Varmaan kysytty itse kultakin moneen kertaan.. mutta.

* * *

(Emme osanneet valita mihin laittaisimme tämän kyselyn.. mutta)

Teemme lukiossa etiikan esitelmää jonka aiheena on abortti. Onko abortti mielestäsi missään oloissa hyväksytty teko? Laittakaa hyvät ihmiset kommenttia aiheeseen liittyen.. Olemmen hyvin kiitollisia kaikista mielipiteistä! :)

[Ei oo (missään olosuhteissa)..]
[Juu on (kaikissa olosuhteissa)..]
[En osaa sanoa..]
[Vain jos henkilö on raiskattu..]
[Jos henkilö on alaikäinen..]

8

1080

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta myös

jos henkilö on vaarassa menehtyä synnytykseen tai jos hänellä on jokin vakava perinnöllinen sairaus (en tarkoita nyt mitään diabetestä, vaan jotakin mikä liittyy mielenteyteen).

• ...

Ruotsissa hullut steriloidaankin.

• Asiallinen ihminen

Minun mielestäni abortti on missä olosuhteissa tahansa aivan asiallinen teko, kunhan sen suorittaa asianosaava henkilö ja se tehdään ennen sitä laissa viimeistään-aikaa.

• Asiallinen ihminen

Siis silloin abortti on oikein, kun äiti, lapsenkantaja, sitä itse haluaa.

• heee

[Ei oo (missään olosuhteissa)..]
      [Juu on (kaikissa olosuhteissa)..x]
      [En osaa sanoa..]
      [Vain jos henkilö on raiskattu..]
      [Jos henkilö on alaikäinen..]

• kannattaisi laittaa

tuonne uskonto-otsikon alle kohtaan arvot ja etiikka (tai toisinpäin). Voisitte saada hieman aktiivisemmin vastauksia ja kamalan sodan aikaan:)

Ja minun mielestäni abortti on hyväksyttävä teko juuri niissä tilanteissa, kuin lakikin määrittelee, milloin se on sallittu. Mutta lisäyksiä pitäisi aborttilakiin saada, esimerkiksi jos lukuisia toistuvia abortteja jollakulla, niin silloin pakollinen sterilointi tai ihonalaiset ehkäisykapselit tms.

Ja ihanteellista olisi, jos vastapainoisesti jokaiselle joka lapsensa päättää pitää ja äitiysneuvolaan hakeutuu, tehtäisiin kelpoisuustesti, onko soveltuva vanhemmaksi ja jos reputtaa, pakkoabortti tai jatkuva seuranta synnytyksen jälkeen. (No joo, scifiksi meni, mutta enivei:)

• hyväksyttävää

tehdä abortti. Noitavainojen aika on ohi - eikä abortinkaltaisia alkukantaisia tabuja saa "ylläpitää". Abortin vastustus on vaan niin väärin! Seuraavaksi varmaan ruvetaan niissä "hippipiireissä" (eduskunnan vanhojen punaviher mummojen siirtolapuutarhaseura) keskustelemaan lehmien tai koirien oikeuksista tuntea vanhemmuuden ilot! - en yllättyisi.

• mietitty tarkkaan

Kyllä Abortti on perusteltu ja hyväksytty silloin kun asiasta on keskusteltu kaikkien asianomaisten kanssa.
      Naisen oma päätös on myös hyvksyttävä, vaikka kaikki asianomaiset eivat aborttia hauaisikaan. Nykyään se ei ole murha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      613
      1600
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      44
      857
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      485
      739
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      12
      701
    5. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      652
    6. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      614
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      29
      548
    8. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      31
      516
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      510
    10. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      160
      494
    Aihe