Näin loogisesti ajateltuna jos miettii, että maa suorastaan ui öljyssä, eikä se tunnetusti mikään ekovaltio ole, niin mitä ihmeen tarvetta sillä olis tuottaa huomattavasti kalliimpaa ydinvoimaa?
Iran tavoittelee ydinasetta!!!
17
928
Vastaukset
- huu
että öljy on rajallinen luonnonvara?
Onko väärin varautua tulevaan todellisuuteen?
Itse en kannata ydinvoimaa, mutta olen sitä mieltä, että Iranilla on oikeus rakentaa ydinvoimala siinä, missä muillakin.- Tiedonantaja
Minusta ydinvoimala on todella OK myös Iraniin, itse asiassa paljon parempi sinne kuin rosvovaltioon nimeltä USA.
- J.R
Sitä, että Iranille ei kelvannut sellainen reaktorityyppi, jolla ei pysty valmistamaan ydinaseisiin soveltuvaa materiaalia? Jos tavoitteena ei ole rakentaa ydinasetta, niin tuntuu sangen kummalliselta, että tällainen reaktorityyppi ei kelvannut.
- myös
J.R kirjoitti:
Sitä, että Iranille ei kelvannut sellainen reaktorityyppi, jolla ei pysty valmistamaan ydinaseisiin soveltuvaa materiaalia? Jos tavoitteena ei ole rakentaa ydinasetta, niin tuntuu sangen kummalliselta, että tällainen reaktorityyppi ei kelvannut.
Että Israelilla on ydinaseita, se ei kuulu minkään sopimuksen piiriin sekään. Mutta siitä vaietaan - jenkkien pyynnöstä. Ne ovat "rauhan" aseita, kuten entisen NL:n vastaavat, ainakin kotikommunistit sanoivat niin.
Ehkä niillä oli oikeutuksensa historian valossa, mutta entä nyt ?
- vaekkapa
Jospa viisaat miehet ovat laskeneet että on kannattavampaa tehdä oma sähkö ydinvoimalla ja myydä kallistuvaa öljyä ulkomaille öljyhuipun jälkeen.
Ja onhan se mahdollista että ovat heränneet ekolookiseksi, onhan ydinvoimalla tuotettu energia puhdasta eikä lisää kasvihuoneilmiötä. - ainoat
Tällä palstalla on ainoat henkilöt jotka kannattavat iranin ydinhankkeita. Venäjältä usa.han ja kiinasta islantiin hankkeita ei kukaan kannata. Luojan lykky, ettei palstalaisilla ole minkään tason päätäntä eikä vaikutusvaltaa asiaa.
- sus
mutta eiköhän anneta sen värkätä vaan se pommi ja samantien libyalle,Syyrialle,alkaidalle,hamasille,setseniterroristeille ym.muille rauhaa edistystä ja demokratiaa rakastaville muslimiveijareille,myöskin ypommeja ja tietysti vähän erikokoisia,sellaisiakin housunkaulukseen piilotettavia.Silläkurin saataisiin maailmaan todellinen rauha.
- kysyn
kun katselin tv,ohjelmaa jossa musliminuorten vanhemmat olivat valinneet lapsilleen aviopuolisot,jos sattuukin,että nämä nuoret on homoja tai lespoja
- atomi
Ehkäpä Iran tarvitsee sähköä? Sitä ei kannata tuottaa öljyä polttamalla, joka on lisäksi saastuttava tapa. Kannattavampaa on myydä öljy ulkomaille.
Naapurimaita, ja koko maailman ilmastoa, ajatellen on parempi, ettei Iran tuota kaikkea tarvitsemaansa energiaa öljynpoltolla.
Jos Iranissa olisi Suomen ilmasto, voisi ajatella että öljyn käyttö lämmitykseen olisi kannattavaa. Mutta siellä on enemmänkin tarvetta ilmastointiin, joka ei oikein hoidu öljynpoltolla. Vain yhden esimerkin mainitakseni...- poikakani
Mun mielestä Iranissa harjoitettava yleinen ulkopolitiikka ei ainakaan lisää luottamusta maan rauhantahtoon.
Jos joku hullu uhkailis ampuvansa sut, niin antaisitko sille aseen, vaikka se kertoiskin menevänsä juuri sen aseen kanssa ainoastaan metsälle? - atomi
poikakani kirjoitti:
Mun mielestä Iranissa harjoitettava yleinen ulkopolitiikka ei ainakaan lisää luottamusta maan rauhantahtoon.
Jos joku hullu uhkailis ampuvansa sut, niin antaisitko sille aseen, vaikka se kertoiskin menevänsä juuri sen aseen kanssa ainoastaan metsälle?Tosi on, ei lisää. Mutta ei monen nykyisenkään ydinasevallan rauhantahto ihan vakuuta.
Tuleeko Iranilta estää sähköenergian järkevä tuotanto pelkän tuntemuksen tai epäilyksen perusteella.
Missä ovat todisteet ydinaseohjelmasta? Piilotteleeko joku niitä samassa paikassa Saddamin joukkotuhoaseiden kanssa? - on uhkaillut?
poikakani kirjoitti:
Jos joku hullu uhkailis ampuvansa sut, niin antaisitko sille aseen, vaikka se kertoiskin menevänsä juuri sen aseen kanssa ainoastaan metsälle?Ketä Iran on uhkaillut?
- poikakani
on uhkaillut? kirjoitti:
Ketä Iran on uhkaillut?
Maata nimeltä Israel.
on ihan yhtä suuri oikeus ydinvoimaan ja ydinaseisiin kuin esim. usalla.
- -x-x-x-
rauhanomaiseen ydinvoimaan ei ydinaseisiin. Ydinsulkusopimuksen mukaan.
Rauhan omaisesta ydinvoimasta on vielä pitkä matka ydinaseeseen.
Ennemmin menetän yö uneni siitä, että rajamme takana on vanhentuneita huonosti kontrolloituja ydinvoimaloita, kun siitä että Iranissa olisi nykyaikainen ydinvoimala, jonka toimintaa IAEA valvoisi.
Miksi ei muuten Israelia, Intiaa tai Pakistania painosteta ydinsulkusopimukseen, tai aikoinaan samanlaista kohtelua osoitettu näitä maita kohtaan, kuin Irania kohtaa nyt.
Mitään todisteita kun ei ole Iranin rikkomisesta ko sopimusta vastaan, kun taas Israel, Intia ja Pakistan eivät edes tunnusta ko sopimusta. - poikakani
Miksi pitää aina joka keskustelussa ähistää vastakkain Iran ja Yhdysvallat?
Mun mielestä taas maailma ei tarvitse enää yhtään lisää ydinaseita. Entisistäkin pitäis päästä jo eroon. poikakani kirjoitti:
Miksi pitää aina joka keskustelussa ähistää vastakkain Iran ja Yhdysvallat?
Mun mielestä taas maailma ei tarvitse enää yhtään lisää ydinaseita. Entisistäkin pitäis päästä jo eroon.on aivan totta. pitäisi nekin varat suunnata vaikka aurinkovoimaloiden kehittelyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6392807Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H252247Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4302179- 892016
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201829Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671590- 1281372
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231300Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau271241- 661174