Eli kaaduin ja peukalo vääntyi, lääkäri sanoi että peukalon tyvinivel on revähtänyt/venähtänyt. Turvotusta onneksi ei ole, mutta kauan kipu voi jatkua ja mitä oireita teille se on aiheuttanut jos peukalo on vääntynyt?
Toivottavasti tämä menee pian ohi!!!
Peukalon kipu
9
24655
Vastaukset
- hoidettu
Serkku kaatui ja etusormi loukkaantui. Hän meni terveyskeskukseen ja se kuvattiin siellä. Kuvissa ei näkynyt mitään. Lääkäri haukkui serkkuni, kun tämä oli ihan turhaan tullu viemään hänen aikaansa.
Sormi sitten turposi ja kahden viikon kuluttua serkku meni yksityiselle, jossa sormi kuvattiin. Diagnoosi: sormessa kaksi murtumaa, mutta enää ei voida mitään tehdä, koska murtumat oli jo rustottuneet.
Lopputulos: Sormi vajaatoiminen loppuelämän ajan. Ei korvauksia hoitovirheestä!- täällä
mulla ei ole turvonnut yhtään peukalo ja onneksi huomenna on kontrolli lääkäriin.. se itse sanoi et pitää tuulla kontrolliin.
- Gilda
Kyllä lääkäri voi varmaan sinua auttaa hyvällä ja taidokkaalla ammattitaidollaan.Ja auttoikin kun osos diagonisoida heti vian.
Saat varmaan jonkin kipulääkekuurin.Ja tietty kontrolliajan .,miten parantuminen on edistynyt. - Doc
Semmoista vaan haluaisin kysyä, että mihin suuntaan peukalo vääntyi siitä tyvinivelestä. Poispäin kämmenestäkö?
Jos nimittäin peukalonhanganpuoleinen nivelside on revennyt, hoitona on leikkaus, ei suinkaan lepo ja lasta. Tuntuuko peukalosi siis pinsettiotteessa antavan "periksi" tai olevan löysä juuri tyvinivelestä?
Jos siis nivelsidettä ei korjata, altistaa se tyvinivelen ennenaikaiselle kulumalle, joka aiheuttaa lisää kipua... - täälläkin
Moi. Kaaduin ja loukkasin samalla lailla peukaloni kuin sinäkin. Murtumia ei onneksi ollut, mutta kiitos valppaan lääkärin, heti huomattiin nivelsiteen katkenneen kokonaan. Vaiva on ns. "hiihtäjän peukalo", johon edellinenkin kirjoittaja viittasi. Pinsettiote ei pitänyt ollenkaan, kipuja, turvotusta jnejne.
Käsi leikattiin ja olin 3kk sairaslomalla. Edelleenkään käsi ei ole kunnossa ja odottelen uutta lääkäriaikaa, ehkä siellä on jotakin muutakin vialla, en tiedä...
Tsemppiä matkaan vaan peukkusi kanssa. Jos se vaivaa, niin älä jää odottelemaan vaan mene uudelleen lääkäriin. Tälläiset vaivat on kuulemma paras leikata parin viikon sisällä (siis jos on niin pahasti , että on pakko leikata). - maaliskuussa leikatt
hei, onko kenellekkään tehty peukalon tyvinivel leikkausta lähiaikoina,,haluaisin kommetteja, että miten onnistuneet?
- Peukalon tyvinivel
Minulle on tehty viime syyskuussa peukalon tyvinivel leikkaus. Siihen asennettiin biohajoava implantti. Vielä on kipua jonkin verran, mutta särkylääkettä ei tarvitse ottaa. Täysin parantunut se on kuulemma sitten kun implantin ympärille on kasvanut omaa kudosta ja implantti näin häviää pois. Paljon pitää jumpata ja lihaskuntoa lisätä fysioterapeutin ohjeistuksella. Puristusvoima on huono vieläkin, sairaslomani päättyy maaliskuun puolivälissä. Saa nähdä miten työt alkavat sujua, käsiä kun tarvitsee koko ajan.
- peukkukuntoon
Olisin kiinnostunut kuulemaan lisää tuosta biohajoavasta implantista,sen laitosta ym. Itsellä nivelrikko peukalon tyvinivelessä ja työvuosia jäljellä vielä n.18v...että tekeviä käsiä tarvittaisiin..
- Lääkärinohje
Peukalo ulos pyllystä niin paranee viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799