Risti on kidutusväline

mariam

Risti on aikoinaan Lähi-Idässä käytetty kidutusväline: ristille naulatut rikolliset ja muut tuomitut ovat kituneet julkisella paikalla tunteja, ehkä päiviä ennen tuskallista ja hidasta kuolemaa.

Vanhempieni ansiosta en ole koskaan kuulunut kristinuskoon, ja olen vakuuttunut siitä, että uskonto, joka palvoo tällaista symbolia, on pohjiaan myöten kieroutunut, suorastaan perverssi.

Ajattelevatko ristikorua kaulassaan kantavat henkilöt ollenkaan, mikä risti oikeasti on? Yhtä outoa olisi kantaa koruna mitä tahansa muuta kidutus- tai tappovälinettä

13

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seuraaja

Kauan sitten etsiessäni vastauksia mystiikan ja muiden kautta.Luin vanhaa kirjaa jossa kerrottiin menneistä uskonnosta sekoittuen erotiikkaan ja siellä mainittiin ristin alunalkaen symbolisoineen miehen sukuelimiä.

• ISBM

Kristinuskolle kidutus/teloitusväline sopii mainiosti symboliksi, onhan kyseessä kuolemankultti.

Ihmiselämä eri muotoineen on pahaa, syntistä ja kaikenlaista eksytystä tulvillaan.

Kuolema korjaa kaiken. Sitten hyvät pääsee taivaaseen, jossa kaikki on hyvin ja aurinko aina paistaa. Jee.

• M

jos Jeesus olisi hirtetty?
        Varmaankin jokainen alttaritaulu kuvaisi
        hirressa riippuvaa poloista ja jokaisen
        papin kaulassa olisi hirttosilmukassa
        roikkuva nukke.
        Voi Jeesus, miten kehittymätön ja raaka
        uskonto esimerkiksi islamiin verrattuna!

• Efraim

Ja ketkä ovat niitä hyviä? Näytä minulle yksi.

• ristikorukaulainen

Ristillä sovitettiin minun syntini.
      Se on nyt vapauteni merkki.

Risti muistuttaa minua siitä, että
      Jeesus hankki minulle lunastustyöllään
      Jumalan lapsen aseman.

Se muistuttaa minua myös siitä, että armo on
      minulle ilmainen, mutta Vapahtajani maksoi siitä
      kovan hinnan. Olen kalliisti lunastettu!

Risti on nyt tyhjä, samoin on myös
      Jeesuksen hauta. Jeesus voitti ristillä
      kuoleman vallan.

-----
      "Kristuksen veressä meillä on lunastus,
      rikkomustemme anteeksianto." Ef. 1:7

"hän kumosi meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin." Kol. 2:14

"mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." Jes. 53:5

• maagikko

Miksi otatte jeesuksen elämästä kaikki ne kurjat kidutus ja viimeisten elinpäiviensä tapahtumat.Tulisittte joskus vuorisaarnan sanoin näille sivuille.
        Jeesus oli Essealaisen koulukunnan jäsen jonka tehtävä oli valistaa sen ajan kansaa kohti parempaa seestyneempää suvaitsevampaa elämää.
        Ja nais asiaa.
        Jeesus kertoi ensimäisenä naisille nousseensa ylös.Hän rakasti kaikkia sorrettuja eikä naisten asema siihen aikaan ollut mitenkäämn helppu.
        Minä en tiedä mikä minut lunastaa.Ehkä tekojeni kautta.
        Mutta taivaaseen pääsen siitä olen varma.
        Että silleen.

• ristikorukaulainen
        maagikko kirjoitti:

Miksi otatte jeesuksen elämästä kaikki ne kurjat kidutus ja viimeisten elinpäiviensä tapahtumat.Tulisittte joskus vuorisaarnan sanoin näille sivuille.
        Jeesus oli Essealaisen koulukunnan jäsen jonka tehtävä oli valistaa sen ajan kansaa kohti parempaa seestyneempää suvaitsevampaa elämää.
        Ja nais asiaa.
        Jeesus kertoi ensimäisenä naisille nousseensa ylös.Hän rakasti kaikkia sorrettuja eikä naisten asema siihen aikaan ollut mitenkäämn helppu.
        Minä en tiedä mikä minut lunastaa.Ehkä tekojeni kautta.
        Mutta taivaaseen pääsen siitä olen varma.
        Että silleen.

Kun sinä luet Jeesuksen Vuorisaarnan läpi, tuntuuko sinusta, että pelastut ja kelpaat Pyhän Kaikkivaltiaan Jumalan kasvojen edessä, koska olet noudattanut vuorisaarnan käskyjä?

-------
        "Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on."(Room 3:20)

"Kun kuitenkin tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja vaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen, olemme mekin uskoneet Jeesukseen Kristukseen, jotta tulisimme vanhurskaiksi häneen uskomalla emmekä tekemällä lain vaatimia tekoja." (Gal 2:16)

• Tooto
        ristikorukaulainen kirjoitti:

Kun sinä luet Jeesuksen Vuorisaarnan läpi, tuntuuko sinusta, että pelastut ja kelpaat Pyhän Kaikkivaltiaan Jumalan kasvojen edessä, koska olet noudattanut vuorisaarnan käskyjä?

-------
        "Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on."(Room 3:20)

"Kun kuitenkin tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja vaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen, olemme mekin uskoneet Jeesukseen Kristukseen, jotta tulisimme vanhurskaiksi häneen uskomalla emmekä tekemällä lain vaatimia tekoja." (Gal 2:16)

Oikeessa olet.
        Kutsuu luokseen kaiken sortsisia. Niin rikkaita kun köyhiäkin.
        Kun Jumala kutsuu ei auta vastaan rapisly.

Sano Jumalalle päin naamaa jos uskallat.
        Rankaisee kolme vuotta ja sitten ottaa sysiinsä

• Tosikristitty

"uskonto, joka palvoo tällaista symbolia, on pohjiaan myöten kieroutunut, suorastaan perverssi."

Minä en palvo ristiä, vaan ylösnoussutta Jeesusta Kristusta. Hän sovitti ristillä syntini ja kantoi sairauteni.

Jumala osoitti rakkautensa ihmisiä kohtaan juuri siinä, että Hän antoi Poikansa kuolemaan ristillä meidän edestämme. Näin Jeesus täytti profeetallisen sanan:

"Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
      Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
      ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista." Luuk 25:45-47

Sana rististä hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille jotka uskomme, sen on Jumalan voima!

Sivuasiasta ei pidä tehdä pääasiaa. Jeesuksen ristinkuolema on maailmanhistorian suurin ja merkityksellisin asia.

• Efraim

Vaan tyhjä risti muistuttaa Jeesuksen teosta meidän puolestamme. Krusifiksi puolestaan muistuttaa Jeesuksen kärsimyksistä.

• Tooto

Oli 3 erilaista ristituomiota jos ei seivästystä lasketa.
        Pahin oli valtion petoksesta joilloin tuomitulle annettiin jalka tuki ja kädet sidottiin parruun. Eli noin 7 vuorokautta ja kuoli tuskallisen kuoleman kun haima poksahti.

Jeesus oli Roomaa vasten petoksesta syytteessä ja tavan mukaan ruoskittiin. Jeesusta EI Rooma kuitenkaan tuominnut vaan kansa.

Jeesus sai miedoimman risti tuomion, ilman köyttä ja jalkatukea ihminen tukehtuu 6 tunnissa.
        Kädet levälleen riippuessa rintakehä painuu kasaan ja ihminen hukkuu.

Se on ihana kuolema todistavat väkisin hukkuneista vilvoitetut.

• uskova
        Tooto kirjoitti:

Oli 3 erilaista ristituomiota jos ei seivästystä lasketa.
        Pahin oli valtion petoksesta joilloin tuomitulle annettiin jalka tuki ja kädet sidottiin parruun. Eli noin 7 vuorokautta ja kuoli tuskallisen kuoleman kun haima poksahti.

Jeesus oli Roomaa vasten petoksesta syytteessä ja tavan mukaan ruoskittiin. Jeesusta EI Rooma kuitenkaan tuominnut vaan kansa.

Jeesus sai miedoimman risti tuomion, ilman köyttä ja jalkatukea ihminen tukehtuu 6 tunnissa.
        Kädet levälleen riippuessa rintakehä painuu kasaan ja ihminen hukkuu.

Se on ihana kuolema todistavat väkisin hukkuneista vilvoitetut.

Totta, risti on julma kidustusväline. Jeesus kuoli vapaaehtoisesti ristillä kaikkien ihmisten edestä, että meillä olisi "elämä ja yltäkylläisyys" kerran Hänen luonaan. Riippuu täysin meistä, otammeko vastaan Hänen tarjoamansa pelastuksen ja armon. Ei kristinusko kannata kiduttamista, päinvastoin risti muistuttaa siitä, kuinka Jeesus kuolemallaan sovitti synnit, myös kidutuksen. Ilman tuota ristinkuolemaa meillä ei olisi toivoa. itse pidän nöyrin mielin hopeista ristiä kaulassa. Eräs vanhempi nainen junassa kysyi, olenko uskossa kun minulla on risti. kerroin olevani, johon nainen totesi: "hyvä, että erilaisia nuoria vielä löytyy, ei TARVITSE ryypätä".

• Piru

Eihän kristityt sitä ristiä palvo, se on vain symbolina koska vapahtaja kuoli ristillä. Sitäpaitsi mikä tahansa on kidutusvälinä jos sen työntää syvälle ja poikittain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4636
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3095
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      205
      2597
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1529
    Aihe