Avovaimoni on sairastunut vakavasti. Olen jo todella pitkään harkinnut vaimostani eroa, koska en yksinkertaisesti jaksa enkä siedä häntä. Nyt tämä sairaus vielä päälle. En pysty hoitamaan häntä, koska tunnen että viimeisetkin mahdollisuudet omaan elämään menevät hukkaan. Mitä teen?
Jätänkö vaimoni?
31
6304
Vastaukset
- idja
vaimosi hullu?
- tapaus:
eroa. Ei tuossa ole mahdollisuuksia.
Ensinnäkään tuolla asenteella sinulta tuskin heruu sitä empatiaa, joka vaimollesi tueksi kuuluisi,
ja toiseksi, saattaa hyvinkin olla, että sinä olet osasyyllinen hänen tilanteeseensa. Näin etenkin jos sairastumisen laatu on enemmänkin psyykkistä.- Timpe
vaan syöpää. Vaimoni ei vain ole täyttänyt niitä toiveita, joita aikoinani olen asettanut suhteelle ja se on alkanut ajan myötä kasvattamaan vastenmielisyyttäni häntä kohtaan. en vain saa omaatuntoani hiljaiseksi vaikka kärsin henkisesti todella paljon.
Timpe kirjoitti:
vaan syöpää. Vaimoni ei vain ole täyttänyt niitä toiveita, joita aikoinani olen asettanut suhteelle ja se on alkanut ajan myötä kasvattamaan vastenmielisyyttäni häntä kohtaan. en vain saa omaatuntoani hiljaiseksi vaikka kärsin henkisesti todella paljon.
Annan neuvon vaikka olisi vaikeeta niin sairaus on aika vakava.Ole kiltisti ja kuuntele häntä nyt sinun lähteminen on liikaa hänelle ja sinulle itsellesi.
- Eräs nainen
Kannattaisi kanssa selvittää, että haluaako vaimosi sinut ja rakastaako sua? Millä perusteilla han on sinun kanssasi.
Jos teillä on lapsia niin tietysti kannattaa hoitaa asia niin ettei kukaantule kärsimään tai kuormittumaan eron ratkaisusta. - armollinen
Timpe kirjoitti:
Vaimosi ei ole vastanut odotuksiasi suhteessanne, mutta oletko sinä antanut suhteeseen kaikkesi. vanha sanonta:"antaessaan saa" pitää varmasti paikkansa.
Niin yhteiskunnassa kuin sitten yksityiselämässäkin kumotaan hyvät ja oikeat arvot, mutta vanhoja sanontoja ja sananlaskuja ei voi kumota.Ne pitävät joskus jäätävän kylmästi paikkansa. - elämäedessä
Timpe kirjoitti:
Kuulostat todella itsekkäältä paskalta. Ai sinä olet asettanut suhteelle vaatimukset, jotka hänen tulisi täyttää. Melko metkaa, eikö molemmat yhdessä aseta yhteiselle tulevaisuudelle suunnitelmia eikä mitään vaatimuksia. Ei kuulosta siltä, että olisit häntä koskaan rakastanut ja ette ole yhdessä rakkauden tähden vaan jotain ihan muuta. Jätä vaan hänet rauhaan ja anna hänen yrittää nauttia elämästä, sä voit sitten jatkaa omaa itsekästä elämääsi ja etsiä uuden samankaltaisen empatiaköyhän itsekkään ämmän jakamaan vaatimustasosi täyttymiset.
- Marja
Timpe kirjoitti:
Oot todella iljettävä ihminen. En tiennyt että maailmassa on noin pahoja ihmisiä kuin sä!!!!!!
- PirreXX
Timpe kirjoitti:
omatunto???? ihmettelen kuinka vääristynyt se on..
Kuinka voit ajatella vaimostasi noin rumasti,kysyn vaan..
Onko sinulla hänestä yhtään hyvää ajatusta? Ei varmaan kun sinä se vaan kärsit,kun vaimo on vastenmielinen, elämäsi pilannut, et voi häntä sietää ja hän vielä sairastui syöpäänkin sinun kiusaksesi..
- ei jätetyksi tullut
Ajatteletko todella noin. Itse sairastuin vakavasti syöpään josta nyt olen kuitenkin toipunut. Avomieheni oli elämäni parasta mitä minulla sillä hetkellä oli. Hän oli tukenani ja jaksoi luoda elämän uskoa minuun. Siitä olen hänelle tosi kiitollinen ja Onnellinen.
Me saimme uuden mahdollisuuden elää onnellista ja
hyvää elämää. Voimia Sinulle!!! - ...
Jos syövän takia haluat vaimosi jättää niin jätä. Kyllähän tuo jo osoittaa, että et ole koskaan häntä rakastanutkaan. Hän on ansainnut jotain paljon parempaa kuin sinut.
- kuulla
Nähtävästi olet täysin tunteeton tyyppi, joka ajattelet vain omia mieltymyksiä nytkin, kun vaimosi kipeästi tarvitsisi sinua.
Mutta jos kykenet vain haavoittamaan, ehkä silloin on parempi, että lähdet, vaikka uskonkin sinun katuvan ja häpeävän myöhemmin.
Runonsäe sinulle.
Ei tappiota elämässä ollut, se kallis mikä sulta riistettiin.
Vaan minkä itse jätit antamatta, sun köyhäks sai. Se hukkui upoksiin. - uskomatonta
Olet nähtävästi kasvatettu ajattelemaan vain itseäsi. Miltähän sinusta tuntuisi, jos tilanne olisi toisinpäin? Sairastuisit vakavasti ja vaimosi lemppaisi sinut samantien pihalle.
Mahtais tuntua hyvälle.- sairaan miehen ex vaimo
On helppo sanoa ja neuvoa ulkopuolelta. Asiat eivät vain ole niin yksinkertaisia. Voimia sinulle, on päätöksesi mikä tahansa.
- PirreXX
sairaan miehen ex vaimo kirjoitti:
On helppo sanoa ja neuvoa ulkopuolelta. Asiat eivät vain ole niin yksinkertaisia. Voimia sinulle, on päätöksesi mikä tahansa.
Sen vielä ymmärrän että ero tapahtuu toisen sairastuessa yhteisestä päätöksestä.
Sitä en TODELLAKAAN sulata jos puolisosta sanotaan että "en siedä en jaksa vaimoani hän on vastenmielinen ja vielä teki sen tempun että sairastui syöpään".
ja mieskö se tässä eniten kärsii, vai?????? - sairaan miehen...
PirreXX kirjoitti:
Sen vielä ymmärrän että ero tapahtuu toisen sairastuessa yhteisestä päätöksestä.
Sitä en TODELLAKAAN sulata jos puolisosta sanotaan että "en siedä en jaksa vaimoani hän on vastenmielinen ja vielä teki sen tempun että sairastui syöpään".
ja mieskö se tässä eniten kärsii, vai??????En nyt niinkään kirjoittanut suoraan kommentoiden alkuperäiseen kirjoitukseen. Niinkuin ehkä pitäisi. Kirjoitin yleisemmällä tasolla, ottaen esiin asioita erilaisista näkökulmista. On niin helppo tuomita, tietämättä oikeasti tilanteesta paljoakaan. Ketjun aloittajan teksti oli kovaa.
- PirreXX
sairaan miehen... kirjoitti:
En nyt niinkään kirjoittanut suoraan kommentoiden alkuperäiseen kirjoitukseen. Niinkuin ehkä pitäisi. Kirjoitin yleisemmällä tasolla, ottaen esiin asioita erilaisista näkökulmista. On niin helppo tuomita, tietämättä oikeasti tilanteesta paljoakaan. Ketjun aloittajan teksti oli kovaa.
yritän ymmärtää alkuperäisen kirjoittajan ajtuksia. On helppo tuomita, koska hän kirjoittaa niin pahasti vaimostaan, ei mitään hyvää...
Kyllä minä mietin sitä että pelkääkö hän että tulee sidotuksi vaimonsa hoitamiseen eikä enää jaksa. Tai ehkä hoitaa jo, mutta voimat ovat lopussa ja niin väsynyt ettei jaksa enää ajatella järkevästi vaan kaikki koettu hyväkin muuttuu pahaksi.
Onhan se selvää että pelkää, etsii "pakotietä", tuollaisessa tilanteessa, mutta ei se oikeuta sanomaan toisesta noin pahasti.
Olen optimisti, vaikea uskoa että hän tarkoittaa mitä sanoo avovaimostaan.
- tavis
on tosi vaikea antaa neuvoa sinulle.rakastaako avovaimosi vielä sinua?Jos rakastaa niin toivon että mietit,että edes jollain tavalla voisit olla hänen tukena.Syöpä on raskas taakka kantaa ihan yksin.Vaikka lähtisitkin suhteesta,tee se rehellisesti ja jos pystyt,pidä häneen yhteyttä ja ole tukena,sillä tukea ja kannustusta hän tarvitsee.Toivon todella voimia sinulle ja avopuolisollle.Ja sitä että sairaus voitetaan!
- jotakin
Minulla nousi karvat pystyyn!!Onko todella tuollaisia miehiä jotka eivät ajattele muutako itseään!!Vaimosi tarvitsee sinun tuen 100%sesti .Mut taitaa olla turha toivo sinun taholtasi:Hävettää sinun puolesta.Nosta kytkin vaimosi saa tuen muualta.
tollanen ällö tyyppi.
jos jo aikaisemmin et sietänyt häntä, niin miks et jo silloin lähtenyt lätkimään????
millanen oma "elämä" tollasella paskalla vois olla?
ei voi muuta kun toivoa et saisit ite jonkin oikein hirveän sairauden ja joutuisit sen kestämään yksin. ei tollasella "ihmisellä" voi ystäviä olla. sukulaisista puhumattakaan.
p.s niinkuin mainiossa tv ohjelmassa sanotaan, niin sanon tässä sulle: SUN KOIRASKIN HÄPEE SUO- Kokemuksia asiasta
Pidemmän päälle kukaan tuskin haluaa toisen jäävän säälistä tai vastuuntunnosta, jos ei rakkautta ole. Ei parisuhde sellainen ole. Siitä tulee hoitaja-hoidettava suhde. Jos jäät puolisosi vierelle niin tee se rakkaudesta. Se kantaa paljon pidemmälle.
- kirjoittelee
Kokemuksia asiasta kirjoitti:
Pidemmän päälle kukaan tuskin haluaa toisen jäävän säälistä tai vastuuntunnosta, jos ei rakkautta ole. Ei parisuhde sellainen ole. Siitä tulee hoitaja-hoidettava suhde. Jos jäät puolisosi vierelle niin tee se rakkaudesta. Se kantaa paljon pidemmälle.
Ei varmaan kukaan toivo parisuhteensa perustuvan hoitosuhteeseen, mutta kyllä jokaisen aikuisen toivoisi ymmärtävän elämää sen verran, ettei syöpään sairastunutta jätetä pulaan oman itsekkyyden takia. Aikuisten ihmisten pitkä suhde perustuu ý
- Edellisen kirjoittaja
kirjoittelee kirjoitti:
Ei varmaan kukaan toivo parisuhteensa perustuvan hoitosuhteeseen, mutta kyllä jokaisen aikuisen toivoisi ymmärtävän elämää sen verran, ettei syöpään sairastunutta jätetä pulaan oman itsekkyyden takia. Aikuisten ihmisten pitkä suhde perustuu ý
Ei varmaan kukaan toivo parisuhteensa perustuvan hoitosuhteeseen, mutta kyllä jokaisen aikuisen toivoisi ymmärtävän elämää sen verran, ettei syöpään sairastunutta jätetä pulaan oman itsekkyyden takia. Aikuisten ihmisten pitkä suhde perustuu yleensä muuhunkin kuin jatkuvaan hellimiseen ja rakkauden vakuutteluihin. Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin, että yritä käyttäytyä aikuismaisesti ja mieti vähän erojutuissa ajoitustakin. Sinussa ei ole ollut miestä jättämään vaimoasi, kun hänestä on ollut sinulle vähänkin hyötyä. Nyt kun hän on sairas ja tarvitsi miestä vastamäessä, pakenet paikalta ja vaimosi joutuu sairauden lisäksi muihin käytännön ongelmiin.
- vaan aikuinen saman kokenut
Edellisen kirjoittaja kirjoitti:
Ei varmaan kukaan toivo parisuhteensa perustuvan hoitosuhteeseen, mutta kyllä jokaisen aikuisen toivoisi ymmärtävän elämää sen verran, ettei syöpään sairastunutta jätetä pulaan oman itsekkyyden takia. Aikuisten ihmisten pitkä suhde perustuu yleensä muuhunkin kuin jatkuvaan hellimiseen ja rakkauden vakuutteluihin. Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin, että yritä käyttäytyä aikuismaisesti ja mieti vähän erojutuissa ajoitustakin. Sinussa ei ole ollut miestä jättämään vaimoasi, kun hänestä on ollut sinulle vähänkin hyötyä. Nyt kun hän on sairas ja tarvitsi miestä vastamäessä, pakenet paikalta ja vaimosi joutuu sairauden lisäksi muihin käytännön ongelmiin.
Asioista on niin helppo puhua ja sanoa mielipiteensä. Mutta kun itse on ollut samassa tilanteessa niin voi pikkuisen yrittää ymmärtää mistä siinä on kyse. Tiedän useammankin tapauksen, jossa puolison sairastuttua toinen on jäänyt vierelle säälistä ja vastuuntunnosta, katkeroituen vuosien aikana itse. Lopulta myös sairastunut kärsi kun koki kahlitsevansa toisen itseensä. JOS on HALU ja RAKKAUS jäädä toisen vierelle, on se kaikista ihanteellisin ratkaisu. Mutta jos ei niin... siinä satuttaa pidemmän päälle sekä itseään, että toista. Joillekin paras ja antoisin ratkaisu voi olla se, että toinen on edelleen tukena ja turvana. Mutta ystävänä. Tämä näin, jos ei ole rakkaudentunteita. Hyvä, luja ystävyys ja tuki ovat arvokkaita asioita sairastuneelle.
Joku tuossa kirjoittikin, että sairaus usein muuttaa persoonallisuutta. Silloin ei siinä vierellä tunnu olevan ollenkaan ehkä se ihminen johon rakastui, jonka kanssa meni naimisiin. Ja nämä muutokset eivät ole niitä ihmisen kasvuun ja kehitykseen kuuluvia muutoksia, joita toki aina tulee. Vaan kyse on sairauden aiheuttamasta, ns ei kehityskaareen kuuluvasta muutoksesta. Ei liene ihme, jos rakkaus hiipuu mutta iso asia on jos tilalle tulee ystävyys. Silloin ei tosiaankaan ketään "jätetä pulaan".
- Sääli on sairautta!
Anna palaa Franc! Mitä pirua sitä omaa elämäänsä hukkaan heittämään!? Kerran täällä vain eletään, joten minä en ainakaan kitkuttaisi epätyydyttävässä suhteessa päivääkään, vaikka toinen olisi miten sairas tahansa!
- johan oot
no sait ainakin vastauksia. Vaimollas ei ole syöpää, sulla ei edes ole vaimoa r...kari, ootpa hyvä mies.
- olet itsekäs
Uskomattoman itsekäs kommentti. Pitäisiköhän sinun mennä terapiaan tai hankkimaan lääkitys itsellesi, koska sinulla ei ole kaikki pään sisällä kunnossa. Tuollainen itsekkyys on sairautta.
En voi uskoa, että tuo kommentti on aikuisen kommentti. Toivon ainakin, että se oli vain hölmön lapsen kommentti. Onneksi kaikki eivät ole yhtä psykoottisia kuin sinä.
- Hyvä mieli
Mitä itse tykkäisit jos olisit samassa asemassa,et säkään ole varmaan täydellinen ja jokaisessa on jotain vikaa joko sieltä tai täältä.
Näytä että olet MIES ja seiso hänen rinnallaan loppuun asti muuten sua arvostellaan ja haukutaan/juorutaan että mies lähti kun nainen rupesi sairastelemaan.Jätä hyvä kuva itsestäsi vaikka elämä tuntuu raskaalta nyt.VOIMIA SULLE. - Hannah
...pitkämielinen.Se on sinun valintasi ! Tiesitkö, että syöpä muuttaa myös ihmisen persoonallisuutta. Avovaimosi kaipaa ehkä huomiota, on surullinen sairaudestaan, haluaa ELÄÄ niinkuin me muutkin, MUTTA joskus on kaikkien lähdettävä...Sairaus saattaa tehdä ilkeäksi, se vaatisi sinulta kanttia ja tosi paljon, että jaksaisit rinnalla. Olen kuullut, että monet jättävät, kun joku syövänkaltainen iskee.Tiedän myös tapauksen, jossa mies halusi hoitaa aviovaimonsa loppuun asti ja kotona. Syöpä oli aivoissa, kaunis nainen ei ollut enää entisensä...se rakas johon rakastui, myös luonne muuttui. Tarvitsisit tukea, koska et varmaankaan jaksa yksin. Ihminen voi olla toiselle tosi rasittava lähimmäinen...voisiko avovaimosi tapa olla ilkeä, olla ns. avunpyyntö, jota hän ei saa lempeästi sanotuksi? Onko hän katkera jostakin? Kuuntele sydäntäsi. jaksamista.
- Ukkomies45v
Älä ihmeessä kysele toisilta mielipidettä sillä on varmaa että sut ristiinnaulitaan vaan mieti itse asioita laita kaikki vaakakuppiin ja pohdi asioita!
Toimi niinkuin sydämesi sanoo..puhui se puolesta tai vastaan niin älä välitä paskaakaan mitä muut sanoo!
Tsemppiä sinulle ja onnea matkalle - olisi
mahdollista tukea vaimoa,kun et voi edes sietää häntä.Toivottavasti vaimolla on muita läheisiä ympärillä,mieti miten ois jos asiat ois toisin päin...ehkä elämä opettaa.Koeta pysyä timpe!!!TERVEENÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 923392
- 623097
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342604- 802393
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402046Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil391614