Ruotsi parempi maa kuin Suomi!!!

jajamensan!

Ruotsi on aivan toista maata kuin Suomi.
Kun Ruotsista tulee Suomeen huomaa eron räikeänä,
Suomi on kuin Venäjä!
Ruotsissa tiet on parempia, järjestäen leveämpiä ja liikennekulttuuri on muutenkin huippua!
Maisemat ovat monipuolisempia ja viihtyvyyteen on todella panostettu ihan jokaisen omasta kodista ja puutarhasta lähtien.
Suomessa on vallalla enemmänkin rähjäisyys.
Ruotsalaiset ihmiset ovat avoimia, ystävällisiä, rentoja. Suomalaisethan ovat juroja mököttäjiä.
Sverige är mycket bättre land än Finland!

32

4822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi ei

      Suomi kärsi pahoja tuhoja toisessa maailmansodassa
      ja joutui maksamaan suuret sotakorvaukset NL:lle.
      Jos Suomikin oli säästynyt sodalta niinkuin Ruotsi,niin Suomellakin olisi ollut varaa rakentaa
      parempia teitä ja asuntoja ihmisille niinkuin
      Ruotsi on voinut rakentaa.

      Suomi on kuitenkin saavuttanut Ruotsin elintasoa
      valtavasti siitä,mitä ero oli vielä 1950 ja 1960
      luvuilla.Jos kehitys Suomessa jatkuu samanlaisena
      ,niin ajamme Ruotsin ohi elintasossa jo lähiaikoina.

    • äläkä ruikuta

      kun tämä paskamaa Suomi on kaikessa huonompi.Miksi tulit tänne takaisin?Pakkaa tavarasi ja muuta pysyvästi Ruotsiin.

    • soomi

      Koittaisit sinäkin löytää jotain parempaa tekemistä näin kauniina kesäpäivänä kuin kirjoitella huonoja provoja.

    • tutulta kuulostaa

      ...suomenkansalainen, joka asuu jostakin syystä Ruotsissa, mutta tuntee koko ajan kaipuuta takaisin kotimaahansa!!! Ja ainakin kesäisin onkin käytävä "syleilemässä" Suomen ihanaa maankamaraa.
      Näitä juttuja saa kuulla joka vuosi, niin että: toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

    • Tri.Tulipunamuna

      Sinä taidat olla kotoisin affenanmaalta ? Siellähän nämä ihananveikeän sinikeltaisen fanibuumin muutkin jäsenet ovat "ikävä kyllä"(toim.huom.)syntyneet. Jos niin kovin pidät tuosta bättre folk i sverige mentaliteetista noin kovaa kiinni niin muuta sinne. lähetä minulle osoitetietosi niin voin ostaa sinulle lipun oikein laivalle siellä saat jo esimakua näistä niin kivoista ja mahtavista ruotsin uroista. Siellä ne riekkuvat kalsarit nilkoissa ja heiluttelevat sitä lördagkorv:iaan toistensa nenän alla ja arvuuttavat kenen suolessa se viimeksi on ollut. Ja sinä ureasuoni voisit varmasti arvuutella loputtomiin sitten siellä mahtavien ja leveiden teiden varsilla kaikkien hajuja.

      • Anonyymi

        Itse en ole kertaakaan nähnyt kuvatunlaista toimintaa Ruotsin laivalla tai Ruotsissa. Taisi iskeä kateus aloittajan tekstistä?


    • Wizard

      Itse joudun työni takia ajamaan monesti Ruotsin läpi ja liikennekulttuuri sekä tiet siellä ovat tosiaan huippuluokkaa. Ajan myös paljon Venäjällä ja näiden kahden välimaastoon se Suomi sitten tosiaan sopii (myös fyysisestikin). Suomen kansa on pitkälti itsepäisiä ja itseään täynnä olevia hyväkkäitä, mutta silti minä käyn Suomessa. Ruotsissakin on niitä huonoja puolia Suomeen verrattuna, mutta mielestäni Ruotsissa on kuitenkin paremmat oltavat yleensä ottaen Suomeen nähden. Siellä monet asiat ovat edelleen n. 10 vuotta edellä Suomea, kuten esim. 1 auto per asukas saa tuoda veroitta esim. Saksasta. Ruotsi on muutenkin länsimaisempi kuin Suomi.

      Mutta Ruotsi on Ruotsi ja Suomi on Suomi.

      • Anonyymi

        Samaistun täysin tekstiisi. Tiivistit asian hyvin. Ruotsi on Ruotsi ja Suomi on Suomi vaikka Ruotsi onkin länsimaalaisempi ja kehittyneempi. Toki molemmissa maissa on hyvät ja huonot puolensa.


    • erilainen historia

      joilla on täysin erilainen historia vuodesta 1809 alkaen,jolloin Suomi erkani Ruotsista autonomiseksi osaksi Venäjää.
      Suomi kärsi sortovuosista,sisällissodasta 1918 ja
      talvisodasta,jatkosodasta ja Lapin sodasta ja
      sodan jälkeen asutti 400000 Karjalan evakkoa ja maksoi valtavat sotakorvaukset.

      Ruotsin historia on pelkkää rauhaa vuodesta 1809
      tähän päivään asti.Eli tottakai Ruotsi näyttää paremmalta,kun sitä on vain rakennettu 200 vuotta.
      Suomea on monet sodat tuhonneet samana aikana.
      Menetimme esim.toisessa maailmansodassa Tanskan kokoisen alueen maastamme Neuvostoliitolle.
      Laskekaa tuollekin menetykselle hinta ja kysykää
      sitten miksi Ruotsi on meitä edellä.Ja jos sotakorvausrahat olisi käytety tienrakennukseen Suomessa,niin tiemme olisivat varmasti yhtä hyviä
      kuin Ruotsissa.Suomi on menettänyt sodissa niin
      paljon,että olisimme Ruotsia rikkaampi maa, jos olisimme säästyneet sodilta niinkuin Ruotsi.

    • Suomen kansalainen

      Minun näkökulmani on enemmän ihmis tuntemus roblema kuin maa itse.
      Minä yhdyn kuitenkin noihin viisaisiin kommentteihin sodista sun muista menetyksistä.
      Täytyy aina muistaa että Ruotsi ei ole sotinut. Ja sekin on hyvä muistaa että Suomi on Ruotsin kilpi Venäjää vastaan. Ruotsin ei ole tarvinnut pokkuroida Venäjälle kuten Suomen.
      Toinen huonno puoli on että Suomi on paljon routaisempi maa kuin Ruotsi ja se ei ole kenenkään syy. Suomi on paljon vetisempi maaperältään. Talvet ovat usein paljon lumisemmat ja jäisemmät pitkät keväät jotka roudittavat teitä niin ettei kerkiä jatkuvasti niitä korjaileen. Me vaikka olemme täällä Ruotsissa asuneet näin kauvan niin emme koskaan ole unohtaneet Suomea ja heidän vaikeuksiaan. Ihmisen täytyy ensin ajatella asiat päässään ennenkuin haukkuu tai kehuu toista. Minä olen Rakastanut Suomea kaikki nämä vuodet en koskaan ole halveksinut synnyin maatani. Minun on pakko käydä suomessa niin kauan kuin pystyn muuten en tunne eläväni en edes jaksaisi elää. Me käymme lataamassa akut että jaksamme taas seuraavan vuoden taistella eteenpäin. Täällä Ruotsissa on Itse ruotsalaiset lähellepääsemättömiä he kääntyvät omaan kuoreensa jos heihin koittaa ottaa yhteyttä. Joskus joku on mukava mutta sitten hänen maanmies saa hänet myrkytettyä Suomalaista vastaan, kateus vie tuhkatkin pesästä.Jos Suomessa on kunnioitettavaa kansaa konttoreissa joita saa kumarrella on se itsestä kiinni kumarteleeko, kyllä täälläkin saa kumarrella jos vain halua riittää. Minä olen pärjännyt kummassakin maassa pelkällä ystävällisyydellä en ole kumarrellut enkä mielistellyt. olen vain oma avoin itseni sillai olen pärjännyt Suomessa ja täällä. Että en sanoisi että Ruotsi olisi yhtään parempi kuin Suomikaan taitavat olla melkoisesti samallaisia. Paitsi yksi asia on Suomessa paremmin kuin Ruotsissa. Suomalaisilla on paljon parempi maku tavarataloissa ja ruokakaupoissa miten hienoa on käydä kaupoilla Suomessa siellä ei tiedä minne silmänsä kääntäisi kun jokapuolella on niin valtavan hienosti kaikki laitettu. Jos asuisin Suomessa niin lihoisin siellä hetkessä muodottomaksi kun kaikkea tekisi mieli ostaa ja syödä.

      • Naulankantaan

        " Joskus joku on mukava mutta sitten hänen maanmies saa hänet myrkytettyä Suomalaista vastaan "
        ja ruokakin on surkeaa, kaupoissa valikoimat on kalliita ja mauttomia.


    • Jag älskar finland

      Tosi tyhmästi kirjoitettu, olitkohan ajatellut oikeen tarkasti mitä kirjoitit?
      Molemmissa maissa on omat hyvät ja huonot puolensa.
      Niitä en nyt ala tässä luettelemaan.

    • onnea

      Olet löytänyt taivaan.Miksi kerrot sen kaikille,pidä salaisuutesi.Jos sulla onni on siellä ruotsissa miksi tänne huutelet.Ruotsin peruna ja porkkanakin on varmaan parempi.

    • Dobrina

      Jaa mycket bättre.Myös Venäjä parempi.Suomessa on kummallinen menttaliteetti.
      Suomessa ovat useat ihmiset sisäänpäin kääntyviä.Bra man kan alla fall flytta till annat land och leva gott.Suomessa on rasisteja liikaa.Myös elimiä kohdellaan paremmin Ruosissa ja Venäjälla.Suomessa on paljon kylmiä ihmisiä ja sieluttomia

      • MinunSuomeni

        Juu, elimet on ykkössijalla naapurimaissa, täällä ihmiset ja eläimet :D


    • keuho

      Valitettavasti kaikki naapurimaamme ovat nykyään Suomea parempia paikkoja. Nuorten kannattaisi lähteä täältä pikaisesti luomaan elämäänsä jonnekin muualle.

      • kannataa.kokeilla

        Oletkos kokeillut elää monessakin naapurimaassamme?


      • keuho
        kannataa.kokeilla kirjoitti:

        Oletkos kokeillut elää monessakin naapurimaassamme?

        Kolmessa. Norjassa en ole asunut mutta ollut siellä monasti. Monessako sinä olet asunut?


      • EnpäUsko

        Voisitko perustella miksi esimerkiksi Venäjä tai Eesti olisi parempia maita asua ja elää?


    • MälliPippeli

      Ensinnäkin eroa voi olla siinä että ruotsissa on tuplasti enemmän ihmisiä ja suomi on vittu paras meillä on sauna, selänne,pyttipannu, torillatavataantermi, jääkiekko ja jos ruotsi voittaa suomen ruotsi huijaa,

    • RuotsiPerrkele

      Olen pojjaat samaa mieltä on ne ruotsalaiset monta kertaa parempia

      • ISÄNMAALLLINENYKÄ

        JUU SINÄ OLET MUNATON APINA EIKÄ SINULLA OLE ISÄNMAATA


      • Anonyymi
        ISÄNMAALLLINENYKÄ kirjoitti:

        JUU SINÄ OLET MUNATON APINA EIKÄ SINULLA OLE ISÄNMAATA

        Ai että on munaton apina jos tykkää toisesta maasta enemmän? Antaa toisen sanoa jos tykkää Ruotsista enemmän. En minäkään siihen puutu jos sanoo Suomea paremmaksi. Olet kuule itse isänmaallinenykä vitun idiootti.


    • ISÄNMAALLLINENYKÄ

      joo te saatanan munattomat, isänmaattomat, homot kuolkaa perkele. Te ootte kasa paskaa tämän maan päällä. Ruotsio on paska maa ja sen asukkaat on homoja!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Turpa kii vitun idiootti


    • RuotsiPerrkele

      isänmaallinen ykä mites kävi suomelle jääkiekon mm 98 ja 92 no suomi sai turpaan BOOM

      • ISÄNMAALLINENYKÄ

        ENTÄS RUOTSILLE VUONNA 95 JA 2011


    • Exettanisti

      Ruotsista saa nuuskaa, onko hyvä vai paha?

    • Anonyymi

      No ainakin jos tulet Haaparannan kautta Ruotsista Suomeen, niin on maisemat ja tie Suomen puolella huomattavasti parantunut kahdessakymmenessä vuodessa tämän ketjun aloittamisesta. Ennen eron todellakin huomasi, kun ajoit ensin Pohjois-Ruotsissa leveää E4 tietä liittymineen ja keskikaistoineen, ja Suomen puolelle tultaessa Tornio-Kemi -välisen moottoritien jälkeen alkava Kemi-Oulu -väli oli aivan onnettoman kapea ja ruuhkainen. Nykyisin Kemi-Oulu välille on tehty keskikaiteellista ohituskaistatietä sekä eritasoliittymiä rakennettu, eli aivan kuten Ruotsissakin. Moottoritiekin Ouluun asti alkaa jo Iin jälkeen, moottoriliikennetienä kylläkin ensin. Muutamia huonokuntoisia röttelöitä voi vielä olla jossain Kuivaniemen tai Simon kohdilla, mutta niistäkin taitaa suurin osa olla jo purettu tien parantamisen, ja uusien ramppien tieltä.

    • Anonyymi

      Jos kerran tässa haukut Suomea, niin menehän sinne unelmien maahas. MİTÄ sinä suomessa teet? Muuta vain nuolemaan kaarlen persettä

    • Anonyymi

      Minun mielestä suomi on parempi kuin ruotsi koska suomen kulttuuri on sisukkaampaa ja sauna täyteisempää

    • Anonyymi

      Muuta Rotsiin! Miksi tällä valitata? Mikä estää muuttaa Ruotsiin?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe