Hanakasti ollaan moittimassa "varattujen" kanssa suhteisiin ryhtyviä vaikka millä nimityksillä. Onko tullut mieleen, etteivät kaikki "varatut" (mitä tuo nyt sitten tarkoittaakin, koska eiköhän jokainen ole kuitenkin vapaa, oli sinkku tai ei, omistusoikeutta ei toiseen silti saa)kulje sormus sormessa tai ensimmäisessä lauseessa kerro, että olen sitten naimisissa/avoliitossa/tapailen jotakuta? Siinä voidaan pitkäänkin olla suhteessa, ennekuin asia tulee esiin ja silloin syy on kyllä muualla kuin siinä "toisessa", joka ei voinut olla asiasta tietoinen. Sitä kun ei päällepäin näe, onko jonkun parisuhdetilanne minkälainen. Uskon, että moni ns. varatuista, jotka käyvät ns. vieraissa, ovat oikeasti tyytymättömiä senhetkiseen olotilaansa ja kun se sopivalta tuntuva ihminen sitten tulee vastaan, ei se katso aikaa, paikkaa tai olosuhteita. Ja tämä "vieraissakäynti" voi olla se käynnistäjä, jolla se vanha, huono suhde saadaan päätökseen.
Toinen kumma asia on se, kun varsinkin naiset tuntuvat ottavan kovasti kantaa "toisiin" naisiin, jotka vievät heidän miehensä. Eihän kukaan vie ketään suhteesta, jossa KUMPIKIN voi hyvin. Tuntuu siltä, että joillakuilla on pakko roikkua suhteessa, johon on kerran menty. Haluatteko tosiaan, että se mies pysyy siinä, vaikka ei oikeasti halua? Mitä hienoa on pysyä yhdessä, vaikka tietää, ettei toinen enää ole oikeasti hommassa mukana? Miksi haluta olla yhdessä, kun toinen on valmis lähtemään muiden mukaan? Eikö ole reilumpaa antaa mennä ja toiselle mahdollisuus onnelliseen elämään? Harvoin ihmiset yhtäaikaa huomaavat, ettei homma enää toimi.
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että jos ette pitäisi sitä miestänne niin itsestäänselvyytenä, ehkä näitä vieraissa käyntejä ei niin helposti tulisi? Vaikka ollaankin oltu jo pitempään yhdessä, kai sitä silti voi pitää huolta kunnostaan, painostaan, ulkonäöstään yleensä? Helposti arvostellaan miehiä kaljamahoista ja milloin mistäkin, mutta eipä se ylipainoinen nainenkaan kummoinen ilo silmälle ole. Kampaajalla käynti ja meikkaus eivät varmasti ole ylivoimaisia asioita, varsinkin kun niille on useimmilla ollut aikaa sinkkuinakin. Puheenaiheetkin voisivat olla jotakin muuta kuin vain ja ainoastaan jälkikasvuun liittyviä tai yleistä rutinaa milloin mistäkin. Elämää kun on muuallakin kuin omien seinien sisäpuolella. Niinkuin miehet sitten nopeasti huomaavat.
"Salarakkaiden" puolesta
26
2703
Vastaukset
- tee mitä haluat
Paskinta tossa on se, että sivusuhteesta tietämätön alistetaan jumalattomaan riskiin saada jopa tappava sukupuolitauti. Sen takia mä en sivupanoja hyväksy.
- koulun penkille
miehet miten vaarallista on tuosta vaan olla jonkun naisen kanssa vai eikö he välitä!
- muttei
koulun penkille kirjoitti:
miehet miten vaarallista on tuosta vaan olla jonkun naisen kanssa vai eikö he välitä!
välitä.
- N 44
Kommentti ensimmäiseen väittämääsi, että varattu voisi olla varattu "salarakkaan" tietämättä. Toinen suhde ei voi olla kovin vakavalla asteella, jos osapuolet eivät edes tiedä toistensa siviilisäätyä. Täytyy myöntää, että joko olen tosi välkky tms., mutten ole ikinä ollut viikkoa pitempään suhteessa, jossa en olisi tiennyt miehen menneisyyttä ja nykyisyyttä ainakin siviilisäätytasolla. Patologisia valehtelijoita toki on, mutta aika vähän kuitenkin. Jos taas toinen väittää olevansa juuri eroamassa, kannattaisi unohtaa koko juttu, sillä "juuri eroamassa olevat" joko eivät ole tosissaan eroamassa tai erosotku on pahimmillaan päällä.
Ketään ei varmaan viedä mistään suhteesta, ei miehiä eikä naisia. Tosiasia on myös se, että jokaisessa yli pari vuotta kestäneessä suhteessa on vaikeat aikansa ja myös tilaisuus tekee varkaan. Monella nelikymmpisellä on tuttavapiirissään pareja, joissa on ollut uskottomuutta esimerkiksi raskaus-/pikkulapsiaikana, jolloin parisuhde elää varmaan jonkinlaista kriisivaihetta. Aika usein nuo parit kuitenkin jatkavat yhdessä, kun kriisi on ohitettu. Itse asiassa on reilua antaa toisen mennä, jos hän haluaa. Näyttää kuitenkin olevan niin, että aika usein se pettäjä herää todellisuuteen siinä vaiheessa, kun petetty haluaa avioeron. Eli pettäjä ei tosiasiassa halua lähteä liitosta pysyvästi, hän on vain helpottanut tilapäisesti omaa oloaan sivusuhteella. Hinta voi kuitenkin olla kova eli avioero.
Parantaako mielestäsi parisuhdetta, jos toinen käy vieraissa? Miksi usein kehotetaan petettyä (=vaimo) katsomaan peiliin ja huolehtimaan itsestään? Miksi ei kehotetan pettäjää käyttäytymään aikuismaisesti ja keskustelemaan puolisonsa kanssa. Kyllä mielestäni pettäminen vie niin tehokkaasti maton parisuhteen alta, että siitä ei aina pystytä palamaan takaisin päin. Vaimokaan ei välttämättä tiedä, että mies odottaisi mieluummin vaimon huolehtivan itsestään kuin perheestään laittamalla ruokaa ja siivoamalla. Sillä ethän ihan tosissasi ajatellut, että vaimo käy töissä, huolehtii perheestä ja siinä sivussa vielä pitää ulkonäkönsä miestä mielyttävässä kunnossa? Luulen, että aika moni rupsahtaneelta näyttävä vaimo tekisi mielellään vaihtokaupat miehensä kanssa eli mies hoitaisi pari kolme tuntia lapsia ja kotia ja vaimo kävisi lenkillä ja kampaajalla. Valitettavasti usein on vieläkin niin, että lapset ja koti jäävät vaimon kontolle, koska naisella on sisäänrakennettuna huolehtimisvietti ja hän ei vain pysty jättämään lapsia "heitteille".
Kannattaa lukea tämän päivän Iltasanomista yhden kakkosnaisen tarina. Jos haluaa itselleen vakavaa parisuhdetta ja säästyä suuremmilta kolhuilta, kannattaa jättää ihan vain itsensä takia varatut ja "juuri eroamassa olevat" rauhaan. Kukaan ei ketään omista eikä voi väkisin pitää ja se pätee myös siihen kakkossuhteeseen. - puolesta
Näinhän se menee. Kukaan ei vie väkisin, ihminen päättää mitä tekee, kenen kanssa ja missä ja milloin. Niin myös se "toinen", joka (jos siis tietää..) lähtee suhteeseen varatun kanssa; kyseessä on siis vapaa tahto, eikö?
Vaimoilta siis odotetaan sitä, että jos/ja kun miehesi pettää, niin kaippa tajuat, että se suhde oli huono tai sitten vaimo ihan surkee. Tämäkin kuultu muutamaan kertaan. Mutta kakkosenhan kohdalla ei sovi miettiä sitä, miksi varattua saa seuraksi? Ei, sehän on sitten sitä katkeran vaimon puhetta, juu.. Mutta kyllä ei kakkostenkaan solvaukset vaimoist onnellisten ihmisten jutuilta kuulosta. Kovin ovat vakuutelleet aina sitä, kuinka tällainen sitoutumattomuus sopii heille, ja he päättää, mitä haluavat. Vaimotko siis vain moittii?
Yksi kumma asia on se, kun varsinkin toiset naiset tuntuvat ottavan kovasti kantaa vaimoihin, jotka pitävät vapaan tahdon omaavat miehensä väkisin suhteissaan. Kyllähän sellaisesta suhteesta lähdetään, missä ei voida hyvin tai olla onnellisia. Tuntuu siltä, että "toisilla naisilla" on pakko löytää eroamattomuus vaimosta, koska kipeämpää olisi kohdata ne realiteetit, miksi heidän kanssaan se niin ihana varattu mies ei sitten yhteen päädykkään. Haluaako tosiaan "toinen nainen" jakaa aikaa miehen kanssa, joka ei huonosta(?) liitostaan huolimatta halua aloittaa tasavertaista parisuhdetta kakkosensa kanssa? Mitä hienoa on olla "salarakkaana", vaikka tietää, ettei toinen ole oikeasti hommassa mukana? Miksi haluta olla yhdessä ihmien kanssa, joka on jo kerran lähtenyt toisen mukaan? Tämänkin kakkonen tietää miehestä yleensä enemmin kuin vaimo..
Itsestäänselvyyksinä näytetään pitävän sellaisiakin asioita kuin että ihmissuhteessa onnellisuus ja tyytyväisyys määrittyy ulkoisiin raameihin. Katseleppa julkkis-salarakkaita ja mietippä, miksi kaunottarista ei sitten kuitenkaan tullut seurustelukumppaneita? Aliarvioitkohan itse miehiä, kun oletat heidän onnen olevan visuaalista tasoa?
Sen minkä olet jättänyt keskusteluissa huomaamatta - tietoinen valintako? - on se, että "toisia naisia" kritisoidaan teon kautta, ei sinänsä ihmisenä; siis pohditaan sitä, onko hyväksyttävää tietoinen suhde varatun kanssa, kun taan vaimoja arvostellaan vain henkilökohtaisuuksilla. Kertooko jotain "toisista naisista" tai heidän puolustajistaan??!!sä ajattelet tästä kirjoittamastas aiheesta ihan samalla tavalla kun mä. ihan kun oisin ite kirjottanut tän jutun.
hyvä vaimot!!!- viserrä =)
anna2 kirjoitti:
sä ajattelet tästä kirjoittamastas aiheesta ihan samalla tavalla kun mä. ihan kun oisin ite kirjottanut tän jutun.
hyvä vaimot!!!Kyllä jostain pitäis saada vaimoihin enemmän sisua ja itseluottamusta. Tosin, täällä se pyritään ensimmäisenä torpedoimaan, jos erehdyt kertomaan petetyn vaimon tarinan.. Sen jälkeen alkaa se "mitäs et jumpannut, käynyt kampaajalla, imenyt isäntää kuin Hoover..". Enemmän siis kuulostaa katkerilta tuollaisten asioiden latelijat, tai mitä tunteita nyt on sen takana, että henkilökohtaisuuksiin pitää mennä ja naureskella suoraan toisen tragedialle.
Edellinen oli yhden kappaleen kopsannut aloittajan viestistä, tosin muuttanut sen "vaimon" puheeksi. Täällä harva vastaaja muistaa sitä, että tarinan voi kertoa joka vinkkelistä.
Todellakin, pitäisi petettyjen nostaa kuono maasta ja tajuta, että jonkun tietoisesta valinnasta ei toinen voi vastuuta kantaa. Vaihtoehtoja on muitakin kuin pettäminen.
- mikä tilanne liitossa
oikeasti on meneilllään. Nämä pettävät miehet puhuvat vain omalla suullaan ja sehän on aika yksipuolista puhetta se. Itse ollaan niin täydellisiä ja nähdään omassa kumppanissa vain vikoja. Pettäminen on omahyväistä ja naurettavan lapsellista touhua. Jos oma suhde ei toimi, kannattaisi yrittää ensin käsitellä niitä ongelmia ja erota, jos ne eivät selviä. Ja vasta SITTEN etsiä se seuraaja.
Itse olen joskus pettänyt ja minua on myös petetty. Eli pystyn katsomaan asiaa molemmilta puolin. Näitä kokemuksia viisaampana en lähtisi enää koskaan pettämisen tielle. Häpeän ja kadun omaa tekoani todella paljon. Se oli anteeksiantamatonta. Kuinka sitä saattoi olla niin typerä ja itserakas paskiainen, sitä minä nyt ihmettelen. Mutta viisastuin ja se osoittaa jopa minussa olevan jotain inhimillisyyttä.
Hetken huumassa ei muista todellisuutta lainkaan. Sitä, että satuttaa toista pahimmalla mahdollisella tavalla.
Toivottavasti toiset naisetkin pystyisivät katsomaan asioita muittenkin ihmisten eikä vain siitä omasta itsekkäästä näkökulmasta.- niin!
Pettäjähän saattaa kertoa kakkoselleen vaikka kuinka surullisia stooreja. Kakkonen saattaa olla myös omasta mielestään ykkönen, vaikka tietääkin kumppanillaan olevan toisen, mutta luulee heidän liittonsa olevan jo ohi.
Näin kävi minulle; siippa petti, sepitti kakkoselle surullista tarinaa meidän jo päättyneestä liitosta (vaikka edelleen oltiin yhdessä, harrastettiin seksiä, jne.).
Kakkonen ei edes tiedä, kuinka pitkään meillä setvittiin eroa, kunnes päätettiin erota. Hyvä niin; löysin itselleni uuden ihanan ihmisen ja valitettavasti ex on hankkinut kakkosen lisäksi kolmosen ja nelosen.
Kakkonen tosin kuvittelee olevansa nyt ykkönen. Minkäs teet, sääliksi käy, mutta minä en heidän asioihinsa puutu.
Tarinan opetus? Aloita kakkosena, pysy kakkosena. :(
- sössöttämistä
En jaksanut edes lukea, koska älykkyysosamäärä näytti olevan noin 15-vuotiaan tasolla. Omahyväisyyttä kyllä löytyi kybällä. Kyllä se maailma sinuakin vielä mänttää.
- parempi
Kun kaksi ihmistä avioliitossa tekisivät toisensa onnellisiksi.Tulisi vähemmän sydänsuruja, kellekkään.
- itsetuntoa
saada jallitettua varattu mies?
- miehen
"jallittaminen" ei tosiaan ole mitenkään vaikeaa. Voisipa sanoa että tarjonnasta on suorastaan runsauden pula. Niin että siinä mielessä se ei tosiaan pönkitä itsetuntoa.
Omista suhteistani varattuihin (ja yhtälailla vapaisiin) miehiin voin vaan sanoa, että miehet ovat olleet sellaisia joiden seuraa olen halunnut ja niinpä olen heidän seurassaan ollut ja siitä nauttinut. Miehen ja vaimon asia on selvitellä ja hoidella välinsä, ei minun.
- suzy
Näyttää siltä, että toisia naisia on (ainakin) kahdenlaisia: niitä, jotka kakkosena kuvittelevat syystä tai toisesta olevansa oikeasti ykkösiä ja niitä, jotka tietävät olevansa kakkosia ja eivät tee asiasta sen suurempaa draamaa.
Omasta mielestäni surullisinta on tietysti naisen kohtalo, joka oikeasti uskoo olevansa toisena naisena ykkönen, mutta urakehitystä estää vain miehen vaimo. Kyllä kai mies partneriaan vaihtaisi, jos sitä oikeasti tahtoisi. Tottakai, taustalla voi olla moninaisten syiden kirjo, miksi eroa ei koskaan tule. Mutta tässä tapauksessa kysymyksessa lienee vain pelin henkeen kuuluva show, jota mies vetää ehkä piristääkseen/liehakoidakseen kakkostaan.
Jos sivusuhdekuvioihin lähdetään sivusuhdekuviotavoitteisesti (siis elämää halutaan edelleen jakaa varsinaisen partnerin kansssa), lienee silloin täysin turhaa ja jopa erittäin epärehellistä antaa muuta ymmärtää. Mies pettää silloin paitsi vaimoaan, kovaa vauhtia myös kakkostaan.
Sivusuhteisiin ajaudutaan varmasti tuhansista syistä - en osaa sanoa, kun olen itse ollut vain kakkonen, en varsinainen sivusuhdetta ylläpitänyt taho. Mutta arvostan älyllisesti rehellista sivusuhdetta. Ykköstä ei haukuta puolin eikä toisin. Aihetta ei ole edes syytä käsitellä. Kakkonen tietää ns paikkansa ja kun olosuhteet hyväksytään, tällainenkin suhde voi olla todella antoisa. Jokainen tekee sitten päätökset tahollaan, onko toisen naisen rooli itselle sopiva: haluaako elämältä enemmän vai tuleeko moraali vastaan.
Mutta eiköhän kuitenkin jakseta uskoa, että mies on ihminen eikä koira, joka kyllä pystyy tahtoessaan vaihtamaan partneria ja kotia. Ei taida aina tahtoa... - Maria.
Ehkä voi ollakin,että jotkut vaimot ovat ehtineet ulkoisesti rapistumaan kaiken muun ohella. Mutta ei se aina mene niin, että toinen nainen on niin suloinen ja ihana. Itse menin tuollaiseen mukaan ja tilanteen ongelmallisuus ja omatunto sai minusta oikean hirvityksen sisäisesti. Siksi homman lopetinkin ja uskon että tälläistä voi esiintyä muillakin toisilla naisilla jos kyse ei ole pelkästä seksistä. Harmi että oli niin tyhmä, että piti oppia kantapään kautta että salaiset suhteet ei sovi minulle. Vieläkin omatunto soi tämän kolmannen, tietämättömän ja syyttömän, osapuolen kannalta. Sekä omieni tekojeni suhteen ja siitä että homma varmaan jatkuu, "rikoskumppani" vain vaihtunut. Se on vaan kestettävä. en vaan ymmärrä tuota touhotusta kuinka puhutaan, että aina ne toiset naiset ovat niin ihania, sillä suurin osa varmasti potee huonoa omatuntoa pitempään jatkuneissa tapauksissa ja silloin ei ole niin helppoa olla nti. täydellisyys.
- nainen
Tää on taas niin perusprovo. Mut ajattelin silti kommentoida ja ampua alas noi sun stereotyyppiset käsitykset:
Jos salarakkkaan roolissa paistattelevaa henkilöä ei olisi, olisiko tämä pettäjä sitten lainkaan pettänyt? Jos hän mielestäsi olisi löytänyt jonkun toisen, et varmaankaan pidä itseäsi kovin merkittävänä (lue: minkään arvoisena).
Jos salarakas ei tiedä toisen siviilisäätyä tai tulee huijatuksi, niin ei se suhde siltikään lakkaa olemasta totta vaan salarakas on yhä toinen osapuoli ja vastuussa - vaikka on ehkä yhtä lailla huijattu. Ei sitä muissakaan rikoksissa tms. yleensä voi vedota tietämättömyyteen, vaan teoistaan pitää aina olla valmis kantamaan vastuuta (ellet jostain syystä koe olevasi syyntakeeton, heh). Jos siihen ei pysty, viisainta olisi ehkä pidättäytyä suhteista kokonaan.
Ja salarakkaus ei ole vain kauniiden, virheettömien, nuorten, hyväkuntoisten eikä laihojen välinen asia, vaan siitä tuntuvat nauttivan kaikenlaiset ihmiset. Surullisinta tässä on se, että nuo kauniit, virheettömät, nuoret, hyväkuntoiset ja laihat ovat joka tapauksessa samanarvoisia niiden kanssa, jotka eivät ole huolehtineet "kunnostaan, painostaan, ulkonäöstään yleensä" - vai mitä? Eikö ole kamalaa, että varattu, sanotaanko nyt vaikka keski-ikäinen mies, rinnastaa salarakkaansa, vaikkapa parikymppinen kaunis ja hoikka blondi, tämän puolisoon, joka voisi olla lihava, vanha nainen?
Salarakasta aina vertaillaan tämän varatun pettäjän päässä siihen viralliseen kumppaniin. Minun itsetuntoani se söisi, vaikka kokisinkin kaikin puolin olevani hyvä ja riittävä. En halua asettaa itseäni siihen tilanteeseen, että joku ehkä pitäisi minua jollain lailla toista parempana - tai huonompana.
Sääli, jos jonkun salarakkaan itsetunto perustuu pelkästään ulkoisille seikoille ja siihen kokemukseen, että sitä on jollain lailla tuon varatun kumppania parempi. Ketään tuskin jaksaa loputtomasti kiinnostaa moinen ylimielisyys.- Päivi.
...minkä arvoisena pettäjiä pidät ja ajattelet heidän ajatusmaailmastaan? Ei se kerro paljoa onko toinen nainen tai vaimoke hyvä vai ei kun mies pettää. Jotkut miehet pettävät vaikka vaimo olisi kuinka hyvä, jotkut miehet etsivät uuden salarakkaan vaikka toinen ei hommaan suostuisikaan. Totta on että nainen, joka tietämättään on ollut toinen nainen, saisi mennä paljastamaan petturin. MUTTA hänelle suhde oli kahden vapaan henkilön muodostama silloin kun siinä oli. Hän ei lähtenyt tieten tahtoen varatun miehen kanssa suhteeseen. Provo taidat olla itse.
- N 42
Päivi. kirjoitti:
...minkä arvoisena pettäjiä pidät ja ajattelet heidän ajatusmaailmastaan? Ei se kerro paljoa onko toinen nainen tai vaimoke hyvä vai ei kun mies pettää. Jotkut miehet pettävät vaikka vaimo olisi kuinka hyvä, jotkut miehet etsivät uuden salarakkaan vaikka toinen ei hommaan suostuisikaan. Totta on että nainen, joka tietämättään on ollut toinen nainen, saisi mennä paljastamaan petturin. MUTTA hänelle suhde oli kahden vapaan henkilön muodostama silloin kun siinä oli. Hän ei lähtenyt tieten tahtoen varatun miehen kanssa suhteeseen. Provo taidat olla itse.
Eiköhän se kuitenkin ole niin, että suurin osa varattujen kanssa seurustelevista tietää alusta asti olevansa tekemisissä varatun kanssa.
Minusta se kertoo aika paljon myös toisten naisten huonosta itsetunnosta, jos puolustelee toisena naisena oloa lauseellasi "jotkut miehet etsivät uuden salarakkaan vaikka toinen ei hommaan suostuisikaan". Voiko toisen naisen paikan siis saada kuka tahansa jalkansa aukaiseva? Enpä usko. - .....
N 42 kirjoitti:
Eiköhän se kuitenkin ole niin, että suurin osa varattujen kanssa seurustelevista tietää alusta asti olevansa tekemisissä varatun kanssa.
Minusta se kertoo aika paljon myös toisten naisten huonosta itsetunnosta, jos puolustelee toisena naisena oloa lauseellasi "jotkut miehet etsivät uuden salarakkaan vaikka toinen ei hommaan suostuisikaan". Voiko toisen naisen paikan siis saada kuka tahansa jalkansa aukaiseva? Enpä usko.Minähän vastasin tuolle henkilölle, joka puhui eräässä osassaan juuri sellaisista "toisista naisista" ketkä ei tiennyt olevansa sellainen. Enkä myöskään ole missään kohdassa maininnut, että se olisi hyvä syy, että jos mies jokatapauksessa pettää niin jatkaa hommaa. Jos joku haluaa uskoa että kaikki miehet/naiset, jotka pettävät tekevät sitä pelkästään siksi että toiseen naiseen rakastuneet, niin ovat hakuteillä. Ja tässä koitin kiinnittää huomion enempi siihen pettäjään, joka siis ei arvosta vaimoaan eikä toista naista. Eivät nämä tapaukset arvosta ketään. Eivät toisen naisen aviomiestä, eivät omaa vaimoaan eivätkä sen enempää sitä toista naistakaan. Jos tämä nainen on niin erikoisasemassa niin miksi suhde pysyy salattuna?
- näin siksi
siksi että siinä olet se salattu osapuoli?Minusta voisi olla rehellinen ja jättää rakkaus sanan kokonaan pois tuosta kuviosta jos rakkautta ei ole.Jos on vain seksiä jota salassa harjoitetaan.
- samaa mieltä
tuosta "salarakas" sanasta. Se saa minut suorastaan voimaan pahoin. Siitäkin huolimatta että olen ollut se "salainen" osapuoli suhteessa. Tosiasia on kuitenkin, että rakkaudesta ei tosiaankaan ole yleensä kysymys. Tosin ei nyt aina pelkästään seksistäkään, vaan ennemmänkin pitämisestä ja kiintymyksestä. Mutta ne ovat eri asia kuin rakkaus.
- Susa
Kyllä se vaan itseäni suututtaa, kun ne "varatut" eivät voi sitä suutaan avata ennen kuin sitten sen viikon tahi parin kuluttua asioista (että siis ovat varattuja).. Ja sitten soittaa muija itkien ja huoritellen meikäläiselle. Voin vaan todeta, että oma on suonne! Ja mulle turha päätä aukoo!
- eronnut
Meidän on suomme. Haista sinä pitkä vittu!
- Nimetön
eronnut kirjoitti:
Meidän on suomme. Haista sinä pitkä vittu!
Kuule haista ihan vaan itse! Ei ole minun syy, että exälläs on ollu sua tarve pettää! En ole minäkään tietoisesti varattujen kanssa ollut, enkä ole. Että edelleenkin on oma suonne ja mulle turha itkee, ei löydy sympatiaa sellaisia kohtaan!
- Asiaa
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Jos suhde perustuu toisen kunnioittamiseen niin kyllähän sitä aviovaimo tai -mies voi sen verran itsestään huolta pitää että on toisen silmissä edelleen se johon rakastui! Silloinhan se on molemminpuolista eikä näitä 'salarakkauksia' pääse syntymään!!!!
- ...
kovin huono selitys mut hyvä yritys kuitenkin..kertoo aika oaljon teistä "tuollaisista"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306222Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144704Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413304IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623101Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3591723Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111528- 711391
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411308- 791189