Taas kerran soi puhelin. Monenenkohan sadannen kerran kuulin sen saman myyntipuheen: "Kun olet ollut niin hyvä asiakas, niin..." Yhtä monennen kerran vastasin, että olen viimeksi viime vuosituhannella tilannut kerran puoleksi vuodeksi erään aikakauslehden. Siinä asiakkuuteni yhteensä kaikkiin aikakauslehtitaloihin!
Vaikka kuinka sanoisi, etten tilaa mitään, niin opetetun kaavan mukaan soittaja vain yrittää jatkaa. Työtään leipänsä eteen myyjät tietenkin tekevät, mutta myyjien kouluttajien pitäisi keksiä jo uusi myyntipuhe!
Minulle riittää sanomalehti aamuisin. Kaikki muut (ainakin lähes) ovat muuttuneet juorulehdiksi. Minua ei kiinnosta tippaakaan, kuka, missä, milloin on kenenkin julkkiksen salarakas.
Myyntipuhe
19
3261
Vastaukset
- Myyntitykit
On takuuvarmaa jos puhelinmyyjä latelee asiansa kuuntelematta asiakkaan puheen päälle, ei ainakaan minun kanssani kauppoja tule.
Ne saavat vain verenpainen nousemaan.
Joka tuollaisen tyylin on keksinyt on menettänyt monia asiakkaita. Puhelimen näytöstä näen onko soittaja vieras vai tuttu.
Kun joku tuntematon alkaa huudella: - Ai, kiva kun itse vastasit...! niin yleensä tyrmään heti alkuun ja sanon että jos on myynnistä tarkoitus puhua niin en ole kiinnostunut. Kiitos soitosta!
Ja puhelin kiinni. Sillä sipuli.
Olen ilmoittanut myös puhelinnumeroni ns. "nix-puhelimeen", jonka pitäisi estää myyntipuhelut, mutta ne jotka kuitenkin soittavat eivätkä tarkista Nix-puhelimesta, saavat syyttää itseään.- Helena04 ejk.
naurettavaksi on mennyt, olen samaa mieltä. Täysin tyhminäkö pitävät tarinoidessaan jonninjoutavia!?
Keskeytän nykyisin heti alkuunsa omalla toteamuksellani. Lyhyesti kiittäen kuitenkin, työtäänhän he tekevät, pitkää pinnaa kysyvää.- kiitos ei!
vaan pitää sanoa:ei! Kokemusta on ja jos jää jahkailemaan saa kuvan että jos sittenkin haluaa tilata.
- Sisko
Minun miesvainajani teki niin, että hän jätti puhelimen pöydälle ja läksi töillensä. Puhelin saattoi olla varattuna monta tuntia. Eikä se agentti varmaan päässyt soittamaan muuallekaan sillä aikaa.
Liekö ollut hyvä keino, en tiedä, mutta eiköhän jokainen saa haluamansa lehdet tilattua ilman noita löpinöitä. - Suvi2
aloittaa myyntityö: "Onneksi olkoon, olette voittanut"...
Tietenkin sitä jää kuuntelemaan, että mitähän olenkaan voittanut. ..."Teidät on valittu niiden joukkoon, jotka voivat tilata lehteämme xxxxeurolla"...
Aina ei voi tietää, että tuntemattomasta numerosta soittaja olisi puhelinmyyjä, sillä saattaa vaikka joku omainen soittaa jostakin muusta kuin omasta kännykästään.- Hintriika
Siinäpä se. Olen kerran sanonut tiukkaan sävyyn terveyskeskuslääkärille, etten tilaa yhtään mitään. Hän kakisteli pitkään. Hyvä, etten lyönyt luuria korvaan änkytystä kuunnellessani.
Hintriika kirjoitti:
Siinäpä se. Olen kerran sanonut tiukkaan sävyyn terveyskeskuslääkärille, etten tilaa yhtään mitään. Hän kakisteli pitkään. Hyvä, etten lyönyt luuria korvaan änkytystä kuunnellessani.
Saa kyllä kuriin.Mutta pahus kun olen hukannut sen ositteen,oli jokin suomen asikaspalvelin,jospa joku muistais.Loppu puhelin myynnit kun soitin sinne.Kälyni nimittäin kärsi niistä,senverran vanha ihminen ettei osannut pitää puoliaan ja sitte oli hukkua laskuihin.
nyt ei ole ainakaa vuoteen soitelleet.- Kirjar ejk.
muori67 kirjoitti:
Saa kyllä kuriin.Mutta pahus kun olen hukannut sen ositteen,oli jokin suomen asikaspalvelin,jospa joku muistais.Loppu puhelin myynnit kun soitin sinne.Kälyni nimittäin kärsi niistä,senverran vanha ihminen ettei osannut pitää puoliaan ja sitte oli hukkua laskuihin.
nyt ei ole ainakaa vuoteen soitelleet.http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?tmf=6463&lmf=6475&mode=readdoc&id=7946
Tässä linkki Kuluttajaviraston sivuille, jossa tietoa kuinka ja minne kielto suoramarkkinoinnista on osoitettava.
Puhelin numeroon perustuva kielto, yms. Kirjar ejk. kirjoitti:
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?tmf=6463&lmf=6475&mode=readdoc&id=7946
Tässä linkki Kuluttajaviraston sivuille, jossa tietoa kuinka ja minne kielto suoramarkkinoinnista on osoitettava.
Puhelin numeroon perustuva kielto, yms.Lämmin kiitokseni linkistä!
Soitin heti Puhelinmyynnin kieltämiseen ja homman pitäisi hoitua 2-3 kuukauden siirtymäajan puitteissa.
Koskee kaikkia Suomen Suoramarkkinointiliiton jäsenyrityksiä ja on voimassa kolme vuotta, jonka jälkeen kielto on uusittava.
Taitaapa tulla joulurauha taloon!Frederiikka kirjoitti:
Lämmin kiitokseni linkistä!
Soitin heti Puhelinmyynnin kieltämiseen ja homman pitäisi hoitua 2-3 kuukauden siirtymäajan puitteissa.
Koskee kaikkia Suomen Suoramarkkinointiliiton jäsenyrityksiä ja on voimassa kolme vuotta, jonka jälkeen kielto on uusittava.
Taitaapa tulla joulurauha taloon!Tuo on suomalainen vastine meidän Nix-puhelimelle, josta yhtiöitten jotka haluavat markkinoida, myydä tai tehdä rahakeräyksiä puhelimitse pitäisi ensin tarkistaa että puhelinnumero ei ole suojattu.
Sitä ei suinkaan aina tapahdu ja puhelinsoittoja tulee silloin tällöin.- suoramarkkinointikielto
Kirjar ejk. kirjoitti:
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?tmf=6463&lmf=6475&mode=readdoc&id=7946
Puhelin numeroon perustuva kielto, yms.silti soittelivat. Sanoin yhdellekin lehtimyyjälle, että mistä olette numeron saanut, kun on kielto. Myyjä tuumasi, että vai niin ja jatkoi jatkamistaan. Siinä ei tosiaan auta kuin laittaa puhelin kiinni. Ei se myyjä varmaan edes huomaa, puhua pälpättää vaan.
- ei tarvii pelätä
on ihan tavallisia ihmisiä mutta koulutettu niin että eivät sais ottaa itseensä kun saavat tyrmäävän vastauksen.
- Laki muuttunut
Lait ja asetukset ovat nyt kuluttajan puolella. Myyjällä ei ole enää oikeutta jatkaa keskustelua, kun olet vastannut hänelle, että ostaminen ei kiinnosta.
Minulla on tapana kysyä alkupuheenvuoron päälle, että onko kysymyksessä jokin lehtitilaus. Jos vastaa myöntävästi, sanon heti ihan ystävällisesti, että en ole aikonut tilata mitään lehteä. Puhelu katkeaa aina siihen. - Hintriika
Oikeastaan en aloitusta kirjoittaessani enää edes muistanut vuosien takaista aikaa. Silloin elämänkumppanin kuollessa, kun tunsin itseni maailman yksinäisimmäksi ihmiseksi, olin iloinen jopa väärään numeroon soittajista. Tuntui hyvältä sanoa anteeksipyyntöön muutama sana - "ei se mitään haittaa" - ja oli muka saanut puhua jonkun kanssa! Postin tuloa vahtasin ikkunasta ja olin iloinen vaikka laskusta. Ajattelin (vähän ironisesti), että joku edes muistaa...
Näin ajatukset muuttuvat elämän tilanteiden mukaan. - soilike
Yritän aina muistaa, etteivät he ilkeyttään häiritse.
Ei ole helppoa heidän työnsä.
Itse en ehkä rohkenisi, enkä jaksaisi, vaikka leipä olisi siitä kiinni.
Kerran kyllä oli niin taitavasti hoidettu asiakasyhteys, että tarjosin työpaikkaa.- Iili
Monet heistä ovat 100%:lla provisiopalkalla. Kovaa työtähän se on, mutta silti ihmisellä on oikeus pitää kiinni oikeuksistaan ja yksityisyydestään. Ei sitä puhelinmyyntiä monikaan jaksa tehdä päätyökseen monta vuotta. On se sen verran rankkaa hommaa.
Puhelinmyyjät on koulutettu puhumaan päät pyörryksiin, ja he ovat useimmiten jo luonteeltaankin sitä sorttia. Iäkkäät ihmiset ovat useimmiten hyvä kohde. Monet haluavat olla kohteliaita, monet kaipaavat juttuseuraa, monien on vaikea sanoa "ei". Sellaisethan ovat ihanteellinen myyntikohde.
Minä en enää salli itseäni häirittävän. Minulla on oikeuteni. Puhelinnumeroni on ollut Robinsonin listalla jo kolme vuotta.
Kerran minä oikeasti suutuin: Sanoin ensin ihan kiltisti "kiitos ei". Kun myyjä vain jatkoi, niin aloin olla tylympi. Hän vänkäsi ja vänkäsi. Sitten hän sanoi, että hän tekee vain työtään ja vaatii minulta ymmärtämystä. Silloin minussa pimahti ja ärähdin, että minunko kustannuksellani hän hän työtään tekee. Myyjä, joka vetoaa sääliin ei ole oikeasa työpaikassa. - mikkomiesläinen
Iili kirjoitti:
Monet heistä ovat 100%:lla provisiopalkalla. Kovaa työtähän se on, mutta silti ihmisellä on oikeus pitää kiinni oikeuksistaan ja yksityisyydestään. Ei sitä puhelinmyyntiä monikaan jaksa tehdä päätyökseen monta vuotta. On se sen verran rankkaa hommaa.
Puhelinmyyjät on koulutettu puhumaan päät pyörryksiin, ja he ovat useimmiten jo luonteeltaankin sitä sorttia. Iäkkäät ihmiset ovat useimmiten hyvä kohde. Monet haluavat olla kohteliaita, monet kaipaavat juttuseuraa, monien on vaikea sanoa "ei". Sellaisethan ovat ihanteellinen myyntikohde.
Minä en enää salli itseäni häirittävän. Minulla on oikeuteni. Puhelinnumeroni on ollut Robinsonin listalla jo kolme vuotta.
Kerran minä oikeasti suutuin: Sanoin ensin ihan kiltisti "kiitos ei". Kun myyjä vain jatkoi, niin aloin olla tylympi. Hän vänkäsi ja vänkäsi. Sitten hän sanoi, että hän tekee vain työtään ja vaatii minulta ymmärtämystä. Silloin minussa pimahti ja ärähdin, että minunko kustannuksellani hän hän työtään tekee. Myyjä, joka vetoaa sääliin ei ole oikeasa työpaikassa.Itse olen aika tuore puhelinmyyjä ja tottahan olen itsekin aina inhonnut puhelinmyyjiä kuten kokemuksen perusteella 90% kaikista suomalaisista.
Asiani koskee vain sitä että monet jotka sanovat jopa 3 kertaa ei, ovat vielä taivuteltavissa tekemään kauppaa (monet myös eivät). Tämän takia me huonopalkkaiset helposti jankataan aika pitkään vastaan.
Puhelinmyynti sattuu olemaan ainut työpaikka tässä p***assa maassa josta saa työpaikan kokematon nuori opiskelija. Valitettavasti myös tämä nuori opiskelija on todennäköisimmin se joka sitä rahaa eniten tarvitsee. (kesälomalla kun tukea ei saa)
:(
- santtu
minulla on kohonnut verenpaine en tiedä mitä teen kun olen vasta 16v vähään aikaa sit verenpaine oli 176/90 nyt se on noin 141/80... olen lisänyt liikuntaa ja käytän pan suolaa mutta sydänkin lyö aika kova vaikka olen lepoasenossa mistä se voi johtuu:( huolestunut 16v toivon että osatte sanoa jotain
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv20245186 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark794283"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1033036Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m212985Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p942842Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!
Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu1382188Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.332157- 892113
- 202102
Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi371869