Ananias kehoitti Paavalia viipymättä menemään kasteelle:
"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi."(Apt 22:16)
Mitä Paavali sai kasteessaan?
Mitkähän syyt Raamatussa kehoittavat tämän päivän uskovaa ihmistä menemään kasteelle?
Miksi Paavalikin otti kasteen?
17
595
Vastaukset
- ananias11
ei ananias ollut ainakaan anabaptisti koska uudestikastajat eivät pese syntejä kasteessa vaan ennen sitä omalla uskollaan.
Liike tarvitsee rahoittajia.
Anabaptistinen oppi ja sen hyväksyminen on lahkokunnan päämiehille
todiste että uusi jäsen on hyljännyt oikean opin ja liittynyt valheveljeskuntaan.- selittelijä
Raamatullisen kasteen hylkääjiä ovat sellaiset uskovien kasteen kannattajatkin, jotka opettavat, ettei kasteessa tapahdu mitään. Sitä sanotaan vähättelevästi kuuliaisuuden askeleeksi. Viime aikoina kastetta on alettu sanoa esikuvien täyttämiseksi. Kasteelle mentäisiin näin ollen esikuvien täyttymisen vuoksi kuuliasuutta osoittaen. Raamatuule outo tulkintatapa.
Mainittu Ananiaan kehoitus Paavalille ei voi tarkoittaa muuta kuin sen mikä siinä on kirjoitettu: "Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi." Tämä kehoitus tällaisenaan kuuluu jokaiselle uskoon tulleelle. samoin Apt. 2:38 ja 1 Piet. 3:21. - RitariOlevainen
selittelijä kirjoitti:
Raamatullisen kasteen hylkääjiä ovat sellaiset uskovien kasteen kannattajatkin, jotka opettavat, ettei kasteessa tapahdu mitään. Sitä sanotaan vähättelevästi kuuliaisuuden askeleeksi. Viime aikoina kastetta on alettu sanoa esikuvien täyttämiseksi. Kasteelle mentäisiin näin ollen esikuvien täyttymisen vuoksi kuuliasuutta osoittaen. Raamatuule outo tulkintatapa.
Mainittu Ananiaan kehoitus Paavalille ei voi tarkoittaa muuta kuin sen mikä siinä on kirjoitettu: "Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi." Tämä kehoitus tällaisenaan kuuluu jokaiselle uskoon tulleelle. samoin Apt. 2:38 ja 1 Piet. 3:21.Paavali oli JO, uskossa kun Ananias ohjasi hänet kasteelle,Jeesuksen veri oli JO,puhdistanut Paavalin sydämen.
Miksi Ananias sitten sanoi ,että: "Anna pestä pois syntisi?"
Siinä tapahtui sama ,kun `Pietari saarnasi sanoen: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän lapsollenne tämä lupaus on annettu ja kaikille,jotka kaukana ovat,ketkä ikinä Herra,meidän Jumalamme ,kutsuu.
Ja monilla mullakin sanoilla hän vakkasti todisti,ja hän kehoitti heitä sanoen. Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta.
Tuo kaikki tuossa edellä mainittu oli Sanan saarnaa,ei oltu tehty vielä yhtään mitään,ei kastettu eikä käännytty,oli vaan kuunneltu,mitä Pietari puhui.
Seuraavassa sitten alkaa tapahtua.
"Jotka NYT ottivat hänen sanansa VASTAAN,ne KASTETTIIN, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Sana otettiin vastaan ensin,usko puhdisti sydämet,ei kaste,uudestisyntyneet kastettiin.
Samoin oli silloin,kun Saulus kääntyi Jeesukseen uskovaksi,silloin hän uudestisyntyi,ei kasteessa,vaan kastettiin siksi,koska oli JO uskossa Jeesukseen.
Ja oli miten oli,niin ei näissä tapahtumissa ollut ainakaan kyse lapsikasteesta,joka niin väittää,tekee törkeää väkivaltaa Raamatun sanalle,eli halveksii Jumalaa,ja rakentaa omaa kastekäytäntöä!
Raamatun käännös 33/38 on tässä ilmeinen käännös 1Piet 3:21, virhe,vaikka kyseinen käännös onkin kauttaaltaan ottaen hyvä käännös.
Englantilainen , on kyseinen kohta käännetty uskottavammin.
Kun Suomalainen käännös kuluu: " ..kaste on hyvän omantunnon pyytämistä..."
Niin Englantilainen. sanoo : "..kaste on hyvän omantunnon vastaus Jumalalle."
(the answer of good conscience.)
The Interlinear Greek-English New Testament, jossa englannin ja kreikankieliset tekstit ovat peräkkäin,ilmaisee samoin kuin englanninkielisessäkin.
Kasteessa,he,jotka ovat uudestisyntymisen yhteydessä, ovat saaneet hyvän omantunnon,vastaavat Jumalalle,että tahtovat kulkea Hänen viitoittamaa tietä.
Vanha Suomalainen käännös ilmaisikin asian selvästi sanoilla, "hyvän omantunnon liitto."
Hyvää omaatuntoa ei voi saada kuin ,että Jeesuksen veri saa puhdistaa sydämen uskon kautta ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.
Heb 9:14.""kuinka paljoa ennemmän on Kristuksen VERI,hänen,joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle,puhdistava omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa.""
""Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."" (Heb 10:10.)
Kaste on Jeesuksen asettama,ja kuuluu uskoon tulleille,se on tunnustautuminen Kristuksen seuraajaksi,se on julkinwen Kristuksen tunnustaminen Jumala ,ihmisten ja enkelienkin edessä.
Kaste symbolisoi kuolemaa Kristuksen kanssa,kaste on kuoleminen ja hautaaminen Kristuksen kanssa.
Room 6:4.""Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan HAUDATUT kasteen kautta kuolemaan,että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän Jumalan kirkkauden kautta,samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.""
(Eikös hautaamien tapahdu aina niin,että koko ruumis peittyy,niin kuvaa siis kastekin hautaamista,ja mikään muu kastemuoto siihen ei kelpaa,kuin upottamalla uskova kokonaan veden alle.
Ja siitä on Raamatussa esimerkkejä runsaasti.Mm:ssa Apt 10:44-48. Sensijaan
lapsikasteesta ei ainuttakaan!
Tämäkin on hyvä tietää: Apt 15:8,9. ""Ja Jumala,sydänten tuntija,todisti heidän puolestansa,antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekkin,
eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken,SILLÄ HÄN PUHDISTI HEIDÄN SYDÄMENSÄ USKOLLA.""
kaste ei siis tule kysymykseen kun Jumala puhdistaa syntisen sydämen,vaan USKOLLA ! - kristitty.ihminen
RitariOlevainen kirjoitti:
Paavali oli JO, uskossa kun Ananias ohjasi hänet kasteelle,Jeesuksen veri oli JO,puhdistanut Paavalin sydämen.
Miksi Ananias sitten sanoi ,että: "Anna pestä pois syntisi?"
Siinä tapahtui sama ,kun `Pietari saarnasi sanoen: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän lapsollenne tämä lupaus on annettu ja kaikille,jotka kaukana ovat,ketkä ikinä Herra,meidän Jumalamme ,kutsuu.
Ja monilla mullakin sanoilla hän vakkasti todisti,ja hän kehoitti heitä sanoen. Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta.
Tuo kaikki tuossa edellä mainittu oli Sanan saarnaa,ei oltu tehty vielä yhtään mitään,ei kastettu eikä käännytty,oli vaan kuunneltu,mitä Pietari puhui.
Seuraavassa sitten alkaa tapahtua.
"Jotka NYT ottivat hänen sanansa VASTAAN,ne KASTETTIIN, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Sana otettiin vastaan ensin,usko puhdisti sydämet,ei kaste,uudestisyntyneet kastettiin.
Samoin oli silloin,kun Saulus kääntyi Jeesukseen uskovaksi,silloin hän uudestisyntyi,ei kasteessa,vaan kastettiin siksi,koska oli JO uskossa Jeesukseen.
Ja oli miten oli,niin ei näissä tapahtumissa ollut ainakaan kyse lapsikasteesta,joka niin väittää,tekee törkeää väkivaltaa Raamatun sanalle,eli halveksii Jumalaa,ja rakentaa omaa kastekäytäntöä!
Raamatun käännös 33/38 on tässä ilmeinen käännös 1Piet 3:21, virhe,vaikka kyseinen käännös onkin kauttaaltaan ottaen hyvä käännös.
Englantilainen , on kyseinen kohta käännetty uskottavammin.
Kun Suomalainen käännös kuluu: " ..kaste on hyvän omantunnon pyytämistä..."
Niin Englantilainen. sanoo : "..kaste on hyvän omantunnon vastaus Jumalalle."
(the answer of good conscience.)
The Interlinear Greek-English New Testament, jossa englannin ja kreikankieliset tekstit ovat peräkkäin,ilmaisee samoin kuin englanninkielisessäkin.
Kasteessa,he,jotka ovat uudestisyntymisen yhteydessä, ovat saaneet hyvän omantunnon,vastaavat Jumalalle,että tahtovat kulkea Hänen viitoittamaa tietä.
Vanha Suomalainen käännös ilmaisikin asian selvästi sanoilla, "hyvän omantunnon liitto."
Hyvää omaatuntoa ei voi saada kuin ,että Jeesuksen veri saa puhdistaa sydämen uskon kautta ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.
Heb 9:14.""kuinka paljoa ennemmän on Kristuksen VERI,hänen,joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle,puhdistava omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa.""
""Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."" (Heb 10:10.)
Kaste on Jeesuksen asettama,ja kuuluu uskoon tulleille,se on tunnustautuminen Kristuksen seuraajaksi,se on julkinwen Kristuksen tunnustaminen Jumala ,ihmisten ja enkelienkin edessä.
Kaste symbolisoi kuolemaa Kristuksen kanssa,kaste on kuoleminen ja hautaaminen Kristuksen kanssa.
Room 6:4.""Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan HAUDATUT kasteen kautta kuolemaan,että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän Jumalan kirkkauden kautta,samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.""
(Eikös hautaamien tapahdu aina niin,että koko ruumis peittyy,niin kuvaa siis kastekin hautaamista,ja mikään muu kastemuoto siihen ei kelpaa,kuin upottamalla uskova kokonaan veden alle.
Ja siitä on Raamatussa esimerkkejä runsaasti.Mm:ssa Apt 10:44-48. Sensijaan
lapsikasteesta ei ainuttakaan!
Tämäkin on hyvä tietää: Apt 15:8,9. ""Ja Jumala,sydänten tuntija,todisti heidän puolestansa,antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekkin,
eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken,SILLÄ HÄN PUHDISTI HEIDÄN SYDÄMENSÄ USKOLLA.""
kaste ei siis tule kysymykseen kun Jumala puhdistaa syntisen sydämen,vaan USKOLLA !löytyy tästä http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/kasteelle.htm
- k-mies (se alkup....
RitariOlevainen kirjoitti:
Paavali oli JO, uskossa kun Ananias ohjasi hänet kasteelle,Jeesuksen veri oli JO,puhdistanut Paavalin sydämen.
Miksi Ananias sitten sanoi ,että: "Anna pestä pois syntisi?"
Siinä tapahtui sama ,kun `Pietari saarnasi sanoen: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän lapsollenne tämä lupaus on annettu ja kaikille,jotka kaukana ovat,ketkä ikinä Herra,meidän Jumalamme ,kutsuu.
Ja monilla mullakin sanoilla hän vakkasti todisti,ja hän kehoitti heitä sanoen. Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta.
Tuo kaikki tuossa edellä mainittu oli Sanan saarnaa,ei oltu tehty vielä yhtään mitään,ei kastettu eikä käännytty,oli vaan kuunneltu,mitä Pietari puhui.
Seuraavassa sitten alkaa tapahtua.
"Jotka NYT ottivat hänen sanansa VASTAAN,ne KASTETTIIN, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Sana otettiin vastaan ensin,usko puhdisti sydämet,ei kaste,uudestisyntyneet kastettiin.
Samoin oli silloin,kun Saulus kääntyi Jeesukseen uskovaksi,silloin hän uudestisyntyi,ei kasteessa,vaan kastettiin siksi,koska oli JO uskossa Jeesukseen.
Ja oli miten oli,niin ei näissä tapahtumissa ollut ainakaan kyse lapsikasteesta,joka niin väittää,tekee törkeää väkivaltaa Raamatun sanalle,eli halveksii Jumalaa,ja rakentaa omaa kastekäytäntöä!
Raamatun käännös 33/38 on tässä ilmeinen käännös 1Piet 3:21, virhe,vaikka kyseinen käännös onkin kauttaaltaan ottaen hyvä käännös.
Englantilainen , on kyseinen kohta käännetty uskottavammin.
Kun Suomalainen käännös kuluu: " ..kaste on hyvän omantunnon pyytämistä..."
Niin Englantilainen. sanoo : "..kaste on hyvän omantunnon vastaus Jumalalle."
(the answer of good conscience.)
The Interlinear Greek-English New Testament, jossa englannin ja kreikankieliset tekstit ovat peräkkäin,ilmaisee samoin kuin englanninkielisessäkin.
Kasteessa,he,jotka ovat uudestisyntymisen yhteydessä, ovat saaneet hyvän omantunnon,vastaavat Jumalalle,että tahtovat kulkea Hänen viitoittamaa tietä.
Vanha Suomalainen käännös ilmaisikin asian selvästi sanoilla, "hyvän omantunnon liitto."
Hyvää omaatuntoa ei voi saada kuin ,että Jeesuksen veri saa puhdistaa sydämen uskon kautta ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.
Heb 9:14.""kuinka paljoa ennemmän on Kristuksen VERI,hänen,joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle,puhdistava omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa.""
""Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."" (Heb 10:10.)
Kaste on Jeesuksen asettama,ja kuuluu uskoon tulleille,se on tunnustautuminen Kristuksen seuraajaksi,se on julkinwen Kristuksen tunnustaminen Jumala ,ihmisten ja enkelienkin edessä.
Kaste symbolisoi kuolemaa Kristuksen kanssa,kaste on kuoleminen ja hautaaminen Kristuksen kanssa.
Room 6:4.""Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan HAUDATUT kasteen kautta kuolemaan,että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän Jumalan kirkkauden kautta,samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.""
(Eikös hautaamien tapahdu aina niin,että koko ruumis peittyy,niin kuvaa siis kastekin hautaamista,ja mikään muu kastemuoto siihen ei kelpaa,kuin upottamalla uskova kokonaan veden alle.
Ja siitä on Raamatussa esimerkkejä runsaasti.Mm:ssa Apt 10:44-48. Sensijaan
lapsikasteesta ei ainuttakaan!
Tämäkin on hyvä tietää: Apt 15:8,9. ""Ja Jumala,sydänten tuntija,todisti heidän puolestansa,antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekkin,
eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken,SILLÄ HÄN PUHDISTI HEIDÄN SYDÄMENSÄ USKOLLA.""
kaste ei siis tule kysymykseen kun Jumala puhdistaa syntisen sydämen,vaan USKOLLA !Paavali paras kastemies meni kasteelle puhdistautumaan synneistänsä ja tulemaan osalliseksi armon ja autuuden vedestä.
Kyllähän äkkipikauskokin voi olla mahdollista mutta
paavali meni kasteelle ...anna pestä pois syntisi..
syntien ja uuden liiton tähden jota kaste on.
Uudestikaste on liittoutuminen perkeleen kanssa ja
jonka palvelijoita ovat kaikki anabaptistit.
Ritari voisi mennä kielikurssille ja ottaa poikalapsen mukaansa oppiakseen kieliä.
Ritari näyttää olevan maanis depressiivinen vanha
ruutiukko joka on uudestikasteessa hörpännyt melkoisen määrän likavettä vilttikeuhkoihinsa.
Ei mies ole muuttunut. - RitariOlevainen
k-mies (se alkup.... kirjoitti:
Paavali paras kastemies meni kasteelle puhdistautumaan synneistänsä ja tulemaan osalliseksi armon ja autuuden vedestä.
Kyllähän äkkipikauskokin voi olla mahdollista mutta
paavali meni kasteelle ...anna pestä pois syntisi..
syntien ja uuden liiton tähden jota kaste on.
Uudestikaste on liittoutuminen perkeleen kanssa ja
jonka palvelijoita ovat kaikki anabaptistit.
Ritari voisi mennä kielikurssille ja ottaa poikalapsen mukaansa oppiakseen kieliä.
Ritari näyttää olevan maanis depressiivinen vanha
ruutiukko joka on uudestikasteessa hörpännyt melkoisen määrän likavettä vilttikeuhkoihinsa.
Ei mies ole muuttunut.sen verran törkeää.että ei parhaalla mahdollisellakaan yrittämällä löydy kristityn merkkiä,niin sontainen on texkstisi.
Että on yhtä tyhjän kanssa ,puhutko kasteesta ja paskanajosta,yhtä kaukana sinun suussasi on hengelliset asiat.
Lopeta hyvämies pellenä oleminen,ja tee parannus,jos ehkä vielä voisit hapuilemalla löytää anteeksiannon Jeesuksen veressä,vaikka eihän sun tarvii muuta kuin kahvikupillinen vettä päähän,niin puhdasta tulee. Ja eikö kirkkoon ! Pese samantien paska pois kielestäsikin !
Tiedätkös muuten,ettei ihminen saastu siitä,mitä menee suusta siään,vaan mitä sieltä tulee ulos,tuo sun katkeruutes saastuttaa muitakin heikkoja,minuun se on kuin vesi hanhen selässä,niin tyhjiä ja tyhmiä juttus on.
Ne ei ole edes vastaamisen arvoisia,mutta vastaan siksi,että jos vaikka oppisitkin jotain, siitä,miten kristityt keskustelee,ja palstan säännötkin jo tuomitsee sun ulostuksen ! Hyi häpeä ! - Jopas jotakin
RitariOlevainen kirjoitti:
Paavali oli JO, uskossa kun Ananias ohjasi hänet kasteelle,Jeesuksen veri oli JO,puhdistanut Paavalin sydämen.
Miksi Ananias sitten sanoi ,että: "Anna pestä pois syntisi?"
Siinä tapahtui sama ,kun `Pietari saarnasi sanoen: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän lapsollenne tämä lupaus on annettu ja kaikille,jotka kaukana ovat,ketkä ikinä Herra,meidän Jumalamme ,kutsuu.
Ja monilla mullakin sanoilla hän vakkasti todisti,ja hän kehoitti heitä sanoen. Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta.
Tuo kaikki tuossa edellä mainittu oli Sanan saarnaa,ei oltu tehty vielä yhtään mitään,ei kastettu eikä käännytty,oli vaan kuunneltu,mitä Pietari puhui.
Seuraavassa sitten alkaa tapahtua.
"Jotka NYT ottivat hänen sanansa VASTAAN,ne KASTETTIIN, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Sana otettiin vastaan ensin,usko puhdisti sydämet,ei kaste,uudestisyntyneet kastettiin.
Samoin oli silloin,kun Saulus kääntyi Jeesukseen uskovaksi,silloin hän uudestisyntyi,ei kasteessa,vaan kastettiin siksi,koska oli JO uskossa Jeesukseen.
Ja oli miten oli,niin ei näissä tapahtumissa ollut ainakaan kyse lapsikasteesta,joka niin väittää,tekee törkeää väkivaltaa Raamatun sanalle,eli halveksii Jumalaa,ja rakentaa omaa kastekäytäntöä!
Raamatun käännös 33/38 on tässä ilmeinen käännös 1Piet 3:21, virhe,vaikka kyseinen käännös onkin kauttaaltaan ottaen hyvä käännös.
Englantilainen , on kyseinen kohta käännetty uskottavammin.
Kun Suomalainen käännös kuluu: " ..kaste on hyvän omantunnon pyytämistä..."
Niin Englantilainen. sanoo : "..kaste on hyvän omantunnon vastaus Jumalalle."
(the answer of good conscience.)
The Interlinear Greek-English New Testament, jossa englannin ja kreikankieliset tekstit ovat peräkkäin,ilmaisee samoin kuin englanninkielisessäkin.
Kasteessa,he,jotka ovat uudestisyntymisen yhteydessä, ovat saaneet hyvän omantunnon,vastaavat Jumalalle,että tahtovat kulkea Hänen viitoittamaa tietä.
Vanha Suomalainen käännös ilmaisikin asian selvästi sanoilla, "hyvän omantunnon liitto."
Hyvää omaatuntoa ei voi saada kuin ,että Jeesuksen veri saa puhdistaa sydämen uskon kautta ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.
Heb 9:14.""kuinka paljoa ennemmän on Kristuksen VERI,hänen,joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle,puhdistava omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa.""
""Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."" (Heb 10:10.)
Kaste on Jeesuksen asettama,ja kuuluu uskoon tulleille,se on tunnustautuminen Kristuksen seuraajaksi,se on julkinwen Kristuksen tunnustaminen Jumala ,ihmisten ja enkelienkin edessä.
Kaste symbolisoi kuolemaa Kristuksen kanssa,kaste on kuoleminen ja hautaaminen Kristuksen kanssa.
Room 6:4.""Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan HAUDATUT kasteen kautta kuolemaan,että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän Jumalan kirkkauden kautta,samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.""
(Eikös hautaamien tapahdu aina niin,että koko ruumis peittyy,niin kuvaa siis kastekin hautaamista,ja mikään muu kastemuoto siihen ei kelpaa,kuin upottamalla uskova kokonaan veden alle.
Ja siitä on Raamatussa esimerkkejä runsaasti.Mm:ssa Apt 10:44-48. Sensijaan
lapsikasteesta ei ainuttakaan!
Tämäkin on hyvä tietää: Apt 15:8,9. ""Ja Jumala,sydänten tuntija,todisti heidän puolestansa,antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekkin,
eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken,SILLÄ HÄN PUHDISTI HEIDÄN SYDÄMENSÄ USKOLLA.""
kaste ei siis tule kysymykseen kun Jumala puhdistaa syntisen sydämen,vaan USKOLLA !Eikö kaste pese syntejä.Silloin revit Raamattusi
"Sana otettiin vastaan ensin,usko puhdisti sydämet,ei kaste,uudestisyntyneet kastettiin." MAHDOTON ASIA AINAKIN HELLUNTAINA!
Siis ensin sairas paranee lääkkeellä...mutta parannuttuaan menee lääkärille ja vasta sitten saakin väitettyä' lääkettä...mutta ei nauti sitä parantuakseen vaan siksi, että on jo parantunut..
Merestä laivan kannelle pelastetaan hukkuva...joka on jo pelastunut vedestä( jollakin ihmeen konstilla ja toisten huomaamatta kivunnutkin kannelle)...sitten hänelle sanotaan:
Huuda nyt apua, niin me heitämme sinulle pelastusrenkaan, merkiksi ja kuuliaisuuden osoitukseksi siitä, että olet pelastunut!
Menemme sisälle ovesta...mutta sitten käymme sisälle ovesta, merkiksi siitä että olemme jo sisällä huoneessa..niinkö se menee!
Syömme ruokaa....ja ruuan syötyämme...pistämme
....;n suuhumme todistukseksi siitä, että se on syötyä (hyiiiii)
- .miettijä.
Juutalaisuuteen kuului pesut.
Paavalille kaste "pesi pois vanhan liiton " ja siirsi uuteen liittoon.
Miksi Paavali kastettiin aikuisena?
Eikö ollut luonnollista että hänkin otti kasteen niin pian kuin mahdollista?Aivan!
Kasteet/pesot (Hebr. 6:1-2)
Juutalaisilla oli käytössään erilaisia kasteita (pesoja)
1) KULTTIPESOT
–saastutuksesta puhdistamiseen, jotka on Mooseksen laissa säädetty (rituaalipesot), esim 4. Moos. 8:6-7.
2) KÄÄNNYNNÄSTEN (l. proselyyttien) KASTAMINEN
-juutalaisuuteen kääntyvä pakana kastettiin (myös heidän sylilapsensa!)
3) JOHANNEKSEN KASTE
-parannuksen kaste. Johannes Kastaja toimi Vanhan Liiton ja Uuden Liiton rajalla.
”..oppia kasteista” (Hebr. 6:2) tarkoittanee juuri näitä kasteita.
Kristillinen kasteen merkityksestä Hebrealaiskirjeen kirjoittaja puhuu Hebr.
10:22.- TaistoRa.
Tapio522 kirjoitti:
Aivan!
Kasteet/pesot (Hebr. 6:1-2)
Juutalaisilla oli käytössään erilaisia kasteita (pesoja)
1) KULTTIPESOT
–saastutuksesta puhdistamiseen, jotka on Mooseksen laissa säädetty (rituaalipesot), esim 4. Moos. 8:6-7.
2) KÄÄNNYNNÄSTEN (l. proselyyttien) KASTAMINEN
-juutalaisuuteen kääntyvä pakana kastettiin (myös heidän sylilapsensa!)
3) JOHANNEKSEN KASTE
-parannuksen kaste. Johannes Kastaja toimi Vanhan Liiton ja Uuden Liiton rajalla.
”..oppia kasteista” (Hebr. 6:2) tarkoittanee juuri näitä kasteita.
Kristillinen kasteen merkityksestä Hebrealaiskirjeen kirjoittaja puhuu Hebr.
10:22.>>Kirjoitat-
>>Kristillinen kasteen merkityksestä Hebrealaiskirjeen kirjoittaja puhuu Hebr.10:22.>Hepr 10:22
"niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
Eräs uskovien kasteen kannattaja totesi:
"Veikasteessa IHMINEN kastaa VETEEN upottamalla".
Johon minä vastasin:"
IHMINEN ja VESI..eikö kasteeseen sisälly mitään tärkeämpää, jumalallista"?
”Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet” (Gal. 3:27).
Meidät on kastettu Kristukseen, sillä Hänessä on elämä.
Sanalla Kristukseen ilmaistaan sitä läheistä suhdetta ja yhteyttä Kristukseen ja osuutta kaikkeen siihen hyvään, mitä kaste pitää sisällään.
Tämä yhteys ja osallisuus ilmaistaan vielä selvemmin sanalla ”yhteenkasvaneita” (Room. 6:5).
Kasteeseen liitettynä tämä voi tuntua meistä liian suurelta ja mahtipontiselta.
Järkemme sanoo toisin.
Luther sanoo tästä:
”Me katsomme vettä samalla tavalla kuin lehmä, joka tietää sen kelpaavan juotavaksi,”.
Unohdamme Jumalan liittäneen tähän veteen pyhän lupauksensa.
Meille käy samoin kuin syyrialaiselle Naemanille, jota profeetta Elisa pyysi peseytymään Jordanissa tullakseen puhtaaksi.
Silloin Naeman katsoi Jordanin veden laatua ja totesi, etteivät sen vedet olleet parempia kuin mitä ne olivat Damaskoksessa.
Hän unohti kokonaan sen, että ainoastaan Jordanin veteen oli lupaus liitetty.
Minulla on eräs ystävä, jonka kanssa usein käyn kirkon Jumalanpalveluksissa ja ehtoollisella.
Hyvin usein hän näkee ulkonaisia puutteita Jumalanpalveluksessa; milloin pappi tekee väärin ristin merkin, milloin kirkossa oleva kello (Salon kirkossa aikoinaan) tikittää häiritsevästi, milloin taas …
Samalla unohtuu kaikkein tärkein: Jumala lähestyy ja puhuttelee meitä sanansa kautta ja ehtoollisessa Kristus on itse läsnä (”Tämä on minun ruumiini..tämä on minun vereni…”)
Opetamme siis kasteesta, ettei se ole pelkkää vettä:
”Vesi ilman Jumalan sanaa on paljas vesi eikä kaste, mutta Jumalan sanaan yhdistettynä se on kaste, se on armorikas elämän vesi ja uudestisyntymisen peso Pyhässä Hengessä.” (Tiit. 3:5).
Jumala viisaudessaan toimii meidän mielestämme mitättömien välineitten kautta (vesi, leipä ja viini) koetellakseen meitä, pidämmekö hänen sanaansa arvossa.
Vai katsommeko alussa kerrotun henkilön tavoin vain ulkonaisiin: ihmiseen ja veteen (ja sen määrään).
Korinttolaiskirjeen kirjoittaja sanoo:
"...te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te oletta vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä." (1. Kor. 6:11).
Vesi ja Henki (Joh. 3:5) kuuluvat yhteen. Ei niitä pidä erottaa toisistaan.
Tämän voimme jo nähdä Raamatun alkulehdiltä:
"Jumalan Henki liikkui vetten päällä." (1. Moos. 1:1-2).
Jumala kutsui elämän esiin vedestä.
Näin tapahtui luominen Jumalan Hengen ja Hänen Sanansa kautta, välineenä vesi.
"Taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta" (2. Piet. 3:5).
Nämä samat asiat ovat myös kristilllisessä kasteessa:
Vesi, Henki ja Sana.- Alpo Ahola
Hyvää ja vahvaa todistusta kasteesta viestissäsi.
Alpo Ahola - uskon
uskon että kristillinen kaste, jolla lapsia kastetaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän hengen Kristuksen antamin valtuuksin on samalla luomistapahtuma
aivan samoin kuin ensimmäisessä luomisessa Jumala otti maan tomua ja puhalsi siihen henkensä, syntyi elävä sielu, samoin kasteessa Jumala ottaa vettä ja sanansa ja Henkensä voimalla luo uutta; iankaikkisesti elävän sielun, joka on yhtä Kristuksen ruumiin kanssa, tuo ruumishan elää iankaikkisesti
1. Kor. 12:13
sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
vanhasta testamentista saamme luke, että paratiisista karkotettu ihminen ei ehtinyt syödä elämänpuusta, joka antaisi ikuisen elämän, jota kerubit laitettiin vartioimaan, joten on ilmeistä, että kastamaton ei ole vielä ikuisuusolento?
Kristus on tuo elämänpuu, johon meidät kasteessa oksastetaan.
tätä taustaa vasten on helppo ymmärtää, miksi vihollisen hengen valtaamat niin kovin ärhäkkäästi vastustavat lasten liittämistä kasteessa Kristuksen ruumiiseen? - alkup.raimo
uskon kirjoitti:
uskon että kristillinen kaste, jolla lapsia kastetaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän hengen Kristuksen antamin valtuuksin on samalla luomistapahtuma
aivan samoin kuin ensimmäisessä luomisessa Jumala otti maan tomua ja puhalsi siihen henkensä, syntyi elävä sielu, samoin kasteessa Jumala ottaa vettä ja sanansa ja Henkensä voimalla luo uutta; iankaikkisesti elävän sielun, joka on yhtä Kristuksen ruumiin kanssa, tuo ruumishan elää iankaikkisesti
1. Kor. 12:13
sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
vanhasta testamentista saamme luke, että paratiisista karkotettu ihminen ei ehtinyt syödä elämänpuusta, joka antaisi ikuisen elämän, jota kerubit laitettiin vartioimaan, joten on ilmeistä, että kastamaton ei ole vielä ikuisuusolento?
Kristus on tuo elämänpuu, johon meidät kasteessa oksastetaan.
tätä taustaa vasten on helppo ymmärtää, miksi vihollisen hengen valtaamat niin kovin ärhäkkäästi vastustavat lasten liittämistä kasteessa Kristuksen ruumiiseen?miettinyt, että mikä merkitys on sillä, että Jeesus eli sikiönä Marian kohdussa n. 9 kk...eli oli siis jo maan päällä ennen syntymäänsä..siis mikä sen merkitys on kastetta ajatellen!
Sekö, että kun meidät kastetaan Jeesuksen nimeen, me saamme Jeesuksen kokonaan hyväksemme Jumalan armosta isän silmissä uskon kautta...mutta ensin Herra on meissä "sikiötilassa"...siemenhän on luonnollisessa elämässäkin...nisu esim....tietyn ajan maassa ennenkuin kasvu alkaa...kasvua n myös ennen maan pinnalle tulemista...Kasteessa alkaa
Jeesuksen elämä meissä...ensin piilossa...sitten parannuksen kautta Hengen näkyvässä ja vaikuttavassa uudessa elämässä...kaste on valtavan syvällinen asia...siitä ei liene vielä kaikkea edes ymmärretty!
Niin pyhä ja täydellinen ja valtava asia on kaste...ei ihme, että monenlaiset väärät opit sitä riepottelevat!
- Alpo Ahola
Paavali tuli ympärileikkattujen piiristä kristityksi. Kasteen oli Jeesus asettanut antaessaan lähetyskäskyn. Kristityksi oikeaoppisesti Jeesuksen kääntämänä Paavali tuli myös kastetuksi. Paavalinkin kasteessa huomataan mieluummin niin, että Paavalin osalta kaste oli passiivissa, eikä itse ratkaisukristillisten tavoin aktiivissa. Paavali tuli kääntymykseen ja tuli kastetuksi. Ei voida niin ajatella Paavalin esimerkkiä lukiessa, että Paavali olisi tehnyt oma-aloitteisen uskonratkaisun ja ottanut oma-aloitteisesti kasteen.
Alpo Ahola- vai kuis on?
Kastekäskyn noudattaminen on kuin viestikapulan siirtoa.
Jeesuksen kastekäsky on annettu kastajille.
Näin se tehdään jotta täytettäisiin kaikki vanhurskaus niinkuin Jeesus sanoi Johannekselle.
Paavali kastoi sanojensa mukaan vain muutamia ja näin voidaankin ajatella hänenkin kastaneen kuin "viestikapulaa siirretään" vain niitä ,jotka hänen työtään tulivat jatkamaan.
Jos näin on,tulee lahkokaste tässä kuvaamaan viestin siirtoa lahkolaisuuden siirtovälineenä.
Siitä voi myös ymmärtää kaste "kaikille kansoille" tarkoittavan pakanoille annettavaa kastetta Jeesuksen ohjeena ja sen säilyminen vartioituna meidän aikaamme asti kertovan katkeamattomasta viestin välittämisestä sukupolvilta seuraaville. - Alpo Ahola
vai kuis on? kirjoitti:
Kastekäskyn noudattaminen on kuin viestikapulan siirtoa.
Jeesuksen kastekäsky on annettu kastajille.
Näin se tehdään jotta täytettäisiin kaikki vanhurskaus niinkuin Jeesus sanoi Johannekselle.
Paavali kastoi sanojensa mukaan vain muutamia ja näin voidaankin ajatella hänenkin kastaneen kuin "viestikapulaa siirretään" vain niitä ,jotka hänen työtään tulivat jatkamaan.
Jos näin on,tulee lahkokaste tässä kuvaamaan viestin siirtoa lahkolaisuuden siirtovälineenä.
Siitä voi myös ymmärtää kaste "kaikille kansoille" tarkoittavan pakanoille annettavaa kastetta Jeesuksen ohjeena ja sen säilyminen vartioituna meidän aikaamme asti kertovan katkeamattomasta viestin välittämisestä sukupolvilta seuraaville.että Johanneksen kaste oli parannuksen kaste, Jeesus teki täydellisen parannuksen Johanneksen edessä ja Jumalalta kuulli, että tämä on minun rakas Poikani, johon olen mielistynyt, kuulkaa häntä. Kukaan muu ei Johanneksen kasteella saanut kyseistä todistusta, sillä olivat kyykäärmeen sikiöitä (me olemme kyykäärmeen sikiöitä). Jeesus ei ollut sellainen, vaan oli siinnyt Pyhästä Hengestä. Kun Hän oli siinnyt Pyhästä Hengestä, niin hän on ainut, joka on täyttänyt kaiken vanhurskauden. Yksikään periturmeltunut, lihasta syntynyt, ei ole täyttänyt, eikä täytä, kaikkea vanhurskautta, siis pyhää Jumalan lakia. Sen virka onkin meihin turmeltuneisiin se, että se tekee ja näyttää meidän syntisiksi.
Johannes itse toidisti, ettei hänen kasteensa ole sama, millä Kristus kastaa. Asia tuli myös keskustelun alle kohdassa: Ap.t.19:3 "Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella"."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1058717
- 936670
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon636459Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345211Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo634387- 553481
- 503345
- 513062
- 562912
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512886