suonenveto/lihaskramppi

riisa

Moi, voiko lihas revähtää voimakkaan lihaskrampin/suonenvedon ansiosta? Toissayönä heräsin hirveään pohjekramppiin ja tänään pohje on niin kipeä että kävelykin sattuu ihan p*leesti...Muutenkin viimeaikoina on ollut noita kramppeja ihan viikottain, mistähän voi johtua? Onko normaalia että jalkaa pistelee ja puuduttaa, taitaapi olla vähän iskiasoiroireita..

7

1037

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • revähtääkö,

mutta lihaskrampin/suonenvedot jos on tosi kauheita,niin kyllä totta tosiaan aamulla on hirvittävän kipeä se jalka.On kokemusta.
      Sinulla on mangnesiumin puute,rupes joka ilta ennen nukkumaan menoa ottamaan sitä.
      Johas loppuu krampit.Näin minulla.

• Vapaaehtoista

Joo, toi krampin jälkeiset kivut kuuluu asiaan. Ei se lihas mitään repeile. Keinoja on tuhatmäärin moisten kramppien poistamiseksi.
        Yhden saitkin jo.

Mutta laajempialaisia vaikutuksia saat vaihtoehtoehdoilla: Aloe Veran nauttiminen sisäisesti, tai nonin nauttiminen.

Onhan niitä olemassa kaikenlaisia juomiakin, mutta en ole erityisesti niihin innostunut, joten nykytilanteeseen tuotemerkkejä en tiedä. Ennen niitä oli, mutta oli niissä sokeriakin aika lailla.

• näitä

Kokeile seuraavia lisäravinteita: magnesium, kalsium, kalium, B-vitamiinit. Kaikkia noita saat tabletteina apteekista ilman reseptiä. Koita juoda vettä enemmän kuin normaalisti. Jos nämä konstit ei auta, niin mene lääkäriin, joka voi määrätä sulle kramppeja poistavia reseptilääkkeitä.

• hoidettu

Magnesium on hyvä kramppeihin.
      Itse käytän MagnesanB-nimistä tuotetta. Löytyy kaupan luontaistuote-hyllyltä.

• Meri

Suonenvetoon pitäisi auttaa kun laittaa merisuola rakeen kielen alle.

• revähtää

Mutta pitää olla tosi voimakas kramppi.

Kokeile käyttää jotain Magnesium-valmistetta.

Tulevatko krampit lähinnä öisin? Jos tulevat niin laita lämmintä pohkeeseen. Esim. suihkuta lämpimällä vedellä ja sitten pitkä villasukka jalkaan. Tärkeää on jalan/pohkeen kuivuus ja lämpö.

Kokeile apteekista/luontaistuotekaupoista saatavaa Relaxant-voidetta laittaa iltaisin ennen nukkumaan menoa jalkoihin, päälle villasukka.

Olisiko päivällä ns. tukipohjallisista apua? Vaihda kenkiä ainakin pari kertaa päivässä.

• lekurilla

Saat sellaiset tropit, että jos yöllä heräät suonenvetoon/lihaskramppiin ja otat lääkkeen niin kramppi laukeaa lähes välittömästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe