Naispuolisena kaipaankin etenkin miespuolisten vinkkejä siitä että miten saan hienovaraisesti kysyttyä ihmiseltä josta itse olen hyvin kiinnostunut että onko se? Meillä on puolisen vuotta ollut pientä säätöä ja haluaisin tietää mitä se musta loppujen lopuks haluaa? Mulla ei ole mikään kiire tai pakkomielle alkaa seurustella mutta haluaisin tietää jääkö se tälle asteelle vai onko (toivottavasti) odotettavissa jotain pidempää? En halua että mokaan tän mahdollisuuden enkä halua olla liian hyökkäävä! Miten siis hienovaraisesti kysäisen tätä?
Mulle todella tärkeetä...
17
4846
Vastaukset
- Aimo
...teelle luoksesi. Se on selkeä soidinkutsu, josta on kuitenkin helppo kieltäytyä tarvittaessa kummankaan tuntematta itseään vaivautuneeksi. Kaveri luultavasti pohtii samoja ongelmia kuin sinäkin. :-) Jos ei, niin imarrelluksi hän tulee kuitenkin, joten sinulla ei ole siinä mitään hävettävää.
Onnea! - Hätkyilijämies
Turha miettiä suhteen aloittamista, anna mennä kaiken omalla painollaan. Usein turhalla ajattelulla vain pilaa sen kaiken mikä on hienoa. Itse olen pilannut monta ihmissuhdetta hätiköimällä (esim. sexiä liian aikaisin) Älä kysy ollenkaan jos puhelin soi usein se riittää kertomaan kiinnostuksen määrän.
- Angel 666
noniin.. must sun kandeis vaan rohkeesti kysyy et mitä mieltä se on susta ja teiän "suhteesta".. voisko se edetä pitemmälle.. jne. jos et uskalla kysyy, menetät paljon..
- Paavo
Ensin tässä Sinulle NAISEN DEITTISANAKIRJA, jotta tiedät missä mennään. Sitten suoraan kysymykseen suora vastaus ja vastauksen tulkitset sydämelläsi!
HEILA:
Turvallinen sana. Se voi viitata kaikkiin joiden kanssa on
meneillään jotain, ilman että joutuu selittelemään mitä.
KIVA:
Adjektiivi, jota käytetään kohteliaisuuden vuoksi
ihmisestä,jolla ei ole mitään mahdollisuuksia. Sama kuin
mukava ja ok.
HOITO:
Ihminen jonka kanssa harrastaa seksiä, muttei voi
kuvitellakaan ottavansa häntä vakavasti. Hoidot lentävät
yli laidan kun parempaa ilmestyy näköpiiriin. Usein hoito
ei itse tiedä olevansa hoito vaan käyttäytyy kuin
välillänne olisi jotain enemmän.
JUTTU:
Epäselvä suhde, joka on vakavampi kuin hoito. Juttu on
hankala, eli säätö, kun osapuolet eivät ole yksimielisiä
siitä missä mennään.
NÄKEMINEN:
Orastava suhde, jossa ensimmäinen suukko on
vaihdettu,mutta ei ole varmaa milloin tapaatte uudestaan.
Suhteen seuraava aste on tapailu.
TAPAILU:
Näette 1-3 kertaa viikossa, yleensä viikonloppuisin.
Liikutte vaikeilla vesillä: uskollisuus ei ole pakollista,
mutta vieraissa juoksemista ei katsota hyvällä. Suhteen
seuraava aste on hengailu.
HENGAILU:
Suhteen vaihe, jossa asiat eivät ole kehittyneet
hirvittävän vakaviksi mutta kummankin oletetaan olevan
yksiavioinen. Yhteisen tulevaisuuden suunnittelu ei ole
vielä ajankohtaista. Suhteen seuraava aste on seurustelu.
SEURUSTELU:
Puhutte tosissanne(?) kesähäistä ja lasten nimistä.
Ystäväpiirissä teitä pidetään vakiintuneena pariskuntana.
Olette tavanneet toistenne vanhemmat. Piste.
ME-EILY:
Tähän tilaan jotkut vajoavat jo parissa
seurusteluviikossa. Puhutaan kaikesta monikossa tyyliin "me tehdään sitä
ja
tätä".
KOLME:
Entisten sänkykumppanien määrä, silloin kun uusi partneri
kysyy kuinka monen kanssa olet ollut. Tästä ei lipsuta.
KORVIKEMIES:
Hän tulee kiltisti kanssasi paikkoihin, joihin ei voi mennä
yksin. Hän auttaa muutossa, ja korjaa autosi. Kumpikin on
sinkkuja eikä halua seurustella, ainakaan keskenään.
Mustasukkaisuus voi iskeä,kun mies alkaa kulkea jonkun
kanssa. Pidä silloin pääsi kiinni ja etsi uusi korvike.
LUURIJUOPUMUS:
Humalan aste, jossa on pakko soittaa entiselle,nykyiselle
tai mahdollisesti tulevalle poikaystävälle. Tätä tilaa
vaaditaan laissa rangaistavaksi.
LÄMMITTELY:
Toimenpiteet joilla pyritään edistämään seksuaalista
kanssakäymistä. Lämmittelyyn voidaan käyttää minuutteja,
tunteja tai päiväkausia
PARTIONIMI:
Uuden deitin söpö lempinimi, jolla kutsutaan tätä silloin
kun puhut teistä kahdesta omien ystävien kanssa. Nimi
liittyy usein siihen mitä mies tekee, esim. pizzapoika tai
skeittari. Kun suhde vakavoituu, lempinimen käyttö loppuu.
PYRAMIDI:
Verkosto, joka muodostuu siitä, kuka lähipiiristäsi on
ollut kenenkin kanssa. Muistuttaa turvaseksin tärkeydestä.
SEKOILU:
Erinäinen rohkea kiehnääminen, johon ei syyllistyisi selvin päin.
UUSI POIKA-YSTÄVÄ:
Kundi, jonka kanssa vaihdoit viimeksi pari sanaa kaupassa,
salilla tai bileissä. Puhelinmyyjiä ei lasketa.
VERILAMMIKKO:
Miehelle joka ei soittanutkaan, tämä on ainoa oikea
sijaintipaikka.
VIIDAKKOPOIKA:
Lomaromanssi, josta sukeutuisi täydellinen suhde, ellei
mies asuisi vähintään 1000 kilometrin päässä.
VÄLIKYSYMYS:
Vakava, suhteenne tilaa kartoittava keskustelu
siitä, missä mennään, onko teillä tulevaisuutta jne. Joissain suhteissa
välikysymys esitetään kerran tunnissa, toisissa kerran
vuodessa.- Utelija
Onko olemassa myös miehen deittisanakirja? Vai onko sovellettava naisversiota?
- sami,sami,markus
Utelija kirjoitti:
Onko olemassa myös miehen deittisanakirja? Vai onko sovellettava naisversiota?
kysy v...u suoraan!
- Lars
Tämähän on loistava juttu
- Hans
Lars kirjoitti:
Tämähän on loistava juttu
Ihan todella loistava!
- feministi
sami,sami,markus kirjoitti:
kysy v...u suoraan!
arvatkaapa onko miehiltä helppo kysyä yhtään mitään suoraan, koska vastausta tuskin ainakaan saa.totuus on se, että miehet jaksaa katella samaa tyttöä vain parempaa samalla katsellessaan!!!!!!!
- Yksi monista
feministi kirjoitti:
arvatkaapa onko miehiltä helppo kysyä yhtään mitään suoraan, koska vastausta tuskin ainakaan saa.totuus on se, että miehet jaksaa katella samaa tyttöä vain parempaa samalla katsellessaan!!!!!!!
Onko feministi menny yleistämään! Näin voi olla usean miehen kohdalla, mutta ei todellakaan kaikkien.
- Outolintu
Sanoisin, että jos puolen vuoden säheltämisen jälkeen ei olla vielä edetty seurusteluasteelle, niin sinne ei koskaan edetäkään. Molemmat, tai ainakin toinen taitaa odotella, että tulisiko vielä jotakin parempaa/sopivampaa vastaan.
- Aarne Niskavuori
Seurustelu voi olla vakavampaa tai kevyempää, voi olla, että jopa mennään naimisiin ja hankitaan lapsia mutta ainakin miehenä sanoisin, että koskaan mies ei jää yhden kortin varaan vaan koko ajan pitää katsella ympärilleen "sillä silmällä" jos vaikka törmäisi elämänsä naiseen. Siitähän ne avioerotilastotkin kertovat karua totuuttaan; on löytynyt parempi tai sitten entinen on todettu absoluuttisen huonoksi vaikka parempaa ei ole edes löytynyt. Eikä unohtaa pidä arkista kyllästymistä.
- Emma
Aarne Niskavuori kirjoitti:
Seurustelu voi olla vakavampaa tai kevyempää, voi olla, että jopa mennään naimisiin ja hankitaan lapsia mutta ainakin miehenä sanoisin, että koskaan mies ei jää yhden kortin varaan vaan koko ajan pitää katsella ympärilleen "sillä silmällä" jos vaikka törmäisi elämänsä naiseen. Siitähän ne avioerotilastotkin kertovat karua totuuttaan; on löytynyt parempi tai sitten entinen on todettu absoluuttisen huonoksi vaikka parempaa ei ole edes löytynyt. Eikä unohtaa pidä arkista kyllästymistä.
Öhöm.. Millainenkohan on sitten absoluuttisen huono ja mikä hyvä?
Oletko sinä itse mielestäsi sitten hyvä?
Aika häilyväisiä nuo rajat...
- Yksi monista
Jutustasi ei tarkkaan selviä suhteenne luonnetta tai kuinka se on alkanut ja edennyt tähän asti. Mutta yleensä paras selvittämis keino on keskustelu vaikka asia olisikin vaikea ja arka monestakin syystä. Minusta pelko siitä, että mies lopettaa seurustelun kokonaan jos alkaa kyselemään suhteen vakavuumesta on tietysti olemassa, mutta jos hän on tosissaan kiinnostunut tulee melko suora keskustelu selvittämään asian parhaiten ja tuskinpa oikea mies sen takia pakoon suhteesta juoksee. Ja miksi kuluttaa elämää väärään mieheen. Epätietoisuudessa suhteen vakavuudesta ei kyllä kannata liian kauaa olla, koska myöhemmät seuraamukset on sitä kivuliaammat.
- Sarppa
Parempi kysyä suoraan mutta mieti silti etukäteen ,miten se teet....Aloitatko ehkä keskustelun parisuhdetta koskevista asioista ,esimerkkinä voi käyttää kavereiden suhdetta ja niihin liittyviä juttuja.Siinä keskustelun tuoksinassa onkin sitten hyvä esittää oma ,mieltä painava asia.Suoran kysymuksenkin voi tehdä todella monella tapaa ( itsellä paha tapa pohtia monta päivää jotain tärkeetä juttua (joka lopulta osoittautuu turhaksi)ja sitten töksäyttää jotain todella siis nerokasta mutta oon silti saanu vastauksen, lähes aina)...Miehet nyt vaan on niin eri planeetalta mutta niinhän se pitää ollakin.
Eikun tsemppiä ja muista silti...miesten ja bussien perässä ei kannata juosta , uusia tulee aina !
Toki suhteen eteen kannattaa kyllä sitten nähdä vähän vaivaakin , sitten kun on selkee yhteiselämä saman katon alla ja sillee.....Nykyään kun ne "rukkaset " heitetään tosi helposti nurkkaan.Ei jakseta /viitsitä yrittää kun on helpompi pakata kassit ja häipyä.Tosi on silti sekin että toimimattomassa suhteessa ei kannata roikua varsinkaan jos se tuntuu yksipuoliselta se oleminen.
Niinpä nii ,miehen ja naisen välinen suhde on se maailman vaikein asia , kaikesta muusta kyllä aina selviää, työstä ja suhteista kavereihin mutta tätä joutuu aina vähän enempi pohtiin.......... - Orava
Jos mies on kiinnostunut oikeasti, sen kyllä tietää ihan kysymättäkin. Kun se oikea löytyy, sitä vaan alkaa ihan luonnostaan suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta. Hyvähän se tietty on kysästä, mitä toinen elämältään odottaa... En ainakaan usko, että voisit mokata mitään kysymällä noinkin tärkeää asiaa.
- Lonely
Joskus suoraan kysyminen ei auta!!Mulla oli meneillään, just melkein samanlainen tilanne kuin Angel'illa! Päätin kysyä suoraan..mutta en saanut suoraa vastausta. Mies sanoi pitävänsä minua kaverinaan.. Ok,ajattelin, no sillä hyvä!! Mutta kohta kuulin miehen parhaan kaverin sanoneen, että tunne olisikin molemmin puolinen. Ihastukseni ei vain uskalla sitä minulle suoraan sanoa, sillä pelkää menettävänsä kaverisuhteemme... Mitäh!? Joskus en oikein tajua miesten ajatusmaailmaa, mitä minun sitten pitäisi tehdä??! Ihastuksen kohteeni on ilmeisen ujo tapaus..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324751Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene172691Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642573Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252465- 341875
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321661Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731506Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?661496- 661304
- 821241