Kaipaan entisiä aikoja

tällä kertaa pankkipalveluissa,yleensä aikoja ilman "ajanvarauksia".
Olen yrittänyt saada aikaa pieneen "miitinkiin" pankkivirkailijan kanssa.
Soitin heti aamulla paikalliseen numeroon, puhelu meni valtakunnan tasolle.
Pyysin yhdistämään kyseiseen pankkiin, jäin odottamaan,ei kuulunut mitään, tovin päästä suljin puhelimen.
Nyt sitten olen pienin väliajoin soittanut pankkiini,aina on varattu.
Ennen menin pankkiin,otin vuoronumeron,odotin ja melko pikaisesti asiani hoitui.
Jos pankissa oli jonoa,läksin ja hoidin muita asioita ja palasin ruuhkan selvittyä.
Nyt hypin puhelimen ja näiden omien touhujeni välillä.

Toinen tämän aamunkompastus,soitin isännöitsijälle.
Hänen kanssa olisi ollut allekirjoitus juttu hoidettava.
Hän ei ollut paikalla,kun soitin,jätin soittopyynnön.Imuroin ja välillä katsoin oliko soittoa tullut,puolitoista tuntia kului ,soitto tuli ja tapaamisemme siirtyi ensi viikolle.

Voi ne entiset ajat,silloin mentiin paikalle ja asiat hoitui.

Palvelut muka parantuneet,otan rahat seinästä,maksan laskut koneella,ja sitten tarvitsisin pienen palaverin, ei onnistu.
Kaiken lisäksi maksan omasta työstäni,että tälleen.

Onko päiväni vain huono ,liioittelenko ,ärsyttääkö ketään muuta tälläinen.
,

52

2908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iili

Pankkipalveluiden parantamiseksi suunnitellaan seuraavaksi, että pankkiautomaatit lopetetaan. (Ihan oikasti tällainen suunnitelma on olemassa.)

• (Frede)riikka

Tuota en ole kuullutkaan. Mistä sitten käteistä saa? Palataanko ajassa taaksepäin pankin jonotusnumeroihin vai muovikorteillako pelaamme?

Tuskin sentään tietokone kotona alkaa käteistä suoltamaan:))

• Kenties
        (Frede)riikka kirjoitti:

Tuota en ole kuullutkaan. Mistä sitten käteistä saa? Palataanko ajassa taaksepäin pankin jonotusnumeroihin vai muovikorteillako pelaamme?

Tuskin sentään tietokone kotona alkaa käteistä suoltamaan:))

Jospa siirtävät kauppojen kassoille nostomme.

• Kenties kirjoitti:

saakin nostaa rahaa,ikäänkuin olisin kuullut.

• (Frede)riikka
        Kenties kirjoitti:

Käteisen nostaminen kauppojen kassoilla tuntuu kätevältä näin äkkiseltään ajatellen. Kaupoille kyllä luulisi siitä tulevan melkoinen haaste. Lisääntyisivätköhän ryöstöt? Turvatoimien pitäisi olla melkoisen mittavat.

• postit jo
        (Frede)riikka kirjoitti:

Käteisen nostaminen kauppojen kassoilla tuntuu kätevältä näin äkkiseltään ajatellen. Kaupoille kyllä luulisi siitä tulevan melkoinen haaste. Lisääntyisivätköhän ryöstöt? Turvatoimien pitäisi olla melkoisen mittavat.

Miksi kaupat ottaisivat pankin toimet itselleen. Johan niille on tyrkätty postit.
        Raha joutaa museoon.
        Kyllä jokaisen pitää ottaa muoviläpyskä käyttöön ja ruveta maksamaan pankkikortilla. Käteistä ei sitten enää tarvita kuin parkkiautomaatteihin.

Ennen sanottiin työpaikoilla, kun tuli erimielisyyksiä, että "sun hommaasi voisi hoitaa kuka vaan ohikulkija, älä sinä yhtään isottele siinä". Asia on tullut ihan kouriintuntuvaksi. Pankki- ja postivirkailijat pihalle, ja kuka tahansa puotipuksu hoitaa hommat oman työnsä ohessa osuusliikkeen tiskillä.

Ei siihen enää koulutusta tarvita.

• postit jo kirjoitti:

Miksi kaupat ottaisivat pankin toimet itselleen. Johan niille on tyrkätty postit.
        Raha joutaa museoon.
        Kyllä jokaisen pitää ottaa muoviläpyskä käyttöön ja ruveta maksamaan pankkikortilla. Käteistä ei sitten enää tarvita kuin parkkiautomaatteihin.

Ennen sanottiin työpaikoilla, kun tuli erimielisyyksiä, että "sun hommaasi voisi hoitaa kuka vaan ohikulkija, älä sinä yhtään isottele siinä". Asia on tullut ihan kouriintuntuvaksi. Pankki- ja postivirkailijat pihalle, ja kuka tahansa puotipuksu hoitaa hommat oman työnsä ohessa osuusliikkeen tiskillä.

Meidän kylällä siirrettiin posti kauppaan ja nyt kesällä sen toiminta loppui, mutta rahaa voidaan ottaa kaupan kassalta ja myös laittaa rahaa tilille.
        Tuntuu niinkuin pankit ja postit haluaisivat päästä rahankäsittelyvastuusta irti ja se siirtyy nyt myymälöihin.
        Muovikorttien käytön hyvä puoli on se ettei tarvitse käsitellä rahaa, mutta rahattomaan yhteiskuntaan siirtyminen taitaa olla utopiaa.

Minusta ainakin on vaikeata maksaa pelkästään muovikortilla, koska tuntuu että on vaikea kontrolloida kuinka paljon on pistänyt rahaa menemään, mutta kun otan summan rahaa tililtäni niin sitten kun ne loppuvat kukkarossa niin tiedän kuinka paljon olen kuluttanut.
        Tietenkin voisi laittaa jonkun saldolaskurin taskuun, mutta kun minulla ei ole enää kelloakaan... :-D

• (Frede)riikka
        postit jo kirjoitti:

Raha joutaa museoon.

Muistatteko, millainen hässäkkä syntyi, kun postipalvelut siirrettiin kauppoihin? Luultiin, että palvelut huononevat.Minä ainakin olen nyt tyytyväinen.

Postipalvelut, joita tarvitsen on kätevää hoitaa kauppa-asioinnin yhteydessä. Eilenkin sain ostetuksi adressin. Fiksu kassa huomasi myös tarjota 90 sentin postimerkkiä. Itse olisin ostanut 60 sentin merkin ja vastaanottaja oli joutunut lunastamaan adressin 2€:lla. Olisipa ollut nolo juttu.

• luototon
        postit jo kirjoitti:

Raha joutaa museoon.

Kun on pannut 80-luvulla nimensä väärään paperiin, luottotiedot pysyvät ikuisesti punaisella. Ensin työttömänä ja sitten pienellä eläkkeellä, niin ei toiveitakaan edes minkään velkasaneerauksen kautta saada luottotietoja kuntoon. Muut takaajat ovat kuolleet tai hävinneet maailmalle. Minulta ei pysty ulosmittaamaan, mutta taakka on niskassa loppuelämän ajan. Käteinen on ainoa raha.

• Iili
        Kenties kirjoitti:

En tiedä, miten innokkaita kaupat ovat ryhtymään siihen.

• Sinikynä

Kyllä tuo SkillanN`in kokemus on samantapainen, kuin omani.
      Olen käyttänyt verkkopankkia jo noin 10 vuotta, mutta silloin tällöin on asiaa nokatusten pankkivirkailijan kanssa.
      Aika on varattava etukäteen, kuin lääkäristä.
      Sitten minä kokemuksesta varottaisin sortumasta pankkivirkailijoiden houkutuksiin sijoittaa rahoja erilaisiin rahastoihin tai ryhtymistä rahastosäästäjäksi. Ainakin täytyy olla tarkkana, kuin porkkana, mihin rahastoihin rahojaan tällää.
      Minä sorruin monien houkutusten jälkeen ja tällä hetkellä on tilanne se, että pankki on tienannut sijoituksillani noin 1,5 % ja minä olen menettänyt saman verran.
      Vertailun vuoksi mainittakoon, että pankit maksavat käyttelytilikorkoa 0,01-0,40 prosenttia pankista riippuen.
      Pankit kyllä pitävät huolen siitä, että he saavat aina oman osansa.
      Toivottavasti sijoitukseni tuottaa jatkossa vähintään sen verran, että pääsen omilleni?
      Mainittakoon vielä, että olen todella piensijoittaja.

• Tuolla alempana kerroin omasta toistuvais-sijoituksestani 50€/kk Itä-Euroopan rahastoon. Sijoitukseni arvo nousi puolessa vuodessa n. 20%. Myin netissä taatakseni voittoni, kulut 8€.

Olen muuten tällainen pienillä rahoilla kokeilija, varman päälle.

Olen myös aivan nolla talousihminen mutta nyt saan rahoistani enemmän irti kuin kurkusta alas kaatamalla!

• Helena04 ejk.
        Ruuneperi kirjoitti:

Tuolla alempana kerroin omasta toistuvais-sijoituksestani 50€/kk Itä-Euroopan rahastoon. Sijoitukseni arvo nousi puolessa vuodessa n. 20%. Myin netissä taatakseni voittoni, kulut 8€.

Olen muuten tällainen pienillä rahoilla kokeilija, varman päälle.

Olen myös aivan nolla talousihminen mutta nyt saan rahoistani enemmän irti kuin kurkusta alas kaatamalla!

Oikein hyvää huomenta!
        Noin sitä pitää, onnittelen! Nostan hattua!

• Tyydyttävät

Olen erittäin tyytyväinen nykyiseen järjestelmään.
      Erittäin harvoin asiaa pankkiin.
      Jos tarvitsen käyntiä, pistän yhdyshenkilölleni sähköpostilla ehdotuksen ajasta tai yhteydenottopyynnön.

Olen myös piipahtanut ilman varausta ja aina sieltä on löytynyt mamma jonka kanssa olen setvinyt asian.

Palvelut ovat maksuttomia, paitsi tallelokero.

Tarvittaessa joitain, työttömyyseläkeläisen perhebudjetin puitteissa, mittavampia järjestelyjä, on yhdyshenkilöni pystynyt tekemään päätökset heti ja siinä.

Välillä antavat Iittalan kynttilälyhtyjä välillä villasukkia ( heikot, eivät kestäneet ), milloin mitäkin. Eivät kuitenkaan joka käynnillä.

Olemme erittäin tyytyväisiä.

Ps. Heidän sijoitusneuvontaansa en ole milloinkaan luottanut. Olen aina pitänyt mielessä, että hehän ovat pankin palkkalistoilla ja valvovat työnantajansa etuja.

• väärinkäsitystä, toimihenkilöiden palveluun olen tyytyväinen (sen harvan kerran,kun tarvitsen) tuo systeemi minua suututti,ajanvaraaminen ja kun ei tahtonut onnistua.

Lahjoja en ole saanut, en ole osannut odottaakaan, kai se riippu talletuksista ja minullahan niitä on hyvin vähän.

Minulta menee vajaa neljä euroa joka kuukausi, vaikka itse hoidan koneella ,osa suoravelotuksessa.
        Ehkä eri paikkakunnilla on vähän erilaiset käytännöt.

Olen asiani saanut kuntoon,turha oli tämä kiukunpurkaus, mutta tulipa tehtyä.

• Iili

Useinhan he ovat aivan nuoria tyttöjä tai poikia. Minä en luota mihinkään sijoitusneuvontaan ikinä. Erään sijoitusneuvojafirman myyntimiehet kiusasivat minua vuosikausia. Työni puolesta tiesin, että heidän "sijoitusneuvontansa" tarkoitti erään ruotsalaisen vakuutusyhtiön vakuutuksia. (Nyt se myyntifirma on lopettanut, ja jatkaa samaa "neuvontaa" toisella nimellä.)

Olen kyllä pannut vähiä säästöjäni rahastoihin, mutta molemmat ovat korkorahastoja, jotka ovat turvallisia, eikä kummassakaan ole maksuja, ja rahansa voi nostaa pois, milloin haluaa. Tuotot tosin ovat pienet, mutta paremmat kuin rahojen pitäminen tilillä.

Parhaita vanhan ja varovaisen ihmisen sijoituksia on veronpalautukset. Niistä maksetaan korkoa 2,5 %, mikä on enemmän kuin pankkitileillä. - Viime vuonna en tarkistanut ollenkaan veroehdotustani, unohdin koko asian. Nyt saan isot palautukset ja siihen korot päälle.

No, minun kohdallani on kysymys niin pienistä rahoista, ettei niillä pääsisi rikastumaan millään konstilla. Hyvä, kun arvo edes säilyy.

• käynyt
        Iili kirjoitti:

Useinhan he ovat aivan nuoria tyttöjä tai poikia. Minä en luota mihinkään sijoitusneuvontaan ikinä. Erään sijoitusneuvojafirman myyntimiehet kiusasivat minua vuosikausia. Työni puolesta tiesin, että heidän "sijoitusneuvontansa" tarkoitti erään ruotsalaisen vakuutusyhtiön vakuutuksia. (Nyt se myyntifirma on lopettanut, ja jatkaa samaa "neuvontaa" toisella nimellä.)

Olen kyllä pannut vähiä säästöjäni rahastoihin, mutta molemmat ovat korkorahastoja, jotka ovat turvallisia, eikä kummassakaan ole maksuja, ja rahansa voi nostaa pois, milloin haluaa. Tuotot tosin ovat pienet, mutta paremmat kuin rahojen pitäminen tilillä.

Parhaita vanhan ja varovaisen ihmisen sijoituksia on veronpalautukset. Niistä maksetaan korkoa 2,5 %, mikä on enemmän kuin pankkitileillä. - Viime vuonna en tarkistanut ollenkaan veroehdotustani, unohdin koko asian. Nyt saan isot palautukset ja siihen korot päälle.

No, minun kohdallani on kysymys niin pienistä rahoista, ettei niillä pääsisi rikastumaan millään konstilla. Hyvä, kun arvo edes säilyy.

samojen sijoitusneuvojien "kahveilla" myös minä. Mutta vain huvikseni kuuntelemassa. Piensijoittajana itse hoidan netissä kaikki seuraten kaikkea mahdollista, myös analyytikkojen suosituksia. Ja kuluitta ellen päätöksiä tee.

Tosin nopeammin pankit pystyvät reagoimaan tilanteisiin (rahastot) kuin tavallinen ihminen seurannoillaan, mutta säästyvätpähän kulut.

Mitä tulee pankkien sijoitusneuvojien nuoruuteen, niin eivät he neuvojaan omasta päästään anna, kyllä heillä on pankkinsa harkitsema yhteinen tieto asioista, jota välittävät.

• Iili kirjoitti:

viisi vuotta sitten.

Rupesin kokeeksi säästämään sellaiseen 5-vuoden rahastoon, jonka piti tehdä minusta vähintäänkin miljonääri :-DD virkailijan kehujen mukaan.

Vuoden päästä olin menettänyt 33 % säästöistäni ja lopetin säästämisen siihen, mutta koska rahat ovat olleet kiinni 5 vuoden ajan niin olen vaan seuraillut kehitystä.
        Nyt saan omani takaisin kun joulukuussa otan rahat ulos.

En ikinä enää luota pankkien houkutuksiin ja ala säästää tyhjän pantiksi.

• (Frede)riikka
        Iili kirjoitti:

Se on ainoa "sijoitus", jota harrastan. En tosin sitä sijoitusmuotona ole aikaisemmin ajatellut, mutta sitähän se todellakin on.

Jäädessäni eläkkeelle, tasapainoilin veroprosenttini kanssa. Sitä laskettiin ja nostettiin ja lopputuloksena oli mätkyt.

Viime vuonna en tarkistanut enää veroehdotusta minäkään ja nyt saa mukavat joulurahat takaisin.

Toinen "sijoitukseni" on ollut sähkölasku, jossa hoksasin siirtyä arviolaskutuksesta täsmä-eli lukemalaskutukseen. Nyt ei enää tule tasoituslaskussa ikäviä yllätyksiä.

• Iili
        (Frede)riikka kirjoitti:

Se on ainoa "sijoitus", jota harrastan. En tosin sitä sijoitusmuotona ole aikaisemmin ajatellut, mutta sitähän se todellakin on.

Jäädessäni eläkkeelle, tasapainoilin veroprosenttini kanssa. Sitä laskettiin ja nostettiin ja lopputuloksena oli mätkyt.

Viime vuonna en tarkistanut enää veroehdotusta minäkään ja nyt saa mukavat joulurahat takaisin.

Toinen "sijoitukseni" on ollut sähkölasku, jossa hoksasin siirtyä arviolaskutuksesta täsmä-eli lukemalaskutukseen. Nyt ei enää tule tasoituslaskussa ikäviä yllätyksiä.

...neuvoi minulle tämän veronpalautussysteemin. En olisi sitä itse hoksannut.

Ennen vanhaan valtio ei maksanut korkoa veronpalautuksista, ja silloin oli epäedullista, jos sai varonpalautuksia. Inflaatio oli jo ehtinyt syödä osan siitä.

PS: Se pankin sijoitusneuvonta oli sellaista, että minut aivan yllättäen vietiin pieneen koppiin, johon tuli aggressiivinen täti luennoimaan, ettei kannata pitää rajoja tilillä, vaan...pläpläplä

• Suvi2

asia on nykyisin tehokkuuden aikana päälaellaan. Tänään ruokakaupassa harmittelin, kun suurin osa elintarvikkeista on pakattu isoihin eriin.

Yhden hengen taloudessa ei kulu ruokaa kilokaupalla.
      Voi niitä aikoja kun kauppias osasi leikata lihaköntistä sen kokoisen palan, jonka asiakas halusi.
      Useimmat tuotteet ovat jo kertaalleen pakastettuja, eikä uudellen pakastaminen ole suotavaa.

• päivittelin , kysymyksessä juusto.
        Oli maistiaiset,olisin ottanut palan,mutta puolen kilon paloja,minulla olisi kestänyt niin kauan, että homejuustona loput olisin syönyt.
        Voi aikoja entisiä !!

• 2 hlöä

Ei se rajoitu pelkästään yhden hengen talouksiin.
        Vaimo syö osan ajasta kuivanutta leipää, jotain vaaleaa. Itsellä vain yksi ruisleipävaihtoehto.
        Emme sentään ole niin nirsoja, ettemmekö söisi 2 - 3:na päivänä samaa ruokaa. Vähempää en viitsi valmistaa.

Onneksi lähdemme 29.10. loma-asunnollemme. Takana olevassa lihakaupassa ammattimiehet leikkaavat haluamaani lihaa juuri sen verran ja sillä tavoin kuin osaan vain pyytää. Ja samaan kilohintaan.

• Iili
        SkillaN kirjoitti:

päivittelin , kysymyksessä juusto.
        Oli maistiaiset,olisin ottanut palan,mutta puolen kilon paloja,minulla olisi kestänyt niin kauan, että homejuustona loput olisin syönyt.
        Voi aikoja entisiä !!

Ne ovat aina vähintään kuuden kappaleen pusseissa. Kaupassa paistetut parhaat sämpylät ovat lähes aina lopussa iltapäivisin.

Pakastekeitot on taas mitoitettu niin, että niissä on liikaa yhteen ateriaan, mutta liian vähän kahteen. Sama koskee monta muuta pakattua elintarviketta.

Yksineläjiä on nykyään niin paljon, että on hyvä bisnes pakata tuotteet siten, että ne sopivat mahdollisimman huonosti yhdelle ihmiselle.

• titanium_man
        Iili kirjoitti:

Ne ovat aina vähintään kuuden kappaleen pusseissa. Kaupassa paistetut parhaat sämpylät ovat lähes aina lopussa iltapäivisin.

Pakastekeitot on taas mitoitettu niin, että niissä on liikaa yhteen ateriaan, mutta liian vähän kahteen. Sama koskee monta muuta pakattua elintarviketta.

Yksineläjiä on nykyään niin paljon, että on hyvä bisnes pakata tuotteet siten, että ne sopivat mahdollisimman huonosti yhdelle ihmiselle.

tiennyt että tässä "Funlandian tasavallassa" piilokorruptio jyllää ja kansa pidetään tyytyväisenä tyhjänpäiväisillä, etukäteen maksetuilla tilastoilla yms. lupauksilla (ainakin vaaleihin saakka) mutta tuo on jo aika hurjaa jos kaupatkin alkavat sorsia tavallista pulliaista...
        Huh! :D

• titanium_man kirjoitti:

tiennyt että tässä "Funlandian tasavallassa" piilokorruptio jyllää ja kansa pidetään tyytyväisenä tyhjänpäiväisillä, etukäteen maksetuilla tilastoilla yms. lupauksilla (ainakin vaaleihin saakka) mutta tuo on jo aika hurjaa jos kaupatkin alkavat sorsia tavallista pulliaista...

moikata pitkästä aikaa.

Kuule etkö ole huomannut ,että "sorsivat" minusta esimerkiksi käy vaikka patterit (olikos ne pienet pyöreät niitä) ne on yleensä neljän pakkauksissa.
        Lamppuun tarvitsen yhden,kelloon eri kokoisen yhden,kokoja on paljon ja laitteet ainakin minulla tarvitsevat kaikki eri kokoiset.
        Sitten laatikon pohjalla pyörivät,jossakin tapauksessa kauan ja virta häipyy minne meneneee.

Olipas selventävä esitys;))DD
        Varmaan vastaavia esimerkkejä löytyy, mutta enpäs enää yritä selittää.

Joka tapauksessa oli kiva huomata, että sinäkin vielä muistat käydä kurkkaamassa.

• Jos on erikoistarjouksessa esim. kyljyksiä tai jauhelihaa niin ostan suurpakkauksia ja jaan pienempiin annoksiin ja pakastan.
        Leipää otan pakasteesta vaan sen verran kun päivän aikana kulutan eikä minulla ole nokarettakaan kuivaa leipää esillä.

Ruokaa laitan paljon kerralla, erilaisia ruokalajeja ja pakastan annospakkauksiin.
        Sitten ei tarvitse tehdä muuta kuin lämmittää mikrossa ja laittaa salaattia tai jotakin muuta lisukkeeksi.
        Olen yksineläjä mutta toimin niinkuin minulla olisi suurperhe!

• (Frede)riikka
        MdK-MdK kirjoitti:

Jos on erikoistarjouksessa esim. kyljyksiä tai jauhelihaa niin ostan suurpakkauksia ja jaan pienempiin annoksiin ja pakastan.
        Leipää otan pakasteesta vaan sen verran kun päivän aikana kulutan eikä minulla ole nokarettakaan kuivaa leipää esillä.

Ruokaa laitan paljon kerralla, erilaisia ruokalajeja ja pakastan annospakkauksiin.
        Sitten ei tarvitse tehdä muuta kuin lämmittää mikrossa ja laittaa salaattia tai jotakin muuta lisukkeeksi.

on täälläkin. Eilen tosin huomasin, että taidan pakastaa liian suuria annoksia, koska vyötärömittani on saanut lisäsenttejä. Tälläydyin pitkästä aikaa "parempiin", kun oli visiteerausta. Siinä ja siinä, että sain itseni sullotuksi koko komeuteen.

• Suvi2
        MdK-MdK kirjoitti:

Jos on erikoistarjouksessa esim. kyljyksiä tai jauhelihaa niin ostan suurpakkauksia ja jaan pienempiin annoksiin ja pakastan.

Pakastetun lihan pakastaminen tekee sen mauttomaksi ja puumaiseksi. Harmi kun on tarkka makuaisti. Samoin ruokien pakastelu, vaikka se olisi kuinka järkevää ja trendikästä, ei ole minun juttuni.
        Mielestäni ruuan pitäisi olla vasta laitettua ja tuoretta, enkä ole vielä suostunut monasti pakastettuja lämmittelemään mikrolla, mutta kai siihenkin on vielä elämänsä aikana totuteltava.

• Suvi2 kirjoitti:

Pakastetun lihan pakastaminen tekee sen mauttomaksi ja puumaiseksi. Harmi kun on tarkka makuaisti. Samoin ruokien pakastelu, vaikka se olisi kuinka järkevää ja trendikästä, ei ole minun juttuni.
        Mielestäni ruuan pitäisi olla vasta laitettua ja tuoretta, enkä ole vielä suostunut monasti pakastettuja lämmittelemään mikrolla, mutta kai siihenkin on vielä elämänsä aikana totuteltava.

ettei pakastettua saakaan uudelleen pakastaa???
        Itse olen kerran pakastanut,ja käyttänyt.
        Olen Suvin kanssa samaa mieltä, monen ruuan suhteen pakastus vaikuttaa makuun,esimerkiksi kala.On sitten ruokia,joille pakastus ei tee eri makua.
        Sitähän ei voi tietää onko tuote jo pakastettu ennen myyntiin tuloa,kai siitä maininta tulisi olla.Luottaako enää mihinkään.

Kävelin kaupoilla ja huomasin kelloliikkeen ikkunassa,pariston vaihto jne,tuolla puhuin pattereista paristoja ne nyt sitten olikin.
        Tuo muisti on niin hyvä ,,,,

• Suvi2 kirjoitti:

suurpakkauksia.
        Kai Suomessa vielä myydään lihatiskeillä muutakin kuin pakastettua lihaa?
        Jos on muovikelmu päällä, niin liha on varmasti yhtä hyvää kuin jos pyytäisi lihamestarin leikkaamaan toivotun palan ruhosta.

Mikrossa lämmitetty ruoka ei ole "trendikästä", vaan takaa sen että ruoka on juuri valmistetun veroista, kun sen pakasteesta ottaa!
        Huonompi vaihtoehto on lämmittää ruoan tähteitä monena päivänä paistinpannulla tai kattilassa, varsinkin kesällä kun pöpöt lisääntyvät nopeasti!

Luulen, että sinulla on vähän ennakkoluuloja! Omat ennakkoluuloni hävisivät kun poika muutti kotoa ja osti ensimmäiseksi mikron jonka kätevyyttä hän ylisti ja kehui kuinka tuoretta ruokaa hän syö päivittäin!

• Suvi2 kirjoitti:

Aikaisemmin pakastettu liha löytyy (ainakin täällä Ruotsissa) pakastetiskiltä, muuten aina tavalliselta lihatiskiltä, missä se voi olla eri kokoisissa pakkauksissa.
        Ei siis voi erehtyä.
        Pakastetun lihan käytän heti, mutta siitä tekemäni ruoka-annokset kestävät kyllä ainakin 3 kuukauden pakastusajan.

• se on
        titanium_man kirjoitti:

Vanhuushan ei ole vuosista kiini. Vanhus voi olla kolmekymppinenkin. Tosin seitsemänkymppinen vanhus ei ole enää naivi.

• Suvi2
        MdK-MdK kirjoitti:

suurpakkauksia.
        Kai Suomessa vielä myydään lihatiskeillä muutakin kuin pakastettua lihaa?
        Jos on muovikelmu päällä, niin liha on varmasti yhtä hyvää kuin jos pyytäisi lihamestarin leikkaamaan toivotun palan ruhosta.

Mikrossa lämmitetty ruoka ei ole "trendikästä", vaan takaa sen että ruoka on juuri valmistetun veroista, kun sen pakasteesta ottaa!
        Huonompi vaihtoehto on lämmittää ruoan tähteitä monena päivänä paistinpannulla tai kattilassa, varsinkin kesällä kun pöpöt lisääntyvät nopeasti!

Luulen, että sinulla on vähän ennakkoluuloja! Omat ennakkoluuloni hävisivät kun poika muutti kotoa ja osti ensimmäiseksi mikron jonka kätevyyttä hän ylisti ja kehui kuinka tuoretta ruokaa hän syö päivittäin!

ja ne ennakkoluulot aion pitää loppuun saakka. Periksi en anna:-DD

Edelleen ruokapöytääni tulee kuulua tuoretta ruokaa.

Aikaahan tässä iässä on, että ehtii valmistaa oikean aterian.

Oikeasti, eihän sitä tiedä miten monesti pakastettua sitä joutuu vielä elämässään syömään. Onneksi vielä voin valita mitä nielen.

• Iili
        Suvi2 kirjoitti:

Olisikohan se ollut Niksi-Pirkassa tai jossakin muussa yhtä viisassa vinkkinurkassa, kun joku kertoi suuren keksintönsä: Hän keitti litroittain kahvia, sitten hän annosteli kahvin purkkeihin tai pakastepusseihin ja pakasti sen. Tarvitessaan hän otti annoksen pakastimesta ja lämmitti kahvin mikrossa.

Minä kyllä ajattelin, että paljon helpommalla ja paljon nopeammin keittäisi uudet kahvit.

• se on kirjoitti:

Vanhuushan ei ole vuosista kiini. Vanhus voi olla kolmekymppinenkin. Tosin seitsemänkymppinen vanhus ei ole enää naivi.

minusta 70:nen saa olla mitä vaan,,, ehkä ei tosikko.

• On se
        se on kirjoitti:

että jotkut seitemäkymppiset ovat valitettavan naiveja, kuten sellainen, joka lapsellisesti luulee nimimerkiksi jotain tälläistä kuin "se on" ja "on se."
        Mitäpä kypsä ikäihminen olet asiasta mieltä?
        Mitäpä jos olemme tulleet jälleen lapsiksi.

• On se kirjoitti:

että jotkut seitemäkymppiset ovat valitettavan naiveja, kuten sellainen, joka lapsellisesti luulee nimimerkiksi jotain tälläistä kuin "se on" ja "on se."
        Mitäpä kypsä ikäihminen olet asiasta mieltä?
        Mitäpä jos olemme tulleet jälleen lapsiksi.

naivi ja todetaan lapsiksi olemme tulleet;))DD

En taida olla vielä kypsä "ikäihminen",ikäihminen kyllä.

• saara.dma
        titanium_man kirjoitti:

Minäkin haluan moikata titanium_mania, joka on opastanut minua monessa IT-asiassa. Hyvää jatkoa ja poikkea joskus taas!

• SkillaN kirjoitti:

naivi ja todetaan lapsiksi olemme tulleet;))DD

En taida olla vielä kypsä "ikäihminen",ikäihminen kyllä.

on olla kaikkien mieleen, se on totta.
        Kuka sitä edes haluaa, minä vain satun olemaan tälläinen, että en halua loukata, kun en tiedä kirjoittajasta mitään.
        Ajattelen, että hän saattaa olla hyvin katkera, syytä en voi tietää,voi olla sairautta,yksinäisyyttä, jotakin muuta kurjaa, miksi pitäisi "tökkiä" jos toisella tavallakin voi kirjoituksensa rakentaa.
        Onko se mielistelyä, en kirjoittaessani ainakaan siksi koe, mutta lukijat kokevat toisin, mitä minä ajattelen.

Olen monasti ajatellut rekata uuden nimimerkin, koska olen kulunut ja monet ärtymykseen saattanut, olemalla paljon esillä.
        Ei kannata, minut tunnistaa alta aikayksikön, en osaa kirjoittaa toisin, joten yrittäkää kestää.
        Yksi konsti on, hypätkää yli ;))

Kiitos teille Saara.dma ja merimona.

• Tuntuu kuin tuossakin olisi mukana ikärasismia, eläkeläistä pidetään toisarvoisena.

Onko pankkisi se, joka "ei tarvitse eläkeläisten pieniä rahoja". Varmaan voisit pankin nimen mainita, totta saa puhua ja kirjoittaa.

Itse voin netistä varata ajan ja saan viestinä nopeasti vastauksen.

Isännöitsijän voit haukkua itse tai valittaa hallituksen puheenjohtajalle. Isännöitsijällä lienee toimisto, jossa allekirjoituksen olisi vonut varmaan hoitaa.

Tuo puhelinpalvelu on oma lukunsa. Soitat mihin tahansa niin istut ja kuuntelet miten "kaikki ovat varattuja" jos nyt yleensä vastaavat.

Soitan muuten skypellä virastoihinkin, se kun lienee halvempaa.

Eräs asia on pankkien sijoitusneuvonta. Jossain vaiheessa minulla oli pikkusen rahaa "yli kukkaron". Pankkini neuvoi sijoittamaan rahat vastoin omaa pyyntöäni omaan sijoitusrahastoonsa. Rahasto arvo laski ja menetin pienistå rahoistani ja pankki menetti asiakkuuteni.

Nykyisessä pankissani maksan maksan Itä-Euroopan sijoitusrahastoon 50€ kuukaudessa. Arvo nousi puolessa vuodessa yli 20%, jolloin myin osuuteni netin väityksellä, kulut 8€.

Tuo 50 on muuten vähemmän mitä ennen ryyppäsin kuukaudessa!

Tuohon itse aiheeseen vielä: Meitä sanotaan äänekkäiksi ruikuttajiksi- Pidämmeköhän edes riittävästi ääntä?

• kerroin pankkivirkailijat ovat toimineet kiitettävästi, vain nuo "ajanvaraukset" ottavat päähän,joka paikassa.

Kiltti kun olen en halua haukkua isännöitsijää, puheenjohtajallekin on turha valittaa,valittaisin itselleni.
        Lähinnä purin itseäni syystä, kun kaikilla on aina kiire, joka asiaan on jonotettava.
        Yhteensattumien johdosta on tämä kyseinen asia aina vaan siirtynyt ja nyt olin sillä mielellä,että johonkin rakoon olisi voinut laittaa.No asiat järjestyy ja olin äksyllä tuulella;))
        Netissä minäkin voisin toimia, kun sen taidon ja uskalluksen vielä itselleni saisin.(varmuuden)

No minäkin 50 eurolla yritän sijoitella ja niitä asioita nyt olisin kysellyt,kun "ajanvarustani" yritin.
        Rahastoissa on tämä pieni kuukausi euromäärä ja paljon en muuta tiedäkkään ja näitä neuvoja kyselisin,taidan lopettaa koko homman.

Pankkia olen vaihtanut yhden kerran ja en pidä mahdottomana vaikka vaihtaisin nytkin.

• turhautunut....

On se turhauttavaa kuunnella nauhalta, "painakaa ykköstä, jos asianne koskee...painakaa kakkosta, jos asiann..kaikki puelimemme ovat varattuja, olkaa hyvä ja odottakaa hetki vast....musiikkia, musiikkia...vielä hetki olkaa....jne. parhaassa tapauksessa olen odottanut yli tunnin. Kun olen eläkkeellä, tämä on ollut mahdollista. Onko tarkoitus väsyttämällä karkoittaa asiakkaat?
      Tämä on kuitenkin nykyaikaa kamalimmillaan.

• Iili

Se on kaikkein ärsyttävintä. Yrittää puhua koneelle. -- Minulla oli aikoinaan asiakas, jonka sijaitipaikka oli Los Angeles. Firmassa oli automaattinen keskus. Jouduin soittamaan aina työajan ulkopuolella, jotta olisi ollut jokin mahdollisuus saada asiakasta langan päähän.

Automaattinen keskus yhdisti sitten kaikkien näppäilyjen jälkeen minut asiakkani puhepostiin. Se ilmoitti joka ainoa kerta: "Puheposti on täynnä". En voinut siis jättää edes viestiä, enkä saanut häntä kertaakaan kiinni puhelimella, ennen kuin hän taas kävi Suomessa.

Onneksi Suomessa automaattisia keskuksia ei käytetä kuin jossakin harvassa paikassa. Suomen MicroSoftilla oli aikoinaan sellainen, mutta viimeksi, kun soitin sinne, niin sieltä kyllä vastasi ihminen.

• Huomaan että olemme liukuneet pankkipalveluista lihatiskille tässä keskustelussa!
      Ei hassumpaa! :-D

• Meinasin tippua tuolilta kun luin mdk-mdk;n viestinn.
        Minnekähän vielä liuumme DDDDDD)))))))))

• keskustelua,kuin pirtissä ikään;))DDD

• SkillaN kirjoitti:

keskustelua,kuin pirtissä ikään;))DDD

pojan junaan.On jo isoa miestä,matkustaa yksin tuon pienen matkan.Nyt vaan mummulla haikea olo.
        Siksi tulin tänne pirttiin täällä löytyy juttuseuraa.

• muori67 kirjoitti:

pojan junaan.On jo isoa miestä,matkustaa yksin tuon pienen matkan.Nyt vaan mummulla haikea olo.
        Siksi tulin tänne pirttiin täällä löytyy juttuseuraa.

nenä luulin olleeni pirtissä heheee....

Haitanneeko tuo mittään ?????

• Hintriika
        SkillaN kirjoitti:

keskustelua,kuin pirtissä ikään;))DDD

Kuka aidasta, kuka aidanseipäästä!

• Hintriika
        Hintriika kirjoitti:

Kuka aidasta, kuka aidanseipäästä!

muorikin erehtyi ovesta!

• Katleija
        muori67 kirjoitti:

nenä luulin olleeni pirtissä heheee....

Haitanneeko tuo mittään ?????

Skillanhan on täälläkin ja muut tutut.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      144
      3641
    2. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      72
      2206
    3. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      64
      1938
    4. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      97
      1911
    5. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      19
      1869
    6. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      9
      1714
    7. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      17
      1581
    8. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      79
      1564
    9. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      11
      1370
    10. Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!

Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu
      Lieksa
      125
      1353
    Aihe