TUTKIVA TUOMIO. TAIVAALLINEN OIKEUDENKÄYNTI.
Raamatun tutkimus on osoittanut että Dan 7 luku kuvaa taivaallista oikeudenkäyntiä ennen Jeesuksen toista tulemista.
Tämän oikeudenkäynnin kohteina ovat Jumalan pyhät ja "pieni sarvi." Tuomio alkaa Jumalan huoneesta, eli niistä jotka tunnustautuvat kristityiksi. (1 Piet 4:17)
Pieni sarvi on Danielin näkemän vertauskuvallisen 10- sarvisen pedon sarvien välistä puhjennut uusi sarvi. Tämä sarvi vastustaa Jumalan arvovaltaa, ja vainoaa Jumalan uskollisia. (Dan 7:7-8, 23-25)
Tämä tuomio alkoi 1844. Tarkka vuosiluku perustuu Raamatun profetiaan 2300 illasta ja aamusta. (1 profeetallinen päivä Raamatussa on aina 1 vuosi käytönnössä) (Dan 8:13-14)
(Kts. opetuskirje "Aikaprofetia 2300 iltaa ja aamua"
Tämä aikaprofetia, kuten muutkin laskettavissa aikaprofetiat, on pakko tulkita juuri niin kuin sen laskeminen on ilmoitettu Raamatussa. Sitä ei voida sijoittaa mielivaltaisesti eri aikakausiin. (Dan 12:10)
Jumala on aina tutkinut ihmistä oikeudenkäynnin tapaan.
VT:ssä; 1 Moos 3:9-13, 14-19, 1 Moos 4:9,12, 2 Piet 2:6, Juud 7, 1 Moos 18 ja 19 luvut, Jes 5:1-7, 43:8-13, 22-28. Näissä oikeudenkäynneissä on aina oikeudenkäynnin järjestys; -synti, tutkinta ja tuomio.
UT:n puolella; Matt 22:1-14, Joh 5:28-29, Ilm 20:4-6.
Ilmestyskirjan 20 luku opettaa että on kaksi ylösnousemusta. Näiden ylösnousemuksien välillä on kulunut aikaa 1000 vuotta. Tutkinta ja tuomio on tietysti tapahtunut ennen ylösnousemusta.
Herran saapuessa pyhät temmataan Herraa vastaan. He saavat ylösnousemusruumiin, ja heidät tietenkin havaittu pyhiksi jo aikaisemmin. (1 Tess 4:17)
Ilm 14 luvun 3 enkelin sanomat (6-13) antavat ymmärtää, että 1 enkelin sanoma julistaa tuomion alkamista. Sen jälkeen vasta seuraa sadonkorjuu. (14-20)
Dan 7 luvun tuomio:
Danielin näyssä on pääosa neljännessä pedossa jolla on 10 sarvea, ja yksi pieni sarvi puhkeaa vielä. Tämä sarvi nousee Korkeimman pyhiä vastaan. 9-14 jakeissa Daniel näkee välillä taivaallista oikeudenkäyntiä, vaikka pienen sarven vaikutus maan päällä jatkuu edelleen.
Oikeudenkäyntiä erityisesti kuvaavat 7 luvun jakeet; 9,14,21-22,26. Pieni sarvi on toiminnassa oikeudenkäynnin aikana maan päällä.
Tässä on kysymys valmistelevasta oikeudenkäynnistä, joka on eri asia kuin Ilm 20 luvun tuomiotapahtumat.
Raamattu puhuu "elämän kirjasta" ja tuomiopäätökset tehdään sen perusteella mitä kirjaan on kirjoitettu. (Ps 69:29, 2 Moos 32:32-33, Ps 56:9, Jes 65:6-7, Fil 4:3, Ilm 3:5, 20:12, 21:27, Luuk 10:20, Dan 12:1, Mal 3:16, Neh 13:14, Saar 12:13-14, Matt 12:36-37, 1 Kor 4:5)
Jeesus Kristus on asianajajamme Jumalan edessä. (1 Joh 2:1, Hebr 9:24, 7:25, Jes 43:25,
Ilm 3:5, Matt 10:32-33)
Hebr 8 ja 9 luvut kertovat Jeesuksen ylimmäispapillisesta tehtävästä taivaallisessa pyhäkössä.
Kuolleet eivät tiedä mitään. (Saar 9:5-6, 9-10, Ps 146:4, Ps 115:17)(Katso opetuskirje "Kuolleiden tila")
Maailmaan ja kristinuskoon on tullut erilaisia sielun vaellusta opettavia oppeja.
Nämä ovat spiritismin ja kreikkalaisen filosofian kautta pesiytyneet kristinuskoonkin, ja ihmisen mieliin. Siksi tämä selvä Raamatun opetus tutkivasta tuomiosta on monille niin vaikea ymmärrettävä.
"Ikiaikainen saapui, ja Korkeimman pyhät saivat oikeutensa, ja tuli hetki jolloin pyhät ottivat haltuunsa vallan." (Dan 7:22)
Kun oikeus on saatu, on tietenkin käyty oikeutta ensin.
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Tässä. Tutkiva tuomio ! Taivaallinen oikeudenkäynti !
27
1158
Vastaukset
- sinä
¨kertoa vielä lissää yksityiskohtia?
Hei
Kirjoitus on johdatus Raamattuun.
Voin kertoa yksityiskohtia toki, mutta vasta kun olet tutkinut sen Raamatulla hyvin ja esität kysymyksiä.
Itse pidän kokonaisuutta 2300 iltaa ja aamua melko vaativana asiana ymmärtää yhtäkkiä.
Siihen pitää perehehtyä rauhassa.
Olen lähtenyt siitä että Raamattu selittää yksityiskohtiakin, ja tulisi liian pitkiä jos kaiken kirjoittaisin.
Siunausta
jari- osuinkooikeaan
jarlau kirjoitti:
Hei
Kirjoitus on johdatus Raamattuun.
Voin kertoa yksityiskohtia toki, mutta vasta kun olet tutkinut sen Raamatulla hyvin ja esität kysymyksiä.
Itse pidän kokonaisuutta 2300 iltaa ja aamua melko vaativana asiana ymmärtää yhtäkkiä.
Siihen pitää perehehtyä rauhassa.
Olen lähtenyt siitä että Raamattu selittää yksityiskohtiakin, ja tulisi liian pitkiä jos kaiken kirjoittaisin.
Siunausta
jariOlisiko tämä samasta asiasta, josta kyselin lisää.
olen jo vähän lukemassa.
1. Sillä katso, Herra, Herra Sebaot ottaa pois Jerusalemilta ja Juudalta
varan ja turvan, kaiken leivänvaran ja kaiken vedenvaran,
2. sankarin ja soturin, tuomarin ja profeetan, tietäjän ja vanhimman,
3. viidenkymmenenpäämiehen ja arvomiehen, neuvonantajan, taitoniekan ja taikurin.
4. Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.
5. Kansassa sortaa kukin toistaan, jokainen lähimmäistään; nuorukainen rehentelee vanhusta vastaan, halpa-arvoinen arvollista vastaan.
6. Kun veli tarttuu veljeensä isänsä talossa sanoen: "Sinulla on vielä vaatteet, rupea ruhtinaaksemme ja ota huostaasi tämä raunioläjä",
7. niin tämä sinä päivänä korottaa äänensä sanoen: "Ei minusta ole haavoja sitomaan; ei ole minun talossani leipää, ei vaatetta, älkää panko minua kansan ruhtinaaksi".
8. Sillä Jerusalem kaatuu ja Juuda kukistuu, koska heidän kielensä ja heidän tekonsa ovat Herraa vastaan ja he uhittelevat hänen kunniansa kasvoja.
9. Heidän kasvojensa hahmo todistaa heitä vastaan; syntinsä he tuovat julki niinkuin sodomalaiset, he eivät niitä salaa. Voi heitä! Itsellensä he pahaa tekevät.
10. Sanokaa hurskaasta, että hänen käy hyvin, sillä he saavat nauttia tekojensa hedelmiä.
11. Voi jumalatonta! Hänen käy pahoin, sillä hänen kättensä teot maksetaan hänelle.
12. Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.
13. Herra asettuu käymään oikeutta, nousee kansoja tuomitsemaan.
14. Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten ja sen päämiesten kanssa: Te olette raiskanneet viinitarhan; teidän taloissanne on kurjilta ryöstettyä tavaraa.
15. Kuinka saatatte runnella minun kansaani ja ruhjoa kurjien kasvot? sanoo Herra, Herra Sebaot.
16. Ja Herra sanoi: Koska Siionin tyttäret korskeilevat, kulkevat kaula kenossa ja silmillään vilkuillen, astua sipsuttelevat ja nilkkarenkaitaan kilistelevät,
17. tekee Herra Siionin tytärten päälaen rupiseksi, ja Herra paljastaa heidän häpynsä.
18. Sinä päivänä Herra poistaa koreat nilkkarenkaat, otsanauhat, puolikuukorut,
19. korvarenkaat, rannerenkaat, hunnut,
20. juhlapäähineet, jalkakäädyt, koruvyöt, hajupullot, taikahelyt,
21. sormukset, nenärenkaat,
22. juhlavaatteet, kaavut, vaipat, kukkarot,
23. kuvastimet, aivinapaidat, käärelakit ja päällysharsot.
24. Silloin tulee tuoksun sijaan löyhkä, vyön sijaan nuora, käherretyn tukan sijaan kaljuus, korupuvun sijaan säkkiverho, kauneuden sijaan polttomerkki.
25. Sinun miehesi kaatuvat miekkaan ja sinun sankarisi sotaan.
26. Ja Siionin portit valittavat ja vaikeroivat, ja typötyhjänä hän istuu maassa. osuinkooikeaan kirjoitti:
Olisiko tämä samasta asiasta, josta kyselin lisää.
olen jo vähän lukemassa.
1. Sillä katso, Herra, Herra Sebaot ottaa pois Jerusalemilta ja Juudalta
varan ja turvan, kaiken leivänvaran ja kaiken vedenvaran,
2. sankarin ja soturin, tuomarin ja profeetan, tietäjän ja vanhimman,
3. viidenkymmenenpäämiehen ja arvomiehen, neuvonantajan, taitoniekan ja taikurin.
4. Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.
5. Kansassa sortaa kukin toistaan, jokainen lähimmäistään; nuorukainen rehentelee vanhusta vastaan, halpa-arvoinen arvollista vastaan.
6. Kun veli tarttuu veljeensä isänsä talossa sanoen: "Sinulla on vielä vaatteet, rupea ruhtinaaksemme ja ota huostaasi tämä raunioläjä",
7. niin tämä sinä päivänä korottaa äänensä sanoen: "Ei minusta ole haavoja sitomaan; ei ole minun talossani leipää, ei vaatetta, älkää panko minua kansan ruhtinaaksi".
8. Sillä Jerusalem kaatuu ja Juuda kukistuu, koska heidän kielensä ja heidän tekonsa ovat Herraa vastaan ja he uhittelevat hänen kunniansa kasvoja.
9. Heidän kasvojensa hahmo todistaa heitä vastaan; syntinsä he tuovat julki niinkuin sodomalaiset, he eivät niitä salaa. Voi heitä! Itsellensä he pahaa tekevät.
10. Sanokaa hurskaasta, että hänen käy hyvin, sillä he saavat nauttia tekojensa hedelmiä.
11. Voi jumalatonta! Hänen käy pahoin, sillä hänen kättensä teot maksetaan hänelle.
12. Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.
13. Herra asettuu käymään oikeutta, nousee kansoja tuomitsemaan.
14. Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten ja sen päämiesten kanssa: Te olette raiskanneet viinitarhan; teidän taloissanne on kurjilta ryöstettyä tavaraa.
15. Kuinka saatatte runnella minun kansaani ja ruhjoa kurjien kasvot? sanoo Herra, Herra Sebaot.
16. Ja Herra sanoi: Koska Siionin tyttäret korskeilevat, kulkevat kaula kenossa ja silmillään vilkuillen, astua sipsuttelevat ja nilkkarenkaitaan kilistelevät,
17. tekee Herra Siionin tytärten päälaen rupiseksi, ja Herra paljastaa heidän häpynsä.
18. Sinä päivänä Herra poistaa koreat nilkkarenkaat, otsanauhat, puolikuukorut,
19. korvarenkaat, rannerenkaat, hunnut,
20. juhlapäähineet, jalkakäädyt, koruvyöt, hajupullot, taikahelyt,
21. sormukset, nenärenkaat,
22. juhlavaatteet, kaavut, vaipat, kukkarot,
23. kuvastimet, aivinapaidat, käärelakit ja päällysharsot.
24. Silloin tulee tuoksun sijaan löyhkä, vyön sijaan nuora, käherretyn tukan sijaan kaljuus, korupuvun sijaan säkkiverho, kauneuden sijaan polttomerkki.
25. Sinun miehesi kaatuvat miekkaan ja sinun sankarisi sotaan.
26. Ja Siionin portit valittavat ja vaikeroivat, ja typötyhjänä hän istuu maassa.Raamattu aina hienoa tekstiä on.
Kiitos paljon.
Jumalan siunausta
jari- lukijana
jarlau kirjoitti:
Raamattu aina hienoa tekstiä on.
Kiitos paljon.
Jumalan siunausta
jariVoisitkohan yhdistää näitä jotta saataisiin konais kuvaa omasi estykseesi kanssa, tutkiva tuomio ja loppu ainakin täsmää??
mut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä.
13. Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon.
14. Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät.
15. Silloin ihminen masentuu ja mies painuu maahan, maahan painuvat ylpeitten silmät;
16. mutta Herra Sebaot on oleva korkea tuomiossa, pyhä Jumala on oleva pyhä vanhurskaudessa.
17. Ja karitsat käyvät siellä niinkuin laitumillansa, ja vieraat syöttävät rikkaitten rauniosijoja.
18. Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla;
19. niitä, jotka sanovat: "Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme; täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme!"
20. Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
21. Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!
22. Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
23. jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on!
24. Sentähden, niinkuin tulen kieli syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin lain ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän sanaa.
25. Sentähden syttyi Herran viha hänen kansaansa kohtaan: hän ojensi kätensä sitä vastaan ja löi sitä, niin että vuoret vapisivat ja heidän raatonsa olivat tunkiona keskellä katuja. Tästä kaikesta ei hänen vihansa asettunut, vaan hänen kätensä on vielä ojennettuna.
26. Ja hän pystyttää viirin kaukaiselle kansalle ja viheltää sen luokseen maan äärestä. Ja katso, se tulee viipymättä, nopeasti.
27. Ei kukaan heistä väsy eikä kompastu, ei kukaan torku eikä nuku, ei vyö kupeilta aukene, eikä kengänpaula katkea.
28. Sen nuolet ovat teroitetut, sen jouset kaikki jännitetyt, sen orhien kaviot ovat kuin pii, ja sen rattaat kuin rajuilma.
29. Sen kiljunta on kuin naarasleijonan, se kiljuu kuin nuoret jalopeurat, se ärjyy ja tempaa saaliin ja vie sen pois, eikä pelastajaa ole.
30. Se ärjyy sille sinä päivänä, niinkuin meri ärjyy. Silloin tähyillään maata, mutta katso, on pimeys, on ahdistus, ja valo on pimennyt sen synkeyteen.
Etsin juuri yhtä mutta muisti ei yllä neuvomaan löytöpaikkaa. Mutta voi olla hesekieliä. lukijana kirjoitti:
Voisitkohan yhdistää näitä jotta saataisiin konais kuvaa omasi estykseesi kanssa, tutkiva tuomio ja loppu ainakin täsmää??
mut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä.
13. Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon.
14. Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät.
15. Silloin ihminen masentuu ja mies painuu maahan, maahan painuvat ylpeitten silmät;
16. mutta Herra Sebaot on oleva korkea tuomiossa, pyhä Jumala on oleva pyhä vanhurskaudessa.
17. Ja karitsat käyvät siellä niinkuin laitumillansa, ja vieraat syöttävät rikkaitten rauniosijoja.
18. Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla;
19. niitä, jotka sanovat: "Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme; täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme!"
20. Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
21. Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!
22. Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
23. jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on!
24. Sentähden, niinkuin tulen kieli syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin lain ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän sanaa.
25. Sentähden syttyi Herran viha hänen kansaansa kohtaan: hän ojensi kätensä sitä vastaan ja löi sitä, niin että vuoret vapisivat ja heidän raatonsa olivat tunkiona keskellä katuja. Tästä kaikesta ei hänen vihansa asettunut, vaan hänen kätensä on vielä ojennettuna.
26. Ja hän pystyttää viirin kaukaiselle kansalle ja viheltää sen luokseen maan äärestä. Ja katso, se tulee viipymättä, nopeasti.
27. Ei kukaan heistä väsy eikä kompastu, ei kukaan torku eikä nuku, ei vyö kupeilta aukene, eikä kengänpaula katkea.
28. Sen nuolet ovat teroitetut, sen jouset kaikki jännitetyt, sen orhien kaviot ovat kuin pii, ja sen rattaat kuin rajuilma.
29. Sen kiljunta on kuin naarasleijonan, se kiljuu kuin nuoret jalopeurat, se ärjyy ja tempaa saaliin ja vie sen pois, eikä pelastajaa ole.
30. Se ärjyy sille sinä päivänä, niinkuin meri ärjyy. Silloin tähyillään maata, mutta katso, on pimeys, on ahdistus, ja valo on pimennyt sen synkeyteen.
Etsin juuri yhtä mutta muisti ei yllä neuvomaan löytöpaikkaa. Mutta voi olla hesekieliä.Jes 5 luvusta.
Kysymyksessä on Israelin kansan synnit, ja ennustus rangaistuksesta; pakkosiirtolaisuudesta.
Kuitenkin kysymyksessä on kaksoistäyttmys, eli koskee myös viimeistä rangaistusta.
Jumalan siunausta
jari laurila- näin ole koskaan
jarlau kirjoitti:
Jes 5 luvusta.
Kysymyksessä on Israelin kansan synnit, ja ennustus rangaistuksesta; pakkosiirtolaisuudesta.
Kuitenkin kysymyksessä on kaksoistäyttmys, eli koskee myös viimeistä rangaistusta.
Jumalan siunausta
jari laurilaennen ajanlaskun alkua tapahtunut.Luettaessa juutalaisten historiiaa ei löydy tällaista, caan pakkosiirtolaisuuteen suostuttiin ilman suuria taisteluja. Niistä kaikista löydät samat tiedot kuin Raamatusta.Vasta ajanlaskun jälkeen kylläkin.
Gookin tapahtumatkin ovat vasta juuri ennen loppua ennustettu tapahtuviksi.Myös ne ovat mainittu ilmestyskirjassakin joka puhuu lopun ajan tapahtumista samoin kuin profeetatkin.
Kuitenkin teillä niistä ei puhuta. Puhu sinä nyt kun pojat kysyvät.Sitähän juuri otit tehtäväksesi selvittää. näin ole koskaan kirjoitti:
ennen ajanlaskun alkua tapahtunut.Luettaessa juutalaisten historiiaa ei löydy tällaista, caan pakkosiirtolaisuuteen suostuttiin ilman suuria taisteluja. Niistä kaikista löydät samat tiedot kuin Raamatusta.Vasta ajanlaskun jälkeen kylläkin.
Gookin tapahtumatkin ovat vasta juuri ennen loppua ennustettu tapahtuviksi.Myös ne ovat mainittu ilmestyskirjassakin joka puhuu lopun ajan tapahtumista samoin kuin profeetatkin.
Kuitenkin teillä niistä ei puhuta. Puhu sinä nyt kun pojat kysyvät.Sitähän juuri otit tehtäväksesi selvittää.esittämäsi Raamatunkohdan vain pikaisesti.
Mistä ei meillä puhuta? Meillä puhutaan joka asiasta mitä Raamattuun on kirjoitettu.
Siunausta
jari- mieltäsi vaivaa
jarlau kirjoitti:
esittämäsi Raamatunkohdan vain pikaisesti.
Mistä ei meillä puhuta? Meillä puhutaan joka asiasta mitä Raamattuun on kirjoitettu.
Siunausta
jariKun sinä ruppeet kyselijäksi niin mie lähden poies.
Turhaahan se on yhen kanssa selitellä.
On niin monenlaista joukkoakin paikalla.
- Tuomas
Vuosi 1844 oli aikoinaan adventistien virhelaskelma ja suuri erehdys, jolloin ei tapahtunut yhtään mitään. Yrittäkää nyt nykyajan adventistit jo hyväksyä ajatus että olitte väärässä. Harhan paikkaaminen ja sen puolustaminen on työlästä.
"Adventismin alkuperänä on maanviljelijä William Millerin julistustoiminta 1840-1844 ja hänen johtamansa milleriläinen herätysliike. Jo tätä liikehdintää kutsuttiin adventisteiksi. Millerin julistuksen sisältö oli erityisesti Kristuksen pikainen tuleminen takaisin. Milleristisessä liikkeessä vallitsi suuri kiinnostus aikojen laskemiseen ja erityisesti Danielin kirjan aikamääreiden merkityksen laskeskeluun. Historiallisesti tarkasti ottaen se käsitys, että toinen tuleminen tapahtuu nimen omaan 22.10.1844 palautuu Samuel S. Snow nimiseen milleristisesä liikkeessä toimineeseen julistajaan, joka esitti sen väitteen Boston Tabernacle-tilaisuudessa 21.7.1844. Elokuussa Snow esitteli tätä oppiaan leirikokouksessa Exeterissä New Hampshiressa ja sen jälkeen tuo käsitys levisi kulovalkean lailla milleristien joukossa. Lokakuun 22 päivään mennessä 50 000 milleristiä uskoi Kristuksen tulevan juuri tuona päivänä. Miller itse jopa vastusti tarkan päivämäärän asettamista eikä koskaan opettanut 22.10.1844 Kristuksen paluun päivänä, kuten esim. kirjeessään 30.9.1844. Kiintoisasti ja erikoisesti seitsemännen päivän adventistit ja heidän "Herran sanansaattajansa" Ellen G. White pitävät kiinni tuon päivän käänteentekevästä teologisesta merkityksestä (= Kristus meni taivaallisen temppelin "ensimmäisestä osastosta" kaikkeinpyhimpään ja tutkiva tuomio alkoi).
Kuitenkin Miller itsekin horjui käsityksissään ja alkoi antaa periksi milleristisessä liikkeessä vallinneelle innostukselle ja alkoi uskoa, että Kristus tulee takaisin hyvin pian, mikä ilmenee Millerin kirjeistä selvästi. Hänellä oli useampia erilaisia aika-arvioita, mutta päivämäärään 22.10 hän ei uskonut. Kirjeessään 12.10.1844 Miller sanoi olevansa pettynyt, jos Kristus ei tulisi takaisin 20-25 päivän kuluessa, joten hän katsoi Kristuksen toisen tulemisen tapahtuvan 26-31.10.1844 välisenä aikana. Muita mahdollisia toisen tulemisen päiviä olivat Millerin mukaan 23, 27, 28 ja 31. päivät lokakuussa 1844. Nuo kaikki päivät ovat Millerin samassa kirjeessä lokakuun 6. päivältä 1844. Tämän lisäksi Miller väitti edelleen, että ne Danielin 8. luvun 2300 päivää olivat täyttyneet jo keväällä 1843. "
Otteita Millerin kirjeestä:
When did the 2300 days end? Last spring.
. . . Christ will come in the seventh month . . . .
If he does not come within 20 or 25 days, I shall feel twice the disappointment I did this spring.
. . . it must and will come this fall. . . . I see no reason why we may not expect him within twenty days. . . . just so true will redemption be completed by the fifteenth day of the seventh month . . . .
I am strong in my opinion that the next [Sunday, Oct. 13,] will be the last Lord's day sinners will ever have in probation; and within ten or fifteen days from thence, they will see Him . . . .
. . . in twenty days or less I shall see all that love Jesus.
(Lähde) http://www.pickle-publishing.com/papers/jeremiah-films/response-to-video-5.htmjo tutkinut ja kertonut kaiken sanottavani jo kirjeissäni mitkä mainitsin.
Ei ole lisättävää, enkä ryhdy enää väittelyihin.
Siunausta
jari- poikalapsi
jarlau kirjoitti:
jo tutkinut ja kertonut kaiken sanottavani jo kirjeissäni mitkä mainitsin.
Ei ole lisättävää, enkä ryhdy enää väittelyihin.
Siunausta
jariTämä olikin Jarlaun tyypillinen vastaus: en sano mitään, koska ette ole samaan mieltäö, ja minähän se olen oikeassa... No, menkää Jarlaun Raamattubordelliin tutkimaan: siellä on lisää valehtelija-Jarlaun saarnoja, joita hän aika ajoin myäs meille tänne palstoille sääntöjä rikkoen massapostittaa. Kas adventisti se ei tajua, mitä tarkoittaa säännön noudattaminen.
Jarlau: tule ulos kaapistasi ja tunnusta suoraan oma minäsi. Elo helpottuu, kun ei tarvitse enää kakkaa postitella ja rahaa kerjäillä adventistien propagandaan. - siellä on
poikalapsi kirjoitti:
Tämä olikin Jarlaun tyypillinen vastaus: en sano mitään, koska ette ole samaan mieltäö, ja minähän se olen oikeassa... No, menkää Jarlaun Raamattubordelliin tutkimaan: siellä on lisää valehtelija-Jarlaun saarnoja, joita hän aika ajoin myäs meille tänne palstoille sääntöjä rikkoen massapostittaa. Kas adventisti se ei tajua, mitä tarkoittaa säännön noudattaminen.
Jarlau: tule ulos kaapistasi ja tunnusta suoraan oma minäsi. Elo helpottuu, kun ei tarvitse enää kakkaa postitella ja rahaa kerjäillä adventistien propagandaan.Siellä on sinun hyvä hiljentyä tutkimaan Sanaa.
- ëikö tämäkin .
jarlau kirjoitti:
jo tutkinut ja kertonut kaiken sanottavani jo kirjeissäni mitkä mainitsin.
Ei ole lisättävää, enkä ryhdy enää väittelyihin.
Siunausta
jarimut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta
Nämä löytyivät läheltä viittauspaikkojasi Ilmest.kirjastakin.
Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä.
13. Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon.
14. Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät.
15. Silloin ihminen masentuu ja mies painuu maahan, maahan painuvat ylpeitten silmät;
16. mutta Herra Sebaot on oleva korkea tuomiossa, pyhä Jumala on oleva pyhä vanhurskaudessa.
17. Ja karitsat käyvät siellä niinkuin laitumillansa, ja vieraat syöttävät rikkaitten rauniosijoja.
18. Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla;
19. niitä, jotka sanovat: "Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme; täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme!"
20. Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
21. Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!
22. Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
23. jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on!
24. Sentähden, niinkuin tulen kieli syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin lain ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän sanaa.
25. Sentähden syttyi Herran viha hänen kansaansa kohtaan: hän ojensi kätensä sitä vastaan ja löi sitä, niin että vuoret vapisivat ja heidän raatonsa olivat tunkiona keskellä katuja. Tästä kaikesta ei hänen vihansa asettunut, vaan hänen kätensä on vielä ojennettuna.
26. Ja hän pystyttää viirin kaukaiselle kansalle ja viheltää sen luokseen maan äärestä. Ja katso, se tulee viipymättä, nopeasti.
27. Ei kukaan heistä väsy eikä kompastu, ei kukaan torku eikä nuku, ei vyö kupeilta aukene, eikä kengänpaula katkea.
28. Sen nuolet ovat teroitetut, sen jouset kaikki jännitetyt, sen orhien kaviot ovat kuin pii, ja sen rattaat kuin rajuilma.
29. Sen kiljunta on kuin naarasleijonan, se kiljuu kuin nuoret jalopeurat, se ärjyy ja tempaa saaliin ja vie sen pois, eikä pelastajaa ole.
30. Se ärjyy sille sinä päivänä, niinkuin meri ärjyy. Silloin tähyillään maata, mutta katso, on pimeys, on ahdistus, ja valo on pimennyt sen synkeyteen.
Ja nämä ovat siitää lopun ajasta::
S4. Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena,
15. ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.
16. Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.
17. Näin sanoo Herra, Herra: Etkö se ole sinä, josta minä muinaisina päivinä puhuin palvelijaini, Israelin profeettain, kautta, jotka niinä päivinä ennustivat, vuodesta vuoteen, että minä annan sinun karata heidän kimppuunsa?
18. Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.
19. Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
20. Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan.
21. Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
22. Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.
23. Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
-Jotenkin lienee sovitettavissa mutta kerro sinä tämä miten sopii selitykseesi?? ëikö tämäkin . kirjoitti:
mut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta
Nämä löytyivät läheltä viittauspaikkojasi Ilmest.kirjastakin.
Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä.
13. Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon.
14. Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät.
15. Silloin ihminen masentuu ja mies painuu maahan, maahan painuvat ylpeitten silmät;
16. mutta Herra Sebaot on oleva korkea tuomiossa, pyhä Jumala on oleva pyhä vanhurskaudessa.
17. Ja karitsat käyvät siellä niinkuin laitumillansa, ja vieraat syöttävät rikkaitten rauniosijoja.
18. Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla;
19. niitä, jotka sanovat: "Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme; täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme!"
20. Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
21. Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!
22. Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
23. jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on!
24. Sentähden, niinkuin tulen kieli syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin lain ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän sanaa.
25. Sentähden syttyi Herran viha hänen kansaansa kohtaan: hän ojensi kätensä sitä vastaan ja löi sitä, niin että vuoret vapisivat ja heidän raatonsa olivat tunkiona keskellä katuja. Tästä kaikesta ei hänen vihansa asettunut, vaan hänen kätensä on vielä ojennettuna.
26. Ja hän pystyttää viirin kaukaiselle kansalle ja viheltää sen luokseen maan äärestä. Ja katso, se tulee viipymättä, nopeasti.
27. Ei kukaan heistä väsy eikä kompastu, ei kukaan torku eikä nuku, ei vyö kupeilta aukene, eikä kengänpaula katkea.
28. Sen nuolet ovat teroitetut, sen jouset kaikki jännitetyt, sen orhien kaviot ovat kuin pii, ja sen rattaat kuin rajuilma.
29. Sen kiljunta on kuin naarasleijonan, se kiljuu kuin nuoret jalopeurat, se ärjyy ja tempaa saaliin ja vie sen pois, eikä pelastajaa ole.
30. Se ärjyy sille sinä päivänä, niinkuin meri ärjyy. Silloin tähyillään maata, mutta katso, on pimeys, on ahdistus, ja valo on pimennyt sen synkeyteen.
Ja nämä ovat siitää lopun ajasta::
S4. Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena,
15. ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.
16. Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.
17. Näin sanoo Herra, Herra: Etkö se ole sinä, josta minä muinaisina päivinä puhuin palvelijaini, Israelin profeettain, kautta, jotka niinä päivinä ennustivat, vuodesta vuoteen, että minä annan sinun karata heidän kimppuunsa?
18. Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.
19. Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
20. Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan.
21. Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
22. Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.
23. Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
-Jotenkin lienee sovitettavissa mutta kerro sinä tämä miten sopii selitykseesi??Kyllä tässä on Jumalan tutkivasta tuomiosta kyse.
Juamla puhuttele Isarelia sen synniestään ja tutkii Israelia.
Armahtava Jumala varoittaa, ja antaa tilaisuuksia pitkämielisesti ennen lopullista tuomiota.
Kuitenkin osa VT:n tuomiota koskee pakosiirtolaisuutta, mutta sillä on usein kuitenkin ns kaksoistäyttymys, jopa kolmoistäyttymys, eli se kuuluu myös lopun aikaan.
Siunausta
jari- Nassen
jarlau kirjoitti:
Kyllä tässä on Jumalan tutkivasta tuomiosta kyse.
Juamla puhuttele Isarelia sen synniestään ja tutkii Israelia.
Armahtava Jumala varoittaa, ja antaa tilaisuuksia pitkämielisesti ennen lopullista tuomiota.
Kuitenkin osa VT:n tuomiota koskee pakosiirtolaisuutta, mutta sillä on usein kuitenkin ns kaksoistäyttymys, jopa kolmoistäyttymys, eli se kuuluu myös lopun aikaan.
Siunausta
jarihänen potenssilleen.
- kyselen nyt keskustelua
jarlau kirjoitti:
Kyllä tässä on Jumalan tutkivasta tuomiosta kyse.
Juamla puhuttele Isarelia sen synniestään ja tutkii Israelia.
Armahtava Jumala varoittaa, ja antaa tilaisuuksia pitkämielisesti ennen lopullista tuomiota.
Kuitenkin osa VT:n tuomiota koskee pakosiirtolaisuutta, mutta sillä on usein kuitenkin ns kaksoistäyttymys, jopa kolmoistäyttymys, eli se kuuluu myös lopun aikaan.
Siunausta
jariYleensä aloitusviesti on keskustelun aloittamista varten.Näin ollen oletetaan sinulta myös osallistumista oman aloituksesi jatkokeskusteluun vähintään yhtä intensiivisesti kuin aloituskin on tehty.Näinhän itsekin ilmoitit olevan tarkoitus.
Alla lainaus aloitusviestin kirjoittaneelta:
Kirjoitus on johdatus Raamattuun.
Voin kertoa yksityiskohtia toki, mutta vasta kun olet tutkinut sen Raamatulla hyvin ja esität kysymyksiä. kyselen nyt keskustelua kirjoitti:
Yleensä aloitusviesti on keskustelun aloittamista varten.Näin ollen oletetaan sinulta myös osallistumista oman aloituksesi jatkokeskusteluun vähintään yhtä intensiivisesti kuin aloituskin on tehty.Näinhän itsekin ilmoitit olevan tarkoitus.
Alla lainaus aloitusviestin kirjoittaneelta:
Kirjoitus on johdatus Raamattuun.
Voin kertoa yksityiskohtia toki, mutta vasta kun olet tutkinut sen Raamatulla hyvin ja esität kysymyksiä.pakota osallistumaan pilkan tekoon ha haukumiseen ilman perusteluja.
Asialliseen kylläkin pyrin vastaamaan aina.
Siunausta
jari
Sanot: "Raamatun tutkimus on osoittanut että Dan 7 luku kuvaa taivaallista oikeudenkäyntiä ennen Jeesuksen toista tulemista."
Nimeäpä nyt tarkalleen keitä nuo tutkijat olivat!
Eipä ketään muita kuin Ellen White, joka tutki enkelinäkyjään ja luuli niiden tulevan Jumalalta ja hänen uskolliset ellenistiset seuraajansa.
Kaikki kirjoituksessasi on epäraamatullista valhetta: aikalaskelmat, tutkiva tuomio, "jokin" muutos 22.10.1844, Danielin kirjan selitykset ja pyhäkköoppi.Kirjoitukseni ovat vain johdatuksia Raamattuun.
Pitää tutkia ja lukea itse Raamattua, ja miettiä on Raamattu oikein?
Raamatun tukijoita on ollut tuhansittain ja miljoonittainkin päteviä.
Minua on turha enää yllyttää haluamiisi ja lietsomiisi väittelyihin.
Siunausta
jari
VÄITTELYT. - VIISAUTTA VAI TYHMYYTTÄ?
Jeesus rakasti kaikkia ihmisiä joka tilanteessa ja opetti rakastamaan vihamiehiäkin. (Gal 2:20, Joh 15:13, Ilm 1:5, Luuk 23:34) Säälivästi ja armahtavasti Hän kohteli erehtyneitä ja syntisiä, mutta ei koskaan jättänyt paljastamatta syntiä. Hän ei toiminut vihassa puhuessaan ankarimmistakaan synneistä, mutta kun Hän vakavasti teki asian selväksi, Hän ei jäänyt väittelemään ja aiheuttamaan kiivailla väittelyillä väärinäsityksiä ja epäsopua. Uskovatkin karttavat väittelyitä Jeesuksen esimerkin mukaan näistä syistä.
Evankeliumin palvelijat toimivat Jeesuksen esimerkin mukaan näyttäen elämällään olevansa taivaan kansalaisia ja tekevät hyviä tekoja. He auttavat katastrofin uhreja, ruokkivat ja vaatettavat köyhiä, lohduttavat masentuneita. Lähimmäisrakkaudessaan he välittävät pelastussanomaa. Jumalanpalvelijat eivät yrittä näyttää viisauttaan väittelyissä ja korostaakseen itseään. Ylpeys ja itsekorotus eivät ole kristityn ominaisuuksia. Herran omat uhraavat itsensä lähimmäistensä hyväksi lähimmäisrakkaudessa palvelutyössä monin tavoin, jos ovat tosi kristittyjä ja Jeesuksen seuraajia. He eivät jää tuhlaamaan kallista aikaansa typeriin väittelyihin kun moni muu tärkeä asia tarvitsee hänen aikaansa. (2 Tim 2:16, 23, 1 Tim 1:4) Herran palvelijalta ei työ lopu koskaan.
Sielunvihollisen päätarkoitus on saada ihminen pois evankeliumin vaikutuspiiristä. Väittelyihin herättäminen on paholaisen yksi keino. Kiivastuessaan ihminen ei kykene ajattelemaan enää johdonmukaisesti, eikä ymmärtämään asioita jotka on ymmärrettävä hengellisesti ja totuudessa eli Jumalan Hengen avulla. Viha ja kiivaus torjuu aina Jumalan Hengen. Henki on vain siellä, missä on rakkautta. Väitelyissä huomio siirtyy pois suurista todellisista asioista ja keskittyy pikkuasioista riitelyihin ja saivarteluihin. Kun tehdään hyvää työtä, on aina viisastelijoita siirtämässä huomiota merkityksettömiin pikkuseikkoihin. Kiistat, riidat ja viha koituvat aina vahingoksi. Siksi jokainen järkevä kiertää väittelyt väittelyiden vuoksi, riidanhaluiset, ylpeät ja itsekorostuksen kaukaa. Jeesus Kristus joutui vilpillisen, ankaran ja vihamielisten syytöksien kohteeksi, mutta Hän ei koskaan jäänyt kiistelemään ja väittelemään.
Tärkentä on miettiä onko minulla pelastava usko Jumalaan? (Joh 3:36, 20:31, 1 Joh 2:3-5) Kristittyjä on maailmassa eri kristillisissä piireissä jotka ovat uskollisia sille tiedolle minkä ovat saaneet. Jumala hyväksyy ihmisen vilpittömyytensä vuoksi. (Luuk 12:47-48) Rakkaudesta Jumalaan heille on kuitenkin aina tärkeätä hankkia lisää tietoa Raamatusta ja olla edelleen vilpitön. Joskus ihminen joutuu tekemään kipeitä ratkaisuja uudistaessaan käsityksiään vilpittömyyden tiellä. Kun ihminen rakastaa Jumalaa, on Jumalan tahto mieluinen sydämenasia ja iloiten hän muuttaa elämäänsä oppimiensa totuuksien mukaan. Vilpitön kuitenkin tahtoo aina hankkia oikeata pelastavaa tietoa, ja selvittää mikä on Jumalan tahto hänen suhteensa ja miten voisi täyttää paikkansa kristittynä. Typeryyttä on harrastaa väittelyitä väittelyiden vuoksi, ja syyttääkseen muita "harhaoppisuudesta" kun Jumalan tapa on kysyä ihmisen vilpittömyyttä ymmärrykselleen, ja Jumala tarvitsee jokaisen palvelijansa ajan työsään ihmisten hyväksi. (1 Tim 6:20)
Monet harha- ja henkimaailman (siritismin) oppeja harrastavat Jumalan vastustajat ryhtyvät väittelyihin Jumalan sanan opettajien kanssa. Totuuden opettajien tulee torjua heidän taistelukutsunsa. Nämä Jumalan vastustajat eivät tiedä ja ymmärrä että kristitty havaitsee heti Jumalan sanan avulla mistä pilkkaajan menettelyssä on kysymys. He tahtovat nauttia kiusaamisestaan ja mielipahan tuotamisestaan luullen ettei evankeliumin palvelija tiedä, havaitse ja ymmärrä heidän vaikuttimiaan. Nämä saatanalliset pyrkimykset joissa väittelijät ja pilkkaajat hekumoivat tulevat esiin heti välittömästi. Jumalan Hengen pilkka on anteeksiantamaton synti. Näin Hengen pilkka tultuaan määrätyyn rajaan asti johtaa lopulliseen paatumukseen, ja ihminen on kadotettu saatanan uhri, mutta pitää itseään viisaana. (Luuk 12:10, Matt 12:32, Gal 6:7, Hebr 10:29)
Maailman viisaat ylpeilevät viisaudestaan, (Room 1:22) mutta saavat häpeän (Jer 8:9, Jes 44:25) maailman viisaus on vain hullutusta: "Puhe rististä on hulluutta niille jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (1 Kor 1:18-19, 3:19) Tyhmät vihaavat pelastavaa tietoa, ovat huolettomia ja levitävät parjausta (Snl 1:22, 14:16, 10:18, 13:16) Tyhmät elävät petoksessa ja vaeltavat pimeässä (Snl 14:8, Saar 2:14) Harrastavat maailman huveja, tuottavat itselleen turmion ja joutuvat häpeään (Saar 7:5, Snl 18:7, 10:12, Snl 3:35) Tyhmyyttä on vastustaa Jumalaa ja hyvää. "Mieletön se joka ajattelee: Ei Jumalaa ole. Turmeltuneita ovat ne jotka näin ajattelevat. Kukaan heistä ei tee hyvää." (Ps 14:1, Luuk 12:20)
Väittelynhaluisten kannattaa aina laittaa käsi sydämelle ja miettiä ja tunnustaa itselleen rehellisesti minkälaisella asialla tahtovat olla? Onko asia oikea ja mihin se johtaa? Jumala on antanut ihmiselle omantunnon ja jokainen pystyy päättelemään ovatko tarkoituksensa hyvät ja rakentavat, vai pahat ja hajottavat? Onko hän rakastamassa, vai loukkaamassa ja vihaamassa?
Jeesus neuvoi jatkamaan matkaa, ei jäämään väittelyihin. (Matt 10:11-15) Kukaan ei voi rikkoa vaaratta omaatuntoaan vastaan, ja vain harvat ottavat Hänet vastaan synnistä vapauttajana, katuvat syntejään ja tekevät parannusta. (Joh 3:16) Jokainen on koko elämänsä ajan vapaa päättämään itse ikuisesta kohtalostaan. Jokainen voi valita itse elämänsä aikana, haluaako elää synnissä joka tuottaa lopullisen kuoleman, vai haluaako olla ikuisen elämän lahjan saaneiden joukossa? (Room 6:23, Ilm 20:11-15, Hebr 4:7)jarlau kirjoitti:
Kirjoitukseni ovat vain johdatuksia Raamattuun.
Pitää tutkia ja lukea itse Raamattua, ja miettiä on Raamattu oikein?
Raamatun tukijoita on ollut tuhansittain ja miljoonittainkin päteviä.
Minua on turha enää yllyttää haluamiisi ja lietsomiisi väittelyihin.
Siunausta
jari
VÄITTELYT. - VIISAUTTA VAI TYHMYYTTÄ?
Jeesus rakasti kaikkia ihmisiä joka tilanteessa ja opetti rakastamaan vihamiehiäkin. (Gal 2:20, Joh 15:13, Ilm 1:5, Luuk 23:34) Säälivästi ja armahtavasti Hän kohteli erehtyneitä ja syntisiä, mutta ei koskaan jättänyt paljastamatta syntiä. Hän ei toiminut vihassa puhuessaan ankarimmistakaan synneistä, mutta kun Hän vakavasti teki asian selväksi, Hän ei jäänyt väittelemään ja aiheuttamaan kiivailla väittelyillä väärinäsityksiä ja epäsopua. Uskovatkin karttavat väittelyitä Jeesuksen esimerkin mukaan näistä syistä.
Evankeliumin palvelijat toimivat Jeesuksen esimerkin mukaan näyttäen elämällään olevansa taivaan kansalaisia ja tekevät hyviä tekoja. He auttavat katastrofin uhreja, ruokkivat ja vaatettavat köyhiä, lohduttavat masentuneita. Lähimmäisrakkaudessaan he välittävät pelastussanomaa. Jumalanpalvelijat eivät yrittä näyttää viisauttaan väittelyissä ja korostaakseen itseään. Ylpeys ja itsekorotus eivät ole kristityn ominaisuuksia. Herran omat uhraavat itsensä lähimmäistensä hyväksi lähimmäisrakkaudessa palvelutyössä monin tavoin, jos ovat tosi kristittyjä ja Jeesuksen seuraajia. He eivät jää tuhlaamaan kallista aikaansa typeriin väittelyihin kun moni muu tärkeä asia tarvitsee hänen aikaansa. (2 Tim 2:16, 23, 1 Tim 1:4) Herran palvelijalta ei työ lopu koskaan.
Sielunvihollisen päätarkoitus on saada ihminen pois evankeliumin vaikutuspiiristä. Väittelyihin herättäminen on paholaisen yksi keino. Kiivastuessaan ihminen ei kykene ajattelemaan enää johdonmukaisesti, eikä ymmärtämään asioita jotka on ymmärrettävä hengellisesti ja totuudessa eli Jumalan Hengen avulla. Viha ja kiivaus torjuu aina Jumalan Hengen. Henki on vain siellä, missä on rakkautta. Väitelyissä huomio siirtyy pois suurista todellisista asioista ja keskittyy pikkuasioista riitelyihin ja saivarteluihin. Kun tehdään hyvää työtä, on aina viisastelijoita siirtämässä huomiota merkityksettömiin pikkuseikkoihin. Kiistat, riidat ja viha koituvat aina vahingoksi. Siksi jokainen järkevä kiertää väittelyt väittelyiden vuoksi, riidanhaluiset, ylpeät ja itsekorostuksen kaukaa. Jeesus Kristus joutui vilpillisen, ankaran ja vihamielisten syytöksien kohteeksi, mutta Hän ei koskaan jäänyt kiistelemään ja väittelemään.
Tärkentä on miettiä onko minulla pelastava usko Jumalaan? (Joh 3:36, 20:31, 1 Joh 2:3-5) Kristittyjä on maailmassa eri kristillisissä piireissä jotka ovat uskollisia sille tiedolle minkä ovat saaneet. Jumala hyväksyy ihmisen vilpittömyytensä vuoksi. (Luuk 12:47-48) Rakkaudesta Jumalaan heille on kuitenkin aina tärkeätä hankkia lisää tietoa Raamatusta ja olla edelleen vilpitön. Joskus ihminen joutuu tekemään kipeitä ratkaisuja uudistaessaan käsityksiään vilpittömyyden tiellä. Kun ihminen rakastaa Jumalaa, on Jumalan tahto mieluinen sydämenasia ja iloiten hän muuttaa elämäänsä oppimiensa totuuksien mukaan. Vilpitön kuitenkin tahtoo aina hankkia oikeata pelastavaa tietoa, ja selvittää mikä on Jumalan tahto hänen suhteensa ja miten voisi täyttää paikkansa kristittynä. Typeryyttä on harrastaa väittelyitä väittelyiden vuoksi, ja syyttääkseen muita "harhaoppisuudesta" kun Jumalan tapa on kysyä ihmisen vilpittömyyttä ymmärrykselleen, ja Jumala tarvitsee jokaisen palvelijansa ajan työsään ihmisten hyväksi. (1 Tim 6:20)
Monet harha- ja henkimaailman (siritismin) oppeja harrastavat Jumalan vastustajat ryhtyvät väittelyihin Jumalan sanan opettajien kanssa. Totuuden opettajien tulee torjua heidän taistelukutsunsa. Nämä Jumalan vastustajat eivät tiedä ja ymmärrä että kristitty havaitsee heti Jumalan sanan avulla mistä pilkkaajan menettelyssä on kysymys. He tahtovat nauttia kiusaamisestaan ja mielipahan tuotamisestaan luullen ettei evankeliumin palvelija tiedä, havaitse ja ymmärrä heidän vaikuttimiaan. Nämä saatanalliset pyrkimykset joissa väittelijät ja pilkkaajat hekumoivat tulevat esiin heti välittömästi. Jumalan Hengen pilkka on anteeksiantamaton synti. Näin Hengen pilkka tultuaan määrätyyn rajaan asti johtaa lopulliseen paatumukseen, ja ihminen on kadotettu saatanan uhri, mutta pitää itseään viisaana. (Luuk 12:10, Matt 12:32, Gal 6:7, Hebr 10:29)
Maailman viisaat ylpeilevät viisaudestaan, (Room 1:22) mutta saavat häpeän (Jer 8:9, Jes 44:25) maailman viisaus on vain hullutusta: "Puhe rististä on hulluutta niille jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (1 Kor 1:18-19, 3:19) Tyhmät vihaavat pelastavaa tietoa, ovat huolettomia ja levitävät parjausta (Snl 1:22, 14:16, 10:18, 13:16) Tyhmät elävät petoksessa ja vaeltavat pimeässä (Snl 14:8, Saar 2:14) Harrastavat maailman huveja, tuottavat itselleen turmion ja joutuvat häpeään (Saar 7:5, Snl 18:7, 10:12, Snl 3:35) Tyhmyyttä on vastustaa Jumalaa ja hyvää. "Mieletön se joka ajattelee: Ei Jumalaa ole. Turmeltuneita ovat ne jotka näin ajattelevat. Kukaan heistä ei tee hyvää." (Ps 14:1, Luuk 12:20)
Väittelynhaluisten kannattaa aina laittaa käsi sydämelle ja miettiä ja tunnustaa itselleen rehellisesti minkälaisella asialla tahtovat olla? Onko asia oikea ja mihin se johtaa? Jumala on antanut ihmiselle omantunnon ja jokainen pystyy päättelemään ovatko tarkoituksensa hyvät ja rakentavat, vai pahat ja hajottavat? Onko hän rakastamassa, vai loukkaamassa ja vihaamassa?
Jeesus neuvoi jatkamaan matkaa, ei jäämään väittelyihin. (Matt 10:11-15) Kukaan ei voi rikkoa vaaratta omaatuntoaan vastaan, ja vain harvat ottavat Hänet vastaan synnistä vapauttajana, katuvat syntejään ja tekevät parannusta. (Joh 3:16) Jokainen on koko elämänsä ajan vapaa päättämään itse ikuisesta kohtalostaan. Jokainen voi valita itse elämänsä aikana, haluaako elää synnissä joka tuottaa lopullisen kuoleman, vai haluaako olla ikuisen elämän lahjan saaneiden joukossa? (Room 6:23, Ilm 20:11-15, Hebr 4:7)Ei siis löytynyt "Raamatun tutkimus":sta, jota niin painokkaasti mainostit.
Mutta onneksi vanha sähköankerias taktiikkasi pelaa: paasaat eksytyksesi, et perustele kuin kaikkihansentietää tyylisillä tokaisuilla, haukut arvostelijan pilkkaajaksi, vakuutat luotettavuuttasi ja kätkeydyt ylpeytesi ja massapostituksesi suojaan adventtiakvaarioon.- grape
uskova_1 kirjoitti:
Ei siis löytynyt "Raamatun tutkimus":sta, jota niin painokkaasti mainostit.
Mutta onneksi vanha sähköankerias taktiikkasi pelaa: paasaat eksytyksesi, et perustele kuin kaikkihansentietää tyylisillä tokaisuilla, haukut arvostelijan pilkkaajaksi, vakuutat luotettavuuttasi ja kätkeydyt ylpeytesi ja massapostituksesi suojaan adventtiakvaarioon.kokonaisia turskia, suuria levyjä ruijanpallasta,
savustettua silliä, kuivattua naudanlihaa ja meetvurstia.
Ihanaa uskovan elämää :) - viivasuorra
jarlau kirjoitti:
Kirjoitukseni ovat vain johdatuksia Raamattuun.
Pitää tutkia ja lukea itse Raamattua, ja miettiä on Raamattu oikein?
Raamatun tukijoita on ollut tuhansittain ja miljoonittainkin päteviä.
Minua on turha enää yllyttää haluamiisi ja lietsomiisi väittelyihin.
Siunausta
jari
VÄITTELYT. - VIISAUTTA VAI TYHMYYTTÄ?
Jeesus rakasti kaikkia ihmisiä joka tilanteessa ja opetti rakastamaan vihamiehiäkin. (Gal 2:20, Joh 15:13, Ilm 1:5, Luuk 23:34) Säälivästi ja armahtavasti Hän kohteli erehtyneitä ja syntisiä, mutta ei koskaan jättänyt paljastamatta syntiä. Hän ei toiminut vihassa puhuessaan ankarimmistakaan synneistä, mutta kun Hän vakavasti teki asian selväksi, Hän ei jäänyt väittelemään ja aiheuttamaan kiivailla väittelyillä väärinäsityksiä ja epäsopua. Uskovatkin karttavat väittelyitä Jeesuksen esimerkin mukaan näistä syistä.
Evankeliumin palvelijat toimivat Jeesuksen esimerkin mukaan näyttäen elämällään olevansa taivaan kansalaisia ja tekevät hyviä tekoja. He auttavat katastrofin uhreja, ruokkivat ja vaatettavat köyhiä, lohduttavat masentuneita. Lähimmäisrakkaudessaan he välittävät pelastussanomaa. Jumalanpalvelijat eivät yrittä näyttää viisauttaan väittelyissä ja korostaakseen itseään. Ylpeys ja itsekorotus eivät ole kristityn ominaisuuksia. Herran omat uhraavat itsensä lähimmäistensä hyväksi lähimmäisrakkaudessa palvelutyössä monin tavoin, jos ovat tosi kristittyjä ja Jeesuksen seuraajia. He eivät jää tuhlaamaan kallista aikaansa typeriin väittelyihin kun moni muu tärkeä asia tarvitsee hänen aikaansa. (2 Tim 2:16, 23, 1 Tim 1:4) Herran palvelijalta ei työ lopu koskaan.
Sielunvihollisen päätarkoitus on saada ihminen pois evankeliumin vaikutuspiiristä. Väittelyihin herättäminen on paholaisen yksi keino. Kiivastuessaan ihminen ei kykene ajattelemaan enää johdonmukaisesti, eikä ymmärtämään asioita jotka on ymmärrettävä hengellisesti ja totuudessa eli Jumalan Hengen avulla. Viha ja kiivaus torjuu aina Jumalan Hengen. Henki on vain siellä, missä on rakkautta. Väitelyissä huomio siirtyy pois suurista todellisista asioista ja keskittyy pikkuasioista riitelyihin ja saivarteluihin. Kun tehdään hyvää työtä, on aina viisastelijoita siirtämässä huomiota merkityksettömiin pikkuseikkoihin. Kiistat, riidat ja viha koituvat aina vahingoksi. Siksi jokainen järkevä kiertää väittelyt väittelyiden vuoksi, riidanhaluiset, ylpeät ja itsekorostuksen kaukaa. Jeesus Kristus joutui vilpillisen, ankaran ja vihamielisten syytöksien kohteeksi, mutta Hän ei koskaan jäänyt kiistelemään ja väittelemään.
Tärkentä on miettiä onko minulla pelastava usko Jumalaan? (Joh 3:36, 20:31, 1 Joh 2:3-5) Kristittyjä on maailmassa eri kristillisissä piireissä jotka ovat uskollisia sille tiedolle minkä ovat saaneet. Jumala hyväksyy ihmisen vilpittömyytensä vuoksi. (Luuk 12:47-48) Rakkaudesta Jumalaan heille on kuitenkin aina tärkeätä hankkia lisää tietoa Raamatusta ja olla edelleen vilpitön. Joskus ihminen joutuu tekemään kipeitä ratkaisuja uudistaessaan käsityksiään vilpittömyyden tiellä. Kun ihminen rakastaa Jumalaa, on Jumalan tahto mieluinen sydämenasia ja iloiten hän muuttaa elämäänsä oppimiensa totuuksien mukaan. Vilpitön kuitenkin tahtoo aina hankkia oikeata pelastavaa tietoa, ja selvittää mikä on Jumalan tahto hänen suhteensa ja miten voisi täyttää paikkansa kristittynä. Typeryyttä on harrastaa väittelyitä väittelyiden vuoksi, ja syyttääkseen muita "harhaoppisuudesta" kun Jumalan tapa on kysyä ihmisen vilpittömyyttä ymmärrykselleen, ja Jumala tarvitsee jokaisen palvelijansa ajan työsään ihmisten hyväksi. (1 Tim 6:20)
Monet harha- ja henkimaailman (siritismin) oppeja harrastavat Jumalan vastustajat ryhtyvät väittelyihin Jumalan sanan opettajien kanssa. Totuuden opettajien tulee torjua heidän taistelukutsunsa. Nämä Jumalan vastustajat eivät tiedä ja ymmärrä että kristitty havaitsee heti Jumalan sanan avulla mistä pilkkaajan menettelyssä on kysymys. He tahtovat nauttia kiusaamisestaan ja mielipahan tuotamisestaan luullen ettei evankeliumin palvelija tiedä, havaitse ja ymmärrä heidän vaikuttimiaan. Nämä saatanalliset pyrkimykset joissa väittelijät ja pilkkaajat hekumoivat tulevat esiin heti välittömästi. Jumalan Hengen pilkka on anteeksiantamaton synti. Näin Hengen pilkka tultuaan määrätyyn rajaan asti johtaa lopulliseen paatumukseen, ja ihminen on kadotettu saatanan uhri, mutta pitää itseään viisaana. (Luuk 12:10, Matt 12:32, Gal 6:7, Hebr 10:29)
Maailman viisaat ylpeilevät viisaudestaan, (Room 1:22) mutta saavat häpeän (Jer 8:9, Jes 44:25) maailman viisaus on vain hullutusta: "Puhe rististä on hulluutta niille jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (1 Kor 1:18-19, 3:19) Tyhmät vihaavat pelastavaa tietoa, ovat huolettomia ja levitävät parjausta (Snl 1:22, 14:16, 10:18, 13:16) Tyhmät elävät petoksessa ja vaeltavat pimeässä (Snl 14:8, Saar 2:14) Harrastavat maailman huveja, tuottavat itselleen turmion ja joutuvat häpeään (Saar 7:5, Snl 18:7, 10:12, Snl 3:35) Tyhmyyttä on vastustaa Jumalaa ja hyvää. "Mieletön se joka ajattelee: Ei Jumalaa ole. Turmeltuneita ovat ne jotka näin ajattelevat. Kukaan heistä ei tee hyvää." (Ps 14:1, Luuk 12:20)
Väittelynhaluisten kannattaa aina laittaa käsi sydämelle ja miettiä ja tunnustaa itselleen rehellisesti minkälaisella asialla tahtovat olla? Onko asia oikea ja mihin se johtaa? Jumala on antanut ihmiselle omantunnon ja jokainen pystyy päättelemään ovatko tarkoituksensa hyvät ja rakentavat, vai pahat ja hajottavat? Onko hän rakastamassa, vai loukkaamassa ja vihaamassa?
Jeesus neuvoi jatkamaan matkaa, ei jäämään väittelyihin. (Matt 10:11-15) Kukaan ei voi rikkoa vaaratta omaatuntoaan vastaan, ja vain harvat ottavat Hänet vastaan synnistä vapauttajana, katuvat syntejään ja tekevät parannusta. (Joh 3:16) Jokainen on koko elämänsä ajan vapaa päättämään itse ikuisesta kohtalostaan. Jokainen voi valita itse elämänsä aikana, haluaako elää synnissä joka tuottaa lopullisen kuoleman, vai haluaako olla ikuisen elämän lahjan saaneiden joukossa? (Room 6:23, Ilm 20:11-15, Hebr 4:7)Kirjoitukseni ovat vain johdatuksia Raamattuun.
Pitää tutkia ja lukea itse Raamattua, ja miettiä on Raamattu oikein?
Raamatun tukijoita on ollut tuhansittain ja miljoonittainkin päteviä.
Minua on turha enää yllyttää haluamiisi ja lietsomiisi väittelyihin.
Siunausta
jari
VÄITTELYT. - VIISAUTTA VAI TYHMYYTTÄ?
Jeesus rakasti kaikkia ihmisiä joka tilanteessa ja opetti rakastamaan vihamiehiäkin. (Gal 2:20, Joh 15:13, Ilm 1:5, Luuk 23:34) Säälivästi ja armahtavasti Hän kohteli erehtyneitä ja syntisiä, mutta ei koskaan jättänyt paljastamatta syntiä. Hän ei toiminut vihassa puhuessaan ankarimmistakaan synneistä, mutta kun Hän vakavasti teki asian selväksi, Hän ei jäänyt väittelemään ja aiheuttamaan kiivailla väittelyillä väärinäsityksiä ja epäsopua. Uskovatkin karttavat väittelyitä Jeesuksen esimerkin mukaan näistä syistä.
Evankeliumin palvelijat toimivat Jeesuksen esimerkin mukaan näyttäen elämällään olevansa taivaan kansalaisia ja tekevät hyviä tekoja. He auttavat katastrofin uhreja, ruokkivat ja vaatettavat köyhiä, lohduttavat masentuneita. Lähimmäisrakkaudessaan he välittävät pelastussanomaa. Jumalanpalvelijat eivät yrittä näyttää viisauttaan väittelyissä ja korostaakseen itseään. Ylpeys ja itsekorotus eivät ole kristityn ominaisuuksia. Herran omat uhraavat itsensä lähimmäistensä hyväksi lähimmäisrakkaudessa palvelutyössä monin tavoin, jos ovat tosi kristittyjä ja Jeesuksen seuraajia. He eivät jää tuhlaamaan kallista aikaansa typeriin väittelyihin kun moni muu tärkeä asia tarvitsee hänen aikaansa. (2 Tim 2:16, 23, 1 Tim 1:4) Herran palvelijalta ei työ lopu koskaan.
Sielunvihollisen päätarkoitus on saada ihminen pois evankeliumin vaikutuspiiristä. Väittelyihin herättäminen on paholaisen yksi keino. Kiivastuessaan ihminen ei kykene ajattelemaan enää johdonmukaisesti, eikä ymmärtämään asioita jotka on ymmärrettävä hengellisesti ja totuudessa eli Jumalan Hengen avulla. Viha ja kiivaus torjuu aina Jumalan Hengen. Henki on vain siellä, missä on rakkautta. Väitelyissä huomio siirtyy pois suurista todellisista asioista ja keskittyy pikkuasioista riitelyihin ja saivarteluihin. Kun tehdään hyvää työtä, on aina viisastelijoita siirtämässä huomiota merkityksettömiin pikkuseikkoihin. Kiistat, riidat ja viha koituvat aina vahingoksi. Siksi jokainen järkevä kiertää väittelyt väittelyiden vuoksi, riidanhaluiset, ylpeät ja itsekorostuksen kaukaa. Jeesus Kristus joutui vilpillisen, ankaran ja vihamielisten syytöksien kohteeksi, mutta Hän ei koskaan jäänyt kiistelemään ja väittelemään.
Tärkentä on miettiä onko minulla pelastava usko Jumalaan? (Joh 3:36, 20:31, 1 Joh 2:3-5) Kristittyjä on maailmassa eri kristillisissä piireissä jotka ovat uskollisia sille tiedolle minkä ovat saaneet. Jumala hyväksyy ihmisen vilpittömyytensä vuoksi. (Luuk 12:47-48) Rakkaudesta Jumalaan heille on kuitenkin aina tärkeätä hankkia lisää tietoa Raamatusta ja olla edelleen vilpitön. Joskus ihminen joutuu tekemään kipeitä ratkaisuja uudistaessaan käsityksiään vilpittömyyden tiellä. Kun ihminen rakastaa Jumalaa, on Jumalan tahto mieluinen sydämenasia ja iloiten hän muuttaa elämäänsä oppimiensa totuuksien mukaan. Vilpitön kuitenkin tahtoo aina hankkia oikeata pelastavaa tietoa, ja selvittää mikä on Jumalan tahto hänen suhteensa ja miten voisi täyttää paikkansa kristittynä. Typeryyttä on harrastaa väittelyitä väittelyiden vuoksi, ja syyttääkseen muita "harhaoppisuudesta" kun Jumalan tapa on kysyä ihmisen vilpittömyyttä ymmärrykselleen, ja Jumala tarvitsee jokaisen palvelijansa ajan työsään ihmisten hyväksi. (1 Tim 6:20)
Monet harha- ja henkimaailman (siritismin) oppeja harrastavat Jumalan vastustajat ryhtyvät väittelyihin Jumalan sanan opettajien kanssa. Totuuden opettajien tulee torjua heidän taistelukutsunsa. Nämä Jumalan vastustajat eivät tiedä ja ymmärrä että kristitty havaitsee heti Jumalan sanan avulla mistä pilkkaajan menettelyssä on kysymys. He tahtovat nauttia kiusaamisestaan ja mielipahan tuotamisestaan luullen ettei evankeliumin palvelija tiedä, havaitse ja ymmärrä heidän vaikuttimiaan. Nämä saatanalliset pyrkimykset joissa väittelijät ja pilkkaajat hekumoivat tulevat esiin heti välittömästi. Jumalan Hengen pilkka on anteeksiantamaton synti. Näin Hengen pilkka tultuaan määrätyyn rajaan asti johtaa lopulliseen paatumukseen, ja ihminen on kadotettu saatanan uhri, mutta pitää itseään viisaana. (Luuk 12:10, Matt 12:32, Gal 6:7, Hebr 10:29)
Maailman viisaat ylpeilevät viisaudestaan, (Room 1:22) mutta saavat häpeän (Jer 8:9, Jes 44:25) maailman viisaus on vain hullutusta: "Puhe rististä on hulluutta niille jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (1 Kor 1:18-19, 3:19) Tyhmät vihaavat pelastavaa tietoa, ovat huolettomia ja levitävät parjausta (Snl 1:22, 14:16, 10:18, 13:16) Tyhmät elävät petoksessa ja vaeltavat pimeässä (Snl 14:8, Saar 2:14) Harrastavat maailman huveja, tuottavat itselleen turmion ja joutuvat häpeään (Saar 7:5, Snl 18:7, 10:12, Snl 3:35) Tyhmyyttä on vastustaa Jumalaa ja hyvää. "Mieletön se joka ajattelee: Ei Jumalaa ole. Turmeltuneita ovat ne jotka näin ajattelevat. Kukaan heistä ei tee hyvää." (Ps 14:1, Luuk 12:20)
Väittelynhaluisten kannattaa aina laittaa käsi sydämelle ja miettiä ja tunnustaa itselleen rehellisesti minkälaisella asialla tahtovat olla? Onko asia oikea ja mihin se johtaa? Jumala on antanut ihmiselle omantunnon ja jokainen pystyy päättelemään ovatko tarkoituksensa hyvät ja rakentavat, vai pahat ja hajottavat? Onko hän rakastamassa, vai loukkaamassa ja vihaamassa?
Jeesus neuvoi jatkamaan matkaa, ei jäämään väittelyihin. (Matt 10:11-15) Kukaan ei voi rikkoa vaaratta omaatuntoaan vastaan, ja vain harvat ottavat Hänet vastaan synnistä vapauttajana, katuvat syntejään ja tekevät parannusta. (Joh 3:16) Jokainen on koko elämänsä ajan vapaa päättämään itse ikuisesta kohtalostaan. Jokainen voi valita itse elämänsä aikana, haluaako elää synnissä joka tuottaa lopullisen kuoleman, vai haluaako olla ikuisen elämän lahjan saaneiden joukossa? (Room 6:23, Ilm 20:11-15, Hebr 4:7)
Rekisteröi oma nimimerkki
Liity Suomi24:n jäseneksi ja rekisteröi ikioma nimimerkki!
Rekisteröinti kannattaa, koska sama nimimerkki on käytössäsi sekä chatissa että keskusteluissa eikä kukaan muu voi samaa nimimerkkiä palveluissa käyttää.
Varaa oma nimimerkki - Cardinaali
Sinullahan on jo meidan evankeliumimme opetuksissasi, niin miksi et palaja Papan lapseksi kokonaan. Sinusta tulee oikein hyva Catolilainen.
Meidan joukossa sinua arvostetaan juuri sinun
kaltaisia miehia me tarvitsemme, sinulla on jo hyva aloitus. Antaudu koko sydamisesti meidan joukkoomme. Protestasmi ei sovi sinulle.
Tervehdys ystavaltasi!
- nämä
1. Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani.
2. Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan.
3. Mutta ei edes seuralaistani Tiitusta, joka oli kreikkalainen, pakotettu ympärileikkauttamaan itseänsä.
4. Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
5. me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.
6. Ja nuo, joita jonakin pidettiin - millaisia lienevät olleet, ei kuulu minuun; Jumala ei katso henkilöön - nuo arvossapidetyt eivät velvoittaneet minua mihinkään enempään,
7. vaan päinvastoin, kun näkivät, että minulle oli uskottu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille, samoin kuin Pietarille sen julistaminen ympärileikatuille -
8. sillä hän, joka antoi Pietarille voimaa hänen apostolintoimeensa ympärileikattujen keskuudessa, antoi minullekin siihen voimaa pakanain keskuudessa -
9. ja kun olivat tulleet tuntemaan sen armon, mikä oli minulle annettu, niin Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä, antoivat minulle ja Barnabaalle yhteisen työn merkiksi kättä, mennäksemme, me pakanain keskuuteen ja he ympärileikattujen.
10. Meidän oli vain muistaminen köyhiä, ja juuri sitä minä olenkin ahkeroinut tehdä.
11. Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
12. Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13. ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
14. Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
15. Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
16. mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
17. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
Seuraava luku, Kirje galatalaisille - Nassen
huora on ihminen, tässä tapauksessa jarlau, joka rikkoo sääntöjä.
Nyt meidän huora on rikkonut taas kerran suomi24 palstan sääntöjä, onko tässä meillä malliesimerkki tyypillisestä uskovaisesta, joka on tarvittaessa valmista jopa tappamaan uskonsa puolesta, ihminen jolle säännöt eivät merkitse mitään?- sivustaseuraajat
Ja sinä et ole huoraa nähnytkään , joten pidä soma nasse suusi supussa tai näet pahoja unia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841602
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88868- 8832
IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56829- 53812
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58773Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html189749Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80705Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41700Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.172680