Kun täällä on nyt ruodittu noita kiertueita, niin heitänpä vähän uudenlaisen näkökannan asiaan...
Esimerkiksi Kari Tapio (sama toki pätee moneen muuhunkin, ehkä). Tuli nimittäin mieleen alkaa laskeskella lipputuloja sekä konsertista aiheutuvia kuluja.
Jos konserttisaliin tulee esim 500 katsojaa (enemmänkin mahtuu) ja jokainen maksaa tuon pyydetyn 29 euroa, niin tulot ovat 14500 euroa. Siitä salin vuokra on noin 2000 euroa. Lisäksi tietysti tulee soittajien palkat, matkakulut (orkesteri pienellä pakettiautolla) ja majoitukset sekä mahdollisesti ohjelmatoimiston kuluja yms. - mutta joka tapauksessa artistille itselleen jää väkisinkin yksittäisestä keikasta useita tuhansia euroja.
Sitten tuli katsottua millainen keikkatahti Kari Tapiolla tällä hetkellä on - kuukauden aikana 22 konserttia... Aika kiva kuukausipalkka, vai?
Minä tykkään kyllä Kari Tapion musiikista itsekin ja olen käynyt muutaman kerran konserteissa, useammin kylläkin tanssipaikoilla. Ainakin aikaisemmilla kerroilla olen hieman pettynyt konsertteihin, vaikka tunnustankin miehen laulajantaidot - mutta konsertissa ei ole mitään sellaista mitä ei näkisi normaalilla tanssikeikalla, päinvastoin! Normaali tanssikeikka on tunnelmaltaan rento ja konserttitilanne on jäykkä. Ja sitten kun isolle lavalle asettuu se normaali taustabändi perussoittimineen, niin lava näytää karulle ja autiolle. Siksi en tällä kertaa mennytkään tähän juhlakonserttiin.
Minä kyllä mielelläni maksan ihan kohtuukorvauksen konsertista artistille, joka satsaa kiertueeseen jotakin ylimääräistä (esim. Jari Sillanpää, Helmut Lotti ym.)! Haluan sillä rahalla nähdä jotakin ainutkertaista, mitä ei näe taikka kuule missään muualla!!!
Oikaiskaa ihmeessä, mikäli tämä Karin juhlakiertue onkin erilainen ja menetin jotakin ainutlaatuista...
Kiertueiden hinnat..
26
1388
Vastaukset
Minusta tuntuu ,ettei tuo konsertoiminen ole kuitenkaan taloudellisesti kovin kannattaavaa. Tämän kokoisessa maassa se lyö harvoin leiville.
- anu
Ihan samaa ajttelen itsekin.Tykkään kovasti Kari Tapion musiikista mutta konserttiin en juuri siitä syystä edes halua mennä kun Karin esiintymistyyli on lievästi sanottuna vähäeleinen.
- Kari fani
Karia on mahtava kuunnella.
Ei häntä olis kiva katsellakkaan jos hyppelis lavalla vaikka kyllä Kari osaa senkin taidon olen nähnyt keikoilla tanssilavoilla.
- kimuli
Olen ollut kolmasti Kari Tapion konsertissa ja voin sanoa ,että kun olet nähnyt hänen yhden konserttinsa olet nähnyt ne kaikki. Eli toisin sanoen Karia on kyllä mukava kuunnella, mutta hänen hieman puuduttavan eleetön ja väritön esiintymistyylinsä ei yleensä koskaan tarjoa mitään uutta tai yllättävää.
- Werttikin
kuuluu olakin kuin hautajaisissa, sirkus on asia erikseen..
- kuuntelija
Werttikin kirjoitti:
kuuluu olakin kuin hautajaisissa, sirkus on asia erikseen..
Kyllähän sirkushuvit ja konsertit ovat kaksi eri asiaa. Mielenkiintoinen kysymys, mikä tekee konsertista kaksi kertaa arvokkaampaa, kuin tanssilavaesiintyminen.
ymmärrän toisaalta Kari Tapion, Jari Sillanpään, Paula Koivuniemen,Katri-Helunan konserttilavalla...Mutta että nyt alkaa konserrtikiertueita tekemään nämä poikaset Mikko Mäkeläisestä ja Yölinnusta alkaen. Alkaa olla inflaation makua. - Yleispätevä
keneen laulajaan tahansa, jos haluaa asian nähdä noin?
"""Olen ollut kolmasti Kari Tapion konsertissa ja voin sanoa ,että kun olet nähnyt hänen yhden konserttinsa olet nähnyt ne kaikki.""" - Tappis
se Kari on sinuunkin vaikuttanut, kun olet kolmesti konsertissa käynyt, vaikka sanotkin, että - kun on nähnyt yhden, niin on nähnyt kaikki?
- kimuli
Tappis kirjoitti:
se Kari on sinuunkin vaikuttanut, kun olet kolmesti konsertissa käynyt, vaikka sanotkin, että - kun on nähnyt yhden, niin on nähnyt kaikki?
Olin Kari Tapion viihdekonsertissa muutama vuosi sitten. Se oli ihan hyvä konsertti. Karilla on hienon miehekäs ääni. Sen jälkeen olin hänen joulukonsertissaan. Se oli myös mukavaa kuultavaa, mutta mitään uutta näkemistä siinä ei tuohon aikaisempaan konserttiin ollut. Viimesyksynä olin sitten kolmanen kerran Karin konsertissa ja ihan sitä samaa sarjaa Karin esiintyminen oli. Ei ole kovin suurta mielenkiintoa mennä enää hänen konsertteihinsa, kun ei niissä ole oikein mitään nähtävää, kun hänet on jo kolme kertaa nähnyt.
En viitsi maksaa liki 30 euroa pelkästään niiden biisien kuulemisesta, kun voin kotona kuunnella samoja biisejä levyltä ilmaiseksikin. Yleispätevä kirjoitti:
keneen laulajaan tahansa, jos haluaa asian nähdä noin?
"""Olen ollut kolmasti Kari Tapion konsertissa ja voin sanoa ,että kun olet nähnyt hänen yhden konserttinsa olet nähnyt ne kaikki."""Tapani Kansalla on kyllä aina joka konsertissa ja tanssikeikalla jotain uutta jutskaa.Esim. ei juuri koskaan juttele samoja välispiikkejä eri keikoillaan kahteenkertaan, vaan keksii aina jotain uutta.
Toissakesänä olin kahtena peräkkäisenä viikonloppuna Tapsan tanssikeikalla ja välispiikit olivat keskenään aivan erillaisia ja monta sellaista biisiä oli ohjelmistossa, jota hän ei silloin edellisviikonloppuna laulanut. Tuntuu siltä ,että hän yleisön, tunnelman ja paikan mukaan aikalailla vaihtelee niitä juttuja ja biisejä ( esim. jos esiintyy Somerolla ,niin saattaa laulaa useamankin Unto Monosen tangon, joita taas ei esim. jossain muualla paikkakunnalla välttämättä laula.En tiedä kuinka moni muu laulaja vaihtelee biisejä ohjelmistoonsa lähes joka keikalle ja kuinka moni laulaa vaan samoja biisejään koko vuoden tai useampia vuosia, ohjelmistoaan uusimatta ).
Konserteissa esiintyessäänkin Tapsalla on aina sellaista pilkettä silmäkulmassa ja esiintymisessä on aina jotain vähän erillaista "kujeilua".
Luulen ,ettei hän paljoa etukäteen suunnittele, että miten esiintyy, vaan ne kaikki jutut tulee ihan luonnostaan. Ainakin hyvin luontevan tapaista on hänen esiintymisensä.
Kari Tapion esiintymistyyli on sellaista aika ilmeetöntä ja vähäeleistä. Ei kauhean paljon laulujensalomassa juttele ja vitsaile. Ei ainakaan siinä konsertissa jossa oli n. kolmisen vuotta sitten ( ulkoilmakonsertti kotipaikkakuntani torilla ).- fanittaja_
Justiinax kirjoitti:
Tapani Kansalla on kyllä aina joka konsertissa ja tanssikeikalla jotain uutta jutskaa.Esim. ei juuri koskaan juttele samoja välispiikkejä eri keikoillaan kahteenkertaan, vaan keksii aina jotain uutta.
Toissakesänä olin kahtena peräkkäisenä viikonloppuna Tapsan tanssikeikalla ja välispiikit olivat keskenään aivan erillaisia ja monta sellaista biisiä oli ohjelmistossa, jota hän ei silloin edellisviikonloppuna laulanut. Tuntuu siltä ,että hän yleisön, tunnelman ja paikan mukaan aikalailla vaihtelee niitä juttuja ja biisejä ( esim. jos esiintyy Somerolla ,niin saattaa laulaa useamankin Unto Monosen tangon, joita taas ei esim. jossain muualla paikkakunnalla välttämättä laula.En tiedä kuinka moni muu laulaja vaihtelee biisejä ohjelmistoonsa lähes joka keikalle ja kuinka moni laulaa vaan samoja biisejään koko vuoden tai useampia vuosia, ohjelmistoaan uusimatta ).
Konserteissa esiintyessäänkin Tapsalla on aina sellaista pilkettä silmäkulmassa ja esiintymisessä on aina jotain vähän erillaista "kujeilua".
Luulen ,ettei hän paljoa etukäteen suunnittele, että miten esiintyy, vaan ne kaikki jutut tulee ihan luonnostaan. Ainakin hyvin luontevan tapaista on hänen esiintymisensä.
Kari Tapion esiintymistyyli on sellaista aika ilmeetöntä ja vähäeleistä. Ei kauhean paljon laulujensalomassa juttele ja vitsaile. Ei ainakaan siinä konsertissa jossa oli n. kolmisen vuotta sitten ( ulkoilmakonsertti kotipaikkakuntani torilla ).Jari sillanpään konserteisssa riittää myös aina nähtävää ja hänellä on mainioita välispiikkejä myös.
- paikallislehdessä
fanittaja_ kirjoitti:
Jari sillanpään konserteisssa riittää myös aina nähtävää ja hänellä on mainioita välispiikkejä myös.
yleisönos. kirjoitus nykyisestä konsertista. Sillanpää onkin nykyisen "pressan" ääniharava, sillä miten muuten tällainen esilletuominen on mahdollista. Jos olisin Jari-fani olisin kävellyt siinävaiheessa salista ulos. Onneksi en voi sietää sitä lipevää tyyppiä ja samaa mieltä oon Halosesta, suu molemmilla kuin hangon keksi vaikka olis vakavasta asiastakin kyse.
- Kari fani
kimuli kirjoitti:
Olin Kari Tapion viihdekonsertissa muutama vuosi sitten. Se oli ihan hyvä konsertti. Karilla on hienon miehekäs ääni. Sen jälkeen olin hänen joulukonsertissaan. Se oli myös mukavaa kuultavaa, mutta mitään uutta näkemistä siinä ei tuohon aikaisempaan konserttiin ollut. Viimesyksynä olin sitten kolmanen kerran Karin konsertissa ja ihan sitä samaa sarjaa Karin esiintyminen oli. Ei ole kovin suurta mielenkiintoa mennä enää hänen konsertteihinsa, kun ei niissä ole oikein mitään nähtävää, kun hänet on jo kolme kertaa nähnyt.
En viitsi maksaa liki 30 euroa pelkästään niiden biisien kuulemisesta, kun voin kotona kuunnella samoja biisejä levyltä ilmaiseksikin.Miksi menet Karia kuuntelemaan jos sinulla on tuollainen asenne???
Minä kuuntelisin Karia vaikka kuinka monessa konsertissa ym... Kari on aivan upea. Joulukonserteissakin tuo tunnelma oli aivan mahtava ja aivan mahtavia nuo kappaleet joita hän esitti. Ei Karin tarvitse hyppiä ja momppia lavalla ja kertoilla vitsejä koska Karilla on sentään arvokkuutensa. Ja jos hän rupeisi hyppimään ja momppimaan ja ym lavalla niin te tyhmät kirjoittaisitte että nyt esiintyi kännissä
vai mitä??
Olen ollut Karia kuuntelemassa niin monta kertaa
että tunnen jo Karin ystäväkseni ja juttelen hänen kanssaan kuin vanhalle tutulle.
- rita
Vaikka ei ihan tanssiin ja iskelmään kuulukaan(mutta kun täälläkin olen huomannut monen tykkäävän ko,bändistä),niin olen menossa Yön konserttiin eka kertaa ja toivon ja uskon että siellä saa nähdä sekä kuulla lippuun uhratun(28e)rahan edestä.Kertokaa,please.
- yhätiyhäti
Vaikka olen ollut Karin konserteissa lukemaatomat kerrat, kuten myös tanssikeikoilla, niin yhä menen ihan mielelläni. Aina olen jotain uuttakin sieltä löytänyt. Toki pidän vähän enemmän tanssikeikoista sen rennon tunnelman vuoksi, mutta en odotakaan etä Kari tansisi ja hyppisi pellen lailla( eikä varmaan jaksaisikaan ikänsä vuoksi..) konserteissaan toisin kuin esim. Sillanpää. Ja Jarihan ei oikeestaan käykään tanssikeikoilla ns. rahvaan luona, joten hänen on satsattava energiansa konsertteihin...ja samoja lauluja niissäkin kuullaan, kuin levyillä. Vaan enpä sinne menisi vaikka maksettaisi. Ja ihan samaa mieltä olen "paikallislehdessä"-nimim. kanssa.Aito fani ei välitä kuullaanko hänen artistinsa konsertissa jo tanssipaikalla kuultu laulu uudelleen...Hartwall-Areenan konsertti voikin pitää ehkä yllätyksiä sisällään, mene ja tiedä...orkesteri on kuulemma iso ja onhan siellä vierailijoitakin...vaikka kyllä kuuntelen siellä ihan Karia pelkästäänkin...on sillä sen verran upea ääni...ja se charmi on vertaansa vailla....
- palkkaduunari
Kyllä artistilla varmaan on konserttien tiimoilta varmaan menojakin, eikä vain tuloja. Suuren osan taitaa palkkapussista lohkaista ohjelmatoimisto. Sitten bändin jäsenten palkat, majoituskulut,bensat, sos.turvamaksut,ym. Ja verottajapoika taitaa pitää myös huolen omista saatavistaan...niin, että kyllä siinä duunia saa tehdä, jos niillä tuloilla aikoo rikastua. Eikä se varmaan ole ihan fyysisestikään ihan helpoimmasta päästä mennä laulamaan (ainakaan vanhemman artistin ) pitkän ajomatkan päätteeks, olla freesi ja ääni kunnossa. Ja olla mieliks suomalaiselle,tunnetusti krantulle yleisölle...
Ja mitä tulee K. Tapion konsertteihin, niin jos Kari rupeaisi konserteissaan pyörittämään takapuoltaan tai twistaamaan, niin kyllä yleisö luulisi hänen seonneen - taitaisi salit jäädä vieläkin vajaammiksi...ja tokkopa T.Kansakaan joulukonserteissaan mitään tonttuleikkiä leikkii...kirkossa ainakaan... - kyseessä onkin
Suomen paras esiintyjä Jari Sillanpää,joka osa-aleella,niin homma on hallussa ja keikkanautinto taattu yleisölle.
- minimitarjous
Mitähän uutta oli Sillanpään joulukonsertissa viime vuonna verrattuna edellisen vuoden vastaavaaN: EI NIIN YHTÄÄN MITÄÄM!!!!!..Ei todellakaan kiehdo enää meikäläistä!
- Inkeri
Joulukonsertissa yleensä lauletaan joululauluja, ei niissä niin kauheasti valinnanvaraa ole :-)
Totta on, että Jari on joskus käyttänyt samaa ohjelmistoa usealla kiertueella, mutta hänen esiintymisessään on silti aina jotain uutta ja yllättävää. Eivätkä laulut suinkaan ole pelkästään niitä, jotka hän on levyttänyt. Hän on monipuolinen esiintyjä, joka on laulanut esimerkiksi kansanlauluja, gospelia, Elvistä, Elton Johnia, Abbaa, oopperaa, ruotsalaisia laulelmia ja lattareita, joita ei löydy hänen levyiltään. Sitä paitsi hän kuulostaa livenä paremmalta kuin levyllä, mikä on yksi syy mennä keikoille.
Nyt menossa oleva 10-vuotisjuhlakiertue on loistavaa showta, josta mielellään maksaa sen 30 - 35 euroa, jonka lippu maksaa, koska elämystä saa koko rahan edestä. Jarilla on ihan oma esiintymistapansa, joka ei kaikille sovi.
Lavakeikat Jari on jättänyt, koska suurin osa hänen yleisöstään haluaa vain kuunnella musiikkia ja katsella esitystä, ei tanssia. Konserttisaleissa sitä paitsi pääsee istumaan, lavakeikat pitäisi kuunnella seisaallaan, mikä ei ainakaan minua miellytä.
- sittenkii
Enemmän mie mään Jalkasen pojan konserttihin kuuntelemmaan häne laululoita ko jonku kekkuloimihista, ku sirkukseha ikkää...ja tantsut on tantsut, joissa pyöritähän ja konserttitillaiuuvet on naatintoa varten...ainakin tälle mammaraiselle...
- ...mammukka
Elä sie haasta siansaksaa,vaan niin että muutkin ymmärtää.Mist päin maata sie lienet kotosii. Taitaa olla nyt savot ja slangit siul sekasii,ehä tuost saa mittää tolkkuu.
- varsiluuta
Kyllä tämä akka kuunteleepi Karia ihan mielellään konsertista toiseen...samoja lauluja ne toisetkin lauljat laulavat tilaisuudesta toiseen. Enkä ole mikään arvostelemaankaan, sillä en varmasti pystyisi parempaan, saati vastaavaan ääneen Karin kanssa...enkä kaipaa edes mitään showta hänen ympärilleen...laulut riittää..
- strangerinthecrowd
Kari edes vedä prikulleen samoja biisejä konserteissa eikä yleensäkään. Jotain vaihtelua on aina ollut. Ja se riittää mulle. Ei tarvii hyppiä kenenkään. Jos jollain on samat jutut vuodesta toiseen niin Agentsilla. Huokaus. Samat biisit, samat vitsit... en suosittele kenellekään heidän konserttejaan...
- Auvo
Sellainen instanssi, kuin Teosto lohkaiseen tuosta summasta tuollaiset 3000 euroa!! Mainokset 1000 euroa ja Lippupalvelu 2-3 euroa/lippu. Artistin ja bandin osuudeksi jää n. 6000-7000 euroa / brutto, josta ystävämme verottaja ottaa sitten mielensä mukaan.
- Gramex
Auvo?
- Auvo
Gramex kirjoitti:
Auvo?
Olet oikeassa, sillä piti laittaa 3000 sijaan 1000 euroa! Gramex?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925278
- 564121
- 252229
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282068Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201066- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991