Onko kellään samantapaista vikaa? Vuosia sitten minulla todettiin pallean tai ruokatorven refluksitauti. Siis mahalaukun sisältöä pääsee nousemaan ylöspäin väljän sulkijalihaksen takia. Sain lääkityksen, muttei se auttanut kuin hetkeksi. Sama vaiva on yhä, lisäksi on tullut jatkuva nieleskelyn tarve, aamuisin ääni on käheä ja joudun "selvittämään" kurkkuani jatkuvasti. Niellessä kuuluu outo kluksahdus nielun alaosasta. Varsinkin öisin nieleskely on vaikeaa, lisäksi oikea käsi puutuu vähän väliä. Päältäpäin kaulan aluetta kokeillessa, siellä tuntuu kaikenlaisia liikkuvia patteja, ehkä rustoja tms. kuuluvatkohan olla siinä? Paha makukin aamuisin suussa. Stressaa mietiskely, mitä olis tehtävä. Omalääkäri tuskin vakavasti ottaa, olen tästä joskus maininnut. Harmittaa, jos menen suotta valittamaan olemattomia. Elämänilo vain on melko vähissä näiden tuntemusten takia! Auttakaa, jos joku tietää jotain selventävää vaivaani, olen ylen kiitollinen!
Kurkunpään refluksi
6
7586
Vastaukset
- Meikäläinen
Oletko mahdollisesti kokeillut nostaa päänsuoleisen sängynpäätyä esim. 5 cm ylemmäs, vaikka jotain kirjoja tai puuta sinne alle. Se vois kuulemma auttaa.
Refluksitautiinhan tehdään leikkauksiakin, mutta niitä kai tehdään vain ääritapauksissa.- avuton
Kiitos vastauksesta, mutta tuon tiesinkin. Näin olen nukkunut jo kauan, mutta siitä saa vain niskat kipeiksi. Refluksileikkaus ei läheskään aina edes onnistu, lisäksi tauti voi uusia. Jotain muuta olisi keksittävä, mutta mitä, siinä pulma?!
Otan vastaan muidenkin kommentteja/neuvoja, varmaan meitä on aika paljon samassa tilanteessa olevia. - Mie1
avuton kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, mutta tuon tiesinkin. Näin olen nukkunut jo kauan, mutta siitä saa vain niskat kipeiksi. Refluksileikkaus ei läheskään aina edes onnistu, lisäksi tauti voi uusia. Jotain muuta olisi keksittävä, mutta mitä, siinä pulma?!
Otan vastaan muidenkin kommentteja/neuvoja, varmaan meitä on aika paljon samassa tilanteessa olevia.Minä heitin jo vuosia sitten lääkkeet nurkkaan. Sen sijaan minulla on aina kaapissani Gefiluspiimää. Hörppään siitä, jos vähänkin alkaa närästää. Toimii minulla, ja monella sukulaisellani (palleatyrä ja refluksitautihan on periytyvää), oletko sinä jo kokeillut? Helppo ja halpa hoito, ei sivuvaikutuksia. :)
- avuton
Mie1 kirjoitti:
Minä heitin jo vuosia sitten lääkkeet nurkkaan. Sen sijaan minulla on aina kaapissani Gefiluspiimää. Hörppään siitä, jos vähänkin alkaa närästää. Toimii minulla, ja monella sukulaisellani (palleatyrä ja refluksitautihan on periytyvää), oletko sinä jo kokeillut? Helppo ja halpa hoito, ei sivuvaikutuksia. :)
Kiitos sinulle, pitää ostaa Gefiluspiimää ja kokeilla. Kyllä minä piimästä pidän, usein juonkin ruoan yhteydessä. Kaikki niksit ovat kullanarvoisia, kiva kun olette vastanneet epätoivoiseen avunpyyntööni :) Kaunis kiitos, mielialani ainakin kohosi!
- Pinne
Käden puutuminen voi olla hermo pinne. Mene ja kerro lääkärille ja pyydä pääästä hermorata tutkimukseen ja sitä kautta leikkaukseen mikäli pinne löytyy. Patit kaulalla on hyvä tutkituttaa myös. Kaikki kolme vaivaasi voi olla erillisiä juttuja.
- avuton
Kävin kädestä jo lääkärissä, sain fysioterapiahoitoa siihen sekä ohjeet käden voimistuttamiseksi jumppaamalla. Lääkäri arveli rannekanavan ahtaumaa, mutta tuttava on leikattu siitä syystä, eikä leikkaus onnistunut, meni voima kädestä. Noihin leikkauksiin suhtaudun varauksella, niistä voi olla apua tai sitten ei!
Mitä kurkkuun tulee, niin koetan ensin saada vatsarefluksini parempaan kuntoon, sen myötä kurkkukin varmaan paranee. Nyt aloin syödä refluksiin uusia lääkkeitä, kuuntelen, mitä ne saavat aikaan. Lääkäriin menen kyllä ennen joulua. Kiitos avustasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514535Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1272971Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741710Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 551304
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083- 471075