Osaatteko auttaa?
Mistä johtuu että jokin aika sitten kostuin aivan tajuttomasti, niin että itse pelkäsin sen olevan jo liiallista. Mies tykkäsi.
Mutta nyt en pelkällä ajatuksen voimalla enää millään. Esileikinkin yhteydessä se voi hetken kestää ennen kuin mikään kostuu. Johtuuko tämä jostain hormonitasapainohäiriöstä?
Olen huomannut että mieheni selvästi luulee etten ole kiihottunut, mistä ei kuitenkaan ole kyse. Niin ja olen parikymppinen vasta.
E-pillereitä olen syönyt noin 4 vuotta.
märkyys/kuivuus
7
717
Vastaukset
- Miina
Eräs e-pillereiden sivuvaikutus on juuri tuo limakalvojen kuivuminen, tästä syystä pillereitä syöville ei suositella piilolinssejä.
Voi siis olla, että kyseessä on e-pillereiden sivuvaikutus. Itse huomaan varsinkin talvisin kun ilma on kuiva ja kylmä, että limakalvoni kuivuvat. Olemme jopa "joutuneet" turvautumaan liukuvoiteeseen muutaman kerran.
Kerro miehellesi, että rakastat seksiä ja että nautit siitä, ja että kyseessä on e-pillereiden sivuvaikutus. Miehetkin syyttelevät usein itseään vääristä asioista, joten suosittelen, että oiot hänen uskomuksensa mahd. pian :)- e-piltsuista johtunee..
Mulla ilmenee myös tuota limakalvojen kuivuutta, on jo pidemmän aikaakin ollut jo riesana.. Mutta se ei ole tuiki ainoa e-pillerien aiheuttama riesa (Meliane- merkkisiä oon syönyt n. päälle vuoden). Sen lisäks mulla on haluttomuutta, halut kaikonnu lähes kokonaan..Kauheita mielialan vaihteluita, ääripäästä ääripäähän; itkuisuus, itkuherkkyys/ "raivokohtaukset"..Ei mitään mieluista..:( Sitten onpi vielä sellasia "mummuaaltoja" niin sanotusti, ne on sellasia niinku vaihdevuosissa olevilla keski-ikäsillä naisilla..Yhtäkkiä tulee ihan kauheen kuuma-hiki vaan valuu- ja sit toisinaan voi taas tulla yhtäkkiä ihan hirmusen kylmä..:( Näitä esiintynee mulla lähes aina muutamia päiviä ennen menkkoja ja lähes koko menkkojen ajan..:/
Näistä syystä oon vaihtamas toisen merkkisiin pillereihin- YASMIN..Jospa tai toivottavasti kyseiset oireet jää sille tielle sitten..:( Eipä ole KOVIN normaalia että 19vuotiaallahalut jo kaikonnu ja limakalvot kuivuneet, saati sitten lähes toistuvat itkupuuskat/raivopuuskat..:( Nou Thänks..;( - pikku-jussi
Heitä niillä pillereillä vesilintua ja hanki sterilisaatio. Siitä se riemu alkaa, vajaan vuoden päästä kaikki ongelmat ovat historiaa. Onhan kierukkakin jonkinlainen vaihto-ehto. Mies haluaa kosteanpaikanleirille, kipua kuivasta vaan tulee, eikä tule kopuliinin tuoksuakaan.
- kokemuksia minulla..
Minulla siis myös ennen kostui todella paljon, nykyään on vähän "nihkeetä" tuo kiihottuminen/kostuminen - vaikka mieli tekisi.
Käytin 6kk minipillereitä (eivät sopineet) ja sen jälkeen 2 viikkoa NuvaRingiä (ei sopinut) ja nyt emme käytä muuta kuin kondomia. Pohdin ennen, voiko tuo kuivuus johtua noista hormonaalisista ehkäisyistä. Nyt olen ollut aika kauan ilman mitään hormonaalista ehkäisyä, eikä tilanne ole parantunut. Kuivuutta on edelleen.
Olen tullut siihen johtopäätökseen, että koska suhde on jo aika "vanha", niin sitä alkuhuumaa ei enää ole niin voimakkaasti.. joten ehkä ihan psyykkisistä syistä kumppani ei enää sytytä ja kiihota niin kuin ennen.
Tsemppiä sulle asian kanssa!- jälkeen
Voihan nuo kuivuusongelmat ja muut kestää vielä aika pitkään tuon pillereitten lopettamisen jälkeen. Ei ole siis sanottu, että välittömästi pillereitten lopettamisen jälkeen tilanne normalisoituu, vaikka pillerit nuo ongelmat olisi aiheuttanutkin. Yllättävän kauan nimittäin voi kestää ennen kuin hormonitasapaino löytyy. Muistan lukeneeni tutkimuksesta, jossa pillereiden sivuvaikutukset "jäivät päälle" pitkäksikin aikaa ja jopa pysyvästi muuttivat mm. seksihaluja.
Toki on mahdollista, että halut on vähentynyt pitkässä suhteessa. Ihminen on kuitenkin seksuaalinen olento, joten tuntuu kummalliselta, jos halut ovat ilman syytä kadonneet. Jos siis mikään ei enää kiihota, niin ehkä olisi syytä miettiä niitä pillereitä.
- heh heheee..
todella kuivaa oli kyllä elämä kaikin puolin niihin aikoihin kun Yasmineja söin :D ALapää ei TODELLAKAAN kostunut, vaikka seurustelu suhdekin oli alle ½ vuotta vanha, eli melkosta tuore.. eli ei ollut kyse siitä,etteikö kumppanikaan sytyttänyt..muutenkin halut oli NOLLASSA, ei kiinnostanut eikä kiihottanut. se niistä pillereistä.
Mulla sit taas tää nuvaring toimii aikasta hyvin-alapää on sopivasti märkä kokoajan, ei siis kuivia kausia eikä mitään. Kiihottuessa kostun loistavasti ,ongelma siis katosi. seksi maittaa ja niin edespäin. siinä ratkasu mun pulmaan, toistaiseksi :)- heh heheee..
suhde on nytten 3v kestänyt jo, eli aikas vanha ja tuttu kumppani tässä jo on, silti aina vaa haluttaa! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915896
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48754