ole varsinainen pitkäaikaissairaan hoitopaikka. Siellä ei varmaan annetakkaan. Sairaalan polilla kyllä olen saanut, kun olen jutellut, että selvittäisikö se tai tämä tutkimus asiaa paremmin.
erikois- ja perusterveydenhuollon työnjaon mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022132Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121999Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56975Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39828- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734