Helsingin kaupunginosat

n_18

Olen muuttamassa todennäköisesti Helsinkiin, ja tiedustelisinkin, että mistä kaupunginosasta EI ainakaan kannata hankkia asuntoa? ONko olemassa sellaisia kaupunginosia, joita tulisi välttää?

18

4398

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kriteerit

Niin, jäi vähän roikkumaan ilmaan.

Millainen kaupunginosa on se, jossa et haluaisi asua? Vähän tarkemmin noita kriteerejä, niin voit saada muutakin kuin mielipiteitä/asenteita, joiden asiallisuudesta koskaan voi olla varma

• Jone xxxxxxx

Jos pidät juopoista, narkkareista ja mielenterveyspotilaista, Roihuvuori on valintasi. Muussa tapauksessa kannattaa välttää.

• Kontulan keisari

Älä muuta tänne. Mene Keravalle.

• lalsk

Mee vaikka eiraan ja mitä niitä nyt on sillä etelä helsinkii....

Jos ei oo rahaa nii muuta itä-helsinkii, halvempaa mut itä on itä!!

• Toutain

Niin itä on mitä? Viittitkö vähän tarkentaa mitä mahdat tarkoittaa ja samalla voisit kertoa asumishistoriastasi. Montako vuotta olet asunut idässä?

• niina-68

Muuta jakomäkeen, se on turvallista ja mukavaa seutua. Vältä takatöölöä ja katajanokkaa

• lueteltu?????

Joko taas olet muuttamassa?

Vastaus edelleen: Kuka mistäkin tykkää ja onks sul massii valita.

• n_18

Koska en ole seurannut aikaisemmin tätä palstaa, en voi tietää, onko alueet jo lueteltukin. Ja olen liian laiska selaamaan aikaisempia, kuukausienkin takaisia keskusteluja.
        Ja kuten arvata saattaa, olen opiskelija, joten sitä rahaa ei nyt hirveästi ole.

• Muuttolintunen
        n_18 kirjoitti:

Koska en ole seurannut aikaisemmin tätä palstaa, en voi tietää, onko alueet jo lueteltukin. Ja olen liian laiska selaamaan aikaisempia, kuukausienkin takaisia keskusteluja.
        Ja kuten arvata saattaa, olen opiskelija, joten sitä rahaa ei nyt hirveästi ole.

Tähän ei kyllä voi vastata mitään muuta kuin että voin suositella esim. Meri-Rastilaa tai miksei Malmi, Kontula, Mellunmäki ja jos Vantaalle haluat niin sieltä löytyy myös näitä kivoja, nättejä ja rauhallisia paikkoja yllinkyllin.

• kaiken nähnyt
        Muuttolintunen kirjoitti:

Tähän ei kyllä voi vastata mitään muuta kuin että voin suositella esim. Meri-Rastilaa tai miksei Malmi, Kontula, Mellunmäki ja jos Vantaalle haluat niin sieltä löytyy myös näitä kivoja, nättejä ja rauhallisia paikkoja yllinkyllin.

Juu ja lisää löytyy Espoosta vaikka muille jakaa...

• Tule Eiraan

Ei sellaisia ole.

Mutta kun rahat pois junteilta niin suosittelen seuraavia asuinpaikaksesi: Eira, Ullanlinna, Kaivopuisto, Vuosaaren Aurinkolahti. Tai Kulosaari, mutta vain se "rikkaampi puoli".

Hyviä rikkaita veronmaksajia tarvitaan täällä lisää. Toivottavasti olet sellainen.

• Cherry

Täällä olisi yksi toinenkin opiskelija, joka haluaisi tietää samaa kuin ensimmäinen. Eli mitkä ovat sellaisia Helsingin kaupunginosia, joihin ei kannata muuttaa esim. rikollisuuden, huumeiden tai mielenvikaisten teinihuligaanien takia? Olen ymmärtänyt, että ainakin Itä-Helsinki on hieman tuon sorttista seutua. Mitkä olisivat siis sellaisia "normaaleja" opiskelijankin kukkarolle sopivia asuinalueita, jos viitsisitte mainita muutamia?

• brandy
        Cherry kirjoitti:

Täällä olisi yksi toinenkin opiskelija, joka haluaisi tietää samaa kuin ensimmäinen. Eli mitkä ovat sellaisia Helsingin kaupunginosia, joihin ei kannata muuttaa esim. rikollisuuden, huumeiden tai mielenvikaisten teinihuligaanien takia? Olen ymmärtänyt, että ainakin Itä-Helsinki on hieman tuon sorttista seutua. Mitkä olisivat siis sellaisia "normaaleja" opiskelijankin kukkarolle sopivia asuinalueita, jos viitsisitte mainita muutamia?

Ehkä on liikaa sanottu, että koko Itä-Helsinki olisi 'tuonsorttista'.
        Totta sen sijaan lienee, että Itä-Helsingissä on eräitä alueita, jotka ovat 'tuonsorttisia'. Ja ehkä noita alueita on enemmän Itä-Helsingissä, kuin muualla.
        Johtuu tietty paljolti siitä, että Itä-Helsinki on suurin Helsingin alueista. Missä se raja idän ja muun Helsingin välillä sitten kullekin kulkeenkaan.

• tietoaaa
        Cherry kirjoitti:

Tuolta helsingin kaupungin kotisivuilta löytyy tietoa helsingin alueista, erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota alueen työttömyysprosenttiin, toimentulotuensaajien määrään/ 1000 asukasta kohden, koulutustasoon yms., lastensuojelutapauksiin. Ulkomaalaisperäisen väestön osuus kertoo myös paljon alueen rauhallisuudesta. Ikävä kyllä paljon ulkomaalaisia tarkoittaa usein myös levottomuutta. Vältettäviä alueita noiden tilastojen perusteella (varmasti löytyy rauhallisia paikkoja näistäkin mutta....): Myllypuro, Kontula, Meri-Rastila, Vuosaari (uudempi osa), Mellunmäki, Itäkeskuksen tienoo (poislukien Marjaniemi), Siilitie. Kantakaupungista voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä, Sörnäisiä välttäisin. Pohjois-Helsingissä vältettäviä paikkoja Pihlajamäki, paljon alkoholisteja, Malmin aseman tienoo ja Tapulikaupunki. Länsi-Helsingistä kannattaa välttää Kannelmäkeä, ainakin aseman seutua. Eli jos haluaa vähän halvemmalla asua kuin kantakaupungissa niin läntistä Helsinkiä suosittelisin, ainakin itse olen huomannut valtavan eron idän-lännen välillä. Ihan hyviä asuinpaikkoja ovat Haagan seutu, Lassila, Konala, Tali, Pitäjänmäki ja niin edelleen. Myös monet pohjoiset kaupunginosat kuten Suutarila ovat rauhallisia.

• konala
        tietoaaa kirjoitti:

Tuolta helsingin kaupungin kotisivuilta löytyy tietoa helsingin alueista, erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota alueen työttömyysprosenttiin, toimentulotuensaajien määrään/ 1000 asukasta kohden, koulutustasoon yms., lastensuojelutapauksiin. Ulkomaalaisperäisen väestön osuus kertoo myös paljon alueen rauhallisuudesta. Ikävä kyllä paljon ulkomaalaisia tarkoittaa usein myös levottomuutta. Vältettäviä alueita noiden tilastojen perusteella (varmasti löytyy rauhallisia paikkoja näistäkin mutta....): Myllypuro, Kontula, Meri-Rastila, Vuosaari (uudempi osa), Mellunmäki, Itäkeskuksen tienoo (poislukien Marjaniemi), Siilitie. Kantakaupungista voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä, Sörnäisiä välttäisin. Pohjois-Helsingissä vältettäviä paikkoja Pihlajamäki, paljon alkoholisteja, Malmin aseman tienoo ja Tapulikaupunki. Länsi-Helsingistä kannattaa välttää Kannelmäkeä, ainakin aseman seutua. Eli jos haluaa vähän halvemmalla asua kuin kantakaupungissa niin läntistä Helsinkiä suosittelisin, ainakin itse olen huomannut valtavan eron idän-lännen välillä. Ihan hyviä asuinpaikkoja ovat Haagan seutu, Lassila, Konala, Tali, Pitäjänmäki ja niin edelleen. Myös monet pohjoiset kaupunginosat kuten Suutarila ovat rauhallisia.

Minkälainen alue on Konala? Vaikuttaa kivalta ja rauhalliselta? Onko siellä ongelmapaikkoja? Ostarinseudut tms? vai ovatko rauhallisia nekin?

• Kuspurkki
        Cherry kirjoitti:

Kuule ne huumehörhöiset teinihuligaanit ehtivät metrolla/bussilla/raitiovaunulla 15 minuutissa sinne ihannekaupunginosaasi missä tahansa se onkin. Mitä rikkaampi kaupunginosa sitä kalliimmat huumeet.

Miten "normaali" itse olet?

• munapääää
        Kuspurkki kirjoitti:

Kuule ne huumehörhöiset teinihuligaanit ehtivät metrolla/bussilla/raitiovaunulla 15 minuutissa sinne ihannekaupunginosaasi missä tahansa se onkin. Mitä rikkaampi kaupunginosa sitä kalliimmat huumeet.

Miten "normaali" itse olet?

Ei ne huumeiden hinnat pk-seudulla mitenkään olennaisesti vaihtele kaupunginosan mukaan.

• Anonyymi
      UUSI

Kaikenlaista humppaa ja jumppaa on ainakin Vla, Itis, Kmäk. Eiköhän se niin ole että vertaa.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1566
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1179
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe