Saatanallinen HIM

Eräs äiti

Kuunteleeko lapsesi saatanallista HIM-yhtyettä. Oletteko lukeneet heidän sanoituksiaan, joissa ylistetään saatanaa ja yllytetään lapsia epäsiveelliseen rakkauteen ja haureuteen. Puhumattakaan huumeiden ylistyksestä ja muusta jumalattomasta. Kyseisen orkesterin laulajakin on transvestiitti, joka on julkisesti myöntänyt bi-seksuaalisuutensa. Kannattaa olla tarkkana mitä oma lapsi kuuntelee sillä siellä voi olla pahoja henkivaltoja taustalla.

41

1819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs isä

Kannattaa olla jotakin tarjottavaa sitten tilalle.
      Hyvin paljon on kartettavaa.

• tero-tapio_timonen
      • tero-tapio_timonen

Nyt poistin tunnukseni tuolta, koska noillekin sivuille tungetaan kaikkea saastaa ja irstautta mainosten kautta.....

• kamalaa!!
        tero-tapio_timonen kirjoitti:

Nyt poistin tunnukseni tuolta, koska noillekin sivuille tungetaan kaikkea saastaa ja irstautta mainosten kautta.....

Sivulla oli kuva NAISEN KASVOISTA!! Jeesus auta meitä pois tuollaisesta. Tuollainen saasta ja irstaus on hävitettävä maan päältä!!

• Eräs;o)
        kamalaa!! kirjoitti:

Sivulla oli kuva NAISEN KASVOISTA!! Jeesus auta meitä pois tuollaisesta. Tuollainen saasta ja irstaus on hävitettävä maan päältä!!

Sitä se teettää;o) terolla nousee "kanki" pystyyn jo pelkastä naisen kasvojen näkemisestä;o) ennen siihen tarvittiin enemmän paljasta pintaa;o)

• tero-tapio_timonen
        kamalaa!! kirjoitti:

Profiili sivulla, oli puoli alastomia naisia, enkä minä halua mainostaa tällaista, enkä mitään muutakaan....

• jaina

sano kettu pihlajanmarjoista

• tytär 19-v.
        kamalaa!! kirjoitti:

Täytyy sanoa, että onneksi sinä "eräs äiti" et ole omani!

Tämä on osasyy siihen, miksi olen vieroittunut uskosta "Herraan", hyvin monet uskovaiset ovat tekopyhiä ja todella ahdasmielisiä paskanjauhajia.

• on kaksi

yli 10 v lasta ja molemmat kuuntelevat kyseistä yhtyettä päivittäin. Kummatkin ovat täysin normaaleja lapsia, pärjäävät koulussa, ei mitään erikoista. Eivätkä varsinkaan välitä tuon taivaallista tuollaisista horinoista, osaavat erottaa faktan ja fiktion. Itse kuuntelen paljon rankempaa musiikkia, sellaista, johon verrattun HIM on kuin kirkkokuoro. Ja yllätys yllätys, en ole saatananpalvoja, en rötöstele, juo, käytä huumeita enkä huoraa. Elän lakien ja asetusten mukaan. Minulla on moraali ja omatunto.

Viihde on vain viihdettä. Ei se muuta ihmistä miksikään muuksi, ei vaikka kuinka tinkaisit. Jos muuttaa, silloin vika on jossain muualla ja jotain olisi tapahtunut vaikka henkilö kuuntelisi Arja Saijonmaata 12 h päivässä. Mikä toisaalta onkin jotain järkyttävää.

• mie

Oletteko lastesi kanssa läheisissä väleissä? kertovatko lapsesi sinulle päivästänsä ja tekemisistänsä, vai arviotko heidät kunnollisiksi koska he ovat kilttejä kun ovat kotona? Tiedätkö mitä he tekevät kun ovat jossain muualla? Onko heille kotiintuloajat? mitä mieltä olet huumeista?
        Valota asiaa että pääsisin omista ennakkoluuloistani kun luin sinun kirjoitustasi.

• Erittäin
        mie kirjoitti:

Oletteko lastesi kanssa läheisissä väleissä? kertovatko lapsesi sinulle päivästänsä ja tekemisistänsä, vai arviotko heidät kunnollisiksi koska he ovat kilttejä kun ovat kotona? Tiedätkö mitä he tekevät kun ovat jossain muualla? Onko heille kotiintuloajat? mitä mieltä olet huumeista?
        Valota asiaa että pääsisin omista ennakkoluuloistani kun luin sinun kirjoitustasi.

hyvin mitä lapseni milloinkin tekevät, missä ovat, mitä harrastavat. Luotto pelaa molempiin suuntiin. Sosiaalinen verkosto ympärillämme on kunnossa. Välimme ovat niin kunnossa kuin käsittääkseni olla voivat. Tunnen lapseni ja he minut.

En oikein ymmärrä, miten mielipiteeni huumeista liittyy koko asiaan, mutta sanotaan nyt sen verran, että se on kielteinen, en ole ikinä itse tarvinnut ja täällä, missä asumme, niitä on, jos nyt ei mahdotonta, niin ainakin erittäin vaikeata saada käsiinsä.

Ennakkoluulosi taitaa olla se, että jos en usko samoin kuin sinä, olen automaattisesti paha ihminen. Erittäin tyypillistä. Uskoville on usein mahdotonta käsittää, että joku voi elää kunnolla ilman uskontojakin. Rauhassa ja sopusoinnussa itsensä ja ympäristönsä kanssa, ketään loukkaamatta ja pahaa tekemättä. Sinulla on lain takaama oikeus uskoa mihin haluat, mnulla on saman lain mukainen oikeus olla uskomatta.

Minua vain risoo nämä helvetillä ja tulikivellä uhkailijat. Näitä palstoja seurattuani, olen päätynyt siihen tulokseen, että ei mikään vihaa uskovaista niinkuin toinen uskovainen, mutta ei-uskova on heille yhteinen vihollinen. Nimenomaan vihollinen. Jotain, jonka niskaan voi huoletta heittää mitä sattuu suusta tulemaan, jotain, jota minä en ikinä sanoisi kenellekään. Kärjistys, tiedän, mutta ei liene näiden palstojen lukijoille mitenkään outo.

Minun puolestani jokainen saa uskoa vaikka pyhään lypsykoneeseen, jos niin haluaa, kunhan antaa jonkun muun olla siihen uskomatta. Oikein hyvää syksynjatkoa.

• Suurin osa

Linnakundit kuuntelee yleensä suomirokkia. HIM:in laulaja ei muuten ole transvestiitti.

• SuprMies

Eikös HIM ole Love-metal bändi ja näin ollen laula rakkaudesta? Ja eikös se ole myöskin kristinuskon sanoma?

• Trubaduuri

Kristinuskon perussanoma on ilo-sanoma, joka
        on tälläistä muotoa sisällöltään; Taivasten valtakunta on täällä, ja se on tullut nyt maanpäälle, jotta yhdenkään ihmisen, joka uskoo ei tarvitsisi enää hukkua ja joutua siten tuohon ikuiseen kadotukseen.

Tosin on hyvä muistaa tässä yhteydessä, jotta tämä ei ollut se aivan suora lainaus, vaan hieman mukailtu. Ja rakkaudellakin on suuri merkitys, kenties kaikkein suurin, koska se on se perimmäinen motiivi tuon ilo-sanoman esille tuomiseen ihmisen Pojan suulla ja sanoilla.

Mutta HIM yhtyeenä, eikä omilla sanomisillaan lauluissa esitä tuota sanomaa, vaan maallista menoa ja rientoa kaikkinensa, he eivät siis esitä Kaikkivaltiaan kunniaksi mitään, eivätkä edes ihmiskunnan hyväksi, vaan rahan ja oman kunnianhimon toivossa.

• SuprMies
        Trubaduuri kirjoitti:

Kristinuskon perussanoma on ilo-sanoma, joka
        on tälläistä muotoa sisällöltään; Taivasten valtakunta on täällä, ja se on tullut nyt maanpäälle, jotta yhdenkään ihmisen, joka uskoo ei tarvitsisi enää hukkua ja joutua siten tuohon ikuiseen kadotukseen.

Tosin on hyvä muistaa tässä yhteydessä, jotta tämä ei ollut se aivan suora lainaus, vaan hieman mukailtu. Ja rakkaudellakin on suuri merkitys, kenties kaikkein suurin, koska se on se perimmäinen motiivi tuon ilo-sanoman esille tuomiseen ihmisen Pojan suulla ja sanoilla.

Mutta HIM yhtyeenä, eikä omilla sanomisillaan lauluissa esitä tuota sanomaa, vaan maallista menoa ja rientoa kaikkinensa, he eivät siis esitä Kaikkivaltiaan kunniaksi mitään, eivätkä edes ihmiskunnan hyväksi, vaan rahan ja oman kunnianhimon toivossa.

Äärettömän surullinen asenne Musiikkiin. Kyllä uskon että HIMin pojat tekevät musiikkiaan jonkin muun kuin rahan ja kunnianhimon takia. Aika epäilyttävää, että voit laukoa tuollaisia mielipiteitä vaikka et tunne bändin jäseniä.

Tässä pieni ote Joy and Sorrow- kappaleesta:

In joy and sorrow my home's in your arms
        in world so hollow
        it is breaking my heart

Minusta tuossa ei ole mitään Saatanallista tai pahuutta aiheuttavaa vaan ihan kylmää poetraalista rakkaudentunnustusta.

Miksi kaiken mikä täällä maailmassa on pitäisi oikeasti koko ajan ylistää ihmisen poikaa? Emmekö me voi tehdä välillä asioita, joilla voimme helpottaa toinen toisiamme. Uskon, että Jeesus katsoo sitä paljon hyväksyvämmin kuin sitä, että paheksumme ja tuomitsemme.

• ihmetellyt
        SuprMies kirjoitti:

Äärettömän surullinen asenne Musiikkiin. Kyllä uskon että HIMin pojat tekevät musiikkiaan jonkin muun kuin rahan ja kunnianhimon takia. Aika epäilyttävää, että voit laukoa tuollaisia mielipiteitä vaikka et tunne bändin jäseniä.

in world so hollow
        it is breaking my heart

Minusta tuossa ei ole mitään Saatanallista tai pahuutta aiheuttavaa vaan ihan kylmää poetraalista rakkaudentunnustusta.

Miksi kaiken mikä täällä maailmassa on pitäisi oikeasti koko ajan ylistää ihmisen poikaa? Emmekö me voi tehdä välillä asioita, joilla voimme helpottaa toinen toisiamme. Uskon, että Jeesus katsoo sitä paljon hyväksyvämmin kuin sitä, että paheksumme ja tuomitsemme.

Minkälainen olento vaatimalla vaatii koko ajan, yötä päivää että häntä palvotaan ja ylistetään, mitään muuta ei saa edes ajatella? Ei kuulosta kovin hyvältä.

• Trubaduuri
        SuprMies kirjoitti:

in world so hollow
        it is breaking my heart

Sinähän et tiedä sitäkään, joten minä asennoidun musiikkiin. Mutta toki jos haluat leikkiä kaikki tietävää jumalaa, niin leiki vaan. Onpa teitä muitakin samanlaisia pilvin pimein, tässä ajassa ja maailmassa, jotka sitäkin tekevät alinomaa.

Kerroin vain tuossa edellä yhden näkemyksen ko. HIM:in musiikkia koskevaan asiaan ja se oli omani
        ja jos se ei sinua miellytä, niin en edeleenkään
        sille mitään mahda.
        En ole tietääkseni ja muistaakseni sinulta mitään
        kieltänyt, joten älähän höpöttele enenpää tuosta aiheesta. Tämä maailma toimii siten kuin toimii joka asiassa, ja se siitä, mutta raha sitäkin
        pyörittää, eikä rakkaus.

• SuprMies
        Trubaduuri kirjoitti:

Sinähän et tiedä sitäkään, joten minä asennoidun musiikkiin. Mutta toki jos haluat leikkiä kaikki tietävää jumalaa, niin leiki vaan. Onpa teitä muitakin samanlaisia pilvin pimein, tässä ajassa ja maailmassa, jotka sitäkin tekevät alinomaa.

Kerroin vain tuossa edellä yhden näkemyksen ko. HIM:in musiikkia koskevaan asiaan ja se oli omani
        ja jos se ei sinua miellytä, niin en edeleenkään
        sille mitään mahda.
        En ole tietääkseni ja muistaakseni sinulta mitään
        kieltänyt, joten älähän höpöttele enenpää tuosta aiheesta. Tämä maailma toimii siten kuin toimii joka asiassa, ja se siitä, mutta raha sitäkin
        pyörittää, eikä rakkaus.

En minä missään vaiheessa sanonut tietäväni. Ymmärtääkseni käytin lauseitteni edessä sanaa "minun mielestäni", eli toin lähinnä oman kantani esiin. Tarkoitukseni ei ollut suututtaa sinua.

Sinulla oli oma näkemys ja minä rohkenin esittämään oman näkemykseni. Ja se, että maailma pyörii rahalla ei nyt varsinaisesti liity kyseisen yhtyeen päämääriin.

ja kyllä minusta maailmassa vielä moni asia pyörii jollain muulla kuin rahalla. sillä kristinuskonkin kovin mainostamalla Rakkaudella niitä asioita edelleen saadaan aikaiseksi.

• Trubaduuri
        SuprMies kirjoitti:

En minä missään vaiheessa sanonut tietäväni. Ymmärtääkseni käytin lauseitteni edessä sanaa "minun mielestäni", eli toin lähinnä oman kantani esiin. Tarkoitukseni ei ollut suututtaa sinua.

Sinulla oli oma näkemys ja minä rohkenin esittämään oman näkemykseni. Ja se, että maailma pyörii rahalla ei nyt varsinaisesti liity kyseisen yhtyeen päämääriin.

ja kyllä minusta maailmassa vielä moni asia pyörii jollain muulla kuin rahalla. sillä kristinuskonkin kovin mainostamalla Rakkaudella niitä asioita edelleen saadaan aikaiseksi.

Et vissiin saa selvää omista sanoistasi, mutta antaa sen nyt olla. Ja ole huoleti, minäkö nyt mukamas suuttuisin jostakin puolihuolimattomasti ilmaan heitetystä soopasta, jolla ei ole mitään tekoa todellisuuden kanssa.

Mutta itse asiastakin vähäsen.
        Ei pyöri muulla kuin rahalla tuo Him ja eikä myöskään viihdeteollisuus, joka on sentään yksi maailman suurimmista teollisuuden ja samalla rikollisuuden osa-alueista.

• Turpauuni
        Trubaduuri kirjoitti:

Et vissiin saa selvää omista sanoistasi, mutta antaa sen nyt olla. Ja ole huoleti, minäkö nyt mukamas suuttuisin jostakin puolihuolimattomasti ilmaan heitetystä soopasta, jolla ei ole mitään tekoa todellisuuden kanssa.

Mutta itse asiastakin vähäsen.
        Ei pyöri muulla kuin rahalla tuo Him ja eikä myöskään viihdeteollisuus, joka on sentään yksi maailman suurimmista teollisuuden ja samalla rikollisuuden osa-alueista.

"Niele MINUN totuuteni äläkä mitään muuta". Vaikutat harvinaisen ylimieliseltä ihmiseltä.

• Trubaduuri
        Turpauuni kirjoitti:

"Niele MINUN totuuteni äläkä mitään muuta". Vaikutat harvinaisen ylimieliseltä ihmiseltä.

Olen huomannut sen saman sinun ehdottomuudestasi ja totuutesi suhteen, siksi en kommentoi sinun
        ylimielisistä vaikuttimista enää sanallakaan.

• SuprMies
        Trubaduuri kirjoitti:

Olen huomannut sen saman sinun ehdottomuudestasi ja totuutesi suhteen, siksi en kommentoi sinun
        ylimielisistä vaikuttimista enää sanallakaan.

En ole edelleenkään esittänyt ehdottomia totuuksia. Itse tunnut tosin niitä laukovan ja tietävän. No mutta tätä keskustelua on tuskin turha jatkaa, kun näyttää jo suistuneen raiteiltaan. En pidä itseäni millään tavalla itsekeskeisenä ja ylimielisenä ihmisenä, jos se että esitän asioista oman näkemykseni on sinusta itsekeskeisyyttä tai ylimielisyyttä niin sitten olen sellainen "inhoittava ihminen".

Voit toki kertoa missä olet huomannut oman ehdottomuuteni omia "totuuksiani" kohtaan. On mahdollista tietenkin että olen laukonut jotain joskus ohi suuni. Kerro niin paneudun siihen

• Trubaduuri
        SuprMies kirjoitti:

En ole edelleenkään esittänyt ehdottomia totuuksia. Itse tunnut tosin niitä laukovan ja tietävän. No mutta tätä keskustelua on tuskin turha jatkaa, kun näyttää jo suistuneen raiteiltaan. En pidä itseäni millään tavalla itsekeskeisenä ja ylimielisenä ihmisenä, jos se että esitän asioista oman näkemykseni on sinusta itsekeskeisyyttä tai ylimielisyyttä niin sitten olen sellainen "inhoittava ihminen".

Voit toki kertoa missä olet huomannut oman ehdottomuuteni omia "totuuksiani" kohtaan. On mahdollista tietenkin että olen laukonut jotain joskus ohi suuni. Kerro niin paneudun siihen

Lainaan tässä itseäni taas jälleen kerran.

" Kristinuskon perussanoma on ilo-sanoma, joka

Mutta HIM yhtyeenä, eikä omilla sanomisillaan lauluissa esitä tuota sanomaa, vaan maallista menoa ja rientoa kaikkinensa, he eivät siis esitä Kaikkivaltiaan kunniaksi mitään, eivätkä edes ihmiskunnan hyväksi, vaan rahan ja oman kunnianhimon toivossa. "

• EpäileväTuomas

Voi että... HIMin kuuntelua? Se nyt on pelkkää leikkiä verrattuna moneen muuhun. Oletkos koskaan kuullut semmoisista yhtyeistä kuin Mayhem, Gorgoroth, Dimmu Borgir tai Burzum? Jos lapsesi kuuntelisi niitä niin mitäköhän sitten sanoisit?
      Ja mietippä ihan rehellisesti, kuinka monen luulet ottavan tosissaan laulujen sanat? Tai siis liian tosissaan?

Sheriffi vai paljastaa itse olevansa raskaan musiikin ystävä. Dimmu Borgir tekee mielestäni hienoa musiikkia. Enkä tosiaan kuuntele sitä sen sanotuksien takia.

• johanna

Tämä pelasti päiväni, olitko iha tosissasi? HIM saatanallinenxDDxDD No siis Ville Valo ei ainakaan minun mielestäni ole bi(voin olla väärässä) hän on onnellisesti kihloissa, eikä hän myöskään ole transu. Eivät sanoitukset ole saatanallisia, sinun kannattaa kokeilla burzumia vaikka välillä, siinä yksi loistava norjalainen bändi. Vaikka HIMin sanoituksissa sanotaan "In 666 ways, I love you, and I hope you feel the same" "In 777 ways, I love you 'til my death do us part" se ei tee siitä saatanallista bändä.

• tämä sitten?

"join me in death.." EIkö ole saatanallista, häh? Eikä tässä nyt välttämättä ole kyse sanoista vaan musiikkityylistä! Esim hevi ja rock eivät ole kristittyjen musiikkia. Sitähän on paljon pohdittu, että mitä musiikkia saa esittää hengellisillä sanoilla.

Monet naimisiin menevät haluaisivat kuulla kirkossa vihkimisen jälkeen Yö-yhtyeen "Rakkaus on lumivalkoinen", mutta sitä ei suvaita, koska tietääkseni siinä jossakin kohdin sanotaan "vaikkei ole Jumalaa".. Ei kirkossa saa heviäkään esittää tai rockia. Se ei ole kristillistä musiikkia.

• olen bi

Sanoit ettei Ville Valo ole bi, koska "hän on onnellisesti kihloissa".. öö.. Miksi kihloissa oleva ihminen ei voi olla bi? Ihme asenne sulla, JOhanna.

• vvv

Mielelläni haluaisin tietää missä kappaleessa kuvaamaasi saatanallista materiaalia on.

• johanna

Kappale oli FOR YOU ja mainittakoon vielä tuo hynin saatanallinen levyn nimi: Greatest lovesongs vol. 666 ja levyn kokonais pituus on kuusikymmentäkuusiminuuttiakuusisekunttia. Ja palattakoon vielä bändin nimeen H.I.M. ei suinkaan tarkoita "häntä" vaikka jotkut niin kuvittelevat tuo on lyhenne sanoista His Infernal Majesty ja jos jonkun englanti on niin huono että ei riitä taitoa suomentaa tuota niin minäpä autan se on HÄNEN SAATANALLINEN MAJESTEETTI. No tässäpä teille todisteita HIMin saatanallisuudesta, ja tottakai kaikki hihhulit kaiken tosissaa ottaa. Mutta ei, Ville Valo ei ole saatanan palvoja, hän on ateisti. Ja jos laulussa sanotaan "I'm waiting for your call and I'm ready to take your six six six in my heart
        I'm longing for your touch and I welcome your sweet six six six in my heart " niin se ei tarkoita sitä he olisivat saatanan palvojia, juuri tuollaiset asiat tekevät sanoituksista mielenkiintoiset ei kukaan jaksaisi kuunnella jos koko ajan hoettaisiin "I love you" ja mikä tärkeintä kuuntelija joutuu mietiimään että mitä tuollakin tarkoitetaan.

• Art-zi

Nykyään on vaan niin s*atanan helppoa sysätä kaikki ihmisten henkisten ongelmien syyt ja taustat joihinkin elokuviin, videopeleihin ja vaikkapa heavy metalliin. Syntipukkeja löytyy aina.

Voimme vain miettiä mistä keskiajalla katolisen kirkon inkvisiittorit ammensivat mielikuvituksensa, kehitellessänsä kivoja sen ajan valheenpaljastus aparaatteja. Eivät tainneet Ignatius Loyolan oppipojat ainakaan heavyä kuunnella.

Katsos kun 1,5 metrin pituisesta kaverista aletaan tekemään 2 metristä, niin hän nyt myöntää ihan mitä vaan. Ovatko pyövelit katselleet aikoinansa väkivaltaisia videoita vai pelanneet räiskintäpelejä playkkarilla?

Mutta tässä sinulle "eräs äiti" pohdittavaa ja muutamia vanhoja klassikoita; KISS (=kids in satan's service), AC/DC (=anti Christ/devil's child) ja WASP (=we are sexual perverts). On se heavy metal turmiollista :)!

• uskollinen

Red lightiisi ihan vaikka kaivaan tiet mitä.
        (Vitsi)

Juu on kyl aika huvittavia tyyppejä noi satanistit. Joo hei, mäkin alan uskoa menninkäisiin ja heippa.

• vittu!

mitä paskaa! Kylläpäs hihhulit ovat taas vauhkona! Puuttuu enää et Sarasvuo vielä jotain tulee jankuttamaan tällekkin palstalle!

• Gp-riders

Him = his infernal majestety.
        Ja onhan tuos himis paljon piilomainontaa pahasta.
        Mut sokea ei nää ja kuuro ei kuule...

• Ei edes Saatana tee noin huonoa musiikkia...täytyyhän Saatanallakin jotkut kriteerit edes olla.

On ihan sama palvooko Saatanaa tai ei, kuuleeko millaista musiikkia jne. Tärkeintä on että uskoo Jumalaan ja ottaa Jeesuksen armon vastaan. Jo on usko aika heikkoa, jos HIM:n tai jonkin muun bändin lyriikat käännyttää. Itse en hirveän huolissani ole bändien lyriikoista...ei gospelbändien kuuntelukaan kenestäkään kristittyä tee. Monellako bändillä itse asiassa lyriikat ovat täysin kristilliset? Tosiasia on, että ainoastaan jotkut heavybändit (Stryper, Trouble, Wingdom) sekä rockbändi Terapia on tässä onnistunut - he kun puhuvat myös Saatanasta.

Ei Jeesuskaan pelkästään Jumalasta puhunut - vaan myös Saatanasta. Kun puhutaan pelkästä Jumalasta - juttua ei oteta useinkaan vakavasti.

-Know your enemy

• JSS

Ja oletko kuullut, että Raamatussa käsketään tappamaan ihmisiä, mukaan lukien lapsia, sekä eläimiä!

"Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit." (1. Sam. 15:3)

• harrat

5 Moos.20 Jumala antaa ohjeeksi sotalakeja Israelille:Kun lähestyt jotakin kaupunkia sotiaksesi sitä vastaan tarjoa sille ensin rauhaa.Ja jos se suostuu tarjoamaasi rauhaan ja avaa sinulle porttinsa suorittakoon kaikki siellä oleva kansa sinulle työveroa ja palvelkoon sinua.Jos se ei tee rauhaa vaan valmistuu taistelemaan sinua vastaan niin piiritä sitä. Ja jos Herra sinun Jumalasi antaa sen sinun käsiisi niin surmaa sen miesväki miekan terällä.Eli olit taas kerran väärässä(kuinka mones kerta)Piti ensin tarjota rauhaa ja jos vastapuoli alko taistella sitten tuli hyökätä ja sitten jos Herra antoi taistelussa voiton sai surmata.Mielestäni oikeudenmukaista.Elä aina tarjoa noita juttujasi luulojen kirjasta joka on sinun päässäsi.Lisäksi nämä ohjeet oli Israelin kansalle, eikä niitä tule seurata tänä päivänä.

• JSS
        harrat kirjoitti:

5 Moos.20 Jumala antaa ohjeeksi sotalakeja Israelille:Kun lähestyt jotakin kaupunkia sotiaksesi sitä vastaan tarjoa sille ensin rauhaa.Ja jos se suostuu tarjoamaasi rauhaan ja avaa sinulle porttinsa suorittakoon kaikki siellä oleva kansa sinulle työveroa ja palvelkoon sinua.Jos se ei tee rauhaa vaan valmistuu taistelemaan sinua vastaan niin piiritä sitä. Ja jos Herra sinun Jumalasi antaa sen sinun käsiisi niin surmaa sen miesväki miekan terällä.Eli olit taas kerran väärässä(kuinka mones kerta)Piti ensin tarjota rauhaa ja jos vastapuoli alko taistella sitten tuli hyökätä ja sitten jos Herra antoi taistelussa voiton sai surmata.Mielestäni oikeudenmukaista.Elä aina tarjoa noita juttujasi luulojen kirjasta joka on sinun päässäsi.Lisäksi nämä ohjeet oli Israelin kansalle, eikä niitä tule seurata tänä päivänä.

Kuten kavala kristitty yleensä tekeekin...

Se nimittäin jatkuu:

5. Moos 20
        15 "Näin teidän tulee menetellä kaikkien kaukana olevien kaupunkien kanssa.
        16 Mutta lähellä asuvien kansojen kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän omaksenne, ette saa jättää jäljelle mitään, ette ainoatakaan elävää olentoa.
        17 Julistakaa nämä kaupungit Herralle kuuluvaksi uhriksi ja hävittäkää ne ja niiden asukkaat, heettiläiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, teidän Jumalanne, on teitä käskenyt.
        18 Ellette hävitä heitä, he opettavat teille iljettävät tapansa, joita he ovat noudattaneet palvoessaan jumaliaan, ja niin te rikotte Herraa, Jumalaanne vastaan.

Eli lähellä asuville kansoille ei edes tarjottu rauhaa, se koski vain kaukaisia kansoja! Onko tämäkin mielestäsi oikeudenmukaista?

Muutenkin, amalekilaiset piti hävittää kostoksi heidän aggressiostaan israelilaisia kohtaan vuosia aiemmin. Luvun alussa ohjeistetaankin näin:

1. Sam. 15
        1 Samuel sanoi Saulille: "Herra lähetti minut voitelemaan sinut kansansa Israelin kuninkaaksi. Kuule siis, mitä Herra käskee.
        2 Näin on Herra Sebaot puhunut: 'Olen päättänyt rangaista amalekilaisia, koska he asettuivat israelilaisten tielle, kun nämä tulivat Egyptistä.
        3 Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.'"

Ei puhuttu siis mitään rauhan tarjoamisesta, koston saamiseksi haluttiin teurastaa kaikki.

Sinun juttusi, Harrat, ovat niin naiivin kuuloisia, että olet todennäköisesti joko trolli tai noin 10 vuotta vanha.

• JSS
        harrat kirjoitti:

"jos Herra antoi taistelussa voiton sai surmata.Mielestäni oikeudenmukaista."

Sinusta on siis oikeudenmukaista, että voittaja tappaa kaikki voitetun siviilit, mukaan luettuna kaikki lapset? Juuri tuollaista ajattelua voi odottaakin petokristityiltä! PETO!

"Lisäksi nämä ohjeet oli Israelin kansalle, eikä niitä tule seurata tänä päivänä."

Jumala on Raamatunkin mukaan muuttumaton. Miksi muuttumaton Jumala siis muuttaa käskyjään? Jumalana hän luultavasti tietää kaiken, joka on tapahtuva, silti hän ikään kuin muuttaa mieltään?

• harrat
        JSS kirjoitti:

Sinusta on siis oikeudenmukaista, että voittaja tappaa kaikki voitetun siviilit, mukaan luettuna kaikki lapset? Juuri tuollaista ajattelua voi odottaakin petokristityiltä! PETO!

"Lisäksi nämä ohjeet oli Israelin kansalle, eikä niitä tule seurata tänä päivänä."

Jumala on Raamatunkin mukaan muuttumaton. Miksi muuttumaton Jumala siis muuttaa käskyjään? Jumalana hän luultavasti tietää kaiken, joka on tapahtuva, silti hän ikään kuin muuttaa mieltään?

Sinun kanssa on toivotonta jutella mitään rakentavasti koska sinulta näköjään puuttuu kokonaan kyky ajatella hengellisesti.Tällä tarkoitan (jos ymmärrät)että asioilla on paljon syvempi syy yhteys ja merkitys kuin miltä päältä näyttää.Nämä sotalait oli tarkoitettu vain israelin kansalle,siihen aikaan ja siihen tilanteeseen.Ei tähän aikaan enää.Jos Herra lupasi voiton Israelille niin väärää siinä on.Jos Israel ei olisi menetellyt niin kuin Herra sanoi olisi nämä kansat myöhemmin tuhonneet Israelin joko fyysisesti tai moraalisesti, käännyttämällä israelin Baalin palvontaan tai sotimalla Israelia vastaan.

• ihmeessä
        JSS kirjoitti:

tämä liitty HIMii?

• JSS
        harrat kirjoitti:

Sinun kanssa on toivotonta jutella mitään rakentavasti koska sinulta näköjään puuttuu kokonaan kyky ajatella hengellisesti.Tällä tarkoitan (jos ymmärrät)että asioilla on paljon syvempi syy yhteys ja merkitys kuin miltä päältä näyttää.Nämä sotalait oli tarkoitettu vain israelin kansalle,siihen aikaan ja siihen tilanteeseen.Ei tähän aikaan enää.Jos Herra lupasi voiton Israelille niin väärää siinä on.Jos Israel ei olisi menetellyt niin kuin Herra sanoi olisi nämä kansat myöhemmin tuhonneet Israelin joko fyysisesti tai moraalisesti, käännyttämällä israelin Baalin palvontaan tai sotimalla Israelia vastaan.

Hyväksyisit koko kansan siviilien, lasten, naisten ja vanhusten, armottoman teurastamisen!!

Hullu! sairas!

Juuri tuollaisia ovat KRISTITYT.

Nyt en ainakaan käänny.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      6030
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2120
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1952
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    5. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1113
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      997
    7. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      987
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe