Minähän en talvirenkaita laita..

Auto- Antero

Ennenkuin jumiudun kotipolulleni. Typerät ylivarovaiset pellet ovat ropistelleet nastojaan tylsyttämässä jo päiviä. Miksi asennetaan renkaat viikkoja ennen lumen tuloa?

Autoilu saa uusia ulottuvuuksia aina talven kynnyksellä. Mikään ei ole juhlavampaa kuin sikasladit keärenkailla. Sen jälkeen nastarenkailla ajo on lasten leikkiä.

Minulla on varaa moiseen leikkiin, sillä olen niin taitava kuski, ettei loistoautooni ole tullu vielä lommon lommoa. Eikä tule!

20

1614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla pojun auto?

      parempi kai se on laittaa talvirenkaat alle kuin lähteä vaarantamaan omaa ja muiden henkeä.kyllä sitten kun ikää tulee sullekin ja lapsi istuu kyytissä niin tuskin leikittelet ensilumilla millään corollan ritsalla.

    • just

      aika lapsellista.

      • on niin

        lapselliset jutut yleensäkkin,että ei VOI olla muuta,kuin alle teini-ikäinen.


      • Auto- Antero

        Miehekkään jämäkät kommentit. Ikää varmaan jo yli 70????


      • joo
        Auto- Antero kirjoitti:

        Miehekkään jämäkät kommentit. Ikää varmaan jo yli 70????

        nainen kun olen, alta kolmekymppinen, niin onhan mulla tietty miehekkäät 70-kymppisen miehen kommentit, hyvä heitto kottari-kake kesärenkailla.


      • pikku-stobe
        joo kirjoitti:

        nainen kun olen, alta kolmekymppinen, niin onhan mulla tietty miehekkäät 70-kymppisen miehen kommentit, hyvä heitto kottari-kake kesärenkailla.

        nää lumet on sulannut POIS..KULUTA SÄ VAAN NASTOJAS TAI PYSY POIS LIIKENTEESTÄ.......


      • pohjalainen
        pikku-stobe kirjoitti:

        nää lumet on sulannut POIS..KULUTA SÄ VAAN NASTOJAS TAI PYSY POIS LIIKENTEESTÄ.......

        tää jätkä ,se häiriköi perkele seksi palstoja myöten!


      • pikku-stobe
        pohjalainen kirjoitti:

        tää jätkä ,se häiriköi perkele seksi palstoja myöten!

        en kumiasuista, diltoista yms.(sinä rietas pohjanmaan porno petteri)


    • nastat

      kuule paljon kaupunkiajossa kulu...

      • Urilla ovat kaupunkien kadut, risteysalueet sillat jne.


      • tekevät monttuja
        Kairakettu kirjoitti:

        Urilla ovat kaupunkien kadut, risteysalueet sillat jne.

        Ja ostoskärryjen alla markettien pihalla on isot montut. Ettei vain painovoimakin vaikuttaisi?


      • tekevät monttuja kirjoitti:

        Ja ostoskärryjen alla markettien pihalla on isot montut. Ettei vain painovoimakin vaikuttaisi?

        Siltojen materiaali on kuitenkin usein betonia, jonka päällä on ohut kerros asfalttia ja asfalttiin on kulunut syvät urat 40:n rajoitusalueilla. En usko, että alla oleva betoni olisi painunut urille.


      • ajatellut
        Kairakettu kirjoitti:

        Siltojen materiaali on kuitenkin usein betonia, jonka päällä on ohut kerros asfalttia ja asfalttiin on kulunut syvät urat 40:n rajoitusalueilla. En usko, että alla oleva betoni olisi painunut urille.

        että raskas liikenne, kuten kuorma-autot ja rekat voisivat aiheuttaa tuon tien kulumisen?! Mitä enemmän painetta kohdistuu pintaan niin sitä enemmän se kuluu, ja raskaalla kalustolla tuota painetta syntyy tienpintaan reilusti! Ei noissa paljon nastat vaikuta. Noh liukastele itse millä haluat, mutta älä tapa muita ihmisiä...


      • ajatellut kirjoitti:

        että raskas liikenne, kuten kuorma-autot ja rekat voisivat aiheuttaa tuon tien kulumisen?! Mitä enemmän painetta kohdistuu pintaan niin sitä enemmän se kuluu, ja raskaalla kalustolla tuota painetta syntyy tienpintaan reilusti! Ei noissa paljon nastat vaikuta. Noh liukastele itse millä haluat, mutta älä tapa muita ihmisiä...

        Olen seurannut muutamien siltojen päällysteen kulumista ja ne sattuvat olemaan lähinnä henkilöautoliikenteen käytössä. Rekat ja muu raskas liikenne kiertää eri kautta.


    • Nimetön

      Sillä on hyvä korjauttaa tämä Auto-urpon "ihmeauto". Varmaan on vanha Opel jossa karvanopat. Tai polkuauto millä painellaan ympäri pihaa.

    • Taunoirmeli

      Kesärenkailla sitä ajettiin ennenvanhaan, kesät talvet. Ja nopeudetkin olivat vapaat. Voi sitä onnen autuutta.

    • entä jos

      Urheillessasi sikasladissa et riskeeraa vain omaa henkeäsi vaan saatat vaaraan myös muut tiellä liikkujat. Suoraan sanottuna en välitä yhtään miten sinun käy, mutta mitä tapahtuu slle viattomalle lapselle joka tulee puskan takaa eteesi????

      • Aatoilija

        No, Anteron mielestä tielle änkevät lapset (ja aikuiset) ansaitsevatkin tulla päälleajetuksi joten mitäs uutta siinä nyt sitten olisi.


      • Auto- Antero

        Keskellä tietä toikkaroivat Urpot joutavat hyvin yliajettaviksi, varsinkin kurittomat kakarat.
        Kyllä täytyy olla tyhmät vanhemmat, jos päästävät pieniokaisensa juoksentelemaan liikenneväylille.
        Mä vedän surutta yli ja vielä pakitan päälle.
        Oppivathan typerykset pitämään kakaransa kurissa!

        Ps. Yksikään kakara ei ole viaton.
        Minäkin tein pikkupoikana rutosti syntiä ja vahinkoa.
        Selkäsauna oli viikottainen rutiini ruotuun ohjaamiseksi.


      • Nimetön
        Auto- Antero kirjoitti:

        Keskellä tietä toikkaroivat Urpot joutavat hyvin yliajettaviksi, varsinkin kurittomat kakarat.
        Kyllä täytyy olla tyhmät vanhemmat, jos päästävät pieniokaisensa juoksentelemaan liikenneväylille.
        Mä vedän surutta yli ja vielä pakitan päälle.
        Oppivathan typerykset pitämään kakaransa kurissa!

        Ps. Yksikään kakara ei ole viaton.
        Minäkin tein pikkupoikana rutosti syntiä ja vahinkoa.
        Selkäsauna oli viikottainen rutiini ruotuun ohjaamiseksi.

        Sama pätee myös sinuun. Jos erehdyt minun tielleni tulemaan niin yli ajan enkä edes pysähdy katsomaan kuinka kävi. Jos jään kiinni niin sanon vaan että mitäs tuli tielleni.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe