Mitä haluat pyytää Jumalalta?
Mustatukkainen nuori nainen kuunteli kysymystäni tarkkaavaisena. Ruskeat silmät välähtivät. Pienen miettimisen jälkeen hän sanoi :Että Jumala antaisi syntini anteeksi:
18-vuotias Ira oli tullut majapaikkaamme tapaamaan meitä seurakuntavierailulla olevia , suomalaiskristittyjä ystäviään. Hän kertoi elämästään 10.1.2001 Olenogorskin kaupungissa, Pohjois-Venäjällä.
Iran isä oli maannut halvaantuneena viisi kuukautta .Koulun jälkeen työttömäksi jäänyt tyttö oli hoitanut isäänsä kotona äidin ollessa töissä . Iran veli oli joutunut Pietarissa vankilaan ja sairastunut tuberkuloosiin. Vapautumisen jälkeen mies tuli syntymäkotiinsa, mutta sairas mies ei parantunut taudistaan ,vaan kuoli 27-vuotiaana. Hautajaiset olivat seuraavana sunnuntaina.
Erityisesti eräs asia Iran kovassa elämässä jäi askarruttamaan. Kysyin: Uskotko, että Jumala rankaisee perhettänne syntienne tähden, koska olette joutuneet kärsimään niin paljon? Vrt. Joh.9:2
En ajattele niin, äiti ja minä rukoilemme ,Ira vastasi hymynpilke silmäkulmassa.
Keskustelin hänen kanssaan jonkin aikaa tulkin välityksellä. Luimme Raamatusta Luuk. 5:18-26. Se kertoo halvaantuneesta miehestä, joka sai Jeesukselta synnit anteeksi ja ruumiin terveyden. Herra sanoi Iralle julistamani Jeesuksen sanat: Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi. Suurisilmäinen ja langanlaiha tyttö kiitti ja tuli illalla paikallisen helluntaiseurakunnan kokoukseen ,jossa hänen puolestaan rukoiltiin.
Pienen ihmisen elämä kulkee omia latujaan: on mulla häät ,sulla hautajaiset-tilanteeseen törmäämme aika ajoin .Kuitenkin Iraa kannattavat iankaikkisen Jumalan käsivarret. Kiitos elävä Herra avustasi!! Eikä hänen tarvitse Paul McCartneyn tavoin lähteä Ganges-joelle kastautumaan saadakseen syntinsä anteeksi Kumbh Mela hindufestareilla. Mitä hyötyä onkaan itsensä näennäisestä puhdistelemisesta ,jota monet rikkaat harrastavat ?Beatle-Paulin lisääntyneet synnit raskauttavat hänen sieluaan entistä enemmän tulevina päivinä.
Mutta Jumalan lapsi Ira vaeltaa taivaan kotiin Jeesuksen antamassa vapaudessa murheenkin keskellä.
Mikko Lahti
saarnaaja
http://www.nettilinja.fi/~mlahti2
Että Hän antaisi syntini anteeksi
62
1624
Vastaukset
- Onerva
Jokainen tulee uskollaan autuaaksi, sanotaan. Kuten huomaamme, se ei pidä paikkaansa. Paulin usko on väärä ja sillä ei tulla autuaaksi, pikemminkin päin vastoin.
On hienoa, että meillä on saarnaajia ja muita kansanjohtajia, jotka neuvovat meille miten pitää elää ja mihin uskoa. Omat aivot voi panna narikkaan ja hoitaa homman maksamalla kirkollisveroa tai muita kymmenyksiä sille jonka ohjeita kuuntelee. Helppoa ja vaivatonta elämää sinullekin!- (Banks/Collins/Rutherford, mai
You see the face on the TV screen
coming at you every Sunday
see that face on the billboard
that man is me
On the cover of the magazine
there's no question why I'm smiling
you buy a piece of paradise
you buy a piece of me
I'll get you everything you wanted
I'll get you everything you need
don't need to believe in hereafter
just believe in me
Cos Jesus he knows me
and he knows I'm right
I've been talking to Jesus all my life
oh yes he knows me
and he knows I'm right
and he's been telling me
everything is alright
I believe in the family
with my ever loving wife beside me
but she don't know about my girlfriend
or the man I met last night
Do you believe in God
cos that's what I'm selling
and if you wanna get to heaven
I'll see you right
You won't even have to leave your house
or get outta your chair
you don't even have to touch that dial
cos I'm everywhere
And Jesus he knows me
and he knows I'm right
oh yes he knows me
and he knows I'm right
well he's been telling me
everything's gonna be alright
Won't find me practising what I'm preaching
won't find me making no sacrifice
but I can get you a pocketful of miracles
if you promise to be good, try to be nice
God will take good care of you
just do as I say, don't do as I do
I'm counting my blessings,
I've found true happiness
cos I'm getting richer, day by day
you can find me in the phone book,
just call my toll free number
you can do it anyway you want
just do it right away
There'll be no doubt in your mind
you'll believe everything I'm saying
if you wanna get closer to him
get on your knees and start paying
Cos Jesus he knows me
and he knows I'm right
oh yes he knows me
and he knows I'm right
everything's gonna be alright, alright
Jesus he knows me
Jesus he knows me, you know... - Mikko
Paulin uskolla ei tule autuaaksi, ikävä kyllä.
Pelkästä lähimmäisenrakkaudesta minä Herramme asioita Onervallekin muistuttelen.
Kirkollisverojen ja kymmenysten maksamisella emme pääse taivaan iloihin.
Onko Onerva tehnyt koskaan yhtään syntiä?Onko neito esim. koskaan sanan säilällä sivallellut kovapäistä ukkoaan ,jonka silmä joskus eksyy liian pitkään naapurintädin runsasmuotoisen kaula-aukon tienoille?Jonka tämä Elsa pienen vaivannäön jälkeen sopivasti tarjoaa tyrkylle?
Voi,voi,meitä vaivattuja!!Näemme, että henki on altis,mutta liha heikko. - Mikko
(Banks/Collins/Rutherford, mai kirjoitti:
You see the face on the TV screen
coming at you every Sunday
see that face on the billboard
that man is me
On the cover of the magazine
there's no question why I'm smiling
you buy a piece of paradise
you buy a piece of me
I'll get you everything you wanted
I'll get you everything you need
don't need to believe in hereafter
just believe in me
Cos Jesus he knows me
and he knows I'm right
oh yes he knows me
and he knows I'm right
and he's been telling me
everything is alright
I believe in the family
or the man I met last night
Do you believe in God
cos that's what I'm selling
and if you wanna get to heaven
I'll see you right
You won't even have to leave your house
or get outta your chair
you don't even have to touch that dial
cos I'm everywhere
And Jesus he knows me
and he knows I'm right
oh yes he knows me
and he knows I'm right
everything's gonna be alright
Won't find me practising what I'm preaching
won't find me making no sacrifice
but I can get you a pocketful of miracles
if you promise to be good, try to be nice
God will take good care of you
just do as I say, don't do as I do
I'm counting my blessings,
I've found true happiness
cos I'm getting richer, day by day
you can find me in the phone book,
just call my toll free number
you can do it anyway you want
just do it right away
There'll be no doubt in your mind
you'll believe everything I'm saying
if you wanna get closer to him
get on your knees and start paying
Cos Jesus he knows me
and he knows I'm right
oh yes he knows me
and he knows I'm right
everything's gonna be alright, alright
Jesus he knows me
Jesus he knows me, you know...I don't now if Jesus knows you.I hope so.
If He knows you,you believe His words:"I am he that liveth,and was dead;and,behold,I am alive for evermore,Amen;and have the keys of hell and of death"
(ja minä elän, ja minä olin kuollut, ja katso,minä elän aina ja iankaikkisesti,ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet) Ilm.1:18 - jne
Mikko kirjoitti:
I don't now if Jesus knows you.I hope so.
If He knows you,you believe His words:"I am he that liveth,and was dead;and,behold,I am alive for evermore,Amen;and have the keys of hell and of death"
(ja minä elän, ja minä olin kuollut, ja katso,minä elän aina ja iankaikkisesti,ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet) Ilm.1:18I believe in the family
or the man I met last night - Onerva
Mikko kirjoitti:
Pelkästä lähimmäisenrakkaudesta minä Herramme asioita Onervallekin muistuttelen.
Onko Onerva tehnyt koskaan yhtään syntiä?Onko neito esim. koskaan sanan säilällä sivallellut kovapäistä ukkoaan ,jonka silmä joskus eksyy liian pitkään naapurintädin runsasmuotoisen kaula-aukon tienoille?Jonka tämä Elsa pienen vaivannäön jälkeen sopivasti tarjoaa tyrkylle?
Voi,voi,meitä vaivattuja!!Näemme, että henki on altis,mutta liha heikko.Minulle opetettiin, että syntiä on kaikki se mikä erottaa meidät jumalasta. Yli 40 vuotta elämää katselleena olen tullut siihen tulokseen, ettei jumalaa ole. Miten nyt suu pannaan sen synnin kanssa kun määritelmän ydin ei olekaan totta?
Tee ihmisille se, minkä haluat heidän tekevän sinulle on hyvä neuvo. Silti en ole huolissani pikkuvirheistä ja inhimillisistä tuiskahduksista ukolleni tai muillekaan. Eivät hekään minulle kaunaa kanna, vaikka sanan säilä joskus heiluisikin.
Romaniassa ihmisiä nöyryytettiin antamalla lapsille huonoja todistuksia ja panemalla aikuiset haalimaan erilaisia virallisia papereita ja propuskoita kaukana olevista virastoista. Aikaa kului eikä monikaan ehtinyt miettiä elämänsä todellista sisältöä. Sama se on uskontojen kanssa. Kun pohtii kaiken aikaa sieluaan ja syntejään, ei jää aikaa todella tärkeälle eli elämälle. Eikä tähän kohtaan kannata tarjoata ikuisen elämän miettimistä - se on juuri sitä puuhastelua, joka estää todellisen, nykyisen elämän miettimistä.
Mikko saa hakea naapurista viiniä ja piraattilevyjä lapsilleen niin paljon kuin sielu sietää. Mitä enemmän siihen kuluu aikaa, sitä vähemmän hän ehtii sotkea muiden ajatuksia jeesuksillaan. - Mikko
Onerva kirjoitti:
Minulle opetettiin, että syntiä on kaikki se mikä erottaa meidät jumalasta. Yli 40 vuotta elämää katselleena olen tullut siihen tulokseen, ettei jumalaa ole. Miten nyt suu pannaan sen synnin kanssa kun määritelmän ydin ei olekaan totta?
Tee ihmisille se, minkä haluat heidän tekevän sinulle on hyvä neuvo. Silti en ole huolissani pikkuvirheistä ja inhimillisistä tuiskahduksista ukolleni tai muillekaan. Eivät hekään minulle kaunaa kanna, vaikka sanan säilä joskus heiluisikin.
Romaniassa ihmisiä nöyryytettiin antamalla lapsille huonoja todistuksia ja panemalla aikuiset haalimaan erilaisia virallisia papereita ja propuskoita kaukana olevista virastoista. Aikaa kului eikä monikaan ehtinyt miettiä elämänsä todellista sisältöä. Sama se on uskontojen kanssa. Kun pohtii kaiken aikaa sieluaan ja syntejään, ei jää aikaa todella tärkeälle eli elämälle. Eikä tähän kohtaan kannata tarjoata ikuisen elämän miettimistä - se on juuri sitä puuhastelua, joka estää todellisen, nykyisen elämän miettimistä.
Mikko saa hakea naapurista viiniä ja piraattilevyjä lapsilleen niin paljon kuin sielu sietää. Mitä enemmän siihen kuluu aikaa, sitä vähemmän hän ehtii sotkea muiden ajatuksia jeesuksillaan.Kuten sanoit.
Se on myös kymmenen käskyn rikkomista,johon kaikki olemme syyllistyneet. Ja aiheuttaneet kuoleman itsellemme.
Sillä Herran sana ilmoittaa:"Sentähden niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema ,niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi ,koska kaikki ovat syntiä tehneet" Room.5:12 - Pietari
Mikko kirjoitti:
Voi,voi,meitä vaivattuja!!Näemme, että henki on altis,mutta liha heikko.Mikko on oikeassa, kuunnelkaa häntä ja pyytäkää häntä rukoilemaan puolestanne.
Nythän on niin, että tästä porukasta vain Mikko pääsee kanssani taivaaseen.
Te muut palatte helvetin ikuisessa tulessa hitaasti tuhkaksi.
Me Mikon kanssa olemme Jeesuksen tarjoamalla juhla-aterialla paksun lasiseinän takaa katsomassa helvetillisiä tuskianne ja karmivaa huutoanne.
Huuto tosin ei kuulu paksun lasiseinän läpi, mutta äänet voi päätellä tuskan irvessä olevista kasvoistanne.
Katukaa syntiset!!
Siunausta saarnaajaveli Mikolle. - Hohhoijjaa
Mikko kirjoitti:
I don't now if Jesus knows you.I hope so.
(ja minä elän, ja minä olin kuollut, ja katso,minä elän aina ja iankaikkisesti,ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet) Ilm.1:18Eihän vastauksesi liity aiheeseen millään tavalla.
- Heinis
Etkö vieläkään ole löytänyt valoa siellä pimeydessä ja ahdistuksessa ?
Oletko Venäjällä viimeaikoina käynyt vierailulla, vai onko kotimaassa riittänyt hommia?
Paljonko muuten Vodka pullo maksoi Pietarissa? Olisi tarkoitus käydä rellestämässä siellä ensi kesänä, hyviä sapuska paikkoja (lähinnä kunnon pihvipaikat kiinnostaisi vai onko niitä lainkaan)? Kuulin että siellä olisi myös edullisia piraatti cd-levyjä pitäneekö paikkansa? Ilmeisesti kauppaavat niitä jollain torilla?
[email protected]- Mikko
Terve Heinis.
Onneksi pimeys on vähenemään päin.Vodkapullo on pikkuisen mineraalivettä kalliimpi luulisin. Viinejä olen sieltä ostanut pari kertaa.
Cd:t ovat edullisia .Toin muksuille kaksi tavallista ja yhden tuplan.Ne olivat Celine Dion(tupla cd,)Mariah Carey ja Led Zeppelin. Maksoivat yhteensä 260 ruplaa eli 65 mk.Ts. 16,25mk/kpl ,jos tupla lasketaan kahdeksi tavalliseksi.
Ostaa voi kaikkialta .Esim. tavarataloista ,kauppakojuista tai joiltakin raja-asemilta. - Unforgiven
Mikko kirjoitti:
Terve Heinis.
Onneksi pimeys on vähenemään päin.Vodkapullo on pikkuisen mineraalivettä kalliimpi luulisin. Viinejä olen sieltä ostanut pari kertaa.
Cd:t ovat edullisia .Toin muksuille kaksi tavallista ja yhden tuplan.Ne olivat Celine Dion(tupla cd,)Mariah Carey ja Led Zeppelin. Maksoivat yhteensä 260 ruplaa eli 65 mk.Ts. 16,25mk/kpl ,jos tupla lasketaan kahdeksi tavalliseksi.
Ostaa voi kaikkialta .Esim. tavarataloista ,kauppakojuista tai joiltakin raja-asemilta."Cd:t ovat edullisia .Toin muksuille kaksi tavallista ja yhden tuplan.Ne olivat Celine Dion(tupla cd,)Mariah Carey ja Led Zeppelin. Maksoivat yhteensä 260 ruplaa eli 65 mk.Ts. 16,25mk/kpl ,jos tupla lasketaan kahdeksi tavalliseksi."
Tiesitkö, että piratismi on rikollista toimintaa? Ostamalla näitä piraatteja tuet samalla rikollisuutta.
Mutta vilpittömänä "hengenmiehenä" ilmoitat, nyt asiasta kuultuasi, tekosesi poliisille ja ostat vastedes levysi laillisesti. - Mikko
Unforgiven kirjoitti:
"Cd:t ovat edullisia .Toin muksuille kaksi tavallista ja yhden tuplan.Ne olivat Celine Dion(tupla cd,)Mariah Carey ja Led Zeppelin. Maksoivat yhteensä 260 ruplaa eli 65 mk.Ts. 16,25mk/kpl ,jos tupla lasketaan kahdeksi tavalliseksi."
Tiesitkö, että piratismi on rikollista toimintaa? Ostamalla näitä piraatteja tuet samalla rikollisuutta.
Mutta vilpittömänä "hengenmiehenä" ilmoitat, nyt asiasta kuultuasi, tekosesi poliisille ja ostat vastedes levysi laillisesti.Mikä on rikollista toimintaa?
Minä tein ostokseni kaupungin suurimmasta tavaratalosta,joka on varmasti viranomaisten valvoma.
Venäjän palkka-ja hintataso ovat paljon alhaisemmat kuin Suomessa. Joka haluaa tehdä ostoksia,menköön sieltä hakemaan.
Piratismihan on sitä, että tiskin alta myydään kolmanneshinnalla epämääräisiä tuotteita,jotka eivät ole kenenkään valvonnassa.
Unforgiven huolehtii kiitollisesti minun puhtaudestani.
Tulevaa elämää ajatellen olisi parempi kun menet omien syntiesi kanssa Suuren anteeksiantajan eteen sanomaan:"Voi Herra ,Herra,tein taas väärän todistuksen.Sillä minä olen mies ,joka niin usein elämässä siivilöi hyttysiä mutta laskee läpi kamelin.
Kiitos elävä Jeesus,että annat syntini anteeksi ja pelastat minut tuonelassa vaivattujen joukosta" - Heinis
Mikko kirjoitti:
Terve Heinis.
Ostaa voi kaikkialta .Esim. tavarataloista ,kauppakojuista tai joiltakin raja-asemilta.cd't oli todella halpoja eikä vodkakaan maltaita maksa ellei mineraalivesi ole sitten kovassa kurssissa.
Täytynee tosiaankin mennä ensikesänä käymään.
Mahtaakohan Kotkasta päästä vielä sillä pikkulaivalla?
[email protected] - Heinis
Unforgiven kirjoitti:
"Cd:t ovat edullisia .Toin muksuille kaksi tavallista ja yhden tuplan.Ne olivat Celine Dion(tupla cd,)Mariah Carey ja Led Zeppelin. Maksoivat yhteensä 260 ruplaa eli 65 mk.Ts. 16,25mk/kpl ,jos tupla lasketaan kahdeksi tavalliseksi."
Mutta vilpittömänä "hengenmiehenä" ilmoitat, nyt asiasta kuultuasi, tekosesi poliisille ja ostat vastedes levysi laillisesti.kitise. Itse et varmaankaan ole koskaan kopionnut mitään.
Ja voihan ne olla alkuperäisiä eihän niistä voi tietää ;-)
mr. pyhimys!
[email protected] - Unforgiven
Mikko kirjoitti:
Mikä on rikollista toimintaa?
Minä tein ostokseni kaupungin suurimmasta tavaratalosta,joka on varmasti viranomaisten valvoma.
Venäjän palkka-ja hintataso ovat paljon alhaisemmat kuin Suomessa. Joka haluaa tehdä ostoksia,menköön sieltä hakemaan.
Piratismihan on sitä, että tiskin alta myydään kolmanneshinnalla epämääräisiä tuotteita,jotka eivät ole kenenkään valvonnassa.
Unforgiven huolehtii kiitollisesti minun puhtaudestani.
Tulevaa elämää ajatellen olisi parempi kun menet omien syntiesi kanssa Suuren anteeksiantajan eteen sanomaan:"Voi Herra ,Herra,tein taas väärän todistuksen.Sillä minä olen mies ,joka niin usein elämässä siivilöi hyttysiä mutta laskee läpi kamelin.
Kiitos elävä Jeesus,että annat syntini anteeksi ja pelastat minut tuonelassa vaivattujen joukosta""Piratismihan on sitä, että tiskin alta myydään kolmanneshinnalla epämääräisiä tuotteita,jotka eivät ole kenenkään valvonnassa."
Suomessa cd:t maksavat n.130 mk/kpl. Yhdelle ostamallesi cd:lle on kertynyt hintaa n.20 mk eli hinta on tuplaten halvempi kuin piratismin kynnysrajaksi ilmoittamasi "kolmanneshinta". Toisekseen Venäjällä ei valvottua liiketoimintaa ole, vaikka kyse olisi kuinka suuresta tavaratalosta, jollet sitten Venäjän mafian "valvontaa" sellaiseksi laske.
Vastineesi kiivaasta sävystä päätellen olet toiminut ilmeisen vilpittömässä mielessä, joskin inhimillisen ahneesti halvoista hinnoista sokaistuneena. Mutta suosittelisin silti levyjen palauttamista poliisille ja vastaavien tuotosten ostamista jatkossa laillisesti toimivista kauppapaikoista.
Ystävällisesti saarnamiestä oikaisten: - Unforgiven
Heinis kirjoitti:
kitise. Itse et varmaankaan ole koskaan kopionnut mitään.
Ja voihan ne olla alkuperäisiä eihän niistä voi tietää ;-)
mr. pyhimys!
[email protected]"Itse et varmaankaan ole koskaan kopionnut mitään."
Olen kopioinut cd:levyjä omaan käyttöön, mutta homma muuttuu rikolliseksi vasta kun alan poltettuja levyjä myymään tai sellaisia ostamaan.
Kitinäni aiheuttaneessa tapauksessa oli vielä erityisen tuomittavaa, että piraatteja oli ostanut itseään nuhteettomaksi mainostava "hengenmies". Pelkoni on nyt, että ennen niin synnintuntoiset suomalaiset rehelliset luterilaiset, saarnamiehen esimerkkiä seuraten, ryntäävät venäläisille piraattimarkkinoille ja aiheuttavat suomalaiselle levyteollisuudelle korvaamatonta vahinkoa.
"Ja voihan ne olla alkuperäisiä eihän niistä voi tietää ;-)"
Venäjällä ei ole mitään muuta alkuperäistä kuin kommunismi ja vodka. - Heinis
Unforgiven kirjoitti:
"Itse et varmaankaan ole koskaan kopionnut mitään."
Olen kopioinut cd:levyjä omaan käyttöön, mutta homma muuttuu rikolliseksi vasta kun alan poltettuja levyjä myymään tai sellaisia ostamaan.
Kitinäni aiheuttaneessa tapauksessa oli vielä erityisen tuomittavaa, että piraatteja oli ostanut itseään nuhteettomaksi mainostava "hengenmies". Pelkoni on nyt, että ennen niin synnintuntoiset suomalaiset rehelliset luterilaiset, saarnamiehen esimerkkiä seuraten, ryntäävät venäläisille piraattimarkkinoille ja aiheuttavat suomalaiselle levyteollisuudelle korvaamatonta vahinkoa.
Venäjällä ei ole mitään muuta alkuperäistä kuin kommunismi ja vodka.ainakin kommunismi.
[email protected] - Mikko
Unforgiven kirjoitti:
"Piratismihan on sitä, että tiskin alta myydään kolmanneshinnalla epämääräisiä tuotteita,jotka eivät ole kenenkään valvonnassa."
Suomessa cd:t maksavat n.130 mk/kpl. Yhdelle ostamallesi cd:lle on kertynyt hintaa n.20 mk eli hinta on tuplaten halvempi kuin piratismin kynnysrajaksi ilmoittamasi "kolmanneshinta". Toisekseen Venäjällä ei valvottua liiketoimintaa ole, vaikka kyse olisi kuinka suuresta tavaratalosta, jollet sitten Venäjän mafian "valvontaa" sellaiseksi laske.
Vastineesi kiivaasta sävystä päätellen olet toiminut ilmeisen vilpittömässä mielessä, joskin inhimillisen ahneesti halvoista hinnoista sokaistuneena. Mutta suosittelisin silti levyjen palauttamista poliisille ja vastaavien tuotosten ostamista jatkossa laillisesti toimivista kauppapaikoista.
Ystävällisesti saarnamiestä oikaisten:Et Unforgiven oikein ole näppäimellä äiti-Venäjän käytännöistä.
Siellä voi ostaa mitä tahansa ja hintataso vaihtelee paikastakin riippuen.
Ostin laillisesti kaupungin suurimmasta tavaratalosta cd:n . Venäläiset ystäväni veivät minut tähän liikkeeseen ostamista varten. Hinta oli mikä oli. Mistä minä tiedän, mikä on oikea hinta Venäjällä ,jossa leipäkin maksaa muutaman ruplan eli hiukan yli markan kpl. En ostanut hämäristä myyntikojuista tiskinalustuotteita ,joista tekijä tai valmistusmaa olisi tavalla tai toisella poistettu.
Mikä siinä siis on piratismia ,jos Herra antaa saarnaajalleen hyviä lahjoja? Onko malka silmässäsi ystävä?
Eri asia on ,jos joku tietoisesti lähtee ostamaan petostarkoituksella halpaa viinaa ,tavaroita tai seksiä. Tästä synnistä Pyhä Henki puhuu sitä harjoittavalle Ks. Joh. 16:8-11. Jos siis Pyhä Henki pysyy vaiti, niin syntiä ei ole.
Näin ollen Unforgiven turhaan huolehdit minun synneistäni.Omissasi on varmasti tarpeeksi aihetta parannuksen tekemiseen.
Kyllä Herran Henki puhuu synnistä meille molemmille ,jos on aihetta. Jumala muistuttaa :Älä varasta, tai Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. - Mikko
Unforgiven kirjoitti:
"Itse et varmaankaan ole koskaan kopionnut mitään."
Venäjällä ei ole mitään muuta alkuperäistä kuin kommunismi ja vodka.Mistä sinä tiedät mikä on laillista ja mikä ei ?
Oletko koskaan käynyt Venäjällä? Entä kuinka tunnet sen maan tavaroita ja palveluja?Sieltä voi ostaa edullisesti erittäin korkealuokkaisia tuotteita.
Erityisesti naisille pieni vihje: Viipurin torilta voi ostaa esim. käsintehtyjä,valkoisia tai harmaata yli kahden metrin mittaisia pellavapöytäliinoja viidelläkympillä.Tosi kauniita esim. häälahjaksi.
Maksavat ainakin kolmesataa Suomessa vastaavan kokoiset ja laatuiset.
Kyllä Viipuriin voi mennä ostoksille, kunhan pysyy ryhmässä ja pitää lompakon turvallisessa paikassa .
Eikä antaudu liikaa tekemisiin huumeveikkojen tai kerjääjien kanssa.
Sinun kitinäsi Unforgiven johtuu ilmeisesti perisuomalaisesta kateudesta. - Unforgiven
Mikko kirjoitti:
Et Unforgiven oikein ole näppäimellä äiti-Venäjän käytännöistä.
Siellä voi ostaa mitä tahansa ja hintataso vaihtelee paikastakin riippuen.
Ostin laillisesti kaupungin suurimmasta tavaratalosta cd:n . Venäläiset ystäväni veivät minut tähän liikkeeseen ostamista varten. Hinta oli mikä oli. Mistä minä tiedän, mikä on oikea hinta Venäjällä ,jossa leipäkin maksaa muutaman ruplan eli hiukan yli markan kpl. En ostanut hämäristä myyntikojuista tiskinalustuotteita ,joista tekijä tai valmistusmaa olisi tavalla tai toisella poistettu.
Mikä siinä siis on piratismia ,jos Herra antaa saarnaajalleen hyviä lahjoja? Onko malka silmässäsi ystävä?
Eri asia on ,jos joku tietoisesti lähtee ostamaan petostarkoituksella halpaa viinaa ,tavaroita tai seksiä. Tästä synnistä Pyhä Henki puhuu sitä harjoittavalle Ks. Joh. 16:8-11. Jos siis Pyhä Henki pysyy vaiti, niin syntiä ei ole.
Näin ollen Unforgiven turhaan huolehdit minun synneistäni.Omissasi on varmasti tarpeeksi aihetta parannuksen tekemiseen.
Kyllä Herran Henki puhuu synnistä meille molemmille ,jos on aihetta. Jumala muistuttaa :Älä varasta, tai Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.Vastineestasi tulee mieleen eräs entisen miehen veli, joka jäi yllätetyksi housut kintuissa vaimonsa toimesta esittelemässä naapurin sorjalle emännälle pelivälineitään eli selityksessä näyttää löytyvän.
Uskon kuitenkin, että olet älykkäänä miehenä ottanut opiksesi. Siinä vaiheessa kun kävelet käsikynkkää poliisien kanssa, taskut piraatteja pursuen, kohti valtion pahnoja, epäilen, etteivät nämä lakia valvovat herrasmiehet raamatun siteerauksillesi korviaan lotkauta.
Tiedätkö muuten mihin suurin osa piratismilla kerätyistä rahoista käytetään? Mieti sitä! - Unforgiven
Mikko kirjoitti:
Mistä sinä tiedät mikä on laillista ja mikä ei ?
Oletko koskaan käynyt Venäjällä? Entä kuinka tunnet sen maan tavaroita ja palveluja?Sieltä voi ostaa edullisesti erittäin korkealuokkaisia tuotteita.
Erityisesti naisille pieni vihje: Viipurin torilta voi ostaa esim. käsintehtyjä,valkoisia tai harmaata yli kahden metrin mittaisia pellavapöytäliinoja viidelläkympillä.Tosi kauniita esim. häälahjaksi.
Maksavat ainakin kolmesataa Suomessa vastaavan kokoiset ja laatuiset.
Kyllä Viipuriin voi mennä ostoksille, kunhan pysyy ryhmässä ja pitää lompakon turvallisessa paikassa .
Eikä antaudu liikaa tekemisiin huumeveikkojen tai kerjääjien kanssa.
Sinun kitinäsi Unforgiven johtuu ilmeisesti perisuomalaisesta kateudesta."Mistä sinä tiedät mikä on laillista ja mikä ei ?"
Musiikkibisneksen osalta tunnen lain erittäinkin hyvin.
"Oletko koskaan käynyt Venäjällä? Entä kuinka tunnet sen maan tavaroita ja palveluja?Sieltä voi ostaa edullisesti erittäin korkealuokkaisia tuotteita."
Mietipä ihan todella, miksi ostamasi levyt ovat 7-kertaa halvempia kuin Suomessa. Jos kaikki seuraisivat esimerkkiäsi ja ryntäisivät ostamaan "edullisia" ja "laadukkaita" äiti-Venäjän erittäin "korkealuokkaisia" tuotteita, kuinka kävisi suomalaisten yrittäjien? Onneksi on vielä meitäkin, jotka suosimme suomalaisia tuotteita ja yrittäjiä, emmekä ole joka paikassa kiljumassa kuinka ruoho aidan takana on vihreämpää.
Toisekseen et voi olla niin sinisilmäinen, että luulet kaikkien piraattien myynnin tapahtuvan "tiskin alta". Virossa tämä saattaa jo nykyisin 70 %sesti pitääkin paikkansa, mutta venäläiset kauppapaikat ovat edelleenkin rikollisten tiukassa otteessa.
"Kyllä Viipuriin voi mennä ostoksille, kunhan pysyy ryhmässä ja pitää lompakon turvallisessa paikassa."
Jätä lompakko seuraavalla kerralla kotiin ja seuraa lompakkosi esimerkkiä itsekin. Vaikka suomalainen tuote olisikin kalliimpi se on rehellisellä työllä tehty. Jos sinulla kerran on varaa Venäjällekin matkustella, niin luulisi sinunkin pystyvän pitäytymään kotimaisessa.
"Sinun kitinäsi Unforgiven johtuu ilmeisesti perisuomalaisesta kateudesta."
Mitä sinä sanoitkaan väärän syytöksen esittämisestä lähimmäisestä? Etkö itse tunnista itsessäsi ahneuttasi, joka on silmäsi sokaissut. Vaahtoat minkä ennätät Venäjän halvoista tuotteista, muttet ollenkaan kiinnitä huomiota taustoihin halpojen hintojen takana.
Olet itse useallakin foorumilla esittelemässä kuinka meidän muiden tulisi elää ja olla, mutta olisiko syytä käydä lakaisemassa omat portaat ensin? - Mikko
Unforgiven kirjoitti:
Vastineestasi tulee mieleen eräs entisen miehen veli, joka jäi yllätetyksi housut kintuissa vaimonsa toimesta esittelemässä naapurin sorjalle emännälle pelivälineitään eli selityksessä näyttää löytyvän.
Uskon kuitenkin, että olet älykkäänä miehenä ottanut opiksesi. Siinä vaiheessa kun kävelet käsikynkkää poliisien kanssa, taskut piraatteja pursuen, kohti valtion pahnoja, epäilen, etteivät nämä lakia valvovat herrasmiehet raamatun siteerauksillesi korviaan lotkauta.
Tiedätkö muuten mihin suurin osa piratismilla kerätyistä rahoista käytetään? Mieti sitä!Tämä on autuaallista, kun me molemmat haluamme noudattaa Herramme käskyä Älä varasta.
Muuten olen sitä mieltä että Herramme osoittaa laupeutta korkean moraalin ihmisille.
Jatka siis Unforgiven vain taistelua omaa lihaasi ,syntiä ja Saatanaa vastaan.Sillä tiellä tulee elävä Jumalakin tutuksi ,koska totuudenetsijälle Pyhä Henki osoittaa todeksi synnin vanhurskauden ja tuomion ,ks. Joh. 16:8-11.
Mitä kylvää, sitä niittää ihmislapsi. - Unforgiven
Mikko kirjoitti:
Tämä on autuaallista, kun me molemmat haluamme noudattaa Herramme käskyä Älä varasta.
Muuten olen sitä mieltä että Herramme osoittaa laupeutta korkean moraalin ihmisille.
Jatka siis Unforgiven vain taistelua omaa lihaasi ,syntiä ja Saatanaa vastaan.Sillä tiellä tulee elävä Jumalakin tutuksi ,koska totuudenetsijälle Pyhä Henki osoittaa todeksi synnin vanhurskauden ja tuomion ,ks. Joh. 16:8-11.
Mitä kylvää, sitä niittää ihmislapsi."Tämä on autuaallista, kun me molemmat haluamme noudattaa Herramme käskyä Älä varasta."
En ole tarvinnut siihen erikseen herrojen käskytyksiä, olen ymmärtänyt asian ihan omalla järkeilylläkin. Ymmärrän kyllä niitäkin (jollain tavoin), jotka eivät ilman moraaliaapista tehtävästä selviä.
"Mitä kylvää, sitä niittää ihmislapsi."
Olen iloinen, että vihdoin uskalsit ahneutesi tunnustaa. Kyllähän laillinen ostos vähän enemmän lompakko-osastoa kirpaisee, mutta parempi yksi puhdas omatunto kuin kymmenen "likaista" piraattia.
- Vanhavaari
..jotka jaksa höpöttää tuota huumesatua sen sijaan, että puhuisivat järkevästi tukien kuin ihminen ihmiselle,eikä valheessa eläen.Nuo saarnaajan fraasit on niin kuluneita ja niin lohduttoman typeriä, että harmittaa.Syntiä ei ole, on vain rakkaudettomia ihmisiä ja rakkaudettomia tekoja niin kuin nämä saarnaajan ällötykset.
- Heinis
on herännyt. Joko eturauhas viat alkaa helpottamaan.
Sinähän käyt hyvin näihin pyydyksiin.
[email protected] - Vanhavaari
Heinis kirjoitti:
on herännyt. Joko eturauhas viat alkaa helpottamaan.
Sinähän käyt hyvin näihin pyydyksiin.
[email protected]että mitä....???
- Pekka
Kukapa voisi sanoa...
Kuka voi sanoa jonkin uskon olevan väärä ja toisen oikea? Luulen että kunkin uskon ja uskonnon kannattajat ovat yhtä oikeassa tai väärässä. Ihmisellähän on ihmisen tieto ja viisaus.
Ihmisen pyrkimys hyvään, anteeksipyytämiseen ja anteeksiantamiseen riittää. Olkaamme armollisia itsellemme ja muille. - Riitta
Vaikka kuinka kauan olen ollut poissa täältä....niin Mikko se jaksaa.
Lopeta jo hyvä mies noi löpinät.- Mikko
ja yhteen tullaan.
Eikö ole Riitta mukava tavata vanhoja tuttuja pitkästä aikaa??
Vieläkö muuten pidät silmäpeliä esimiehesi kanssa?Etkö sinä siitä muistaakseni viime kesänä tällä palstalla maininnut että kesä saa hormoonisi hyrräämään.Syntyykö kuumia aaltoja talvellakin ?
Pitääkö avomiehesi hormonitoimintasi muutoksista? - Saarnaajaveljesi Pietari
Mikko kirjoitti:
ja yhteen tullaan.
Vieläkö muuten pidät silmäpeliä esimiehesi kanssa?Etkö sinä siitä muistaakseni viime kesänä tällä palstalla maininnut että kesä saa hormoonisi hyrräämään.Syntyykö kuumia aaltoja talvellakin ?
Pitääkö avomiehesi hormonitoimintasi muutoksista?Pistitpäs tuolle syntiselle naiselle luun kurkkuun!
Jatka vain samaan malliin Mikko!
Vain me Mikon kanssa pääsemme taivaaseen.
Muut käristyvät ikuisessa tulessa.
On ihanaa seurata Mikon kanssa syntisten tuskia ja käristymistä helvetissä.
Antaisikohan Jeesus heittää meidän hieman happoa syntisten päälle siellä taivaassa?
Minusta olisi Mikon kanssa kiva sumuttaa teidän syntisten päälle raakaa rikkihappoa.
Kyllä Jeesuskin nauraisi teidän kiemurrellessa helvetin tulessa hapolla sokaistuna.
Siunausta työllesi Mikko! - Ei varmaan voi...
Saarnaajaveljesi Pietari kirjoitti:
Pistitpäs tuolle syntiselle naiselle luun kurkkuun!
Antaisikohan Jeesus heittää meidän hieman happoa syntisten päälle siellä taivaassa?
Minusta olisi Mikon kanssa kiva sumuttaa teidän syntisten päälle raakaa rikkihappoa.
Kyllä Jeesuskin nauraisi teidän kiemurrellessa helvetin tulessa hapolla sokaistuna.
Siunausta työllesi Mikko!naurettavampaa keskustelun aihetta olla???
- Pooookke
Ei varmaan voi... kirjoitti:
naurettavampaa keskustelun aihetta olla???
jokainen uskoo, miten uskoo..tarviiko sitä täällä jakaa..saarnaajaveljet..huomiooooo..herätkää..ne, jotka haluavat tulla uskoon, niin kyllä heillä on etsikkoaikansa ja kyllä he löytävät temppelinne, jos on halua tutustua lähemmin jumalan valtakuntaan..miksi sitä täytyy väkisin,joka paikkaan syöttää..itse olen uskovainen ja enkä sitä rupea tyrkyttämään..tyrkyttämisestä monesti tullee vaan paha mieli..en jaksa sitäkään, kun postiluukusta joka vko tipahtelee jehovien ym...lappusie ja lippusie..(pahimmassa tapauksessa yrittävät itsensä työntää oven välistä sisään) Pisteitäkö te kerräätte?? No, jokainen omalla tyylillään..
- joke
Pooookke kirjoitti:
jokainen uskoo, miten uskoo..tarviiko sitä täällä jakaa..saarnaajaveljet..huomiooooo..herätkää..ne, jotka haluavat tulla uskoon, niin kyllä heillä on etsikkoaikansa ja kyllä he löytävät temppelinne, jos on halua tutustua lähemmin jumalan valtakuntaan..miksi sitä täytyy väkisin,joka paikkaan syöttää..itse olen uskovainen ja enkä sitä rupea tyrkyttämään..tyrkyttämisestä monesti tullee vaan paha mieli..en jaksa sitäkään, kun postiluukusta joka vko tipahtelee jehovien ym...lappusie ja lippusie..(pahimmassa tapauksessa yrittävät itsensä työntää oven välistä sisään) Pisteitäkö te kerräätte?? No, jokainen omalla tyylillään..
Poooookke, olen kiinnostunut keskustelemaan kanssasi..olen ihan samaa mieltä kanssasi..pistä mailia [email protected]
- Heinis
Riittakin on takasin. Porvoon moottori tie ja 206 pökö.
Tylsäksihän tämä on mennyt, ei ole mikään niin kuin ennen, leipäkään ei maistu leivälle.....
[email protected] - Ritta
Heinis kirjoitti:
Riittakin on takasin. Porvoon moottori tie ja 206 pökö.
Tylsäksihän tämä on mennyt, ei ole mikään niin kuin ennen, leipäkään ei maistu leivälle.....
[email protected]Heips !!
Ihanaa että oot täällä. Muistelen kaiholla meidän kiiheitä mielipiteitä.
Oli se kivaa ...otetaanko uudestaan. - Mikko
Saarnaajaveljesi Pietari kirjoitti:
Pistitpäs tuolle syntiselle naiselle luun kurkkuun!
Siunausta työllesi Mikko!No mutta Pietari, etkö ole vähän liian palava Riittaa kohtaan?
Heti pistäisit mukavan naisen grillipuolelle kärventymään. Mihin saarnaajaystävältä on unohtunut lähimmäisenrakkaus ja Jumalamme ilmoitus: Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sen tähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armostaJer.30:3
Muistaakseni Riitta on työssäkäyvä, määrätietoinen nainen , joka ei vielä ole löytänyt todellista Jumalan rauhaa eikä rakkautta. Monia kokeiluja hän on tehnyt (kuten kertoi) ja eksynyt väärille poluille saavuttaakseen hyvän elämän. Rakkautta laupeuden Jumala Riittallekin tarjoaa ja vetää häntä puoleensa hänen synneistään huolimatta.
Muistammehan miten Raamatussa syntinen nainen etsi Jeesusta ja tuli Mestarin luokse. Alkoi katumuksessa itkeä herran jalkojen juuressa, koska hän eli syntisesti. Hän sai syntinsä anteeksi,ks Luuk 7:37-51.
Mutta muistaako syntiinlangennut Pietari miten Raamatussa Jeesuksen kieltänyt Pietari sai syntinsä anteeksi? - Riitta
Mikko kirjoitti:
ja yhteen tullaan.
Pitääkö avomiehesi hormonitoimintasi muutoksista?Sulla se leikkaa heti. Ootkos ollut lataamossa viime aikoina. Ainakin olis tarvetta.
Juu minä sama sen olen. Aivan vallaton punapää, jolla hormoonit hyrrää kiivaasti, varsinkin villahousut jalassa. Parhaillaan juoksen pomon perässä pöydän ymäri...chatboard kädessä.
Ja tää on tosi kuin pyhä vesi - Mikko
Riitta kirjoitti:
Sulla se leikkaa heti. Ootkos ollut lataamossa viime aikoina. Ainakin olis tarvetta.
Juu minä sama sen olen. Aivan vallaton punapää, jolla hormoonit hyrrää kiivaasti, varsinkin villahousut jalassa. Parhaillaan juoksen pomon perässä pöydän ymäri...chatboard kädessä.
Ja tää on tosi kuin pyhä vesiMiksi selväjärkisen pitäisi hakeutua lataamoon?
Villahousut synnyttävät kuumia aaltoja ja olo voi käydä tukalaksi.
Moni sisaresi on tähän aikaan päivästä jo riisunut ne johtajan yksityishuoneessa.Siitähän muutama Elli on kertonut hyvinkin intiimejä kuvauksia samannimisellä palstalla.
Pahassa maailmassa ei voi oikein luottaa sinisiin silmiin. Joillakin klooneilla saattaa olla komeat rintakarvat. Mutta eihän tässä siitä ole kysymys vai?
Olitko sinä hotelli-ja ravintola-alalla vai missä jahtaat pomoasi? - Riitta
Mikko kirjoitti:
Miksi selväjärkisen pitäisi hakeutua lataamoon?
Villahousut synnyttävät kuumia aaltoja ja olo voi käydä tukalaksi.
Moni sisaresi on tähän aikaan päivästä jo riisunut ne johtajan yksityishuoneessa.Siitähän muutama Elli on kertonut hyvinkin intiimejä kuvauksia samannimisellä palstalla.
Pahassa maailmassa ei voi oikein luottaa sinisiin silmiin. Joillakin klooneilla saattaa olla komeat rintakarvat. Mutta eihän tässä siitä ole kysymys vai?
Olitko sinä hotelli-ja ravintola-alalla vai missä jahtaat pomoasi?Voih Mikko kun sä oot sekoboltsi.
Miten tollanen hörhö vielä liikkuun vapaana ???
Sä varmaan uskot kaiken mitä täällä virtuaalimaailmassa sanotaan. Ainakin siltä vaikuttaa. Ehhei en ole millään palvelu alalla. Nyt taidat sekoittaa mut johonkin toiseen...esim mutsiis. - Mikko
Riitta kirjoitti:
Voih Mikko kun sä oot sekoboltsi.
Miten tollanen hörhö vielä liikkuun vapaana ???
Sä varmaan uskot kaiken mitä täällä virtuaalimaailmassa sanotaan. Ainakin siltä vaikuttaa. Ehhei en ole millään palvelu alalla. Nyt taidat sekoittaa mut johonkin toiseen...esim mutsiis.Erehtyminen on inhimmillistä.
Eihän meillä kaikilla ole Salomonin viisautta. Olisi edes ymmärrys pyytää viisautta elävien ja kuolleitten Jumalalta,ks.1Sam 3.
Muistanpa erään markkinointipäällikön,joka sanoi laskevia myyntikäyriä esitelleelle alaiselleen :"Ymmärräthän Urpo ,että päälliköt tekevät ymmärrettäviä erehdyksiä mutta alaiset anteeksiantamattomia virheitä". - Syntinen
Mikko kirjoitti:
No mutta Pietari, etkö ole vähän liian palava Riittaa kohtaan?
Heti pistäisit mukavan naisen grillipuolelle kärventymään. Mihin saarnaajaystävältä on unohtunut lähimmäisenrakkaus ja Jumalamme ilmoitus: Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sen tähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armostaJer.30:3
Muistaakseni Riitta on työssäkäyvä, määrätietoinen nainen , joka ei vielä ole löytänyt todellista Jumalan rauhaa eikä rakkautta. Monia kokeiluja hän on tehnyt (kuten kertoi) ja eksynyt väärille poluille saavuttaakseen hyvän elämän. Rakkautta laupeuden Jumala Riittallekin tarjoaa ja vetää häntä puoleensa hänen synneistään huolimatta.
Muistammehan miten Raamatussa syntinen nainen etsi Jeesusta ja tuli Mestarin luokse. Alkoi katumuksessa itkeä herran jalkojen juuressa, koska hän eli syntisesti. Hän sai syntinsä anteeksi,ks Luuk 7:37-51.
Mutta muistaako syntiinlangennut Pietari miten Raamatussa Jeesuksen kieltänyt Pietari sai syntinsä anteeksi?Kukas mut nyt meinaa grillata ?
Kyllä mä ihan itse taidan grillata kesäisin makkaraa ja pihvejä.
Sillä kuka mut meinaa grillata täytyy olla todella iso grilli. En taida ihan mahtua sellaseen pieneen pallogrilliin. Sellanen taitaa olla Mikonkin pienellä parvekkeella. Vai onko se sitten Mikon alttarilla ..
Hei Herää jo ..!!
Lopeta toi saarnaaminen, mä olen syntinen sun silmissäsi ja sellanen haluankin olla. Tuskin täällä kovinkaan montaa kiinnostaa lukea noita sun messuja. Jos joku haluu tollasta sontaa lukea...sen saa raamatusta (mitä en kylläkään edes omista), joten PLEASE...lopeta jo hyvä Pietari (Mikko ) toi - Heinis
Ritta kirjoitti:
Heips !!
Ihanaa että oot täällä. Muistelen kaiholla meidän kiiheitä mielipiteitä.
Oli se kivaa ...otetaanko uudestaan.Oltiinko me samaa mieltä mistään ;-)
Ei tämä nyky "nuoriso" enään osaa edes väittelemään. Muutenkin mennyt vähän "sirkukseksi" koko sirkus. Mikko se jaksaa vielä heitellä silloin tällöin, mutta Reijo on tainnut tehdä parannuksen. Caro on ilmeisesti tukkinut koko puhelinliikenteen eikä enään saa otettua yhteyttä netti yhteyden tarjoajaan. peeäs on ilmeisesti kiireinen insinöörin hommissaan, Rakkaudella psyykkaa todennäköisesti itseään. Ja ketäs niitä muita. Kummalline härrä pagar ei saa varmaankaan yhteyttä sillä radionetin langattomalla enään.
Ja vielä kiirettäkin pitää... pitää noita veroja maksella... 8-D
Riitta kirjoitti:
Sulla se leikkaa heti. Ootkos ollut lataamossa viime aikoina. Ainakin olis tarvetta.
Ja tää on tosi kuin pyhä vesiselittääkin sitten tuon "ymäri":n
Heinis kirjoitti:
Oltiinko me samaa mieltä mistään ;-)
Ei tämä nyky "nuoriso" enään osaa edes väittelemään. Muutenkin mennyt vähän "sirkukseksi" koko sirkus. Mikko se jaksaa vielä heitellä silloin tällöin, mutta Reijo on tainnut tehdä parannuksen. Caro on ilmeisesti tukkinut koko puhelinliikenteen eikä enään saa otettua yhteyttä netti yhteyden tarjoajaan. peeäs on ilmeisesti kiireinen insinöörin hommissaan, Rakkaudella psyykkaa todennäköisesti itseään. Ja ketäs niitä muita. Kummalline härrä pagar ei saa varmaankaan yhteyttä sillä radionetin langattomalla enään.
[email protected]On mukava että sinustakin kuuluu Heinis.
Toivottavasti pysyt edelleenkin Auran aalloilla.Joko sydämen valittu on löytynyt,vai pelkääkö mies sitoutumista?Tämä on vakava asia.
Muistamme että "parempi räystään alla kuin toraisan vaimon kumppanina".
Sanoi Salomo ,jolla oli vain tuhat vaimoa.
Mutta missä on Caro? Tuo herkän ihana neitokainen ,joka aina välillä hypähti ilmaan ja jäi leijumaan sinne joksikin aikaa. Kadehdittava ominaisuus.
Annahan C. kuulua itsestäsi missä kuorossa nykyään lauleskelet. - Crystal Planet
Heinis kirjoitti:
Oltiinko me samaa mieltä mistään ;-)
[email protected]"Rakkaudella psyykkaa todennäköisesti itseään."
Rakkaudella kirjoittelee ainakin uskontopalstalle nimimerkillä Touch it*, sitä ennen taisi ehtiä olla Sofianakin. Tyyli on kuitenkin entisenlainen eli jalat tukevasti ilmassa. - Heinis
Mikko kirjoitti:
On mukava että sinustakin kuuluu Heinis.
Toivottavasti pysyt edelleenkin Auran aalloilla.Joko sydämen valittu on löytynyt,vai pelkääkö mies sitoutumista?Tämä on vakava asia.
Muistamme että "parempi räystään alla kuin toraisan vaimon kumppanina".
Sanoi Salomo ,jolla oli vain tuhat vaimoa.
Mutta missä on Caro? Tuo herkän ihana neitokainen ,joka aina välillä hypähti ilmaan ja jäi leijumaan sinne joksikin aikaa. Kadehdittava ominaisuus.
Annahan C. kuulua itsestäsi missä kuorossa nykyään lauleskelet.Nyt muistisi pettää! Minä olen naimisissa ollut jo about 4v.
Se sinun kaverisi Salomo oli kylla ihan oikeassa.
Ei ole Caron hassutteluja näkynyt enään pitkään aikaan, tosin en ole itsekään ollut niin kovin hirveästi enään täällä turisemassa. Alkaa toi työn teko todellakin haitata näitä harrastuksia.
Mutta semmonen se tämä maailma, sano.
Crystal Planet kirjoitti:
"Rakkaudella psyykkaa todennäköisesti itseään."
Rakkaudella kirjoittelee ainakin uskontopalstalle nimimerkillä Touch it*, sitä ennen taisi ehtiä olla Sofianakin. Tyyli on kuitenkin entisenlainen eli jalat tukevasti ilmassa.sinä? Kuka entinen sinä olet?
Heinis kirjoitti:
Nyt muistisi pettää! Minä olen naimisissa ollut jo about 4v.
Se sinun kaverisi Salomo oli kylla ihan oikeassa.
Ei ole Caron hassutteluja näkynyt enään pitkään aikaan, tosin en ole itsekään ollut niin kovin hirveästi enään täällä turisemassa. Alkaa toi työn teko todellakin haitata näitä harrastuksia.
Mutta semmonen se tämä maailma, sano.
[email protected]Ihanko totta?
Missä vaiheessa sinä Heinis,naimisiin olet ehtinyt? Pidin sinua vannoutuneena poikamiehenä,joka yrittää kaataa ellejä kesäterassilla.
Oletko muuten lukenut sinkkujen kärsimyksistä esim.elleissä? Mahtaako maailmassa olla kärsineempää oliota kuin yksinäinen sinkku?
Mitä siis sanomme osastamme sinkkuihin verrattuna,nyt kun olemme maistaneet jonkin aikaa näitä avioriemuja?Minäkin vasta 21 vuotta. - Mikko
"Rakkaudella psyykkaa todennäköisesti itseään."
Rakkaudella kirjoittelee ainakin uskontopalstalle nimimerkillä Touch it*, sitä ennen taisi ehtiä olla Sofianakin. Tyyli on kuitenkin entisenlainen eli jalat tukevasti ilmassa.Terve Crystal.
Mikä on päivän sana opiskelijapiireissä? Ts. mikä kiinnostaa tänään? - Crystal Planet
Heinis kirjoitti:
sinä? Kuka entinen sinä olet?
[email protected]Kirjoittelin viime vuoden puolella ahkerastikin pääasiassa uskontopalstalle, jossa sinunkin nimimerkin muistan vilahdelleen.
Valitettavasti palstalle on ajautunut sinnikäs häirikkö, joka parhaillaankin terrorisoi palstaa kirjoittelemalla solkenaan uusia otsikoita, joihin sitten itse vastaa nimimerkkiä vaihdellen. Mutta huvinsa kullakin. Kahvikeskusteluihin en ole kovinkaan ahkerasti osallistunut.
Että sellainen entinen. - Crystal Planet
Mikko kirjoitti:
Terve Crystal.
Mikä on päivän sana opiskelijapiireissä? Ts. mikä kiinnostaa tänään?Terve vaan Mikko.
Huhut opiskelijapiireissä liikkumisestani ovat suuresti liioiteltuja, joten päivän sana siltä alueelta on minulle tuntematon.
Mutta mitäs sinä. Montako "päänahkaa" olet nettisaarnoilla kerännyt vai vieläkö pussin pohja näkyy? - Mikko
Terve vaan Mikko.
Huhut opiskelijapiireissä liikkumisestani ovat suuresti liioiteltuja, joten päivän sana siltä alueelta on minulle tuntematon.
Mutta mitäs sinä. Montako "päänahkaa" olet nettisaarnoilla kerännyt vai vieläkö pussin pohja näkyy?Puskaradion toiminta ei ole aina ajan tasalla, mutta etkö sinä ollutkin vahvasti opiskelijaelämässä mukana?
Nettijulistus on hyvä tapa informoida elämämme kalleimmasta asiasta :"Usko Herraan Jeesukseen ,niin sinä pelastut."
Vaikea nähdä,millaiseen maaperään tämä kylvösiemen on tipahtanut.
Toivottavasti tälläkin palstalla olevat ihmiset rohkaistuvat kertomaan uskonajatuksistaan kuten esim. amerikkalaiset tai afrikkalaiset, venäläisistä puhumattakaan. - Arska
Mikko kirjoitti:
Puskaradion toiminta ei ole aina ajan tasalla, mutta etkö sinä ollutkin vahvasti opiskelijaelämässä mukana?
Nettijulistus on hyvä tapa informoida elämämme kalleimmasta asiasta :"Usko Herraan Jeesukseen ,niin sinä pelastut."
Vaikea nähdä,millaiseen maaperään tämä kylvösiemen on tipahtanut.
Toivottavasti tälläkin palstalla olevat ihmiset rohkaistuvat kertomaan uskonajatuksistaan kuten esim. amerikkalaiset tai afrikkalaiset, venäläisistä puhumattakaan.Mikko!Asiasi on oikea-pidä siitä kiinni!Silti-keskity juuri siihen asiaan-väittely asiasta tietämättömien henkilöiden kanssa ei valitettavasti johda yhtään mihinkään.Ja jos sopii-selitä ihmisille aidolla suomenkielellä,mistä on kysymys-raamatunlauseita useat valitettavasti kavahtavat ja luonnostaan nousevat vastarintaan.Kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta!
- Mikko
Arska kirjoitti:
Mikko!Asiasi on oikea-pidä siitä kiinni!Silti-keskity juuri siihen asiaan-väittely asiasta tietämättömien henkilöiden kanssa ei valitettavasti johda yhtään mihinkään.Ja jos sopii-selitä ihmisille aidolla suomenkielellä,mistä on kysymys-raamatunlauseita useat valitettavasti kavahtavat ja luonnostaan nousevat vastarintaan.Kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta!
Kiitos hyvistä ohjeista arska.
Yritän noudattaa neuvojasi.
Herran ruhaa. Ilo Herrassa on teidän väkevyytenne. - Heinis
Mikko kirjoitti:
Ihanko totta?
Missä vaiheessa sinä Heinis,naimisiin olet ehtinyt? Pidin sinua vannoutuneena poikamiehenä,joka yrittää kaataa ellejä kesäterassilla.
Oletko muuten lukenut sinkkujen kärsimyksistä esim.elleissä? Mahtaako maailmassa olla kärsineempää oliota kuin yksinäinen sinkku?
Mitä siis sanomme osastamme sinkkuihin verrattuna,nyt kun olemme maistaneet jonkin aikaa näitä avioriemuja?Minäkin vasta 21 vuotta.se avioliitto siihen ellien kaatoon vaikuta.
Mutta en silti puolisostanikaan luopuisi. Avioliitto sinänsä on mielestäni ihan turha, riittää että kaksi ihmistä välittää toisistaan ja kasvattavat lapsensa oikein.
[email protected] - tyttönen
...sen sijaan että uskovaiset todella tarjoaisivat apuaan, he lyövät kärsivälle raamatun kouraan. Tästä on hyvä repiä huumoria *g*....
- Josu
Jos haluat auttaa,anna heille maallista mammonaa eli rahaa, sitä he tarvitsevat!!!!!!!!!
Sitä rahaa teillä on!!!
Montakohan vanhusta sinäkin olet huijannu ja rahastanu taivaspaikkaa myydessäsi???? - Ei uskossa
lopettakaa jo, lapset, aika lapsellista kinata ja vängätä täällä uskonasioista yms. Kai teillä nyt parempaakin tekemistä on???
- Vanhavaari
..mutta kertokaa, montako sataa eri uskontoa maailmassa on.Mutta yksi on tosi :kaikki on tarua,joilla yritetään panna köyhät kyykkyyn.Ja katso; juuri nämä usein lopulta kiivaimmin kiivailee "uskonsa" puolesta ja se uskonto on se mihin sattuu syntymään.Ja miksi näin: koska köyhälle elämä on usein kurjaa ja köyhää..jotain pitää olla..Pääasia:uskonnoille ei saa antaa valtaa.Tämä on kaiken pahan alku ja juuri.
- Mikko
Vanhavaari kirjoitti:
..mutta kertokaa, montako sataa eri uskontoa maailmassa on.Mutta yksi on tosi :kaikki on tarua,joilla yritetään panna köyhät kyykkyyn.Ja katso; juuri nämä usein lopulta kiivaimmin kiivailee "uskonsa" puolesta ja se uskonto on se mihin sattuu syntymään.Ja miksi näin: koska köyhälle elämä on usein kurjaa ja köyhää..jotain pitää olla..Pääasia:uskonnoille ei saa antaa valtaa.Tämä on kaiken pahan alku ja juuri.
Köyhillä on oma ahdinkonsa.Auttakaamme heitä voimiemme mukaan.
Mutta Jeesus sanoi myös opetuslapsilleen:Köyhät teillä on aina keskuudessanne,mutta minua teillä ei aina ole" - Vanhavaari
Mikko kirjoitti:
Köyhillä on oma ahdinkonsa.Auttakaamme heitä voimiemme mukaan.
Mutta Jeesus sanoi myös opetuslapsilleen:Köyhät teillä on aina keskuudessanne,mutta minua teillä ei aina ole"..eikä tule koskaan olemaankaan.Et sinäkään kuoltuasi voi auttaa....ja nyt: älä auta valheella vaan pane itsesi likoon..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 535951
- 555434
- 543782
- 143725
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1103679- 313156
- 592904
- 592796
- 612480
- 471910