Raudat tulee!

Kivaaa

Vihdoin ja viimein! Yli 10 vuoden "haaveilun" jälkeen saan vihdoin raudat hampaisiin -raot pois etuhampaista ja hammasrivi suoraksi! Ja näkymättömillä raudoilla jotka kiinnitetään hampaiden taakse...eikä hintakaan ollut niin paha mihin olin varautunut. Enpä olisi uskonut että hammasrautojen saanti aikuisiällä voisi tuntua näin mukavalta! =)

32

12822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaa?

Sellaset näkymättömät raudat ois enemmän ku tervetulleet myös tähän suuhun!:)

• kivaa....

Onhan nämä kalliimmat kuin tavalliset eteen tulevat metalliset tai keraamiset raudat, laskeskelin että n.40-60% kalliimmaksi tulee mun kohdalla, mutta tietenki se hinta on tapauskohtaista. Arvio oli metallisilla 1400e, hampaanvärisillä 1650e ja näillä näkymättömillä 2300e. Tämä näkymätön oikomismenetelmä on vielä Suomessa vain valitettavasti melko harvinaista. Muualla Euroopassa, esim.Ruotsissakin jo yleisesti käytetty.

• Molemmat leuat
        kivaa.... kirjoitti:

Onhan nämä kalliimmat kuin tavalliset eteen tulevat metalliset tai keraamiset raudat, laskeskelin että n.40-60% kalliimmaksi tulee mun kohdalla, mutta tietenki se hinta on tapauskohtaista. Arvio oli metallisilla 1400e, hampaanvärisillä 1650e ja näillä näkymättömillä 2300e. Tämä näkymätön oikomismenetelmä on vielä Suomessa vain valitettavasti melko harvinaista. Muualla Euroopassa, esim.Ruotsissakin jo yleisesti käytetty.

Joudutko kauan pitämään, kun noin halvalla pääset?
        Mä olen oikonut keraamisilla metallisilla nyt 2 vuotta ja hinta 3700 euroa tähän mennessä. Ylittyy yli 4000 euroo ennenkuin saadaan kokonaan valmista, siis ihan tavallisilla raudoilla. Hinta-arvio oli tuon 4000euroo suunnitteluvaiheessa, että ylitys tulee reippaasti.

• Metalliset suussa
        kivaa.... kirjoitti:

Voikohan hinta olla ihan kohdallaan??? Riippuu tietysti kuinka kauan joudut pitämään.

Mulla arvio metallisilla oli 3200 euroa puolitoistavuotta, josta olen vuoden pitänyt ja kustannukset olleet tuon 2700 euroa tähän mennessä.

• kivaa...
        Molemmat leuat kirjoitti:

Joudutko kauan pitämään, kun noin halvalla pääset?
        Mä olen oikonut keraamisilla metallisilla nyt 2 vuotta ja hinta 3700 euroa tähän mennessä. Ylittyy yli 4000 euroo ennenkuin saadaan kokonaan valmista, siis ihan tavallisilla raudoilla. Hinta-arvio oli tuon 4000euroo suunnitteluvaiheessa, että ylitys tulee reippaasti.

Arvioitiin, että selviän 8-10 kuukaudella! Purenta on kohdallaan, joten oikominen tapahtuu ihan puhtaasti esteettisistä syistä... (rakoja etuhampaiden välistä pois ja vinoja hampaita suorempaan). Tiedäthän, että hoidon lopullinen hinta ei saisi kohtuuttomasti ylittää annettua hinta-arviota, olisikohan ollut maximissaan n. 10%. Näin ainakin minulle sanottiin kun kysyin kuinka paljon lopullinen hinta voi muuttua arviosta!

• Molemmat leuat
        kivaa... kirjoitti:

Arvioitiin, että selviän 8-10 kuukaudella! Purenta on kohdallaan, joten oikominen tapahtuu ihan puhtaasti esteettisistä syistä... (rakoja etuhampaiden välistä pois ja vinoja hampaita suorempaan). Tiedäthän, että hoidon lopullinen hinta ei saisi kohtuuttomasti ylittää annettua hinta-arviota, olisikohan ollut maximissaan n. 10%. Näin ainakin minulle sanottiin kun kysyin kuinka paljon lopullinen hinta voi muuttua arviosta!

No, tota en kyllä tiennyt tuosta hinta-arviosta, ettei ylitystä saa tulla kovin runsaasti! Pitääpä ottaa asia puheeksi seuraavalla kerralla, nimittäin mulla ylistystä tulee kyllä reippaastikin kuin tuon 10% verran!

Niin, mulla korjataan enemmän purentaa kuin vinoja tai rakohampaita. Siksi mun hoito on niin pitkä.

• kivaa...
        Molemmat leuat kirjoitti:

No, tota en kyllä tiennyt tuosta hinta-arviosta, ettei ylitystä saa tulla kovin runsaasti! Pitääpä ottaa asia puheeksi seuraavalla kerralla, nimittäin mulla ylistystä tulee kyllä reippaastikin kuin tuon 10% verran!

Niin, mulla korjataan enemmän purentaa kuin vinoja tai rakohampaita. Siksi mun hoito on niin pitkä.

En tiedä onko tuo kuinka tiukka sääntö tuo 10% ja onko sitä hammaslääkäreiden pakko noudattaa, mutta jos oikein ymmärsin, niin kuuluu ilmeisesti heidän "eettisiin ohjeisiin" tuollainen juttu...

• kivaa.... kirjoitti:

Mistä sä sait ne noin halvalla ? (: Kun mä oon ite ettiny kovasti yksityisiä mistä saisi raudat eteen ja toi kuulostaa kyllä hyvältä.. Hinnat on tosi pienet (:

• MYÖSKIN AIKUINEN

Mulla samat fiilikset! Tosin jouduin ottamaan ensin etupuolelle muka näkymättömät eli nämä kuuluisat keraamiset, jotka todellakaan eivät ole mitään näkymättömiä!!!

Nyt kuitenkin tehtiin sellainen ratkaisu, että saan nämä pois, ja ensi kerralla saan hampaiden taakse samat jutut!!!
      Sanoin yksinkertaisesti, etten kestä näillä keraamisillakaan ja mitä kaikkea selittelin ja niin.....vihdoin ymmärrettiin asia ja pääsen näistä eroon ja jatkamaan hampaiden taakse kiinnitettävillä oiontaa!!!

Tässä tuli vain turhia kuluja nyt keraamisista, mutta ei väliä!! PÄÄASIA, että suostuttiin vaihtamaan nää pois!!!!

• heksakti

Olen kiinnostunut tuollaisista hampaiden taakse asetettavista raudoista. Nämä eivät taida Suomessa olla vielä kovin yleisiä. Haluaisin yhteystietoja oikojista, jotka hallitsevat homman.

Sähköposti: [email protected]

• vinohammas

Moi,

Saisinko minäkin tietoja oikojista, jotka laittavat raudat hampaiden taakse? Kuulisin myös mielellään suosituksia muistakin 'tavallisista' oikojista Pirkanmaan seudulta.

[email protected]

• Myös!!!
        vinohammas kirjoitti:

Moi,

Saisinko minäkin tietoja oikojista, jotka laittavat raudat hampaiden taakse? Kuulisin myös mielellään suosituksia muistakin 'tavallisista' oikojista Pirkanmaan seudulta.

[email protected]

Olisin kiitollinen jos saisin myös yhteystietoja kyseisistä oikojista!!!=)
        [email protected]

• sama ongelma

Mulla on ihan sama ongelma ku sulla. Olis tosi kiva jos kertosit sun hammaslääkärin yhteystiedot!! [email protected]

• elovena

Ihanaa olisi jos minäkin saisin yhteystietoja mailiini,siskollani halu saada kauniit suorat hampaat, tämä keino luultavasti helpottaisi päätöstä ottaa kojeet, kun ovat näkymättömät. [email protected]

• saara

saisinko hammaslääkärisi yhteystiedot?

• arvaa kuka

Veikkaan että tää aihe on aika kuollut. Edelliset vastaukset kaks vuotta vanhoja. :(

Olis kiva jos voisitte vaikka laittaa hammaslääkärin nettisivut tai jotku tänne. Varmasti hyödyttäisi monia.

• saara
        arvaa kuka kirjoitti:

Veikkaan että tää aihe on aika kuollut. Edelliset vastaukset kaks vuotta vanhoja. :(

Olis kiva jos voisitte vaikka laittaa hammaslääkärin nettisivut tai jotku tänne. Varmasti hyödyttäisi monia.

heippa
        itse olen alottanut nyt sitten oikomishoidon.
        klinikka on helsingissä ja nimeltään hymyklinikka. Mukavaa palvelua=)

• ....
        saara kirjoitti:

heippa
        itse olen alottanut nyt sitten oikomishoidon.
        klinikka on helsingissä ja nimeltään hymyklinikka. Mukavaa palvelua=)

Juu, eli mistäköhän löytäisi täältä pääkaupunkiseudulta mieluiten helsingistä oikojen, joka laittaa noita hammasrautoja hampaiden taakse siis kokonaan piiloon. Taitaa olla aika harvinaista tuo...

• sara
        .... kirjoitti:

Juu, eli mistäköhän löytäisi täältä pääkaupunkiseudulta mieluiten helsingistä oikojen, joka laittaa noita hammasrautoja hampaiden taakse siis kokonaan piiloon. Taitaa olla aika harvinaista tuo...

Kantsii käydä tämän klinikan nettisivuilla. siellä voi lähettää kysymyksen ja he vastaavat sähköpostiin. Varmaan riippuu hampaistasi, miten oikominen toteutetaan. itseäni kauhistutti ajatus siitä että raudat on edessä näkyvillä. mutta otin läpinäkyvät ja éi ole elämää haitannut. JOka päivä vain mietin että pian on suorat ja kauniita hampaat!

• aikuis iällä raudat
        .... kirjoitti:

yhdellä tutulla on laitettu hammasraudat hampaiden taakse, eivät näy päälle, mutta puheessa s ja r tulevat "sössöttäen"... eli sitten jos ei näy niin kuuluu.. itsellä kojeet edessä, näkyyhän ne, mutta kohta voi sitten hymyillä leveästi!

• jjjjoooo
        sara kirjoitti:

Kantsii käydä tämän klinikan nettisivuilla. siellä voi lähettää kysymyksen ja he vastaavat sähköpostiin. Varmaan riippuu hampaistasi, miten oikominen toteutetaan. itseäni kauhistutti ajatus siitä että raudat on edessä näkyvillä. mutta otin läpinäkyvät ja éi ole elämää haitannut. JOka päivä vain mietin että pian on suorat ja kauniita hampaat!

Pidähän huoli, että hinta ei ylity kovin paljoa hinta-arviosta, sillä minä olen nyt maksanut 3000euron arviosta vuodessa jo tuon summan ja vasta puolessa välissä ollaan. Ensi kerralla otan kyllä puheeksi että missäs mennään kun laskut on nyt jo tuon verran.

• fggggs

Oulussa Furka.

• ....

Jos joku tietää Helsingin seudulta oikojan, joka laittaa rautoja hampaiden taakse, olisin enemmän kuin kiitollinen.

Kiitos paljon.

• stonecoldddd

voisiko joku kertoa, että missä helsingissä olisi mahdollista saada hampaiden taakse raudat?
        siluetti ei enää laita...
        olisin erittäin kiitollinen... asun kaukana oulusta, jtoen furka ei käy=(

• saara

Voit kokeilla hymyklinikalta kysyä...mut ite aavistelen, ettäjos raudat on hmpaiden äällä, on oikominen nopeempaa ja helpompaa.

• ju
        saara kirjoitti:

Voit kokeilla hymyklinikalta kysyä...mut ite aavistelen, ettäjos raudat on hmpaiden äällä, on oikominen nopeempaa ja helpompaa.

Minulla on alahampaissa takana metalliset raudat :)

• rautasuu 4ever
        ju kirjoitti:

Minulla on alahampaissa takana metalliset raudat :)

mun oikomishoito alko seiska luokalla sain ekaks niskavedon jota pidin 1.5 vuotta ja sit sain kiinteät raudat. oon nyt 24 ja mul on vielä nää samat raudat. halusin pitää nämä koska raudat on musta hienot ja mukavat pitää. monen mielestä raudat sopii mulle. en luopuisi näistä ikinä raudat on osa minua ja rakastan niitä

• rautamimmi
        rautasuu 4ever kirjoitti:

mun oikomishoito alko seiska luokalla sain ekaks niskavedon jota pidin 1.5 vuotta ja sit sain kiinteät raudat. oon nyt 24 ja mul on vielä nää samat raudat. halusin pitää nämä koska raudat on musta hienot ja mukavat pitää. monen mielestä raudat sopii mulle. en luopuisi näistä ikinä raudat on osa minua ja rakastan niitä

ekat raudat sain 12v se oli niskaveto sitä pidin 2 vuotta ja sitten sain normaalit raudat niitä pidin 6 vuotta olin 20 kun ne otettiin pois. minusta raudat ovat tosi kauniit ja seksikkäät ja halusin ne takaisin. Yksityinen hammaslääkäri laittoi minulle raudat sekä niskavedon renkaat ylös ja alas. olen nyt 25 iki onnellinen että minulla on raudat. Pidän niskavetoja lähes aina ne on ihanat pitää.

• mitä teen

olen 10 uotta ja saan keväällä hammasraudat.minua pelottaa että joku kiusaa mua koulussa a et näytänkö tyhmältä.

• tiffu2

Mullapa ei maksanut raudat mitään! 8D

• jinppi

mäkin sain raudat ilmaseksi 17 vuotiaana, ja onneks sain, ne on tosi kalliit

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5143
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      539
      2615
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2332
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2210
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      1967
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1654
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1535
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      125
      1229
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      128
      946
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      889
    Aihe