Mulla alko sitten särky mukavasti tuossa syysloma matkan aikana. Viisauden hammashan se sieltä ilmoitteli olemassa olostaan ylärivistössä. Hammaslääkäriin tässä ollaan heti menossa, kunhan tässä viikonlopun jälkeen taas puhelimeen vastailevat.
Tässä lähinnä nyt mietiskelen, että jos (luultavasti kun) tuo poskeakin painava hammas poistetaa, räpsähtääkö siitä sairaslomaa vai mitenkäs tuo nyt meneekää? Mulla on sellanen työ, että paljon pitää puhua ja olla äänessä. Tiedä sitten, onko tuolla merkitystä..
Pelottaa myös vähä kysyä, että miten tuo poistotoimenpiden myös etenee ja paljonko siihen pitäis varata aikaa? Ekaa kertaa olen viisaudenhampaista menossa puhumaan..
Myös kivun lievitysvinkkejä otetaan vastaan ja muutakin tietoa. Buranan voimilla sitä tässä nytkin eletään. Suu aukee ehkä puol senttiä.. sitten aikovatkaa suuta tutkia saati ottaa sen hampaan pois.
viisauden hampaasta vaihteeksi :)
5
843
Vastaukset
- Henri
Jos siinä on juuret syvällä, voi olla aika tavalla kiinni.
Yleensä isot hammpaat poistetaan niin, että ensin kunnon puudutus ja odotetaan muutama minuutti. Sen jälkeen hammas porataan halki neljään osaan.(jokainen juurikanavan juuri omaksi viipaleekseen)
Tämän jälkeen hammaslääkäri panee polvensa rintasi päälle ja tarttuu tukevilla pihdeillä yhteen osaan kerralla ja vetäisee sen salamannopeasti irti. Yleensä tuo on kipeä vielä puudutuksen hävittyä, mutta paranee varsin nopeasti.Samana päivänä ei varmaan puhuheita pidetä, mutta seuraavana jo tilanne on parempi (ehkä arkuutta 2-3pv.). - myös sama juttu
Mulla myös viisuri oireili, enkä lopulta saanut leukoja auki muutamaa senttiä enempää. Hammasharja ei mahtunut suuhun, eikä oikein haarukkakaan.
Hammaslääkäri antoi antibioottikuurin, V-Pen, ja vasta viikon lääkekuurin jälkeen hän vasta pystyi kurkkaamaan hammasta.
Hammas kasvoi ikenen alla, joten hammaskirurgi leikkasi sen pois. Itse leikkaus oli helppo. Pieni viilto ikeneen ja hammas pois. Mulla oli tosin paha tulehdus, joten jouduin taas ottamaan antibioottikuurin ja joditamponin poistokuoppaan.
Paraneminen saattaa kestää muutamasta päivästä pariin viikkoon, joten buranaa on syytä varata.
Jos teet puhetyötä, on parasta kysyä sairaslomaa hammaslääkäriltä. - unelias
Juuri tulin hammaslääkäristä. Saivat yläviisurin pois vaivattomasti, joka osalti johtui siitä, että olen nuori. Olin vastaanotolla alle 15min. ja sanoin myös hammaslääkärille sekä -hoitajalle, että se oli mieluisin hammaslääkärikäyntini. Yhtään ei sattunut ja koko ajan kertoivat, mitä tekivät.
Edessä on nyt sitten Buranan popsimista (vaikka ainakaa vielä ei puudutuksen takia kipeetä tee) ja antibiottikuurin (V-Pen) sain. Lisäksi otetaan röntgenkuvat koko kalustosta tässä lähiaikoina ja poistetaa muut viisurit kirurgisesti kun kutsu käy.
Tämä onkin sitten kipeempi projekti ja vaatii viikon sairasloman?
Mitää purskuttelusysteemeitä en saanut vaikka niistä on ollu täällä kovasti puhetta. Pitäiskö omatoimisesti mennä ostamaa vai oisko hammaslääkäri jotai asiasta maininnu?- viikosta
unelmoi. Vakio on leikkauspäivä ja seuraava.
- Nimetön
viikosta kirjoitti:
unelmoi. Vakio on leikkauspäivä ja seuraava.
Mä jo aattelin, että johan on kauhee toimenpide, jos viikko on sairaslomaa sen jälkee. Keskisuomalaisesta luin, mutta tokkopa siellä lehessä kaikki totta ole.. jos ees joka kymmenes sana :) Olipa helpotus kuulla, että pääseeki pikkasen vähemmällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837