Korealainen tuttavani toi auton mukanaan Koreasta(muuttoautona). Katsastuksessa auto ei mennyt läpi koska todistus säädöstenmukaisuudesta puuttuu. Otin yhteyttä maahantuojaan joka sai tietoja kyseistä autosta valmistenumeron mukaan. Maahantuoja lähetti todistuksen joka todistaa auton täyttävän eu-standardit mutta aken ja katsastusmiehen mukaan todistus on liian ylimalkainen eli yksityiskohdat puuttuu.
Ajattelin tehdä poikkeuslupa anomuksen tuttavani puolesta mutta en tiedä onko hänellä mahdollisuuksia saada hakemus läpi (maksaa kuulema n. 200 euroa). Hakemuksessa kehoitetaan tutustumaan lainsäädäntöön mutta se on valitettavasti "hebreaa" minulle... Onko kenelläkään ideoita miten saada auto baanalle Suomessa????
Auto Koreasta
2
1144
Vastaukset
- Vihainen Artsi
Valitettavasti Suomessa meidän täytyy elää AKE:n kanssa, jossa on pelkkä idioottien pohjasakka määräämässä millä ajoneuvolla saa ja millä ei saa ajaa Suomessa. Täysin naurettavia määräyksiä ja vaatimuksia, joilla ei ole käytännön kanssa mitään tekemistä.
Valitettavasti en osaa auttaa. Itse olen paininut AKE:n kanssa monesta lapsellisesta asiasta. Ja olen ollut vihainen monta kertaa. AKE:n ainoa tarkoitus on estää ja vaikeuttaa maahantuontia niin paljon kuin mahdollista. - kaaaako
Käy näyttämässä sitä autoa ja todistusta toisella "yksityisellä" katsastusasemalla on eroja toiset vaatii turhia papereita toisilla menee helpommin läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3472969Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991275Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591225- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837