wannabe-hesalainen

asiaa

Tyypillinen wannabe-hesalainen puhuu kuin siinä vintiöissä aikanaan Rane ja Keravan kollit. Ehkä hieman karrikoiden, mutta todellakin on rasittavaa kuunneltavaa, kun joku wannabe puhuu niin "tsit mut heei kato hei tsit mut tsit mut, himaan, dösäl, duunist, mutsi meni faijalle ja tsit mut tsit mut heeei kato vittu heeei". Äänensävy on samanlainen naiivi ja nariseva, kärvistelevä kaikkea kohtaan, itseään täynnä, vittu mä oon tsädistä, vaikka oikeesti oonki hei hikiältä.

4

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justjoo..

Miksi pitäis olla joku wanabe-pääkaupunki. Pääkaupunkimme on surullinen paikka, joka on täynnä wanabe-parempiakunolenkaan-ihmisiä. Naurettava kaupunki, jossa on mukava käydä nauramassa naurettaville ihmisille.

• ...

Ja naurettavan pääksupunkimme ulkopuolella näkyy asuvan pelkkiä yleistäviä ääliöitä?

• lande paukku nro.1
        ... kirjoitti:

Ja naurettavan pääksupunkimme ulkopuolella näkyy asuvan pelkkiä yleistäviä ääliöitä?

Yleistävät ovat yleensä oikeassa :)

"hei minä hei, älä ala yleistään yleistäviä hei koska eivät kaikki yleistävät ole oikeassa tai väärässä"

Mutta yhdyn edelliseen, hesalaiset ovat itseään täynnä olevia ja muusta maastaan tietämättömiä ääliöitä. Varsinkin nuoremmat, 0-15 vuotiaat eivät tiedä juurikaan "landesta" mitään. Siksi ne käy ehkä sit joskus landella maatilamajoitusmatkalla ihastelemassa "ihania lehmänpentuja" ja "luomukananmunia".

Tästä hyvä esimerkki kun kävin Raumalla opintomatkalla erään koulukaverin (olen siis koulussa täällä) kanssa ja tienposkessa oli lehmiä jotka veti porkannoita ja muuta rehua. Kaveri oli pudottaa silmät päästään ja liimautui lasiin kiivasti hokien "tsiikaa hei kato, lehmii vetää porkkanaa nassuun, hei kato hei". Joo-o. No kun päästiin Raumalle niin Raumahan ei ollut mitään. Se oli pelkkä junttila, jossa ei ollut hänen mielestään mitään elämää...

juuu jatkan joskus jos on aikaa ja jos enää edes kiinnostaa ko. aihe

• Kalle 79
        lande paukku nro.1 kirjoitti:

Yleistävät ovat yleensä oikeassa :)

"hei minä hei, älä ala yleistään yleistäviä hei koska eivät kaikki yleistävät ole oikeassa tai väärässä"

Mutta yhdyn edelliseen, hesalaiset ovat itseään täynnä olevia ja muusta maastaan tietämättömiä ääliöitä. Varsinkin nuoremmat, 0-15 vuotiaat eivät tiedä juurikaan "landesta" mitään. Siksi ne käy ehkä sit joskus landella maatilamajoitusmatkalla ihastelemassa "ihania lehmänpentuja" ja "luomukananmunia".

Tästä hyvä esimerkki kun kävin Raumalla opintomatkalla erään koulukaverin (olen siis koulussa täällä) kanssa ja tienposkessa oli lehmiä jotka veti porkannoita ja muuta rehua. Kaveri oli pudottaa silmät päästään ja liimautui lasiin kiivasti hokien "tsiikaa hei kato, lehmii vetää porkkanaa nassuun, hei kato hei". Joo-o. No kun päästiin Raumalle niin Raumahan ei ollut mitään. Se oli pelkkä junttila, jossa ei ollut hänen mielestään mitään elämää...

juuu jatkan joskus jos on aikaa ja jos enää edes kiinnostaa ko. aihe

Tosi asia on, että kaikki murteet ja sanonnta tarttuu. Ei ole aina kyse siitä, että halutaan olla stadilainen. Oma murteeni on muuttunut hieman, vaikka puheesta kuulee heti etten ole täältä alunperin vaan Suomen Turusta. :D.

Omaksuuhan ihmiset kaikenmaailman muotisanojakin.. Se on aivan luonnollinen tapa reagoida muuttuvaan kieleen.
        Toki liioittelu ja yhdessä yössä murteen tietoinen muuttaminen salngiksi on hiukan säälittävää. :( Ehkä se sallitaan heille jos joku niin haluaa tehdä...eikö?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe