Olen kärsinyt jo monta kuukautta arasta poskihampaasta. Hammas tuli araksi sen jälkeen, kun sen yläpuolella oleva hammas paikattiin. Aluksi kipu oli juuri paikatssa hampaassa. Kesti ehkä kaksi viikkoa, kunnes kipu poistui ja pysytyin syömään normaalisti. No, vähän sen jälkeen tuli yhtäkkiä paikatun hampaan alapuolinen hammas niin araksi, etten pysty syömään mitään kovaa tai sitkeää. Kipu on nopea ja terävä, ei jää jomottamaan. Muutenkaan hammasta ei vihlo/särje.
Olen käynyt nyt kaksi kertaa lekurissa tämän takia. Röntgenit on otettu, mitään ei näy. Paikka ei ole korkea, reikiä ei ole, ei tulehduksia, ei mitään. Hampaat eivät myöskään heilu. Käytän öisin purentakiskoa, joten narskuttelukaan ei pitäisi olla syynä (ja muutenkin narskuttelukipu on ihan erilainen, kokemusta on siitäkin..).
Kun tänään söin, huomasin, että kipu tuntuikin nyt taas paikatussa ylähampaassa! Siis voiko kipu todella vaihdella niin, että välillä tuntuu aivan selvästi alahampaassa, välillä ylähampaassa, vaikka ongelma olisikin vain toisessa niistä? Vai onko mulla nyt vikaa kahdessa hampaassa?
Todella ärsyttävää tämä. Hammaslääkärit sanovat vain, että hienot hampaat, mutta jotain vikaa kai niissä on kun en voi syödä vasemmalla puolella mitään kovaa. Pistää vihaksi tämä, kun olen 26v. ja joudun tarkkailemaan syömistäni kuin mikäkin hampaaton mummo. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
arka hammas
2
688
Vastaukset
- Marie
Minulla hyvin samanlaisia kokemuksia. Aina kun on jotain vikaa ylahampaissa, tunnen kivun saman puolen alahampaissa - en siella, missa ongelma oikeasti on. Hammaslaakarini on sanonut, etta tama on aika yleista, etenkin kun jonkun hampaan hermo on tulehtunut.
Jos kipuilet, niin ihan varmasti siella suussa on jokin vikana! - Non niin...
Itellä oli samaa ja purentaa epäiltiin ensin syyksi ja hampaita hiottiin. Ei auttanut ja kipu senkun jatkui. Sitten hammas tuli niin puruaraksi sekä kipeäksi, että oli edessä alahampaan juurihoito. Hampaassa oli muhinut jokin pöpö jo ilmeisesti kauan ja se oli syynä moiseen. Tosin juurihoito sitten epäonnistui ja sain vuosisadan kivut tulehduksen antibioottikuurin vahvat kipulääkkeet päälle ja alahammas jouduttiin poistamaan.
Kivut menivät sen tien, mutta nyt olen yhtä hammasta köyhempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921066
- 55732
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35614Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49490Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi46475- 31469
- 34447
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14441- 38434