Vieroitusoireita

Sinikynä

Olen ollut noin viikon verran ilman tätä parasta kaveria, tietsikkaa.
Voitte uskoa, että vieroitusoireet ovat olleet aika hankalia.
On ollut pakko töllöttää töllötintä, että edes jotenkin on voinut täyttää sen aukon, jonka tietsikan puuttuminen on jättänyt.
Kädet ei nyt suorastaan ole vapisseet, niin kuin jossain muissa vierotusoireissa, mutta on se ollut oma vaivansa, kun ei tiedä missä käsiään olisi pitänyt.
Onko kellään muulla "palstanviljelijällä" samantaapaisia kokemuksia?
Nyt on taas onneksi tämää kaveri paikallaan pöydällä ja voin hipelöidä näitä makeita näppylöitä. Käsille on taas töitä.
Miksi sitten olin ilman tietsikkaa?
Siitä yksinkertaisesta syystä, että tämä melko uusi läppäri oli lähetettävä maahantuojan korjaamoon takuukorjaukseen.
Näppäimistön välilyöntinäppäin oli alun alkaen viallinen.
Miltä se teksti olisi näyttänyt, jos minä olisin kirjoittanut tänne palstoille tekstiä, jossa ei olisi ollut ollenkaan sanojen välissä tyhjää.
En tosin mene takuuseen, vaikka näin kävisi siitä huolimatta, että nyt taas välilyöntinäppäin tuntuu toimivan moitteettomasti.
Oli muuten aika kotoista palata tänne palstoille.
Sama meno jatkuu. Poistoista riittää tarinaa ja hyvä niin.
Kun ei niitä vallanpitäjiäkään voi jetkuvasti mollata, vaikka aihetta olisikin.
Optioistakaan ei riitä loputtomiin juttua, varsinkaan, kun ne optiomiljönäärit on niin kovapäisiä, ettei niihin tehoa edes pressan, hallituksen eikä eduskunnan puheet.
Niin, että tästä on hyvä jatkaa.
Haukutaan seriffiä paremman puutteessa. Hau, hau!

17

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leny

Somaa kun tulit takaisin. Minäkin aloin katsella ja kuulostella, että joko nikkiä olet vaihtamassa. Kun tottuu teihin vakituisiin kirjoittajiin, niin aina sitä palstalle tullessa niihin silmät osuu ensimmäiseksi. Ja kyllä täällä miehisiä mielipiteitä kaivataan.

Kyllähän tästä vieroitusta meikäläinenkin tarvitsisi. Välillä jää muut hommat tekemättä tämän tietsikan takia.

• Lähesty tietsikkaa varovaisesti, pyyhi siitä pölyt pois, liikuttele hiukan hiirtä että surffailu tulee mieleen.

Istahda hetkeksi koneen ääreen, mutta älä tee koneella muuta kuin ehkä selaat palstalaisten nikkejä ja jos ne tuntuvat järkyttävän liikaa, siirry telkan ääreen katsomaan Kauniita ja Rohkeita :-)

Näin iltapäivällä voit jo vähän aloittaa lyhkäisten viestien kirjoittamisella, mutta jos näpit väsyvät, jätä tämä vaihe huomiseen.

Yritämme suhtautua kärsivällisyydellä ja ymmärtämyksellä oireyhtymääsi ;-)!

• siinä on kun ei kesällä mökillä ole mitää vieroitus oireita,mutta auta kun tulet kaupunkiin ,niin kiireellä kone auki ja räpeltämään.

• señora lyyli

tuttua on nuo vierotusoireet, minul ne oli alkuaikoina ko tänne tulin.

olin tääl siihe aikaa ihan yhtenää, päivät päästää. keskustelupalstalla ja muualkii kiertelin lukemassa kaikkea. olin nii n mahottoman ihastunu tähä konneeseen, että siunailin keksijää alinommaa.

se siitä sitten oli seuraus että sain silmätulehuksen molenpiin silmiin.

läärissä pantii sellasii tippoja ettei nähhy lukkee mittää,ei lehtee eikä televison kuvakaa olt selvä. autolla ei saant ajjaa ja jos oli menoa kaupunkii piti olla saattaja mukana.

piti tyytyy vanhaa ystävää radioo,se ol seuranain toista viikkoo. miekii kävin istuskelemassa ja yritin siristellä jos näkisin mite pääsisin keskustellupalstalle vilkasee mistä sel puhutaa,

se oli sillon tuo 60 ko tätä ei viel ollu syntyny.mutta nappuloista ei erottanu kirjaimia eikä kuvataulusta muuta ko valkosen läntin.

sillon tuntu etten tule ennää toimee ilman tätä vehettä,oli se niin suuren merkityksen saannu elämässäin. eritoten tämä juttelupalsta.

siihen ja palstan ihmisii ollin aivan ihastunnu.
      en koskaa tule unohtammaa sitä alkuvuosien hurmaa, oli se suur muutos elämässäin.

on tämä sellanen vehe että kyssyy siltä mitä vaa niin kaikki se tietää ,tai joka sannaan jonka pannee googlee, saap vastausken.

kakkureseptistä norsunluun rannikon pääkaupunkii saap tietää, ja kyllä mie oon tältä kysellykkii.:))

ois sitä tietoo päässä, kohan kaikki vaan jäis mielee. jos kaik mitä oon täällä lukenu olis muistissa mie pärjäisin jo tietokilpailussakin, ;))tykkään niistä kovin.

muistatkos ko kirsti rautiainen piti televisios tupla tai kuittii, se on minusta yksi parhaimpii tietovisailuja. siin kisattii kilpailijan valitsemasta aiheesta.

olen mahottoman ylpeä että uskalsin ostaa ja opin tätä käyttämää. en tienny että pärjään nykymaailman vehkeillä.

ihmisen ei pitäs tehhä enakkoo arvioo mitä ossaa, vaan kokkeila, sittenhän sen näkkee oppiiko käyttämää vai ei.

nyt en ennää ole niin usein täällä ko minulla on perhe ja silmätkii on tottunu tähän tietokonneen valoon, ne ei ennää arista vaikka istun parikin tuntii tauluu tuijottamassa.

kyllä mie oon tullu tänne jäädäksein, sitte ko puolvuotta männee ettei kuulu mittää sillo tiiätte että mie oon jo mullassa.

vaikka olen kyllä jälkisäädöksessäin pant toivolle osotteen ,että hää ilmottaa suomi 24 vanhemman ikäryhmässä lyylin kuolleen. sen mie oon tänne velkaa niin monest mukavast vuuesta.

nyt polskutellaa viel kuitenkin terveenä ja hyvis voinnissa. sitä toivon myös teille kaikille palstalaisille.
      terveisin lyyli

• Pääsky64

niinkin lujaa kiintyä , en vielä onneksi olen kolme päivää pois tuntuu että alkavat vieraantua ,

pitää herätellä uudestaan henkiin, kyllä tämä on jonkinlainen hengitysreikä maailmaan,ja ihmisiin ,
      käsityöt oli tähän verrattavissa ja olisi vieläkin,kun tulisi alettua joku työ ,
      minulla menee tyttäreni kanssa painiskellessa kun emme saa messingerin keskustelulla yhteyttä ,vaikka liikkeestä poika on käynyt neuvomassakin,siellä kaksivuotias on jokapäivä istunut luurit korvissa eikä mummu tule sinne,oma kuva vain näkyy ,
      nämä koneet ei sääli eikä armahda, kyllä tämä talvi-iltoina on ylellisen tuntoista olla keskustelemassa ja catissa,

• Tuollainen leikkimielinen nimimerkki tuli mieleeni kun viimeksi hävisin sinulle palstalla tyttöjen suosiossa.

Mukavaa kun tulit taas sanailemaan. Oletan ja toivon, että voimmme käydä joskus taas pientä "skabaakin" keskenämme, erimieltäkin ollen mutta riitelemättä.

• Sinikynä

osataan sitä "riidellä" sovussakin.
        Minustakin on kivaa joskus hieman sanailla, pilke silmäkulmassa, kuten puhki kulunut sanonta kuuluu.
        Täällä palstoilla vaan on silloin tällöin niin tosikkomaisia ta sitten muuten elämäänsä kyllästyneitä lajitovereita, että sellainen kevyt sanailu muuttuu helposti vähemmän kevyeksi v---------i.
        Mutta ei anneta sen häiritä. Yritetään kumminkin.
        Ei muuta, kun annetaan palaa.

• matteus

Minulla ei ole ilmennyt vieroitusoireita, päinvastoin poden krapulaa kohtuuttomaksi äityneistä annoksista keskustelupalstoja. Taisihan siinä tulla melko pitkä putki tämänkin baaripöydän äärillä.

Lie mennyt likimain kuukausi, kun viimeksi tekstailin jotakin seitenkymppisten palstoille. Tuntuu siltä, ettei edes tämä krapularyyppy Suomi24 merkkistä poista oireita.

• Sinikynä

Matteus tässä valitteli krapulaansa, joka ei olekaan ihan sitä tavallista sorttia.
        "Liika on liikaa, mutta kyllä kohtuus on liian vähän" sanoi aikanaan Tippavaaran vanha isäntä.
        Matteuksen krapulaan ei taida auttaa ne ns. tavalliset konstit, kuten esim. aspiriini, vichyvesi ja musta, vahva kahvi.
        Auttaisiko se, että kirjoittaisit vaikka vaan puolet siitä mihin olet tottunut?
        Ongelmana on tietty se, minkä puolen jättäisi pois?
        Se on kuin entisellä mainosmiehellä, kun häntä neuvottiin jättämään puolet mainonnasta pois, sen kalleuden vuoksi. Mainosmies kyllä hyväksyi menetelmän periaatteessa, mutta käytännössä se ei toiminut, kun hän ei tiennyt kumman puolen jättäisi pois.

• matteus
        Sinikynä kirjoitti:

Matteus tässä valitteli krapulaansa, joka ei olekaan ihan sitä tavallista sorttia.
        "Liika on liikaa, mutta kyllä kohtuus on liian vähän" sanoi aikanaan Tippavaaran vanha isäntä.
        Matteuksen krapulaan ei taida auttaa ne ns. tavalliset konstit, kuten esim. aspiriini, vichyvesi ja musta, vahva kahvi.
        Auttaisiko se, että kirjoittaisit vaikka vaan puolet siitä mihin olet tottunut?
        Ongelmana on tietty se, minkä puolen jättäisi pois?
        Se on kuin entisellä mainosmiehellä, kun häntä neuvottiin jättämään puolet mainonnasta pois, sen kalleuden vuoksi. Mainosmies kyllä hyväksyi menetelmän periaatteessa, mutta käytännössä se ei toiminut, kun hän ei tiennyt kumman puolen jättäisi pois.

sanoi muuan kaverini vuosikymmeniä sitten. Aika lääkitsee pikku vaivat, flunssat ja rutinat.

Tällä ihmelääkkeellä on siitä lähtien selviydytty usein. Tarvitaan vain pieni kärsivällisyyskuuri ja pöläytetään aikapulveri päivässä. Niin että eiköhän tämä tästä, hyvää vointia vaan. - Lääkärinpalkkio olisi sitten satanen, josta voi hakea Kelalta puolet takaisin.

---
        Olen muutaman kerran sortunut pitkään nettiputkeen, mutta vauhdikasta menoa on yleensä seurannut pitkään kestävä nettiraittius, jolloin olen vain joskus vilkaisuut, mitä kaverit siellä naputtelevat. Aika auttaa nettikrapulaan siinä kuin siihen vanhanaikaiseenkin. Saattaa edellä nähty krapulaviestikin auttaa, mutta kehoitan varovaisuuteen, yhdestäkin kerrasta voi ratketa uusi nettiputki...

• Hintriika
        matteus kirjoitti:

sanoi muuan kaverini vuosikymmeniä sitten. Aika lääkitsee pikku vaivat, flunssat ja rutinat.

Tällä ihmelääkkeellä on siitä lähtien selviydytty usein. Tarvitaan vain pieni kärsivällisyyskuuri ja pöläytetään aikapulveri päivässä. Niin että eiköhän tämä tästä, hyvää vointia vaan. - Lääkärinpalkkio olisi sitten satanen, josta voi hakea Kelalta puolet takaisin.

---
        Olen muutaman kerran sortunut pitkään nettiputkeen, mutta vauhdikasta menoa on yleensä seurannut pitkään kestävä nettiraittius, jolloin olen vain joskus vilkaisuut, mitä kaverit siellä naputtelevat. Aika auttaa nettikrapulaan siinä kuin siihen vanhanaikaiseenkin. Saattaa edellä nähty krapulaviestikin auttaa, mutta kehoitan varovaisuuteen, yhdestäkin kerrasta voi ratketa uusi nettiputki...

Huomionarvoista on, että tässä riippuvaisuustapauksessa ei voi ryypätä kaikkia rahojaan. Tullakseen nettiriippuvaiseksi on todennäköisesti jo täytynyt hankkia se laajakaista. Maksu juoksee samana ryyppäsi paljon tai pani korkin kiinni kokonaan. Laajakaistassa on tien leveys aina se yksi ja sama. Kaidan tien kulkijoita ei tunneta!

• matteus
        Hintriika kirjoitti:

Huomionarvoista on, että tässä riippuvaisuustapauksessa ei voi ryypätä kaikkia rahojaan. Tullakseen nettiriippuvaiseksi on todennäköisesti jo täytynyt hankkia se laajakaista. Maksu juoksee samana ryyppäsi paljon tai pani korkin kiinni kokonaan. Laajakaistassa on tien leveys aina se yksi ja sama. Kaidan tien kulkijoita ei tunneta!

Hyvä huomio Hintriikalta;-) Laajakaista antaa nettailijalle saman maailmoja syleilevän tunteen, kuin nousuhumalaiselle havainto viinaa tulvivista Suomen järvistä: Silloinpa meidän poikain elellä kelpaisi;-)

• Leny

Ei Sinulla kunnon vieroitusoireita ollutkaan, kun ihan hiljaa olet ollut alkupuheiden jälkeen. Nyt tiedän, läppärisi meni taas kaputt. Eihän nykyään kerralla mitään kuntoon saa. Koeta kestää.

• Sinikynä

Kiitos kysymästä Leny. Ei tässä mitään hätää ole ollut. On vain ollut yhtä ja varsinkin sitä toista puuhaa, niin että en ole ehtinyt, kuin pikipäin vilkaisemaan näitä palstoja. Kyllä ne vierotusoireetkin tässä hiljalleen alkaa helpottaa.
        Sama meno täällä näyttää jatkuvan. Rekatuista nikeistä (muuten helkkarin oivallinen sanapari) vaan riittää parran ja parrattomien pärinää.
        Ei se minua mitenkään häiritse, vaikka juttua suolletaan rekatuista tai rekkaamattomista nikeistä.
        Saahan jokainen kirjoittaa mistä milloinkin kenkää hiertää.
        Minä heittäisin nyt kehiin uuden puheen aiheen, nimittäin tämän kirkon valtaisan mainoskampanjan, jonka teemana on ARMO.
        Se kampanja on rakennettu kännykkäoperaattoreiden mainoskampanjoiden tapaan.
        Minua vaan on ihmetyttänyt se, miten meidän kirkollisveroa maksavien verovaroja käytetään tällaiseen kaupalliseen toimintaa, kun rahaa ja apua tarvittaisiin kipeästi esim. asunnottomien asunto-olojen kohentamiseksi.
        Tämä tuli vain mieleeni, kun tänä yönä vietetään asunnottomien yötä.
        Milloinkahan se alkaa taas se aneiden myynti?

• Sinikynä
        Sinikynä kirjoitti:

Kiitos kysymästä Leny. Ei tässä mitään hätää ole ollut. On vain ollut yhtä ja varsinkin sitä toista puuhaa, niin että en ole ehtinyt, kuin pikipäin vilkaisemaan näitä palstoja. Kyllä ne vierotusoireetkin tässä hiljalleen alkaa helpottaa.
        Sama meno täällä näyttää jatkuvan. Rekatuista nikeistä (muuten helkkarin oivallinen sanapari) vaan riittää parran ja parrattomien pärinää.
        Ei se minua mitenkään häiritse, vaikka juttua suolletaan rekatuista tai rekkaamattomista nikeistä.
        Minä heittäisin nyt kehiin uuden puheen aiheen, nimittäin tämän kirkon valtaisan mainoskampanjan, jonka teemana on ARMO.
        Minua vaan on ihmetyttänyt se, miten meidän kirkollisveroa maksavien verovaroja käytetään tällaiseen kaupalliseen toimintaa, kun rahaa ja apua tarvittaisiin kipeästi esim. asunnottomien asunto-olojen kohentamiseksi.

Unohdin sanoa Lenylle, että olen minä sentään jotain saanut aikaan täälläkin.
        Lue vaikka juttuni, joka on siinä ketjussa, jossa puhutaan munista.

• Ajohanna
        Sinikynä kirjoitti:

Armo on aiheista armollisin ja antoisin ... Armollisuus ihmisten välisissä suhteissa, armollisuus itseään kohtaan ... Armo on kristillisen uskon ydintä.

Tuosta kampanjasta olen ohimennen kuullut. Tulee mieleen ajatus, tekipä kirkko mitä tahansa, se on armottoman arvostelun väärtti, puhumattakaan, jos kirkko ei ns. tee mitään ... Kai kirkon viestinnän on kuljettava ajan mukana. Ei me enää kirkkoon rekipelillä ajella ...

• Sinikynä
        Ajohanna kirjoitti:

Armo on aiheista armollisin ja antoisin ... Armollisuus ihmisten välisissä suhteissa, armollisuus itseään kohtaan ... Armo on kristillisen uskon ydintä.

Tuosta kampanjasta olen ohimennen kuullut. Tulee mieleen ajatus, tekipä kirkko mitä tahansa, se on armottoman arvostelun väärtti, puhumattakaan, jos kirkko ei ns. tee mitään ... Kai kirkon viestinnän on kuljettava ajan mukana. Ei me enää kirkkoon rekipelillä ajella ...

on siinä kirkon Armo-kampanjassa.
        Ja syykin on selvä.
        Kirkosta on eronnut paljon porukkaa ja eroaminen vain kiihtyy.
        Eräs syy oli se hautapaikkojen hinnoittelu, mutta muitakin syitä on varsinkin nuoremmalla väellä.
        Olen siinä samaa mieltä Ajohannan kanssa, että kirkon pitää uudistua ajan vaatimusten kanssa, mutta rajansa kaikella.
        Sitäpaitsi, kyllä kirkkoon vieläkin mennään rekipelillä, jos kelit vain sallivat.
        Kuten aiemmin sanoin, tässä on vähän aneiden myynnin makua, kun Armoa kaupitellaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      202
      4518
    2. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      79
      4283
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      103
      3036
    4. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      21
      2985
    5. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      94
      2842
    6. Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!

Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu
      Lieksa
      138
      2188
    7. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      33
      2157
    8. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      89
      2113
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      20
      2102
    10. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      37
      1869
    Aihe