Voiko iskiashermo puristuksissa säädellä kipua myös muualle kroppaan kuin selkään?
Mulla tuntuu myös vatsassa, kyljissä & jaloissa.
Kaikki pahiten oikealla puolella.
Kivun säätely?
9
702
Vastaukset
- myös
jalkaan ja jalkaterään. Minulla kanssa iskias oirehti oikeaan jalkaan niin pahasti etten kävelemään pystynyt. Kärsin pari vuotta noin sanottua konservatiivista hoitoa ennenkuin pääsin toukokuussa leikkaukseen, mutta pullistuma oli kovettunut selkään ja sitä ei ruvettu poistamaan ja siitä minulle jäi hermovaurio kipu.
Nyt sinnittelen puudutusten ja lääkkeiden kanssa ja kuulin viime viikolla että vasemmalla puolella on myös hermo puristuksissa, sitä ei voidä leikata ennenkuin puoli vuotta on kulunut edellisestä leikkauksesta.
Oletko kauan kärsinyt kivusta ja mitä sinulle on annettu hoidoksi.
Tsemmpiä- Tervettä itsekkyyttä peliin
Tällaista tämä on ihmisten kipujen hoito. Lääkäri sanoo että katsotaan.. katsotaan.. odotetaan nyt vielä vähän, hoidellaan nyt koservatiivisesti. Ja tässä on tulos Itsekin olen kärsinyt jo yli 15 vuotta olkapunoksen hermokivusta. Peloteltiin heti alkuunsa että voi leikkauksella mennä pahemmaksi.. Ei aina pidä tyytyä siihen mitä lääkärit sanovat. Toisen on niin helppo sanoa että hoidellaan nyt vain konservatiivisesti kun ei heidän itse tarvitse kärsiä niistä kivuista. omat vaivansa varmasti hoidattavat ajoissa.
- Ajatus ajasta
Tervettä itsekkyyttä peliin kirjoitti:
Tällaista tämä on ihmisten kipujen hoito. Lääkäri sanoo että katsotaan.. katsotaan.. odotetaan nyt vielä vähän, hoidellaan nyt koservatiivisesti. Ja tässä on tulos Itsekin olen kärsinyt jo yli 15 vuotta olkapunoksen hermokivusta. Peloteltiin heti alkuunsa että voi leikkauksella mennä pahemmaksi.. Ei aina pidä tyytyä siihen mitä lääkärit sanovat. Toisen on niin helppo sanoa että hoidellaan nyt vain konservatiivisesti kun ei heidän itse tarvitse kärsiä niistä kivuista. omat vaivansa varmasti hoidattavat ajoissa.
Kipu! Ajatus, häiritsee tämänkin kirjoittamista. Itsekästä, ehkä, kirjoittaa itsestään. Teen sen kuitenkin, koska muiden nukkuessa mietin mitä voin läheisteni hyväksi tehdä. Useita selkäleikkauksia. Toisessa piti parannella ensimmäistä jne.Yhtämittaista kipua 15v. Saisimpa tunnin terveyttä oli pitkäaikainen toiveeni. Nyt olen tullut ahneeksi. Saisimpa kaksi. N. 60000 kolmiotab. Ajatus katkesi. Tuli itku. Voimia teille ystävät!
- hoidettu
Ajatus ajasta kirjoitti:
Kipu! Ajatus, häiritsee tämänkin kirjoittamista. Itsekästä, ehkä, kirjoittaa itsestään. Teen sen kuitenkin, koska muiden nukkuessa mietin mitä voin läheisteni hyväksi tehdä. Useita selkäleikkauksia. Toisessa piti parannella ensimmäistä jne.Yhtämittaista kipua 15v. Saisimpa tunnin terveyttä oli pitkäaikainen toiveeni. Nyt olen tullut ahneeksi. Saisimpa kaksi. N. 60000 kolmiotab. Ajatus katkesi. Tuli itku. Voimia teille ystävät!
Tässä juuri tyypillinen tapaus, jota "lääkärit" ovat "hoitaneet".
Vaihtoehtokin on olemassa...
- hoidettu
Joissakin lääkärien määritelmissä iskias on hermokipu, joka heijastuu polven alapuolella. Mulla ei ole koskaan ollu polven alapuolella hermosärkyä. Se taas kertoo kuinka pihalla lääkärit ovat.
Myös vatsaan menevät hermot lähtevät selkärangasta, kuten kaikki muutkin hermot.
Se hermokivun paikka riippuu siitä, että mihin nikamaväliin ahtautta, lihaskireyttä tai pullistumaa tulee.- Kaar
Fysioterapeutilla, kuulemma selkärangan alimmaiset nikamat hyvin jäykät kuten lihaksetkin tällä alueella.
Huomasi kyllä, koska painelu & hieronta tuntui todella pahalta.
Kipu tuntuu pahiten koko vartalon oikealla puolella selässä, vatsassa & jalassa.
Hoidettiin ultralla & hieronnalla..pitäisi kuulemma käydä vielä selkäröntgenissä & katsoa siitä sitten eteenpäin.
Pitääkö siihen röntgeniin saada lähete omalta lääkäriltä?
Luulin, että umppari vaivasi, mutta tulehtuneista lihaksista näyttääkin olevan kyse.
Välillä myös outoa pistelyä oikean kylkikaaren kohdalla.
Kannattaisiko selkälihaksia vielä ruveta treenaamaan? - Kaar
Kaar kirjoitti:
Fysioterapeutilla, kuulemma selkärangan alimmaiset nikamat hyvin jäykät kuten lihaksetkin tällä alueella.
Huomasi kyllä, koska painelu & hieronta tuntui todella pahalta.
Kipu tuntuu pahiten koko vartalon oikealla puolella selässä, vatsassa & jalassa.
Hoidettiin ultralla & hieronnalla..pitäisi kuulemma käydä vielä selkäröntgenissä & katsoa siitä sitten eteenpäin.
Pitääkö siihen röntgeniin saada lähete omalta lääkäriltä?
Luulin, että umppari vaivasi, mutta tulehtuneista lihaksista näyttääkin olevan kyse.
Välillä myös outoa pistelyä oikean kylkikaaren kohdalla.
Kannattaisiko selkälihaksia vielä ruveta treenaamaan?Piti vielä lisätä, että lantio oli kuulemma ok & jalat saman pituiset.
Eli kipua ei aiheuta kaksi edellä mainittua. - hoidettu
Kaar kirjoitti:
Piti vielä lisätä, että lantio oli kuulemma ok & jalat saman pituiset.
Eli kipua ei aiheuta kaksi edellä mainittua.Kivun ja lihasten jäykkyyden voi silti aiheuttaa si-nivelen lukkiutuminen. Voisin vaikka lyödä vetoa sen puolesta... ;)
Kun si-nivel lukkiutuu, niin se ei vaikuta jalkojen pituuteen eikä lantion vinouteen. Lukkiutuminen ja siirtyminen on eri asia! Kun nivel on siirtynyt, niin silloin on vino lantio ja jalat eri mittaiset.
Mutta etutaivutuksessa huomaa, kuinka toinen si-nivel ei toimi kunnolla, kun se on lukkiutunut...
Pari päivää sitten tutkin yhtä kaveria, jolla on ollu pari vuotta iskiasta. Sillä oli jalat millilleen yhtä pitkät, lantio suorassa ja ryhtikin aika hyvä. Pientä notkoselkäisyyttä oli. Etutaivutuskin häneltä sujui mallikkaasti jalat suorana sormet maahan.
Mutta etutaivutuksessa lonkka ei hänellä toiminut kunnolla toiselta puolelta. Sen siis näki silmällä kuinka toinen lonkkaluu nousi ylemmäs ja lantio kiertyi vinoon. Sen jälkeen polkaisin toista si-niveltä varovasti ja häntä kiusanneet vihlovat kivut hävis saman tien!! Tosin vain pariksi päiväksi, mutta silti! Itse kun en olekaan mikään parantaja, niin en osaa enkä uskalla tuota si-nivelen lukon avausta kunnolla tehdä. - Kaar
hoidettu kirjoitti:
Kivun ja lihasten jäykkyyden voi silti aiheuttaa si-nivelen lukkiutuminen. Voisin vaikka lyödä vetoa sen puolesta... ;)
Kun si-nivel lukkiutuu, niin se ei vaikuta jalkojen pituuteen eikä lantion vinouteen. Lukkiutuminen ja siirtyminen on eri asia! Kun nivel on siirtynyt, niin silloin on vino lantio ja jalat eri mittaiset.
Mutta etutaivutuksessa huomaa, kuinka toinen si-nivel ei toimi kunnolla, kun se on lukkiutunut...
Pari päivää sitten tutkin yhtä kaveria, jolla on ollu pari vuotta iskiasta. Sillä oli jalat millilleen yhtä pitkät, lantio suorassa ja ryhtikin aika hyvä. Pientä notkoselkäisyyttä oli. Etutaivutuskin häneltä sujui mallikkaasti jalat suorana sormet maahan.
Mutta etutaivutuksessa lonkka ei hänellä toiminut kunnolla toiselta puolelta. Sen siis näki silmällä kuinka toinen lonkkaluu nousi ylemmäs ja lantio kiertyi vinoon. Sen jälkeen polkaisin toista si-niveltä varovasti ja häntä kiusanneet vihlovat kivut hävis saman tien!! Tosin vain pariksi päiväksi, mutta silti! Itse kun en olekaan mikään parantaja, niin en osaa enkä uskalla tuota si-nivelen lukon avausta kunnolla tehdä.tässä sen taas näkee, etteivät ne lekurit näytä tietävän lähes yhtään mitään.
Mulle sanottiin, että voi särky voi johtua myös välilevyn pullistumisesta & pahimmassa tapauksessa leikkauspöydälle plaa plaa.
Tottahan se on, mutta heti pitää ruveta pelottelemaan! En kuitenkaan niin huonossa kunnossa ole, liikunta & venyttely auttaa jonkin verran särkyyn.
Kannattaisiko siellä röntgenissä käydä sitten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h583611- 413486
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062801Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211409Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801251