Adventimin ja islamin määritelmä 1257
Adventismi saastuttaa kotimme 1388
Adventisteille kysymys 1795
Adventisteista hieman 1680
Adventistien sapattiopista 1842
Adventistipastorin blogi 2304
Adventistit ja Jehovat 3295
Adventtikirkossa harhaa 2381
Adventtiliikkeen synty 1692
EGW oikeassa 1994
EGW oli väkevä eksyttäjä 1087
Ellen G. Whiten (palvonta) 1211
Ellen G. White Suuri taistelu 1092
Ellen ST-kirja netissä 1211
Ellenin ennustukset 1166
En kuulu mihinkään lahkoon 1325
Fiktiivinen adventisti 1696
Helvetti irti, Hiroshima iankaikkinen tuli 1072
Herätysliikkeiden synty 1225
Ihmeitä tapahtuu 1349
Ilmestyskirja 1000 vuotta 1500
Irti adventismista 2104
Jarlau, Annu ja Laintaulut 1164
Jarlau, Annu ja Laintaulut 1165
Jarlaulle saatanasta taivaan valtaistuimella 1864
Jumalan antama sapatti on ikuinen 2742
Jumalan laki 1502
Jumalan uuden liiton merkki on sapatti 1120
Jälleen kerran 1030
Kestääkö uskonne käytännön ? 2077
Kiinnostaako rakas ateisti 2158
Kokemuksia adventisteista 1663
Kokemuksia Leo Melleristä 2363
Kokemus Benny Hillistä 1069
Kuka saa sapatin sinetin ? 1434
Laintaulut pilaa itse adventtikirkon 1247
Lakikeskusteluun 3053
Lakikeskusteluun muutama opetus 1520
Luther ja Antikristus 1054
Luther, suuri mies 1077
Merkki, joka erottaa Jumalan kansan 1336
Nokia Missiossa paranee 1001
Onko Adventtikirkko harhaoppi? 2291
Onko EGW oikeassa? 2400
Ovatko EGW näyt sairaudesta johtuvia ? 1065
Plagioiko White? 1670
Pyhä Henki toimii… 1267
Pyhäkköoppi 1038
Rodney H. Browse 1298
Saatana esiintyy Kristuksena 1114
Sapatti, pedon merkki 1077
Sapattireformia 1500-1600- luvulla 3555
Sunnuntai, pedon merkki 1444
Susia lammasten vaatteissa 1146
Tietääkö kukaan Smithin ystäviä ? 1440
Uskova 1, kerro meille 1070
Varokaa sapatin palvojien lahkoa 1018
Viimeinen tuomio, tutkiva tuomio 1770
Viimeiset vitsaukset 1045
Vääristelty totuus (seurakunnan) 1784
Yksi lauma 1051
Onkohan minussa hieman tutkijan vikaa, kun taas aloin tehdä laskelmaa. Jotkut esittävät täällä palstalla, että adventistit poistuisivat herätysliikkeistä. Se ei ole viisas pyyntö, käsky tai kehotus, koska aika suurta osaa lukijoista uskomme kiinnostaa, kuten huomaatte. Heitä löytyy toukokuun alusta tähän asti tarkastamattoman laskennan perusteella yhteensä 94779 henkilöä. Laitoin aiheet aakkosjärjestykseen, että on helppo nähdä kiinnostuksen kohteet.
Laskin taas vain ne aiheet, jotka ylittivät tuhat lukijaa. Huomaatte tarkastelusta, että vain harvat muut aiheet pääsevät yli tuhannen lukijan saldoon. Leo Meller, Benny Hill, Rodney Browse, Smithin ystävät, Nokia Missio ja rakas ateisti olivat noita muutamia, ja jokunen muukin, jota en osaa laittaa omaan ryhmään.
Vasta sitten voimme poistua linkeiltä, kun lukijamme jättävät meidät, joten taidatte jatkossakin saada postiamme silmienne eteen. Rohkeutta, adventistit, sillä tietoa tarvitaan tänä aikana, jolloin maailman kirjat ovat aivan sekaisin. Me tunnemme ajan merkit, joten meidän on jopa velvollisuus nyt kertoa asioista. Minä en yhtään ihmettele, että uskonasiat näinä aikoina kiinnostavat. Toivotaan, että te, jotka ette halua lukea viestejämme, voitte harkkoa ylitse. Nimimerkithän te jo tunnette. Täällä netissä se on tosi helppoa.
Koska opetuksemme yksin Raamatusta, koko Raamatusta ja Raamattu itsensä selittäjänä, se johtaa suoraan Jeesukseen Kristukseen. Jeesus on Raamatun keskipiste ja koko Jumalan sana johtaa suoraan häneen. Nyt Pyhä Henki toimii tässä maailmassa, koska elämme sen aikakautta. Hän avaa hengelliset asiat, jotka on selitettävä hengellisesti niille, joille hän haluaa. Myös historiallinen tieto on mukana opetuksessa, sillä historia on ihmisen historiaa, ei mitään irrallista sanan helinää. Raamatun profetiat koskevat juuri aikaa ihmisen luomisesta Jeesuksen tuloon, ja sehän on historiaa.
Lukijoita kiinnostavat adventistien opetukset...
17
843
Vastaukset
- niinpä niin
Täällä te adventistit paasaatte päivästä toiseen eksyttäen muita ja eksyen itse.
Amerikkalaista evankeliumianne toitotatte. EGW on sitä toista evankeliumia jos mikä.
Tästä toisesta evankeliumista Paavali varoittaa meitä:
Gal. 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin. 7 Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. 8 Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. 9 Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.- annu42
adventistien, siellähän oli monia muitakin. Oikeastaan enemmän muita kuin meitä.
- -lukijatko-
annu42 kirjoitti:
adventistien, siellähän oli monia muitakin. Oikeastaan enemmän muita kuin meitä.
..olivatko lukijat mielestäsi advetisteja?
vai olivatko he tulossa adventisteiksi?
vai olivatko he muuten kiinnostuneita keskusteluista adventisteista huolimatta?
Teitäkö he tulivat katsomaan?
- adventismista
Käykäähän entisen adventistin kotisivuilla, sinne on taas päivitetty uusia kirjoituksia.
- qwerty
Erotettu adventisti katkeroituneena kirjoittelee, kun ei pelastusta halunnut vastaanottaa, sydämestään Jeesuksen hän karkoitti pois, pahan hengen sinne tilalle otti, ei rauhaa hän saa vaan jakaa katkeruuttaan, totuus ei tehnyt sielua vapaaksi, kadotuksen tielle hän laikkosi tahtoen muitakin viedä mukanaan.
- vapaaksi päässyt
qwerty kirjoitti:
Erotettu adventisti katkeroituneena kirjoittelee, kun ei pelastusta halunnut vastaanottaa, sydämestään Jeesuksen hän karkoitti pois, pahan hengen sinne tilalle otti, ei rauhaa hän saa vaan jakaa katkeruuttaan, totuus ei tehnyt sielua vapaaksi, kadotuksen tielle hän laikkosi tahtoen muitakin viedä mukanaan.
Oletkos täysin varma asiastasi. Erotettu adventisti. Erotettu helluntailainen. Erotettu babtisti. On suuri mahdollisuus voida vapautua ahdistavasta yhteisöstä. Huomata että Jumal suhdetta ei määrää suhde yhteisöön vaan ainoastaan mikä on suhde Kristukseen.
- katoava luonnonvara
vapaaksi päässyt kirjoitti:
Oletkos täysin varma asiastasi. Erotettu adventisti. Erotettu helluntailainen. Erotettu babtisti. On suuri mahdollisuus voida vapautua ahdistavasta yhteisöstä. Huomata että Jumal suhdetta ei määrää suhde yhteisöön vaan ainoastaan mikä on suhde Kristukseen.
Mikäli ero kirkosta vaikuttaa suhteeseen Raamattuun ja uskonasioihin on kyseessä ollut usko kirkkoon.
Silloin ei ole merkitystä kirkkoon kuulumisellakaan.
johtajien asemaan se tietysti vaikuttaa ja siitähän he huolehtivatkin. - taram
katoava luonnonvara kirjoitti:
Mikäli ero kirkosta vaikuttaa suhteeseen Raamattuun ja uskonasioihin on kyseessä ollut usko kirkkoon.
Silloin ei ole merkitystä kirkkoon kuulumisellakaan.
johtajien asemaan se tietysti vaikuttaa ja siitähän he huolehtivatkin.Jättäessään ahdistavan uskonnon(en tarkoita tässä adventtikirkkoa)voi ihminen lähentyä Jeesusta ja raamattua.
- merkitön
taram kirjoitti:
Jättäessään ahdistavan uskonnon(en tarkoita tässä adventtikirkkoa)voi ihminen lähentyä Jeesusta ja raamattua.
Ja on myös kysyttävä mikä siinä usko(nno)ssa ahdistaa? Onko se kenties se että pitäisi luopua omasta minästä kokonaan ja turvata yksin Jumalaan ja elää hänen sanansa mukaan? Ahdistusta voi tuoda niin monet asiat, mutta ehkä eniten ne omat synnit joista ei haluta luopua.
- pauttia
taram kirjoitti:
Jättäessään ahdistavan uskonnon(en tarkoita tässä adventtikirkkoa)voi ihminen lähentyä Jeesusta ja raamattua.
==Jättäessään ahdistavan uskonnon(en tarkoita tässä adventtikirkkoa)voi ihminen lähentyä Jeesusta ja raamattua.==
Väärä voi olla myös muuten kaikin puolin miellyttävä mutta opissa on pientä sanomista.
Ahdistaisiko sinua jättää oma nykyinen seurakuntasi?
Tuntisitko jääväsi tyhjän varaan?
Mistä hakisit turvasi?
- - björn-
Monet haluavat ymmärtää asiat toisin kuin niistä puhutaan.
Erityisesti naiset;
__Q__Vasta sitten voimme poistua linkeiltä, kun lukijamme jättävät meidät, joten taidatte jatkossakin saada postiamme silmienne eteen. Rohkeutta, adventistit, sillä tietoa tarvitaan tänä aikana, jolloin maailman kirjat ovat aivan sekaisin.___-----
Mainitsit lukujajoista voit ottaa poisainakin 15 minun käyntiäni sivuilla; en ole adventisti.
Mikäli tuohtumisesi koski aloitusviestiäni niin se oli tarkoitettu 3-4 massapostausta käyttävää kirjoittajaa varten eikä siinä mainittu heidän oppisuuntiaan.
Henkilöt kyllä näyttävät itse tiedostavan tekemisensä siinä suhteessa kuin syyllisyyttäkin on.
Listasi on todella pitkä ja jokaisessa on pitkiä kopioita n.5:stä sivusta lukemattomia eri kertoja.
====Koska opetuksemme yksin Raamatusta, koko Raamatusta ja Raamattu itsensä selittäjänä, se johtaa suoraan Jeesukseen Kristukseen.=====
Lainaamani ote on käsittämätön edes väitteeksi.
Vain Raamattu on vain Raamattu ja niitä minulla useita.Mikäli väiteesi pitäisi paikkansa kukaan ei puuttuisi koko asiaan.
Raamatun sanatarkka teksti sisältää usein vaikeasti avautuvaa sanomaa joka puuttuu sen adventistiselittäjältä.
Joka lukee Raamattua saa joka päivälle sen mikä on Herralla annettavana.
Kullekin päivälle riittää omat asiansa.
Niistä kielletäänkin huolehtimasta etukäteen.- annu42
aloitin tutkimuksen, miten meihin suhtaudutaan. Olen aika huonosti seurannut tapahtumia, enkä lue kaikkia viestejä. Kiinnosti nyt vain tehdä laskelma, koska muutama meitä pois haluaa. Väsymys näkyy kyllä kirjoittajienkin määrässä verrattuna kahteen edelliseen kuukauteen.
Tämähän on keskustelupalsta, jolla käy kuka tahansa, jolla netti on. En puutu kirjoittajien tapaan kirjoitella, vaa yleensä siihen, mitä täällä on luettu ja luetaan tai pikemminkin missä käydään kurkkaamassa. Sitä se varmaan enemmän onkin, uteliaisuutta. Monikohan todella nämä kaikki läpi kahlaa?
Olen tehnyt laskelman ennemminkin, joten ei tämä mitään uutta ole. Itsekin hämmästyin lukua, jonka sain. Siitä päättelin, että kiinnostusta lienee. Ellei olisi, tuskin siellä kukaan kävisikään. Viimeksi laskelman tulos oli jotain yli 60000 lukijaa.
Viimeinen kappaleeni onkin tarkoitettu sille, joka haluaa itse oppia jotakin. Se onkin parempi tapa kuin massapostien lukeminen, lasken niihin myös vastustajien "massat". Ainakin itse etsiessäni luin Raamattua ja sieltä asiat alkoivat avautua, joten sitä tapaa suosittelen muillekin. Totuus on siinä kirjassa ja Jeesuksen elämässä. Hän sanoikin: Minä olen tie, totuus ja elämä.
Juuri sen vuoksi, että näitä vaikeatajuisia kohtia on, on hyvä ottaa avuksi kaikki muut kohdat, missä asiasta kirjoitetaan sekä vertailla niitä toisiinsa. Uskon näin asioiden avautuvan tutkijalle, sillä Pyhä Henki on aivan sitä varten opastamassa rehellistä tutkijaa. Näin Raamattu itse selittää itseään.
Lainattu lauseeni on ihan selvä, jos sitä ajattelee syvällisesti. Uskonpuhdistajat ottivat käyttöön käsitteen yksin Raamattu (Sola scriptura). Tämä koskee myös nimenomaan koko Raamattua (Tota scriptura) eikä vain UT:a. Kun Raamattua tutkii, voi katsoa kaikki samaa sanaa käsittelevät paikat. Nyt se on helppoa, kun on tämä netti. Sana vain laatikkoon, ja kaikki tekstit aukeavat. Näin voin opiskella, mitä Raamattu itse opettaa jostakin aiheesta. Yksinkertaista.
Tosi on, mitä sanot, että joka päivälle riittää meillä ihmisillä omat murheemme. Ellei meillä usko riitä Jumalan apuun ja viisauteen, murheella voi olla jopa sairastuttavat seuraukset.
Vielä kysymys: Eikö mielestäsi Raamattu johda ihmistä Jeesuksen Kristuksen luo? Ainakin minä olen niin luullut olevan. Ilman tutkimusta en olisi uskossa ollenkaan. Eikö hän olekaan Raamatun päähenkilö? Minä ainakin näin ajattelen enkä varmasti ole yksin. annu42 kirjoitti:
aloitin tutkimuksen, miten meihin suhtaudutaan. Olen aika huonosti seurannut tapahtumia, enkä lue kaikkia viestejä. Kiinnosti nyt vain tehdä laskelma, koska muutama meitä pois haluaa. Väsymys näkyy kyllä kirjoittajienkin määrässä verrattuna kahteen edelliseen kuukauteen.
Tämähän on keskustelupalsta, jolla käy kuka tahansa, jolla netti on. En puutu kirjoittajien tapaan kirjoitella, vaa yleensä siihen, mitä täällä on luettu ja luetaan tai pikemminkin missä käydään kurkkaamassa. Sitä se varmaan enemmän onkin, uteliaisuutta. Monikohan todella nämä kaikki läpi kahlaa?
Olen tehnyt laskelman ennemminkin, joten ei tämä mitään uutta ole. Itsekin hämmästyin lukua, jonka sain. Siitä päättelin, että kiinnostusta lienee. Ellei olisi, tuskin siellä kukaan kävisikään. Viimeksi laskelman tulos oli jotain yli 60000 lukijaa.
Viimeinen kappaleeni onkin tarkoitettu sille, joka haluaa itse oppia jotakin. Se onkin parempi tapa kuin massapostien lukeminen, lasken niihin myös vastustajien "massat". Ainakin itse etsiessäni luin Raamattua ja sieltä asiat alkoivat avautua, joten sitä tapaa suosittelen muillekin. Totuus on siinä kirjassa ja Jeesuksen elämässä. Hän sanoikin: Minä olen tie, totuus ja elämä.
Juuri sen vuoksi, että näitä vaikeatajuisia kohtia on, on hyvä ottaa avuksi kaikki muut kohdat, missä asiasta kirjoitetaan sekä vertailla niitä toisiinsa. Uskon näin asioiden avautuvan tutkijalle, sillä Pyhä Henki on aivan sitä varten opastamassa rehellistä tutkijaa. Näin Raamattu itse selittää itseään.
Lainattu lauseeni on ihan selvä, jos sitä ajattelee syvällisesti. Uskonpuhdistajat ottivat käyttöön käsitteen yksin Raamattu (Sola scriptura). Tämä koskee myös nimenomaan koko Raamattua (Tota scriptura) eikä vain UT:a. Kun Raamattua tutkii, voi katsoa kaikki samaa sanaa käsittelevät paikat. Nyt se on helppoa, kun on tämä netti. Sana vain laatikkoon, ja kaikki tekstit aukeavat. Näin voin opiskella, mitä Raamattu itse opettaa jostakin aiheesta. Yksinkertaista.
Tosi on, mitä sanot, että joka päivälle riittää meillä ihmisillä omat murheemme. Ellei meillä usko riitä Jumalan apuun ja viisauteen, murheella voi olla jopa sairastuttavat seuraukset.
Vielä kysymys: Eikö mielestäsi Raamattu johda ihmistä Jeesuksen Kristuksen luo? Ainakin minä olen niin luullut olevan. Ilman tutkimusta en olisi uskossa ollenkaan. Eikö hän olekaan Raamatun päähenkilö? Minä ainakin näin ajattelen enkä varmasti ole yksin.Jaha marttyyrinä poistuit ja törinällä tulit alle viikossa takaisin.
Adventistien sola scriptura on siitä kumma, että se sisältää Raamatun Ellenin kirjoitukset. Muualla tuo termi tarkoittaa vain Raamattua.- annu42
uskova_1 kirjoitti:
Jaha marttyyrinä poistuit ja törinällä tulit alle viikossa takaisin.
Adventistien sola scriptura on siitä kumma, että se sisältää Raamatun Ellenin kirjoitukset. Muualla tuo termi tarkoittaa vain Raamattua.Ei vauhtia olekaan puuttunut, ehkä halua mieluummin.
annu42 kirjoitti:
Ei vauhtia olekaan puuttunut, ehkä halua mieluummin.
Yli vuosi kun on kirjoiteltu eiköhän tässä aleta tuntemaan aika hyvin.
Ainakin minä olen jo tottunut tahtiisi: muutama evankelinen kirjoitus sisältäen vakuutusta, että olet uskossa. Sitten perään muutama täysellenistinen adventistien erikoisoppien puolustuspuheenvuoro. Ja tätä sitten jatkuu niin kauan kuin vitaalitoimintosi pelaavat.
Mielenkintoinen oli lista.
Aiheet herättää mielenkiinnon usein kirjoittaa asiasta opetuskirje.
Voisitko välitää Raamatuhotelliani etenpäin?
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Ehkä joskus tapaamme?
Siunausta
Sinulle
jari- moitetta vähän
Jarlau sinusta ollut tällä palstalla puhetta koskien *massapostituksiasi*. Huomaat ettei muutkaan käytä koko ajan samoja pikiä kopioita asioitten selvittämiseksi tai vastaamiseksi. Ehdotan että laitat pitkien kopioitten sijaan vaikka aina tuon oman nettiosoitteesi esille.
Haluavat voi mennä sitten sinne lukemaan lisää asiasta.
Kiitos jo etukäteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj262608KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.731524Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m351503Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet641449Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771299- 1171214
- 851040
Oon vähän pettynyt
Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi1081038Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.241987En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si3984