Kierrokset 100km/h vauhdissa

...

Paljon teillä on kierrokset 100km/h vauhdissa, itellä -88 corollassa 3000-3200 rpm.

73

8995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pösö

      noin 2500

      • pösö

        n. 2350, kun tarkistin kotiin ajaessani.


    • jeh

      n. 2200 saab 9-3 turbossa.

      • saab_9-3_stage1

        Kiitos samoin.


    • Jäh.

      Vanhassa Suapissa noin.2600 kierrosta/min.

      • Anonyymi

        Skoda Octavia 2.0 kombissa n. 2700


    • Prius

      Ei mitään hajua tarkasta lukemasta, mutta ne on aina optimaaliset tässä autossa.

    • SeppoIisakki

      Olisko 2200 kierroksen paikkeilla? Jossain 2600 kierroksen jälkeen matka-ajossa moottorin ääni alkaa hieman kuulua sisälle. Tosin kaikenmaailman suhinat peittävät sen alleen, joten ei moottorin ääni paljoa haittaa :)

    • 2000

      Tasan 2000, pösö hdi, normaalia suuremilla renkailla ( 5%)

    • ¨¨¨¨¨¨

      vaihteesta riippuen, 1:llä n.5800, suurimmalla(3) n.2100r/min.

    • V70T5

      3200

      • AE111

        Luulisi T5:ssa riittävän vähempikin. Vai onko tosiaan välitetty kuin vapaastihengittävän 1,3:sen laatikko?


      • olavi
        AE111 kirjoitti:

        Luulisi T5:ssa riittävän vähempikin. Vai onko tosiaan välitetty kuin vapaastihengittävän 1,3:sen laatikko?

        850 2.5 Volvossa abt. 2300 rpm 5-vaihteella, sama se on T5:kin ellei halua huudattaa pikkuvaihteilla.


      • Volvo
        olavi kirjoitti:

        850 2.5 Volvossa abt. 2300 rpm 5-vaihteella, sama se on T5:kin ellei halua huudattaa pikkuvaihteilla.

        Turbo-volvo automaatilla kiertää tuon satasessa.


      • V70T5
        AE111 kirjoitti:

        Luulisi T5:ssa riittävän vähempikin. Vai onko tosiaan välitetty kuin vapaastihengittävän 1,3:sen laatikko?

        ei ollut päällä eli oli peltovaihteet päällä. Sorry.


    • JagV12

      Wanha XJ6 SIII jagge ja 2800 rpm,kun 100 km/h.

    • tuntuu!

      Kumpi on oikea 3000, 3200 vai jotain siltä väliltä? Ei kai sulla vain luista kytkin?

    • Erkki

      Automaatilla 1500 rpm.

      • tarkistapa vielä

        jos auton välitykset ovat sellaiset että se kulkee huippunopeutta suurimmalla vaihteella niinkuin isokoneisissa yleensä, pitäisi moottorin maksimitehon kierrosluvun osua juuri siihen huippunopeuteen.

        Jos tuo 2.5T vulva todella kiertäisi 1500/min satasen nopeudessa, olisi maksimitehon kierrosluvuilla nopeutta jo yli 400km/h ja pykälää pienemmälläkin vaihteella about 300km/h


      • Erkki
        tarkistapa vielä kirjoitti:

        jos auton välitykset ovat sellaiset että se kulkee huippunopeutta suurimmalla vaihteella niinkuin isokoneisissa yleensä, pitäisi moottorin maksimitehon kierrosluvun osua juuri siihen huippunopeuteen.

        Jos tuo 2.5T vulva todella kiertäisi 1500/min satasen nopeudessa, olisi maksimitehon kierrosluvuilla nopeutta jo yli 400km/h ja pykälää pienemmälläkin vaihteella about 300km/h

        Kuten sanoin, on kyse automaattivaihteistosta. Vaanto on maksimissaan 320 MN kierroslukualueella 1500- n. 4500 RPM ja tuolla alueella oppiva logiikka hakee matalimman kierrosluvun taloudellisimman polttoaineenkulutuksen saavuttamiseksi. Kommenttisi on nerokas mutta valitettavasti noin 10 vuotta ajastaan jaljessa


    • Pekka

      2600 rpm vanhassa Galantissa ja 5000 rpm Suzukissa (max. 12000 rpm).

    • mä täältä

      Stilo JTD -04 2000rpm/min 100km/h

    • ne on

      pontikassa 1500 rpm

      • pontikassa

        on kierroksia 80-90 %


    • kierrokset

      Camry autom. 2500=100 (mittari 110) 2000= 80 (mitt 90) ja 3000 rpm=120 (mitt 130)

    • volvo 440 1,6

      Vanhassa Mitsussa -79, 1,6, 4 vaiht vaivaiset 1600.

    • 3.0l V6

      ja 5v manuaali. Huippua luvattu 237km/h

      • MBSL

        ::::::::::


    • pyörii

      orionissa 1.6 vm.88 noin 2000 r/min vitosella

      • JJH

        2000 kierrokset satasessa tarkoittaisivat, että suurin vaihde orionissa olisi välitetty niin, että se kulkisi 50 km/h 1000:lla kierroksella.

        Tuskinpa siinä on niin pitkiä välityksiä.

        Tuollainen vaikuttaa nykyaikaisen TDI-auton suurimmalta vaihteelta.....


      • huihai!!
        JJH kirjoitti:

        2000 kierrokset satasessa tarkoittaisivat, että suurin vaihde orionissa olisi välitetty niin, että se kulkisi 50 km/h 1000:lla kierroksella.

        Tuskinpa siinä on niin pitkiä välityksiä.

        Tuollainen vaikuttaa nykyaikaisen TDI-auton suurimmalta vaihteelta.....

        nyt on tainnut voortin kiekkamittarin palautusjousi olla vähän liian tiukkaa sorttia.

        Kukaan ei välitä jotain 1.6 Orionia niin että huipputehon kierroksilla (6000rpm) saavutettu nopeus olisi 300km/h!

        Eihän tuo 1.6 orionin mylly jaksa vetää sitä autoa edes tasamaalla 2000/min kierroksilla saati sitten ensimmäisessä ylämäessä.


      • HHHHHH
        huihai!! kirjoitti:

        nyt on tainnut voortin kiekkamittarin palautusjousi olla vähän liian tiukkaa sorttia.

        Kukaan ei välitä jotain 1.6 Orionia niin että huipputehon kierroksilla (6000rpm) saavutettu nopeus olisi 300km/h!

        Eihän tuo 1.6 orionin mylly jaksa vetää sitä autoa edes tasamaalla 2000/min kierroksilla saati sitten ensimmäisessä ylämäessä.

        Escort -89 1,6, Vitosella satasessa 2000 rpm. Hyvin vääntää, kevyt auto. Ohituksissa kannattaa vaihtaa pienemmälle.


      • Anonyymi
        JJH kirjoitti:

        2000 kierrokset satasessa tarkoittaisivat, että suurin vaihde orionissa olisi välitetty niin, että se kulkisi 50 km/h 1000:lla kierroksella.

        Tuskinpa siinä on niin pitkiä välityksiä.

        Tuollainen vaikuttaa nykyaikaisen TDI-auton suurimmalta vaihteelta.....

        Orionin nopeusmittari näyttää n. 15 km liikaa


    • kutosella

      n.2500

    • alle 2000r/min

      A4 1.9tdi 100km/h ja viisarin verran alle 2000r/min.

    • jusssisisssssd

      3500 täällä.

      • aisin-deluxe

        Vanha automaatti menee tonnin vähemmällä eli 100 /2500 rpm.


    • vekselloodat

      Ei ole vääntöä riisikupis, joutuu huudatta pää punasena!

      • Jo_vain_kulkee

        Vääntöö on vaikka muille jakaa. Ja kun nostaa kierrokset tonne 6500 - 7000 /min niin sitten on vauhtiakin jo reippaat 200 km/h.
        Siinä jää eurokotterot takamaastoon ihmettelemään.


    • KiähKiähKiäh

      Jos itelläs noin paljo korollalla ajaessa, niin paljonko sitte korollassa?

    • Jazzi

      Taitaa käydä välillä kolmella pytyllä, ku noinki suuri vaihteluväli.

    • Corolla_4000_rpm

      Vm -71.

    • E220_CDI

      Lähes 1500.

    • 10LSatasella

      Chevrolet caprice classic Vm-85 5l V8 Automaatti 1080rpm/min 80km/h jälkiasennetun kierroslukumittarin mukaan. Satasen vauhdin kierroslukua en nyt muista.

      • jyty-tym

        Se on totta, sillä vanhat jenkit kulkee sen 80 km/h miltei tyhjäkäynnillä.
        Kaasua käyttäen lukemat alkoivatkin jo 2-numerolla. Tämä siis jo sinä aikana, kun nykyisten korppusahojen ja kinnerien suunittelijat vielä väänsivät sinappia vaippaan.


      • Anonyymi

        Jenkeillä ajavat kyselevätkikin että mitä inhmeen kierroksia?


    • K0LMEKAKARAAJARAKKI

      Skoda 1.2tdi 2000rpm

      • haritussuhde

        3000 rpm /100 kilsaa tunnissa peugeot 307 1.6 bensa farmari.
        motarilla 120kmh on 4000 kierrosta
        sais olla harvemmat välit


    • 235252345234

      2750 rpm -04 Mazda6 2.0 bensa 5-vaihteinen. En ymmärrä miksi pitää tuollaisia ylivaihteita olla, moottorillekin hyväksi että kiertää vähän, ei karstaannu niin. Kulutus omassa pysyy kuitenkin alle 7l/100 satasen vauhdissa ja kone niin hiljainen ettei kierroksia kuule.

      Kannattais mainita myös onko bensa/diesel, vanhanaikainen nokivasara käy tietenkin pienemmillä kierroksilla.

    • ihankotottavoikauheeta

      voi kauheeta voisko sun auto kulkee sataa.

    • Neusokdjvnei

      Enpäs muuten tarkkaan muista. Varmaan aavistuksen yli 2000. Autona Renault Kadjar 1.5 dci:llä ja automaagilla.

    • Anonyymi

      4200
      Datsun 100a

      • Anonyymi

        1980 Rpm. Lincoln -71. 7.5L V8.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1980 Rpm. Lincoln -71. 7.5L V8.

        Ferrari. 5000Rpm. 250km/h Kulutus 30L/100km. Harraste ajoneuvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ferrari. 5000Rpm. 250km/h Kulutus 30L/100km. Harraste ajoneuvo.

        Kulutus jäi pois omastani. Se on 14L/100km.

        Lincoln vaari....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulutus jäi pois omastani. Se on 14L/100km.

        Lincoln vaari....

        Ja tyylillä mennään. Ei koheltaen, kuten saksalaiset.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ferrari. 5000Rpm. 250km/h Kulutus 30L/100km. Harraste ajoneuvo.

        Ferrarit ovat kulutustavaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tyylillä mennään. Ei koheltaen, kuten saksalaiset.....

        Chrysler New Yoker. Valoissa jää biimerit, ja audit mennen tullen. Vanha kunnon mehumaija automaatti, Ja ei nykysaksalaisilla jakoa vieläkään, kun lähdetään....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1980 Rpm. Lincoln -71. 7.5L V8.

        Aika paljon, puolimoottoreillakin usein vähemmän.


    • Anonyymi

      Hyny crdi aut. 2000 rpm = mittarinopeus 105 = 100 todellinen.

    • Anonyymi

      Chevrolet caprise farmari -VM-85. 5.0 V8 1150 rpm satasen vauhdissa. Kulutus 10L/100km.

    • Anonyymi

      Dieselit ja veekasit eivät ole kierroskoneita, kuin rally radalla!

    • Anonyymi

      Tänään kun käytiin markettireissulla niin polttiksen kierrokset oli koko matkan nolla. Sähkö riitti varsin hyvin motarilla.

      • Anonyymi

        Paljonko oli kierroksia? Kamala vinkuna ainakin.


    • Anonyymi

      Se pitää olla jämpti luku ja kaiketi suurimmalla vaihteella.

    • Anonyymi

      200 diesel mersussa 120 km/h nis kierrokset on tuo 2000.

    • Anonyymi

      Mullon ollu kaikissa autoissa noin 3000.

    • Anonyymi

      Mazda 6, 1,8 litranen kone, vm 2005. Viisvaihteinen ja kierrokset 110 km /h ajaessa n. 3000.

    • Anonyymi

      Melkoinen ropelikone mätzä?

    • Anonyymi

      9 Vaihde päällä n 1150 rpm e 400 mece

      • Anonyymi

        Minusta jo 6 vaihdetta on turhan paljon tavallisen auton nopeuksille ja etenkin Suomen rajoituksille.


    • Anonyymi

      Mesen lootassa riittää välityksiä moottoritie ajoon.

      • Anonyymi

        Heikko kiihtyvyys vaatii paljon vaihteita!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      109
      2820
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      21
      2320
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1930
    5. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1620
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      169
      1341
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      284
      1169
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1024
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1024
    10. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      979
    Aihe