autotuonti ja mika kitola

Kari

Onko kellään tietoa kyseisestä firmasta/välittäjästä. Tarkoitus olisi hommata auto Saksasta ja Hankoon kuljetettuna.

50

29665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika, minä

      ainakin kyselisi itse firmoilta. Saisi heti faktatietoa. Eikä kateellisten tai muuten kieroutuneiden mielipiteitä.

      Koska kyseessä puhdas rahtaus! Epäselvää?

      • Kari

        puhdas rahtaus, vaan osto myös firman kautta.


      • esität
        Kari kirjoitti:

        puhdas rahtaus, vaan osto myös firman kautta.

        asiasi yhtä pontevasti kuin aloituskin, niin hyvää tulee?


    • Kra

      Suosittelen lämpimästi! Mika hommasi minulle auton elokuussa, kävin itse noutamassa auton häneltä Saksasta. Hyvä palvelu ja Mika vaikuttaa loistotyypiltä kaikinpuolin muutenkin. Puhuu yhtä sujuvasti sekä saksaa, että suomea.

    • Sepe

      kaikilta luottotiedot, joiden kautta aiotte olla tekemisissä.

      Enemmän tai vähemmän on alkanut maa polttamaan jalkojen alla täällä Suomen päässä näillä Saksan "kauppa-agenteilla".

      Ei ole edes kallista lystiä, muutamalla eurolla voi estyä isokin vahinko.

      Että silleen..........

      • Kra

        Itse ostin autoni Mikalta käteisellä ja vasta paikanpäällä, ensin auton tutkittuani. Ei tullut silloin mieleenkään lähteä tutkimaan kenenkään luottotietoja.

        Mutta tottakai on paikallaan selvittää kauppakumppanin luotettavuus varsinkin jos aikoo maksaa ennakoita tms


    • tästä

      Kitolasta tullut joku ohjelman pätkä telkkarista joitakin aikoja sitten. Näytettiin koko auton etsintä/osto projekti Saksan päästä. Vaikutti ainakin siinä pätevältä ja hyvältä palvelulta. Sen perusteella ainakin voisi itsekkin ajatella...tosin kokemusta hänestä ei ole. Moni kukkakin päältä kaunis tietysti??

    • Jari P.

      Tilasin Mikalta n. 2v. sitten uudehkon auton ja muutaman puh.keskustelun jälkeen maksoin ennakkomaksun..Kun haluamani Auto löytyi ja sain Mikan välityksellä vielä tingattua hintaa pyynnistä jopa 2tonnia niin eikun rahat Mikan saksan tilille. Mika lähetti auton hankoon ja neuvoi tarkasti kuinka sen haen sekä tullauken ym. Nyt olen etsimässä sitten jo seuraavaa autoa Kitolan välityksellä. Osaava ja luotettava kaveri..

      • Ihan

        että ihan 2000 € alennusta?... ei kai tämä vaan juttu hieman haiskahda?...


      • kehu
        Ihan kirjoitti:

        että ihan 2000 € alennusta?... ei kai tämä vaan juttu hieman haiskahda?...

        oma kehu haisee, sori ei mene läpi


      • niin?
        Ihan kirjoitti:

        että ihan 2000 € alennusta?... ei kai tämä vaan juttu hieman haiskahda?...

        Ei voi pitää paikkansa?
        En yhtään epäile, jos olisin hakemassa vähän ajettua, uudehkoa ja kilomeritakuulla olevaa Maybachia, etteikö hyvä ostaja nyt pari tonnia reilusta 220 tuhannesta saisi (noin edullisesti niitä jo ainakin Mobilen mukaan alkaa saamaan). Eihän se ole kuin prosentin pyynnistä.


      • Etukäteen

        Sitten Aki Mukela palautti minulle vahingossa 300 000e. En ole löytänyt sillä nimellä kaveria, joten odottelen täällä hänen yhteydenottoaan.


    • Mr. X

      Tilasin kesällä Mikan kautta auton. Sain sähköpostiin tiedot valokuvat pelistä. Lähetin
      rahat. Auto tuli Hankoon heinäkuun alussa. Oli parempi kuin uskalsin kuvitella. Tilasin heti seuraavan. Projektissa kismittää ainoastaan Tullin ylimielinen toiminta ja perusteeton verotusarvo. Olen ajellut autolla 10 000 km, eikä
      mitään häikkää ole ollut. Pystyykö joku muu samaan ?

      • Kra

        ....samaan tai edes lähelle sitä!

        Mika on tehnyt tätä hommaa ilmeisesti pitempään kuin kukaan muu. Muistaakseni se Siilinin Mersu oli hänen ensimmäinen. On senverran terävä kaveri, ettei saksalaiset tai edes turkkilaiset pysty häntä kusettamaan. Kun tarviin taas autoo, tiedän kenen puoleen käännyn!


      • Juurisellainenkuin

        En toki halua aliarvioida ko. Mikan taitoja mutta kyllä se sentään on niin, että auto on nähtävä ennen rahojen lähettämistä vaikka auton myyjä olisi Tarja Halonen.

        Mikä on mielestäsi perusteeton verotusarvo??

        Olen tuonut kolme autoa ja kaksi mp:tä ja kaikissa on ollut markkina-arvo aina mielestäni kohdallaan. Jos nyt markkinahinta sitten ikinä oikea ? Siinä on aina miettimistä kun omasta autosta pitäisi saada huippuhinta mutta kuitenkin markkina-arvo on sitten laitettu liian suureksi muka ??!

        Mutta jos rahaa on( 20 000 ja verot) tuollaiseen peltilehmään laittaa, niin onhan se kai joistakin mukavaa, katsella autojen kuvia netistä ja soittaa välittäjälle, että haluan tuollaisen. Matkailu kumminkin aina avartaa...


      • Saisse
        Kra kirjoitti:

        ....samaan tai edes lähelle sitä!

        Mika on tehnyt tätä hommaa ilmeisesti pitempään kuin kukaan muu. Muistaakseni se Siilinin Mersu oli hänen ensimmäinen. On senverran terävä kaveri, ettei saksalaiset tai edes turkkilaiset pysty häntä kusettamaan. Kun tarviin taas autoo, tiedän kenen puoleen käännyn!

        Aika vahva tulkinta..
        "On senverran terävä kaveri, ettei saksalaiset tai edes turkkilaiset pysty häntä kusettamaan."

        Se joka ymmärtää hiukankin enemmän autoista pystyy samaan. Hyvä auto on muutakin kuin hyvin vahattu ja renkaat kiilloiteltu jarrunesteellä.


      • Kra
        Saisse kirjoitti:

        Aika vahva tulkinta..
        "On senverran terävä kaveri, ettei saksalaiset tai edes turkkilaiset pysty häntä kusettamaan."

        Se joka ymmärtää hiukankin enemmän autoista pystyy samaan. Hyvä auto on muutakin kuin hyvin vahattu ja renkaat kiilloiteltu jarrunesteellä.

        Kyllähän muttereiden anatomian oppii tyhmempikin tyyppi. Mutta että oppii sen lisäksi vielä vieraassa kulttuurissa tekemään bisnestä muttereilla. Ja niin että ei tule pahemmin reklamaatioita toiminnasta, niin siihen tarvitaankin sellaisia kykyjä, joita ei koulun penkiltä haeta.


      • kulttuurissa ?
        Kra kirjoitti:

        Kyllähän muttereiden anatomian oppii tyhmempikin tyyppi. Mutta että oppii sen lisäksi vielä vieraassa kulttuurissa tekemään bisnestä muttereilla. Ja niin että ei tule pahemmin reklamaatioita toiminnasta, niin siihen tarvitaankin sellaisia kykyjä, joita ei koulun penkiltä haeta.

        onkohan se nyt niin vieraassa kulttuurissa toimimista kun ajattelee että joku suomalainen saksasta käsin myya autoja suomalaisille ja vetää siitä välistä hyvät rahat eli sama kun antaisit naapurillesi viis tonnia ja se hakee sulle neljällä tonnilla rintajuipilta auton. kannattaako sitä nyt sen kummemmin sitten kehua "ammattilaiseksi"

        kuulkaa nyt hyvät ihmiset !!! ei se tekemisen riemusta sitä hommaa tee, vaan kääriäkseen hyvät rahat tuosta hommasta


      • Kra
        kulttuurissa ? kirjoitti:

        onkohan se nyt niin vieraassa kulttuurissa toimimista kun ajattelee että joku suomalainen saksasta käsin myya autoja suomalaisille ja vetää siitä välistä hyvät rahat eli sama kun antaisit naapurillesi viis tonnia ja se hakee sulle neljällä tonnilla rintajuipilta auton. kannattaako sitä nyt sen kummemmin sitten kehua "ammattilaiseksi"

        kuulkaa nyt hyvät ihmiset !!! ei se tekemisen riemusta sitä hommaa tee, vaan kääriäkseen hyvät rahat tuosta hommasta

        ......Kutsuvat sitä kuulema bisnekseksi!

        Tiedä häntä, mutta itse olen ainakin tyytyväinen saamaani palveluun. Eikä se ole mikään salaisuus.


      • Mr.X
        Juurisellainenkuin kirjoitti:

        En toki halua aliarvioida ko. Mikan taitoja mutta kyllä se sentään on niin, että auto on nähtävä ennen rahojen lähettämistä vaikka auton myyjä olisi Tarja Halonen.

        Mikä on mielestäsi perusteeton verotusarvo??

        Olen tuonut kolme autoa ja kaksi mp:tä ja kaikissa on ollut markkina-arvo aina mielestäni kohdallaan. Jos nyt markkinahinta sitten ikinä oikea ? Siinä on aina miettimistä kun omasta autosta pitäisi saada huippuhinta mutta kuitenkin markkina-arvo on sitten laitettu liian suureksi muka ??!

        Mutta jos rahaa on( 20 000 ja verot) tuollaiseen peltilehmään laittaa, niin onhan se kai joistakin mukavaa, katsella autojen kuvia netistä ja soittaa välittäjälle, että haluan tuollaisen. Matkailu kumminkin aina avartaa...

        Autojen arvon päälle mitään. Vai onko Tulli muka määrännyt verotusarvoksi sinulle aina KORKEINTAAN sen hinnan, jolla auton olet myynyt eteen päin. Siis sen jälkeen kun olet laittanut lohkolämppärin, ostanut talvipyörät, yms. Tuskin.
        Tai jos on, loppuelämä´si Lottotuuri on käytetty.....


      • bd.
        Mr.X kirjoitti:

        Autojen arvon päälle mitään. Vai onko Tulli muka määrännyt verotusarvoksi sinulle aina KORKEINTAAN sen hinnan, jolla auton olet myynyt eteen päin. Siis sen jälkeen kun olet laittanut lohkolämppärin, ostanut talvipyörät, yms. Tuskin.
        Tai jos on, loppuelämä´si Lottotuuri on käytetty.....

        on syntynyt,koulut saksassa,välillä asunut suomessa,meneppä itse kokeilemaan auton ostoa saksasta,kyllä tulet toden näköisesti"paskathousussa"takaisin


      • mikä koijari
        Kra kirjoitti:

        ....samaan tai edes lähelle sitä!

        Mika on tehnyt tätä hommaa ilmeisesti pitempään kuin kukaan muu. Muistaakseni se Siilinin Mersu oli hänen ensimmäinen. On senverran terävä kaveri, ettei saksalaiset tai edes turkkilaiset pysty häntä kusettamaan. Kun tarviin taas autoo, tiedän kenen puoleen käännyn!

        Ei se Mika ainakaan minun tapauksessani kovin rehelliseltä kaverilta tunnu. Lupasi takuun auton ilmastoinnille(suomiauto) ja kun ilmastointi ei pelitäkkään, ehdottaisi ainoastan kaupan purkua vaihtoehtona ja minun pitäisi vielä maksaa auton käytöstä.. eikä vastaa viesteihin,puheluihin, tekstareihin.. Pari kertaa se on täytön maksanu ja rahat niihinkin olen saanut vasta monien kyselyiden ja kuukausien päästä. Kyllä varmaan hyviä autoja hakee, mutta ei kannata paljoo laskea sen lupauksien varaan ainakaan missään takuu asioissa.. Eikä korjauskustannuksissa puhuta kuin noin 1000€ summasta. ja kauppakirjassa tosiaan lukee ILMASTOINNILLE TAKUU, KORJATAAN JOS EI TOIMI.


      • päpäää
        mikä koijari kirjoitti:

        Ei se Mika ainakaan minun tapauksessani kovin rehelliseltä kaverilta tunnu. Lupasi takuun auton ilmastoinnille(suomiauto) ja kun ilmastointi ei pelitäkkään, ehdottaisi ainoastan kaupan purkua vaihtoehtona ja minun pitäisi vielä maksaa auton käytöstä.. eikä vastaa viesteihin,puheluihin, tekstareihin.. Pari kertaa se on täytön maksanu ja rahat niihinkin olen saanut vasta monien kyselyiden ja kuukausien päästä. Kyllä varmaan hyviä autoja hakee, mutta ei kannata paljoo laskea sen lupauksien varaan ainakaan missään takuu asioissa.. Eikä korjauskustannuksissa puhuta kuin noin 1000€ summasta. ja kauppakirjassa tosiaan lukee ILMASTOINNILLE TAKUU, KORJATAAN JOS EI TOIMI.

        Suomiauton? Jos mika on saksasta käsin myynyt sulle suomiauton niin tuntuu aika kummalta. Enkä yhtään ihmettele että ei vastaa, kun ei asu suomessa eikä käytä oikein suomen liittymiäkään enää!
        Eiköhän kannattaisi ottaa järki käteen ja tyytyä siihen kaupan purkamiseen, se kuulostaa reilulta. ostapa jostain muualta auto ja sano hetken päästä ettet tykkääkään niin nyrkin saat silmään vaan


      • lebbis22
        kulttuurissa ? kirjoitti:

        onkohan se nyt niin vieraassa kulttuurissa toimimista kun ajattelee että joku suomalainen saksasta käsin myya autoja suomalaisille ja vetää siitä välistä hyvät rahat eli sama kun antaisit naapurillesi viis tonnia ja se hakee sulle neljällä tonnilla rintajuipilta auton. kannattaako sitä nyt sen kummemmin sitten kehua "ammattilaiseksi"

        kuulkaa nyt hyvät ihmiset !!! ei se tekemisen riemusta sitä hommaa tee, vaan kääriäkseen hyvät rahat tuosta hommasta

        pännii toi sun asenne ,et ite oo ollu ikinä ulkomailla ja vielä kehut toisen loistavaa hommaa kusettamiseksi,toivottavasti sä et ikinä hanki autoa,ajele vaan siellä päiväkerhosi pihalla sillä söliferillasi.


      • Ostin ja ostan
        bd. kirjoitti:

        on syntynyt,koulut saksassa,välillä asunut suomessa,meneppä itse kokeilemaan auton ostoa saksasta,kyllä tulet toden näköisesti"paskathousussa"takaisin

        Luottokaveri ,minullekkin toi nyt 3:nen auton


    • ks.

      Jutut vähissä, kun nostetaan näin vanhoja topickeja ylös..

      • ihmettelin

        Kysymys kirjoitettu 2005 - kannanottoja ropissut vuosien varrella. Auto kauppa on muuttunut täysin vuoden vaihteen jälkeen 2009. Välittäjillä ovat asiakkaat myös vähentyneet laman myötä, onko kyseiselle yrittäjälle jäänyt nyt aikaa kirjoitteluun. Nyt erotellaan jyvät akanoista.


      • asia onkin
        ihmettelin kirjoitti:

        Kysymys kirjoitettu 2005 - kannanottoja ropissut vuosien varrella. Auto kauppa on muuttunut täysin vuoden vaihteen jälkeen 2009. Välittäjillä ovat asiakkaat myös vähentyneet laman myötä, onko kyseiselle yrittäjälle jäänyt nyt aikaa kirjoitteluun. Nyt erotellaan jyvät akanoista.

        Mikaa en tunne mutta muistan että Lindenin Hannusta oli parikin ohjelmaa telkkarissa takavuosina, toinen taisi olla MOT tutkii tai joku sellanen.
        On kans touhunnu kai toistakymmentä vuotta saksassa.Graulin oli se firma.


      • on,on, ja vielä on
        asia onkin kirjoitti:

        Mikaa en tunne mutta muistan että Lindenin Hannusta oli parikin ohjelmaa telkkarissa takavuosina, toinen taisi olla MOT tutkii tai joku sellanen.
        On kans touhunnu kai toistakymmentä vuotta saksassa.Graulin oli se firma.

        Puhelin numerot Suomeen ja Saksaan, eikä kukaan vastaa, erikoista toiminta,
        antaa jonkinlaista kuvaa yrityksestä.


      • "eemeli"
        on,on, ja vielä on kirjoitti:

        Puhelin numerot Suomeen ja Saksaan, eikä kukaan vastaa, erikoista toiminta,
        antaa jonkinlaista kuvaa yrityksestä.

        Kokeilitko sähköpostia? En mäkään aina vastaa jos tuntematon numero soittelee,,, heh...
        Kyllä mulle ainakin on vastaillu muutaman sähköpostitus kerran jälkeen.
        Ja torstaina autoa hakeen lomailumielessä itse.
        Ei ainakaan vielä mitään pahaa sanottavaa.


      • toinen eemeli
        "eemeli" kirjoitti:

        Kokeilitko sähköpostia? En mäkään aina vastaa jos tuntematon numero soittelee,,, heh...
        Kyllä mulle ainakin on vastaillu muutaman sähköpostitus kerran jälkeen.
        Ja torstaina autoa hakeen lomailumielessä itse.
        Ei ainakaan vielä mitään pahaa sanottavaa.

        Kandee varoa tota hemmoa, täysi huijari, viepi teijän rahat ja autotkin on jotain saksassa täysmällättyjä autobaahn raatoja!!!

        Onpahan varoitettu!!

        Ps. ei vastaa puhelimeen paitsi jos tietää että 10000 euron huijaus siellä soittelee, kerrtoo miehestä paljon


      • iisaksonni
        toinen eemeli kirjoitti:

        Kandee varoa tota hemmoa, täysi huijari, viepi teijän rahat ja autotkin on jotain saksassa täysmällättyjä autobaahn raatoja!!!

        Onpahan varoitettu!!

        Ps. ei vastaa puhelimeen paitsi jos tietää että 10000 euron huijaus siellä soittelee, kerrtoo miehestä paljon

        paina päälle poika, kyllä se siitä


      • JiiOnJoVarattuNimimerkki
        iisaksonni kirjoitti:

        paina päälle poika, kyllä se siitä

        Tilasin Mikalta auton 2003, nyt olen kattelemassa uutta. Wanha osoite ei toiminut enää ja guuglettelin nimellä ja päädyin tänne. Enivei sain koslani ihan luotettavasti suomeen, olen sillä nyt 6v ajellut ja mittarissa on nyt 260tkm. Hyvin meni ainakin minun kohdalla Mikan kanssa kaupat. Harkitsen toisen kaaran ostoa hänen kauttaan.


      • """"Eemeli""""
        toinen eemeli kirjoitti:

        Kandee varoa tota hemmoa, täysi huijari, viepi teijän rahat ja autotkin on jotain saksassa täysmällättyjä autobaahn raatoja!!!

        Onpahan varoitettu!!

        Ps. ei vastaa puhelimeen paitsi jos tietää että 10000 euron huijaus siellä soittelee, kerrtoo miehestä paljon

        Mersu hankittu ja kyllä voin "varoittelijalle" sanoa että turhaan ainakaan tämän miehen kohdalla varoittelit, sain vielä yösijan ja vaimo keitti aamukaffit ennen lähtöni. Opastusta sain myös WW-kilpien hakuun ja paljon muutakin .VOIN SUOSITELLA.


      • surull
        """"Eemeli"""" kirjoitti:

        Mersu hankittu ja kyllä voin "varoittelijalle" sanoa että turhaan ainakaan tämän miehen kohdalla varoittelit, sain vielä yösijan ja vaimo keitti aamukaffit ennen lähtöni. Opastusta sain myös WW-kilpien hakuun ja paljon muutakin .VOIN SUOSITELLA.

        Kyselkääpä Seinäjoelta, Kaverihan on varas.


      • Kerropas vähän
        surull kirjoitti:

        Kyselkääpä Seinäjoelta, Kaverihan on varas.

        tarkemmin tapauksesta kun alkoi kiinnostamaan. Saiko tuomion ja mitä äijä oikein varasti?


    • surull

      Täys kusettaja

      • Aaltone1

        Ehtoota, Mika hoitanut mulle noin 15 autoo, eikä mitään propleemia !
        Kannattaa olla sähköpostilla yhteydessä sillä kyselijöitä riittää !


    • fin.

      osta suomesta niin autoliikkeet pysyy pystyssä. ja huijarit ja välistä viejät häipyy.

    • mikko3

      Ostanut kitolan kautta n. 10 autoa ja jokainen on ollut sellainen kuin pitikin. Minulta täydet pisteet hänelle. Ja ei muuten osta sitä ekaa autoa jos kaikki ei ole kunnossa vaan sanoo rehellisesti että kannattaa jättää väliin ja jatkaa etsintää.

    • Anonyymi

      Paras vaihtoehto.
      Suosittelen

      Ei osta jos ei hyvä!

    • Anonyymi

      Ostanut 100 autoa ja myynyt 101 ja kaikki kuin uusia paitsi yksi volvon hybriidi josta akku oli rikki mutta juuri se auto tuli eri välittäjän kautta tämän välittäjn nimi oli Jorma.

    • Anonyymi

      Huonoa palvelua, ikinä enää ottaisi edes yhteyttä Kitolaan. Puhelimessa mainosti kuinka hänen hakumoottorit hakee sopivia ilmoituksia ja niistä sitten pääsee napsimaan.

      Kun aika tuli auton ostamiselle niin pyysi minua itseä selaamaan mobilesta sopivia kandidaatteja ja hän sitten soittelee ne läpi. Ilmoitusten takaa paljastui Kitolan soitoilla että kuraahan siellä mobilessa oli sitten tarjolla enkä saanut kuin about kuudesta kommentit, kaikki huonoja. Yksikin hyvä olisi riittänyt mutta ei osunut. Niistä huonoista halvimman kolaroidun olisi kuitenkin ostattanut koska se oli surkeasta listasta paras hänen mielestään. Mitään hyvää ei edes lähtenyt metsästämään, vaan perusteli että normaalisti soittaa kolme läpi ja niistä valitaan. Aivan älytön lähtökohta, kolme umpisurkeaakin on kaikki surkeita ja niihin ei kannata laittaa montaa kymmentä tonnia kiinni. Olin antanut tavoitehinnan mutta en mitään kattohintaa, Kitolalla oli kaikki mahdollisuudet etsiä speksejä vastaava auto mutta valitteli vain että kyseiseen hintahaarukkaan ei löydy hyvää autoa. Siis hintahaarukkaan jota ei ollut, sanoin selkeästi että tavoitehinta on mutta siitä joustetaan jos vain sopiva löytyy!

      Puhelimeen vastaaminen täysin nolla sen jälkeen kun eka tyrkytetty kolaroitu audi ei kelpaa, ei koskaan soittanut, meiliin vastataan heikosti.... ilmeisesti autoliikkeet käyttää niin paljon Kiso-Kutilaa ettei tarvitse yksityishenkilöitä palvella. Otin sitten toisen kaverin hoitamaan asiaa, Audi löytyi kahdessa päivässä ja seuraavalla viikolla oli jo Suomessa. Maksoin mielelläni parin tonnin välityspalkkion hyvästä palvelusta kuin jos Kisolle olisin maksanut viitisen hunttia etsimisestä ja olisin itse käynyt noutamassa.

      • Anonyymi

        Tää kuulosti täydeltä trollilta...
        Nostetaas topikkia taas hiukan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää kuulosti täydeltä trollilta...
        Nostetaas topikkia taas hiukan...

        Nostetaan vaan, ihan autenttinen kokemus tämä on.


    • Kirjoitin tällä palstalla yli viisi vuotta sitten auton ulkomailtatuonnin lyhyen oppimäärän. Sen saattaa löytää tuurilla.
      Auto kannattaa siis edelleen hakea itse ilman mitään välikäsiä, sillä vain auton lopullinen käyttäjä tietää, minkälaisen auton haluaa.
      Tämän päivän tilanne on suurelta osin sama, mutta Ruotsin kautta ei enää juuri kannata autoa tuodessa ajaa, koska polttoainekustannukset ovat nousseet.
      Lisäksi suora laiva Helsinkiin lähtee kaikkina viikonpäivinä siinä aamukolmen paikkeilla ja laivayhteydet Tukholmasta sekä Helsinkiin että Turkuun ovat aikaisemmasta vähentyneet.
      Auton voi myös nykyään maksaa verkkopankissa, kunhan on pankissa muuttanut päivittäin nostettavaa / maksettavaa rahamäärää.

    • Anonyymi

      Itse tuotin yhden välittäjän kautta mersun Saksasta. Auto näytti kuvissa tosi hienolta ja kiltävältä. Kun auto saapui rekassa Suomeen, edelleenkin se näytti hyvältä ja kiiltävältä. Olin hyvilläni.
      Muutaman sateisen päivän päästä käytin mersun pesussa. Arvaatko mitä nyt kävi? Suuri mielipaha. Auto oli täynnä syviä naarmuja jotka tuli näkyviin. Mersu oli taitavasti fiksattu ja kiillotettu. No, minua oli petetty.
      Päätin, etten enää ikinä tilaa autoa ulkomailta, koska en saa mitään turvaa ostoksilleni.
      Enkä suosittele kenellekään tuontiautoa, ellei se oli jo tuotu maahan jonkun liikkeen kautta ja että pääset näkemään auton, kokeilemaan sitä ja saat sille suomen kuluttajasuojan.
      Kiitos

    • Ikävä kuulla, mutta näin voi käydä, mikäli kauppa perustuu vain lähetettyihin valokuviin.
      Asiasta olisi kenties kannattanut aloittaa uusi ketju, vai liittyykö tämä asia jotenkin Mika Kitolaan?
      Lukija voi nyt helposti luulla, että Kitola toimi välikätenä tässä.
      Edelleenkin minua ihmetyttää, miksi auton tuojat eivät itse lennä Berliiniin tai Hampuriin (€ 250,-) autojaan valitsemaan.
      Kokonaiskustannukset jäävät alemmiksi, kun lentoasemalta ottamallaan autovuokraamon autolla käy katsomassa etukäteen valitsemansa autot - ehkä viisi kpl.
      Kaikki tämä on Saksassa edullisempaa. Naarmuttomiakin on siellä pilvin pimein, ellei tietoisesti ole etsimässä sitä kaikkein halvinta.
      Alle € 30.000,- saa jo alle 100.000 km ajettuja diesel C-mersufarkkuja 2020, joiden takuu Suomessa jatkuu, mikäli huolto-ohjelma on ohjeiden mukaan tehty ja dokumentoitu.

    • Auton tuonti ruotsista onko kokemuksia

    • 29.05. päivätty edeltävä mielipiteeni koskee myös Ruotsia.
      Autot valmiiksi katsottuna suur-Tukholman alueelta ja niiden
      läpikäynti Arlandasta otetulla vuokra-autolla.
      Mikäli myyjä vaikka pientä maksua vastaan on valmis toimittamaan ostetun auton lauttasataman ajoneuvokentälle, siis Tukholman Stadsgårdeniin tai Kapellskäriin 100 km päässä ja vasta siellä otetaan Ruotsin kilvet pois, ei homma ole juurikaan vaikeampaa kuin auton osto Suomesta.
      Liikennevakuutuksenkin saa voimaan puhelinsoitolla vakuutusyhtiöön auton runkonumeron perusteella.
      Ostetun auton tilapäinen rekisteröinti Ruotsissa - siis niin - että itse voisi ajaa satamaan on vähän hankalampaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe