Auto Virosta

Tulkki

Miksi mennä Saksaan? Koska Virosta löytyy erittäin hyvä valikoima euroopasta tuotuja autoja kilpailukykyiseen hintaan. Voin toimia tulkkina olen asunut Virossa 10v. [email protected] ps.myös muu konsultointi.

20

14792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tule tallinnaan

kyllä se viropoika suomea osaa, jos kauppaa haluaa tehdä.

• Jobbari

Olen 6 autoa Virosta ostanut, kyllä todellakin tulkkia kaipasin.

• mittarinruuvaukseen

Tulkki osaa hienotunteisesti hoitaa mittarinruuvaus asiat ja uudet huoltikirjat

• Maksaa

Miksi maksaaa autonhausta virolaisille , kun sen saman auton voi itse hakea Saksasta !!!!
      Ja varmasti tulee halvemmaksi , vai meinaatko että ne autot lentää ilmaiseksi sinne Viroon . Sellaisia hyväntekijöitä tuskin ovat , vaikka mukava kansa muuten ovat nuo Virolaiset .

• ST220

Autojen hinnat vaihtelevat eri markkinoilla ja tämä koskee niin uusia kuin käytettyjäkin.

Esim. Virossa Ford Mondeot ovat todella halpoja. On työn ja tuskan takana löytää Saksasta Mondeota samaan hintaan. Hakukustannukset kun ovat ainakin tonnin suuremmat kuin Virosta.

Viron markkinat ovat niin pienet, että tarjonta on nopeasti tsekattu ja se kyllä kannattaa tehdä, ennen kuin säntää suinpäin Saksaan.

Ja mitäs sitten, vaikkei sopivaa autoa Virosta löytäisikään? Eihän siinä menetä kuin varttitunnin aikaa. Ei kai kukaan lähde enää autoliikkeisiin potkiskelemaan renkaita ilman ajatusta siitä, mitä etsii..

Virossa tarvitsee tulkkia, ei oikein onnistu Ark:ssa asiointi ja vironkielisten papereiden täyttäminen ulkomaankielellä, ei edes suomenkielellä.. Autoliikkeissä kyllä puhutaan englantia ja suomea.

• hyvä tuuri
        ST220 kirjoitti:

Autojen hinnat vaihtelevat eri markkinoilla ja tämä koskee niin uusia kuin käytettyjäkin.

Esim. Virossa Ford Mondeot ovat todella halpoja. On työn ja tuskan takana löytää Saksasta Mondeota samaan hintaan. Hakukustannukset kun ovat ainakin tonnin suuremmat kuin Virosta.

Viron markkinat ovat niin pienet, että tarjonta on nopeasti tsekattu ja se kyllä kannattaa tehdä, ennen kuin säntää suinpäin Saksaan.

Ja mitäs sitten, vaikkei sopivaa autoa Virosta löytäisikään? Eihän siinä menetä kuin varttitunnin aikaa. Ei kai kukaan lähde enää autoliikkeisiin potkiskelemaan renkaita ilman ajatusta siitä, mitä etsii..

Virossa tarvitsee tulkkia, ei oikein onnistu Ark:ssa asiointi ja vironkielisten papereiden täyttäminen ulkomaankielellä, ei edes suomenkielellä.. Autoliikkeissä kyllä puhutaan englantia ja suomea.

Itse hoidin autokauppani Tartussa ja sain suomen sekä englannin kielistä palvelua.

Itse tiedän autoista sen verran, että ei tarvi olla kyselemässä, että mikä tämä on, entä tämä ja mitä tästä tapahtuu :)

Siitä syystä kyselin yleiset asiat ja tutustuin autoon itse ja itsin tietoa mahdollisista tyyppivioista jne. tarkastuskohteista.

Käytetystä autosta kun on kyse niin uutta on turha hakea..käyetyissä on pieniä maalivikoja, kulumisjälkiä yms. ja ne pitää pystyä hyväksymään.

ARK:lla Tallinnassa rekisteröintiasioissa sain kaikilla asiointi kerroilla suomenkielistä palvelua paitsi kassalla ja infossa englannilla.

Virkailija neuvoi mitä mihinkin laitetaan ja autoliikkeessä esitäyttivät lomakkeen.

No tässä taas mun maanantai ajatuksia :)

-Virossa asuva-

• ST 220
        hyvä tuuri kirjoitti:

Itse hoidin autokauppani Tartussa ja sain suomen sekä englannin kielistä palvelua.

Itse tiedän autoista sen verran, että ei tarvi olla kyselemässä, että mikä tämä on, entä tämä ja mitä tästä tapahtuu :)

Siitä syystä kyselin yleiset asiat ja tutustuin autoon itse ja itsin tietoa mahdollisista tyyppivioista jne. tarkastuskohteista.

Käytetystä autosta kun on kyse niin uutta on turha hakea..käyetyissä on pieniä maalivikoja, kulumisjälkiä yms. ja ne pitää pystyä hyväksymään.

ARK:lla Tallinnassa rekisteröintiasioissa sain kaikilla asiointi kerroilla suomenkielistä palvelua paitsi kassalla ja infossa englannilla.

Virkailija neuvoi mitä mihinkin laitetaan ja autoliikkeessä esitäyttivät lomakkeen.

No tässä taas mun maanantai ajatuksia :)

-Virossa asuva-

Totta puhut! Ei autoon tutustuessa kielitaitoa tarvitse, jos autossa on jotain vikoja, niin eivät ne puhumalla parane. Eihän myyjän puheisiin kannata luottaa, vaikka haastaisi selvää savoa!

Mutta Arkissa ainakin minua palveli nimestä päätellen venäläinen täti, joka ei kyllä puhunut sen paremmin suomea kuin englantiakaan..

Itse olin onneksi sopinut myyjän kanssa, että myyjä tulee Arkiin tulkiksi, eikä siinä ollut ongelmia. Myyjähän joutuu joka tapauksessa palauttamaan autonsa kilvet Arkiin ja katkaisemaan vakuutukset, joten myyjä suostunee tulemaan mukaan.

• K 750 cc

missä ei tarvita tulkkia tai konsulttia.

• K 750 cc

• pappa

• Sivustaseurannut'
        pappa kirjoitti:

Mutta jos haluatte eurojanne polttaa niin...

Virosta löytää laajan valikoiman euroopasta tuotuja uudenkarheita autoja edullisesti. Virolla pisemmät perinteet euroopasta tuontiin,ja Virolaiset jopparit ostavat useamman auton partteja kerralla, kaheksanauton rekalla ilman laivamaksuja edullisesti Viroon , ja myyvä pienellä kateella suuria määriä myös Venäjälle, varmasti kannattaa sekata Virontarjonta ennenkö kannattaa Saksaan matkustaa.

• ST 220
        Sivustaseurannut' kirjoitti:

Virosta löytää laajan valikoiman euroopasta tuotuja uudenkarheita autoja edullisesti. Virolla pisemmät perinteet euroopasta tuontiin,ja Virolaiset jopparit ostavat useamman auton partteja kerralla, kaheksanauton rekalla ilman laivamaksuja edullisesti Viroon , ja myyvä pienellä kateella suuria määriä myös Venäjälle, varmasti kannattaa sekata Virontarjonta ennenkö kannattaa Saksaan matkustaa.

Niinpä. Rekat ajavat Baltian läpi, jossa löpön hinta kohtuullinen, eikä mitään laiva/siltamaksuja. Kun tähän vielä lisää virolaisen rekkakuskin palkan, niin kulut on huomattavasti alemmat kuin Suomi-rahtarin ajomatka Tanskan ja Ruotsin läpi Suomeen.

• SSSSS
        ST 220 kirjoitti:

Niinpä. Rekat ajavat Baltian läpi, jossa löpön hinta kohtuullinen, eikä mitään laiva/siltamaksuja. Kun tähän vielä lisää virolaisen rekkakuskin palkan, niin kulut on huomattavasti alemmat kuin Suomi-rahtarin ajomatka Tanskan ja Ruotsin läpi Suomeen.

Ja jos niinkään tulkkia niin opasta kuitenkin, kyllä on paljon mukavampi tehdä kaupaa kun on paikalliset olot tunteva kaveri mukana.

• SSSSS kirjoitti:

Ja jos niinkään tulkkia niin opasta kuitenkin, kyllä on paljon mukavampi tehdä kaupaa kun on paikalliset olot tunteva kaveri mukana.

tevetuloa vaan auto-ostoksille viroon. kyllä minä olen valmis opastamaan ja tulkkaamaan.

120eur sisältää haun satamasta/lentokentältä, kuljetuksen esim. tarttoon/pärnuun ja johdatuksen ark:n byrokratian kiemuroihin.

80eur, jos ajellaan ainoastaan tallinnan alueella.

[email protected]

• Arlolt Ryyter
        stef kirjoitti:

tevetuloa vaan auto-ostoksille viroon. kyllä minä olen valmis opastamaan ja tulkkaamaan.

120eur sisältää haun satamasta/lentokentältä, kuljetuksen esim. tarttoon/pärnuun ja johdatuksen ark:n byrokratian kiemuroihin.

[email protected]

Eihän Virossa tarvi tulkkia/asiantuntemusta, kaikki pärjää itsekkin!!!!!!

• Jukolanjussi
        stef kirjoitti:

[email protected]

Kyllä on suuri hinta 80 euroa, kyllä kannattaa itse räpeltää, kyllä suomipoika pärjää. Elämä on kallis DNA halpa.

• Virossa asuva
        Jukolanjussi kirjoitti:

Kyllä on suuri hinta 80 euroa, kyllä kannattaa itse räpeltää, kyllä suomipoika pärjää. Elämä on kallis DNA halpa.

Ei kai se niin kallis ole jos 80€ maksat siitä, että kaveri hakee sinut kentältä/terminaalista ja vie liikkeisiin ilman, että aikaa kuluu turhanpäiväisyyksiin, auttaa
        paperihommissa, toimii tulkkina tarvittaessa ja
        saattaa lopuksi vielä laivaterminaaliin

Taksilla matka laivaterminalista tai lentokentältä autokauppoihin maksaa arviolta 10-20€/matka ja sillä pääset yhden liikkeen pihaan ja sitten jos ei hyvää yksilöä löydy niin tilaa uusi taksi ja odottele sitä ja maksa taas kymppi tai kaks.

Tallinnassa ainakin olen huomannut, että taksia saa joskus odottaa luvattoman kauan.
        Kaksi kertaa olen myöhästynyt tapaamisesta, koska olen joutunut odottamaan taksia 30-60 min, joka ainakin suomeen verrattuna on älyttömän pitkä aika.

Tosimies tietenkin pärjää vaikka siperiassa, mutta jos asian haluaa tehdä helpoksi niin mikä ettei voisi käyttää ulkopuolisen apua autonostossa.

• Taksari
        Virossa asuva kirjoitti:

Ei kai se niin kallis ole jos 80€ maksat siitä, että kaveri hakee sinut kentältä/terminaalista ja vie liikkeisiin ilman, että aikaa kuluu turhanpäiväisyyksiin, auttaa
        paperihommissa, toimii tulkkina tarvittaessa ja
        saattaa lopuksi vielä laivaterminaaliin

Taksilla matka laivaterminalista tai lentokentältä autokauppoihin maksaa arviolta 10-20€/matka ja sillä pääset yhden liikkeen pihaan ja sitten jos ei hyvää yksilöä löydy niin tilaa uusi taksi ja odottele sitä ja maksa taas kymppi tai kaks.

Tallinnassa ainakin olen huomannut, että taksia saa joskus odottaa luvattoman kauan.
        Kaksi kertaa olen myöhästynyt tapaamisesta, koska olen joutunut odottamaan taksia 30-60 min, joka ainakin suomeen verrattuna on älyttömän pitkä aika.

Tosimies tietenkin pärjää vaikka siperiassa, mutta jos asian haluaa tehdä helpoksi niin mikä ettei voisi käyttää ulkopuolisen apua autonostossa.

Niin ja kuinkapaljon se taksilasku on kun ajetaan koko päivä? seuraavanapäivänä Tartoon? ja osaako taksari Suomea?

• vain voidella
        ST 220 kirjoitti:

tullimiehet rajoilla läpipääsyn varmistamiseksi. Uskokaa huviksenne, että parhaat autot jäävät saksaan. Ei niitä kannata vironpojan ostaa, varsinkin kun suomitollot ne sitten ostaa. Näiden juttujen lukeminen huvittaa asioista tietävää ihan oikeasti.

• raleikki
        vain voidella kirjoitti:

tullimiehet rajoilla läpipääsyn varmistamiseksi. Uskokaa huviksenne, että parhaat autot jäävät saksaan. Ei niitä kannata vironpojan ostaa, varsinkin kun suomitollot ne sitten ostaa. Näiden juttujen lukeminen huvittaa asioista tietävää ihan oikeasti.

sä taidat vaan kadehtia,kun et saa autoa virosta,samoja autoja ne on virossa,kuin saksassa,yhtälailla ne virolaiset niillä ajaa kuin saksalaisetkin.ja onhan viroon paljon helpompi mennäkkin,kuin saksaan...ajattele vähän....autopaikkakin on montakertaa halvempi,saksas kun kävääsee,niin tahtoopi vaan mennä 1000e kuluihin,matkat 500e riittääkökään,ja jos auto tuodaan suomeen niin toiset 500e =1000e

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3964
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      50
      3879
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2861
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2659
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1982
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1799
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1649
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1327
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe