mikä on Tapsan viimeinen levy?Onkohan Tapsa levyttänyt elokuvamusaa.
Tapsa Kansa -faneille
29
725
Vastaukset
- Kyselijä TK -fani
Olen asunut muualla jonkin aikaa ,joten utelen nyt näin.
- Maestro
Ihan sama mikä se on, kunhan se on viimeinen levy häneltä.
Viimesyksynä Tapsalta ilmestyi albumi : " Tapsa ja Rautavaara, lauluja elämän poluilta".
Aivan upea levy! Kannattaa kuunnella.
Käsittääkseni Tapsa on joskus pitänyt konserttikiertueen, jossa on laulanut elokuvamusiikkia, mutta en tiedä onko levyttänyt elokuvamusaa . Se olisi kyllä hyvä idea.- Kyselijä TK-fani
olevan tapsasta paljonkin tietoo,ite muistan tuo anu ja mikko leffan ,Oletko kovakin Kansa -fanittaja?
Kyselijä TK-fani kirjoitti:
olevan tapsasta paljonkin tietoo,ite muistan tuo anu ja mikko leffan ,Oletko kovakin Kansa -fanittaja?
Kiitti vaan :) Vastaan mielelläni . On vaan kiva jos voi olla avuksi.
Sitä Anu ja Mikko-leffaa mä en ole koskaan nähnyt:( Kurjaa kun sitä ei ole kai pitkään aikaan tullut telkkarista. Olisi kiva nähdä se.
Kyllä mä olen henkeen ja vereen Tapsa - fani ,kuten monet täälä varmaan tietää ;)- KyselijäTK-fani
Justiinax kirjoitti:
Kiitti vaan :) Vastaan mielelläni . On vaan kiva jos voi olla avuksi.
Sitä Anu ja Mikko-leffaa mä en ole koskaan nähnyt:( Kurjaa kun sitä ei ole kai pitkään aikaan tullut telkkarista. Olisi kiva nähdä se.
Kyllä mä olen henkeen ja vereen Tapsa - fani ,kuten monet täälä varmaan tietää ;)Anu ja Mikko DVD;nä?Kun melkein kaikki leffat on jo niillä?
KyselijäTK-fani kirjoitti:
Anu ja Mikko DVD;nä?Kun melkein kaikki leffat on jo niillä?
Niin muuten ! Toi ei olekkaan tullut mulle mieleen. Oliskohan se DVD:nä ? Sitä en kyllä osaa sanoa.
- Amppari
Kyselijä TK-fani kirjoitti:
Tapsa on niin ihana ja söde siinä Anu ja Mikko elokuvassakin !
- Kata
Ei liity kysymykseen, mutta yks naienn eräällä keikalla liikuttui niin paljon ,että alkoi itkemään, kun Tapsa lauloi naisen syntymäpäivän kunniaksi tälle jonkun laulun. Kun Tapsa näki sen naisen itkeneen, niin hän kysyi, että :" en kai mä noin huono ollut ? "
ps.Tapsan uusin "Tapio Rautavaara"- albumi on ihan hänen parhaita ,ellei jopa paras levynsä tähän mennessä.- Tuuranputki
että ne Tapsan Rautavaara "tulkinnat" ovat Rautavaaran esittäminä ihan toista tasoa.
Ja tietenkin ne on, ovathan ne aitoja ja oikeita.
Ei pitäisi mennä räpeltämään ja toisten jutuilla ratsastamaan, jos ei ole mitään omaa annettavaa.
Se mitä esittää keikoilla on eri juttu, mutta mennä levyttämään?
Sama koskee myös Vesa Matti Loiria, kun meni levyttämään niitä Juha Vainion lauluja.
Vesku, kun näyttelee niin perkeleen kovaa tulkitsijaa, että oikein paha tekee.
Oksettavaa tekotaidetta, sanon minä. - Kikka
Tuuranputki kirjoitti:
että ne Tapsan Rautavaara "tulkinnat" ovat Rautavaaran esittäminä ihan toista tasoa.
Ja tietenkin ne on, ovathan ne aitoja ja oikeita.
Ei pitäisi mennä räpeltämään ja toisten jutuilla ratsastamaan, jos ei ole mitään omaa annettavaa.
Se mitä esittää keikoilla on eri juttu, mutta mennä levyttämään?
Sama koskee myös Vesa Matti Loiria, kun meni levyttämään niitä Juha Vainion lauluja.
Vesku, kun näyttelee niin perkeleen kovaa tulkitsijaa, että oikein paha tekee.
Oksettavaa tekotaidetta, sanon minä.On hienoa , että vanhoja biisejä päivitetään nykymuotoon uusin sovituksin ja tulkinnoin. T.Kansan Rautavaara- levyllä siinä on sitäpaitsi onnistuttu erinomaisesti. Sykähdyttävää kuunneltavaa .
Vesku Loirin kaameita Junnu Vainio-ujelluksia ( esim. Matkalla pohjoiseen) ei voi verrata Tapsan kauniisiin tulkintoihin samalla vuosituhannellakaan. He ovat aivan eri tasoa laulajina.
Niinhän sitä sitäpaitsi sanotaan , että laulajan on kuunneltava yleisöään. Tapsalta ovat monet ihmiset pyytäneet , että tämä tekisi levyn Tapio Rautavaaran lauluista. Myös Rautavaaran omaiset (esim. Leena Rautavaara)ovat sitä häneltä pyytäneet.
Toivoisin Tapsalta uutta Rautavaaran levyä, jossa hän laulaisi myös mm. Lapin jenkan , Neljän tuulen tiellä , Reissumies ja kissan, Souvaripojat , Tytön huivin, yms. - .................
Kikka kirjoitti:
On hienoa , että vanhoja biisejä päivitetään nykymuotoon uusin sovituksin ja tulkinnoin. T.Kansan Rautavaara- levyllä siinä on sitäpaitsi onnistuttu erinomaisesti. Sykähdyttävää kuunneltavaa .
Vesku Loirin kaameita Junnu Vainio-ujelluksia ( esim. Matkalla pohjoiseen) ei voi verrata Tapsan kauniisiin tulkintoihin samalla vuosituhannellakaan. He ovat aivan eri tasoa laulajina.
Niinhän sitä sitäpaitsi sanotaan , että laulajan on kuunneltava yleisöään. Tapsalta ovat monet ihmiset pyytäneet , että tämä tekisi levyn Tapio Rautavaaran lauluista. Myös Rautavaaran omaiset (esim. Leena Rautavaara)ovat sitä häneltä pyytäneet.
Toivoisin Tapsalta uutta Rautavaaran levyä, jossa hän laulaisi myös mm. Lapin jenkan , Neljän tuulen tiellä , Reissumies ja kissan, Souvaripojat , Tytön huivin, yms.Kyllä Kari Tapion ääni paremmin sopii Rautavaaran kappaleiden esittäjäksi: Kulkuri ja joutsen, päivänsäde ja menninkäinen ....
OLEN KUULLUT KARIN LAULAMANA JA AIVAN KUIN TAPIO
OLISI ITSE LAULANUT.
EHDOTAN KYLLÄ KARILLE ETTÄ LEVYTTÄISI RAUTAVAARAN KAPPALEITA. ................. kirjoitti:
Kyllä Kari Tapion ääni paremmin sopii Rautavaaran kappaleiden esittäjäksi: Kulkuri ja joutsen, päivänsäde ja menninkäinen ....
OLISI ITSE LAULANUT.
EHDOTAN KYLLÄ KARILLE ETTÄ LEVYTTÄISI RAUTAVAARAN KAPPALEITA.Mitä hienoa siinä muka on jos laulaa Rautavaaran lauluja samanlaiselle äänellä ,kuin Rautavaaralla oli ? Siinä ei ole mitään järkeä.
Kyllä niitä Tapio Rautavaaran imitoijia tässä maassa piisaa, mutta Tapsa Kansa ei ole pyrkinytkään noissa lauluissa imitoimaan Rautavaaraa. Tapsalla on siloisempi ja kauniimpi. ts. ei niin rosoinen ääni, kuin Rautavaaralla, mutta Tapsa Kansan ääni sopii niihin lauluihin myös loistavasti, sillä hänen äänessään on herkkyyttä ja miehekkyyttä, mutta silti se on sopivasti erillainen Rautavaaraan verrattuna, jotta se ei kuulosta matkimiselta ja jo moneen kertaan kuullulta, vaan ne kuulostavat tuoreilta tulkinnoilta.- Amppari
................. kirjoitti:
Kyllä Kari Tapion ääni paremmin sopii Rautavaaran kappaleiden esittäjäksi: Kulkuri ja joutsen, päivänsäde ja menninkäinen ....
OLISI ITSE LAULANUT.
EHDOTAN KYLLÄ KARILLE ETTÄ LEVYTTÄISI RAUTAVAARAN KAPPALEITA.Ei kannata munata itseään ehdottamalla Kari Tapiolle sellaista, minkä on jo joku toinen artisti tehnyt. Ei varmasti suostu. Ei siinä ole mitään järkeä , että heti T.Kansan jälkeen Kari Tapio tai jotkut muut artistit alkaisivat kukin vuorollaan tekemään Tapio Rautavaara- levyjä.
(Tuskin ne muut versiot edes kuulostaisivat miltään Tapio Rautavaaran ja Tapani Kansaan verrattuna.)
Jotain yksittäisiä Rautavaaran lauluja voi kyllä laulaa levylle, mutta olisi aika säälittävää ja naurettavaa lähteä matkimaan jotain toista laulajaa, just kun sellainen Rautavaara-levy on ilmestynyt markkinoille. - rita
Vaikka en pidäkään tuon tyylisestä musiikista niin silti pidän todella Tapsa Rautavaaran upeasta matalasta äänestä.Ja olen sitä mieltä että kukaan muu ei yllä lähellekään sitä ja sen vuoksi on turhaa räpellystä edes yrittää matkia niitä tai pohtia kuka ne esittää parhaiten.Rautavaara oli omaa luokkaansa ja parempi kuunnella hänen upeita levytyksiään niin silloin musiikista voi nauttia.
- .................
Justiinax kirjoitti:
Mitä hienoa siinä muka on jos laulaa Rautavaaran lauluja samanlaiselle äänellä ,kuin Rautavaaralla oli ? Siinä ei ole mitään järkeä.
Kyllä niitä Tapio Rautavaaran imitoijia tässä maassa piisaa, mutta Tapsa Kansa ei ole pyrkinytkään noissa lauluissa imitoimaan Rautavaaraa. Tapsalla on siloisempi ja kauniimpi. ts. ei niin rosoinen ääni, kuin Rautavaaralla, mutta Tapsa Kansan ääni sopii niihin lauluihin myös loistavasti, sillä hänen äänessään on herkkyyttä ja miehekkyyttä, mutta silti se on sopivasti erillainen Rautavaaraan verrattuna, jotta se ei kuulosta matkimiselta ja jo moneen kertaan kuullulta, vaan ne kuulostavat tuoreilta tulkinnoilta.Mä kerroin vain oman mielipiteeni asiasta.
Karilla on paljon parempi ääni noihin Rautavaaran kappaleisiin en tarkoita imitoimista vaan yleensä.
Eikä sun tarvitse Justiinax taas vetää herneitä tuosta asiasta.Jokaisella on omat mielipiteensä koita nyt ymmärtää sellainen asia jos sulla riittää kapasiteettia siihen. - ................
Amppari kirjoitti:
Ei kannata munata itseään ehdottamalla Kari Tapiolle sellaista, minkä on jo joku toinen artisti tehnyt. Ei varmasti suostu. Ei siinä ole mitään järkeä , että heti T.Kansan jälkeen Kari Tapio tai jotkut muut artistit alkaisivat kukin vuorollaan tekemään Tapio Rautavaara- levyjä.
(Tuskin ne muut versiot edes kuulostaisivat miltään Tapio Rautavaaran ja Tapani Kansaan verrattuna.)
Jotain yksittäisiä Rautavaaran lauluja voi kyllä laulaa levylle, mutta olisi aika säälittävää ja naurettavaa lähteä matkimaan jotain toista laulajaa, just kun sellainen Rautavaara-levy on ilmestynyt markkinoille.Ootko säkin Amppari noin tyhmä että et ymmärrä asioita?
Ja mitäs se muuten kenellekkään kuuluu mitä mä Karille juttelen ilmoitin vain että juttelen kun nään tuosta asiasta.Päätös on Karin ei sun Amppaari.
Mut sen vaan sanon edelleenkin että kyllä Kari Tapio ja edesmennyt Tapio Rautavaara omaavat paljon paremman lauluäänen kuin tuon teidän ihannoima Kansa ja tää on mun mielipide koita säkin ymmärtää se. Se mikä on minusta säälittävää ja naurettavaa on että Kansa on mennyt pilaamaan noin hienot kappaleet omalla määkimisellää! - Hemmo
................ kirjoitti:
Ootko säkin Amppari noin tyhmä että et ymmärrä asioita?
Ja mitäs se muuten kenellekkään kuuluu mitä mä Karille juttelen ilmoitin vain että juttelen kun nään tuosta asiasta.Päätös on Karin ei sun Amppaari.
Mut sen vaan sanon edelleenkin että kyllä Kari Tapio ja edesmennyt Tapio Rautavaara omaavat paljon paremman lauluäänen kuin tuon teidän ihannoima Kansa ja tää on mun mielipide koita säkin ymmärtää se. Se mikä on minusta säälittävää ja naurettavaa on että Kansa on mennyt pilaamaan noin hienot kappaleet omalla määkimisellää!Kun Kari Tapiolta viimesyksynä eräässä radiohaastattelusa kysyttiin ,että kenen suurlaulajan biiseistä HÄN haluaisi tehdä levyn, niin Kari vastasi ,että Olavi Virran ja Johny Cashin ja sitten oli vielä joku muu ulkomaalainen mieslaulaja jonka sanoi, mutta en muista nyt sen nimeä. Tapio Rautavaaraa ei maininnut.
- ...............
Hemmo kirjoitti:
Kun Kari Tapiolta viimesyksynä eräässä radiohaastattelusa kysyttiin ,että kenen suurlaulajan biiseistä HÄN haluaisi tehdä levyn, niin Kari vastasi ,että Olavi Virran ja Johny Cashin ja sitten oli vielä joku muu ulkomaalainen mieslaulaja jonka sanoi, mutta en muista nyt sen nimeä. Tapio Rautavaaraa ei maininnut.
Mitä sitten Hemmo? Karilta kun onnistuu kaikki.
Hänellä ääntä riittää ja onhan Kari tavannut Jonny Cashin, Olavi Virran, Tapio Rautavaaran ym..
- QueenOfTheDawn
http://www.tapanikansa.net/
Ajattelin josko tuolta löytyisi tuotanto kokonaisuudessaan. Harvinaisen hienot sivut muuten hepulla; ei olisi uskonut.- Ansku
Joo sivut on kyllä hienot.Sellaiset yksinkertaisen tyylikkäät, ilman turhia hörhötyksiä. Sivujen päivitys vaan hieman takkuaa.
Varmaan kutakuinkin kokonaisuudessan noilla sivuilla on Tapsan tähänastinen tuotanto lueteltu ( tosin uusin eli se Rautavaara- levy siitä kyllä puuttuu.)
Sivut ovat hyvällä maulla tehty ( keskustelupalstaa/vieraskirjaa vaan kaipaisin)ja että sivuja päivitettäisiin useammin.- Wc-Ankka
Justiinax kirjoitti:
Varmaan kutakuinkin kokonaisuudessan noilla sivuilla on Tapsan tähänastinen tuotanto lueteltu ( tosin uusin eli se Rautavaara- levy siitä kyllä puuttuu.)
Sivut ovat hyvällä maulla tehty ( keskustelupalstaa/vieraskirjaa vaan kaipaisin)ja että sivuja päivitettäisiin useammin.pitänyt ryhtyä hoitamaan noita sivustoja?
Miten se homma edistyy? Wc-Ankka kirjoitti:
pitänyt ryhtyä hoitamaan noita sivustoja?
Miten se homma edistyy?Piti kyllä ,mutta se on nyt ainakin toistaiseksi jämähtänyt ihan alkumetreille,koska en vaan uskalla/kehtaa kysyä Tapsalta , että voinko alkaa hoitamaan sen kotisivuja.
Mä olen miettinyt ,että ehkä se antaisi vähän liian fanaattisen kuvan, sillä tuskin kenenkään muunkaan artistin fanit/fanit hoitavat heidän kotisivujaan.- Jugurtti
Justiinax kirjoitti:
Piti kyllä ,mutta se on nyt ainakin toistaiseksi jämähtänyt ihan alkumetreille,koska en vaan uskalla/kehtaa kysyä Tapsalta , että voinko alkaa hoitamaan sen kotisivuja.
Mä olen miettinyt ,että ehkä se antaisi vähän liian fanaattisen kuvan, sillä tuskin kenenkään muunkaan artistin fanit/fanit hoitavat heidän kotisivujaan.M pois N tilalle.
- Kyllästynyt
Justiinax kirjoitti:
Piti kyllä ,mutta se on nyt ainakin toistaiseksi jämähtänyt ihan alkumetreille,koska en vaan uskalla/kehtaa kysyä Tapsalta , että voinko alkaa hoitamaan sen kotisivuja.
Mä olen miettinyt ,että ehkä se antaisi vähän liian fanaattisen kuvan, sillä tuskin kenenkään muunkaan artistin fanit/fanit hoitavat heidän kotisivujaan.Siinähän olis sulla Justiina tekemistä loppuis toi jauhaminen ja ym täällä
Tervemenoa
Saat jauhaa siellä sivuilla T Kansaasi. Kyllästynyt kirjoitti:
Siinähän olis sulla Justiina tekemistä loppuis toi jauhaminen ja ym täällä
Tervemenoa
Saat jauhaa siellä sivuilla T Kansaasi.Jauhaa Kansaa ??? Lihamyllylläkö?;)
Ei Tapsasta saa tehdä mitään jauhelihaa.- QueenOfTheDawn
Jugurtti kirjoitti:
M pois N tilalle.
on hyvä muuten ottaa myös huomioon.. etelä-pohojammaan murtehella sanotahan ainaki jotta niimpa! (oli sitte ihan pakko kommentoida)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925288
- 564121
- 252229
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282068Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201066- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991