Luin jostakin, että enää ei suositella sitä fluorilakkaa näihin vihloviin kohtiin. Onko kellään tietoa ? Sitä ei saisi laitella kuin 4 kertaa vuodessa.
Jos on pahat vihlonnat, niin sen vaikutus on lyhyt tai täysin olematon. Onko kellään kokemusta Elmexin-geelistä, joka suojaa herkkiä hammaskauloja vihlonnalta ? Onko sitä turvallista käyttää ja kuinka usein voi käyttää ?Mitä haittaa siitä voi olla hampaille pitkäaikaisessa käytössä ?
Vihlonta
4
503
Vastaukset
- päivittäin
Ikuinen tosiaan, vanhanajan kovilla harjoilla saimme monet aikaan paljaita kauloja:(
Hammaslääkäri sanoi voivansa tarvittaessa paikata pahimmat kohdat, mutta moiselta olen säästynyt käyttämällä vakituisesti vihloville hampaille tarkoitettua Sensodyne-hammastahnaa. Kuumia ja kylmiä juomia ja jopa jäätelöä pystyn nykyään nauttimaan sujuvasti, ennen oli irvistyksen paikka... Jo muutaman päivän harjaus muilla aineilla palauttaa vaivan, joten ilmeisesti en ole mainoksen uhri:))
Muitakin vastaavia tahnoja taitaa markkinoilla olla, kokeilemalla teho selvinnee. Paketeissa on käyttöohjeet, niitä kannattaa uskoa kunnes toisin todistetaan.- kokeilla
Ilman muuta kannattaa tosiaan kokeilla niitä tahnoja, mulla on ainakin tehonnut. Kannattaa kuitenkin käyttää sit koko ajan, jos vaihtaa "tavalliseen" tahnaan ni taas alkaa vihloa, näin mulla ainakin.
- samaa kokenut
Vihlonta on kyllä kamalaa paljastuneilla hampaankauloilla!Joo, pilasin itse liian kovalla harjalla ja hankaustavallani!
Milloin kannattaa vaihtaa Sensodyniin? Omasta mielestäni olisi järkevintä silloin kun hampaat on putsattu puhtaiksi hammaskivistä, sitten heti. Hampaiden putsaus on tehtävä ammattitaitoisella hammaslääkärillä tai suuhygienistillä. Yleensähän putsauksen jälkeen vihloo!Sensodyne tai Elmex ovat yhtä hyviä, makuasia valintaan, parhaiten kokeilemalla löytyy!
- .mex
Elmex-geeliä voit huoletta käyttää aivan tarpeen mukaan vihlovien hammaskaulojen hoitoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025